onsdag 12. juli 2023

Jeg sendte en e-post til Telenor

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Bestilling av Telenor Kontant
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. juli 2023 kl. 13:02
Til: abuse@telenor.no
Kopi: NKOM <firmapost@nkom.no>, abuse@telenor.no, telenor.klager@telenor.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Abuse <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, eian@eianadvokat.no, Post <post@forbrukerradet.no>, info@brukerklagenemnda.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Hei,

dette synes jeg at blir som noe tull.

Hvis dere ikke har en mail-adresse (som folk kan bruke) så er det som på 80-tallet (må man vel si).

Kanskje dere også skal bytte navn til Televerket igjen (som dere het på den tida).

Dette må jeg klage på.

Jeg har hatt mye problemer med Telenor, og så nekter dere meg å klage.

Jeg har gått handel og kontor, og det er kundens privilegium å velge korrespondanse-metode (har jeg lært).

Den chat-en deres er heller ikke helt på høyden.

Man får bare snakke med en chat-bot som heter Telmi, og ikke med noen mennesker.

Så det blir bare som tull, må jeg si.

Og når man sender kontakt-skjema, så trykket man på en knapp, og så forsvinner gjerne den mailen (og man ser den aldri igjen).

Så det er en uting, må jeg si.

Og man kan heller ikke sende kopi-mailer til folk (som myndighetene sine forskjellige 'supperåd', som heller aldri gjør jobben sin, må jeg si).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Vi burde kanskje privatisere Telenor, sånn at de blir bedre på kundeservice (har jeg tenkt).

(Hvis jeg ikke tar feil, så er Telenor delvis statseiet ennå).

Skjerpings!


man. 15. aug. 2022 kl. 10:00 skrev <no_reply@telenor.no>:
Hei

Viser til din henvendelse.
Innkommende mail på denne mailen blir ikke behandlet.
Mailen er kun til internbruk.

Her må du ta kontakt med kundeservice på tlf. 91509000 eller benytte kontaktskjemaet på www.telenor.no

Ønsker deg en fin dag.

Mvh
Telenor



-----Original Message-----

From:  eribsskog@gmail.com
Sent:  14.08.2022 04:50:40
To:  Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>
Cc:  NKOM <firmapost@nkom.no>; abuse@telenor.no; telenor.klager@telenor.com; "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; post <post@finkn.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
Subject:  Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Bestilling av Telenor Kontant

Hei,

nå prøvde jeg å logge inn på dere kabel-TV-'opplegg'.

For jeg er litt lei av de kanalene som min forgjenger-leietager valgte (og som jeg har hatt i fire år, jeg vil heller ha MTV 2 enn Disney-channel, for å si det sånn).

Og da ble det spurt om Telenor ID.

Og den har jeg hatt problemer med før.

Og det er noen nett-troll som bestiller masse dritt i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så jeg lurer på om de har kapra min Telenor-ID for mitt nye mobilnummer.

For det fikk jeg ikke til å funke nå.

Jeg har heller ikke fått svar på den forrige mailen (fra oktober i fjor) såvidt jeg kan se.

Så om dere heller begynner med kundenummer (som primærnøkkel, som det vel kalles) for kabel-TV-geskjeften deres sin 'Min Side'.

Og dere har også offentliggjort mitt mobilnummer (selv om jeg valgte det motsatte på Min Side, i sin tid).

Så om dere begynner å spørre folk, når de registrerer sitt abonnement, om de vil være i telefonkatalogen/Gule Sider, eller ikke.

For det er ikke alle som vil ha adressen sin på Gule Sider.

(Hvis ikke dere hadde publisert min adresse mot min vilje, så hadde jeg ikke fått mange hundre pakker (fra nettbutikker) i postkassa).

Og Gule Sider er egentlig for firmaer tradisjonelt, og ikke for mennesker.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog<eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 29. okt. 2021 kl. 16:38
Subject: Klage/Fwd: Bestilling av Telenor Kontant
To: Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>
Cc:  <firmapost@nkom.no>

Hei,

det er noen nett-troll som har portert mitt gamle mobil-nummer, (99424084), kan det virke som.

Kan dere finne ut hvem det er?

Og det gjelder også et annet sim-kort, (som jeg hadde i smart-telefonen), så det er snakk om en hundrelapp eller noe lignende, i ringe-saldo, som har gått tapt.

Og jeg kommer heller ikke inn på min side, hos Telenor, (dere har et 'russisk' innloggings-system, som ikke virker, hvis noen porterer mobil-nummeret).

Jeg kontaktet ei Winnie Lauritsen Lundby hos dere, om noe lignende tull, i 2010.

Men dere gadd ikke å gi meg informasjon om navnene på nett-trollene.

Og tullet fra nett-trollene har økt mer og mer, for hvert år.

Så nå er det nesten det jeg driver mest med, å rydde opp i tulle-bestillinger fra nett-troll, osv.

Så send gjerne denne mailen til Winnie sin sjef, eller noe lignende.

For hu har jeg fått litt nok av.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Bra hvis dere får dere en ordentlig chat, (og ikke bare en robot-chat).

Samt at dere skriver mail-adressen deres, på nettstedet.

Så hadde dere kanskje fått klagene før.

Skjerpings!

---------- Forwarded message ---------
Fra: <no-reply@telenor.com>
Date: ons. 1. sep. 2021 kl. 20:16
Subject: Bestilling av Telenor Kontant
To:  <eribsskog@gmail.com>

Din bestilling

Telenor Kontant

Med kontantkort betaler du på forhånd, og får på denne måten full kontroll på utgiftene.

Produkt/Tjeneste
Pr.mnd
Engangspris

Abonnement

 Telenor Kontant
0,-

Telefonnummer

 417 67 056

Totalt å betale hver måned
0,-

Total engangspris

 49,-

Alltid med Telenor Kontant

 Datakontroll utenfor EU/EØS og  Min Sky 5 GB

Alltid med Telenor

 Nettvern

Inkludert i abonnement

 Nedlastingshastighet på 300 Mbps

SIM-kort sendes til

 Erik Ribsskog

(Sladdet av johncons-blogg)

(Sladdet av johncons-blogg) BEKKESTUA

Dette er en automatisk generert e-post. Eventuelle svar på denne e-posten vil ikke bli lest. Har du spørsmål eller henvendelser, kan du kontakte kundeservice