onsdag 2. februar 2022

Dette hærverket hadde min far ørten bilder av, husker jeg. (Fra Aftenposten 19. mai 1970)

foto skap


PS.

Aftenposten forklarer ikke, hvor mye skum det ble, (utover torget).

Men det husker jeg, at jeg så, på min fars fotografier, fra denne dagen.

(Hvis ikke dette ble gjort flere ganger, på 60/70-tallet.

Og at min fars bilder, var fra et annet år.

Hm).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Min fars fotografier, (og ferdighetsmerker fra militæret, osv.).

De disponerte jeg, på nesten hele 80-tallet, (fra våren 1980 til våren 1989), husker jeg.

For min far, ble jo stjålet, av Haldis Humblen, (og hennes unger).

Og da bodde jeg aleine, i min fars leiligheter, (han bytta firma-leilighet, iløpet av disse årene).

Og min far hadde minst en reol-skuff, med fotografier.

(De lå litt hulter til bulter.

Muligens fordi at jeg hadde sett litt gjennom de.

I årenes løp).

Og min far hadde også bikini-bilder, av bortimot ti brunetter, (som alle var i 20-åra deromkring).

(Hvis ikke det var den samme brunetta, som ble eldre, eller noe.

Hm).

Men da min far, (og onkel Håkon), solgte den siste firma-leiligheten.

Så mista jeg kontroll, på min fars bilder, osv.

(Og jeg mista også, mye av mine egne ting, (som jeg hadde hatt, på et eget rom der).

Blant annet leker/fotball-trofeer fra oppveksten.

(Folk synes vel at det er artig, å ta vare på, noen av lekene sine, (og denslags), fra oppveksten.

Blant annet, så tok min farmor vare på, mange av Hardy-bøkene osv., til min far og hans brødre.

Husker jeg).

Afrikanske sverd, som jeg hadde fått av Haldis, (som hadde tilhørt hennes sønner Jan og Viggo, (de hadde muligens fått disse i gave, av deres Amerikalinje-kaptein-stefar Oddbjørn Humblen, som de hatet)).

Norsk/nynorsk-stiler, (som jeg var mer eller mindre kry av).

Vitseposten-blader, (jeg var gründer, for en vitseavis, i 1980 deromkring, som 9/10-åring).

Skoleavisa, (som jeg hadde vært med på å lage, på Berger skole, (ledet av lærer 'Namibia-Winters')).

Fotball-autografer av Andy Gray, (som var Everton-spiller, i en periode, på 80-tallet, (jeg sendte fotball-kort til Everton FC., og fikk de tilbake, med Andy Gray sin autograf, (jeg hadde tenkt å starte en norsk Everton supporter-klubb, (noe som rant ut i sanden), og hadde tenkt å bruke disse autografiene, som konkurranse-premier)).

Russelua mi, (lå vel også på det minste soverommet mitt der).

En tinnsoldat, (som jeg fikk av min morfar Johannes, i bursdaggave, mens jeg bodde i Mellomhagen,  (hvor vi bodde fra 1976 til 1978), hos min mor og stefar).

En teddybjørn, (som min mor sa het Bamse Brakar, (og som hu ville at jeg skulle drasse rundt på)), som jeg visst hadde fått i dåpsgave, fra Magna 'Meme' Adeler f. Nyholm, (min mormors tante). Denne bamsen manglet forresten et øre, for vår hund Rex hadde blitt sjalu på Bamse Brakar, (mens jeg drassa rundt på bamsen), en gang, mens jeg bodde i Hvattum/Brunlanes, (hvor vi bodde, fra 1975 til 1976), hos min mor og stefar.

Og det lå vel også et luftgevær der, (som jeg kjøpte av Arnt og Eirik Lund, det siste året på ungdomsskolen).

Og en luftpistol, (fra Hobbex-katalogen).

Og noen ninja-kniver, (som Kjetil Holshagen og 'Lille-Oddis' prakka på meg, (for Lille-Oddis hadde arbeidsuke/praksisplass, hos en sportsforretning, i Globusgården, i Drammen)).

Tegneserieblader, (for eksempel førsteutgave av Ernie, (på norsk), vel).

Osv., osv.

(Av min far, så fikk jeg blant annet, Lego til julegave, et år, (det første året hos min far, (jula 1979), så fikk jeg kjemi-sett).

Det var togbane og togstasjon, (to Lego-sett som ble solgt for seg).

De Lego-lekene kosta vel noe sånt, som 500-1000 kroner tilsammen, (på begynnelsen av 80-tallet).

(Noe sånt.

Onkel Runar, (som var den som la ut for disse lekene, fikk bakoversveis, husker jeg).

Jeg ønska meg egentlig fjernstyrt bil, (en Mercedes som hadde stått i katalogen, (som vi fikk i posten), til Thors Bokhandel, (som hadde lekebutikk i andre etasje), i Svelvik).

Og da min far og jeg dukka opp der, (på begynnelsen av 80-tallet).

Så var de utsolgt for den bilen.

Og fru Røkås, (en bankdame, som hadde kjøpt huset vårt, i Toppen 4, etter at mine foreldre skilte seg, og min mor rømte til Larvik).

Hu var innom lekebutikken, da.

Og hu hadde sladret, til sin sønn Anders.

Og han dreit meg ut, (på skolen/skoleveien), siden at jeg hadde blitt molefonken, siden at de ikke hadde, denne kule bilen, da.

Og da ble det Lego-togsett, (fra den samme katalogen, men innkjøpt på Lyche varemagasin i Drammen), istedet.

Noen leker som ikke var like artige.

Min far hadde tidligere gitt meg bilbane, (mens jeg bodde hos min mor i Larvik, så den bilbanen, (noen utbyttbare 'metall-børster/ledere' under bilene), var utslitte, da jeg flytta til Berger, for min far og hans kamerat Atle, var to ungdommelige raggare, som likte å drive med barnslige ting, som bilbane, (hvis ikke det var min fars kamerat Viggo Engebretsen sin stesønn Rune Kraft, og hans lillebror, som hadde lekt der)).

Og jeg fikk også Märklin-togbane, (en jul/bursdag), av onkel Martin, (min mors lillebror).

Dette var mens vi bodde i Mellomhagen, (etter at min stefar hadde pusset opp der, sånn at trappa ble så luftig, at det var skummelt, for unger, å gå fra andre etasje og ned til leke-kjelleren, på de nylakkerte tre-trappetrinnene)).

Så restene av Lego-togbane, bilbane og Märklin-togbane, lå også i den nevnte leiligheten, (som ble 'tulle-tømt').

Og mye mer).

Og alle disse tingene, forsvant sporløst, det året jeg var russ.

Min far fikk hjelp, (våren 1989), av nåværende Bladcentralen-direktør Erik Thorhallsson, med å flytte ut, fra Leirfaret 4B, (hvor jeg hadde bodd aleine, fra 1981 til 1988, (da min lillesøster Pia også flytta inn der)).

Og etter det, så veit ikke jeg, hvor disse tingene mine ble av.

(Og Erik Thorhallsson, svarer meg ikke, på Facebook, osv.

Sånn som jeg husker det.

Og min far har vært som han Manuel, i Hotel i Særklasse.

Sånn: 'I know nothing', liksom.

Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Den slemme Rune Kraft, (som tyvlånte bilbanen min, må man vel si), har spilt hockey, sammen med blant annet Ole Eskild Dahlstrøm, (fra Arbeiderbladet 13. mars 1985):

slem kraft

Mer fra Bekkestua

I dag var Oda her, med noen esker med mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

IMG_20220202_180406

PS 2.

Enda mer om dette:

IMG_20220202_180932

PS 3.

Og enda mer om dette:

IMG_20220202_181234

PS 4.

Det er vel sånn, at det koster, noe sånt som 150 kroner tilsammen, (for plukking og levering), hos Meny.

Og Oda har gratis levering, (og plukking) de tre første månedene, (hvis man bestiller til neste dag).

(Noe sånt).

Så derfor kjøpte jeg engangs-mopper fra Oda, denne gangen.

Og Oda var utsolgt for våt-mopper.

Og derfor kjøpte jeg tørr-mopper, (Jif støvmagneter).

Og de kosta 3-4 ganger så mye, som First Price tørr-mopper.

(Støvmagneter koster 79.90.

Mens First Price/Meny sine, koster 22.40, (sjekke jeg på Meny sitt nettsted nå).

Og begge er 15-pakninger.

Og begge har samme størrelse, på esken.

(Og eskene er også perforert likt.

For å si det sånn).

Så de moppene er muligens fra samme fabrikk, i Kina, (selv om det står Orkla som produsent, på JIF-moppene).

Kan det virke som).

Så jeg kunne ha spart, noe sånt, som 50-60 koner, bare på å kjøpe en pakke engangs-mopper, fra Meny.

Men det er noe herk, med leveringer hver dag og, (må man vel si).

(For det tar tid.

Og man må få leveringene til å passe med døgnrytmen og varmtvannsberederen, (for man må nesten stelle seg, i tilfelle man må ut og finne budet), osv.

For å si det sånn).

Så derfor droppa jeg Meny-bestilling nå, (selv om jeg penger fra sosialen, i går).

Men det er mulig at jeg bestiller mer fra Meny når jeg får bostøtten, for eksempel.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Mens jeg bestille varer, i går.

Så skreiv jeg opp, noen av varene, som Oda var utsolgt for, (som man ikke kunne bestille, til i dag).

Og det var:

- Drikkebeger.

- Kjøttdeig (av merket Nordfjord, som Rema har på tilbud, denne uka/måneden).

- Våtmopper.

- Kjøttkaker (av merket Prima).

- Det tannbørste-slaget, (fra Jordan), som jeg kjøpte, i romjula.

- Fire-pakninger med Coca-Cola halvannen-litere (som de har vært utsolgt for, i hele år, kan det nesten virke som).

- Flytende Omo refill (både color og vanlig).

Og det var bare de varene jeg la merke til.

Og det var ikke sånn jeg søkte på masse varer, for å finne ut, om de var utsolgt for noe.

Det var bare at jeg søkte på cola, (fordi at jeg skulle ha noe billig Grans-cola), osv.

Og så la jeg merke til at de var utsolgt, for de og de varene, da.

(For å si det sånn).

Egentlig så var de nok utsolgt, for mye mer.

Og de har visst et veldig stort lager, med plass til masse varer.

(Ute i Lørenskog).

Men de har fylt opp med mye annet rart, (som Clas Ohlson, (man kan se kulepenner fra de, i PS 3).

Og: 'Mathall', osv.

Og det er kanskje kult, med sånne varer.

Men det går muligens litt på bekostning, av Rema-varene, (som Kolonial.no/Oda liksom er tuftet på), kan det virke som.

(De burde kanskje bygge ut.

Før de hiver inn mer av sånne 'ekstra-varer'.

Må man vel si).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det var også sånn, at jeg bestilte en six-pack med Bare-øl, (som jeg noen ganger gjør).

Og da fikk budet liksom mensen.

Det var jo sånn, at Oda endret sitt interface, (og fikk mer byråkratiske regler), etter den første gangen, som jeg bestilte fra de, (noe jeg gjorde et par dager før jul, var det vel).

Og Porterbuddy/Farmasiet, er laid-back, (i disse Corona-tider), når de leverer apotek-varer.

Men det samme kan ikke sies, om Oda.

Nå de leverer øl.

For budet ringte meg, når han hadde satt fra seg varene.

(Han bare alle fire eskene på en gang.

Selv om det var en god kilo.

For å si det sånn.

Da jeg leverte for Strømm Trevare, så bare vi aldri mer enn en eske, av gangen.

Sånn som jeg husker det.

Men budet var kanskje på amfetamin, (eller noe lignende).

Hva vet jeg).

Og da svarte jeg hallo.

Og budet snakket engelsk.

Engelsken minnet litt, om engelsken, til de tyske utvekslings-studentene, i Sunderland, (hvor jeg studerte, studieåret 2004/05), syntes jeg.

(En Julian der.

Som bodde i nabo-leiligheten.

Og som var fra Frankfurt, (men studerte lenger øst i Tyskland).

Noe sånt).

Men det er mulig, at polakker, høres ut, som tyskere, når de snakker engelsk.

Så budet var muligens en polakk, (husker jeg, at jeg tenkte).

For budet snakket dårligere engelsk, enn de tyske studentene, i Sunderland, (selv om noen av de, (Dörte Gensow), heller snakka tysk til meg, selv om jeg aldri har hatt tysk på skolen).

Så en uskolert polakk, kan muligens budet ha vært.

(Noe sånt).

Og budet var ikke fornøyd med, at svarte telefonen.

Budet klarte nesten ikke å si Oda.

Budet sa: 'Oda', på en 'bløt'/unorsk måte.

Så det var litt rart, (må jeg si).

(Budet kan ha vært dansk og.

Selv om det kanskje høres litt rart ut.

Men Oda-grunderen, (Munthe-Kaas), er jo fra en opprinnelig dansk slekt.

Noe sånt).

Og så sa budet: 'I have to see you'.

(Noe sånt).

Og det kan ha vært, fordi at budet leverte øl, (kan det virke som).

Og jeg har bestilt øl, 3-4 ganger, fra Oda.

Men dette er første gang, at budet prøver å forklare litt, om deres måte, å levere øl på.

(Nå i disse Corona-tider).

Tidligere har de prøvd, å narre meg ut av leiligheten, siden at det visst finnes noen firkanta/vage lover/regler, (som budet ikke klarer å forklare), om levering av øl, under pandemien.

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Budet kjørte forresten for langt, (bort til noen naboer).

Og de har igjen lagt oppi, en sånn 'Corona-håndsåpe', med sensuell duft, (orkide og melk).

De to med pumpe, er honning & melk-håndsåpe.

Mens refillen, er orkide & melk-håndsåpe.

De skjønner visst ikke, at ungkarer, ikke er så glade, i orkide-håndsåpe.

(Noe Meny skjønte, (da jeg bestilte på nett, fra de, for noen uker siden).

Virka det som).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Jeg bar inn eskene, en og en.

(Etter at budet hadde kjørt).

Og akkurat da jeg skulle lukke igjen døra.

Så kom det to pensjonerte langrenns-løpere, (eller noe lignende), gående i lange kliv, (forbi leiligheten min).

Og disse glante og var skikkelig nysgjerrige, da.

(For å si det sånn).

Så det er mulig, at jeg burde ta inn eskene, i to omganger.

Først inn døra.

Og så, (etter at jeg har lukket igjen døra), inn på kjøkkenet.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: (Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. februar 2022 kl. 18:34
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: kundeservice@glitreenergi.no, pal.skjaeggestad@glitreenergi.no, tryggstromhandel@dnvgl.com, elklage@elklage.no, ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no, kundesenter.no@lowell.com, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, calmquist@eurojuris.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: kundeservice@glitreenergi.no <kundeservice@glitreenergi.no>
Date: ons. 2. feb. 2022 kl. 14:53
Subject: (Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger
To: <eribsskog@gmail.com>


Dette er ingen issue for oss i det hele tatt :)

Du er informert om vårt ståsted i denne saken. Hvis du mener det er smart å bruke din yttringsfrihet på å opplyse vilt fremmede mennesker om ditt personnummer, som i sammenheng med annen info kan benyttes til å begå kriminelle handlinger som f.eks svindel på din bekostning - så er det naturligvis ditt valg, men da må du også forvente og akseptere at svindelforsøk ved bruk av ditt navn er en stor mulighet. 

Her tror jeg en liten "skjerpings" kan sendes i retur. 

God dag videre. 


Med vennlig hilsen

Kjersti
Kunderådgiver
Glitre Energi Strøm AS

•Vi tilbyr opprinnelsesgarantier for 100 % fantastisk vannkraft
•Lokalbidraget – vi sponser din klubb eller forening
Les mer på glitreenergi.no/strom



-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 02.02.2022 13:44
Til: Kundeservice Glitre Energi <kundeservice@glitreenergi.no>
Emne: Re: (Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger

Hei, Forstår ikke hvorfor dette skal være en "issue" Noe sånt. Jeg har lagt ut mitt personnummer på min blogg og mener dette er yttringsfrihet (Sladdet av johncons-blogg) Skjerpings! Erik Ribsskog

Jeg sendte enda en e-post til Glitre Energi

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. februar 2022 kl. 15:24
Til: "kundeservice@glitreenergi.no" <kundeservice@glitreenergi.no>
Kopi: pal.skjaeggestad@glitreenergi.no, tryggstromhandel@dnvgl.com, elklage@elklage.no, ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no, kundesenter.no@lowell.com, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, calmquist@eurojuris.no
Hei,

jeg lurer på om dette er noe med Rundtom-nissen, (som min Berger-onkel fortalte om, på 70/80-tallet).

Jeg ber om at du sender dette til en overordnet.

Og så forfremmer du deg selv, til din sjef, (kan det virke som).

Det blir som noe tusk-aktig, og som at jeg blir holdt for narr, (synes jeg).

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

Jeg har mange rare slektninger i Drammen, (blant annet en bonus-søster, på Konnerud, ved navn Christell, som fyller 50 seinere i år, og en raggar-far, som jeg har en omsorgssvikt-sak mot, og som pleide å fylle såpe i fontena deres, på torget, på 60/70-tallet), så jeg ønsker å ha minst mulig egentlig, med Drammen å gjøre.

Så dette må jeg klage på.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 2. feb. 2022 kl. 10:00 skrev kundeservice@glitreenergi.no <kundeservice@glitreenergi.no>:
Det er forholdsvis naturlig å informere deg om hva årsaken til oppstarten er her. 
For oss er det ingen problem å reversere denne oppstarten. Denne situasjonen er ikke noe vi har forårsaket, men den eventuelle personen som bestiller i ditt navn. Dette vet vi jo ikke hvem er, men det er tydeligvis noen som har all informasjon på deg og bestiller strøm i ditt navn. Det er tvilsomt en annen leverandør som bestiller strøm til deg fra oss, det ville i så fall hvert stikk motsatt av hva som er naturlig. I dette tilfellet er det nok ikke et nett-troll, men snakk om svindel og da bør du uansett melde dette til riktig instans, som er politiet. Da kan man kanske spore IP-adressen det er bestilt fra osv. 

Det vi får gjort er å reversere oppstarten.


Med vennlig hilsen

Leder kundefront
Kjersti Dæhlen
Glitre Energi Strøm AS


•Vi tilbyr opprinnelsesgarantier for 100 % fantastisk vannkraft
•Lokalbidraget – vi sponser din klubb eller forening
Les mer på glitreenergi.no/strom



-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 02.02.2022 09:33
Til: "kundeservice@glitreenergi.no" <kundeservice@glitreenergi.no>
Kopi: kundesenter.no@lowell.com,Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>,Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>,Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>,kundeservice <kundeservice@renroros.no>,juridisk <juridisk@datatilsynet.no>,NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>,boligbistand@baerum.kommune.no,kundeservice@mail.efi.no,kundeservice@hafslundstrom.no,post@baerum.kommune.no,LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>,sfovpost@statsforvalteren.no,"post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,post <post@finkn.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,kom@nve.no,rme@nve.no,trl@nve.no,morten.schau@elvia.no,abuse@telia.com,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Info <info@tpas.org.uk>,Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>,postkasse@datatilsynet.no,firmapost@nkom.no,Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>,Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Emne: Re: (Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger

Hei,

nå forklarte jeg, i den forrige mailen, at jeg aldri har hatt noe med deres firma å gjøre.

Hva er det som er vanskelig å forstå med det, lurer jeg.

Jeg har også bedt om å få svar, fra en overordnet.

Det kan jeg ikke se at har skjedd.

Så det må jeg klage på.

(Det er noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Det var det samme i sommer, at disse nett-trollene byttet, fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn.

Og jeg sender til den myndigheten, (RME/NVE), som er ansvarlig, for dette.

Men de gjør ingenting.

Men vennligst send dette til overordnet, som jeg har bedt om tidligere.

Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skje igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 2. feb. 2022 kl. 08:34 skrev kundeservice@glitreenergi.no <kundeservice@glitreenergi.no>:
Hei igjen, 

Årsaken til kontraktens oppstart er en bestilling fra vårt webskjema på nett den 04.01.2022, angivelig av deg. Det er fylt ut et fullverdig skjema fødtselsdato, kontaktinfo, adresse osv. Sier du at dette og denne bestillingen ikke er noe du vedkjenner deg? Målerinfo til Furulia 29, 1356 er også lagt inn. 

Navnet på personen som har bestilt er jo angivelig den personen so står oppført i skjemaet (Erik Løvenbalk Ribsskog)

Hører fra deg. 


Med vennlig hilsen

Kjersti
Kunderådgiver
Glitre Energi Strøm AS

•Vi tilbyr opprinnelsesgarantier for 100 % fantastisk vannkraft
•Lokalbidraget – vi sponser din klubb eller forening
Les mer på glitreenergi.no/strom



-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 01.02.2022 21:38
Til: "kundeservice@glitreenergi.no" <kundeservice@glitreenergi.no>
Kopi: kundesenter.no@lowell.com,Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>,Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>,Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>,kundeservice <kundeservice@renroros.no>,juridisk <juridisk@datatilsynet.no>,NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>,boligbistand@baerum.kommune.no,kundeservice@mail.efi.no,kundeservice@hafslundstrom.no,post@baerum.kommune.no,LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>,sfovpost@statsforvalteren.no,"post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,post <post@finkn.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,kom@nve.no,rme@nve.no,trl@nve.no,morten.schau@elvia.no,abuse@telia.com,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Info <info@tpas.org.uk>,Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>,postkasse@datatilsynet.no,firmapost@nkom.no,Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>,Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Emne: Re: (Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger

Hei,

jeg har aldri hatt noe med deres firma å gjøre.

Så dette må klage på.

Det virker som at dette er tungt for dere.

Så dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 1. feb. 2022 kl. 20:36 skrev kundeservice@glitreenergi.no <kundeservice@glitreenergi.no>:
Hei Erik.



Den første SMS'n vi sendte deg var denne:

Fra:        -26166

Til:          4741767056

Dato:     26.01.2022 17:01

Melding: Hei Erik Løvenbalk Ribsskog. Vi har forsøkt å sende deg noe på en e-postadresse som vi får beskjed om er ugyldig. Oppdater e-postadressen din her e-url.no/fpl-7636G0YRL5. OBS! Dersom du har hatt faktura på e-post må du gå inn på Min side og legge inn det på nytt. Mvh Glitre Energi Strøm



Årsaken til at vi sendte deg denne er fordi vi ikke hadde registrert din epostadresse fra før. Nå som du har sendt oss en epost har vi jo det, så takk :)



Den andre SMS'n vi sendte deg var vedr. din strømavtale, som du har prisvarsel på:

Fra:        -26166

Til:          4741767056

Dato:     01.02.2022 16:53

Melding: Hei, prisene på strømbørsen Nord Pool er på vei ned og vi reduserer derfor prisen på Glitre Forutsigbar. Prisen endres til 189 øre/kWh f.o.m 15.02.22. Les mer på glitreenergi.no/strom/min-side. Mvh Glitre Energi Strøm



Det at du har fått to SMS'er såpass tett er en ren tilfeldighet. 

Ønsker deg en fin kveld videre. 



Med vennlig hilsen

Kjersti
Kunderådgiver
Glitre Energi Strøm AS

•Vi tilbyr opprinnelsesgarantier for 100 % fantastisk vannkraft
•Lokalbidraget – vi sponser din klubb eller forening
Les mer på glitreenergi.no/strom



-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 01.02.2022 18:55
Til: kundeservice@glitreenergi.no
Kopi: kundesenter.no@lowell.com,Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>,Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>,Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>,kundeservice <kundeservice@renroros.no>,juridisk <juridisk@datatilsynet.no>,NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>,boligbistand@baerum.kommune.no,kundeservice@mail.efi.no,kundeservice@hafslundstrom.no,post@baerum.kommune.no,LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>,sfovpost@statsforvalteren.no,"post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,post <post@finkn.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,kom@nve.no,rme@nve.no,trl@nve.no,morten.schau@elvia.no,abuse@telia.com,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Info <info@tpas.org.uk>,Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>,postkasse@datatilsynet.no,firmapost@nkom.no,Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>,Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Emne: [EKSTERN] Tekstmeldinger

Hei,

dere sender meg tekstmeldinger nesten daglig, hvor dere skriver om: 'Min Side', osv.

Hva skal dette bety?

Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Glitre Energi

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. februar 2022 kl. 09:33
Til: "kundeservice@glitreenergi.no" <kundeservice@glitreenergi.no>
Kopi: kundesenter.no@lowell.com, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Hei,

nå forklarte jeg, i den forrige mailen, at jeg aldri har hatt noe med deres firma å gjøre.

Hva er det som er vanskelig å forstå med det, lurer jeg.

Jeg har også bedt om å få svar, fra en overordnet.

Det kan jeg ikke se at har skjedd.

Så det må jeg klage på.

(Det er noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Det var det samme i sommer, at disse nett-trollene byttet, fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn.

Og jeg sender til den myndigheten, (RME/NVE), som er ansvarlig, for dette.

Men de gjør ingenting.

Men vennligst send dette til overordnet, som jeg har bedt om tidligere.

Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skje igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 2. feb. 2022 kl. 08:34 skrev kundeservice@glitreenergi.no <kundeservice@glitreenergi.no>:
Hei igjen, 

Årsaken til kontraktens oppstart er en bestilling fra vårt webskjema på nett den 04.01.2022, angivelig av deg. Det er fylt ut et fullverdig skjema fødtselsdato, kontaktinfo, adresse osv. Sier du at dette og denne bestillingen ikke er noe du vedkjenner deg? Målerinfo til (Sladdet av johncons-blogg), (Sladdet av johncons-blogg) er også lagt inn. 

Navnet på personen som har bestilt er jo angivelig den personen so står oppført i skjemaet (Erik Løvenbalk Ribsskog)

Hører fra deg. 


Med vennlig hilsen

Kjersti
Kunderådgiver
Glitre Energi Strøm AS

•Vi tilbyr opprinnelsesgarantier for 100 % fantastisk vannkraft
•Lokalbidraget – vi sponser din klubb eller forening
Les mer på glitreenergi.no/strom



-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 01.02.2022 21:38
Til: "kundeservice@glitreenergi.no" <kundeservice@glitreenergi.no>
Kopi: kundesenter.no@lowell.com,Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>,Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>,Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>,kundeservice <kundeservice@renroros.no>,juridisk <juridisk@datatilsynet.no>,NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>,boligbistand@baerum.kommune.no,kundeservice@mail.efi.no,kundeservice@hafslundstrom.no,post@baerum.kommune.no,LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>,sfovpost@statsforvalteren.no,"post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,post <post@finkn.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,kom@nve.no,rme@nve.no,trl@nve.no,morten.schau@elvia.no,abuse@telia.com,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Info <info@tpas.org.uk>,Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>,postkasse@datatilsynet.no,firmapost@nkom.no,Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>,Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Emne: Re: (Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger

Hei,

jeg har aldri hatt noe med deres firma å gjøre.

Så dette må klage på.

Det virker som at dette er tungt for dere.

Så dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 1. feb. 2022 kl. 20:36 skrev kundeservice@glitreenergi.no <kundeservice@glitreenergi.no>:
Hei Erik.



Den første SMS'n vi sendte deg var denne:

Fra:        -26166

Til:          47(Sladdet av johncons-blogg)

Dato:     26.01.2022 17:01

Melding: Hei Erik Løvenbalk Ribsskog. Vi har forsøkt å sende deg noe på en e-postadresse som vi får beskjed om er ugyldig. Oppdater e-postadressen din her e-url.no/fpl-7636G0YRL5. OBS! Dersom du har hatt faktura på e-post må du gå inn på Min side og legge inn det på nytt. Mvh Glitre Energi Strøm



Årsaken til at vi sendte deg denne er fordi vi ikke hadde registrert din epostadresse fra før. Nå som du har sendt oss en epost har vi jo det, så takk :)



Den andre SMS'n vi sendte deg var vedr. din strømavtale, som du har prisvarsel på:

Fra:        -26166

Til:          47(Sladdet av johncons-blogg)

Dato:     01.02.2022 16:53

Melding: Hei, prisene på strømbørsen Nord Pool er på vei ned og vi reduserer derfor prisen på Glitre Forutsigbar. Prisen endres til 189 øre/kWh f.o.m 15.02.22. Les mer på glitreenergi.no/strom/min-side. Mvh Glitre Energi Strøm



Det at du har fått to SMS'er såpass tett er en ren tilfeldighet. 

Ønsker deg en fin kveld videre. 



Med vennlig hilsen

Kjersti
Kunderådgiver
Glitre Energi Strøm AS

•Vi tilbyr opprinnelsesgarantier for 100 % fantastisk vannkraft
•Lokalbidraget – vi sponser din klubb eller forening
Les mer på glitreenergi.no/strom



-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 01.02.2022 18:55
Til: kundeservice@glitreenergi.no
Kopi: kundesenter.no@lowell.com,Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>,Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>,Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>,kundeservice <kundeservice@renroros.no>,juridisk <juridisk@datatilsynet.no>,NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>,boligbistand@baerum.kommune.no,kundeservice@mail.efi.no,kundeservice@hafslundstrom.no,post@baerum.kommune.no,LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>,sfovpost@statsforvalteren.no,"post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,post <post@finkn.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,kom@nve.no,rme@nve.no,trl@nve.no,morten.schau@elvia.no,abuse@telia.com,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Info <info@tpas.org.uk>,Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>,postkasse@datatilsynet.no,firmapost@nkom.no,Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>,Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Emne: [EKSTERN] Tekstmeldinger

Hei,

dere sender meg tekstmeldinger nesten daglig, hvor dere skriver om: 'Min Side', osv.

Hva skal dette bety?

Erik Ribsskog 

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Abonnementet kanselleres
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. februar 2022 kl. 01:24
Til: NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>
Kopi: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, firmapost@nkom.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, abuse@telia.com, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, nextgentel.no@servicemail.recheckit.com, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


man. 18. okt. 2021 kl. 09:01 skrev NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>:
 MinSide
 
Hei Erik,

Vi har registrert at bestillingen/abonnementet Trådløst Bredbånd 50 (4G) i (Sladdet av johncons-blogg), (Sladdet av johncons-blogg) BEKKESTUA skal kanselleres. Dette vil også gjelde dersom du har bestilt TV eller bredbåndstelefoni.

Hvis avbestillingen ble meldt inn etter utløpet av en eventuell angrefrist kan du bli fakturert et avbestillingsgebyr i henhold til gjeldende prisliste.


Retur av utstyr
Hvis du ikke har hentet ut tilsendt utstyr kan du la det gå i retur. Om du ikke har fått tilsendt noe utstyr i forbindelse med bestillingen kan du se bort fra dette.

Eventuelt utstyr som tilhører NextGenTel må returneres til oss når det ikke lenger er i bruk. Dersom utstyret ikke sendes tilbake til oss, vil vi sende deg en faktura for verdien på utstyret (se mer informasjon i våre vilkår, punkt 1b).

Utstyr returneres i forsvarlig forpakning med sporingsnummer (vi anbefaler Norgespakken) til følgende adresse:

NextGenTel
Postens Godssenter Oslo
0062 Oslo

OBS! Pakken må sendes med sporingsnummer for at godssenteret skal kunne behandle forsendelsen. Vi anbefaler deg å ta vare på kvittering med kollinummer på forsendelsen når utstyret returneres.

Eventuelle spørsmål om retur av utstyr kan stilles til vårt kundesenter via MinSide eller app.


Hilsen oss i NextGenTel

 
MinSide    Hjelp    Kundeservice
Åpne i nettleser
Trykk her for å melde deg av nyhetsbrev
Viktig informasjon om abonnementet sendes uavhengig av dette valget
Var denne eposten nyttig?
Send oss gjerne din tilbakemelding her.

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Verifiser e-postadressen din
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. februar 2022 kl. 01:19
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: postmottak@dfo.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Direktoratet for forvaltning og økonomistyring <no-reply@dfo.no>
Date: man. 18. okt. 2021 kl. 16:09
Subject: Verifiser e-postadressen din
To: <eribsskog@gmail.com>


Dfologo 3 master rgb 3 Side 1
 
Hei!

For å aktivere ditt abonnement på driftsvarsel om lønnstjenestene, må du verifisere din e-post. Det gjør du ved å klikke på lenken under, eller lime inn lenken i din nettleser.

(Sladdet av johncons-blogg)

Ved å klikke på lenken godtar du at vi lagrer din e-postadresse og informasjon om din bruk av våre e-postabonnementer. Se vår personvernerklæring.

Denne e-posten ble sendt fra Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ).

Personvernerklæring

Postadresse: Pb 7154 St. Olavs plass, 0130 Oslo. Telefon: +47 400 07 997.

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Viktig informasjon vedrørende din lånesøknad
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 2. februar 2022 kl. 01:13
Til: Axo Finans Kundeservice <kundeservice@axofinans.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tor. 28. okt. 2021 kl. 08:54 skrev Axo Finans Kundeservice <kundeservice@axofinans.no>:
Hei Erik,

Mistenker du identitetstyveri må du kontakte politiet.

Søknaden vi mottok 26. oktober 2021 er avsluttet.



Peder 

AXO FINANS

St. Olavs gate 28, 0166 Oslo
Kundesenter +47 22867400
E-post kundeservice@axofinans.no
Web www.axofinans.no




Den 2021-10-27 17:35:34 skrev Erik Ribsskog (eribsskog@gmail.com):
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Axo Finans <kundeservice@axofinans.no>
Date: tir. 26. okt. 2021 kl. 23:17
Subject: Viktig informasjon vedrørende din lånesøknad
To: <eribsskog@gmail.com>


Hei Erik lØvenbalk

Det er registrert en kredittsperre på deg hos kredittopplysningsbyrået Experian. Kredittsperren må oppheves før vi kan ferdigbehandle søknaden din.

Hvordan opphever jeg sperren?

Du må kontakte Experian for å oppheve sperren. Dette kan du gjøre ved å ringe dem på 81555420 eller gå inn på Min Experian for å oppheve sperren selv.

Husk å gi oss beskjed når sperren er opphevet slik at vi kan ferdigbehandle søknaden din.

Har du spørsmål eller trenger hjelp?

Er det noe du lurer på eller trenger hjelp til kan du enten ringe, chatte eller sende oss en e-post.
Kontaktdetaljer ser du under.


Med vennlig hilsen

AXO FINANS

Telefon 22867400
E-post kundeservice@axofinans.no
Web www.axofinans.no