lørdag 22. juli 2023

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(ServiceTag:2286664) Forbrukslån: andre spørsmål
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 22. juli 2023 kl. 06:00
Til: kundeservice.lan@santanderconsumer.no
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

i min første mail så skriver jeg at jeg ikke har kontaktet dere.

Og så skriver dere: *Du nevner i din første epost henvendelse at du la inn en søknad selv på Elkjøp.no'.

Hvor får dere dette fra?

Det virker som at dere jobber og har firma-fest samtidig.

Det blir som noe styggdom, må jeg si.

Det må jeg klage på.

Jeg ønsker å istedet få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 11. okt. 2022 kl. 14:48 skrev <kundeservice.lan@santanderconsumer.no>:
Hei,

Takk for din henvendelse. 

Vi beklager feil informasjon i tidligere epost. Bankid signering ble ikke benyttet. 

Den 16.08.2022 ble det søkt om finansiering for kjøp fra elkjøp.no. Søknaden ble avslått.
Du nevner i første epost henvendelse at du la inn en søknad selv på elkjøp.no, er denne henvendelsen fra deg? Dersom ikke anbefaler vi at du endrer passord knyttet til din epost. 

Ditt navn, personnummer og epost adresse du sender henvendelse fra ble benyttet til å registrere søknaden hos elkjøp.no.
Vi har ikke informasjon om hvem som kan ha søkt om finansiering i ditt navn, da det kun er din kontaktinformasjon som er registrert. 

Dersom du ikke allerede har gjort dette, anbefaler vi på det sterkeste at du melder dette til politiet og kredittsperrer deg dersom dine personopplysninger er på avveie.
Dersom du kredittsperrer deg vil alle søknader gjort i ditt navn med ditt fødsels og personnummer bli avslått. 

Dersom kjøp hadde blitt godkjent, hadde vi krevd legitimering med bankid før kjøpet hadde blitt gjennomført.

Ved flere spørsmål ta kontakt på telefon 21 08 30 00. 
 
 
Ved svar på denne e-posten, vennligst behold innhold og saksnummer i emne-felt slik at svaret blir knyttet til tidligere korrespondanse i saken, og vi raskt og effektivt kan besvare din henvendelse.

Med hilsen



Serina
Kundeservice
Santander Consumer Bank AS
Postboks 8060, 4068 Stavanger, Norway
www.santanderconsumer.no

 

 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: 10/10/2022 09:33
Til: kundeservice.lan@santanderconsumer.no
Kopi: postkasse@datatilsynet.no,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no,post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Emne: [EXT]Re: (ServiceTag:2286664) Forbrukslån: andre spørsmål
 
CAUTION: This message is from an EXTERNAL sender – be vigilant, particularly with links and attachments. If you suspect it, report it immediately using the phishing button.

Hei,

dette kjøper jeg ikke helt, at det ble bank-ID, under denne søknaden.

Dette er ikke et enkelt-tilfelle, det er noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Jeg ønsker svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog
 
 
man. 7. feb. 2022 kl. 09:02 skrev <kundeservice.lan@santanderconsumer.no>:
Hei

Dersom du er utsatt for identitetstyveri må du melde dette til politiet og sperre deg for all kredittvurdering.

Det ble benyttet din bankid i forbindelse med tidligere nevnte søknad, som ble avslått, vi vet ikke mer hva som har skjedd. Søknaden var gjort online.

Til orientering.

Ved svar på denne e-posten, vennligst behold innhold og saksnummer i emne-felt slik at svaret blir knyttet til tidligere korrespondanse i saken, og vi raskt og effektivt kan besvare din henvendelse.

Med hilsen



Anne
Kundeservice
Santander Consumer Bank AS
Postboks 8060, 4068 Stavanger, Norway
www.santanderconsumer.no

Please consider the environment before printing this e-mail. For information regarding processing of personal data, see santander.no/personvern.

 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: Sat, 5 Feb 2022 22:52:04 +0100
Til: kundeservice.lan@santanderconsumer.no
Kopi: postkasse@datatilsynet.no,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no,post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: #External Sender# Re: (ServiceTag:2286664) Forbrukslån: andre spørsmål
 
Hei,
 
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
 
(For jeg har ikke kontaktet dere).
 
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
 
søn. 10. okt. 2021 kl. 11:55 skrev <kundeservice.lan@santanderconsumer.no>:
Hei

Det er sendt inn en søknad, 4940729 , den 7.10.21 via Elkjøp.no (nettbutikk)  det er lagt inn din personinformasjon og epostadresse.

Søknaden ble avslått.

Ti orientering.

Ved svar på denne e-posten, vennligst behold innhold og saksnummer i emne-felt slik at svaret blir knyttet til tidligere korrespondanse i saken, og vi raskt og effektivt kan besvare din henvendelse.

Med hilsen



Anne
Kundeservice
Santander Consumer Bank AS
Postboks 8060, 4068 Stavanger, Norway
www.santanderconsumer.no

Please consider the environment before printing this e-mail. For information regarding processing of personal data, see santander.no/personvern.

 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: Thu, 7 Oct 2021 23:53:48 +0200
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: kundeservice.lan@santanderconsumer.no, presse@santanderconsumer.no,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no,post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: #External Sender# Klage/Fwd: Automatsvar til kunde fra Santander
 
Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 
 
---------- Forwarded message ---------
Fra: <kundeservice.lan@santanderconsumer.no>
Date: tor. 7. okt. 2021 kl. 21:33
Subject: Automatsvar til kunde fra Santander
To: <eribsskog@gmail.com>
 
Hei! 

Vi takker for din henvendelse "Forbrukslån: andre spørsmål". Vi har registrert henvendelsen din med følgende saksnummer: 2286664. Det kan ta inntil 2-3 virkedager før du mottar svar. Du kan enkelt sjekke dine engasjement via vår nettbankløsning. For å logge inn i nettbanken benytter du vanlig BankID eller BankID på mobil. Dersom det er noen funksjonaliteter som ikke er tilgjengelig i nettbanken, ta kontakt med oss på telefon 21 08 34 00.

Dersom du ønsker å legge til ytterligere kommentarer til henvendelsen din, kan du svare på denne e-post ved å klikke på svar-knappen (Reply) i epostprogrammet ditt. Behold emne-linjen, slik at vi kan knytte kommentaren til den opprinnelige henvendelsen. Vennligst opplys ditt saksnummer dersom du henvender deg per telefon, slik at vi kan hjelpe deg så raskt som mulig. 

Med vennlig hilsen Santander Consumer Bank AS 
-------------------------------------------------------------------
English summary: We thank you for your request "Forbrukslån: andre spørsmål". We have assigned it with the following request number:  2286664.  Please include the request number in the subject line if you want to reply to this e-mail. 

Best regards Santander Consumer Bank
 
Please consider the environment before printing this e-mail. For information regarding processing of personal data, see santander.no/personvern.


2 vedlegg
line.gif
1K
line.gif
1K