tirsdag 12. september 2023

Jeg sendte en e-post til Elkjøp

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Re: Tannbørste-klage/Fwd: Klage 2108276493 <CID79CD8EC8B7B5>
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. september 2023 kl. 17:04
Til: hello@elkjop.no
Kopi: tono <TONO@tono.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, dokhjelp@oslomet.no, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Eksamen <eksamen@kristiania.no>, epoq.service@elkjop.no, hovedresepsjonen@oslomet.no, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, ica@ica.se, info@hoyre.no, post@arbeidstilsynet.no, post <post@finkn.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, postmottak <postmottak@hioa.no>, postmottak@sivilombudet.no, postmottak@uhr.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Studier <studier@kristiania.no>, CorporatePR@currys.co.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
Hei,

det er det jeg sier.

Det er alltid noe tull med dere på Elkjøp.

Nå vil dere ha det til at den tannbørste kosta hundre kroner.

(Muligens fordi at jeg delvis betalte med et gavekort på 500 kroner).

Makan til tull og tøys.

Jeg har også forklart, at jeg ønsker å få svar, fra daglig leder.

Og likevel så får jeg svar, fra dere vanlige 'slaskene' der (eller hva man skal kalle dere som bare er vanlige ansatte der).

Det er for dårlig.

Da sender dere meg rundt som en kasteball.

Det må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet (som daglig leder) nå.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg synes også at det er rart, at dere svarer på svensk.

Ihvertfall når dere er et engelsk-eiet firma.

Det er bare tull og tøys med dere, virker det som.

Skjerpings!

PS 2.

Det som var på vare-esken.

Det var forresten såkalt 'cobweb-spray' (edderkopp-spinn-spray) virker det som.

Som dere har brukt til å pynte en kampanje/aktivitet med, i forbindelse med Halloween (eller noe i den duren).

Skjerpings!

PS 3.

Etter at jeg bestilte tannbørsten (noe som var lettere sagt enn gjort, siden at det ble litt 'russisk' siden at det var kronglete, må man vel si, å gjøre dette, samtidig med at man bytta strøm-leverandør).

Så fant jeg ut (på Teknikkdeler vel) at det finnes en litt dyrere Philips-tannbørste, som er dobbelt så rask/bra.

Så det var den jeg egentlig skulle hatt.

Så jeg er ikke noe særlig fornøyd med å bare bli tilbudt noen ti-kroninger i erstatning.

Jeg kan bruke den jeg fikk (med spindelvev-spray på) som en reserve-tannbørste.

Så jeg trenger ikke å returnere den (edderkopp-spinnet var bare på esken, og ikke inni esken).

Men jeg kan godt få et bra avslag (synes jeg) på en sånn Sonicare 4300, som jeg egentlig skulle hatt.

Skjerpings!


tir. 12. sep. 2023 kl. 15:22 skrev <hello@elkjop.no>:
Hej Erik,
 
Tack för ditt mail.
 
Den saken vi kan ta ställning till är den relevanta saken gällande din Philips Sonicare tandborste, då de andra sakerna du nämner är för långt bak i tid.
 
Vi erbjuder 50 kr i gavokort, vilket motsvarar 50% av produktens kostnad.
 
Svara gärna på detta mail med en bekräftelse så ordnar vi utbetalningen.
 
Ha det fint!
 
 
Med vennlig hilsen / Kind regards
Paul

Elkjøp kundesenter

Bli med i Elkjøps kundeklubb. Ved å være medlem vil du få goder som blant annet eksklusive klubbtilbud og faste rabatter på utvalgte produktgrupper.

www.elkjop.no/catalog/kundeklubb/kundeklubb

Du er også velkommen til å besøke vår nettside, der du kan få svar på de fleste spørsmålene!

www.elkjop.no/kundeservice

Email ID: 11488675

From: eribsskog@gmail.com
Sent: 9/12/23, 2:32 PM
To: hello@elkjop.no
Cc: TONO@tono.no; amnestyis@amnesty.org; dokhjelp@oslomet.no; eian@eianadvokat.no; eksamen@kristiania.no; epoq.service@elkjop.no; hovedresepsjonen@oslomet.no; hrwuk@hrw.org; ica@ica.se; info@hoyre.no; post@arbeidstilsynet.no; post@finkn.no; post@forbrukerombudet.no; post@forbrukertilsynet.no; postmottak@hioa.no; postmottak@sivilombudet.no; postmottak@uhr.no; sfovpost@statsforvalteren.no; studier@kristiania.no
Subject: Re: Tannbørste-klage/Fwd: Klage

Hei,

jeg synes ikke at det virker som at dere tar denne klage på alvor, når dere bare tilbyr en halv-hundrings, i erstatning.

Hvis det hadde vært en skral person, som fikk tannbørsten, så kunne den ha fått sjokk eller hjerte-attakk (og daua) av dette.

Så dette synes jeg at ikke ligner grisen.

Dere skylder på produsenten.

Men etter å sendt den første mailen, så tenkte jeg, at dette må være en tannbørste, som har vært del av en Halloween-ustilling/kampanje, i en vanlig Elkjøp-butikk.

Og så har butikken sendt de tilbake til lageret deres, og så har nettbutikken solgt de.

(Noe sånt).

Så dette vil jeg gjerne ha svar fra en overordnet (som daglig leder) om.

Hva akter dere å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen?

Og når det gjelder den laptop-saken, så sier dere, at den er for gammel.

Men det er ikke første gang jeg tar opp den.

Den har jeg tatt opp nå og da med dere, per mail (når jeg har vært i kontakt med dere, om andre ting, for nett-troll bestiller masse 'dritt' i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner).

Så det må jeg klage på.

Dette ødela mye for min studietid, og jeg kjegler fortsatt med HiO IU/Oslo Met, NHI/Høyskolen Kristiania og University of Sunderland, om å få en Bachelor-grad.

Og dette (med laptop-en som dere brukte kjempelang tid på å fikse, mens jeg egentlig dreiv og brukte den til et Linux-prosjekt-fag) det er som dere sier, en del år siden.

Så det er ikke bra.

Det har nok kostet meg en del millioner i tapt lønn, gjennom alle disse årene (for å si det sånn).

Når det gjelder at dere ringer meg i hytt og pine.

Så blir jeg utsatt for en del bølle-ringing (fra før).

Og jeg har gått på handel og kontor.

Og det heter seg, at kunden bestemmer korrespondanse-metoden.

Så når jeg skriver til dere (per mail) så skal dere skrive tilbake, på samme måte.

Det blir som mobbing at dere får en mer eller homsete pjokk til å ringe meg, med gratulasjon-samtale og gavekort-trøstepremie.

Selv i disse Pride-tider.

Vil jeg nesten si.

Så det må jeg klage på.

Jeg synes at det nesten er mer regelen enn unntaket, at det er noe tull på/med Elkjøp.

Jeg kjøpte en 28 tommer Grundig-TV hos dere i år 2000 (var det vel).

Og da manet dere kunden før meg (en gubbe) som skulle ha den samme TV-en.

(Dette var på Elkjøp Carl Berner).

TV-en var på tilbud til 4.000 (dette var før noen hadde hørt om flat-skjermer, må man vel si).

Og selgeren mente at Grundig-TV-en hadde så dårlig lyd.

Selgeren sa (til gubben) at Elkjøp sin EMV-TV (som var 2.000 dyrere) hadde mye bedre lyd (det kunne ikke sammenlignes, sa selgeren).

Men det kjøpte ikke jeg.

Grundig er et bra merke (ihvertfall da det var tysk-eiet).

Så at den andre TV-en hadde så mye bedre lyd (det virka som en helt ordinær 'no-name' TV nærmest) det kjøpte jeg ikke helt.

Så dere juger til kundene (virker det som for meg).

Og det i Brighton.

Da kunne selgeren (en som muligens minna litt om Mike Peters, fra the Alarm, selv om dette er mange år siden) ha sagt, at de kunne få tak i en svart walkman, til dagen etter.

(Det er vel fordelen, med å være i en kjede (at man kan få varer fra andre butikker, osv.).

Jeg har selv jobba i en stor kjede (Rimi) og da gjorde vi det på den måten (vi tak i varer på timen, hvis vi var utsolgte, ved å for eksempel sende en drosje, til nabo-butikken)).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 12. sep. 2023 kl. 13:15 skrev <hello@elkjop.no>:
Hei Erik,
 
Takk for at du tar deg tiden til å skrive inn til oss.
Vi forsøkte å ringe deg, men du var ikke tilgjengelig.
 
Vi ser at det er flere punkter her, men at de fleste er for gamle til å kunne gjøre noe med per nå, men vi vil absolutt se på de og se hva vi kan gjøre bedre.
 
Når det kommer til tannbørsten din så ønsker vi å tilby deg et gavekort på 50kr. Her kan det høres ut som det har skjedd noe i pakkingen fra produsenten, og det er nok ikke spindelvev som i pakningen. 
 
Om du ønsker dette gavekortet er det bare å svare på denne mailen, så hjelper vi deg videre.
 
Ha en riktig fin dag!

Med vennlig hilsen / Kind regards
Jonas

Elkjøp kundesenter

Bli med i Elkjøps kundeklubb. Ved å være medlem vil du få goder som blant annet eksklusive klubbtilbud og faste rabatter på utvalgte produktgrupper.

www.elkjop.no/catalog/kundeklubb/kundeklubb

Du er også velkommen til å besøke vår nettside, der du kan få svar på de fleste spørsmålene!

www.elkjop.no/kundeservice

Email ID: 11488675

From: eribsskog@gmail.com
Sent: 9/2/23, 8:28 AM
To: hello@elkjop.no
Cc: TONO@tono.no; amnestyis@amnesty.org; dokhjelp@oslomet.no; eian@eianadvokat.no; eksamen@kristiania.no; epoq.service@elkjop.no; hovedresepsjonen@oslomet.no; hrwuk@hrw.org; ica@ica.se; info@hoyre.no; post@arbeidstilsynet.no; post@finkn.no; post@forbrukerombudet.no; post@forbrukertilsynet.no; postmottak@hioa.no; postmottak@sivilombudet.no; postmottak@uhr.no; sfovpost@statsforvalteren.no; studier@kristiania.no
Subject: Tannbørste-klage/Fwd: Klage

Hei,

jeg har Facebook-konto (noe jeg har hatt siden 2007).

Og på den så får jeg noen ganger opp reklamer fra Gjerrigknarken.no.

Og der stod det at man fikk gavekort fra Elkjøp hvis man bytta strøm til Norgesenergi.

Og som sagt så gjort (for jeg var litt misfornøyd med Fjordkraft-fakturaene, siden at de slutta å forfalle på den tjuende, men istedet begynte å forfalle rundt den femtende, noe som passet dårlig, ettersom at jeg leverer disse hos Nav, og de holder til et stykke unna, så derfor er det greit hvis strøm-regningen forfaller samtidig med husleie-fakturaen).

Og da bestilte jeg med levering i pakkeboks.

Og det stod på mailen og i tekstmeldingen, at dere forlangte signatur.

Og da tenkte jeg, at da fungerer pakkeboksen, som en slags signatur.

Men så fikk jeg beskjed om at pakkeboksen (som er helt ny) var stapp full.

Og da gjør visst ikke Posten som Instabox.

De leverer ikke dagen etter.

Neida, jeg måtte gå på Rema, for å hente pakken.

(Og de forlangte legitimasjon og signatur).

Har dere hos Elkjøp lagt noen føringer her?

Og så har Posten liksom tusket, og sagt at pakkeboksen var full (fordi at Elkjøp har forlangt signatur, av en eller annen kryptisk grunn).

Og ikke noe med dette tullet/surret.

Men da jeg fikk henta pakken.

Så var det sånn, at det så ut som at det var spindelvev, på den elektriske tannbørsten, som jeg kjøpte, for rabatt-kupongen.

Og jeg tenkte litt.

Hva er nå dette.

Det kan kanskje ha vært sånn kunstig snø, som noen synes at det stas å ha på vinduet osv., i jula.

Så det må jeg klage på.

Dette må vel da kalles en b-vare.

Det er greit at jeg fikk rabatt-kupong siden at jeg byttet til Norgesenergi.

Men at jeg da skal få b-vare.

Det ligner ikke grisen, mener jeg.

Det må jeg klage på.

Som man kan se i 'mail-historien'.

Så er det ikke første gangen dere har prakket på meg b-varer.

Da jeg studerte det andre året på HiO IU (og jobbet som låseansvarlig på Rimi Langhus og Rimi Bjørndal).

Så nærmest tvang Rimi meg til å jobbe som leder på Rimi Langhus (jeg ville egentlig bare jobbe mine vanlige vakter) en sommer.

Og da tenkte jeg, at jeg spanderer på meg en laptop (og en Ipod som jeg kjøpte fra Apple sin nettbutikk).

(Siden at jeg måtte jobbe, når jeg egentlig trengte ferie.

For i forkant av at jeg ble HiO IU-student, så jobbet jeg som butikksjef på Rimi Kalbakken (og Rimi Nylænde og Rimi Langhus).

Noe som var et helvete (siden at hovedkontor-sjeferne var så useriøse, blant annet.

Så derfor trengte jeg egentlig ferie, sommeren 2003.

For jeg måtte jobbe dobbelt store deler av sommeren 2002.

For da måtte jeg være 'sommer-butikksjef' (aleine) på Rimi Bjørndal, etter at jeg egentlig hadde slutta som butikksjef.

Men jeg leide leilighet av Rimi.

Så jeg det var ikke sånn at jeg slutta å jobbe der brått.

For å si det sånn).

Og da så fikk jeg en laptop (en Toshiba-laptop, som var på tilbud, til cirka 7.000, noe som var billig da) med pixel-feil.

(Som jeg har nevnt i de videresendte mailene).

Og da sa min studie-kamerat Dag Anders Rougseth (en musiker) at det ville ikke han ha godtatt.

Så da klagde jeg.

Og dere nærmest konfiskerte laptop-en, i flere måneder, uten å gi meg erstatnings-PC.

Så Rougseth og jeg fikk ikke tatt Linux-eksamenen.

(Vi brukte laptop-en til å installere Red Hat-linux.

Var det vel).

Og da jeg endelig fikk laptop-en tilbake.

Så hadde Elkjøp nekta å fikse feilen.

For de sa (på en slags 'russisk' måte) at alle kunder måtte godta at inntil en prosent av skjemen var ødelagt (med døde pixler).

(Noe sånt).

Så det var jo bånn i bøtta, når det gjelder kundeservice.

Og jeg som har jobba med kundeservice, i en mannsalder bortimot, må jeg si.

Og jeg har også lært om at kunden alltid har rett, på handel og kontor (og NHI).

Og så møter jeg deres 'sovjetiske' kundeservice, på Elkjøp Carl Berner (i 2003).

Rougseth begynte muligens å tulle med meg, etter dette.

Og jeg har ikke fått noe bachelor-grad.

Så jeg må si at dere har ødelagt hele livet mitt, mer eller mindre.

(Ihvertfall data-karrieren min).

Så det må jeg klage på.

Det var også sånn, at jeg har lest, at dere nå eies, av Currys/Dixons.

Og sommeren 1985.

Så var jeg på språkreise til Brighton, med STS.

Og på Dixons, på Churchill Square.

Så kjøpte jeg en walkman med hodetelefoner og 'PC-høyttalere' (uten forsterkere).

(Til cirka 20-25 pund.

Noe sånt).

Og da ville jeg ha en svart walkman.

Men dere prakka på meg en rød.

(Dere burde heller gitt med utstillingsmodellen.

Og så kunne jeg kanskje fått litt avslag).

Og jula etter (må det vel ha vært).

Så ga jeg denne walkman-en i gave, til min lillesøster Pia.

Og hu ble kjempe-sur.

For den var brukt og det var et merke i den (eller om en del av dekselet, hadde brukket av).

Så den walkman-en må ha vært noe skrot.

Siden at Pia klage så mye.

Selv om høyttalerne vel kunne ha blitt brukt, den dag i dag, som noen slags 'reserve-PC-høyttalere'.

(For å si det sånn).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 14. okt. 2014 kl. 04:33
Subject: Re: Klage
To: Øystein Andre Schmidt <oystein.schmidt@elkjop.no>
Cc: <TONO@tono.no>, postmottak <postmottak@hioa.no>, <post@forbrukerombudet.no>, <ica@ica.se>, <postmottak@uhr.no>, <info@hoyre.no>


Hei,

jeg likte ikke at du ble så fort dus, og at du hilser på engelsk.

Jeg synes også, at det er en grov feil-vurdering, å sende dette, til
Slependen-avdelingen deres.

Dette er noe som er gjengs, for alle Elkjøp, (virker det som for meg),
så dette hører nok hjemme hos adm. dir.

(Dette er flere klager.

Og de andre klagene, er også alvorlige, (dette med Gestapo-vektere og
at dere ødela for studiene, til meg og en annen HiO IU-studen).

Så dette hører nok hjemme hos administrerende 'fuhrer', mistenker jeg.

Mvh.

Erik Ribsskog


2014-10-13 14:04 GMT+02:00 Øystein Andre Schmidt <oystein.schmidt@elkjop.no>:
> Hei Erik og takk for e-post.
>
> Jeg skal kontakte varehuset vårt på Slependen og be dem se på muligheten for å informere bedre om hvilke modeller som er utsolgt.
>
> Ha en flott dag videre!
>
> Vennlig hilsen/Kind regards
> Elkjøp Nordic AS
>
> Øystein A. Schmidt
> Kommunikasjonssjef / Senior Communications Officer
>
> Address: Solheimveien 6-8 | P.O.Box 153 | NO-1471 Lørenskog
> Mobile: +47 951 47645 | Fax: +47 67 97 17 77
> oystein.schmidt@elkjop.no | www.elkjop.no/presse
>
> Følg oss på:
>
> Twitter @Elkjop_no - Instagram #Elkjop_no - YouTube.com/Elkjop
>
>  Tenk på miljøet før du skriver ut!
>
>
> -----Original Message-----
> From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sent: 12. oktober 2014 02:33
> To: Øystein Andre Schmidt
> Cc: TONO@tono.no; postmottak; post@forbrukerombudet.no; ica@ica.se; postmottak@uhr.no; info@hoyre.no
> Subject: Klage
>
> Hei,
>
> jeg fant ikke noe generell e-post-adresse, til Elkjøp, på deres nettsider.
>
> Så jeg tenkte at jeg kanskje kunne sende en klage gjennom presse-kontakt-epost-adressen deres.
>
> Jeg var på Elkjøp Slependen, i dag.
>
> Og jeg var der også, for cirka en uke siden.
>
> Og det var det samme problemet, begge ganger.
>
> Under 'basic'-mobiler, så har dere utstilt en enkel Samsung-mobil, til
> 99 kroner.
>
> (Jeg har nettopp flytta hjem, etter å ha bodd i mange år, i utlandet.
>
> Og driver og prøver å finne et internett-abonement, som passer for min bruk.
>
> Og ville bare ha en enkel mobil, den første tida, i Norge).
>
> Men deres ekspeditør, (begge ganger en ung mann, med langt hår i nakken, og han hadde i dag, (lørdag), også tre dagers-skjegg, så det ut som).
>
> Han sa det, at den mobilen, var utsolgt.
>
> Og for cirka en uke siden, så liksom prakket han på meg, en billig smart-phone.
>
> Og jeg trengte likevel, en enkel mobil, i dag, (på grunn av at jeg måtte lade opp Telenor kontant, som jeg bruker i en USB-stick, til internett).
>
> Og mobilen var fortsatt utsolgt.
>
> Og da klagde jeg, (i butikken), for da burde det stått en lapp, (ved den mobilen), om at den var utsolgt, (og eventuelt når den igjen var å få tak i, fra Elkjøp sitt hovedlager, som var der den var utsolgt, sånn som jeg forstod det, på ekspeditøren).
>
> Jeg fikk også ødelagt studiene mine, høsten 2003.
>
> For jeg hadde en nyinnkjøpt Toshiba-laptop, fra Elkjøp Carl Berner.
>
> Og jeg gikk, på HiO IU.
>
> Og jeg ville ikke ha Linux, på min stasjonære PC.
>
> (For jeg var op på #quiz-show, blant annet, på irc.
>
> Og brukte også den PC-en, som multimedia-PC.
>
> Så jeg ønsket ikke, å bruke den PC-en som test/opplærings-PC).
>
> Så jeg installerte Linux, på en laptop, som jeg kjøpte, på Elkjøp Carl Berner, rundt studiestart, høsten 2003.
>
> Laptop-en var det ventetid på, (den var på tilbud, til cirka 7000, som var billig, for en vanlig laptop, på den tida).
>
> Jeg måtte betale, på forskudd, og vente i to-tre uker, på å få laptop-en.
>
> Da jeg fikk den, så var det en prikk, på skjermen, som var svart.
>
> Min studiekamerat Dag Anders Rougseth, sa det, at da ville han ha byttet PC-en.
>
> Men hos Elkjøp Carl Berner, så møtte jeg da en 'russer'.
>
> Som sa det, at det var bare byttegrunn, hvis de 'døde' pixlene, målte en kvadrat-centimeter tilsammen, (eller noe i den duren).
>
> Og noen uker seinere.
>
> Så stoppa bare laptop-en å virke.
>
> (En tidligere russekamerat, Magne Winnem, var innom hos meg, i 'studie-leiligheten min', (som egentlig var Rimi-leilighet, hvor jeg jobba, som låseansvarlig, mens jeg studerte, og som butikksjef, før jeg begynte å studere igjen.
>
> Og han mente det, at det var kriminelt, (eller noe i den duren), å bruke Linux, på en laptop.
>
> Men Deichmanske bibliotek bruker Linux.
>
> Og vi lærte om Linux, på HiO IU.
>
> Så hva er galt med det?
>
> Er Winnem en degenerert jøde, eller noe i den duren?
>
> Han har også tidligere vært rar, og sagt det, at jeg ikke kan reservere meg mot telefonsalg, siden jeg har jobbet deltid, med telefonsalg.
>
> Og han har også villet ha hjelp av meg, til å fikse Høyre sine web-sider, i 1997, enda jeg var ferdig å studere, første gang, i 1992, og da hadde ingen hørt, om web-design, så jeg jeg kjente ikke det feltet, på den tida.
>
> Så han, (Winnem), er i det minste historieløs, vil jeg si.
>
> Men han har også mye annet rart, for seg.
>
> Så har er også forvirret, må jeg si.
>
> Kanskje han har klikka, og fått noen til å ødelegge laptop-en, kan man kanskje lure på.
>
> Siden han også har jobbet, som leder, i ICA, og kanskje kjente noen med nøkkel.
>
> Hm).
>
> Og da brukte Elkjøp Carl Berner, så lang tid, på å fikse min laptop.
>
> Så hverken Rougseth eller meg, fikk tatt eksamen, i Linux, det semesteret.
>
> Så Elkjøp ødela for utdannelsen min, må jeg si.
>
> Og jeg ble ikke tilbudt, å få låne en reserve-laptop/PC, under den måned-lange reperasjonstiden, i 2003.
>
> Så jeg vil med dette klage, på Elkjøp, på grunn av flere ting.
>
> Med hilsen
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Da jeg gikk ut, fra Elkjøp, i dag, (lørdag), etter å ha snakket, med han langhåra ekspeditøren deres.
>
> Så stod det to vektere, ved kassene, og bare observerte, inn i butikken.
>
> Det virka truende, (og som noe militært), synes jeg.
>
> De stod bare der, som om de var en Gestapo-vaktpost, eller noe.
>
> Er dette med A-gjengen eller B-gjengen, eller noe sånt?
>
> Noe lignende, kan jeg ikke huske å ha sett, i Norge, før jeg flytta til England, i 2004.

3 vedlegg
b2clogo_no.png
4K
b2clogo_no.png
4K
b2clogo_no.png
4K

Jeg lurer på om det kan ha vært noe sånt her, som Elkjøp hadde spraya på esken, til den tannbørsten, som jeg fikk i posten fra dem, for noen uker siden





PS 2.

Den tannbørsten kjøpte jeg jo, mens jeg dreiv og bytta strøm-leverandør, osv.

For jeg så på Gjerrigknarken.no (som reklamerte på Facebook) var det vel.

At man kunne få et gavekort (på 500 kroner) fra Elkjøp, hvis man bytta strøm-leverandør, til Norgesenergi.

Men bytter man da strøm-leverandør når man skal betale.

Eller bytter man strøm-leverandør før man begynner å handle.

Sånt tar det noen ganger litt tid å finne ut av.

(Må man vel si).

Og Elkjøp hadde også en sånn regel.

At man kunne ikke bare handle, for 500.

En av varene måtte koste _mer_ enn 500.

(Så man kunne ikke kjøpe to varer, som kosta 250 kroner hver.

For eksempel).

Så det var ikke bare-bare, å handle, for dette gavekortet.

Men jeg hadde sett, i en eller annen nettavis (for en del måneder siden) at Philips har bra tannbørster.

Men etter at jeg fikk denne varen i posten, så så jeg, på et annet nettsted, at det finnes en del Phillips-tannbørster, som har dobbelt så mange 'impulser' (eller noe lignende) i sekundet.

Og det er vel egentlig de tannbørstene som jeg trenger.

(Hvis jeg skulle tippe).

For Nav ville ikke spandere så mye tannlege-behandling på meg.

Så jeg har fått litt stygge tenner (av noe verk fra en tann som skulle trekkes osv.) under pandemien.

(Og noen av tennene fikk sprekker.

Når jeg brukte litt mye av en gel-tannpasta (også under pandemien).

For å si det sånn).

Men den Philips-tannbørsten er bedre enn Braun sin (som jeg kjøpte fra Oda, under pandemien).

(Vil jeg si).

Så den tannbørsten er grei.

Men Philips har mange forskjellige modeller (fant jeg etterhvert ut) som er raskere osv. (og dyrere) da.

Så det er mulig at de er enda bedre.

Men tannbørste-hoder kan koste, for eksempel 400 kroner, for en to-pakning (til disse Philips-tannbørstene).

(På Elkjøp sitt nettsted).

Så det er mulig at det kan bli dyrt å bruke Phillips-tannbørster.

Det kommer litt an på hvor lenge disse tannbørste-hodene holder.

(Må man vel si).

Og når det gjaldt Braun-tannbørsten.

Så hadde de EMV-tannbørste-hoder, til denne, for en billig penge, på Extra.

Men når jeg bare brukte Braun-tannbørsten, så ble ikke tenna så reine.

(Vil jeg si).

Så jeg måtte bruke vanlig tannbørste også.

Og da ble litt av poenget borte.

(Må man vel si).

Så derfor ligger den Braun-tannbørsten nå i boden.

(Må jeg innrømme).

Men jeg prøver liksom å passe på tennene mine litt.

Og da er det vel forskjellige ting man kan gjøre.

Og det å teste ut sånne Philips-tannbørster er _en_ ting, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Elkjøp

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Tannbørste-klage/Fwd: Klage <CID95B0268BC119>
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. september 2023 kl. 14:32
Til: hello@elkjop.no
Kopi: tono <TONO@tono.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, dokhjelp@oslomet.no, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Eksamen <eksamen@kristiania.no>, epoq.service@elkjop.no, hovedresepsjonen@oslomet.no, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, ica@ica.se, info@hoyre.no, post@arbeidstilsynet.no, post <post@finkn.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, postmottak <postmottak@hioa.no>, postmottak@sivilombudet.no, postmottak@uhr.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Studier <studier@kristiania.no>
Hei,

jeg synes ikke at det virker som at dere tar denne klage på alvor, når dere bare tilbyr en halv-hundrings, i erstatning.

Hvis det hadde vært en skral person, som fikk tannbørsten, så kunne den ha fått sjokk eller hjerte-attakk (og daua) av dette.

Så dette synes jeg at ikke ligner grisen.

Dere skylder på produsenten.

Men etter å sendt den første mailen, så tenkte jeg, at dette må være en tannbørste, som har vært del av en Halloween-ustilling/kampanje, i en vanlig Elkjøp-butikk.

Og så har butikken sendt de tilbake til lageret deres, og så har nettbutikken solgt de.

(Noe sånt).

Så dette vil jeg gjerne ha svar fra en overordnet (som daglig leder) om.

Hva akter dere å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen?

Og når det gjelder den laptop-saken, så sier dere, at den er for gammel.

Men det er ikke første gang jeg tar opp den.

Den har jeg tatt opp nå og da med dere, per mail (når jeg har vært i kontakt med dere, om andre ting, for nett-troll bestiller masse 'dritt' i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner).

Så det må jeg klage på.

Dette ødela mye for min studietid, og jeg kjegler fortsatt med HiO IU/Oslo Met, NHI/Høyskolen Kristiania og University of Sunderland, om å få en Bachelor-grad.

Og dette (med laptop-en som dere brukte kjempelang tid på å fikse, mens jeg egentlig dreiv og brukte den til et Linux-prosjekt-fag) det er som dere sier, en del år siden.

Så det er ikke bra.

Det har nok kostet meg en del millioner i tapt lønn, gjennom alle disse årene (for å si det sånn).

Når det gjelder at dere ringer meg i hytt og pine.

Så blir jeg utsatt for en del bølle-ringing (fra før).

Og jeg har gått på handel og kontor.

Og det heter seg, at kunden bestemmer korrespondanse-metoden.

Så når jeg skriver til dere (per mail) så skal dere skrive tilbake, på samme måte.

Det blir som mobbing at dere får en mer eller homsete pjokk til å ringe meg, med gratulasjon-samtale og gavekort-trøstepremie.

Selv i disse Pride-tider.

Vil jeg nesten si.

Så det må jeg klage på.

Jeg synes at det nesten er mer regelen enn unntaket, at det er noe tull på/med Elkjøp.

Jeg kjøpte en 28 tommer Grundig-TV hos dere i år 2000 (var det vel).

Og da manet dere kunden før meg (en gubbe) som skulle ha den samme TV-en.

(Dette var på Elkjøp Carl Berner).

TV-en var på tilbud til 4.000 (dette var før noen hadde hørt om flat-skjermer, må man vel si).

Og selgeren mente at Grundig-TV-en hadde så dårlig lyd.

Selgeren sa (til gubben) at Elkjøp sin EMV-TV (som var 2.000 dyrere) hadde mye bedre lyd (det kunne ikke sammenlignes, sa selgeren).

Men det kjøpte ikke jeg.

Grundig er et bra merke (ihvertfall da det var tysk-eiet).

Så at den andre TV-en hadde så mye bedre lyd (det virka som en helt ordinær 'no-name' TV nærmest) det kjøpte jeg ikke helt.

Så dere juger til kundene (virker det som for meg).

Og det i Brighton.

Da kunne selgeren (en som muligens minna litt om Mike Peters, fra the Alarm, selv om dette er mange år siden) ha sagt, at de kunne få tak i en svart walkman, til dagen etter.

(Det er vel fordelen, med å være i en kjede (at man kan få varer fra andre butikker, osv.).

Jeg har selv jobba i en stor kjede (Rimi) og da gjorde vi det på den måten (vi tak i varer på timen, hvis vi var utsolgte, ved å for eksempel sende en drosje, til nabo-butikken)).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 12. sep. 2023 kl. 13:15 skrev <hello@elkjop.no>:
Hei Erik,
 
Takk for at du tar deg tiden til å skrive inn til oss.
Vi forsøkte å ringe deg, men du var ikke tilgjengelig.
 
Vi ser at det er flere punkter her, men at de fleste er for gamle til å kunne gjøre noe med per nå, men vi vil absolutt se på de og se hva vi kan gjøre bedre.
 
Når det kommer til tannbørsten din så ønsker vi å tilby deg et gavekort på 50kr. Her kan det høres ut som det har skjedd noe i pakkingen fra produsenten, og det er nok ikke spindelvev som i pakningen. 
 
Om du ønsker dette gavekortet er det bare å svare på denne mailen, så hjelper vi deg videre.
 
Ha en riktig fin dag!

Med vennlig hilsen / Kind regards
Jonas

Elkjøp kundesenter

Bli med i Elkjøps kundeklubb. Ved å være medlem vil du få goder som blant annet eksklusive klubbtilbud og faste rabatter på utvalgte produktgrupper.

www.elkjop.no/catalog/kundeklubb/kundeklubb

Du er også velkommen til å besøke vår nettside, der du kan få svar på de fleste spørsmålene!

www.elkjop.no/kundeservice

Email ID: 11488675

From: eribsskog@gmail.com
Sent: 9/2/23, 8:28 AM
To: hello@elkjop.no
Cc: TONO@tono.no; amnestyis@amnesty.org; dokhjelp@oslomet.no; eian@eianadvokat.no; eksamen@kristiania.no; epoq.service@elkjop.no; hovedresepsjonen@oslomet.no; hrwuk@hrw.org; ica@ica.se; info@hoyre.no; post@arbeidstilsynet.no; post@finkn.no; post@forbrukerombudet.no; post@forbrukertilsynet.no; postmottak@hioa.no; postmottak@sivilombudet.no; postmottak@uhr.no; sfovpost@statsforvalteren.no; studier@kristiania.no
Subject: Tannbørste-klage/Fwd: Klage

Hei,

jeg har Facebook-konto (noe jeg har hatt siden 2007).

Og på den så får jeg noen ganger opp reklamer fra Gjerrigknarken.no.

Og der stod det at man fikk gavekort fra Elkjøp hvis man bytta strøm til Norgesenergi.

Og som sagt så gjort (for jeg var litt misfornøyd med Fjordkraft-fakturaene, siden at de slutta å forfalle på den tjuende, men istedet begynte å forfalle rundt den femtende, noe som passet dårlig, ettersom at jeg leverer disse hos Nav, og de holder til et stykke unna, så derfor er det greit hvis strøm-regningen forfaller samtidig med husleie-fakturaen).

Og da bestilte jeg med levering i pakkeboks.

Og det stod på mailen og i tekstmeldingen, at dere forlangte signatur.

Og da tenkte jeg, at da fungerer pakkeboksen, som en slags signatur.

Men så fikk jeg beskjed om at pakkeboksen (som er helt ny) var stapp full.

Og da gjør visst ikke Posten som Instabox.

De leverer ikke dagen etter.

Neida, jeg måtte gå på Rema, for å hente pakken.

(Og de forlangte legitimasjon og signatur).

Har dere hos Elkjøp lagt noen føringer her?

Og så har Posten liksom tusket, og sagt at pakkeboksen var full (fordi at Elkjøp har forlangt signatur, av en eller annen kryptisk grunn).

Og ikke noe med dette tullet/surret.

Men da jeg fikk henta pakken.

Så var det sånn, at det så ut som at det var spindelvev, på den elektriske tannbørsten, som jeg kjøpte, for rabatt-kupongen.

Og jeg tenkte litt.

Hva er nå dette.

Det kan kanskje ha vært sånn kunstig snø, som noen synes at det stas å ha på vinduet osv., i jula.

Så det må jeg klage på.

Dette må vel da kalles en b-vare.

Det er greit at jeg fikk rabatt-kupong siden at jeg byttet til Norgesenergi.

Men at jeg da skal få b-vare.

Det ligner ikke grisen, mener jeg.

Det må jeg klage på.

Som man kan se i 'mail-historien'.

Så er det ikke første gangen dere har prakket på meg b-varer.

Da jeg studerte det andre året på HiO IU (og jobbet som låseansvarlig på Rimi Langhus og Rimi Bjørndal).

Så nærmest tvang Rimi meg til å jobbe som leder på Rimi Langhus (jeg ville egentlig bare jobbe mine vanlige vakter) en sommer.

Og da tenkte jeg, at jeg spanderer på meg en laptop (og en Ipod som jeg kjøpte fra Apple sin nettbutikk).

(Siden at jeg måtte jobbe, når jeg egentlig trengte ferie.

For i forkant av at jeg ble HiO IU-student, så jobbet jeg som butikksjef på Rimi Kalbakken (og Rimi Nylænde og Rimi Langhus).

Noe som var et helvete (siden at hovedkontor-sjeferne var så useriøse, blant annet.

Så derfor trengte jeg egentlig ferie, sommeren 2003.

For jeg måtte jobbe dobbelt store deler av sommeren 2002.

For da måtte jeg være 'sommer-butikksjef' (aleine) på Rimi Bjørndal, etter at jeg egentlig hadde slutta som butikksjef.

Men jeg leide leilighet av Rimi.

Så jeg det var ikke sånn at jeg slutta å jobbe der brått.

For å si det sånn).

Og da så fikk jeg en laptop (en Toshiba-laptop, som var på tilbud, til cirka 7.000, noe som var billig da) med pixel-feil.

(Som jeg har nevnt i de videresendte mailene).

Og da sa min studie-kamerat Dag Anders Rougseth (en musiker) at det ville ikke han ha godtatt.

Så da klagde jeg.

Og dere nærmest konfiskerte laptop-en, i flere måneder, uten å gi meg erstatnings-PC.

Så Rougseth og jeg fikk ikke tatt Linux-eksamenen.

(Vi brukte laptop-en til å installere Red Hat-linux.

Var det vel).

Og da jeg endelig fikk laptop-en tilbake.

Så hadde Elkjøp nekta å fikse feilen.

For de sa (på en slags 'russisk' måte) at alle kunder måtte godta at inntil en prosent av skjemen var ødelagt (med døde pixler).

(Noe sånt).

Så det var jo bånn i bøtta, når det gjelder kundeservice.

Og jeg som har jobba med kundeservice, i en mannsalder bortimot, må jeg si.

Og jeg har også lært om at kunden alltid har rett, på handel og kontor (og NHI).

Og så møter jeg deres 'sovjetiske' kundeservice, på Elkjøp Carl Berner (i 2003).

Rougseth begynte muligens å tulle med meg, etter dette.

Og jeg har ikke fått noe bachelor-grad.

Så jeg må si at dere har ødelagt hele livet mitt, mer eller mindre.

(Ihvertfall data-karrieren min).

Så det må jeg klage på.

Det var også sånn, at jeg har lest, at dere nå eies, av Currys/Dixons.

Og sommeren 1985.

Så var jeg på språkreise til Brighton, med STS.

Og på Dixons, på Churchill Square.

Så kjøpte jeg en walkman med hodetelefoner og 'PC-høyttalere' (uten forsterkere).

(Til cirka 20-25 pund.

Noe sånt).

Og da ville jeg ha en svart walkman.

Men dere prakka på meg en rød.

(Dere burde heller gitt med utstillingsmodellen.

Og så kunne jeg kanskje fått litt avslag).

Og jula etter (må det vel ha vært).

Så ga jeg denne walkman-en i gave, til min lillesøster Pia.

Og hu ble kjempe-sur.

For den var brukt og det var et merke i den (eller om en del av dekselet, hadde brukket av).

Så den walkman-en må ha vært noe skrot.

Siden at Pia klage så mye.

Selv om høyttalerne vel kunne ha blitt brukt, den dag i dag, som noen slags 'reserve-PC-høyttalere'.

(For å si det sånn).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 14. okt. 2014 kl. 04:33
Subject: Re: Klage
To: Øystein Andre Schmidt <oystein.schmidt@elkjop.no>
Cc: <TONO@tono.no>, postmottak <postmottak@hioa.no>, <post@forbrukerombudet.no>, <ica@ica.se>, <postmottak@uhr.no>, <info@hoyre.no>


Hei,

jeg likte ikke at du ble så fort dus, og at du hilser på engelsk.

Jeg synes også, at det er en grov feil-vurdering, å sende dette, til
Slependen-avdelingen deres.

Dette er noe som er gjengs, for alle Elkjøp, (virker det som for meg),
så dette hører nok hjemme hos adm. dir.

(Dette er flere klager.

Og de andre klagene, er også alvorlige, (dette med Gestapo-vektere og
at dere ødela for studiene, til meg og en annen HiO IU-studen).

Så dette hører nok hjemme hos administrerende 'fuhrer', mistenker jeg.

Mvh.

Erik Ribsskog


2014-10-13 14:04 GMT+02:00 Øystein Andre Schmidt <oystein.schmidt@elkjop.no>:
> Hei Erik og takk for e-post.
>
> Jeg skal kontakte varehuset vårt på Slependen og be dem se på muligheten for å informere bedre om hvilke modeller som er utsolgt.
>
> Ha en flott dag videre!
>
> Vennlig hilsen/Kind regards
> Elkjøp Nordic AS
>
> Øystein A. Schmidt
> Kommunikasjonssjef / Senior Communications Officer
>
> Address: Solheimveien 6-8 | P.O.Box 153 | NO-1471 Lørenskog
> Mobile: +47 951 47645 | Fax: +47 67 97 17 77
> oystein.schmidt@elkjop.no | www.elkjop.no/presse
>
> Følg oss på:
>
> Twitter @Elkjop_no - Instagram #Elkjop_no - YouTube.com/Elkjop
>
>  Tenk på miljøet før du skriver ut!
>
>
> -----Original Message-----
> From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sent: 12. oktober 2014 02:33
> To: Øystein Andre Schmidt
> Cc: TONO@tono.no; postmottak; post@forbrukerombudet.no; ica@ica.se; postmottak@uhr.no; info@hoyre.no
> Subject: Klage
>
> Hei,
>
> jeg fant ikke noe generell e-post-adresse, til Elkjøp, på deres nettsider.
>
> Så jeg tenkte at jeg kanskje kunne sende en klage gjennom presse-kontakt-epost-adressen deres.
>
> Jeg var på Elkjøp Slependen, i dag.
>
> Og jeg var der også, for cirka en uke siden.
>
> Og det var det samme problemet, begge ganger.
>
> Under 'basic'-mobiler, så har dere utstilt en enkel Samsung-mobil, til
> 99 kroner.
>
> (Jeg har nettopp flytta hjem, etter å ha bodd i mange år, i utlandet.
>
> Og driver og prøver å finne et internett-abonement, som passer for min bruk.
>
> Og ville bare ha en enkel mobil, den første tida, i Norge).
>
> Men deres ekspeditør, (begge ganger en ung mann, med langt hår i nakken, og han hadde i dag, (lørdag), også tre dagers-skjegg, så det ut som).
>
> Han sa det, at den mobilen, var utsolgt.
>
> Og for cirka en uke siden, så liksom prakket han på meg, en billig smart-phone.
>
> Og jeg trengte likevel, en enkel mobil, i dag, (på grunn av at jeg måtte lade opp Telenor kontant, som jeg bruker i en USB-stick, til internett).
>
> Og mobilen var fortsatt utsolgt.
>
> Og da klagde jeg, (i butikken), for da burde det stått en lapp, (ved den mobilen), om at den var utsolgt, (og eventuelt når den igjen var å få tak i, fra Elkjøp sitt hovedlager, som var der den var utsolgt, sånn som jeg forstod det, på ekspeditøren).
>
> Jeg fikk også ødelagt studiene mine, høsten 2003.
>
> For jeg hadde en nyinnkjøpt Toshiba-laptop, fra Elkjøp Carl Berner.
>
> Og jeg gikk, på HiO IU.
>
> Og jeg ville ikke ha Linux, på min stasjonære PC.
>
> (For jeg var op på #quiz-show, blant annet, på irc.
>
> Og brukte også den PC-en, som multimedia-PC.
>
> Så jeg ønsket ikke, å bruke den PC-en som test/opplærings-PC).
>
> Så jeg installerte Linux, på en laptop, som jeg kjøpte, på Elkjøp Carl Berner, rundt studiestart, høsten 2003.
>
> Laptop-en var det ventetid på, (den var på tilbud, til cirka 7000, som var billig, for en vanlig laptop, på den tida).
>
> Jeg måtte betale, på forskudd, og vente i to-tre uker, på å få laptop-en.
>
> Da jeg fikk den, så var det en prikk, på skjermen, som var svart.
>
> Min studiekamerat Dag Anders Rougseth, sa det, at da ville han ha byttet PC-en.
>
> Men hos Elkjøp Carl Berner, så møtte jeg da en 'russer'.
>
> Som sa det, at det var bare byttegrunn, hvis de 'døde' pixlene, målte en kvadrat-centimeter tilsammen, (eller noe i den duren).
>
> Og noen uker seinere.
>
> Så stoppa bare laptop-en å virke.
>
> (En tidligere russekamerat, Magne Winnem, var innom hos meg, i 'studie-leiligheten min', (som egentlig var Rimi-leilighet, hvor jeg jobba, som låseansvarlig, mens jeg studerte, og som butikksjef, før jeg begynte å studere igjen.
>
> Og han mente det, at det var kriminelt, (eller noe i den duren), å bruke Linux, på en laptop.
>
> Men Deichmanske bibliotek bruker Linux.
>
> Og vi lærte om Linux, på HiO IU.
>
> Så hva er galt med det?
>
> Er Winnem en degenerert jøde, eller noe i den duren?
>
> Han har også tidligere vært rar, og sagt det, at jeg ikke kan reservere meg mot telefonsalg, siden jeg har jobbet deltid, med telefonsalg.
>
> Og han har også villet ha hjelp av meg, til å fikse Høyre sine web-sider, i 1997, enda jeg var ferdig å studere, første gang, i 1992, og da hadde ingen hørt, om web-design, så jeg jeg kjente ikke det feltet, på den tida.
>
> Så han, (Winnem), er i det minste historieløs, vil jeg si.
>
> Men han har også mye annet rart, for seg.
>
> Så har er også forvirret, må jeg si.
>
> Kanskje han har klikka, og fått noen til å ødelegge laptop-en, kan man kanskje lure på.
>
> Siden han også har jobbet, som leder, i ICA, og kanskje kjente noen med nøkkel.
>
> Hm).
>
> Og da brukte Elkjøp Carl Berner, så lang tid, på å fikse min laptop.
>
> Så hverken Rougseth eller meg, fikk tatt eksamen, i Linux, det semesteret.
>
> Så Elkjøp ødela for utdannelsen min, må jeg si.
>
> Og jeg ble ikke tilbudt, å få låne en reserve-laptop/PC, under den måned-lange reperasjonstiden, i 2003.
>
> Så jeg vil med dette klage, på Elkjøp, på grunn av flere ting.
>
> Med hilsen
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Da jeg gikk ut, fra Elkjøp, i dag, (lørdag), etter å ha snakket, med han langhåra ekspeditøren deres.
>
> Så stod det to vektere, ved kassene, og bare observerte, inn i butikken.
>
> Det virka truende, (og som noe militært), synes jeg.
>
> De stod bare der, som om de var en Gestapo-vaktpost, eller noe.
>
> Er dette med A-gjengen eller B-gjengen, eller noe sånt?
>
> Noe lignende, kan jeg ikke huske å ha sett, i Norge, før jeg flytta til England, i 2004.

2 vedlegg
b2clogo_no.png
4K
b2clogo_no.png
4K

Jeg sendte en e-post til Intrum

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Saksnummer 36136379
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. september 2023 kl. 12:42
Til: Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>
Kopi: rolf.barmen@elmeragroup.no, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, elklage@elklage.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, post@forbrukerombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, "SMK Postmottak (SMK)" <postmottak@smk.dep.no>
Hei,

jeg logga inn på min Fjordkraft-side nå.

Og det står fortsatt at den aktuelle fakturaen ikke er betalt.

Men det må være feil (vil jeg si).

Den har jeg levert hos Nav og den har jeg også fått Trumf-poeng for.

(For å si det sånn).

Så hva som foregår, det lurer jeg på.

Og det var også surr med Trumf-poengene fra Fjordkraft, i sommer.

Jeg sendte til og med til deres direktør/tidligere direktør Barmen, om dette.

Og han har ikke svart.

Men det var som at Fjordkraft plutselig hadde satt opp
Trumf-bonus-prosenten fra 1% til 10%.

Men det var feil, og så tok de pengene tilbake igjen (sånn at jeg fikk
minus på Trumf-kontoen, for da hadde jeg allerede overført disse
grunkene til bank-kontoen min).

Så det må jeg klage på, at det er mye surr.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg synes også at Fjordkraft burde hatt den tjuende som forfalls-dato.

Det er da min husleie-faktura (som også leverer til Nav) forfaller.

Så da passer det best, med strøm-regning som forfaller den tjuende.

Og det har Norgesenergi.

Og derfor har jeg bytta til de nå (for da fikk jeg også et gavekort fra Elkjøp).

Men det var etter at noen nett-troll bytta til Norgesenergi, i mitt
navn, for et par år tilbake.

Og da ville ingen av 'Supperådene' i strømbransjen rydde opp (og
nett-trollene tagget også mail-adressen min, på en stygg/ekkel/pervers
måte).

Skjerpings!


12.09.2023 skrev Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>:
> Takk for din e-post.
>
> Innsigelsen er oversendt kreditor for vurdering.
> Videre pågang er stanset i påvente av tilbakemelding fra kreditor.
>
> Vi vil komme med en tilbakemelding så snart kreditor har avklart saken.
>
> Kontakt oss ved eventuelle spørsmål.
>
>
> Vennlig hilsen
> __________________________________
>
> Kundesenter
> Intrum, Skandinavia
>
> E-post: kundesenter@intrum.com<mailto:kundesenter@intrum.com>
> Telefon: (+47) 23 21 10 00
> intrum.no<https://intrum.no>
>
> Besøk vår selvbetjeningsportal<https://minesider.intrum.no/>
> Postadresse: Postboks 7055, 3007 Drammen
> Besøksadresse: Hoffsveien 70 B, 0377 Oslo
> __________________________________
>
> Denne e-posten og eventuelle vedlegg er fortrolige og kan også
> inneholde beskyttede opplysninger. Hvis du ikke er den navngitte
> mottakeren, må du varsle avsenderen umiddelbart og ikke utlevere
> innholdet til andre, bruke det til noe formål eller lagre eller kopiere
> informasjonen i noe medium. Takk for samarbeidet.
>
> Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten.
> Informasjon om hvordan vi behandler
> personopplysninger<https://www.intrum.no/personvern>
>
> ------------------------------------
> Fra: eribsskog@gmail.com
> Sendt: 2023-09-11 07:49
> Til: kundesenter@intrum.com
> Emne: Saksnummer 36136379/Fwd: Trumf-poeng
>
>
> Hei,
> jeg viser til inkassovarsel fra 5. september.
> (Se vedlegg).
> Det foreligger vedtak om at Nav betaler mine strøm-regninger (siden at jeg
> er sosial-klient).
> Og jeg kan se på min Trumf-konto (for Nav sender ikke kvitteringer) at den
> regningen er betalt.
> (For jeg fikk ni kroner og noe, i Trumf-bonus, for den regningen.
> Og den ble registrert 30. august (hos Trumf).
> For å si det sånn).
> Så at jeg da får en regning fra Fjordkraft, den 5. september.
> Da lurer jeg på hva de driver med.
> De tulla også med Trumf-poengene i sommer.
> Da fikk jeg over hundre kroner i Trumf-poeng.
> Og det skjønte jeg, at var for mye.
> Så jeg sendte en mail til Fjordkraft (eller om han nå jobber for
> eier-selskapet) sin direktør Barmen.
> Men han svarte ikke.
> Og så trakk de Trumf-poengene igjen, etter at jeg hadde overført de til
> kontoen min (for jeg venta på Trumf-poeng fra Fabel osv., som betalte folk
> masse Trumf-poeng for å kjøpe gratis-abonnement).
> Og så ble det minus på Trumf-kontoen.
> Så her tuller Fjordkraft hele tida, kan det virke som.
> Det er kanskje en slags degenerering (eller forfall) som har startet i
> samfunnet, etter pandemien.
> Dette må jeg klage på.
> Skjerpings!
> Erik Ribsskog
> ---------- Forwarded message ---------
> Fra: Erik Ribsskog
> Date: man. 31. juli 2023 kl. 21:56
> Subject: Trumf-poeng
> To:
> Cc: Elhub Markedstøtte , , post <
> post@forbrukertilsynet.no>, Post , post <
> post@finkn.no>, amnestyis , HRW UK ,
> Lisa Eian ,
> Hei,
> jeg har fått mer enn hundre kroner i Trumf-poeng fra dere denne måneden.
> Men vanligvis så får jeg bare en tier eller to.
> Har dere satt opp Trumf-satsen?
> Hva skal dette bety, lurer jeg.
> Jeg finner ikke noe om økt Trumf-prosent, hverken på nettstedet til
> Fjordkraft, eller på Fjordkraft-appen eller på Fjordkraft sin
> Facebook-side.
> Skjerpings!
> Erik Ribsskog
> PS.
> Jeg prøvde å finne en 'vanlig' mail-adresse for Fjordkraft, på deres
> nettsted.
> Men det fant jeg ikke.
> Men jeg fant din mail-adresse (på eier-firmaet Elmera sitt nettsted).
> Og du er visst direktør for Fjordkraft og (ifølge Wikipedia).
> Jeg synes at 'web-mail' (som jeg kaller det) er litt lunefullt.
> For man vet ikke om man noen gang ser mailen igjen, etter at man har
> trykket på 'send'-knappen.
> Så derfor sender jeg heller vanlig mail.
> (Da kan man også sender kopi-mailer.
> Til ymse 'supperåd'.
> Eller hva man skal kalle de).
> Skjerpings!
> PS 2.
> Når jeg gikk inn på Fjordkraft sitt nettsted.
> Så så jeg at jeg hadde fått en Fjordkraft-melding (om endring i
> papir-faktura-gebyr fra 79 kroner til 49 kroner).
> Og det blir som noe svett, må man vel si.
> Mail-adressen min stod på den samme nettsiden.
> Men hvorfor sender dere da 'intern-melding' istedet for å sende vanlig
> mail.
> Det ble svett, må jeg si.
> Skjerpings!
>