mandag 30. oktober 2023

Og enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Varene kan tas imot ved levering. VS: Klage/Fwd: Pakke underveis fra NYTT & NYTTIG
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 30. oktober 2023 kl. 04:00
Til: nytt <nytt@nyttig.no>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til (mener jeg) å få vite hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


man. 27. feb. 2023 kl. 15:20 skrev nytt <nytt@nyttig.no>:
Hei igjen!

 

Jeg ser at det er bestilt hjemlevering på denne pakken, supert om du tar imot varene slik at vi slipper å dekke returporto i tillegg til portoen som det koster å sende varene. Fakturaen er deaktivert i systemet vårt og kan kastes. Jeg går ut fra at det er sjekket at det er ingen andre i husstanden som har bestilt i ditt navn 😊

 

Du trenger å returnere varene grunnet høye fraktkostnader. Gi det gjerne til noen som trenger det i fra oss.  Vi synes det er veldig kjedelig at noen gjør slik som dette, at noen synes det er gøy å bestille i andres navn. Vi tar kostnaden og tapet på dette og håper at du blir spart for dette flere ganger.

 

Som rutine setter vi et merke på ditt kundenummer som er blitt opprettet med «fals bestilling». Om du en gang har lyst å bestille så er du hjertelig velkommen til det, men vi kommer til å foreta et lite kryssforhør for å sjekke at dette faktisk e deg 😊

 

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

Mvh Irene

Nytt & Nyttig AS

Ordrelinje: 52704700 (8-18)  

Reiselinje: 52704705(8-18)

 

www.nyttig.no                        www.reise.nyttig.no              følg nyttig.no på Facebook    

 

 

 

 

 

Fra: nytt
Sendt: mandag 27. februar 2023 13:27
Til: 'Erik Ribsskog' <eribsskog@gmail.com>
Emne: SV: Klage/Fwd: Pakke underveis fra NYTT & NYTTIG

 

Hei!

 

Jeg har prøvd å ringe telefonnummeret som er registrert på denne bestillingen ((sensurert av johncons-blogg)), jeg ønsker å snakke med deg om denne saken.

 

Supert om du ha mulighet å ringe 52704700 (9-16) og spør etter Irene.

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

Mvh Irene

Nytt & Nyttig AS

Ordrelinje: 52704700 (8-18)  

Reiselinje: 52704705(8-18)

 

www.nyttig.no                        www.reise.nyttig.no              følg nyttig.no på Facebook    

 

 

 

 

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: fredag 24. februar 2023 23:51
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: nytt <nytt@nyttig.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; post <post@finkn.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; eian@eianadvokat.no; Posten Kundeservice <kundeservice@posten.no>; EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>
Emne: Klage/Fwd: Pakke underveis fra NYTT & NYTTIG

 

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).

---------- Forwarded message ---------
Fra: ikkesvar@nyttig.no <ikkesvar@nyttig.no>
Date: tor. 23. feb. 2023 kl. 16:07
Subject: Pakke underveis fra NYTT & NYTTIG
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>

 

Hei!

Din bestilling er nå pakket, sendt og underveis til deg.

Om du ønsker å se hvor langt den har kommet nå, kan du klikke på linken under:

Pakkesporing

Sendingsnummer: 370209302196425012

Ha en god dag.
Vennlig hilsen,
Nytt & Nyttig AS

Du finner alltid noe spennende på www.nyttig.no