tirsdag 13. september 2022

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Re: (Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger CRM:0347000653
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. september 2022 kl. 16:23
Til: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>
Kopi: kundeservice@glitreenergi.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, calmquist@eurojuris.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, postkasse@datatilsynet.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Info <info@tpas.org.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, tr@forbrukertilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, abuse@telia.com, morten.schau@elvia.no, trl@nve.no, rme@nve.no, kom@nve.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finkn.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, kundeservice@hafslundstrom.no, kundeservice@mail.efi.no, boligbistand@baerum.kommune.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Ragnhild.Ask.Connell@glitreenergi.no, elklage@elklage.no, tryggstromhandel@dnvgl.com, pal.skjaeggestad@glitreenergi.no
Hei,

dette har jeg tidligere tatt med din kollega Vilde, blant annet.

Så det blir litt kjedelig å gjenta seg selv.

Så jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

Som sagt så begynte Bærum kommune å 'gnåle' om LOS (på kontrakten) da jeg skulle fornye husleie-kontrakten, under coronaen, i fjor sommer.

Og byråkratene i Bærum (som Nav-Steinar og Boligbistand-Bjørn) de er ofte ordknappe/innesluttede, og det på tross av at Bærum kommune/Nav Bærum ofte har sære løsninger (når det gjelder 'bilag-innlevering', plen-klipping og kabel-TV-avtaler) som det nok vanligvis ville vært naturlig å forklare/informere borgerne/kundene om.

Så det er kanskje bedre om LOS forklarer om dette samarbeidet (må det vel antagelig være snakk om) med Bærum kommune.

Hvorfor er LOS så gjevt.

Bærum kommune skrev på kontrakten at de forbeholdt seg retten, til å bytte strøm-avtale, i mitt navn, til LOS.

Men så har de seinere snudd, og og sagt at det var feil, for det gjaldt bare ny-innflyttede.

(Selv om det stod svart på hvitt, på kontrakten).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 4. feb. 2022 kl. 13:36 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:
Hei,
Takk for at du tar kontakt med oss.
 
 
Vi har prøvd å søke deg i vårt system men vi finner ingen aktiv kundebilde her hos LOS. Dersom du mistenker
at noen bestiller strøm i ditt navn uten din tillatelse, så må dette meldes til riktig instans, som er politiet. 
 
Ønsker deg en fin dag videre.
Vennlig hilsen 
Ali | Kundebehandler
T: 3860 8500 | kundesenter@los.no
LOS AS 
Kjøita 18, 4630 Kristiansand
Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand
los.no | Facebook: losenergi
Åpningstider
T: 8:30 – 16.00 | FB: 8.00 – 16.00

 



  ------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: eribsskog@gmail.com;
Mottatt: Wed Feb 02 2022 15:26:04 GMT+0100 (sentraleuropeisk normaltid)
Til: kundeservice@glitreenergi.no;
Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; calmquist@eurojuris.no; politikk@hoyre.no; marked@ge.no; firmapost@nkom.no; postkasse@datatilsynet.no; runcornoffice@taroe.org; info@tpas.org.uk; phso.enquiries@ombudsman.org.uk; tr@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; abuse@telia.com; morten.schau@elvia.no; trl@nve.no; rme@nve.no; kom@nve.no; post@akademikerforbundet.no; post@finkn.no; lbf@lbf.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no; kundeservice@hafslundstrom.no; kundeservice@mail.efi.no; boligbistand@baerum.kommune.no; kundeservice@norgesenergi.no; juridisk@datatilsynet.no; kundeservice@renroros.no; strom.no@lowell.com; postmottak@asd.dep.no; svc.no.nova@lowell.com; kundesenter.no@lowell.com; Ragnhild.Ask.Connell@glitreenergi.no; elklage@elklage.no; tryggstromhandel@dnvgl.com; pal.skjaeggestad@glitreenergi.no;
Emne: Re: (Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger

Hei,

jeg lurer på om dette er noe med Rundtom-nissen, (som min Berger-onkel fortalte om, på 70/80-tallet).

Jeg ber om at du sender dette til en overordnet.

Og så forfremmer du deg selv, til din sjef, (kan det virke som).

Det blir som noe tusk-aktig, og som at jeg blir holdt for narr, (synes jeg).

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

Jeg har mange rare slektninger i Drammen, (blant annet en bonus-søster, på Konnerud, ved navn Christell, som fyller 50 seinere i år, og en raggar-far, som jeg har en omsorgssvikt-sak mot, og som pleide å fylle såpe i fontena deres, på torget, på 60/70-tallet), så jeg ønsker å ha minst mulig egentlig, med Drammen å gjøre.

Så dette må jeg klage på.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog
 
 
ons. 2. feb. 2022 kl. 10:00 skrev kundeservice@glitreenergi.no <kundeservice@glitreenergi.no>:
Det er forholdsvis naturlig å informere deg om hva årsaken til oppstarten er her.
For oss er det ingen problem å reversere denne oppstarten. Denne situasjonen er ikke noe vi har forårsaket, men den eventuelle personen som bestiller i ditt navn. Dette vet vi jo ikke hvem er, men det er tydeligvis noen som har all informasjon på deg og bestiller strøm i ditt navn. Det er tvilsomt en annen leverandør som bestiller strøm til deg fra oss, det ville i så fall hvert stikk motsatt av hva som er naturlig. I dette tilfellet er det nok ikke et nett-troll, men snakk om svindel og da bør du uansett melde dette til riktig instans, som er politiet. Da kan man kanske spore IP-adressen det er bestilt fra osv.
 
Det vi får gjort er å reversere oppstarten.


Med vennlig hilsen

Leder kundefront
Kjersti Dæhlen
Glitre Energi Strøm AS


•Vi tilbyr opprinnelsesgarantier for 100 % fantastisk vannkraft
•Lokalbidraget – vi sponser din klubb eller forening
Les mer på glitreenergi.no/strom


 
-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 02.02.2022 09:33
Til: "kundeservice@glitreenergi.no" <kundeservice@glitreenergi.no>
Kopi: kundesenter.no@lowell.com,Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>,Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>,Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>,kundeservice <kundeservice@renroros.no>,juridisk <juridisk@datatilsynet.no>,NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>,boligbistand@baerum.kommune.no,kundeservice@mail.efi.no,kundeservice@hafslundstrom.no,post@baerum.kommune.no,LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>,sfovpost@statsforvalteren.no,"post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,post <post@finkn.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,kom@nve.no,rme@nve.no,trl@nve.no,morten.schau@elvia.no,abuse@telia.com,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Info <info@tpas.org.uk>,Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>,postkasse@datatilsynet.no,firmapost@nkom.no,Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>,Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Emne: Re: (Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger
 
Hei,

nå forklarte jeg, i den forrige mailen, at jeg aldri har hatt noe med deres firma å gjøre.

Hva er det som er vanskelig å forstå med det, lurer jeg.

Jeg har også bedt om å få svar, fra en overordnet.

Det kan jeg ikke se at har skjedd.

Så det må jeg klage på.

(Det er noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Det var det samme i sommer, at disse nett-trollene byttet, fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn.

Og jeg sender til den myndigheten, (RME/NVE), som er ansvarlig, for dette.

Men de gjør ingenting.

Men vennligst send dette til overordnet, som jeg har bedt om tidligere.

Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skje igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog
 
 
ons. 2. feb. 2022 kl. 08:34 skrev kundeservice@glitreenergi.no <kundeservice@glitreenergi.no>:
Hei igjen,
 
Årsaken til kontraktens oppstart er en bestilling fra vårt webskjema på nett den 04.01.2022, angivelig av deg. Det er fylt ut et fullverdig skjema fødtselsdato, kontaktinfo, adresse osv. Sier du at dette og denne bestillingen ikke er noe du vedkjenner deg? Målerinfo til Furulia 29, 1356 er også lagt inn.
 
Navnet på personen som har bestilt er jo angivelig den personen so står oppført i skjemaet (Erik Løvenbalk Ribsskog)
 
Hører fra deg.


Med vennlig hilsen

Kjersti
Kunderådgiver
Glitre Energi Strøm AS

•Vi tilbyr opprinnelsesgarantier for 100 % fantastisk vannkraft
•Lokalbidraget – vi sponser din klubb eller forening
Les mer på glitreenergi.no/strom


 
-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 01.02.2022 21:38
Til: "kundeservice@glitreenergi.no" <kundeservice@glitreenergi.no>
Kopi: kundesenter.no@lowell.com,Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>,Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>,Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>,kundeservice <kundeservice@renroros.no>,juridisk <juridisk@datatilsynet.no>,NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>,boligbistand@baerum.kommune.no,kundeservice@mail.efi.no,kundeservice@hafslundstrom.no,post@baerum.kommune.no,LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>,sfovpost@statsforvalteren.no,"post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,post <post@finkn.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,kom@nve.no,rme@nve.no,trl@nve.no,morten.schau@elvia.no,abuse@telia.com,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Info <info@tpas.org.uk>,Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>,postkasse@datatilsynet.no,firmapost@nkom.no,Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>,Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Emne: Re: (Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger
 
Hei,

jeg har aldri hatt noe med deres firma å gjøre.

Så dette må klage på.

Det virker som at dette er tungt for dere.

Så dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog
 
 
tir. 1. feb. 2022 kl. 20:36 skrev kundeservice@glitreenergi.no <kundeservice@glitreenergi.no>:
Hei Erik.

 

Den første SMS'n vi sendte deg var denne:

Fra: -26166

Til: 4741767056

Dato: 26.01.2022 17:01

Melding: Hei Erik Løvenbalk Ribsskog. Vi har forsøkt å sende deg noe på en e-postadresse som vi får beskjed om er ugyldig. Oppdater e-postadressen din here-url.no/fpl-7636G0YRL5. OBS! Dersom du har hatt faktura på e-post må du gå inn på Min side og legge inn det på nytt. Mvh Glitre Energi Strøm

 

Årsaken til at vi sendte deg denne er fordi vi ikke hadde registrert din epostadresse fra før. Nå som du har sendt oss en epost har vi jo det, så takk :)

 

Den andre SMS'n vi sendte deg var vedr. din strømavtale, som du har prisvarsel på:

Fra: -26166

Til: 4741767056

Dato: 01.02.2022 16:53

Melding: Hei, prisene på strømbørsen Nord Pool er på vei ned og vi reduserer derfor prisen på Glitre Forutsigbar. Prisen endres til 189 øre/kWh f.o.m 15.02.22. Les mer påglitreenergi.no/strom/min-side. Mvh Glitre Energi Strøm

 

Det at du har fått to SMS'er såpass tett er en ren tilfeldighet.

Ønsker deg en fin kveld videre.



Med vennlig hilsen

Kjersti
Kunderådgiver
Glitre Energi Strøm AS

•Vi tilbyr opprinnelsesgarantier for 100 % fantastisk vannkraft
•Lokalbidraget – vi sponser din klubb eller forening
Les mer på glitreenergi.no/strom


 
-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 01.02.2022 18:55
Til: kundeservice@glitreenergi.no
Kopi: kundesenter.no@lowell.com,Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>,Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>,Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>,kundeservice <kundeservice@renroros.no>,juridisk <juridisk@datatilsynet.no>,NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>,boligbistand@baerum.kommune.no,kundeservice@mail.efi.no,kundeservice@hafslundstrom.no,post@baerum.kommune.no,LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>,sfovpost@statsforvalteren.no,"post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,post <post@finkn.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,kom@nve.no,rme@nve.no,trl@nve.no,morten.schau@elvia.no,abuse@telia.com,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Info <info@tpas.org.uk>,Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>,postkasse@datatilsynet.no,firmapost@nkom.no,Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>,Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Emne: [EKSTERN] Tekstmeldinger
 
Hei,

dere sender meg tekstmeldinger nesten daglig, hvor dere skriver om: 'Min Side', osv.

Hva skal dette bety?

Erik Ribsskog