mandag 10. oktober 2022

Enda mer fra Facebook

aarseth firemenning

PS.

Min firemenning Ola Aarseth sin mor 'Bibbi' (som døde for noen dager siden).

Hu var forresten barnebarn av stortingsrepresentant Ole Konrad Ribsskog.

Og han var også leder for kirkekomiteen.

Og han var også ordfører i Trondheim.

Så det var kanskje derfor at de hadde så morsomme navn (søstera til Bibbi ble visst kalt Goggo).

Fordi at de var av fin slekt, da.

(Må man vel si).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Ole Konrad Ribsskog var også involvert, i en episode, angående noe som ble kalt: 'Revolusjons-lemmen', som ung elev/student.

Det var en lang histore.

Det var noen (i Overhalla) som hadde startet skytterlag.

(Eller om det var en slags milits).

Og det var muligens brudd på grunnloven.

(På den tida).

Og en rettsak ble holdt.

Og da hadde min oldefars bror hatt rom overfor rettsalen.

Og så hadde de åpnet en luke i gulvet, sånn at de kunne se ned i rettsalen.

Og da ble det en skandale, da.

(For å si det sånn).

Ettersom at dette vel var en hemmelig rettsak.

(Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette (fra Nordtrønderen 29. januar 1884):

revolusjonslemmen

https://www.nb.no/items/9ce2fd8c00fdbbc5636fad514ed9bac1?page=1&searchText=ribsskog

PS 4.

Denne luken/lemmen (som Bibbi sin morfar åpnet) ble seinere stilt ut, her og der (fra Demokraten 22. mars 1884):

revolusjonslemmen 2

https://www.nb.no/items/4c60e9d8eea5da19f5011b9c598dc1c2?page=1&searchText=%22revolusjonslemmen%22~1

PS 5.

Goggo (som var gift to ganger) vant visst en golfturnering i Trondheim, på 60-tallet:

turnering

https://www.nb.no/items/6b841dcfd05076f897c53f9c311add19?page=31&searchText=%22goggo%20bretteville%22

PS 6.

Bibbi og Goggo sin lillebror Bård (min mors tremenning) gifta seg visst med ei Evelyn og flytta fra Trondheim til Dokka, hvor Laila 'Dalei Lama' Johansen sin far vel var fra (fra Samhold-Velgeren 30. august 1972):

lama slekt

https://www.nb.no/items/621ddbb2ce892bbb7df4e72b01df5ba0?page=7&searchText=%22Evelyn%20sch%C3%B8yen%22~1

PS 7.

Hu Evelyn Schøyen f. Nygård (som visst var fra Molde) nevner fritids-tilbud for jenter.

(I PS-et overfor).

Så det er mulig at Bård sin datter Christine f. Wangberg bodde hos dem.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Dette er nok min firemenning Nils Nygård Ribsskog Schøyen, som vel er halvbror av hu Christine f. Wangberg (fra Aftenposten 13. juni 1987):

campingvogn

https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/73730/34/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D&query=sch%C3%B8yen

PS 9.

Seinere har min firemenning (som sverget på å kun bo i campingvogn eller husbåt) bodd på adresser som Disenveien og Sigmund Syrs gate (fra Oslo Adressebok 1988/89):

disenveien

https://www.nb.no/items/a35d17b0080797b642c391fcbd45e776?page=135&searchText=ribsskog

PS 10.

Her er mer om dette (fra Oslo Adressebok 1991/92):

syrs gate

https://www.nb.no/items/5ff770d5027edb624d36ee6031ca57ad?page=695&searchText=%22ribsskog%20syrs%22~5

PS 11.

Mer om Evelyn Schøyen f. Nygård, som er/var konen til Bård/Baard og moren til Nils (fra Oppland Arbeiderblad 3. april 1974):

motebutikk

https://www.nb.no/items/3a1d14d919eeb0beb42ea0658f3e23b1?page=7&searchText=%22evelyn%20sch%C3%B8yen%22~1

PS 12.

Han med campingvogna var visst bare tenåring, da han bodde på Bogstad camping (fra Aftenposten 13. november 1997):

overvåkning

Mer fra Facebook

facebook buckley 1

PS.

Her er mer om dette:

facebook buckley 102

PS 2.

Enda mer om dette:

facebook buckley 103

PS 3.

Og enda mer om dette:

buckley facebook 104

Mer fra Instagram

monica lyngstad instagram 1

PS.

Her er mer om dette:

monica lyngstad instagram 2

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Klage/Fwd: Bekreftelse på bestilling av mobilabonnement.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. oktober 2022 kl. 09:51
Til: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Gudbrandsdal Energi AS <mobil@ge.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Post <post@brukerklagenemnda.no>
Hei,

dette har jeg tatt med en advokat nå, at dette var avtale-brudd.

Jeg jobbet i Liverpool og ble lovet en forfremmelse (av Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation ved Team Leader Line Slettvold).

Og derfor så flyttet jeg fra et lugubert bofellskap i Walton (hvor ei annen kollega ved navn Marianne Høksaas hadde anbefalt meg å flytte inn, høsten 2005).

Men så fikk jeg ikke den lovte lønns-forhøyelsen.

Og jeg måtte overtrekke min Nordea-konto, for å ha til mat/strøm.

Og det var etter at Nordea nektet meg å frigjøre min kapital, ved å gi meg et lån på et sameie i Hurum (en andel som jeg fikk cirka 200.000 for, cirka ti år seinere).

Det var Nordea Tveita.

(En avdeling som nå er lagt ned.

Og som jeg heller aldri hadde noe med å gjøre.

Men jeg leide som student et rom av min halv-bror sin far og stemor (studieåret 1990/91) på Høybråten/Furuset, og hadde konto hos Kredittkassen Lindeberg, var det vel).

Og så avtalte jeg med Aktiv Kapital (og dere) at jeg skulle beholde Nordea-kontoen.

Og så skulle jeg sende noen hundrelapper hver måned.

Og snaue halvparten skulle til Aktiv Kapital (fra Nordea sin nettbank).

Og drøye halvparten skulle til City Self Storage (hvor jeg hadde mange slektsklenodier og fotoalbum og HV-utstyr og verdifullt data-program (som jeg lagde som student) osv.).

Og så kom pengene i retur, til Barclays.

For dere hadde brutt avtalen.

Og jeg mistet kontrollen (må man vel si) på mine gjeve ting, som lå, i den nevnte lagerboden, på Majorstua.

Så dette er at dere ler av meg, mistenker jeg.

Så dette må jeg klage på.

Jeg vil heller ha svar fra en overordnet om dette.

Og dere blander også en nokså nylig nett-troll-sak med en sak fra 2005.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 7. feb. 2022 kl. 09:36 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei,


Se vedlegg. Kravet er fra Nordea Bank. Vi har tvangsgrunnlag der du ble dømt til å betale dettet. Vi er nå eiere og det må betales til oss. Se vedlegg (3 sk)


Når det kommer til sms, så er det sendt en 19.01.22 og før det var det i november. Så daglig er det ikke.



Kravet er reelt og må betales.


Kreditor : Lowell Finans AS / Nordea Bank
Saldo : 35 747,85
KID : 0101872194052410067
Kontonummer : 63180520351


------------------------------------
Med vennlig hilsen
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171060

------------------------------------
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z010187219405241006130
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303630214325
NB: Oppgi alltid saksnummer 1872194 ved henvendelse til oss.






>Hei,
>
>dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
>
>(Jeg har ikke kontaktet disse).
>
>Vennligst rydd opp!
>
>Med hilsen
>
>Erik Ribsskog
>
>PS.
>
>Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
>virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
>jeg).
>
>
>---------- Forwarded message ---------
>Fra: <mobil@ge.no<mailto:mobil@ge.no>>
>Date: fre. 4. feb. 2022 kl. 23:51
>Subject: Bekreftelse på bestilling av mobilabonnement.
>To: <eribsskog+lailamonica@gmail.com<mailto:eribsskog%2Blailamonica@gmail.com>>
>
>
>[https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/ge-mobil/uploads/img/591501ba-fd1f-4425-8585-5a51f5945848.jpg]
>Bekreftelse på inngått avtale.
>
>Vi takker for din bestilling hos GE Mobil, og vil med dette bekrefte din inngåtte avtale hos oss.
>
>Dersom bestillingen gjelder portering av mobilnummer, vil du om noen dager motta en SMS som bekrefter oppstart av leveransen, det vil si når vi har fått bekreftet oppstart fra Telenor.
>
>Her er særvilkårene for inngått avtale:
>
>Ved avtale om levering av Leve 100 GB gjelder følgende betingelser:
>
>
>  *   Avtalen inkluderer 100 GB data, fri SMS, MMS og tale. NB: maks 10000 SMS/MMS og maks 10000 ringeminutter. Fri bruk i EU/EØS er begrenset til 20 GB. Trenger du mer data, bestiller du dette via vår app eller min side. Se link overfor mht. priser.
>
>
>
>  *   Avtalen har ingen bindingstid.
>
>
>  *   Avtalen har et fastbeløp pr mnd. som faktureres forskuddsvis. Alt forbruk utover inkludert innhold faktureres etterskuddsvis. For oversikt over priser, se link.<https://www.gemobil.no/no/mobilpriser>.
>
>
>
>
>  *   Avtalen inkluderer "Fri Roaming" i EU/EØS, begrenset til 20 GB. Du kan bruke telefonen som om du er i Norge når du er i EU/EØS.
>
>NB: Ringer du til andre land, vil prisen være som om du ringer fra Norge, også i det landet du er i. Se link for priser.<https://www.gemobil.no/no/mobilpriser>
>
>
>  *   Avtalen har "Data rollover". Du kan spare opp, og overføre, like mye data som du har inkludert i abonnementet ditt.
>
>
>  *   Navn, adresse og telefonnummer deles med nummeropplysningstjenester dersom kunden ikke har reservert seg mot dette. Reservasjon hos andre mobiloperatører videreføres ikke automatisk ved bytte av leverandør. Reservasjon mot nummeropplysning kan gjøres via app, min side eller ved å ta kontakt med kundeservice på mobil@ge.no<mailto:mobil@ge.no> eller telefon 61 29 47 00.
>
>
>  *   Fakturaen sendes til din e-postadresse. Det er ikke krav til eFaktura eller Avtalegiro. Papirfaktura har et miljøgebyr på 49 kroner per måned.
>
>
>  *   Miljøgebyr vil ikke tilkomme på første faktura fra oss.
>
>
>  *   Endring av avtale gjøres via app eller min side. Endringer til annen avtale/produkt vil gjelde fom den 1. påfølgende måned.
>
>
>  *   I forbindelse med kampanjer vil eventuelle rabatt trekkes fra faktura. Eventuelt overskytende overføres neste faktura.
>
>
>  *   I forbindelse med bestilling utføres kredittsjekk. GE Mobil kan med bakgrunn i denne kansellere bestillingen i ettertid.
>
>
>  *   GE Mobil kan foreta prisjustering med minimum 1 mnd varsel. Endringer i offentlige avgifter (mva el.) vil endres fortløpende uten varsel.
>
>
>  *   GE Mobil tar personvern på alvor, og vår behandling av personopplysninger er i samsvar med ny personopplysningslov og personvernforordning av 2018. Vår behandling av personopplysninger og dine rettigheter er nærmere beskrevet i vår personvernerklæring (https://www.ge.no/personvernerklaering<https://www.ge.no/personvernerklaering>).
>
>
>
>  *   For øvrig gjelder våre generelle vilkår som du kan lese her.<https://www.gemobil.no/no/generelle-vilkaar>
>
>
>  *   NB: Ved kjøp aksepterer kunde at GE Mobil bestiller oppstart på første mulige dato. Denne datoen for levering vil da kunne være før angrerettens frist på 14 dager. Angreretten kan derfor kun benyttes dersom melding om angrerett mottas av GE Mobil minimum 2 virkedager før byttedato.
>
>
>Vedlagt denne eposten ligger også avtalevilkårene, samt angrerettskjema.
>
>Vi håper du blir fornøyd med oss i tiden som kommer!
>
>
>Med vennlig hilsen oss i Gudbrandsdal Energi Mobil
>
>
>Tlf: 61 29 47 00 -- Web: www.ge.no<http://www.ge.no>


PS.

Her er vedleggene fra Lowell:

1 (3)

2 (1)

vedlegg 3

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(ServiceTag:2286664) Forbrukslån: andre spørsmål
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. oktober 2022 kl. 09:32
Til: kundeservice.lan@santanderconsumer.no
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Hei,

dette kjøper jeg ikke helt, at det ble bank-ID, under denne søknaden.

Dette er ikke et enkelt-tilfelle, det er noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Jeg ønsker svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 7. feb. 2022 kl. 09:02 skrev <kundeservice.lan@santanderconsumer.no>:
Hei

Dersom du er utsatt for identitetstyveri må du melde dette til politiet og sperre deg for all kredittvurdering.

Det ble benyttet din bankid i forbindelse med tidligere nevnte søknad, som ble avslått, vi vet ikke mer hva som har skjedd. Søknaden var gjort online.

Til orientering.

Ved svar på denne e-posten, vennligst behold innhold og saksnummer i emne-felt slik at svaret blir knyttet til tidligere korrespondanse i saken, og vi raskt og effektivt kan besvare din henvendelse.

Med hilsen



Anne
Kundeservice
Santander Consumer Bank AS
Postboks 8060, 4068 Stavanger, Norway
www.santanderconsumer.no

Please consider the environment before printing this e-mail. For information regarding processing of personal data, see santander.no/personvern.

 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: Sat, 5 Feb 2022 22:52:04 +0100
Til: kundeservice.lan@santanderconsumer.no
Kopi: postkasse@datatilsynet.no,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no,post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: #External Sender# Re: (ServiceTag:2286664) Forbrukslån: andre spørsmål
 
Hei,
 
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
 
(For jeg har ikke kontaktet dere).
 
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
 
søn. 10. okt. 2021 kl. 11:55 skrev <kundeservice.lan@santanderconsumer.no>:
Hei

Det er sendt inn en søknad, 4940729 , den 7.10.21 via Elkjøp.no (nettbutikk)  det er lagt inn din personinformasjon og epostadresse.

Søknaden ble avslått.

Ti orientering.

Ved svar på denne e-posten, vennligst behold innhold og saksnummer i emne-felt slik at svaret blir knyttet til tidligere korrespondanse i saken, og vi raskt og effektivt kan besvare din henvendelse.

Med hilsen



Anne
Kundeservice
Santander Consumer Bank AS
Postboks 8060, 4068 Stavanger, Norway
www.santanderconsumer.no

Please consider the environment before printing this e-mail. For information regarding processing of personal data, see santander.no/personvern.

 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: Thu, 7 Oct 2021 23:53:48 +0200
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: kundeservice.lan@santanderconsumer.no, presse@santanderconsumer.no,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no,post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: #External Sender# Klage/Fwd: Automatsvar til kunde fra Santander
 
Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 
 
---------- Forwarded message ---------
Fra: <kundeservice.lan@santanderconsumer.no>
Date: tor. 7. okt. 2021 kl. 21:33
Subject: Automatsvar til kunde fra Santander
To: <eribsskog@gmail.com>
 
Hei! 

Vi takker for din henvendelse "Forbrukslån: andre spørsmål". Vi har registrert henvendelsen din med følgende saksnummer: 2286664. Det kan ta inntil 2-3 virkedager før du mottar svar. Du kan enkelt sjekke dine engasjement via vår nettbankløsning. For å logge inn i nettbanken benytter du vanlig BankID eller BankID på mobil. Dersom det er noen funksjonaliteter som ikke er tilgjengelig i nettbanken, ta kontakt med oss på telefon 21 08 34 00.

Dersom du ønsker å legge til ytterligere kommentarer til henvendelsen din, kan du svare på denne e-post ved å klikke på svar-knappen (Reply) i epostprogrammet ditt. Behold emne-linjen, slik at vi kan knytte kommentaren til den opprinnelige henvendelsen. Vennligst opplys ditt saksnummer dersom du henvender deg per telefon, slik at vi kan hjelpe deg så raskt som mulig. 

Med vennlig hilsen Santander Consumer Bank AS 
-------------------------------------------------------------------
English summary: We thank you for your request "Forbrukslån: andre spørsmål". We have assigned it with the following request number:  2286664.  Please include the request number in the subject line if you want to reply to this e-mail. 

Best regards Santander Consumer Bank
 
Please consider the environment before printing this e-mail. For information regarding processing of personal data, see santander.no/personvern.


2 vedlegg
Santander Ny Logo 2018 - Skille.png
5K
line.gif
1K

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: INNMELDING I PSYKOLOGFORENINGEN
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. oktober 2022 kl. 09:24
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: npfpost@psykologforeningen.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <npfpost@psykologforeningen.no>
Date: lør. 8. okt. 2022 kl. 18:33
Subject: INNMELDING I PSYKOLOGFORENINGEN
To: <eribsskog@gmail.com>



Velkommen som medlem i psykologforeningen!
Jeg har gjort meg kjent med Personvernerklæring for Norsk psykologforening

Jeg har gjort meg kjent med Etiske retningslinjer for nordiske psykologer og Reglement for FER/AFEK: Ja
Samtykker
For å inngå medlemskap i Norsk psykologforening er vi pålagt, i henhold til EUs personvernforordning som erstatter loven og forskriften fra år 2000, å innhente samtykke fra deg. Du kan når som helst trekke eller endre dine samtykker ved å logge inn på «min side». Tilgang til «min side» får du ved innmelding.

Jeg samtykker til at Psykologforeningen sender meg forsikringsbevis og avtalevilkår elektronisk: Ja
Jeg samtykker til å motta Psykologforeningens nyhetsbrev elektronisk: Ja
Jeg samtykker i at min kontaktinformasjon kan formidles til psykologer som ønsker veileder i forbindelse med spesialisering (NB: Studenter skal velge "Nei"): Nei
Kjønn: Mann
Type: Student
Fornavn og mellomnavn: Erik Løvenbalk
Etternavn: Ribsskog
Fødselsnummer: 250770(Sladdet av johncons-blogg)
Privat e-post: eribsskog@gmail.com
Privat telefon:  
Mobil:  
C/O-adresse:  
Postboks eller gateadresse: (Sladdet av johncons-blogg)
Postnummer og sted utenlandske adresser:  
Postnummer Norge: (Sladdet av johncons-blogg)
Poststed: Bekkestua
Land: Norge

Kun psykologistudenter i profesjonsstudiet og utenlandsstudenter i studium som leder fram til autorisasjon i Norge, kan bli studentmedlemmer i Psykologforeningen. Studenter utenfor Norden bes derfor legge fram overordnet studieplan (hvilke eksamener som er planlagt i hvilke år) samt vitnemål for avlagte eksamener som inngår i psykologutdannelsen. Dokumentasjonen sendes medlemsservice@psykologforeningen.no

Universitet: Oslo
Land: Norge
Utdanning planlagt fullført: 30.06
  2023

----------------------
2022-10-08 18:33:25

Mer fra Facebook

ola aarseth facebook 1

PS.

Her er mer om dette:

ola aarseth facebook 2