torsdag 14. september 2023

Jeg sendte en e-post til Intrum

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
36136379
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. september 2023 kl. 13:05
Til: Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>
Kopi: kundeservice@fjordkraft.no, Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>, rolf.barmen@elmeragroup.no, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, elklage@elklage.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, post@forbrukerombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, "SMK Postmottak (SMK)" <postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>
Hei,

problemet er at det er masse 'raringer' (med NG i norsk liksom) som
svarer hos Fjordkraft.

(De skriver 'Norges Energi' (i to ord).

Og Nav med liten forbokstav.

Og de kommer med noen drøye bortforklaringer osv.

Virker det som for meg.

Pluss at de spiller dumme, noen av de.

Og de later som at de er en viktig sjef der.

Men de nekter å oppgi tittelen sin.

Samt etternavnet).

Så jeg har bedt om å få svar, fra administrerende direktør der (en ved
navn Magnar Øyhovden).

Så kanskje han er litt mer seriøs.

(Jeg har tidligere også sendt mailer til styreleder/tidligere
direktør/eier-selskap-direktør Barmen.

Men han har ikke svart).

Så kanskje han daglig leder der (Øyhovden) er litt mer seriøs.

Det skal jo ikke være sånn, at dette blir, som den tv-serien 'Candid
Camera'/'Smil til det skjulte kamera'.

(Som var populær, på 70/80-tallet).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg er egentlig en gromgutt/odelsgutt (eldste sønn av eldste sønn) fra
Strømm (en tidligere kommune, ved Drammensfjorden).

Så da synes kanskje strøm-firmaene at det er morsomt (har jeg tenkt).

Siden at jeg er fra Strømm og de driver med strøm.

(For å si det sånn).

Skjerpings!


14.09.2023 skrev Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>:
> Takk for din e-post.
>
> Innsigelsen er oversendt kreditor for vurdering.
> Videre pågang er stanset i påvente av tilbakemelding fra kreditor.
>
> Vi vil komme med en tilbakemelding så snart kreditor har avklart saken.
>
> Kontakt oss ved eventuelle spørsmål.
>
>
> Vennlig hilsen
> __________________________________
>
> Kundesenter
> Intrum, Skandinavia
>
> E-post: kundesenter@intrum.com<mailto:kundesenter@intrum.com>
> Telefon: (+47) 23 21 10 00
> intrum.no<https://intrum.no>
>
> Besøk vår selvbetjeningsportal<https://minesider.intrum.no/>
> Postadresse: Postboks 7055, 3007 Drammen
> Besøksadresse: Hoffsveien 70 B, 0377 Oslo
> __________________________________
>
> Denne e-posten og eventuelle vedlegg er fortrolige og kan også
> inneholde beskyttede opplysninger. Hvis du ikke er den navngitte
> mottakeren, må du varsle avsenderen umiddelbart og ikke utlevere
> innholdet til andre, bruke det til noe formål eller lagre eller kopiere
> informasjonen i noe medium. Takk for samarbeidet.
>
> Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten.
> Informasjon om hvordan vi behandler
> personopplysninger<https://www.intrum.no/personvern>

>
> _________________________________________________________________
> E-post - Lagret i Doculive
> Fra: kundesenter-uidentifisert@intrum.com
> Til: kundesenter@intrum.com
> CC:
> Dato: 2023-09-14 11:19
> Emne: 36136379
> _________________________________________________________________
> -----Original Message-----
> From: eribsskog@gmail.com
> Sent: Wednesday, September 13, 2023 4:10 PM
> To: LBS Kundesenter Uidentifisert
> Subject: Re: Re: Kopi av faktura
> Uidentificeret email fra kundesenter@intrum.com til manuel behandling
> ---------------------------
> Hei,
> jeg skj¸nner at dere maner meg.
> Du sier at du er 'overordnet'.
> Det er ikke en ordentlig tittel.
> Og du skriver heller ikke ditt etternavn.
> Og du skriver også firmanavn som NorgesEnergi og Nav feil (du skriver
> NorgesEnergi
> i to ord, og Nav med liten forbokstav (i den forrige mailen)).
> Så dette kj¸per jeg ikke dessverre.
> Jeg skj¸nner at dere har det morsomt og driver med tull og t¸ys og juger så
> det
> renner av dere.
> Men da ¸nsker jeg å heller få svar fra administrerende direkt¸r.
> (Som visst heter Magnar ¨yhovden.
> If¸lge deres nettsted).
> Skjerpings!
> Erik Ribsskog
> PS.
> Jeg så fortsatt ikke noen mail-adresse på nettsteder deres.
> Det kommer opp noe sånn 'web-mail' (som jeg har kalt det).
> Men det synes jeg at blir litt lunefullt.
> For da vet man ikke om man ser mailen sin igjen (om man får en kopi (av sine
> skriverier)
> eller ikke).
> Skjerpings!
> PS 2.
> Jeg synes også at det nettstedet deres ser litt ustrukturert ut.
> Det er kanskje laget mest for mobil.
> Man man scrolle som bare det, og det er ikke noen ordentlige menyer der.
> Alt er bare hulter til bulter (må man vel si).
> Skjerpings!
> 13.09.2023 skrev kundeservice@fjordkraft.no :
>> Hei igjen Erik,
>>
>> Jeg kontakter deg fordi jeg er en overordnet.
>> Jeg referer til mailen du sendte til Rolf den 31 juli og mailen du
>> sendte til Intrum, Rolf pluss en rekke andre mandag 11. september
>> 20:23 klokka 07:49.
>> Trumf vil du motta som alle andre for august. Dette vil skje i slutten
>> av september. At du ikke har mottatt det inn på konto ennå har
>> ingenting med at du har byttet til Norges Energi. Jeg kan se at
>> pengene er lagt klare til overf¸ring og vil bli overf¸rt i slutten av
>> måneden.
>> I forhold til surret med Trumf i sommer var det en feil fra vår side
>> som vi selvf¸lgelig beklager for.
>> Siste innbetaling gjort på deg som kunde er 24.07.23 på 2607,59 kr.
>> Så de to siste fakturaene jeg sendte kopi av er ikke betalt. Noe jeg
>> regner med Nav vil bekrefte om du kontakter de.
>> I forhold til email så står det tydelig på vår side. Trykk på
>> kundeservice så kommer både telefonnummer og mail opp.
>>
>> https://www.fjordkraft.no/strom/kundeservice/
>>
>> ¨nsker deg en god dag.
>>
>> Med vennlig hilsen
>> Joacim
>>
>> E-post: kundeservice@fjordkraft.no
>> Fjordkraft Kundeservice: 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no
>>
>>
>>
>>
>> ------------------- Opprinnelig melding -------------------
>> Fra: Ribsskog Erik
>> Mottatt: Wed Sep 13 2023 08:07:01 GMT+0200 (sentraleuropeisk
>> sommertid)
>> Til:
>> Emne: Re: Kopi av faktura
>>
>> Hei jeg vet ikke hvilken mail du viser til. Jeg har ikke visst
>> mail-adressen deres. Så dette h¸res litt rart ut må jeg si. I sommer
>> så var problemet at dere hadde sendt ti-dobbel Trumf-bonus. Og da ble
>> det til at jeg mailet deres direkt¸r/tidligere direkt¸r Barmen i Elmera
>> Group
> (deres eierselskap).
>> Og da klagde jeg på (til Barmen) om at dere ikke hadde noe
>> mail-adresse på deres nettsted. Men han Barmen svarte ikke (om grunnen
>> til dette). Og han forklarte heller ikke hva dette nevnte Trumf-surret
>> var forårsaket av. Han svarte ikke i det hele tatt. (For å si det
>> sånn). Jeg kan heller ikke se å ha mottatt Trumf-poeng for september.
>> (Den regningen kom tidligere denne måneden. Siden at jeg har bytta til
>> Norgesenergi). Så det h¸res litt rart ut at de er sendt/overf¸rt. For
>> et par år tilbake (da jeg var Norgesenergi-kunde). Så skjedde det noe
>> lignende. Et inkassa-firma påstod at Nav ikke hadde betalt noen
>> str¸m-regninger. Og så viste det seg seinere at det hadde foregått en
>> dobbelt-betaling. Og så får jeg plutselig en mail fra inkasso-byrået
>> hvor de sp¸r meg om hva de skal gj¸re med pengene som er for mye
>> betalt. Så jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet (som daglig leder)
>> hos dere. For å unngå at det samme skjer igjen. (Og om dere kan
>> forklare om Trumf-surret fra i sommer i samme slengen). Det er litt
>> dumt hvis det er sånn at Nav har betalt. Og at dette er snakk om
>> furting fra Fjordkraft fordi at jeg har bytta til Norgesenergi.
>> Skjerpings! Erik Ribsskog 13.09.2023 skrev Fjordkraft-kundesenter : >
>> Hei Erik > > Takk for din mail. > Det er helt riktig at du har mottatt
>> Trumf bonus for begge de to ubetalte > regningene dine hos oss. >
>> Dette er fordi Trumf bonus blir sendt ut når fakturaen sendes ut og
>> har > ingen sammenheng med om fakturaen er betalt eller ikke. > Sender
>> deg derfor en kopi av de ubetalte regningene og anbefaler at du tar >
>> kontakt med nav slik at det ikke tilkommer gebyrer. > Jeg har sendt en
>> sak til vår faktureringsavdeling hvor jeg ber de sette > forfall
>> 20.09.23 på begge de ubetalte fakturaene. > I tillegg ber jeg de
>> slette saken hos Intrum slik at du ikke får noe > gebyrer. > Dette
>> gjelder om regningene blir betalt innen 20.09.23. Etter dette vil det
>> > tilkomme gebyrer om de ikke skulle bli betalt. > Er det noe du lurer
>> på er det bare å ta kontakt. > > Med vennlig hilsen > > Joacim >
>> Kundeservice Fjordkraft > > www.fjordkraft.no > > Telefon: 23006100 >
>> > Åpningstider: 9-16 mandag til fredag > > [image]
>
>
>