søndag 26. mars 2023

I løpet av de siste dagene, så har jeg fått cirka 100 mailer fra Blogger, angående at de tuller med poster på bloggen



PS.

Her er en eksempel-mail:



PS 2.

Denne bloggposten har fått stå i fred, i tolv år (siden mars 2011) men nå har visst Blogger fått et slags 'kjempe-mensen-anfall' og de sletter/herjer som gale, på bloggen min:



PS 3.

Her kan man se hvordan denne bloggposten så ut (mellom 2011 og i dag):



PS 4.

Og så sier kanskje noen, at så be om en gjennomgang, da.

(Det står en sånn domstol-ikon-knapp ('Be om gjennomgang') øverst til høyre, på skjermbildet i PS 2.

For å si det sånn).

Men dette er snakk om kjempemange mailer.

Og de dukker plutselig opp, etter 15-16 år.

(Jeg startet denne bloggen høsten 2007.

For å si det sånn).

Og det de bruker som unnskyldning, for å slette/herje.

(Det i mailen, i det øverste PS-et).

Det gir egentlig ikke noe mening.

(Vil jeg si).

Det er bare noe slags generelt pissprek (som de sa på NHI) vil jeg si.

Så hva som egentlig foregår.

Det kan man lure på.

(Må jeg si).

Så jeg har sendt en klage-mail til Blogger.

Og da sendte jeg kopi-mail til Amnesty og andre organisasjoner som sier at de bryr seg om ytringsfriheten.

Men ingen av disse (hverken Blogger eller ytringsfrihets-organisasjonene) har svart.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 5.

Nå trykte jeg på: 'Be om gjennomgang'-knappen.

Og da kom det ikke opp noe beskjed, eller noe lignende.

Men det er mulig at de sender en mail, om noen dager/uker.

(Hva vet jeg).

Det kan virke som at Blogger tror, at mine irc-logger, har noe med virus/skadelig programvare å gjøre.

Men da er de noen slags hønsehjerner/idioter.

(Må man vel si).

Hvis ikke de skaper seg (og at dette er for å gjøre narr).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Nå trykte jeg på: 'Be om gjennomgang'-knappen, når det gjaldt alle bloggpostene, som har blitt slettet.

Men det er også noe annet, som er like åndssvakt.

Nemlig at de gjemmer mange bloggposter (det blir fler og fler) bak en advarsel.

Og det er nok at man nevner et vanlig ord, som: 'Politi' (kan det virke som).

Og så blir bloggposten gjemt bak en advarsel.

(Dette er også et nytt fenomen.

Det var ikke sånn i 2007, 2008, 2009, osv.

Men dette er noe Blogger begynte med i fjor, eller noe.

Og dette har tatt av veldig, iløpet av de siste dagene.

Kan det virke som).

Så det er jo fullstending åndssvakt.

(For å si det sånn).

Så hva Blogger driver med.

Det kan man lure på.

(Må jeg si).

At Blogger skal være en blogg-tjeneste, hvor folk kan skrive, om ditt og datt.

(Som det har vært i alle år).

Det blir jo som en vits nå.

(Må man vel si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:



PS 8.

Dette siste problemet (det med at bloggposter blir lagt bak en advarsel).

Det er visst fordi at Blogger mener at bloggpostene har: 'Seksuelt innhold'.

Men sånn som når det gjelder den mailen til IPCC (øverst på skjermbildet overfor).

Så var det, at jeg klagde på, at noen nett-troll, har begått identitetstyveri mot meg, og meldt meg på, et 'grisete' nyhetsbrev.

Og da er jo det snakk om, en anmeldelse.

Men Google/Blogger bruker visst noen 'nerdete' algoritmer.

Og så pirker de, på mine bloggposter, fordi at nett-trollene har bestilt noe 'grisete', i mitt navn.

Så det blir som at Blogger sier at _jeg_ da driver med noe grisete.

Men dette er jo snakk om en anmeldelse.

Men det skjønner visst ikke Google/Blogger sin algoritme.

Og den setter da bloggposten bak en advarsel.

Og så sier kanskje enkelte blogg-lesere (som forviller seg inn på min blogg) at den bare er om griseri.

Så det er jo så dumt, som det går an å bli.

Google/Blogger har helt klart for mange nerder ansatt, som har for mye fritid, og som gjør dumme ting.

(Vil jeg si).

De forstår seg ikke på ytringsfrihet.

De får ideer som de tror er lure selv, men som egentlig er dumme.

(Kan det virke som).

Og Google/Blogger sine direktører, prøver kanskje å muntre opp sine generasjon Z-ansatte.

(Ledere blir visst rådet til å behandle generasjon Z-ansatte som om de var kunder.

Så kundene havner kanskje i glemmeboka.

På grunn av at lederne hele tida må dulle med disse generasjon-Z-folka, da.

For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:



PS 10.

Enda mer om dette:



PS 11.

Da har visst noen bloggposter (men ikke alle) blitt gjenopprettet:



PS 12.

Jeg er så lei av dette tullet til Blogger.

Så jeg må innrømme at jeg har begynt å se på muligheter, til å flytte bloggen.

Problemet er, at det ikke har vært mulig å ta backup/sikkerhetskopi av bloggen (gjennom Blogger sitt interface) siden rundt 2019.

(Siden at bloggen har vokst seg så stor.

På disse 15-16 årene).

Men jeg prøvde dette igjen i går.

Og da funka det.

(Muligens fordi at jeg nå har 5G mobil/modem.

Noe sånt).

Og XML-fila ble da på drøye 497 MB.

Så det må vel muligens være en av Norges største blogger.

Og å overføre den til Wordpress funker ikke.

(Jeg har mange backup-filer.

Som jeg har lagd på et par forskjellige måter.

For når Blogger-interface-et sin måte, ikke har funka.

Så har jeg brukt noe som heter Blogger Backup Utility.

For å si det sånn).

Men noe som het Squarespace funka.

Der fikk jeg lasta opp hele backup-fila.

(Eller, jeg tasta inn nett-adressen til bloggen.

Og det ble: 'Success'.

Selv om det tok en del timer.

Og jeg har ikke sett bloggpostene på Squarespace enda.

Men det er mulig at de dukker opp, når man betaler penger (det koster et par hundre i måneden).

Og jeg har også prøvd å installere en Wordpress-blogg, på et shell (hos 000webhost.com).

Men det funka ikke.

For man kunne da bare laste opp XML/Blogger-filer, som var på 8MB.

Men der er mulig at det kan finnes en måte å komme rundt dette problemet på.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Det kan virke som at de fleste blogg-postene har blitt gjenopprettet nå (så da slipper jeg kanskje å stresse med, å finne et nytt sted, å ha bloggen):

Jeg sendte en e-post til Telia

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Klage
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. mars 2023 kl. 19:16
Til: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>
Kopi: allison.kirkby@teliacompany.com, sfovpost@statsforvalteren.no, daniel.barhom@telia.no, telia-info@telia.se, abuse@telia.com, noss@deloitte.no, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, info@brukerklagenemnda.no, postkasse@datatilsynet.no, post <post@finkn.no>, OC Support <kundeservice@onecall.no>, ellen.scheen@telia.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, lars.setsaa@telia.no, ee-skjema@telia.no, din-henvendelse@telia.no, inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com, tr@forbrukertilsynet.no, irene.krohn@teliacompany.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, finansinspektionen@fi.se, eian@eianadvokat.no, NKOM <firmapost@nkom.no>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>
Hei,

i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket å få svar fra en overordnet (som daglig leder) om dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg kjenner forresten OneCall-direktør Kaalen såvidt fra oppveksten.

(Hans foreldre tok over nærbutikken der jeg bodde.

Og jeg ble en gang dratt med på råning, til Svelvik, sammen med hans lillesøster (da hu var fjortiss) blant annet).

Er det derfor dere er så vanskelige, lurer jeg.

Skjerpings!


fre. 24. mar. 2023 kl. 18:13 skrev Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>:
Hei,

Man har ikke mulighet til å ordne en nedbetalingsordning hos oss når abonnement skal avsluttes. Dette fordi at vi krever at et kundeforhold er aktivt for at dette skal være mulig. Når det kommer til ditt mobile bredbånd ønsker vi gjerne en avklaring fra deg på om dette skal avsluttes fra vår side eller ikke? Som nevnt tidligere har vi også tilbydd oss å fjerne den nyeste fakturaen som er pålydende 640,18kr. Når denne er slettet gjenstår fortsatt et utestående beløp på 748.32kr som må betales. 
Vi har heller ingen mulighet til å kompensere dine 100GB med rollover som du nevner.

Gi oss en tilbakemelding på om mobilt bredbånd skal avsluttes og siste faktura slettes, så skal vi bistå deg der. Som nevnt så mangler fortsatt en betaling på 748,32kr og betalingsinformasjon på dette legger jeg også ved dersom du ikke har dette tilgjengelig.
Kid: 112200514 
Beløp: kr 748,32 
Konto: 6005.06.72525. 

Ha en fin helg!
 
Oscar W. L.
Customer Care Representative | B2C

Telia logo

Telia Norge
Tlf: +47 92405050
kundekontakt-privat@telia.no
www.telia.no
Lørenfaret 1, 0580 Oslo, Norway

Telia Norge AS 981 929 055




--------------- Original Message ---------------
From: [eribsskog@gmail.com]
Sent: 23.03.2023 15:12
To: kundekontakt-privat@telia.no
Cc: allison.kirkby@teliacompany.com; sfovpost@statsforvalteren.no; daniel.barhom@telia.no; telia-info@telia.se; abuse@telia.com; noss@deloitte.no; hrwuk@hrw.org; info@brukerklagenemnda.no; postkasse@datatilsynet.no; post@finkn.no; kundeservice@onecall.no; ellen.scheen@telia.no; amnestyis@amnesty.org; lars.setsaa@telia.no; ee-skjema@telia.no; din-henvendelse@telia.no; inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com; tr@forbrukertilsynet.no; irene.krohn@teliacompany.com; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; finansinspektionen@fi.se; eian@eianadvokat.no; firmapost@nkom.no; laurena.eid@fi.se
Subject: Re: Klage

Hei,

det var rart at man ikke kan dele opp beløpet.

Jeg må jo også betale Pluss-abonnementet hver måned nå.

Så det blir litt mye med dobbel mobil/bredbånd-regning.

Jeg fikk heller ikke lov å bytte til Telia X hos dere.

Selv om jeg hadde vært lojal kunde, i 2-3 år.

Og jeg har også 100 GB rollover på min Telia-konto, som jeg nå ikke får brukt.

Så jeg ønsker å få svar fra en overordnet om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 23. mar. 2023 kl. 14:37 skrev Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no<mailto:kundekontakt-privat@telia.no>>:

Hei, igjen Erik!

Jeg ser vi har svart deg på din e-post den 20/3 og vi har ikke fått svar på denne ennå.
I tilfelle du ikke har denne e-posten i din oversikt legger jeg ved det vi svarte her :

" Tusentakk for at du tar kontakt. Jeg skjønte ikke ut fra svaret ditt om du ønsker å si opp det mobile bredbåndet ditt eller ikke her. Vi kan som Martin foreslo i sist epost slette den siste fakturaen pålydende 640.18 kr dersom du sier opp abonnementet på grunn av at det ikke er brukt i denne perioden. Dette er ett unntak og vi kan derfor heller ikke dele opp det utestående beløpet på 748.32 kr og dette vil måtte betales så fort du har mulighet for å unngå purringer eller inkasso. Videre følger betalingsinformasjonen din:

Kid: 112200514
Beløp: kr 748,32
Konto: 6005.06.72525

Gjerne svar på eposten her med bekreftelse på at du ønsker å si opp abonnementet og få siste faktura slettet dersom det er det du vil :) Jeg har utsatt purre løypen i to dager her slik at abonnementet ikke sperres før du har mulighet til å si ifra til oss. For raskere behandling kan du også ringe oss på 924 05 050 eller chatte med oss via https://www.telia.no/kundeservice/kontakt-oss/.

Magnus H.
Customer Care Representative | B2C

[Telia logo]

Telia Norge
Tlf: +47 92405050
kundekontakt-privat@telia.no<mailto:kundekontakt-privat@telia.no>
www.telia.no<http://www.telia.no>
Lørenfaret 1A, 0585 Oslo, Norway

Telia Norge AS 981 929 055



--------------- Original Message ---------------
From: [eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>]
Sent: 18.03.2023 13:03
To: kundekontakt-privat@telia.no<mailto:kundekontakt-privat@telia.no>
Cc: allison.kirkby@teliacompany.com<mailto:allison.kirkby@teliacompany.com>; sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>; daniel.barhom@telia.no<mailto:daniel.barhom@telia.no>; telia-info@telia.se<mailto:telia-info@telia.se>; abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com>; noss@deloitte.no<mailto:noss@deloitte.no>; hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>; info@brukerklagenemnda.no<mailto:info@brukerklagenemnda.no>; postkasse@datatilsynet.no<mailto:postkasse@datatilsynet.no>; post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>; kundeservice@onecall.no<mailto:kundeservice@onecall.no>; ellen.scheen@telia.no<mailto:ellen.scheen@telia.no>; amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>; lars.setsaa@telia.no<mailto:lars.setsaa@telia.no>; ee-skjema@telia.no<mailto:ee-skjema@telia.no>; din-henvendelse@telia.no<mailto:din-henvendelse@telia.no>; inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com<mailto:inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com>; tr@forbrukertilsynet.no<mailto:tr@forbrukertilsynet.no>; irene.krohn@teliacompany.com<mailto:irene.krohn@teliacompany.com>; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; finansinspektionen@fi.se<mailto:finansinspektionen@fi.se>; eian@eianadvokat.no<mailto:eian@eianadvokat.no>; firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>; laurena.eid@fi.se<mailto:laurena.eid@fi.se>
Subject: Klage

Hei,

jeg viser til Deres brev/betalingspåminnelse fra 6. mars.

(Se vedlegg).

Jeg har nå bytta til Pluss.

Så jeg trenger ikke lenger dette abonnementet.

Historien var at jeg fikk en tekstmelding fra Norgesenergi.

De har gått over til å sende tekstmeldinger istedet for mail/brev (virker det sånn).

Så jeg tenkte at fremtiden var å ha et bra mobilabonnement (istedet for mobilt-bredbånd) for da bestiller jeg bare et ekstra sim-kort til PC-en og så har jeg mobilt bredbånd og (uten at det koster noe særlig ekstra).

(Og Ruter har også slutta med billett-automater.

Så mer og mer blir på app/mobil.

Virker det som).

Og så prøvde jeg da å bestille et Telia X-abonnement (100 GB) fra dere.

Men det ble jeg nekta.

Og da er det sånn (som jeg har sendt dere kjempemange mailer om) at noen nett-troll, har bestilt masse 'dritt', på nettet, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) fra firmaer med dårlige rutiner.

Og på grunn av dette (er det nok) så har jeg fått dårlig kreditt-score.

Og selv om jeg har sagt fra til dere om dette mange ganger, så nekta dere meg å bytte fra mobilt bredbånd 100 GB til Telia X 100 GB.

Så da bestilte jeg portering (av mitt Telenor kontant-nummer) til Talkmore fri data.

Og så skulle porteringen skje, mens jeg var i Kiel, forrige måned.

Og så kom jeg hjem, og da hadde ikke Talkmore portert likevel.

De hadde begått avtalebrudd.

Så jeg bytta istedet til Pluss.

Og den linja (en Telenor-linje) er bedre enn den forrige linja (med Telia får jeg bare 4G+ mens med Pluss/Telenor så får jeg 5G).

Så den beholdt jeg.

Men da må jeg betale to regninger denne måneden.

Og neste (for jeg har også fått en faktura fra dere på mail).

Og det blir litt feil, synes jeg.

Jeg er ikke millionær heller.

(For å si det sånn).

Og den inneværende perioden (fra 10. mars til 10. april) har jeg ikke brukt mitt Telia-abonnement.

Så jeg foreslår at dere sletter den mail-fakturaen.

Og jeg har også 100 GB rollover (sjekka jeg her om dagen).

Så hvis dere kan trekke fra det, på den vedlagte fakturaen.

Og så er det også sånn, at jeg har vært lojal kunde hos dere, i 2-3 år nå.

Men jeg har ikke fått noe årsbonus (som dere vel ikke har reklamert med tidligere).

Så jeg foreslår at vi sier, at vi er skuls.

Og så konsentrerer jeg meg om å heller betale Pluss-fakturaene.

Jeg har også bestilt to mobiler (en jeg bruker som 5G-modem og en som skal erstatte en 2019-modell Alacatel som bare har 3G) fra deres datter-selskap OneCall, på avbetaling.

Så jeg fortsetter å betale på de regningene.

Men dette dårlige abonnementet deres (hvorfor har Telenor 5G og ikke dere, og hvorfor fikk jeg ikke bytte til Telia X fra 100 GB mobilt bredbånd).

Det synes jeg at det blir feil å betale noe særlig mer på.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog[https://telianorway.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?oid=00D1i000000Uhac&esid=0181i00000NcsXv&from=ext]

Det her må være at min stefar Arne Thomassen hadde bestemt seg for å flytte fra min mor. (Fra Vestfold Fremtid 17. oktober 1980)



PS.

Min mor var ikke enig i, at Arne Thomassen var så ung.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så var det sånn, på slutten av 70-tallet.

I Jegersborggate 16, i Larvik.

(Hvor jeg bodde fra våren 1978.

Og fram til at jeg flytta til min far på Berger, høsten 1979).

At min mor spurte ei venninne, om hu ikke syntes, at Arne Thomassen var for gammel for henne.

(Min mor (som var født i 1948) hadde muligens 30 års-krise.

Noe sånt).

Og da sa venninna (muligens moren til Herman Christensen).

At: 'Førtiårene er mannens beste alder'.

(Noe sånt).

Så min mors venninne mente at Arne Thomassen (som var født i 1936, så han var tolv år eldre enn min mor) var i sin beste alder.

Men min mor var visst ikke helt enig, da.

(Kunne det virke som).

Og i 1980, så fylte Arne Thomassen 44 år.

Men han mente visst, at han fortsatt var ung.

(Ifølge annonsen overfor).

Hvis det ikke var sånn, at de prøvde å hjelpe onkel Martin (som er født i 1955) med å finne seg et sted å bo.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Sånn ser det forresten ut i Jegersborggate 16 nå (hvem hu jenta er, veit jeg ikke):