mandag 12. desember 2022

Jeg sendte en e-post til Telenor

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Ditt Telenor ID-passord er endret
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. desember 2022 kl. 10:19
Til: anders.krokan@telenor.no
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
Hei,

for det første så vil jeg klage på at mail-adressene deres kun er for pressen.

For det andre så vil jeg klage på at deres chat kun har robot-svar (og ikke har vanlige folk som svarer).

For det tredje så er det sånn at noen nett-troll bestiller masse 'dritt', i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Og i går så var TV-signalene plutselig dårlige.

Så jeg fikk kun opp en feil-melding på skjermen.

Og det samme når jeg skulle høre på radio (for TV-en har også radio).

Så stod det noe om Telenor.no på skjermen.

Og så prøvde jeg å fikse Telenor-ID-en.

For jeg har mobil (kontantkort-abonnement) fra Telenor.

Og så har jeg (via Bærum kommune som jeg leier av) TV fra Telenor.

Men Bærum kommune vil ikke gi meg mitt abonnements-nummer.

Så jeg tenkte at dette kanskje kom opp på en eller annen måte, på Telenor.no.

Men Telenor-ID-en funka ikke.

Noen nett-troll porterte mitt forrige mobil-nummer for X antall måneder/år siden.

Og ingen ryddet opp (selv om jeg klagde).

Og mitt nåværende mobil-nummer (som jeg bestilte fra dere under Corona-en) det står det om, at er i bruk.

Har noen nett-troll brukt mitt mobil-nummer, på å lage en trolle-Telenor-ID, lurer jeg.

Og hvordan finner jeg mitt abonnents-nummer for TV-kanalene osv.

For jeg er ikke så glad i Disney Channel, osv.

Jeg lurer på om det er sånn, at jeg har arvet noen TV-kanaler fra de som bodde i denne leiligheten tidligere.

At man arvet sånne dekoder-bokser (fra tidligere beboere) er kanskje litt klamt/kleint.

Det er kanskje bedre å sende folk ny boks, når det flytter inn noen nye.

I England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014) så har man noe som heter Freeview.

Og da kunne jeg kjøpe en sånn Freeview-boks, i en vanlig matbutikk for et par hundrelapper.

Så der var det ikke noe hokus-pokus.

Men i Norge så synes jeg at dette er veldig klamt.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Telenor ID <notification@telenorid.com>
Date: man. 12. des. 2022 kl. 01:14
Subject: Ditt Telenor ID-passord er endret
To: <eribsskog@gmail.com>


Hei

Hvis det ikke var du som endret passordet ditt, gi oss tilbakemelding.

Kontakt kundeservice: https://help.telenorid.com.

Med vennlig hilsen
Telenor ID