torsdag 13. april 2023

Jeg sendte en e-post til Telia

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Klage
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. april 2023 kl. 16:38
Til: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>
Kopi: allison.kirkby@teliacompany.com, sfovpost@statsforvalteren.no, daniel.barhom@telia.no, telia-info@telia.se, abuse@telia.com, noss@deloitte.no, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@brukerklagenemnda.no, postkasse@datatilsynet.no, post <post@finkn.no>, OC Support <kundeservice@onecall.no>, ellen.scheen@telia.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, lars.setsaa@telia.no, ee-skjema@telia.no, din-henvendelse@telia.no, inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com, tr@forbrukertilsynet.no, irene.krohn@teliacompany.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, finansinspektionen@fi.se, eian@eianadvokat.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>
Hei,

da vil jeg gjerne har svar fra deres VD (eller hva dere sier der) Kaalen om dette.

Siden at dette har vært hos 'leder'.

Det var også sånn at jeg emigrerte til England (ved å få en studieplass hos University of Sunderland) i 2004.

Og da tulla Lånekassa og HiO IU med meg, så jeg fortsatte å bruke et Telia/Netcom-abonnement (90565882) i en del måneder, fra England.

(Noe som var svine-dyrt, på den tida).

Og da hadde dere visst kontaktet min lillesøster Pia (i Norge) om regningen.

Så det må jeg også klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Når det gjelder det at jeg ikke fikk Telia X-abonnement.

Så er det antagelig på grunn av at noen nett-troll har bestilt masse 'dritt' i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) fra firmaer med dårlige rutiner, på nettet.

Og det har jeg sendt dere flere hundre kopi-mailer om, til deres abuse-mail-adresse.

Men dere har ikke nøstet opp dette, og fortalt meg hvem nett-trollene er.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!


tor. 13. apr. 2023 kl. 16:22 skrev Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>:
Hei igjen Erik, 

Det er vi på kundeservice som håndterer henvendelser, så du vil ikke få svar fra andre enn oss her på kundesenteret i denne saken. Dette er ikke for å straffe deg, men i tråd med våre rutiner. Som Steffen skrev i forrige mail forsøker vi å behandle alle våre kunder likt og hvem man kjenner skal ikke ha innvirkning på en saksgang hos oss. Denne avgjørelsen er endelig. Men som Karoline skrev tidligere er avgjørelsen i saken drøftet med leder internt, så avgjørelsen er tatt i samråd med leder og vil dermed ikke bli omgjort. 

Jeg bekrefter at ditt mobile bredbånd nå er avsluttet. Ettersom det var misforståelse rundt når det ble avsluttet, har vi kreditert 640.18 kr og ytterligere 250 kr sperregebyr slik at det er 748.32 kr du trenger å betale. Ettersom abonnementet nå er avsluttet får vi dessverre ikke opprettet en nedbetalingsplan slik at du kan betale den ned i flere omganger. Men så lenge du betaler  748.32kr innen 20.04.2023 unngår vi at det blir sendt til inkasso 26.04.2023. Legger ved betalingsinformasjon under: 

Kid: 112200514
Beløp: kr 748.32
Konto: 6005.06.72525
Forfall: 20.04.2023

Håper dette var forståelig.  Ønsker deg en god dag videre! 

Med vennlig hilsen
Ulrik B.
Customer Care Representative | B2C

Telia logo

Telia Norge
Tlf: +47 92405050
kundekontakt-privat@telia.no
www.telia.no
Lørenfaret 1A, 0585 Oslo, Norway

Telia Norge AS 981 929 055




--------------- Original Message ---------------
From: [eribsskog@gmail.com]
Sent: 12.04.2023 14:26
To: kundekontakt-privat@telia.no
Cc: allison.kirkby@teliacompany.com; sfovpost@statsforvalteren.no; daniel.barhom@telia.no; telia-info@telia.se; abuse@telia.com; noss@deloitte.no; hrwuk@hrw.org; info@brukerklagenemnda.no; postkasse@datatilsynet.no; post@finkn.no; kundeservice@onecall.no; ellen.scheen@telia.no; amnestyis@amnesty.org; lars.setsaa@telia.no; ee-skjema@telia.no; din-henvendelse@telia.no; inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com; tr@forbrukertilsynet.no; irene.krohn@teliacompany.com; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; finansinspektionen@fi.se; eian@eianadvokat.no; firmapost@nkom.no; laurena.eid@fi.se
Subject: Re: Klage

Hei,

jeg har tidligere bedt om å få svar fra en overordnet om dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Det virker som at dere absolutt skal straffe meg (ved å nekte å sende dette oppover) fordi at jeg såvidt kjenner lillesøstera til sjefen deres.

Så det må jeg klage på.

Jeg har foreslått at jeg betaler litt hver måned, til gjelden er betalt.

Og dere har tungt for å forstå at jeg har sagt opp (virker det som).

Så dette må jeg klage på.

Og den fjollete måten dere skriver på ('goood tid') gjør meg kvalm.

Så jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet (som daglig leder) istedet.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


lør. 8. apr. 2023 kl. 13:12 skrev Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no<mailto:kundekontakt-privat@telia.no>>:
Heisann Erik,

I de tilfellene vi er usikre fordi vi ikke får bekreftelse på oppsigelse lar vi være å si opp abonnementet og kan ikke se ut ifra historikken at du har svart på dette direkte. Om du kun sier at det allerede er sagt opp og vi sier at det ikke er det, trenger vi da bekreftelse på at det er riktig abonnement vi skal si opp slik at vi ikke stopper opp noe som du plutselig trenger. Håper på forståelse rundt denne rutinen da den er til fordel for kundene og håper det forklarer saken. Mobilt bredbåndabonnement 580009069003 på 100 GB data er nå sagt opp. Vi behandler alle våre kunder likt og hvem man kjenner skal ikke ha innvirkning på en saksgang hos oss - hverken positivt eller negativt. Vi har ingen intensjon eller ønske om å være "klamme" og vil bare kommunisere klart og tydelig samt finne den beste løsningen for deg som kunde.

Vi har kreditert 640.18 kr og ytterligere 250 kr sperregebyr (som er satt til å komme på neste faktura) slik at det kun er 748.32 kr du trenger å betale her. Det går fint at du betaler dette den 20.04. Neste steg i purreprosessen er inkasso og dette skjer den 26.04 dersom det utestående ikke er kommet inn på konto til da. Om du betaler den 20.04 kommer det inn i goood tid før dette så ingen problem det :D

Limer inn din betalingsinfo under her:

Kid: 112200514
Beløp: kr 748.32
Konto: 6005.06.72525
Forfall: 20.04.2023

Håper dette var forståelig og oppklarende.

Ønsker deg en flott påske!

Mvh

Steffen R.
Customer Care Representative | B2C

[Telia logo]

Telia Norge
Tlf: +47 92405050
kundekontakt-privat@telia.no<mailto:kundekontakt-privat@telia.no>
www.telia.no<http://www.telia.no>
Lørenfaret 1A, 0585 Oslo, Norway

Telia Norge AS 981 929 055

[https://telianorway.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?oid=00D1i000000Uhac&esid=0181i00000ND4wL&from=ext]

ref:_00D1iUhac._5001i16i0Fh:ref