fredag 16. desember 2022

Jeg sendte en e-post til Telenor

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Klage/Fwd: Ditt Telenor ID-passord er endret ref. 3389260
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. desember 2022 kl. 10:32
Til: i09000@telenor.com
Kopi: anders.krokan@telenor.no, postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
Hei,

jeg har gått på handel og kontor, og jeg har lært at det er kunden/borgeren sitt privilegium å velge korrespondanse-metode.

Så at dere liksom skal rævkjøre kundene deres, og ringe de som sender mail.

Det blir som noe styggdom, og som at dere hos Telenor er akkurat så Sovjetstat-aktige (når det gjelder kundeservice) som han svenske næringsministeren mente at dere var, i sin tid.

Og det virker som noe uinspirert, det du skriver om TV-abonnementet.

Når det gjaldt strømmen, så var det det samme der, at kommunen sørget for å overføre abonnementet til meg.

Men det strøm-abonnementet står da i mitt navn, og ikke kommunen sitt navn.

Så her har dere bare tatt noe ut av lufta (at abonnementet står i kommunens navn) kan det virke som.

Og når det gjelder Telenor ID, så skal man liksom ringe og liksom hviske, med noen som kanskje ikke snakker reint engang om dette.

Det virker som at dere prøver å sette verdensrekord i dårlig kundeservice her.

(Siden at dere også begynner å sende meg rundt som en kasteball).

Dette må jeg klage på.

Jeg sendte dette til en direktør Krokan og så får jeg svar fra en slags tenåring eller noe, med et fremmedkulturelt navn og, og som kommer med noe klamt svada.

Det synes jeg var dårlig.

Det er også klamt/homsete å bruke fornavn sånn i hilsenen, synes jeg.

Så det må jeg også klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 16. des. 2022 kl. 09:54 skrev <i09000@telenor.com>:


Hei Erik, og takk for din henvendelse.

Det er leit å lese at du opplever dette slikt.

Vi har forsøkt å kontakte deg på telefon hele uken, dessverre uten hell. Sender deg derfor denne e.posten med informasjon.

Siden dette gjelder en kommunalbolig, slik du forklarer, så står nok TV-abonnementet registrert på kommunen. I dette tilfelle må du derfor ta kontakt med kommunen som mellomledd, slik at de kan finne på en løsning for dette sammen med oss.

Dersom du opplever feil med innlogging med TelenorID ellers, må vi henvise deg til å kontakte kundeservice på telefon 915 09000, slik at de kan sette deg i kontakt med avdelingen for Telenor ID, som vil finne en løsning på dette.

Du kan også finne informasjon og tips her; https://www.telenor.no/telenor-id/hjelp-med-innlogging/

Til sist gjør vi deg oppmersom på at det er ingen direkte e-postadresse for å komme i kontakt med oss, da alt går via e-postskjema som du finner på nettsidene våre: https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/ (trykk på "kontakt oss på e-post" så får du opp skjemaet).

Ta gjerne kontakt med oss dersom det e rnoe annet vi kan hjelpe deg med.


Vi ønsker deg en riktig fin dag.

Med vennlig hilsen
Andrés Plaza
Kundeansvarlig
Telenor Norge



From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sent: mandag 12. desember 2022 10:20
Subject: Klage/Fwd: Ditt Telenor ID-passord er endret
 
Hei,

for det første så vil jeg klage på at mail-adressene deres kun er for pressen.
For det andre så vil jeg klage på at deres chat kun har robot-svar (og ikke har vanlige folk som svarer).
For det tredje så er det sånn at noen nett-troll bestiller masse 'dritt', i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
Og i går så var TV-signalene plutselig dårlige.
Så jeg fikk kun opp en feil-melding på skjermen.
Og det samme når jeg skulle høre på radio (for TV-en har også radio).
Så stod det noe om Telenor.no på skjermen.
Og så prøvde jeg å fikse Telenor-ID-en.
For jeg har mobil (kontantkort-abonnement) fra Telenor.
Og så har jeg (via Bærum kommune som jeg leier av) TV fra Telenor.
Men Bærum kommune vil ikke gi meg mitt abonnements-nummer.
Så jeg tenkte at dette kanskje kom opp på en eller annen måte, på Telenor.no.
Men Telenor-ID-en funka ikke.
Noen nett-troll porterte mitt forrige mobil-nummer for X antall måneder/år siden.

Og ingen ryddet opp (selv om jeg klagde).
Og mitt nåværende mobil-nummer (som jeg bestilte fra dere under Corona-en) det står det om, at er i bruk.
Har noen nett-troll brukt mitt mobil-nummer, på å lage en trolle-Telenor-ID, lurer jeg.
Og hvordan finner jeg mitt abonnents-nummer for TV-kanalene osv.
For jeg er ikke så glad i Disney Channel, osv.
Jeg lurer på om det er sånn, at jeg har arvet noen TV-kanaler fra de som bodde i denne leiligheten tidligere.
At man arvet sånne dekoder-bokser (fra tidligere beboere) er kanskje litt klamt/kleint.
Det er kanskje bedre å sende folk ny boks, når det flytter inn noen nye.
I England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014) så har man noe som heter Freeview.
Og da kunne jeg kjøpe en sånn Freeview-boks, i en vanlig matbutikk for et par hundrelapper.
Så der var det ikke noe hokus-pokus.
Men i Norge så synes jeg at dette er veldig klamt.
Så det må jeg klage på.
Skjerpings!

Erik Ribsskog