onsdag 13. september 2023

Jeg sendte en e-post til Fjordkraft

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Kopi av faktura
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. september 2023 kl. 10:07
Til: Fjordkraft-kundesenter <kundesenter@fjordkraft.no>
Kopi: Kundesenter@intrum.com, rolf.barmen@elmeragroup.no, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, elklage@elklage.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, post@forbrukerombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, "SMK Postmottak (SMK)" <postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>
Hei,

jeg vet ikke hvilken mail du viser til.

Jeg har ikke visst mail-adressen deres.

Så dette høres litt rart ut, må jeg si.

I sommer så var problemet at dere hadde sendt ti-dobbel Trumf-bonus.

Og da ble det til at jeg mailet deres direktør/tidligere direktør
Barmen, i Elmera Group (deres eierselskap).

Og da klagde jeg på (til Barmen) om at dere ikke hadde noe
mail-adresse, på deres nettsted.

Men han Barmen svarte ikke (om grunnen til dette).

Og han forklarte heller ikke hva dette nevnte Trumf-surret var forårsaket av.

Han svarte ikke i det hele tatt.

(For å si det sånn).

Jeg kan heller ikke se å ha mottatt Trumf-poeng for september.

(Den regningen kom tidligere denne måneden.

Siden at jeg har bytta til Norgesenergi).

Så det høres litt rart ut, at de er sendt/overført.

For et par år tilbake (da jeg var Norgesenergi-kunde).

Så skjedde det noe lignende.

Et inkassa-firma påstod at Nav ikke hadde betalt noen strøm-regninger.

Og så viste det seg seinere at det hadde foregått en dobbelt-betaling.

Og så får jeg plutselig en mail fra inkasso-byrået hvor de spør meg om
hva de skal gjøre med pengene som er for mye betalt.

Så jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet (som daglig leder) hos dere.

For å unngå at det samme skjer igjen.

(Og om dere kan forklare om Trumf-surret fra i sommer, i samme slengen).

Det er litt dumt hvis det er sånn, at Nav har betalt.

Og at dette er snakk om furting, fra Fjordkraft, fordi at jeg har
bytta til Norgesenergi.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


13.09.2023 skrev Fjordkraft-kundesenter <kundesenter@fjordkraft.no>:
> Hei Erik,
>
> Takk for din mail.
> Det er helt riktig at du har mottatt Trumf bonus for begge de to ubetalte
> regningene dine hos oss.
> Dette er fordi Trumf bonus blir sendt ut når fakturaen sendes ut og har
> ingen sammenheng med om fakturaen er betalt eller ikke.
> Sender deg derfor en kopi av de ubetalte regningene og anbefaler at du tar
> kontakt med nav slik at det ikke tilkommer gebyrer.
> Jeg har sendt en sak til vår faktureringsavdeling hvor jeg ber de sette
> forfall 20.09.23 på begge de ubetalte fakturaene.
> I tillegg ber jeg de slette saken hos Intrum slik at du ikke får noe
> gebyrer.
> Dette gjelder om regningene blir betalt innen 20.09.23. Etter dette vil det
> tilkomme gebyrer om de ikke skulle bli betalt.
> Er det noe du lurer på er det bare å ta kontakt.
>
> Med vennlig hilsen
>
> Joacim
> Kundeservice Fjordkraft
>
> www.fjordkraft.no
>
> Telefon: 23006100
>
> Åpningstider: 9-16, mandag til fredag
>
>