mandag 26. juni 2023

Jeg sendte en e-post til DFDS

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
[DFDS:988546] Re: [DFDS:986440] Fwd: [EXTERNAL] Oppdatering/Fwd: Din bestilling har blitt endret
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. juni 2023 kl. 16:14
Til: DFDS Kundeservice <reklamasjoner@dfds.com>
Kopi: post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, postmottak@sivilombudet.no, email@dfds.info, emailno@dfds.info, dkinfo@dfds.com, konference@dfds.com, grupperejser@dfds.com, eian@eianadvokat.no, grcom@dfds.com, firmapost@rgf.no, post@arbeidstilsynet.no, post@reiselivsforum.no
Hei,

hvordan skal man da forklare i pass-kontrollen osv., at det står to navn på billetten?

Jeg kan heller ikke se å ha mottatt svar på 'årets klage' (fra torsdag).

Det var jo skandaløst.

Det var et renn uten like på døra mi fra 9.55 til 10.15.

De tror kanskje at fordi at man reiser aleine, så vil man ha masse sjømenn på døra.

Og hva hvis jeg hadde gått i land sammen med danskene (og kineserne) klokka 10.

Da hadde jeg vel ikke sett tingene mine igjen.

For meldingen om lugar-bytte fikk jeg klokken 10.15 (et kvarter etter at ferja la til kais i København).

Splitte mine bramseil (som dere sier).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg la merke til (fra callinga/høyttaler-anlegget) at kapteinen het Hjort.

Og jeg hadde en 'gal' underordnet, som het David Hjort, på den tida jeg jobba som Rimi-butikksjef osv. (jeg jobbet som Rimi-leder i ti år (fra 1994 til 2004) hvorav fire år som butikksjef i tre forskjellige butikker i Oslo og Follo).

Og han David Hjort tok en gang noe som heter 'poppers' under nesa på meg, en gang jeg sovna, på en fest (som han tagg meg om å dra på, hjemme hos hans mor på Grunerløkka, høsten 1997, vel).

Og det var bare forbokstaven.

Så jeg lurer på om det er derfor at det skjer så mye tull på deres ferjer.

Dårlig gjort, sier jeg.

(Eller om man skal si: 'Dårlig Hjort').

Skjerpings!

PS 2.

Og så det stresset, at man (det var sånn på onsdagen) måtte pakke alle tingene sine, på 10-15 minutter (på grunn av sein informasjon om at det var et 'hemmelig' lugar-bytte halvveis på København-cruiset).

Og så måtte jeg komme meg av landgangen, før 'Hitler-fristen' klokken 10.30.

(Stena Saga pleide å ha et 36 timers-cruise til Fredrikshavn, som hadde avreise på søndager.

Og da kunne man sove så lenge man ønsket (i Danmark) og så gå i land klokken 13-14 for eksempel.

Så hvorfor dette stresset, at alle (også nordmenn) må av ferja, klokka 10.30.

Det er forresten en ting (selv om denne fristen er vanskelig å huske, fra gang til gang, og det er jo ikke akkurat noe 'ferie-aktig' over dette, hvis man har vært i nattklubben kvelden før, for eksempel).

Men at dere da sier fra klokken 10.15, at man må bytte lugar, på hjemreisen.

Sånn at man må pakke alt, på 10 minutter.

Og så stresse med å komme seg over landgangen osv. også, på de samme ti minuttene.

Da er det som at dere prøver å få folk til å få hjerte-attakk (eller noe lignende) må jeg si:

Det endte også med, at jeg drasset på all baggasjen, gjennom hele København.

(For jeg ble stressa, av de tre danskene, som dundra på døra mi.

Uten grunn.

Må jeg si).

Så det var jo et under, at jeg ikke fikk hjerte-attakk (eller noe lignende).

Hva var grunnen til dette lugar-bytte-maset, lurer jeg.

(Og før han med bakoversveis informerte om lugar-bytte.

Så var det en dansk DFDS-ansatt med rødt hår, på døra.

Og han sa bare at jeg måtte gå av ferja.

Selv om det var cirka en halvtime før fristen klokka 10.30.

Og før det igjen, så var det enda en danske (som var umulig å forstå, selv for meg med danskfødt mormor, på døra).

Det virker som at dere er drevet av noen sadister.

Det var en calling på lugaren.

Og en gang, på Kiel-ferja, så hadde jeg fått en ustelt lugar.

Og da fikk jeg ny lugar.

(Denne lugaren hadde da gratis minibar osv., (og slåbrokker) som plaster på såret.

Men på Crown så fikk jeg ingen oppgradert lugar (eller noe lignende).

Ikke så mye som en mat/drikke-kuppong fikk jeg.

Etter dette mord-forsøket deres.

Må jeg kalle det).

Og da _ringte_ resepsjonen (ei vestlandsk dame) til lugaren min (for å høre om et eller annet) husker jeg (etter at jeg hadde fått den nye lugaren).

Men DFDS har visst ikke hørt om dette (at man kan ringe, istedet for å sende sjømenn på døra, i en slags endeløs strøm, må man vel kalle det).

Skjerpings!


man. 26. juni 2023 kl. 15:33 skrev DFDS Kundeservice <reklamasjoner@dfds.com>:
 
 
--- Please reply above this line --- 
   
 
SENT: 2023-06-26, 15:33 TO: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> CHANNEL: Email
ERRAND: 988546-1 FROM: reklamasjoner@dfds.com
Kjære Erik, 
 
Takk for at du har kontaktet oss vedrørende dette! Jeg kan beklageligvis ikke svare på hvorfor du ikke fikk svar på din henvendelse i mai 2022, men her får du et "bedre sent enn aldri"-svar: 
 
Nå kan jeg ikke se hvilket tilbud du refererte til, men ofte gjelder tilbudene på MiniCruise som blir lagt ut på vår nettside, to personer. Årsaken til dette er at vi vanligvis ikke tar betalt per. person, men per. lugar. Da vi ikke tilbyr énkelt lugarer, men to-sengs som det rimeligste, blir tilbudet markedsført for to personer. 
 
Når det er sagt kan man benytte seg av tilbudet som én reisende, men man må da betale for lugaren (som er da prisen for to) eller for to verdikuponger som man selvfølgelig får benyttet seg av dersom man reiser alene. 
 
Alle reisende som ønsker, kan benytte seg av Bubble Zone. Det her badebasseng, barnebasseng (kun på Crown), jacuzzi og badestue. Alle er her velkommen uavhengig om man er par, familie eller singel. Jeg kan ikke finne teksten du referer til på vår nettside hvor det står mer informasjon om Bubble Zone:
 
Unn deg et bad eller badstue om bord | DFDS
 
Håper dette var oppklarende og svarte på dine spørsmål.
 
Ønsker deg en fortsatt god dag og god sommer! 🙂 
 
 
 


Best regards / Med vennlig hilsen
 
Stine 
 
Reklamasjonsansvarlig
 
 

 
DFDS A/S
Marmorvej 18
DK-2100 Copenhagen
Telefon: +47 21 62 10 00
 
reklamasjoner@dfds.com
www.dfds.no
 


 
RECEIVED: 2023-06-25, 10:18
 
 
--- Please reply above this line --- 
   
 
SENT: 2023-06-25, 10:17 TO: DFDS Kundeservice <reklamasjoner@dfds.com> CHANNEL: Email
ERRAND: 986440-3 FROM: kundeservice@dfds.com
External Forward


Best regards / Med vennlig hilsen

Casper
 
 
Fortell oss hvordan vi klarte oss: Klikk her
 
DFDS Kundeservice
 

 
DFDS
Akershusstranda 31, Skur 42
Postboks 365, Sentrum
NO-0102 Oslo
 
Telefon: +47 21 62 10 00
Fax:       +47 21 62 10 01
 
kundeservice@dfds.com
www.dfds.com
 


 


Errand(s)
RECEIVED: 2023-06-24, 18:29 TO: kundeservice@dfds.com CHANNEL: Email
ERRAND: 986440-3 FROM: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
CAUTION:This is an external email - check sender address and use caution before you click links or open attachments. Please report suspicious emails.

Hei,

jeg sendte dere også en lignende klage på 31. mai 2022.

Men den mailen kan jeg ikke se å ha fått noe svar på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

'Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Bestill ditt SuperTilbud til København!
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
31. mai 2022 kl. 21:39
Til: emailno@dfds.info
Kopi: "DFDS Seaways Kundeservice/Vibeke S." <kundeservice@dfds.com>
Hei,

er det riktig at dette tilbudet kun er for par?

Det er også sånn, at jeg er vant til å ta badstu, (fra da jeg bodde i England, blant annet).

Men på nettstedet deres, så står det, at Bubble Zone kun er for par og familie.

Hva med oss single, lurer jeg.

Kan jeg kjøpe tilbudet, og så dra aleine, og så bruke begge rabatt-kupongene, på ferja?

Under oppveksten, så var jeg skilsmissebarn, og reiste mye aleine, på Vestfoldbanen, osv.

Og så nå, som jeg begynner å bli gammel nesten, så må jeg reise sammen med noen.

Det er jo bakvendt-land.

Dette blir klamt, må jeg si.

Hva skal dette bety.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg dro med Crown, den tjuende.

Så var den morsomste nattklubben (Sky Club) stengt.

Og det var istedet åpent, der hvor de øst-europeiske danse-bandene pleier å være (i Colombus Club).

Og på kort-automaten, så manglet det symbol for tæping.

Så det ble bare surr, og bardama (ei dansk blondine) nappet kortet mitt, og gjorde noe greier.

Dere burde ha ordentlige kort-automater (for å begynner der).

Skjerpings!

PS 2.

Når man skal bestille lugar med TV.

Så står det: 'stol' istedet for TV.

(På nettstedet deres).

Da virker det veldig lugubert, synes jeg.

Hva skal dette bety.

Skjerpings!


tir. 31. mai 2022 kl. 21:14 skrev DFDS <email@dfds.info>:
Ikke glem tilbudet du vant!

Åpne i nettleser

dfds.no
SUPERTILBUD MINICRUISE
Du spant lykkeroret vårt rundt og vant et supertilbud!

 

Hei Erik,

 

Husk å bestille senest 5. juni, for etter dette er ikke tilbudet lenger gyldig!

 

Tilbudet gir deg et herlig MiniCruise til København for 150,- per reisende, som allerede er langt over halvparten av våre ordinære priser. MEN – i tillegg får du 100,- av disse 150,- tilbake på nøkkelkortet ditt som du fritt kan bruke om bord. Da blir kostnaden for reisen kun en femtilapp. Det er sjovt.

 

Du kan velge reisedager fra 1. mai – 20. juni samt 15. august – 29. september 2022.

 

Et godt utgangspunkt for et godt avbrekk – hvor langt vekk er nært på.

 

BESTILL TILBUD
NYTTIGE LENKER

DESTINASJONER
DESTINASJONER

FAQ'S
         FAQ

Routes
BÅTREISE

Kontakt oss
KONTAKT OSS

FØLG OSS

Facebook Instagram
YouTube Blogger
Dersom du ikke ønsker nyhetsbrev fra DFDS, kan du melde deg av her.'.


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 22. juni 2023 kl. 15:08
Subject: Re: Din bestilling har blitt endret
To: <kundeservice@dfds.com>
Cc: post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <postmottak@sivilombudet.no>, <email@dfds.info>


Hei,

jeg har ikke denne Google-kontoen på mobilen (for jeg har en svær blogg på den samme Google-kontoen, som er et slags livsverk, og som er en varsle-blogg, som jeg passer litt ekstra på).

Så denne mailen så jeg ikke før nå.

Og den hundsinga deres ligna ikke grisen.

De sa på høytaler-annlegget i går (da ferja skulle legge til kais i København) at de som skulle i land, måtte gå i land, før klokka 10.30.

Og det er jo en klage-grunn i seg selv (Stena Saga hadde ikke denne 'Hitler-regel' på mandags-cruiset til Frederikshavn).

Og så var jeg på badet og pusset tenner og skulle dusje.

Og så banket det på døra.

Og det er noen ganger tull, på Kiel-ferja.

Så jeg spurte gjennom døra (siden at jeg ikke var påkledd) om hva det var.

Og en danske sa noe grøtete om: 'Vin' (flere ganger).

(Noe sånt).

Og jeg er vokst opp med en dansk mormor (var oldebarn av Anker Heegaard, som kamerat med deres gründer vel).

Og hu snakka dansk hele livet.

Så jeg er vant til å høre dansk.

Men han som banka på klokka 9.55, skjønte jeg ikke hva sa.

Og så etter at jeg var ferdig med å pusse tennene og barbere meg (var det vel) så var banking igjen.

En ung danske med rødt hår, sa at det var tid for å gå i land.

Og jeg forklarte at jeg hadde hørt på høytaller-anlegget at det var klokka 10.30.

Og så dusja jeg, og så banka det på igjen.

En voksen/middelaldrende danske, med mørk bakover-sveis, sa at jeg måtte bytte lugar.

Og det hadde ingen sagt til meg (for eksempel da jeg sjekket inn, i Oslo, han sa ikke versågod engang, det var en nordmann som stod bak en disk, og sjekket boarding-card og pass, og som liksom praiet meg, for det var to andre luker også der, men han ropte hei til meg, på lang avstand).

Så jeg hadde da 10-15 minutter på å pakke alt ned, og på å komme meg over landgangen.

Og jeg syntes det var så mye mas, så jeg tok med meg bagen i land.

Og jeg bar på den gjennom hele København-turen.

(Jeg skulle se hvordan det så ut på en restaurant på Kongens Nytorv, hvor min morfar Johannes Ribsskog åt (skrev han i en reise-skildring i en avis) for 60/70-år siden (og hvor det nå er McDonalds, men det er jeg vant med fra oppvekst/språkreiser i England).

Og så måtte jeg bære på alt dette gjennom hele byen (og tilbake).

Og på Kiel-ferja, så kan folk være i land (de trenger ikke å gå av ferja) så at dere skal ha disse 'Hitler-reglene'

Jeg tror at både min tipptippoldefar Anker Heegard og deres grunnlegger Tietgen ville ha snudd seg i graven.

Noe sånt.

Og kleshengerne var fettete på den første lugaren.

Og nattklubben stengte før klokka to, natt til i går (i Oslo så stenger ølsalget klokka tre).

Og en haug av ungdommer lagde propp i tax-free-butikken på tirsdag (og ingen sa noe til de, og dere har masse aktiviteter (i en lang rad) foran kassene, så det ble kaos der, og man kunne ikke gå bort til øl og potetgull-avdelingen, på ungdommene og 'Berlin-muren' deres).

Og forrige gang jeg dro (ifjor vår/sommer) så var ikke sengene redd opp.

Og på min 50 års-dag (25. juli 2020) så var ikke lugaren klar, når jeg gikk ombord i ferja, så jeg måtte sitte oppå noen livvester, i mange timer.

Og en gang før pandemien, så ble jeg forhørt av to vakter (som skulle på 'Hitler-vis' granske min mobil) utafor nattklubben.

Så jeg drar for det meste med Color Line.

Men jeg har bodd i København, og har slekt der (selv om min mormor er død) så da er det skuffende med så mye surr/rot.

Danmark er dejligt, stod det i reklamer, i norske aviser, på 70/80-tallet.

Men det hjelper jo ikke, hvis ferje-turen er som et helvete.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det er kanskje noe med Oslo kommune.

Men det står en brus-automat i ferje-terminalen deres på Vippetangen.

Og den virka ikke (den har kjempe-mange 'russiske' knapper osv.) og det står forklart flere steder, om hvordan den virker.

Det er mulig at Vips funker på den, men i Danmark så har de visst slutta med Vips og begynt med Dankort istedet (hadde jeg nær sagt).

Hvis har to brus-automater så har dere en som virker hvis en av de er ødelagt.

Det er ofte kaos på ferja, så å gå rundt der, og leite etter brus-automater, når masse kinesere flyr rundt overalt.

Det er ikke det helt store.

Det står på et skilt at jødene som ble drept i konsentrasjons-leirene ble sendt fra Vippetangen.

(Noe sånt).

Men det var vel ikke DFDS som kjørte de?

Men de går kanskje igjen der, og tuller med brus-automatene.

Så fint hvis dere følger med litt på de.

Og hver gang jeg er i nattklubben (som var stengt tidlig, enda min lillesøster Pia har forklart at nattkulbben Pacha i Spania, er åpen til 8-9 om morgenen, ihvertfall på slutten av 80-tallet).

Hver gang jeg er i nattklubben/diskoteket, så spiller de en sang, som heter: 'Dom som inte dansar er voldtektsmenn'.

Så det er stigmatiserende (for de som ikke liker å danse tekno/electric boggie).

På nattklubb så trenger man vel strengt tatt ikke å danse.

Og dere spiller ikke sånne rolige sanger (slow dance-sanger) på slutten av kveldene (som diskotekene i Oslo ihvertfall pleide å gjøre, på 80/90-tallet).

Så det er jo bånn i bøtta (må man vel si).

Skjerpings!


tir. 20. juni 2023 kl. 08:03 skrev DFDS Kundeservice <email@dfds.info>:
Booking nummer: 25383065

 

DFDS


Endringsbekreftelse

Hei Erik,

 

Din reise har blitt endret og vi sender deg her din reisebekreftelse og ber om at du leser igjennom den og ser at alt er korrekt.Vi minner også om at alle reisende må ha med gyldig legitimasjon. Klikk på linken under for fullstendig reisebevis med alle detaljer om din reise. Du kan se dine reisedetaljer og gjøre endringer på "Min side".

 

Takk for at du valgte å reise med DFDS. Vi ser frem til å ønske deg velkommen om bord!

 

Med vennlig hilsen
DFDS

SE FULLSTENDIG REISEBEKREFTELSE HER


BEKREFTELSE / REISEBEVIS


DFDS ticket icon
BOOKING NUMMER: 25383065

ANTALL REISENDE: 1


DFDS ship icon
UTREISE:

Rute: Oslo - København



Dato: 20. juni 2023

Tid: 15:00

DFDS ship icon
HJEMREISE:

Rute: København - Oslo



Dato: 21. juni 2023

Tid: 16:30





DFDS PASSAGERAR APP
Download Android
Download IOS

VIKTIG INFORMASJON - FØR DU REISER

Innreise til Danmark

 

Vi ber deg vennligst kontrollere at du følger de siste reisebestemmelsene og innreisekravene til Danmark  før du reiser. Du finner mer informasjon på vår hjemmeside her.

 

Bilgjester som skal reise fra Oslo til Frederikshavn: boarding stenger 50 min før avgang.

 

Innreise til Norge

 

Vi ber deg vennligst kontrollere at du følger de siste reisebestemmelsene og innreisekravene til Norge  før du reiser. Du finner mer informasjon på vår hjemmeside her.

 


KOM TIL DEKKET BORD

BESTILL BORD HJEMMEFRA
Om bord finner du mange restauranter å velge mellom, alt etter hva du føler for å spise: en saftig biff, à la carte med sesongens ferske råvarer, steinovnsbakt italiensk pizza eller å kunne velge selv mellom kalde og varme retter i bufférestauranten. Bon appétit!

 

Husk at måltider må bestilles senest 32 timer før avreise.

 

Hvis du vil nyte ekstra plass i restauranten, så anbefaler vi å bestille bord etter kl. 19.30.

BESTILL MAT/BORD


NYTTIG INFORMASJON

ENDRE BOOKING
ENDRE BOOKING

 

Vi vet at ting ikke alltid går som planlagt, og derfor kan du enkelt gjøre endringer i din bestilling på nett før du reiser. Noen endringer kan medføre gebyr.

   

MIN BOOKING

TIPS & INSPIRASJON

 

Få tips & inspirasjon til din neste reise, enten du søker det pulserende storbylivet i hovedstaden eller deilig sydhavsstemning og sommeridyll langs kysten!     

LES MER

HOTELLER

Hoteller i Danmark
Har du ikke funnet hotell til din Danmarkstur enda? Ta en titt på våre utvalgte hoteller i hele Danmark!

SE HOTELLER


NYTTIGE LENKER


MIN BESTILLING
MIN BESTILLING

FAQ
FAQ

BÅTREISE
BÅTREISE

Kontakt
KONTAKT OSS


FØLG OSS

Facebook Instagram YouTube Blogger
LAST NED VÅR REISEAPP



Forretningsbetingelser | Personvern

Apple og Apple-logoen er varemerker for Apple Inc. Google Play og Google Play-logoen er varemerker tilhørende Google LLC.

 

Du mottar denne e-posten fordi den inneholder informasjon relatert til din kommende reise med oss.


RECEIVED: 2023-06-22, 15:45 TO: kundeservice@dfds.com CHANNEL: Email
ERRAND: 986440-2 FROM: noreply.pzl@dfds.com <noreply.pzl@dfds.com>
SENT: 2023-06-22, 15:43 TO: DFDS Kundeservice <reklamasjoner@dfds.com> CHANNEL: Email
ERRAND: 986440-1 FROM: kundeservice@dfds.com
Kjære Reklamasjon,
 
Vil dere se på henvendelse? 
 
På forhånd takk! 🙂
RECEIVED: 2023-06-22, 15:09 TO: kundeservice@dfds.com CHANNEL: Email
ERRAND: 986440-1 FROM: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
CAUTION:This is an external email - check sender address and use caution before you click links or open attachments. Please report suspicious emails.

Hei,

jeg har ikke denne Google-kontoen på mobilen (for jeg har en svær blogg på den samme Google-kontoen, som er et slags livsverk, og som er en varsle-blogg, som jeg passer litt ekstra på).

Så denne mailen så jeg ikke før nå.

Og den hundsinga deres ligna ikke grisen.

De sa på høytaler-annlegget i går (da ferja skulle legge til kais i København) at de som skulle i land, måtte gå i land, før klokka 10.30.

Og det er jo en klage-grunn i seg selv (Stena Saga hadde ikke denne 'Hitler-regel' på mandags-cruiset til Frederikshavn).

Og så var jeg på badet og pusset tenner og skulle dusje.

Og så banket det på døra.

Og det er noen ganger tull, på Kiel-ferja.

Så jeg spurte gjennom døra (siden at jeg ikke var påkledd) om hva det var.

Og en danske sa noe grøtete om: 'Vin' (flere ganger).

(Noe sånt).

Og jeg er vokst opp med en dansk mormor (var oldebarn av Anker Heegaard, som kamerat med deres gründer vel).

Og hu snakka dansk hele livet.

Så jeg er vant til å høre dansk.

Men han som banka på klokka 9.55, skjønte jeg ikke hva sa.

Og så etter at jeg var ferdig med å pusse tennene og barbere meg (var det vel) så var banking igjen.

En ung danske med rødt hår, sa at det var tid for å gå i land.

Og jeg forklarte at jeg hadde hørt på høytaller-anlegget at det var klokka 10.30.

Og så dusja jeg, og så banka det på igjen.

En voksen/middelaldrende danske, med mørk bakover-sveis, sa at jeg måtte bytte lugar.

Og det hadde ingen sagt til meg (for eksempel da jeg sjekket inn, i Oslo, han sa ikke versågod engang, det var en nordmann som stod bak en disk, og sjekket boarding-card og pass, og som liksom praiet meg, for det var to andre luker også der, men han ropte hei til meg, på lang avstand).

Så jeg hadde da 10-15 minutter på å pakke alt ned, og på å komme meg over landgangen.

Og jeg syntes det var så mye mas, så jeg tok med meg bagen i land.

Og jeg bar på den gjennom hele København-turen.

(Jeg skulle se hvordan det så ut på en restaurant på Kongens Nytorv, hvor min morfar Johannes Ribsskog åt (skrev han i en reise-skildring i en avis) for 60/70-år siden (og hvor det nå er McDonalds, men det er jeg vant med fra oppvekst/språkreiser i England).

Og så måtte jeg bære på alt dette gjennom hele byen (og tilbake).

Og på Kiel-ferja, så kan folk være i land (de trenger ikke å gå av ferja) så at dere skal ha disse 'Hitler-reglene'

Jeg tror at både min tipptippoldefar Anker Heegard og deres grunnlegger Tietgen ville ha snudd seg i graven.

Noe sånt.

Og kleshengerne var fettete på den første lugaren.

Og nattklubben stengte før klokka to, natt til i går (i Oslo så stenger ølsalget klokka tre).

Og en haug av ungdommer lagde propp i tax-free-butikken på tirsdag (og ingen sa noe til de, og dere har masse aktiviteter (i en lang rad) foran kassene, så det ble kaos der, og man kunne ikke gå bort til øl og potetgull-avdelingen, på ungdommene og 'Berlin-muren' deres).

Og forrige gang jeg dro (ifjor vår/sommer) så var ikke sengene redd opp.

Og på min 50 års-dag (25. juli 2020) så var ikke lugaren klar, når jeg gikk ombord i ferja, så jeg måtte sitte oppå noen livvester, i mange timer.

Og en gang før pandemien, så ble jeg forhørt av to vakter (som skulle på 'Hitler-vis' granske min mobil) utafor nattklubben.

Så jeg drar for det meste med Color Line.

Men jeg har bodd i København, og har slekt der (selv om min mormor er død) så da er det skuffende med så mye surr/rot.

Danmark er dejligt, stod det i reklamer, i norske aviser, på 70/80-tallet.

Men det hjelper jo ikke, hvis ferje-turen er som et helvete.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det er kanskje noe med Oslo kommune.

Men det står en brus-automat i ferje-terminalen deres på Vippetangen.

Og den virka ikke (den har kjempe-mange 'russiske' knapper osv.) og det står forklart flere steder, om hvordan den virker.

Det er mulig at Vips funker på den, men i Danmark så har de visst slutta med Vips og begynt med Dankort istedet (hadde jeg nær sagt).

Hvis har to brus-automater så har dere en som virker hvis en av de er ødelagt.

Det er ofte kaos på ferja, så å gå rundt der, og leite etter brus-automater, når masse kinesere flyr rundt overalt.

Det er ikke det helt store.

Det står på et skilt at jødene som ble drept i konsentrasjons-leirene ble sendt fra Vippetangen.

(Noe sånt).

Men det var vel ikke DFDS som kjørte de?

Men de går kanskje igjen der, og tuller med brus-automatene.

Så fint hvis dere følger med litt på de.

Og hver gang jeg er i nattklubben (som var stengt tidlig, enda min lillesøster Pia har forklart at nattkulbben Pacha i Spania, er åpen til 8-9 om morgenen, ihvertfall på slutten av 80-tallet).

Hver gang jeg er i nattklubben/diskoteket, så spiller de en sang, som heter: 'Dom som inte dansar er voldtektsmenn'.

Så det er stigmatiserende (for de som ikke liker å danse tekno/electric boggie).

På nattklubb så trenger man vel strengt tatt ikke å danse.

Og dere spiller ikke sånne rolige sanger (slow dance-sanger) på slutten av kveldene (som diskotekene i Oslo ihvertfall pleide å gjøre, på 80/90-tallet).

Så det er jo bånn i bøtta (må man vel si).

Skjerpings!


tir. 20. juni 2023 kl. 08:03 skrev DFDS Kundeservice <email@dfds.info>:
Booking nummer: 25383065

 

DFDS


Endringsbekreftelse

Hei Erik,

 

Din reise har blitt endret og vi sender deg her din reisebekreftelse og ber om at du leser igjennom den og ser at alt er korrekt.Vi minner også om at alle reisende må ha med gyldig legitimasjon. Klikk på linken under for fullstendig reisebevis med alle detaljer om din reise. Du kan se dine reisedetaljer og gjøre endringer på "Min side".

 

Takk for at du valgte å reise med DFDS. Vi ser frem til å ønske deg velkommen om bord!

 

Med vennlig hilsen
DFDS

SE FULLSTENDIG REISEBEKREFTELSE HER


BEKREFTELSE / REISEBEVIS


DFDS ticket icon
BOOKING NUMMER: 25383065

ANTALL REISENDE: 1


DFDS ship icon
UTREISE:

Rute: Oslo - København



Dato: 20. juni 2023

Tid: 15:00

DFDS ship icon
HJEMREISE:

Rute: København - Oslo



Dato: 21. juni 2023

Tid: 16:30





DFDS PASSAGERAR APP
Download Android
Download IOS

VIKTIG INFORMASJON - FØR DU REISER

Innreise til Danmark

 

Vi ber deg vennligst kontrollere at du følger de siste reisebestemmelsene og innreisekravene til Danmark  før du reiser. Du finner mer informasjon på vår hjemmeside her.

 

Bilgjester som skal reise fra Oslo til Frederikshavn: boarding stenger 50 min før avgang.

 

Innreise til Norge

 

Vi ber deg vennligst kontrollere at du følger de siste reisebestemmelsene og innreisekravene til Norge  før du reiser. Du finner mer informasjon på vår hjemmeside her.

 


KOM TIL DEKKET BORD

BESTILL BORD HJEMMEFRA
Om bord finner du mange restauranter å velge mellom, alt etter hva du føler for å spise: en saftig biff, à la carte med sesongens ferske råvarer, steinovnsbakt italiensk pizza eller å kunne velge selv mellom kalde og varme retter i bufférestauranten. Bon appétit!

 

Husk at måltider må bestilles senest 32 timer før avreise.

 

Hvis du vil nyte ekstra plass i restauranten, så anbefaler vi å bestille bord etter kl. 19.30.

BESTILL MAT/BORD


NYTTIG INFORMASJON

ENDRE BOOKING
ENDRE BOOKING

 

Vi vet at ting ikke alltid går som planlagt, og derfor kan du enkelt gjøre endringer i din bestilling på nett før du reiser. Noen endringer kan medføre gebyr.

   

MIN BOOKING

TIPS & INSPIRASJON

 

Få tips & inspirasjon til din neste reise, enten du søker det pulserende storbylivet i hovedstaden eller deilig sydhavsstemning og sommeridyll langs kysten!     

LES MER

HOTELLER

Hoteller i Danmark
Har du ikke funnet hotell til din Danmarkstur enda? Ta en titt på våre utvalgte hoteller i hele Danmark!

SE HOTELLER


NYTTIGE LENKER


MIN BESTILLING
MIN BESTILLING

FAQ
FAQ

BÅTREISE
BÅTREISE

Kontakt
KONTAKT OSS


FØLG OSS

Facebook Instagram YouTube Blogger
LAST NED VÅR REISEAPP



Forretningsbetingelser | Personvern

Apple og Apple-logoen er varemerker for Apple Inc. Google Play og Google Play-logoen er varemerker tilhørende Google LLC.

 

Du mottar denne e-posten fordi den inneholder informasjon relatert til din kommende reise med oss.







   
 
Email from Cention Contact Center to the e-mail eribsskog@gmail.com.
If this was not you, please visit Cention Support.
 
--------- Cention Contact Center - Original message - End ---------


 


History




   
 
Email from Cention Contact Center to the e-mail kundeservice@dfds.com.
If this was not you, please visit Cention Support.
 
--------- Cention Contact Center - Original message - End ---------


 

2 vedlegg
ccc.png
5K
ccc.png
5K