mandag 13. mars 2023

Og enda en e-post til Gullbrev

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Gullbrev Re: Re: Ditt gull er taksert
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. mars 2023 kl. 17:10
Til: Gullbrev <kundeservice@gullbrev.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, reception@countyroaddental.co.uk, "emb.london" <emb.london@mfa.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, newsdesk@dwp.gov.uk
Hei,

jeg ba om å få svar fra daglig leder.

Dette kan jeg ikke se at har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Hvis det ikke hadde vært noe gull i krona, så hadde den vel ikke vært gull-farget.

Og når det gjelder gull, så bruker man måle-enheten karat.

Men det ordet bruker dere ikke.

Så det virker litt rart, må jeg si.

Jeg liker heller ikke at dere skal gjøre dette til noe om 'følelser'.

Det blir som noe klamt, må jeg si.

Jeg mener å huske at tannlegen (en kar fra Newcastle som hørte på Kasabian på radio) sa at det var gull.

Men jeg innrømmer at ei tannlege-søster sa at det ikke var 'precious gold'.

Men derfra til at det er verdiløst.

Det synes jeg at høres litt rart ut.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til daglig leder nå.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 13. mar. 2023 kl. 16:46 skrev Gullbrev <kundeservice@gullbrev.no>:
##- Please type your reply above this line -##
Ditt ærende har blitt oppdatert. For å legge til ytterligere kommentarer, svar på denne mailen.

Matilda Bohlin (Customer Service)

Mar 13, 2023, 16:46 GMT+1

Hei igjen Erik,
 
Takk for ditt svar.

Det var virkelig trist å høre at du føler det slik.
Våre takstmenn har gjort skikkelige tester på "dentalgullet" disse metallene de kunne finne = sølv, palladium, sink og veldig lite gull. Gullet som var i den var så lite at "tanngullet" du sendte inn ikke kan verdsettes som gull da det var en så liten prosentandel gull i. Derfor er det verdsatt til 0 kr. 
 
Ikke vær i tvil med og kontakte oss igjen, hvis du skulle ha flere spørsmål angående våre tjenester, vi er her for og hjelpe deg.
 
Vi ønsker deg en fin dag videre.
 
Vennlig hilsen,
 
Matilda Bohlin
Customer Service Coordinator

Erik Ribsskog

Mar 13, 2023, 13:49 GMT+1

Hei,

det er ihvertfall noe svindel et eller annet sted.

Da har jeg blitt lurt av britene.

Dere har muligens testet på undersiden (siden at gullet ikke var renset).

Dette gir ingen mening for meg.

Mener dere at dette er messing eller kråke-gull?

Det skinner ihvertfall som gull og britene sa at det var gull.

Så jeg vil gjerne ha svar fra daglig leder om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 13. mar. 2023 kl. 13:26 skrev Gullbrev <kundeservice@gullbrev.no>:
Moa Wiklöv (Customer Service)

Mar 13, 2023, 13:26 GMT+1

Hei igjen Erik,
 
Takk for ditt svar.
 
Våre takstmenn har gjort tester på tanngullet og det viser seg ikke å være gull. Vi kan ikke svare på hvordan noen andre selskaper velger å verdsette.
 
Selvfølgelig kan vi returnere det som ikke er gull. En retur av varer som ikke er gull koster 99 NOK i returgebyr, returgebyret må betales til oss før vi kan behandle en retur. Betalingsinformasjon vil sendes ut i en separat e-post.
 
Ikke vær i tvil med og kontakte oss igjen, hvis du skulle ha flere spørsmål angående våre tjenester, vi er her for og hjelpe deg.
 
Vi ønsker deg en fin dag videre.
 
Vennlig hilsen,
Moa Wiklöv
Customer Service Coordinator

Erik Ribsskog

Mar 13, 2023, 12:10 GMT+1

Hei,

det sa tannlegen i England at var gull.

(De satt inn en gull-krone (på den engelske staten/DWP sin regning) høsten 2009).

Den gull-kronen falt ut for noen uker sider.

Og den sa ihvertfall britene at var gull.

Kan det være riktig at denne gull-kronen var noe annet enn gull.

Det synes jeg at høres rart ut.

Det må jeg klage på.

Jeg ønsker å få svar fra en overordnet om dette.

Erik Ribsskog


man. 13. mar. 2023 kl. 11:34 skrev Gullbrev <kundeservice@gullbrev.no>:
Hei Erik!

Dessverre må vi kunngjøre at gjenstandene dine ikke er gull, og vi har verdsatt den til 0 NOK. For mer informasjon om en mulig retur, kontakt vår kundeservice via e-post eller telefon.


Vennlig hilsen,
GULLBREV
21 60 00 23
This email is a service from Customer Service. Delivered by Zendesk