mandag 11. september 2023

Jeg sendte en e-post til Intrum

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Saksnummer 36136379/Fwd: Trumf-poeng
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. september 2023 kl. 07:49
Til: Kundesenter <kundesenter@intrum.com>
Kopi: rolf.barmen@elmeragroup.no, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, elklage@elklage.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, post@forbrukerombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, "SMK Postmottak (SMK)" <postmottak@smk.dep.no>
Hei,

jeg viser til inkassovarsel fra 5. september.

(Se vedlegg).

Det foreligger vedtak om at Nav betaler mine strøm-regninger (siden at jeg er sosial-klient).

Og jeg kan se på min Trumf-konto (for Nav sender ikke kvitteringer) at den regningen er betalt.

(For jeg fikk ni kroner og noe, i Trumf-bonus, for den regningen.

Og den ble registrert 30. august (hos Trumf).

For å si det sånn).

Så at jeg da får en regning fra Fjordkraft, den 5. september.

Da lurer jeg på hva de driver med.

De tulla også med Trumf-poengene i sommer.

Da fikk jeg over hundre kroner i Trumf-poeng.

Og det skjønte jeg, at var for mye.

Så jeg sendte en mail til Fjordkraft (eller om han nå jobber for eier-selskapet) sin direktør Barmen.

Men han svarte ikke.

Og så trakk de Trumf-poengene igjen, etter at jeg hadde overført de til kontoen min (for jeg venta på Trumf-poeng fra Fabel osv., som betalte folk masse Trumf-poeng for å kjøpe gratis-abonnement).

Og så ble det minus på Trumf-kontoen.

Så her tuller Fjordkraft hele tida, kan det virke som.

Det er kanskje en slags degenerering (eller forfall) som har startet i samfunnet, etter pandemien.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 31. juli 2023 kl. 21:56
Subject: Trumf-poeng
To: <rolf.barmen@elmeragroup.no>
Cc: Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, <elklage@elklage.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, <postmottak@sivilombudet.no>


Hei,

jeg har fått mer enn hundre kroner i Trumf-poeng fra dere denne måneden.

Men vanligvis så får jeg bare en tier eller to.

Har dere satt opp Trumf-satsen?

Hva skal dette bety, lurer jeg.

Jeg finner ikke noe om økt Trumf-prosent, hverken på nettstedet til Fjordkraft, eller på Fjordkraft-appen eller på Fjordkraft sin Facebook-side.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg prøvde å finne en 'vanlig' mail-adresse for Fjordkraft, på deres nettsted.

Men det fant jeg ikke.

Men jeg fant din mail-adresse (på eier-firmaet Elmera sitt nettsted).

Og du er visst direktør for Fjordkraft og (ifølge Wikipedia).

Jeg synes at 'web-mail' (som jeg kaller det) er litt lunefullt.

For man vet ikke om man noen gang ser mailen igjen, etter at man har trykket på 'send'-knappen.

Så derfor sender jeg heller vanlig mail.

(Da kan man også sender kopi-mailer.

Til ymse 'supperåd'.

Eller hva man skal kalle de).

Skjerpings!

PS 2.

Når jeg gikk inn på Fjordkraft sitt nettsted.

Så så jeg at jeg hadde fått en Fjordkraft-melding (om endring i papir-faktura-gebyr fra 79 kroner til 49 kroner).

Og det blir som noe svett, må man vel si.

Mail-adressen min stod på den samme nettsiden.

Men hvorfor sender dere da 'intern-melding' istedet for å sende vanlig mail.

Det ble svett, må jeg si.

Skjerpings!

mer om tull.jpg
698K

PS.

Her er vedlegget: