tirsdag 7. november 2023

Jeg sendte en e-post til Morrow Bank

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Varsel om oppsigelse - Komplett Bank
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. november 2023 kl. 18:50
Til: Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>
Kopi: post <post@finanstilsynet.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, christen.sveaas@kistefos.no, post <post@finkn.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, info@kistefos.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

jeg ba om å få svar fra en overordnet (daglig leder).

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til daglig leder nå.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det er også sånn, at dere dramatiserer/krise-maksimerer/hetser, på sjølve fakturaen (vil jeg si).

Jeg har forklart at jeg utsetter betalingene noen dager, på grunn av det med strøm-støtten.

Og dere lager så mye drama ut av dette, at det er en skam.

(Vil jeg si).

Dette er teksten fra fakturaen (denne måneden):

'Varsel om oppsigelse - Handlekonto Vi ber deg betale minstebeløpet innen betalingsfristen for å unngå at avtalen om Handlekonto blir sagt opp og hele utestående saldo forfaller til betaling. Vi gjør oppmerksom på at for lite innbetalinger på tidligere fakturaer har medført at dine delbetalingsavtaler har opphørt. Ved retur gjør vi oppmerksom på at du fremdeles er ansvarlig for å betale fakturaen i sin helhet. Etter gjennomført retur vil overskytende beløp tilbakeføres din konto'.

PS 2.

Dere har heller ikke svart angående problemet med kundekontroll-menyen deres.

Den nekter å la meg trykke: 'Neste'.

Og dette er noe dere forlanger at man må gjøre.

Det står (i Deres mail fra 3. november):

'Vi trenger å innhente oppdatert informasjon om deg
 

Hei, Erik Løvenbalk Ribsskog
I henhold til hvitvaskingsloven er vi som bank pålagt å ha oppdatert og riktig informasjon om deg som kunde. Vi må blant annet kjenne til formålet med kundeforholdet og vite hvordan du som kunde skal benytte våre produkter og tjenester.
Det er nå på tide å oppdatere informasjonen vi har om deg. Det er viktig at du svarer på alle spørsmålene slik at informasjonen vi har om deg er korrekt.
Logg deg inn på Min Side for å oppdatere din informasjon, det tar bare noen minutter'.

Skjerpings!


tir. 7. nov. 2023 kl. 14:59 skrev Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>:
Hei,

Vi har ikke mulighet til å endre forfallsdato. Du kan forholde deg til forfallsdato på dine faktura. Du har tidligere fått informasjon om dette via e-post fra oss.

Denne måneden gjenstår det å innbetale 185,00 kr innen forfallsdato 20.11.23.

Videre vil du som vanlig motta ny faktura noen dager etter månedsskiftet, og du kan deretter betale med en gang du mottar fakturaen. Du kan betale så fort du mottar fakturaen, det er ikke nødvendig å vente til forfallsdato.

Hvis du ikke betaler resten av terminbeløpet denne måneden (185,00 kr) innen 20.11.23 vil du motta et purregebyr neste måned på 35,00 kr. Da vil både denne månedens resterende terminbeløp og neste terminbeløp være til forfall 20.12.23.

Dersom du ikke er fornøyd med svaret du har mottatt fra oss har du rett til å få saken din prøvd hos Finansklagenemnda (FnKN).

Ha en fin dag videre.

Med vennlig hilsen,
Jens
Kunderådgiver


Morrow Bank ASA

Postboks 448 / 1327 Lysaker
Telefon: +47 21 00 74 50
Kundeservice@morrowbank.com





--------------- Original Message ---------------
From: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
Sent: 06.11.2023 23:10
To: kundeservice@morrowbank.com
Cc: post@finanstilsynet.no; sfovpost@statsforvalteren.no; hrwuk@hrw.org; christen.sveaas@kistefos.no; post@finkn.no; eian@eianadvokat.no; info@kistefos.no; amnestyis@amnesty.org; postmottak@sivilombudet.no
Subject: Re: Varsel om oppsigelse - Komplett Bank
 
Hei,

som jeg tidligere har informert dere om, så begynte jeg å betale regningene i begynnelsen av måneden, etter at strøm-støtten sluttet i våres.

(For da fikk jeg pengene litt seinere, fra Nav).

Så jeg har sendt dere 179 kroner, den 2. november.

Så jeg lurer på om dere tuller litt.

Når dere liksom ikke har fått med dere dette, den 6. november.

Jeg ønsker å få svar fra en overordnet om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det er også sånn, at den kundetiltak-interface-løsningen deres (på deres nettsted) ikke virker.

(Dere sendte meg en mail om dette (at jeg måtte fylle ut et online-skjema) for noen dager siden).

Skjerpings!
 
 
man. 6. nov. 2023 kl. 10:07 skrev Morrow Bank ASA <noreply@morrowbank.com>:
Morrow Bank
 

 
 

VARSEL OM OPPSIGELSE
HANDLEKONTO
 

Vi ber deg betale minstebeløpet innen betalingsfristen for å unngå at avtalen om Handlekonto blir sagt opp. Ta kontakt med kundeservice for å inngå avtale om ajourbetaling.

 

 
 

 
 

 

 

 

Utestående saldo:

kr 4 614,59

Minstebeløp å betale:

kr 364,00

Forfallsdato:

17.11.2023

Innbetales til konto:

6032.05.02112

KID:

(Sensurert av johncons-blogg)

 

 

 

 

 
NB! Din neste faktura vil sendes fra Morrow Bank, og vil ha helt nytt design, ny KID- og kontonummer. Informasjon om hvorfor, kan du lese på Informasjon til deg med Handlekonto.

 
 

 

 

 
Fakturaen følger ikke lenger som vedlegg til e-posten, men er tilgjengelig på Min Side.

 
 

 

 

 
 

 
 

 

 

 

 

Kundeservice
Kundeservice
 

  Du kan kontakte oss på e-post eller på telefon 21 00 74 50.  
 

 

 

 
 

 
  Morrow Bank  
 
© Morrow Bank ASA, Postboks 448, 1327 Lysaker, Org. nr: 998997801

Ref: 49fea00e-04a9-4d97-9393-16a2d9f49fa5

 
 

 

 

 
 





ref:!00D0N01MgD8.!500P603KFly:ref