søndag 27. mars 2022

Og enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: [#15014895] | Klage/Fwd: Ordrebekreftelse fra ice
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. mars 2022 kl. 21:48
Til: ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, firmapost@nkom.no, eivind.helgaker@ice.no, sfovpost@statsforvalteren.no, svindel@ice.no, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

jeg tror at dere bommer litt, hvis dere mener, at noen har brukt min bank id-brikke, for å bekrefte denne bestillingen.

Da fabler dere fælt, vil jeg si.

Da er dere ute på vidda.

(For å si det sånn).

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 29. nov. 2021 kl. 10:28 skrev ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>:
Hei, Erik

Den aktuelle bestillingen er gjort i nettbutikken vår og bekreftet med BankID. 
Dessverre er det lite vi kan gjøre for å sørge for at din BankID ikke kommer på avveie.
Vi har registrert din e-postadresse på vår sperreliste slik at ikke flere bestillinger kan registreres med din e-postadresse. 
For å forhindre at det samme skjer igjen i fremtiden er det viktig at man er påpasselig med sin egen BankID og ikke deler PIN-koden eller lignende med andre. 

Ønsker deg en god dag.

Vennlig hilsen
 
Christoffer
Saksbehandler
 
Telefon 21 00 00 00
E-post: privat.mobil@ice.no - bedrift.mobil@ice.no 

På Mon, 29 Nov ved 3:06 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev:
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


fre. 30. jul. 2021 kl. 11:12 skrev ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>:
Hei, Erik

Det er leit å høre hva som har skjedd her.

Vedlagt finner du egenerklæring for misbruk av identitet, dette må fylles ut og returneres til oss så raskt som mulig.
Informasjonen må være så fullstendig som mulig.
Du må også legge ved kopi av politianmeldelsen. Merk at fristen for å sende inn egenerklæring og anmeldelse er satt til en måned.
Når du har fylt ut skjemaet, kan du returnere det til oss på en av disse måtene:
Skann utfyllt skjema og send det på e-post til: svindel@ice.no
Brev sendes til: ice kundeservice, Postboks 1422, 1602 Fredrikstad
Gå til nettsiden https://nettvett.no/ - Klikk deg videre til Veiledninger og finn veiledningen som heter "Jeg har blitt utsatt for ID-tyveri". Her finner du mye nyttig informasjon.
Vi anbefaler å følge rådet om kreditsperre.
 
Vennlig hilsen
 
Ivar
Kunderådgiver
 
Telefon 21 00 00 00
E-post: privat.mobil@ice.no - bedrift.mobil@ice.no
 

On Wed, 28 Jul ved 7:23 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: ice <noreply@ice.no>
Date: ons. 28. jul. 2021 kl. 09:37
Subject: Ordrebekreftelse fra ice
To: <eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>




Ordrebekreftelse
Vi har registrert følgende i din ordre: (totalt 1 stk abonnement)
Abonnement
Super 15 GB med Data Frihet i 2 mnd Tlf 929 74 068 299,- pr mnd
Abonnementet inkluderer:
15GB data
Inkludert Data Rollover og Rollover Deling
Hastighet opptil 256 Mbit/s
Ingen overfakturering ved bruk utover inkludert datapakke
Fri tale, SMS, MMS
EU/EØS inkludert
Fri bruk av BankID
Ingen bindingstid
 
Egne priser gjelder for spesialnumre, innholdstjenester og utland. Det er ingen ekstra kostnad ved bruk utover inkludert datapakke, men hastigheten reduseres til 64 kBit/s.
Kampanje – Data Frihet inkludert i 2 måneder!
Data Frihet inkluderer 1000 GB i vårt eget nett (ice+) med hastighet opptil 10 Mbit/s. Etter kampanjeperioden på 2 måneder + inneværende måned, løper tjenesten videre for 99,-/mnd. Tjenesten kan enkelt deaktiveres i appen eller på Min Side. Data Frihet inkluderer ikke Data Rollover eller Rollover Deling.
Super 15 GB med Data Frihet i 2 mnd er et unikt tilbud og kan ikke kombineres med kjøp av rabattert mobiltelefon eller årsavtale.
Tilleggstjenester
Tvilling-SIM Tlf 929 74 068 39,- pr mnd
Kopi av ditt hoved-SIM
Data-SIM Tlf 929 74 068 29,- pr mnd
Ekstra SIM-kort til bruk av mobildata
 
Totalt pr mnd: 367,- (ordinær pris – uten eventuell rabatt)
Vi sender deg en ny e-post så snart SIM-kort er pakket og på vei til deg. Leveringstid er ca 5-10 dager.
Har du spørsmål er du selvsagt velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter på ice.no/kontakt eller telefon 21 00 00 00.

Hilsen ice

Nettbutikk
 

Min Side
 

Kontakt
https://www.facebook.com/icenorge/
Følg oss på Facebook
ice kundeservice | ice.no/kontakt | Telefon 21 00 00 00
Du mottar denne e-posten fordi den inneholder viktig informasjon knyttet til ditt kundeforhold hos ice. Det er derfor ingen mulighet for avmelding.