fredag 4. november 2022

Mer fra Bærum

Da jeg handla på Meny Bekkestua, på tirsdag (1. november).

Så var det sånn, at en ung mann, vaska selvbetjeningskassene (på en 'svirre-aktig' måte) rett før stengetid.

Da jeg jobba på Matland/OBS Triaden.

(Hvor jeg jobba fra 1990-1992).

Så vaska vi alltid kassene, før åpningstid (husker jeg).

(Og sånn var det også, på CC Storkjøp (i Drammen) hvor jeg jobba fra høsten 1988 til høsten 1989.

Husker jeg).

Og Meny er Norgesgruppen sin 'flaggskip-kjede'.

Så de burde gjøre dette mer ordentlig/kundevennlig (som på OBS) må man vel si.

Og i utlandet (ihvertfall i England og Tyskland) så er det forresten 'alltid' sånn, at de som jobber i/ved selvbetjenings-kassene, er kvinnfolk.

(Gjerne ganske voksne).

Mens i Norge, så kan det nesten virke som, at man går inn for, å gjøre selvbetjenings-kasse-avdelingene mest mulig 'Pride-aktige'.

(For å si det sånn).

Og det var også sånn, at en selvbetjenings-kasse, var forlatt (med en vare slått inn på) på Meny, på tirsdag.

Men han 'tusseladden' som gikk rundt der (med såpe-sprayflaske og en klut).

Han fiksa ikke den forlatte kassa (før etter 'år og dag' liksom).

(For å si det sånn).

Så det er nok bedre hvis de vasker der, før åpningstid, som skikken vel er.

(Må man vel si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Det er også sånn, nå for tida.

At nesten ingen butikk-ansatte bruker navnskilt lenger.

(Ihvertfall ikke der jeg handler).

Så det gjør det vanskeligere, for kundene, å klage.

(Vil jeg si).

Siden at man ikke får vite hva butikkfolka heter.

Og det står heller ikke på kassalappene, hva kassafolka heter lenger (som i gamle dager).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Det var også sånn.

At i den kassa som jeg havna i (siden at den selvbetjeningskassa jeg pleier å gå i, var forlatt, med en vare slått inn på).

(på 1. november.

På Meny Bekkestua).

Så virka ikke tæppinga.

Så det er en lunefull ting, den tæppinga.

(Må man vel si).

De burde kanskje vært flinkere til å merke, hvor 'tæppe-chipsen' (eller hva det er) sitter.

Både på kort-automaten og bank-kortet.

(For å si det sånn).

For feilen kan jo også teoretisk være, at man ikke tar kortet nærme nok kort-automaten.

(Noe sånt).

Så når tæppinga ikke virker.

Så blir det noe litt kleint over det.

(Må man vel si).

For det er ikke alltid klart, hva grunnen er.

Er det noe galt med kort-automaten.

Eller er det sånn, at man ikke tæppet, på riktig sted.

Det kan man kanskje lure på.

Så derfor burde 'tæppe-punktet' være veldig klart merket.

Sånn at man er helt sikker på, at man har tæppet, på riktig sted.

For ellers kvier man seg kanskje for, å klage, på dette med at tæppinga ikke virker.

For da spør kanskje butikk-folka, om man tæppet sånn eller sånn.

Og da blir det noe litt 'tusseladd-aktig' over hele settingen.

(Må man vel si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det er jo sånn noen ganger.

(Når man tæpper).

At kort-automaten ber en, om å slå inn koden.

(Dette er hvis man har handlet for mer enn X antall kroner, iløpet av X antall timer.

Noe sånt).

Men sånn var det ikke på 1. november.

(Jeg hadde ikke handlet noe (og betalt per kort-automat) tidligere den dagen.

For å si det sånn).

Så det var som at det var en 'dummy' kort-automat.

Som noen ingeniører hadde tulla med.

Og tatt ut noe av innmaten på (de delene som har med tæppinga å gjøre).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Man bør visst følge godt med på kort-automaten sine 'krumspring', når man prøver å tæppe:

nordea forklarer