torsdag 8. desember 2022

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. desember 2022 kl. 12:17
Til: OC Support <kundeservice@onecall.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, abuse@telia.com, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.no, fmoavsh@statsforvalteren.no, eian@eianadvokat.no
Hei,

ettersom jeg har forstått det så er GDPR noe som gjelder i forbindelse med merkantile prosesser.

Mens dette derimot er snakk om en klagesak.

Så dette du skriver henger ikke på greip, må jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg kjenner forresten såvidt deres 'store høvding' Kaalen.

Han er litt yngre enn meg, og hans far var kjøpmann på Sand, hvor min fars slekt bodde i mange år.

Og jeg var også samme fest som lillesøstera hans en gang (i Svelvik) på begynnelsen av 90-tallet.

Og jeg lurer på om han Kaalen var i en narver-gjeng der (på Sand) etter at de solgte til noen indere, som starta Raman Mat.

(De tok over etter Odmund Larsen, som liksom var den originale kjøpmannen der).

Så det er mulig at det er han Kaalen eller hans kamerat Geir Arne 'Geri' Jørgensen, som tuller (min tidligere klassekamerat, som vel muligens må kalles åndssvak).

Skjerpings!


man. 4. apr. 2022 kl. 09:02 skrev OC Support <kundeservice@onecall.no>:
Hei Erik!

Jeg ser du ble kontaktet november angående et abonnoment bestilt i ditt navn som ikke gikk gjennom. Dette har jo da ikke gått gjennom fordi det da ikke var du som bestilte. Så her har vår personvern mot svindelforsøk fungert slik det skal. Jeg kan desverre ikke se noe mer om saken da kundeforholdet på den bestillingen aldri ble aktivt, så er også informasjonen slettet. Dette er slettet på bakgrunn av GDPR (General Data Protection Regulation) som er EUs personvernforordning. Dette gjør at vi er pliktet til å slette innhold om kundeforhold etter inaktivitet på kundeforholdet. Vi gjør alltid det vi kan for at identitets tyveri og svindel ikke forekommer.

Håper dette ga en liten oppklaring, ha en fortsatt fin dag :)

Vennlig hilsen / Kind regards,
Jørn Haftor
Kundekonsulent
OneCall
OneCall


--------------- Original Message ---------------
From: [eribsskog@gmail.com]
Sent: 03.04.2022 02:03
To: kundeservice@onecall.no
Cc: allison.kirkby@teliacompany.com; sfovpost@statsforvalteren.no; daniel.barhom@telia.no; telia-info@telia.se; abuse@telia.com; noss@deloitte.no; hrwuk@hrw.org; info@brukerklagenemnda.no; postkasse@datatilsynet.no; post@finkn.no; ellen.scheen@telia.no; amnestyis@amnesty.org; lars.setsaa@telia.no; kundekontakt-privat@telia.no; ee-skjema@telia.no; din-henvendelse@telia.no; inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com; tr@forbrukertilsynet.no; irene.krohn@teliacompany.com; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; finansinspektionen@fi.se; firmapost@nkom.no; laurena.eid@fi.se
Subject: Re: Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling

Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tor. 11. nov. 2021 kl. 17:30 skrev OC Support <kundeservice@onecall.no<mailto:kundeservice@onecall.no>>:

Hei og takk for din henvendelse.
slik det er å forstå så har du ikke lagt inn bestilling på nummer 92320004, stemmer dette? Dersom du mener dette er identitetstyveri så svar med en bekreftelse her. Gi meg samtidig informasjon om hvem du tror kan ha gjort dette, hvordan de kan ha gjort dette og litt mer info om saken.
så skal vi ta det videre.

Vennlig hilsen / Kind regards,
Ola
Kundekonsulent
OneCall

[OneCall]



[https://telianorway.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?oid=00D1i000000Uhac&esid=0181i00000G0qOW&from=ext]

ref:_00D1iUhac._5001iluzJE:ref