lørdag 3. desember 2022

Jeg sendte en e-post til Lowell

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Deres brev av 17. mars/Fwd: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse - Kopi av korrespondanse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. desember 2022 kl. 08:35
Til: idc@lowell.mypurecloud.ie
Kopi: kundeservice@mail.efi.no, boligbistand@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, eian@eianadvokat.no, strom.no@lowell.mypurecloud.ie, post@arbeidstilsynet.no
Hei,

dette har jeg forklart om til dere før.

Jeg hadde en avtale med Aktiv Kapital (som opptrådte på vegne av Nordea) om at jeg skulle sende X antall pund, hver måned (dette var mens jeg bodde i England) fra min Barclays-konto til min Nordea-konto.

Og den første måneden jeg sendte pengene, så kom de i retur (men Barclays hadde da krevd noe sånt som 30-40 pund i retur-gebyr, på toppen av at det kosta noe sånt som 20-30 pund å sende pengene).

Og det var på grunn av avtale-brudd (Nordea hadde sletta en konto, som Aktiv Kapital hadde sagt at jeg skulle få beholde).

Og overtrekket var fordi at jeg ble lurt av min engelske arbeidsgiver (Bertelsmann Arvato i Liverpool, hvor jeg jobba for deres Microsoft Scandinavian Product Activation-campaign) til å tro, at jeg kom til å bli forfremmet.

Og i den anledning så ringte jeg Nordea fra England.

(Jeg ble da sendt til Nordea Tveita, siden at jeg som student leide et rom av noen slektninger i Høybråtenveien (på begynnelsen av 90-tallet) og så ble banken på Furuset-senteret lagt ned, og så fikk jeg konto hos Kredittkassen Lindeberg, men i 2005 så var den banken også lagt ned).

Og da prøvde jeg å få Nordea til å gi meg et lån (mens jeg dreiv med arbeidssak) med sikkerhet i en arv (en brøkdel av en eiendom i Holmsbu, etter noen barnløse grandonkler) som jeg seinere fikk cirka 200.000 for (i 2017).

Men Nordea ville ikke gi meg noe lån.

Av vage årsaker.

Så Nordea må ta sin del av skylden, for det som skjedde (at kontoen ble overtrukket) må jeg si.

Og jeg bodde i England fra 2004 til 2014.

Så at dere har hatt en rettssak bak min rygg, i Norge, i 2010.

Det høres helt horribelt ut, må jeg si.

Det er som noe som ikke er et i-land verdig.

Så det må jeg klage på.

Det var også sånn at Nav i april, plutselig straffet meg, sånn at jeg ikke fikk penger til mat.

Og det var antagelig på grunn av deres 'krumspring' i denne saken.

Så dette er penger som skulle vært sendt til meg, og som jeg skulle ha brukt på klær og mat osv., i våres (og som jeg godt kunne ha brukt på den slags ting nå, for jeg trenger egentlig ny vaskemaskin osv,. jeg har bare en sånn camping-vaskemaskin, som er veldig tungvint).

Så det kan dere godt sende til meg, sånn at jeg får kjøpt noen av de tingene (til leiligheten osv.) som jeg ikke fikk kjøpt i vår/sommer.

Nå er det jul også, så da hadde det vært greit med litt mindre smalhans.

Det var vel også sånn, at jeg sendte dere svar om dette.

Men at jeg ba dere om å ta det med Nav.

Så her vrir dere på alle sakene (kan det virke som).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 29. mar. 2022 kl. 06:26 skrev Lowell Norge <idc@lowell.mypurecloud.ie>:
Hei

 

Kravet fra Nordea Bank Norge ASA ble sendt til inkasso i 2007. Det ble avsagt en fraværsdom i 2010 og saken ble behandlet hos namsmannen i 2016. Følgelig foreldes ikke kravet før i 2026. Vi forholder oss til dommen som er tvangskraftig og du må begjære oppfriskning av denne dersom du mener kravet ikke er korrekt. 

Vi mottok kr 3019,89,-  for mye i sak 36169524 (Hafslund strøm) 17.11.2021. Vi sendte vedlagte brev til deg 26.11.21 og når vi ikke mottok tilbakemelding, ble beløpet overført til sak 1872194 (Tidligere Nordea Bank Norge) 10.03.22. 

 

Vi har notert at du ikke har mulighet til å betale noe pr dd.

 

Med vennlig hilsen,

 

Lowell Norge AS

 

Brynsveien 14

PB 6354 Etterstad

NO-0604 OSLO, NORGE

Telefon:+47 23 17 10 00

www.lowell.no

 

 

** This message including any attachments may contain  

confidential and/or privileged information intended only for

the person or entity to which it is addressed. If you are not

the intended recipient we ask you to delete this message

and notify the sender. Thank you.