tirsdag 28. november 2023

Jeg sendte en e-post til Lowell

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Re: Re: Sv.: Re: Saksnummer: 1872194 - Ubetalt krav til Lowell Finans AS
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. november 2023 kl. 22:16
Til: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Kopi: bank.no@lowell.mypurecloud.ie, kundeservice@mail.efi.no, boligbistand@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, Abuse <abuse@telia.com>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, strom.no@lowell.mypurecloud.ie, post@arbeidstilsynet.no
Hei,

dette var at min onkel lurte meg til å ha folkeregister-adresse i Kvelde (for han trodde da at kommunen ville gi han masse støtte, til å kjøpe Moelven-brakker, osv.).

Og så har da Larvik Forliksråd hatt en sak, bak min rygg, mens jeg bodde i England, hvor jeg bodde fra 2004 til 2014 (minus noen måneder våren/sommeren 2005, da jeg bodde hos min onkels eks Grethe Ingebrigtsen, på Løvås gård, i Kvelde).

Så dette har de tatt fullstendig bak min rygg.

Så dette er justismord, må jeg si.

Jeg hadde en avtale med Aktiv Kaptial/Nordea, om tilbake-betaling.

Men de brøt avtalen.

(For de sletta kontoen min.

Sånn at betalingen ble sendt tilbake til min engelske konto, hos Barclays.

Og da tok Barclays mange hundre norske, i gebyr, husker jeg).

Så dette er en skandale, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 17. feb. 2023 kl. 14:40 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei

Vi ber deg oppdatere oss om du kommer i arbeid på et senere tidspunkt.

Det er opprettet dom i denne saken (se vedlegg). Om du er uenig i kravet må du derfor selv kontakte tingretten.


Ta gjerne kontakt ved spørsmål.

Kreditor : Lowell Finans AS
Rest sum : 31 895,56
KID Nummer : 0101872194052410067
Kontonummer : 63180520351

------------------------------------
Med vennlig hilsen
Mari L.
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171117

------------------------------------
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z010187219405241006130
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1304663205339
NB: Oppgi alltid saksnummer 1872194 ved henvendelse til oss.




>Hei,
>
>dette har jeg forklart om den forrige mailen.
>
>Det var jeg som overtrakk kontoen, fordi at jeg var i en knipe, fordi at jeg hadde blitt lurt av min engelske (tyske) arbeidsgiver, til å tro at jeg kom til å få en forfremmelse, som de så drøyde og drøyde angående.
>
>For det var sånn, at før jeg flytta, til en adresse, med høyere husleie.
>
>Så spurte jeg mine sjefer, hos Arvato Liverpool.
>
>Og de sa at det var bare å leie den nye leiligheten.
>
>For lønna mi kom til å øke ganske raskt (ettersom at jeg hadde søkt, på en av de mange forfremmelse-mailene, siden at det var mye gjennomtrekk der, også blant lederne).
>
>Dette forklarte jeg om, til Aktiv Kapital (ei Anne Britt Lund) rundt 2008.
>
>Og så når jeg sendte penger til Nordea (for jeg skulle så sende fra min Nordea-nettbank til Aktiv Kapital og City Self-Storage) så ville ikke Nordea ha pengene, men de sendte de i retur til min engelske Barclays-konto (som jeg fikk meg høsten 2004, da jeg studerte ved universitetet i Sunderland).
>
>Og dette har visst også vært i forliksrådet i Larvik, etter dette (i 2010).
>
>Men da har de ikke informert meg.
>
>De har sendt brev til min folkeregister-adresse (hos min Kvelde-onkel, som jeg bodde hos på slutten av Sunderland-studieåret, på grunn av tull fra Lånekassa).
>
>Og så har de ignorert, at jeg har forklart om (både til Aktiv Kapital og Nordea) at jeg bodde i England.
>
>Så dette er bånn i bøtta, må jeg si.
>
>Jeg lurer på om det er sånn, at dere hos Lowell, har blitt angrepet av hackere, som har slettet alle deres mailer.
>
>Man kan ihvertfall lure.
>
>For dette må jeg forklare dere om, hvert bidige halvår, siden 2008.
>
>Så blir jo som noe tullball, og noe sløsing med tid.
>
>Noen som sa de var min søster Pia, sa på irc, at jeg skulle får arv etter min onde stemor Haldis, som døde i fjor.
>
>Men jeg har ikke fått noen penger.
>
>Min far ville ikke arve sin kunstner-onkel Gunnar Bergstø, i 2006.
>
>Så da fikk jeg litt arv, i 2005.
>
>Og jeg arvet også en brøkdel av en eiendom i Holmsbu.
>
>Og den prøvde jeg da å få penger for, fra 2006.
>
>Men ikke før i 2017 ga Tingretten i Drammen seg.
>
>Og det var fordi at han som bodde der (Idar Sandersen) var død.
>
>Men jeg fikk ikke være bobestyrer (selv om jeg er eldste sønn av eldste sønn, etter min farfar).
>
>Min fars yngre bror Runar, var bobestyrer.
>
>Og da (når jeg fikk snaue 200.000, sendt fra Runar) så dro jeg til England, for å starte min Glacier Mint-nettbutikk på nytt.
>
>Og da fikk jeg en regning, fra et engelsk firma, som sa at jeg skylde de £300 cirka, fra de årene jeg bodde i England først (fra 2004 til 2014).
>
>Og da betalte jeg den regningen (husker jeg).
>
>Så det er ikke sånn at jeg absolutt ikke vil betale gjeld.
>
>Hvis jeg får arv (eller erstatninger for mine rettighetssaker) så betaler jeg nok gjelden min, for å få den ut av verden.
>
>Men jeg får kun sosial-støtte, og det er såkalt livsopphold-støtte.
>
>Og den er tusen kroner lavere, per måned, i Bærum, enn i Oslo.
>
>Så jeg har ikke mye å rutte med.
>
>Så det blir litt for mye forlangt.
>
>Dere får vente til jeg få meg jobb.
>
>Og dere har surra (Aktiv Kapital som dere kjøpte gjelden av) så mye, ved å sende brev til min norske adresse, når dere/de visste at jeg bodde i England, og ved å bryte den avtalen om at jeg skulle få beholde Nordea-kontoen.
>
>Så det at deres krav er rettmessige, det høres litt drøyt ut, for meg, ihvertfall.
>
>Så her er det mye som skurrer, vil jeg si.
>
>Og denne masinga deres, om dette hele tida (når jeg har forklart om dette kjempemange ganger).
>
>Det som noe plaging nærmest, vil jeg si.
>
>Så det må jeg klage på.
>
>Jeg har også bedt om å få svar fra en overordnet hos dere.
>
>Men det står jo ikke noe navn under skriveriene deres.
>
>Så hva dette skal bety, det kan man lure på.
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>
>ons. 8. feb. 2023 kl. 17:54 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>:
>
>
>Hei
>
>Viser til henvendelse,
>Dersom du ikke var ansvarlig for overtrekket, hvem mener du da var det i utgangspunktet?
>
>Kravet er ikke foreldet da det foreligger fraværsdom fra 2010 og utleggsforretning med intet til utlegg fra 2016.
>Foreldesfristen er forskjøvet 10 år ved begge tilfeller.
>
>
>
>------------------------------------
>Med vennlig hilsen
>Lowell Norge AS
>Telefonnummer: 23171117
>
>>Hei,
>>
>>dette var mens jeg bodde i Liverpool sentrum.
>>
>>(Hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
>>
>>Jeg jobbet for Bertelsmann Arvato sin Microsoft Scandinavian Product Activation, i Cunard-bygningen, et steinkast unna.
>>
>>Og der hadde jeg en norsk Team Leader (Line Slettvold) og hu lovte at jeg skulle få en forfremmelse.
>>
>>Og da flyttet jeg fra et lugubert bofellesskap i Walton, og til en egen leilighet i Liverpool sentrum.
>>
>>Men det varte og det rakk, og jeg fikk ikke forfremmelsen.
>>
>>Og min far ville ikke arve sin kunstner-onkel Gunnar Bergstø i Holmsbu (av en eller annen grunn).
>>
>>Så jeg eide en brøkdel av en eiendom i Holmsbu.
>>
>>Og så ringte jeg Nordea, og de sendte meg til sin avdeling på Tveita, siden at kontoen min var fra Lindeberg (for jeg hadde leid et rom av noen slektninger i Høybråtenveien, på den tida de la ned banken på Furuset-senteret).
>>
>>Og de ville ikke gi meg lån på den eiendommen.
>>
>>(Enda jeg fakset alle papirerene jeg hadde fått fra advokat Øvregaard.
>>
>>De hadde et firma, i Liverpool sentrum, hvor man kunne betale noen pund, og så sendte de faksen).
>>
>>Og da var jeg i en knipe.
>>
>>Og så endte det med at jeg måtte overtrekke kontoen (hos Nordea) for å kunne betale husleie, osv.
>>
>>Og så hadde jeg en avtale med Aktiv Kapital om, at jeg likevel skulle beholde kontoen.
>>
>>Og så skulle jeg sende et beløp, hver måned, fra min Barclays-konto til min Nordea-konto.
>>
>>Og så skulle jeg bruke nettbanken (til Nordea).
>>
>>Og så skulle jeg sende halvparten av pengene cirka til Aktiv Kapital.
>>
>>Og den andre halvparten til City Self Storage (hvor jeg leide en lagerbod, og hvor jeg hadde ting som HV-utstyr og arveklenodier etter min adelige danskfødte mormor, verdifullt tippe-program (som jeg lagde da jeg studerte på NHI) og mye mer).
>>
>>Men pengene kom i retur, til Barclays.
>>
>>Og Barclays tok kanskje 300 kroner for sende pengene.
>>
>>Og 500 kroner for å ta de i retur.
>>
>>For Aktiv Kapital hadde brutt avtalen, de hadde 'slettet' min Nordea-konto.
>>
>>Og etter det, så ble jeg litt oppgitt.
>>
>>Jeg tenkte at får konsentrere meg om mitt engelske liv (og mine regninger der borte).
>>
>>For makan til tull.
>>
>>(Og jeg hadde også en arbeidssak mot Arvato.
>>
>>Som kun betalte britisk minstelønn (50/60 kroner timen).
>>
>>Den tida jeg jobba der).
>>
>>Så dette må jeg klage på.
>>
>>Denne gjelden er fra 2006, og er snart 20 år gammel.
>>
>>Og andre inkasso-firma mener da (noen ganger ihvertfall) at gjelden er foreldet.
>>
>>Og når dere da har kjøpt opp denne gjelden, etter Aktiv Kapital sitt avtale-brudd.
>>
>>Så burde dere ikke komme her og komme her.
>>
>>Da har dere og Aktiv Kapital begått avtalebrudd (må man vel si).
>>
>>Så da burde dere slette denne gjelden, og slutte og tulle.
>>
>>Dette har jeg sendt om til Inkassoklagenemnda og det som er, i mange år.
>>
>>Så hva de/dere driver med, det kan man lure på.
>>
>>Dette må jeg klage på.
>>
>>Jeg ønsker å få svar fra en overordnet hos dere, om dette.
>>
>>Skjerpings!
>>
>>Erik Ribsskog
>>
>>
>>tir. 7. feb. 2023 kl. 09:09 skrev Lowell Norge <bank.no@lowell.mypurecloud.ie<mailto:bank.no@lowell.mypurecloud.ie><mailto:bank.no@lowell.mypurecloud.ie<mailto:bank.no@lowell.mypurecloud.ie>>>:
>>
>>Hei,
>>
>>
>>
>>Takk for din henvendelse.
>>
>>
>>
>>Dette kravet kommer opprinnelig fra Nordea Bank Norge ASA og er et lån på opprinnelig 10 155,92 kr.
>>
>>
>>
>>Med vennlig hilsen -
>>
>>
>>
>>Lowell Norge AS
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>Fra: eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com><mailto:eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
>>
>>Sendt: mandag 30. januar 2023 kl. 01:39
>>
>>Til: svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com><mailto:svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>
>>
>>Cc: kundeservice@mail.efi.no<mailto:kundeservice@mail.efi.no><mailto:kundeservice@mail.efi.no<mailto:kundeservice@mail.efi.no>>, boligbistand@baerum.kommune.no<mailto:boligbistand@baerum.kommune.no><mailto:boligbistand@baerum.kommune.no<mailto:boligbistand@baerum.kommune.no>>, strom.no@lowell.com<mailto:strom.no@lowell.com><mailto:strom.no@lowell.com<mailto:strom.no@lowell.com>>, kundeservice@norgesenergi.no<mailto:kundeservice@norgesenergi.no><mailto:kundeservice@norgesenergi.no<mailto:kundeservice@norgesenergi.no>>, kundesenter.no@lowell.com<mailto:kundesenter.no@lowell.com><mailto:kundesenter.no@lowell.com<mailto:kundesenter.no@lowell.com>>, kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no><mailto:kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no>>, post@baerum.kommune.no<mailto:post@baerum.kommune.no><mailto:post@baerum.kommune.no<mailto:post@baerum.kommune.no>>, kundesenter@los.no<mailto:kundesenter@los.no><mailto:kundesenter@los.no<mailto:kundesenter@los.no>>, sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no><mailto:sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>>, post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no><mailto:post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>>, amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org><mailto:amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org><mailto:hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, lbf@lbf.no<mailto:lbf@lbf.no><mailto:lbf@lbf.no<mailto:lbf@lbf.no>>, post@finkn.no<mailto:post@finkn.no><mailto:post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no><mailto:post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>, kom@nve.no<mailto:kom@nve.no><mailto:kom@nve.no<mailto:kom@nve.no>>, rme@nve.no<mailto:rme@nve.no><mailto:rme@nve.no<mailto:rme@nve.no>>, trl@nve.no<mailto:trl@nve.no><mailto:trl@nve.no<mailto:trl@nve.no>>, morten.schau@elvia.no<mailto:morten.schau@elvia.no><mailto:morten.schau@elvia.no<mailto:morten.schau@elvia.no>>, abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com><mailto:abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com>>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no><mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>>, tr@forbrukertilsynet.no<mailto:tr@forbrukertilsynet.no><mailto:tr@forbrukertilsynet.no<mailto:tr@forbrukertilsynet.no>>, phso.enquiries@ombudsman.org.uk<mailto:phso.enquiries@ombudsman.org.uk><mailto:phso.enquiries@ombudsman.org.uk<mailto:phso.enquiries@ombudsman.org.uk>>, info@tpas.org.uk<mailto:info@tpas.org.uk><mailto:info@tpas.org.uk<mailto:info@tpas.org.uk>>, postmottak@asd.dep.no<mailto:postmottak@asd.dep.no><mailto:postmottak@asd.dep.no<mailto:postmottak@asd.dep.no>>, runcornoffice@taroe.org<mailto:runcornoffice@taroe.org><mailto:runcornoffice@taroe.org<mailto:runcornoffice@taroe.org>>, postkasse@datatilsynet.no<mailto:postkasse@datatilsynet.no><mailto:postkasse@datatilsynet.no<mailto:postkasse@datatilsynet.no>>, eian@eianadvokat.no<mailto:eian@eianadvokat.no><mailto:eian@eianadvokat.no<mailto:eian@eianadvokat.no>>, strom.no@lowell.mypurecloud.ie<mailto:strom.no@lowell.mypurecloud.ie><mailto:strom.no@lowell.mypurecloud.ie<mailto:strom.no@lowell.mypurecloud.ie>>
>>
>>Emne: Re: Saksnummer: 1872194 - Ubetalt krav til Lowell Finans AS
>>
>>________________________________
>>Hei,
>>
>>dette har jeg forklart dere om mange ganger.
>>
>>Jeg sendte dere sist en mail om dette 26. november.
>>
>>Jeg ber dere der om å gi tilbakemelding angående om dette er snakk om den Eurocard-gjelden (fra 90-tallet) som Justitia tidligere har forklart om, at de har slettet, siden at den er foreldet.
>>
>>Jeg forklarte også at jeg er sosial-klient, og at jeg ikke har noe formue.
>>
>>Så hva dette maset skal bety, det lurer jeg på.
>>
>>Dette må jeg klage på.
>>
>>Skjerpings!
>>
>>Erik Ribsskog
>>
>>
>>tor. 26. jan. 2023 kl. 14:31 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com><mailto:svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>>:
>>Hei,
>>
>>Vi viser til utestående sak 1872194 fra Lowell Finans AS. Utestående saldo er i dag kr 32 237,06.
>>
>>For å gjøre det så enkelt som mulig å betale kravet ønsker vi å informere om at du kan gjøre dette med Vipps eller kort på Min Lowell.
>>
>>Logg inn med BankID på https://min.lowell.no
>>
>>Her vil du også kunne se en oversikt over utestående gjeld eller chatte med våre erfarne rådgivere for en løsning.
>>
>>Alternativt kan du benytte betalingsinformasjonen under ved bankbetaling innen 10 dager.
>>
>>Kreditor: Lowell Finans AS
>>Utestående saldo: 32 237,06
>>KID: 0101872194052410067
>>Kontonummer: 63180520351
>>
>>
>>Med vennlig hilsen
>>
>>Lowell Norge AS
>>
>>------------------------------------
>>KUN TIL INTERN BRUK: X0Z010187219405241006130
>>KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1304663205339
>>NB: Oppgi alltid saksnummer 1872194 ved henvendelse til oss.
>>
>