søndag 26. mars 2023

Jeg sendte en e-post til Telia

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Klage
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. mars 2023 kl. 19:16
Til: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>
Kopi: allison.kirkby@teliacompany.com, sfovpost@statsforvalteren.no, daniel.barhom@telia.no, telia-info@telia.se, abuse@telia.com, noss@deloitte.no, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@brukerklagenemnda.no, postkasse@datatilsynet.no, post <post@finkn.no>, OC Support <kundeservice@onecall.no>, ellen.scheen@telia.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, lars.setsaa@telia.no, ee-skjema@telia.no, din-henvendelse@telia.no, inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com, tr@forbrukertilsynet.no, irene.krohn@teliacompany.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, finansinspektionen@fi.se, eian@eianadvokat.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>
Hei,

i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket å få svar fra en overordnet (som daglig leder) om dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg kjenner forresten OneCall-direktør Kaalen såvidt fra oppveksten.

(Hans foreldre tok over nærbutikken der jeg bodde.

Og jeg ble en gang dratt med på råning, til Svelvik, sammen med hans lillesøster (da hu var fjortiss) blant annet).

Er det derfor dere er så vanskelige, lurer jeg.

Skjerpings!


fre. 24. mar. 2023 kl. 18:13 skrev Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>:
Hei,

Man har ikke mulighet til å ordne en nedbetalingsordning hos oss når abonnement skal avsluttes. Dette fordi at vi krever at et kundeforhold er aktivt for at dette skal være mulig. Når det kommer til ditt mobile bredbånd ønsker vi gjerne en avklaring fra deg på om dette skal avsluttes fra vår side eller ikke? Som nevnt tidligere har vi også tilbydd oss å fjerne den nyeste fakturaen som er pålydende 640,18kr. Når denne er slettet gjenstår fortsatt et utestående beløp på 748.32kr som må betales. 
Vi har heller ingen mulighet til å kompensere dine 100GB med rollover som du nevner.

Gi oss en tilbakemelding på om mobilt bredbånd skal avsluttes og siste faktura slettes, så skal vi bistå deg der. Som nevnt så mangler fortsatt en betaling på 748,32kr og betalingsinformasjon på dette legger jeg også ved dersom du ikke har dette tilgjengelig.
Kid: 112200514 
Beløp: kr 748,32 
Konto: 6005.06.72525. 

Ha en fin helg!
 
Oscar W. L.
Customer Care Representative | B2C

Telia logo

Telia Norge
Tlf: +47 92405050
kundekontakt-privat@telia.no
www.telia.no
Lørenfaret 1, 0580 Oslo, Norway

Telia Norge AS 981 929 055




--------------- Original Message ---------------
From: [eribsskog@gmail.com]
Sent: 23.03.2023 15:12
To: kundekontakt-privat@telia.no
Cc: allison.kirkby@teliacompany.com; sfovpost@statsforvalteren.no; daniel.barhom@telia.no; telia-info@telia.se; abuse@telia.com; noss@deloitte.no; hrwuk@hrw.org; info@brukerklagenemnda.no; postkasse@datatilsynet.no; post@finkn.no; kundeservice@onecall.no; ellen.scheen@telia.no; amnestyis@amnesty.org; lars.setsaa@telia.no; ee-skjema@telia.no; din-henvendelse@telia.no; inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com; tr@forbrukertilsynet.no; irene.krohn@teliacompany.com; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; finansinspektionen@fi.se; eian@eianadvokat.no; firmapost@nkom.no; laurena.eid@fi.se
Subject: Re: Klage

Hei,

det var rart at man ikke kan dele opp beløpet.

Jeg må jo også betale Pluss-abonnementet hver måned nå.

Så det blir litt mye med dobbel mobil/bredbånd-regning.

Jeg fikk heller ikke lov å bytte til Telia X hos dere.

Selv om jeg hadde vært lojal kunde, i 2-3 år.

Og jeg har også 100 GB rollover på min Telia-konto, som jeg nå ikke får brukt.

Så jeg ønsker å få svar fra en overordnet om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 23. mar. 2023 kl. 14:37 skrev Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no<mailto:kundekontakt-privat@telia.no>>:

Hei, igjen Erik!

Jeg ser vi har svart deg på din e-post den 20/3 og vi har ikke fått svar på denne ennå.
I tilfelle du ikke har denne e-posten i din oversikt legger jeg ved det vi svarte her :

" Tusentakk for at du tar kontakt. Jeg skjønte ikke ut fra svaret ditt om du ønsker å si opp det mobile bredbåndet ditt eller ikke her. Vi kan som Martin foreslo i sist epost slette den siste fakturaen pålydende 640.18 kr dersom du sier opp abonnementet på grunn av at det ikke er brukt i denne perioden. Dette er ett unntak og vi kan derfor heller ikke dele opp det utestående beløpet på 748.32 kr og dette vil måtte betales så fort du har mulighet for å unngå purringer eller inkasso. Videre følger betalingsinformasjonen din:

Kid: 112200514
Beløp: kr 748,32
Konto: 6005.06.72525

Gjerne svar på eposten her med bekreftelse på at du ønsker å si opp abonnementet og få siste faktura slettet dersom det er det du vil :) Jeg har utsatt purre løypen i to dager her slik at abonnementet ikke sperres før du har mulighet til å si ifra til oss. For raskere behandling kan du også ringe oss på 924 05 050 eller chatte med oss via https://www.telia.no/kundeservice/kontakt-oss/.

Magnus H.
Customer Care Representative | B2C

[Telia logo]

Telia Norge
Tlf: +47 92405050
kundekontakt-privat@telia.no<mailto:kundekontakt-privat@telia.no>
www.telia.no<http://www.telia.no>
Lørenfaret 1A, 0585 Oslo, Norway

Telia Norge AS 981 929 055



--------------- Original Message ---------------
From: [eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>]
Sent: 18.03.2023 13:03
To: kundekontakt-privat@telia.no<mailto:kundekontakt-privat@telia.no>
Cc: allison.kirkby@teliacompany.com<mailto:allison.kirkby@teliacompany.com>; sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>; daniel.barhom@telia.no<mailto:daniel.barhom@telia.no>; telia-info@telia.se<mailto:telia-info@telia.se>; abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com>; noss@deloitte.no<mailto:noss@deloitte.no>; hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>; info@brukerklagenemnda.no<mailto:info@brukerklagenemnda.no>; postkasse@datatilsynet.no<mailto:postkasse@datatilsynet.no>; post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>; kundeservice@onecall.no<mailto:kundeservice@onecall.no>; ellen.scheen@telia.no<mailto:ellen.scheen@telia.no>; amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>; lars.setsaa@telia.no<mailto:lars.setsaa@telia.no>; ee-skjema@telia.no<mailto:ee-skjema@telia.no>; din-henvendelse@telia.no<mailto:din-henvendelse@telia.no>; inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com<mailto:inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com>; tr@forbrukertilsynet.no<mailto:tr@forbrukertilsynet.no>; irene.krohn@teliacompany.com<mailto:irene.krohn@teliacompany.com>; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; finansinspektionen@fi.se<mailto:finansinspektionen@fi.se>; eian@eianadvokat.no<mailto:eian@eianadvokat.no>; firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>; laurena.eid@fi.se<mailto:laurena.eid@fi.se>
Subject: Klage

Hei,

jeg viser til Deres brev/betalingspåminnelse fra 6. mars.

(Se vedlegg).

Jeg har nå bytta til Pluss.

Så jeg trenger ikke lenger dette abonnementet.

Historien var at jeg fikk en tekstmelding fra Norgesenergi.

De har gått over til å sende tekstmeldinger istedet for mail/brev (virker det sånn).

Så jeg tenkte at fremtiden var å ha et bra mobilabonnement (istedet for mobilt-bredbånd) for da bestiller jeg bare et ekstra sim-kort til PC-en og så har jeg mobilt bredbånd og (uten at det koster noe særlig ekstra).

(Og Ruter har også slutta med billett-automater.

Så mer og mer blir på app/mobil.

Virker det som).

Og så prøvde jeg da å bestille et Telia X-abonnement (100 GB) fra dere.

Men det ble jeg nekta.

Og da er det sånn (som jeg har sendt dere kjempemange mailer om) at noen nett-troll, har bestilt masse 'dritt', på nettet, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) fra firmaer med dårlige rutiner.

Og på grunn av dette (er det nok) så har jeg fått dårlig kreditt-score.

Og selv om jeg har sagt fra til dere om dette mange ganger, så nekta dere meg å bytte fra mobilt bredbånd 100 GB til Telia X 100 GB.

Så da bestilte jeg portering (av mitt Telenor kontant-nummer) til Talkmore fri data.

Og så skulle porteringen skje, mens jeg var i Kiel, forrige måned.

Og så kom jeg hjem, og da hadde ikke Talkmore portert likevel.

De hadde begått avtalebrudd.

Så jeg bytta istedet til Pluss.

Og den linja (en Telenor-linje) er bedre enn den forrige linja (med Telia får jeg bare 4G+ mens med Pluss/Telenor så får jeg 5G).

Så den beholdt jeg.

Men da må jeg betale to regninger denne måneden.

Og neste (for jeg har også fått en faktura fra dere på mail).

Og det blir litt feil, synes jeg.

Jeg er ikke millionær heller.

(For å si det sånn).

Og den inneværende perioden (fra 10. mars til 10. april) har jeg ikke brukt mitt Telia-abonnement.

Så jeg foreslår at dere sletter den mail-fakturaen.

Og jeg har også 100 GB rollover (sjekka jeg her om dagen).

Så hvis dere kan trekke fra det, på den vedlagte fakturaen.

Og så er det også sånn, at jeg har vært lojal kunde hos dere, i 2-3 år nå.

Men jeg har ikke fått noe årsbonus (som dere vel ikke har reklamert med tidligere).

Så jeg foreslår at vi sier, at vi er skuls.

Og så konsentrerer jeg meg om å heller betale Pluss-fakturaene.

Jeg har også bestilt to mobiler (en jeg bruker som 5G-modem og en som skal erstatte en 2019-modell Alacatel som bare har 3G) fra deres datter-selskap OneCall, på avbetaling.

Så jeg fortsetter å betale på de regningene.

Men dette dårlige abonnementet deres (hvorfor har Telenor 5G og ikke dere, og hvorfor fikk jeg ikke bytte til Telia X fra 100 GB mobilt bredbånd).

Det synes jeg at det blir feil å betale noe særlig mer på.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog[https://telianorway.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?oid=00D1i000000Uhac&esid=0181i00000NcsXv&from=ext]