mandag 10. oktober 2022

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Klage/Fwd: Bekreftelse på bestilling av mobilabonnement.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. oktober 2022 kl. 09:51
Til: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Gudbrandsdal Energi AS <mobil@ge.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Post <post@brukerklagenemnda.no>
Hei,

dette har jeg tatt med en advokat nå, at dette var avtale-brudd.

Jeg jobbet i Liverpool og ble lovet en forfremmelse (av Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation ved Team Leader Line Slettvold).

Og derfor så flyttet jeg fra et lugubert bofellskap i Walton (hvor ei annen kollega ved navn Marianne Høksaas hadde anbefalt meg å flytte inn, høsten 2005).

Men så fikk jeg ikke den lovte lønns-forhøyelsen.

Og jeg måtte overtrekke min Nordea-konto, for å ha til mat/strøm.

Og det var etter at Nordea nektet meg å frigjøre min kapital, ved å gi meg et lån på et sameie i Hurum (en andel som jeg fikk cirka 200.000 for, cirka ti år seinere).

Det var Nordea Tveita.

(En avdeling som nå er lagt ned.

Og som jeg heller aldri hadde noe med å gjøre.

Men jeg leide som student et rom av min halv-bror sin far og stemor (studieåret 1990/91) på Høybråten/Furuset, og hadde konto hos Kredittkassen Lindeberg, var det vel).

Og så avtalte jeg med Aktiv Kapital (og dere) at jeg skulle beholde Nordea-kontoen.

Og så skulle jeg sende noen hundrelapper hver måned.

Og snaue halvparten skulle til Aktiv Kapital (fra Nordea sin nettbank).

Og drøye halvparten skulle til City Self Storage (hvor jeg hadde mange slektsklenodier og fotoalbum og HV-utstyr og verdifullt data-program (som jeg lagde som student) osv.).

Og så kom pengene i retur, til Barclays.

For dere hadde brutt avtalen.

Og jeg mistet kontrollen (må man vel si) på mine gjeve ting, som lå, i den nevnte lagerboden, på Majorstua.

Så dette er at dere ler av meg, mistenker jeg.

Så dette må jeg klage på.

Jeg vil heller ha svar fra en overordnet om dette.

Og dere blander også en nokså nylig nett-troll-sak med en sak fra 2005.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 7. feb. 2022 kl. 09:36 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei,


Se vedlegg. Kravet er fra Nordea Bank. Vi har tvangsgrunnlag der du ble dømt til å betale dettet. Vi er nå eiere og det må betales til oss. Se vedlegg (3 sk)


Når det kommer til sms, så er det sendt en 19.01.22 og før det var det i november. Så daglig er det ikke.



Kravet er reelt og må betales.


Kreditor : Lowell Finans AS / Nordea Bank
Saldo : 35 747,85
KID : 0101872194052410067
Kontonummer : 63180520351


------------------------------------
Med vennlig hilsen
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171060

------------------------------------
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z010187219405241006130
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303630214325
NB: Oppgi alltid saksnummer 1872194 ved henvendelse til oss.






>Hei,
>
>dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
>
>(Jeg har ikke kontaktet disse).
>
>Vennligst rydd opp!
>
>Med hilsen
>
>Erik Ribsskog
>
>PS.
>
>Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
>virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
>jeg).
>
>
>---------- Forwarded message ---------
>Fra: <mobil@ge.no<mailto:mobil@ge.no>>
>Date: fre. 4. feb. 2022 kl. 23:51
>Subject: Bekreftelse på bestilling av mobilabonnement.
>To: <eribsskog+lailamonica@gmail.com<mailto:eribsskog%2Blailamonica@gmail.com>>
>
>
>[https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/ge-mobil/uploads/img/591501ba-fd1f-4425-8585-5a51f5945848.jpg]
>Bekreftelse på inngått avtale.
>
>Vi takker for din bestilling hos GE Mobil, og vil med dette bekrefte din inngåtte avtale hos oss.
>
>Dersom bestillingen gjelder portering av mobilnummer, vil du om noen dager motta en SMS som bekrefter oppstart av leveransen, det vil si når vi har fått bekreftet oppstart fra Telenor.
>
>Her er særvilkårene for inngått avtale:
>
>Ved avtale om levering av Leve 100 GB gjelder følgende betingelser:
>
>
>  *   Avtalen inkluderer 100 GB data, fri SMS, MMS og tale. NB: maks 10000 SMS/MMS og maks 10000 ringeminutter. Fri bruk i EU/EØS er begrenset til 20 GB. Trenger du mer data, bestiller du dette via vår app eller min side. Se link overfor mht. priser.
>
>
>
>  *   Avtalen har ingen bindingstid.
>
>
>  *   Avtalen har et fastbeløp pr mnd. som faktureres forskuddsvis. Alt forbruk utover inkludert innhold faktureres etterskuddsvis. For oversikt over priser, se link.<https://www.gemobil.no/no/mobilpriser>.
>
>
>
>
>  *   Avtalen inkluderer "Fri Roaming" i EU/EØS, begrenset til 20 GB. Du kan bruke telefonen som om du er i Norge når du er i EU/EØS.
>
>NB: Ringer du til andre land, vil prisen være som om du ringer fra Norge, også i det landet du er i. Se link for priser.<https://www.gemobil.no/no/mobilpriser>
>
>
>  *   Avtalen har "Data rollover". Du kan spare opp, og overføre, like mye data som du har inkludert i abonnementet ditt.
>
>
>  *   Navn, adresse og telefonnummer deles med nummeropplysningstjenester dersom kunden ikke har reservert seg mot dette. Reservasjon hos andre mobiloperatører videreføres ikke automatisk ved bytte av leverandør. Reservasjon mot nummeropplysning kan gjøres via app, min side eller ved å ta kontakt med kundeservice på mobil@ge.no<mailto:mobil@ge.no> eller telefon 61 29 47 00.
>
>
>  *   Fakturaen sendes til din e-postadresse. Det er ikke krav til eFaktura eller Avtalegiro. Papirfaktura har et miljøgebyr på 49 kroner per måned.
>
>
>  *   Miljøgebyr vil ikke tilkomme på første faktura fra oss.
>
>
>  *   Endring av avtale gjøres via app eller min side. Endringer til annen avtale/produkt vil gjelde fom den 1. påfølgende måned.
>
>
>  *   I forbindelse med kampanjer vil eventuelle rabatt trekkes fra faktura. Eventuelt overskytende overføres neste faktura.
>
>
>  *   I forbindelse med bestilling utføres kredittsjekk. GE Mobil kan med bakgrunn i denne kansellere bestillingen i ettertid.
>
>
>  *   GE Mobil kan foreta prisjustering med minimum 1 mnd varsel. Endringer i offentlige avgifter (mva el.) vil endres fortløpende uten varsel.
>
>
>  *   GE Mobil tar personvern på alvor, og vår behandling av personopplysninger er i samsvar med ny personopplysningslov og personvernforordning av 2018. Vår behandling av personopplysninger og dine rettigheter er nærmere beskrevet i vår personvernerklæring (https://www.ge.no/personvernerklaering<https://www.ge.no/personvernerklaering>).
>
>
>
>  *   For øvrig gjelder våre generelle vilkår som du kan lese her.<https://www.gemobil.no/no/generelle-vilkaar>
>
>
>  *   NB: Ved kjøp aksepterer kunde at GE Mobil bestiller oppstart på første mulige dato. Denne datoen for levering vil da kunne være før angrerettens frist på 14 dager. Angreretten kan derfor kun benyttes dersom melding om angrerett mottas av GE Mobil minimum 2 virkedager før byttedato.
>
>
>Vedlagt denne eposten ligger også avtalevilkårene, samt angrerettskjema.
>
>Vi håper du blir fornøyd med oss i tiden som kommer!
>
>
>Med vennlig hilsen oss i Gudbrandsdal Energi Mobil
>
>
>Tlf: 61 29 47 00 -- Web: www.ge.no<http://www.ge.no>


PS.

Her er vedleggene fra Lowell:

1 (3)

2 (1)

vedlegg 3