tirsdag 1. august 2023
Hu blonde er visst datter av min tremenning Thor Jørgen Bruserud (grandnevø av min farmor Ågot)
https://www.dt.no/disse-var-pa-byen/g/5-57-2192645 (bak betalingsmur)
PS.
Min tremenning (som jeg var på samme Mogan-slektstevne som (hos Øystein 'Korea' Andresen sine adoptivforeldre) våren/sommeren 1989 (på Sand) men som jeg ikke snakka noe med, for han fløy rundt der som en unge (mer eller mindre) med sin kusine Anita i hælene) har visst blitt deleier i et begravelsebyrå:
https://www.sandeavis.no/nevoen-til-leif-pedersen-starter-nytt-begravelsesbyra-det-blir-i-onkels-and/s/5-72-222579?fbclid=IwAR2S-Lt3Reg2oETAhU_i9b0U3qYv3h4WYVKb315SooH4PYm09LxIsxmykl8 (bak betalingsmur)
PS.
Min tremenning (som jeg var på samme Mogan-slektstevne som (hos Øystein 'Korea' Andresen sine adoptivforeldre) våren/sommeren 1989 (på Sand) men som jeg ikke snakka noe med, for han fløy rundt der som en unge (mer eller mindre) med sin kusine Anita i hælene) har visst blitt deleier i et begravelsebyrå:
https://www.sandeavis.no/nevoen-til-leif-pedersen-starter-nytt-begravelsesbyra-det-blir-i-onkels-and/s/5-72-222579?fbclid=IwAR2S-Lt3Reg2oETAhU_i9b0U3qYv3h4WYVKb315SooH4PYm09LxIsxmykl8 (bak betalingsmur)
PS 2.
Han Leif Pedersen som nevnes i PS-et overfor.
Det er forresten faren til min lillesøster Pia sin favoritt/kjæreste Leif Arne Pedersen (fra Bergeråsen).
(For det var sånn, at noen dager/uker etter at Pia flytta etter meg, fra vår mor i Larvik til Bergeråsen (våren/sommeren 1982).
Så spurte noen Pia, om hvilken Bergeråsen-gutt hu likte.
Og da svarte hu Leif Arne.
Husker jeg).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
Jeg sendte en e-post til Høyskolen Kristiania
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Oppdatering/Fwd: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Grad stjålet - KRI-2307-17606
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. august 2023 kl. 10:48
Til: Høyskolen Kristiania studieinfo <Studier@kristiania.no>
Kopi: Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, postmottak@uhr.no, Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no, Tove Jorid Hatlen <Tove.Hatlen@iu.hio.no>, hovedresepsjonen@oslomet.no, kari.odberg@oslomet.no, Kristiania <egms@service-now.com>, Solfrid.Lind@kristiania.no, Tine.Wideroe@kristiania.no, sarahj.paulson@kristiania.no, eksamen@kristiania.no, Studier <studier@kristiania.no>, Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, ohs@selvaag.no
Hei,
det er nesten som en bachelor-oppgave.
Bare at det er snakk om en oppgave fra NHI sitt kandidat-studie.
Og jeg leverte den oppgaven våren/sommeren 1992 (til hu Kari Johnsrud, i NHI sin resepsjon).
Og så lurer jeg på om dere har den oppgaven (siden at dere er NHI sine etterfølgere, og NHI sa at de skulle ta godt vare på disse oppgavene våre).
Jeg har prøvd å ta det med hu Anne-Sophie Abildgaard (fra NITH) tidligere.
Så du kan jo eventuelt prøve å spørre henne, så kanskje hu klarer å forklare det, sånn at du/dere skjønner mer av dette.
Erik Ribsskog
PS.
Hu Kari Johnsrud jobber visst nå på Oslo Met og heter nå Kari Odberg.
Så kanskje hu husker dette (og klarer å forklare om dette).
tir. 1. aug. 2023 kl. 10:13 skrev Høyskolen Kristiania studieinfo <Studier@kristiania.no>:
Hei igjen,
Klarer ikke helt å forstå hva du etterspør. Hva trenger du fra oss?
Gi meg en tilbakemelding så skal jeg få sendt det til riktig avdeling.
Ønsker deg en fin dag!
Tiril
Marie V. Tokerud
Studentambassadør
Markeds-
og kommunikasjonsavdelingen
T
+47 22 59 60
00 |
studier@kristiania.no
kristiania.no
Høyskolen
Kristiania
Besøksadresse:
Kirkegata 24
PB
1190 Sentrum, 0107 Oslo
Kristiania
er en stiftelse med over 108 års historie
–
Tenk framover!
------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>;
Mottatt: Mon Jul 31 2023 17:33:57 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
Til: Høyskolen Kristiania studieinfo <studier@kristiania.no>; Studier # <studier@kristiania.no>; Studier <studier@kristiania.no>;
Kopi: Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; post@akademikerforbundet.no; postmottak@uhr.no; Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no; Tove.Hatlen@iu.hio.no; hovedresepsjonen@oslomet.no;
Emne: Re: Oppdatering/Fwd: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Grad stjålet - KRI-2307-17606
Hei,
det er også det samme hos dere.
NHI har jo blitt til NKI, som ble til Den Polytekniske Høyskole, som ble til NITH, som ble til Westerdahls som ble til Høyskolen Kristiania.
Så jeg lurer også på det samme fra dere.
Jeg har en karakterutskrift fra NHI.
Og så har jeg en høyskolekandidat-grad fra HiO IU.
Og det blir tilsammen nok vekttall til å få en Bachelor-grad.
Så jeg lurer på om dere kan se om det er mulig å ordne.
Og jeg kan også purre litt.
For 20. juli (var det vel) så var jeg på et slags rebusløp, der dere holder til (midt i Kvadraturen, som det vel heter).
For dere hadde hengt opp lapper der og der, om at det den vanlige resepsjonen (i Kirkegata) var stengt.
Og så måtte man finne en inngang i Prinsens gate.
Og jeg har jobbet med telefonsalg (en ekstrajobb) for Norsk Idrettshjelp, i det samme kvartalet (i Dronningens gate vel) på 90-tallet.
Men likevel så ble jeg nesten surrete av å prøve å finne fram.
Og det var om en oppgave (kryssord-program) som jeg lagde, i faget 045/046, på 90-tallet, på NHI Helsfyr (hvor jeg gikk det andre året, på NHI).
Og det programmet la jeg i en lagerbod hos City Self-Storage, da jeg flytta til England, i 2004.
Men da jeg flytta tilbake til Norge igjen, i 2014.
Så fant ikke City Self-Storage tingene mine.
Så jeg lurer på om dere har det programmet (jeg prata med ei Ann-Sophie Abildgaard hos NITH) om dette, i 2014 (da de/dere holdt til i Galleri Oslo-senteret).
For NHI sa at de skulle ta godt vare på de programmene, så jeg lurer på om de har blitt med på flyttelassene (fra NHI til NKI, og så til Den Polytekniske Høyskole, og så til NITH, og så til Westerdahls, og så til dere).
Hu i resepsjonen deres (i Prinsens gate) var litt sjenert.
Hu ville ikke si hva hu het (når jeg spurte).
Men hu hadde mørkt hår, og var kanskje i 30-åra (hvis jeg skulle tippe).
Hu sa jeg skulle kontakte eksamens-kontoret.
Men de misforstod, og begynte å skrive om eksamener.
Men dette gjelder en slags 'kandidat-oppgave' (må man vel kalle det).
Og da jeg gikk på University of Sunderland, så hadde de sånne tidligere kandidat-oppgaver (i faget Final Year Project) stående framme, i et slags biblioteket, i kjelleren, på Reg. Vardy-building (som var en bygning for økonomi-fakultetet osv.).
NHI hadde visst tenkt til å få til noe lignende.
Så jeg lurer nå på om dere har dette programmet mitt fortsatt (som jeg leverte i tre eksemplarer, til hu Kari, i NHI sin resepsjon, våren 1992).
Så at jeg må sende så mange mailer om dette (og også besøke dere, midt i horestrøket, må jeg si).
Det blir litt dumt, må jeg si.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Er du i slekt med Espen Tokerud som jeg spilte bedrifts-fotball sammen med for IT Akademiet, rundt årtusenskiftet?
Jeg var russ (i Drammen) sammen med en foreleser der ved navn Magne Winnem, og han dro meg med på Tokerud sin bedriftsfotball (mens jeg jobba som butikksjef på Rimi Kalbakken).
Bare lurte.
man. 31. juli 2023 kl. 15:00 skrev Høyskolen Kristiania studieinfo <Studier@kristiania.no>:
Hei Erik,
Ser du har hatt en dialog med Høgskolen i Oslo og Akershus tidligere. Dersom det er disse du ønsker å få tak i, har disse nå blitt OsloMet. Du må derfor sende en direkte mail til OsloMet.
Ønsker deg en fin dag!
Tiril
Marie V. Tokerud
Studentambassadør
Markeds- og kommunikasjonsavdelingen
T
+47 22 59 60 00 |
studier@kristiania.no
kristiania.no
Høyskolen Kristiania
Besøksadresse: Kirkegata
24
PB 1190 Sentrum,
0107 Oslo
Kristiania
er en stiftelse med over 108 års historie
–
Tenk framover!
------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>;
Mottatt: Sat Jul 29 2023 19:54:11 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
Til: hovedresepsjonen@oslomet.no;
Kopi: Høyskolen Kristiania studieinfo <studier@kristiania.no>; Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; Studier # <studier@kristiania.no>; Studier <studier@kristiania.no>; Tove.Hatlen@iu.hio.no; Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no; postmottak@uhr.no; post@akademikerforbundet.no;
Emne: Oppdatering/Fwd: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Grad stjålet
Hei,
jeg tenkte jeg kunne prøve å sende en ny mail om dette, nå som dere har blitt Oslo Met.
(Og nå som pandemien er over, osv.).
Dette fikk jeg ikke noe ordentlig svar på i 2018.
(Må jeg si).
Så det må jeg klage på.
Erik Ribsskog
PS.
I tillegg til de nevnte gradene/karakterutskriftene (fra HiO IU og NHI).
Så har jeg også et såkalt transcript, fra University of Sunderland.
(Se vedlegg).
Så det kan kanskje hjelpe litt det og (tenkte jeg).
Selv om det var krøll med Lånekassa, når jeg studerte der, så jeg ikke fullført studieåret (og ikke alle prøve-resultatene endte opp på karakterutskriften).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 6. mars 2018 kl. 15:39
Subject: Re: [Sak#71500005] Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Grad stjålet
To: SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>
Cc: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <postmottak@uhr.no>, Studier <studier@kristiania.no>, <torhild.gundersen@nav.no>, <Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>
Hei,
dette blir helt idiotisk.
Det fremgår jo av e-postene, at jeg kontaktet dere i 2015 og i januar 2018.
Deres interne rot for dere holde internt.
Dere sprer deres interne usikkerhet over på kundene som kontakter dere.
Det virker veldig uprofesjonelt.
Og det gjør meg kvalm, må jeg si.
Denne ekle kjeitetheten deres.
Så dette vil jeg ha meg frabedt.
Erik Ribsskog
PS.
Hun som skrev ut graden i 2009, het forresten Tove Hatlen, mener jeg å huske.
Og på den tida var jeg også i kontakt med en dekan Staff blant annet, hos dere, (om dette), mener jeg å huske.
Men disse surret og skrev ut en høgskolekandidatgrad, (istedet for en Bachelor-grad som jeg hadde nok studiepoeng til å få), må jeg si.
Skjerpings!
6. mars 2018 kl. 15:29 skrev SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>:
Hei igjen,
Jeg sier ikke at vi har rotet bort din henvendelse -- det jeg sier er at det ikke finnes noen tidligere forekomster i vårt system på at du har kontaktet oss (og saker kan ikke slettes i dette systemet). Dette er det første vi ser til henvendelsen din her på Fakultet for samfunnsvitenskap.
Det er standard prosedyre å be om opplysningene jeg etterspurte i min forrige e-post, hvilket du ikke har opplyst om. Disse opplysningene kreves (bl.a. av personvernhensyn) for at din søknad skal kunne behandles. Jeg viser til våre retningslinjer for utstedelse av duplikatvitnemål: https://student.hioa.no/vitnemal
Jeg oversender herved saken din til seksjonssjef i Studieseksjonen ved Fakultet for samfunnsvitenskap, Ken Henry Hyttemoen.
Med hilsen
Christian H. Haug
06/03 2018 14:40 - Erik Ribsskog skrev:
Hei,
dette ble veldig klamt synes jeg.
At dere har rotet bort alt dette kjøper jeg ikke.
Dere har da all denne informasjonen fra før.
Hva skal dette bety?
Vennligst send dette til en overordnet.
Hvis du er veldig usikker så burde du be din sjef/overordnet om råd.
Erik Ribsskog
6. mars 2018 kl. 09:46 skrev SAM Infosenter <infosenter-sam@hioa.no>:
Hei, Erik
Jeg er svært usikker på hva som har skjedd tidligere i denne saken - jeg finner ingen tidligere henvendelser av deg i vårt system. Det er veldig beklagelig at du ikke har fått svar tidligere.
Uansett, så skal jeg forsøke å hjelpe deg så godt jeg kan. Men da trenger jeg noen ytterligere opplysninger fra deg:
Hvilken grad/utdanning fullførte du?
Når fullførte du den?
Din fødselsdato?
Din adresse
Ditt telefonnummer
Dersom det er snakk om et frastjålet vitnemål, trenger vi i tillegg en kopi av politisaken hvor vitnemålet ble meldt savnet/stjålet -- dette for å kunne utstede et duplikatvitnemål til deg.
Vennlig hilsen
Christian H. Haug
05/03 2018 14:20 - Erik Ribsskog skrev:
Hei,
nå var jeg på møte hos Nav Trondheim i dag, (med en veileder).
Og da lurte hu på, om det var en Bachelor-grad jeg hadde.
(Nå står det vel på CV-en at det er en høgskolekandidat-grad.
Men likevel).
Jeg forklarte at jeg var medlem i Akademikerforbundet.
Noe som betyr at jeg har nok studiepoeng, til å få en Bachelor-grad.
Men at min høyskole/universitet ikke ville gi meg en Bachelor-grad.
Og jeg forklarte at dere hos Oslo Met nå ikke svarer.
Og jeg sa at jeg skulle sende en purring, om dette.
Så håper jeg at det blir orden på dette, innen ikke for lang tid.
Mvh.
Erik Ribsskog
---------- Videresendt e-post ----------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: 12. januar 2018 kl. 12:45
Emne: Oppdatering/Fwd: Grad stjålet
Til: post@hioa.no
Kopi: Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, postmottak@uhr.no, Studier <studier@kristiania.no>
Hei,
jeg leste i nyhetene om at dere nå blir Oslo Met.
Og i den forbindelse så lurer jeg på om dere kan se på dette igjen.
Jeg ble frastjålet min høyskolekandidat-grad i 2015.
(Se videresendt e-post).
Og jeg har også nok studiepoeng/vekttall til en bachelor-grad.
(Se videresendte e-poster).
Men jeg fikk av en eller annen grunn bare en høyskolekandidat-grad.
(Etter studier ved HiO og NHI).
Men nå som dere skal bli universitet så er det kanskje mulig å se på dette igjen, tenkte jeg.
På forhånd takk for eventuelt svar!
Mvh.
Erik Ribsskog
---------- Videresendt e-post ----------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: 24. august 2015 kl. 22:20
Emne: Grad stjålet
Til: post@hioa.no
Hei,
i våres, så ble alle mine ting, stjålet fra min adresse, i Slependveien.
Dette skal visstnok ha vært ting, som min far hentet, (ifølge
husverten, Axbo A/S).
Men jeg har ikke gitt min far, noe fullmakt, til å hente mine ting.
Og jeg vil heller ikke ha noe kontakt, med min far, etter noe
telefonterror, som han drev med, mot meg, da jeg bodde i England,
blant annet.
Så jeg må derfor anse disse tingene, som tapt.
Jeg har kopier av en del dokumenter, på nettsted.
Men jeg burde vel hatt en original, av graden min, tenker jeg.
Så om dere kunne sendt meg en ny grad?
På forhånd takk for eventuell hjelp!
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Min nye adresse, er: Drammensveien 507, 1363 Høvik.
PS 2.
Jeg har 90 studiepoeng, fra HiO IU.
Og 33 vekttall, fra NHI, (NHI-kandidat-studie).
Det blir 189 studiepoeng, tilsammen.
Og grensen for bachelor-grad, er 180 studiepoeng.
(Jeg har sendt dere papirer fra NHI tidligere).
Så om dere kan sende en Bachelor-grad, lurte jeg.
(Siden at jeg har nok studiepoeng).
På forhånd takk for eventuell hjelp!
image.png
4K
Mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Re: Klage/Fwd: Kjøp gavekort til medlemspriser ?
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. august 2023 kl. 09:51
Til: Squeeze <support@squeezeno.freshdesk.com>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no
Hei,
som jeg forklarte i den forrige mailen, så har jeg ikke kontaktet dere.
Det er noen nett-troll, som bestiller masse 'dritt', i mitt navn (eller tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
Så det er nok det som har skjedd her og.
Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert angående hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
tir. 27. des. 2022 kl. 20:11 skrev Squeeze <support@squeezeno.freshdesk.com>:
Du var inne på vår nettside tidlig i 2021 hvor du startet prosessen med å bli medlem men fullførte aldri dette.
Etter det har du fått nyhetsbrev fra oss du gjerne må melde deg av dersom du ikke lenger ønsker å motta komunikasjon fra oss.
Mvh,
Thor Magnus i Squeeze.
På Tue, 27 Des ved 11:10 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev:
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
fre. 15. apr. 2022 kl. 13:01 skrev Squeeze Massasje <hei@squeeze.no>:
Hei Erik,
Beklager, du har ikke kjøpt noe.
Du har registrert e-posten din på vår e-postlisten, derfor fikk du reklame.
Du kan avmelde deg i e-posten du fikk helt nede på linken. Se skjermbilde nede.
Mvh,
Johanna i Squeeze.
image.png
On Thu, Apr 14, 2022 at 12:44 PM Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Squeeze – din beste vane <hei@squeeze.no>
Date: tor. 23. des. 2021 kl. 20:15
Subject: Kjøp gavekort til medlemspriser 🎁
To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog+250770(sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
Kjøp gavekort til medlemspriser 🎁
Gi bort massasje til jul – opptil 200 kr avslag
Perfekt til foreldre, kjæreste, besteforeldre, søsken og egentlig hvem som helst. Alle trenger litt selvpleie og egentid 🎄
I tillegg til enkeltimer på 25 og 50 minutter massasje, kan du gi bort et medlemskap på enten 6 eller 12 måneder. Les mer om det her.
Gavekort fra Squeeze 🤶
• Velg mellom enkeltime eller medlemskap
• To års gyldighet på alle gavekortene
• Skriv ut eller send på e-post
• Velg når gavekortet skal sendes
• Fysiske gavekort kan hentes i alle klinikkene
Klikk her for medlemspriser
Ønsker du ikke lenger å motta slike e-poster? Meld deg av e-postlisten.
Squeeze AS | Parkveien 12, 0350 Oslo
Jeg sende en e-post til S'banken
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
FinKN REF [#202202119]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. august 2023 kl. 09:41
Til: kundeservice@sbanken.no
Kopi: post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, skattsor@skatteetaten.no, srmanager@financial-ombudsman.org.uk, complaint.info@financial-ombudsman.org.uk, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, postmottak@sivilombudet.no
Hei,
dette var vel at dere fikk en kopi-mail.
Og så virker det som at dere ikke skjønner at det kun var en kopi-mail.
Så dere skaper dere (som det vel heter).
Så det må jeg klage på.
Jeg ønsker heller å få svar fra en overordnet (daglig leder) om dette.
(Dette var vel om lån til en vaskemaskin, og det har nå fått kjøpt meg (på avbetaling) fra Komplett.
Men jeg trenger egentlig en ny sofa, for den gamle har tatt kvelden (en fjær eller noe har røket, på midten av sofaen, under der man sitter).
Så jeg kunne kanskje hatt et kredittkort, som jeg kunne bruke, når Nav er vanskelige, osv.).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
søn. 18. des. 2022 kl. 15:19 skrev <kundeservice@sbanken.no>:
Hei, Erik Ribsskog
Takk for din henvendelse.
Vi kan ikke svare på hvorfor Finansklagenemda har bedt om din adresse. Dette må du undersøke med Finansklagenemda.
Ønsker deg en fin dag.
Vennlig hilsen
Jenny Normann
Kundebehandler, Sbanken ASA
-datterselskap av DNB Bank ASA
+47 55 26 00 00
Postboks 7077, 5020 Bergen
sbanken.no
Vi jubler - Tiårets beste kundeservice
Behold historikken i e-posten til saken er avsluttet.
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Til: post@finkn.no
Kopi: kundeservice@sbanken.no, post@sivilombudsmannen.no, skattsor@skatteetaten.no, sfovpost@statsforvalterenno, srmanager@financial-ombudsman.org.uk, complaint.info@financial-ombudsman.org.uk, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, tr@forbrukertilsynet.no, abuse@telia.com, amnestyis@amnesty.org, hrwuk@hrw.org, eian@eianadvokat.no, politikk@hoyre.no, post@akademikerforbundet.no, phso.enquiries@ombudsman.org.uk
Emne: Re: FinKN REF [#202202119]
Dato: 14.12.2022 21.44
Hei,
det synes jeg høres rart ut, at dere trenger min adresse, for å svare på dette.
Det høres litt 'Stasi-aktig' ut (må jeg si).
Så det må jeg klage på.
Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
tor. 7. apr. 2022 kl. 11:08 skrev <post@finkn.no:
Vi har mottatt din henvendelse
For å kunne registrere saken hos oss trenger vi ytterligere opplysninger. Vi ber deg derfor opplyse om:
• Din adresse
Hører vi ikke fra deg innen 14 dager, vil vi ikke kunne foreta oss noe i din sak, og din henvendelse vil da bli arkivert.
Ta kontakt dersom du har spørsmål.
Med vennlig hilsen
Sekretariatet for Finansklagenemnda
avdeling IT/Støtte
Hege Karlsrud
sekretær
Tlf direkte: 23 13 19 60
[https://publisering.finkn.no/images/line.png]
Postboks 53 Skøyen • 0212 Oslo
Tlf: 23 13 19 60 • Faks: 23 13 19 70 • www.finkn.no
[https://publisering.finkn.no/images/finknlogo.png]
________________________________
Denne e-posten er kun beregnet for den institusjon eller person den er sendt til, og kan inneholde taushetsbelagt informasjon. Dersom du ikke er rette mottaker, bes du om å informere avsender og slette e-posten og eventuelle vedlegg.
This communication is intended for the person(s) named above only. It contains information that is confidential and legally privileged. If received in error, please delete this e-mail and notify the sender.
Jeg sendte en e-post til Bank Norwegian
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Din henvendelse til Bank Norwegian
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. august 2023 kl. 09:31
Til: "post@banknorwegian.no" <post@banknorwegian.no>
Kopi: post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no
Hei,
dette var vel at jeg trengte ny vaskemaskin.
Men det har jeg nå fått meg.
For jeg kjøpte en vaskemaskin på avbetaling, fra Komplett.
Dette var et svært/tungt beist av en vaskemaskin (et tysk merke) som var på tilbud (Komplett pleier ikke å ha så mye lavpris-varer, som Elkjøp osv., men de nekta meg å kjøpe på avbetaling, av en eller annen grunn).
Og så kom budet (fra PostNord vel).
Og dette var i vinter.
Og det var mye snø.
Og jeg hadde bedt om levering til 'curb-side' (heter det vel).
Men budet måtte ha hjelp av meg, til å bære, og budet (som var fra Baltikum eller noe vel) skulle absolutt gå der det var snø (og ikke der jeg hadde fjerna snøen).
Så det var mye tull.
Det hadde vært bedre om dere hadde klart å tilby meg lån hvert år.
(Dere tilbydde meg lån før corona-pandemien.
Men ikke under/etter corona-pandemien.
Av en eller annen grunn).
Så dette må jeg klage på.
Jeg ønsker å få svar fra en overordnet (daglig leder) om dette.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
fre. 16. des. 2022 kl. 13:13 skrev post@banknorwegian.no <post@banknorwegian.no>:
Hei,
Vi har mottatt en henvendelse fra deg via epost/kontaktskjema på onsdag eller torsdag. På grunn av en systemfeil ser vi dessverre ikke innholdet i eposten.
Vi ber deg derfor om å sende oss henvendelsen på nytt.
Vi beklager situasjonen og vi vil besvare henvendelsen din så raskt som mulig.
Med vennlig hilsen,
Bank Norwegian
Bank Norwegian, en filial av Nordax Bank AB (publ)
Postboks 110, 1325 Lysaker, Norge
Enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Wellvita - sunnhet direkte til deg Ordrebekreftelse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. august 2023 kl. 09:15
Til: kundeservice@wellvita.no
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no
Hei,
det synes jeg at høres litt tafatt ut (og som noe ansvarsfraskrivelse) at dette er noe, som er umulig å gjøre noe med.
Det kjøper jeg ikke helt.
Så det må jeg klage på.
Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet (daglig leder) om dette.
(Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
tir. 13. des. 2022 kl. 10:11 skrev Wellvita <kundeservice@wellvita.no>:
Hei Erik,
Det har ikke skjedd noe mer siden vi mottok bestilling i april, og da klarte vi å fange opp at bestillingen ikke var reell.
Har ingen annen forklaring enn at noen prøvde å bestille i ditt navn og adresse.
Vi kan dessverre ikke forhindre at dette kan skje, men vi vil alltid sørge for at eventuell kunde ikke skal bli skadelidende.
Ønsker deg en fin dag videre.
Med vennlig hilsen,
Ann
Wellvita Kundeservice
Tlf: +47 37 08 13 00
www.wellvita.no
Wellvita Logo
Erik Ribsskog December 12, 17:54 GMT
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta
dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i
fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
Wellvita April 6, 6:21 GMT
Hei Erik,
Vi har mottatt denne ordren + en til i ditt navn i dag.
Systemet vårt klarte å fange opp at disse ordrene sannsynligvis ikke var reelle, og de er allerede slettet, så du vil ikke motta noe fra oss.
Vi håper at vi også klarer å fange det opp hvis det skulle komme flere bestillinger.
Hvis vi mot formodning ikke klarer det, så vil vi selvfølgelig sørge for at det ikke belastes deg. Da er det bare å ta kontakt.
Vi beklager så mye at du har blitt utsatt for dette, og håper det ikke skjer igjen!
Ønsker deg en fin dag videre.
Erik Ribsskog April 5, 23:56 GMT
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Wellvita - sunnhet direkte til deg >
Date: tir. 5. apr. 2022 kl. 23:50
Subject: Wellvita - sunnhet direkte til deg Ordrebekreftelse
To: Superhomofile Erik Løvenbalk Ribsskog >
Dette er en automatisk mail og kan derfor ikke besvares
Kunde:
Superhomofile Erik Løvenbalk Ribsskog
(sensurert av johncons-blogg)
(sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
Norge
99424084
eribsskog+superhomofil@gmail.com
Wellvita - sunnhet direkte til deg
Wellvita AS
Engenes 15
4865 Åmli
Norge
Telefon: 37 08 13 00
http://www.wellvita.no < http://www.wellvita.no >
kundeservice@wellvita.no
Ordrenr. : 118366
Ordredato : 05-04-2022 23:50
Antall Varenr./Vare Stk. pris Total pris
1 Stk 90400 - Sabalix - Abonnement, første levering kr 199,- heretter kr 399,-
199,00 199,00
Varetotal 199,00
Porto og ekspedisjonsgebyr 39,00
Total eksl. MVA
204,24 NOK MVA utgjør
33,76 NOK Total inkl. MVA
238,00 NOK
Takk for din bestilling. Varene vil bli sendt i løpet av 3-7 dager.
Når du kjøper produkter hos www.wellvita.no < http://www.wellvita.no >, gjelder
følgende kjøpsbetingelser og vilkår:
Kontaktinformasjon
Wellvita AS
Organisasjonsnr: 995 351 048
Engenes 15
4865 Åmli
Tlf 37 08 13 00
E-post: kundeservice@wellvita.no
Bestilling og levering
Avtaler med Wellvita AS inngås på norsk.
Alle elektroniske bestillinger mottar en elektronisk ordrebekreftelse. Vi
utsteder en skriftlig faktura som virker som en ordrebekreftelse og som
vedlegges alle forsendelser.
Wellvita leverer i Norge.
Samtlige priser angis i NOK og er inklusiv merverdiavgift. Alle priser
oppdateres løpende. Alle forsendelser tillegges porto og ekspesidjonsgebyr på
kr 39,-.
Wellvita benytter Posten Norge som distributør og du kan forvente å motta dine
produkter i løpet av 3 til 7 virkedager. Har du ikke mottatt bestillingen din i
løpet av syv virkedager etter bestilling, ber vi deg kontakte kundeservice på
telefon 37 08 13 00 mandag til fredag mellom klokken 8 og 16 eller på e-post:
kundeservice@wellvita.no .
Maksbeløp for onlinebestilling er kr 700,-. Overstiger din bestilling dette
beløpet ber vi deg bestille pr telefon: 37 08 13 00.
Avtalen fungerer som et individuelt tilpasset abonnement uten bindingstid
eller minstekjøpskrav.
Forsinkelse av leveransen
Dersom Wellvita ikke leverer varen, eller leverer den for sent i henhold til
avtalen, og det ikke skyldes deg eller forhold på din side, kan du i henhold
til reglene i forbrukerkjøpsloven paragraf 6, etter omstendighetene holde
kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen eller kreve erstatning fra
Wellvita.
Ved forsinkelse må kravet rettes Wellvita innen rimelig tid.
Ansvar
Wellvitas produkter oppfyller norske myndigheters krav. Wellvita påtar seg
produktansvar overfor deg ifølge gjeldende lovgivning. Wellvitas
erstatningsansvar er ved alle erstatningskrav begrenset til et beløp svarende
til prisen på den varen som du har kjøpt.
For å bestille
Du skal være fylt 18 år for å kunne handle hos oss. Introduksjonstilbudet
gjelder kun for nye kunder. Etterfølgende bestillinger vil bli fakturert til
normal pris.
Betaling
Når du har bestilt en vare hos Wellvita AS sender vi en faktura sammen med din
bestilling, og du har 14 dager fra fakturadato til å betale.
Betal faktura
Du kan administrere ditt/dine abonnement her og betale din faktura med
bankoverførsel eller med kort her. Du bruker Bank ID for verifisering.
Opprett betalingsavtale
Når du velger "Opprett betalingsavtale" gir du samtidig samtykke til at vi
automatisk kan trekke fakturabeløpet fra den angitte konto. Vi trekker beløpet
samme dag. Vi sender leveransen til din oppgitte adresse. Vi samarbeider med
NETS ved nettbetaling og du bruker Bank ID for å verifisere avtalen.
Din betalingsavtale stopper automatisk når du sier opp ditt abonnement på
produktet/produktene. Det betyr at du ikke trenger å foreta noe annet etter
oppsigelse av abonnementet - betalingsavtalen annulleres med denne handlingen.
Du vil motta en digital bekreftelse på at abonnementet er avsluttet.
Uteblir betalingen sender vi purringer til deg. Såfremt du har opplyst e-post
adresse til oss vil de to første purringene bli sendt på e-post. Hver purring
tillegges purregebyr på kr 35.-. i overensstemmelse med gjeldende lovgivning.
Inkassovarsel sendes pr. post. Hvis betaling etter inkassovarsel fortsatt
uteblir, forbeholder vi oss retten til å overgi saken til inkasso.
Oppsigelse eller abonnement på pause
Oppsigelse av et produkt som er bestilt på abonnement. må skje senest 14 dager
før neste leveringsdato på nettopp det abonnementet du vil stoppe. Se
endringsfrist på gjeldende produkts varelinje på faktura.
Oppsigelse kan skje via nedenforstående link eller ved å kontakte Wellvita på
telefon 37 08 13 00.
Klikk her for å gjenoppta eller sette på pause/si opp abonnement
Returnerer du 2. eller senere leveringer av et produkt som er bestilt på
abonnement, så har Wellvita allerede hatt utgiften til håndtering og
forsendelse, og du vil derfor motta en faktura på kr 99 til dekning av
administrasjon og forsendelse.
Angrerett
Ved kjøp/bestilling av kosttilskudd på Wellvitas abonnement, har du 14 dagers
angrerett på den 1. levering.
Ved abonnement er etterfølgende leveringer ikke omfattet av angreretten.
Ønsker du å holde pause eller si opp din avtale om løpende levering skal du
underrette Wellvita om dette, så vi vet at vi skal stoppe forsendelsen til deg.
Avmelding kan skje ved henvendelse til kundeservice på telefon 37 08 13 00
eller påwww.wellvita.no < http://www.wellvita.no >
Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du har mottatt din vare, eller får
den siste vare i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere
forskjellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis.
Varen/varene skal sendes i retur til oss innen 14 dager etter at melding om
bruk av angreretten er gitt.
Benyttelse av angreretten
Du skal innen 14 dager fra mottakelse underrette oss om at du ønsker å angre
ditt kjøp. Ta kontakt og informer oss på e-post:kundeservice@wellvita.no
pr. telefon: 37 08 13 00 eller ved å benytte
standard angrerettskjema. Angrerettskjema er sendt deg på e-post sammen med
ordrebekreftelsen eller levert sammen med produktene. Har du ikke mottatt det,
kan du finne skjemaet i bunnen av e-posten. I din underrettelse skal du gjøre
oss utvetydig oppmerksom på at du ønsker å benytte din angrerett. .
Varer returneres/leveres til
Wellvita AS
Engenes 15
4865 Åmli.
Du skal vedlegge fakturaen (eller annen dokumentasjon for ditt kjøp hos oss)
når du returnerer varen. Ved returnering bør du sørge for at varene er
forsvarlig innpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varene inntil vi har
mottatt og godkjent dine returnerte produkter.
Du skal selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når du angrer.
Merk! Vi mottar ikke pakker sendt pr. oppkrav eller pakker som skal hentes på
utleveringssted.
Refusjon av utgifter
Hvis du benytter angreretten refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg,
herunder våre leveringsomkostninger for å sende varen til deg, uten unødig
forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato hvor vi
har fått varen i retur. Tilbakebetaling skjer ved kontooverførsel.
Merk
Du kan miste ditt kjøpsbeløp, helt eller delvis. Det skjer hvis varens verdi
er forringet fordi:
Du har brutt plomberingen/tatt varen i bruk
Den har blitt skadet mens du hadde ansvaret for den
Du har håndtert varen på annen måte enn det var nødvendig for at du kunne
fastslå varenes art, egenskaper og den måte som de fungerer på
Du har ikke fulgt de begrensninger i angreretten som følger av plombering,
varetype mm.
Reklamasjoner
Kjøpslovens regler om mangler og reklamasjon anvendes. Du har 24 måneders
reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten betyr at hvis varen er beheftet med en
mangel, kan du enten få varen omlevert eller pengene tilbake, avhengig av den
konkrete situasjonen. Reklamasjonsretten begrenses av varens naturlige
holdbarhet . Refusjon ved reklamasjon skjer innen 14 dager.
Du skal reklamere hurtigst mulig etter at du har oppdaget en feil/mangel.
Kontakt kundeservice enten skriftlig (kundeservice@wellvita.no
) eller på telefon 37 08 13 00 Du kan også
benytte dette reklamasjonsskjemaet (PDF)
Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fraktomkostninger
til å sende varen retur til oss ifølge gjeldende priser fra Posten Norge. Er
reklamasjonen ikke berettiget, skal du selv dekke alle utgifter til transport.
Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje og få en kvittering
på at det er sendt. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil varen
er mottatt hos oss. Gjem derfor på kvittering, inklusive opplysning om
fraktomkostninger.
Vi mottar ikke pakker/brev sendt pr. oppkrav eller til henting på
utleveringssted.
Endringer
Wellvita AS kan ensidig endre disse kjøpsvilkår. Endringer trer først i kraft
14 dager etter at du har mottatt de endrede kjøpsvilkår, enten sammen med en
levering eller pr. post eller e-post.
Klageadgang
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta
kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger:
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 OSLO
www.forbrukerraadet.no < http://www.forbrukerraadet.no >
Ved en eventuell tvist, følger vi forbrukerklageutvalgets avgjørelser.
Du kan eventuelt sende din klage via EUs nettplattform for tvisteløsning link:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=NO
< https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=NO >
Databehandling
Når du kjøper et produkt på hjemmesiden innhenter vi opplysninger om deg. Det
dreier seg om navn, adresse, e-postadresse, telefonnr., opplysninger om hvilke
produkter du kjøper og eventuelt har returnert. Opplysningene innhentes med det
formål å kunne levere produktene til deg. For ytterligere informasjon se
Wellvitas Personvernpolitikk (link til persondatapolitikken).
Angrerettskjema i utskriftsvennlig format
< https://wellvita.no/images/Angreskjema_250215.pdf >
Skjema for opplysninger om angrerett
Ved korrekt utfylt skjema anses opplysningene i angrerettloven § 8 første ledd
bokstav h, i og
j, jf. annet ledd, for gitt.
Angrerett
Du har rett til å gå fra denne avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn
for dette.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du eller en annen tredjemann enn
transportøren,
som du har utpekt, får varene i fysisk besittelse.
For å kunne bruke angreretten må du underrette oss:
Wellvita AS
Engenes 15, 4865 Åmli
Telefon: 37 08 13 00 E-post: kundeservice@wellvita.no
på en utvetydig måte om din beslutning om å gå fra avtalen (f.eks. i et brev
sendt med post,
eller e-post). Du kan benytte det vedlagte angreskjemaet, men det er ikke
obligatorisk.
For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at
du vil bruke
angreretten før angrefristen utløper.
Virkningene av at angreretten brukes
Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har
mottatt fra deg,
herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at
du har valgt
en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr),
uten unødig opphold
og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din
beslutning om å gå
fra denne avtalen.
Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den
opprinne-
lige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss.
I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av
tilbakebetalingen.
Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake, eller
til du har lagt fram doku-
mentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene
som inntreffer først.
Du må returnere varene eller levere dem til oss, uten unødig opphold og i alle
tilfeller senest 14
dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen.
Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager
er utløpt.
Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene.
Du er ansvarlig bare for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en
annen hånd-
tering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper
og funksjon.
Angreskjema
ved kjøp av varer og tjenester som ikke er finansielle tjenester
Fyll ut og returner dette skjemaet bare dersom du ønsker å gå fra avtalen
Utfylt skjema sendes til:
Wellvita AS, Engenes 15, 4865 Åmli
Telefon: 37 08 13 00 E-post: kundeservice@wellvita.no
Jeg/vi underretter herved om at jeg/vi ønsker å gå fra min/vår avtale om kjøp
av
følgende:
Produkt (spesifiser på linjene nedenfor)
Se ordrebekreftelse - Sett dato:
Avtalen ble inngått den (dato ved bestilling av
vare)_______________________________________
Varen ble mottatt den (dato ved mottak av
vare)___________________________________________
Forbrukerens navn:
Forbrukerens adresse:
Dato: _____________________________
Forbrukerens underskrift (bare dersom papirskjema benyttes)
Wellvita er godkjent av Trygg E-handel, det betyr at du kan kjenne deg trygg
og sikker når du handler fra oss. Trygg E-handels formål er å beskytte deg som
forbruker – kun stabile og seriøse nettbutikker kan bli godkjent til å benytte
Trygg E-handel merket. Du kan lese mer om Trygg E-handel og dine rettigheter
som forbruker påwww.tryggehandel.no < http://www.tryggehandel.no >.
Wellvitas sertifikat finnes på http://arkiv.tryggehandel.no/butikk/144
< http://www.wellvita.dk/shop/cms-macoform.html?p=1.1.6.1 >
Mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
New Reply to Closed Case Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. august 2023 kl. 09:05
Til: OC Support <kundeservice@onecall.no>
Kopi: allison.kirkby@teliacompany.com, telia-info@telia.se, noss@deloitte.no, info@brukerklagenemnda.no, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, ee-skjema@telia.no, din-henvendelse@telia.no, irene.krohn@teliacompany.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, inger.gunterberg@teliacompany.com, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, daniel.barhom@telia.no, lars.setsaa@onecall.no, Abuse <abuse@telia.com>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, ellen.scheen@telia.no, fmoavsh@statsforvalteren.no, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, postmottak@sivilombudet.no, presse@itakt.no, Post <post@brukerklagenemnda.no>
Hei,
i min forrige mail, så skrev jeg at jeg ønsket svar fra en overordnet (daglig leder) om dette.
Jeg kan ikke se at det har skjedd.
Så det må jeg klage på.
Vennligst send dette til en overordnet (daglig leder) nå.
(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Jeg må også klage på at dere i tillegg til å sende dette oppover, prøver å bruke meg som en kasteball, og sende meg til noe dere kaller Itakt.
Om OneCall ønsker å bruke Ikast for å be om råd av de (som vel er en bransjeorganisasjon) er en ting.
Men å sende kunder/borgere dit, som en kasteball, det blir som en uting, må jeg si (og jeg har lært om sånt, på handel og kontor, i sin tid).
Skjerpings!
tir. 13. des. 2022 kl. 09:26 skrev OC Support <kundeservice@onecall.no>:
Hei!
Vi i OneCall/Telia tar id-tyveri og misbruk på den største alvor.
Det er derfor opprettet et eget samarbeidsorgan på tvers av telekomaktørene som jobber aktivt med dette.
Du kan lese mer om dette her: https://itakt.no/
Når det gjelder forespørselen angående å navngi personen som tidligere har opprettet abonnement i ditt navn så kan vi ikke fastslå eller utgi dette.
Nettopp av den grunn at det ble opprettet i ditt navn så har vi ingen andre navn å ta utgangspunkt i.
Håper dette var oppklarende.
Atle
Kundekonsulent
OneCall
OneCall
--------------- Original Message ---------------
From: [eribsskog@gmail.com]
Sent: 08.12.2022 12:17
To: kundeservice@onecall.no
Cc: allison.kirkby@teliacompany.com; telia-info@telia.se; noss@deloitte.no; info@brukerklagenemnda.no; post@finkn.no; amnestyis@amnesty.org; kundekontakt-privat@telia.no; ee-skjema@telia.no; din-henvendelse@telia.no; irene.krohn@teliacompany.com; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; finansinspektionen@fi.se; eian@eianadvokat.no; laurena.eid@fi.se; inger.gunterberg@teliacompany.com; sfovpost@statsforvalteren.no; daniel.barhom@telia.no; lars.setsaa@onecall.no; abuse@telia.com; hrwuk@hrw.org; postkasse@datatilsynet.no; ellen.scheen@telia.no; fmoavsh@statsforvalteren.no; tr@forbrukertilsynet.no; firmapost@nkom.no
Subject: Re: Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling
Hei,
ettersom jeg har forstått det så er GDPR noe som gjelder i forbindelse med merkantile prosesser.
Mens dette derimot er snakk om en klagesak.
Så dette du skriver henger ikke på greip, må jeg si.
Så dette må jeg klage på.
Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet.
(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Jeg kjenner forresten såvidt deres 'store høvding' Kaalen.
Han er litt yngre enn meg, og hans far var kjøpmann på Sand, hvor min fars slekt bodde i mange år.
Og jeg var også samme fest som lillesøstera hans en gang (i Svelvik) på begynnelsen av 90-tallet.
Og jeg lurer på om han Kaalen var i en narver-gjeng der (på Sand) etter at de solgte til noen indere, som starta Raman Mat.
(De tok over etter Odmund Larsen, som liksom var den originale kjøpmannen der).
Så det er mulig at det er han Kaalen eller hans kamerat Geir Arne 'Geri' Jørgensen, som tuller (min tidligere klassekamerat, som vel muligens må kalles åndssvak).
Skjerpings!
man. 4. apr. 2022 kl. 09:02 skrev OC Support <kundeservice@onecall.no<mailto:kundeservice@onecall.no>>:
Hei Erik!
Jeg ser du ble kontaktet november angående et abonnoment bestilt i ditt navn som ikke gikk gjennom. Dette har jo da ikke gått gjennom fordi det da ikke var du som bestilte. Så her har vår personvern mot svindelforsøk fungert slik det skal. Jeg kan desverre ikke se noe mer om saken da kundeforholdet på den bestillingen aldri ble aktivt, så er også informasjonen slettet. Dette er slettet på bakgrunn av GDPR (General Data Protection Regulation) som er EUs personvernforordning. Dette gjør at vi er pliktet til å slette innhold om kundeforhold etter inaktivitet på kundeforholdet. Vi gjør alltid det vi kan for at identitets tyveri og svindel ikke forekommer.
Håper dette ga en liten oppklaring, ha en fortsatt fin dag :)
Vennlig hilsen / Kind regards,
Jørn Haftor
Kundekonsulent
OneCall
[OneCall]
--------------- Original Message ---------------
From: [eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>]
Sent: 03.04.2022 02:03
To: kundeservice@onecall.no<mailto:kundeservice@onecall.no>
Cc: allison.kirkby@teliacompany.com<mailto:allison.kirkby@teliacompany.com>; sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>; daniel.barhom@telia.no<mailto:daniel.barhom@telia.no>; telia-info@telia.se<mailto:telia-info@telia.se>; abuse@telia.com<mailto:abuse@telia.com>; noss@deloitte.no<mailto:noss@deloitte.no>; hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>; info@brukerklagenemnda.no<mailto:info@brukerklagenemnda.no>; postkasse@datatilsynet.no<mailto:postkasse@datatilsynet.no>; post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>; ellen.scheen@telia.no<mailto:ellen.scheen@telia.no>; amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>; lars.setsaa@telia.no<mailto:lars.setsaa@telia.no>; kundekontakt-privat@telia.no<mailto:kundekontakt-privat@telia.no>; ee-skjema@telia.no<mailto:ee-skjema@telia.no>; din-henvendelse@telia.no<mailto:din-henvendelse@telia.no>; inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com<mailto:inger.lillie-af-aspenas@teliacompany.com>; tr@forbrukertilsynet.no<mailto:tr@forbrukertilsynet.no>; irene.krohn@teliacompany.com<mailto:irene.krohn@teliacompany.com>; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no<mailto:inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; finansinspektionen@fi.se<mailto:finansinspektionen@fi.se>; firmapost@nkom.no<mailto:firmapost@nkom.no>; laurena.eid@fi.se<mailto:laurena.eid@fi.se>
Subject: Re: Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
tor. 11. nov. 2021 kl. 17:30 skrev OC Support <kundeservice@onecall.no<mailto:kundeservice@onecall.no><mailto:kundeservice@onecall.no<mailto:kundeservice@onecall.no>>>:
Hei og takk for din henvendelse.
slik det er å forstå så har du ikke lagt inn bestilling på nummer 92320004, stemmer dette? Dersom du mener dette er identitetstyveri så svar med en bekreftelse her. Gi meg samtidig informasjon om hvem du tror kan ha gjort dette, hvordan de kan ha gjort dette og litt mer info om saken.
så skal vi ta det videre.
Vennlig hilsen / Kind regards,
Ola
Kundekonsulent
OneCall
[OneCall]
[https://telianorway.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?oid=00D1i000000Uhac&esid=0181i00000G0qOW&from=ext]
ref:_00D1iUhac._5001iluzJE:ref
[https://telianorway.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?oid=00D1i000000Uhac&esid=0181i00000IbE1e&from=ext]
Avslørte takeover-script
Min irc-kanal #USA (på efnet) har blitt invadert av folk som reklamerer for en suspekt irc-kanal.
Og så har de vært umulige å banne (det eneste som har funka har vært å sette kanalen +m, sånn at bare folk med op og +/voice kan chatte).
(For de har så mange internett-adresser.
Så hvis du banner en, så hjelper ikke det.
Det hjelper heller ikke å banne ti.
Og så har de vært umulige å banne (det eneste som har funka har vært å sette kanalen +m, sånn at bare folk med op og +/voice kan chatte).
(For de har så mange internett-adresser.
Så hvis du banner en, så hjelper ikke det.
Det hjelper heller ikke å banne ti.
For å si det sånn).
Og så har jeg sett på andre kanaler at det finnes script som hiver ut folk som sier stygge ord.
Og da tenkte jeg at det scriptet kan man kanskje bruke for å hive ut de som reklamerer.
(Ved å legge inn det suspekte kanal-navnet, som et stygt ord, i en ordliste).
Og så lastet jeg ned det scriptet, fra en mer eller mindre offisiell nettside.
Og jeg testa det ut.
Og det følger ikke med så mye bruker-dokumentasjon.
Så jeg testa å legge inn kanal-navnet på to måter.
Og da kicka boten Falk meg.
(Den andre gangen).
Så det funka.
Men det som skjedde, var at boten Falk da ikke ville gi meg op.
(Etter at jeg dukka opp på kanalen igjen).
Og det var fordi at det nevnte scriptet hadde endret passordet til Falk.
Sånn at hvem som helst kunne ha tatt over kanalene mine (gjennom Falk-boten, for den fikk da et kjent passord ('badword1') for å si det sånn).
Så det er et slags takeover-script (Badword-1.3.tcl) vil jeg si.
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:
https://tclarchive.org/search.php?cate=all&pg=4
PS 2.
Her er mer om dette:
PS 3.
Etter at Falk (som da hadde dette scriptet installert) kicka meg.
Så kunne jeg bruke passordet i PS-et overfor, for å få op.
Så det er mulig at alle som blir kicka/bannet, av dette scriptet, kan prøve å bruke det passordet.
Og så eventuelt ta over kanalen.
Jeg synes det ble feil, at op-er også blir kicket/bannet.
Så da er det et dårlig script (vil jeg si).
Og hvorfor skal de absolutt gi de som blir kicket/bannet en bruker-konto (på boten) med passord.
Det burde bare være å hive de ut.
(Må man vel si).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Muligens som et tiltak/forsvar mot det overfor.
Så har eggdrop-boter nå skrudd av ident-kommandoen (som default).
Så da jeg bytta internet-leverandør, fra Telia til PlussMobil, tidligere i år.
Så sleit jeg litt.
Men jeg fant ut av det til slutt.
Så det er sånn, at for tida, så vil det nok ikke funke så ofte, å gå etter dette scriptet (for å ta over kanaler).
Siden at ident-funksjonen ikke brukes så mye lenger.
(Og det er bare noen få hundre, som har lastet ned dette scriptet, fra nettsiden i det øverste PS-et.
Så det ut som).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Her er mer om dette:
PS 2.
Her er mer om dette:
PS 3.
Etter at Falk (som da hadde dette scriptet installert) kicka meg.
Så kunne jeg bruke passordet i PS-et overfor, for å få op.
Så det er mulig at alle som blir kicka/bannet, av dette scriptet, kan prøve å bruke det passordet.
Og så eventuelt ta over kanalen.
Jeg synes det ble feil, at op-er også blir kicket/bannet.
Så da er det et dårlig script (vil jeg si).
Og hvorfor skal de absolutt gi de som blir kicket/bannet en bruker-konto (på boten) med passord.
Det burde bare være å hive de ut.
(Må man vel si).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Muligens som et tiltak/forsvar mot det overfor.
Så har eggdrop-boter nå skrudd av ident-kommandoen (som default).
Så da jeg bytta internet-leverandør, fra Telia til PlussMobil, tidligere i år.
Så sleit jeg litt.
Men jeg fant ut av det til slutt.
Så det er sånn, at for tida, så vil det nok ikke funke så ofte, å gå etter dette scriptet (for å ta over kanaler).
Siden at ident-funksjonen ikke brukes så mye lenger.
(Og det er bare noen få hundre, som har lastet ned dette scriptet, fra nettsiden i det øverste PS-et.
Så det ut som).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Her er mer om dette:
PS 6.
Jeg har forresten restene av 2011-quiz-en enda (men det er ikke sånn at jeg har så mye fritidsproblemer for tida, så jeg kommer nok ikke til å bruke noe særlig tid på quiz, for å si det sånn):
PS 7.
Jeg hadde forresten ikke noen fritidsproblemer, i 2011 heller.
Men det var noen 'ildsjeler'/sabotører, som absolutt ville starte quiz, på/med mine irc-boter.
Og det sa jeg at var greit.
Jeg hadde jo vært #quiz-show-op i mange år.
Så når jeg fikk meg mine egne irc-boter, så var det artig, å også ta over den kanalen (noe jeg hadde delvis hevd på å kunne gjøre, siden at jeg var den eneste aktive #quiz-show-op-en, må man vel si).
Men da var det sånn, at enkelte sabotører (må man vel kalle dem) syntes at det var mye artigere, å drive med quiz, enn med rettighetsarbeid (som jeg hadde tenkt å drive med).
(Selv om jeg tok over kanalen #quiz-show.
Så var ikke det egentlig for å drive med quiz.
Men det var mer av 'mimre-grunner' egentlig.
For det hadde ikke vært quiz, på den kanalen, på år og dag.
For det hadde ikke vært quiz, på den kanalen, på år og dag.
Men jeg kunne passe på kanalen (når jeg hadde de nevnte botene) tenkte jeg.
Noe sånt).
Og siden at jeg kunne delegere mye av arbeidet.
Så sa jeg at det var greit.
(For å si det sånn).
Men det ble for mye sabotasje/tull tilslutt.
Så da var det vel sånn, at jeg tok tilbake mine irc-boter, osv.
(For å si det sånn).
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Dette quiz-prosjektet har jeg forklart mye om på bloggen, og jeg opprettet også egne quiz-blogger (på den tida):
Noe sånt).
Og siden at jeg kunne delegere mye av arbeidet.
Så sa jeg at det var greit.
(For å si det sånn).
Men det ble for mye sabotasje/tull tilslutt.
Så da var det vel sånn, at jeg tok tilbake mine irc-boter, osv.
(For å si det sånn).
Så sånn var vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Dette quiz-prosjektet har jeg forklart mye om på bloggen, og jeg opprettet også egne quiz-blogger (på den tida):
PS 10.
Når det gjaldt de ildsjelene/sabotørene/oppviglerne som absolutt skulle ha quiz-script, på mine irc-boter.
(Noen boter, som hadde som jobb, å passe på mine irc-kanaler.
Som jeg prøvde å delvis bruke, som en slags base, for å drive med rettighetsarbeid.
For å si det sånn).
Så virker vel det litt rart.
Man skulle vel tro at når disse folka, klarte å lage (eller drive med) quiz-script.
Så burde de vel også ha klart, å sette opp en irc/eggdrop-bot.
Men nei.
Det kosta penger, var vel unnskyldningen.
(Noe sånt).
Men ettersom at det har blitt færre firmaer, som selger irc/eggdrop-bot-shell.
Så har jeg måtte skaffe meg et gratis-shell.
Når det gjaldt de ildsjelene/sabotørene/oppviglerne som absolutt skulle ha quiz-script, på mine irc-boter.
(Noen boter, som hadde som jobb, å passe på mine irc-kanaler.
Som jeg prøvde å delvis bruke, som en slags base, for å drive med rettighetsarbeid.
For å si det sånn).
Så virker vel det litt rart.
Man skulle vel tro at når disse folka, klarte å lage (eller drive med) quiz-script.
Så burde de vel også ha klart, å sette opp en irc/eggdrop-bot.
Men nei.
Det kosta penger, var vel unnskyldningen.
(Noe sånt).
Men ettersom at det har blitt færre firmaer, som selger irc/eggdrop-bot-shell.
Så har jeg måtte skaffe meg et gratis-shell.
Boten Einstein.
(Som er en av botene/irc-brukerne, som er listet opp, på skjermbildet, i PS 5).
Den ligger på et gratis-shell (hos Xshellz).
Så hvorfor kunne ikke disse ildsjelene (først og fremst Skorpion) ha skaffet seg, en egen irc-bot.
(Så slapp de å 'kåle' på mine boter.
Som jeg brukte til noe annet.
For å si det sånn).
Kan det ha vært, for å skjule sine spor (tenker jeg nå).
Hm.
For det var vel sånn, at jeg ikke kjente identiteten, hverken til Skorpion eller hans 'medsammensvorne' OldGnom.
(Sånn som jeg husker det).
Så det er jo litt rart, å ha drevet quiz, sammen med folk som man ikke veit hvem er.
Men disse var så innsmigrende/'homo' (de sa at de var fans osv.).
Og jeg var litt i sjokk (for jeg har ikke hatt arbeidssaker og blogg før osv., og jeg hadde også rømt fra mordforsøk i Norge, osv.).
Så det var ikke så lett.
(Må jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
(Som er en av botene/irc-brukerne, som er listet opp, på skjermbildet, i PS 5).
Den ligger på et gratis-shell (hos Xshellz).
Så hvorfor kunne ikke disse ildsjelene (først og fremst Skorpion) ha skaffet seg, en egen irc-bot.
(Så slapp de å 'kåle' på mine boter.
Som jeg brukte til noe annet.
For å si det sånn).
Kan det ha vært, for å skjule sine spor (tenker jeg nå).
Hm.
For det var vel sånn, at jeg ikke kjente identiteten, hverken til Skorpion eller hans 'medsammensvorne' OldGnom.
(Sånn som jeg husker det).
Så det er jo litt rart, å ha drevet quiz, sammen med folk som man ikke veit hvem er.
Men disse var så innsmigrende/'homo' (de sa at de var fans osv.).
Og jeg var litt i sjokk (for jeg har ikke hatt arbeidssaker og blogg før osv., og jeg hadde også rømt fra mordforsøk i Norge, osv.).
Så det var ikke så lett.
(Må jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.