tirsdag 7. november 2023

Jeg sendte en e-post til Morrow Bank

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Varsel om oppsigelse - Komplett Bank
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. november 2023 kl. 18:50
Til: Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>
Kopi: post <post@finanstilsynet.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, christen.sveaas@kistefos.no, post <post@finkn.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, info@kistefos.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

jeg ba om å få svar fra en overordnet (daglig leder).

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til daglig leder nå.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det er også sånn, at dere dramatiserer/krise-maksimerer/hetser, på sjølve fakturaen (vil jeg si).

Jeg har forklart at jeg utsetter betalingene noen dager, på grunn av det med strøm-støtten.

Og dere lager så mye drama ut av dette, at det er en skam.

(Vil jeg si).

Dette er teksten fra fakturaen (denne måneden):

'Varsel om oppsigelse - Handlekonto Vi ber deg betale minstebeløpet innen betalingsfristen for å unngå at avtalen om Handlekonto blir sagt opp og hele utestående saldo forfaller til betaling. Vi gjør oppmerksom på at for lite innbetalinger på tidligere fakturaer har medført at dine delbetalingsavtaler har opphørt. Ved retur gjør vi oppmerksom på at du fremdeles er ansvarlig for å betale fakturaen i sin helhet. Etter gjennomført retur vil overskytende beløp tilbakeføres din konto'.

PS 2.

Dere har heller ikke svart angående problemet med kundekontroll-menyen deres.

Den nekter å la meg trykke: 'Neste'.

Og dette er noe dere forlanger at man må gjøre.

Det står (i Deres mail fra 3. november):

'Vi trenger å innhente oppdatert informasjon om deg
 

Hei, Erik Løvenbalk Ribsskog
I henhold til hvitvaskingsloven er vi som bank pålagt å ha oppdatert og riktig informasjon om deg som kunde. Vi må blant annet kjenne til formålet med kundeforholdet og vite hvordan du som kunde skal benytte våre produkter og tjenester.
Det er nå på tide å oppdatere informasjonen vi har om deg. Det er viktig at du svarer på alle spørsmålene slik at informasjonen vi har om deg er korrekt.
Logg deg inn på Min Side for å oppdatere din informasjon, det tar bare noen minutter'.

Skjerpings!


tir. 7. nov. 2023 kl. 14:59 skrev Kundeservice Morrow Bank <kundeservice@morrowbank.com>:
Hei,

Vi har ikke mulighet til å endre forfallsdato. Du kan forholde deg til forfallsdato på dine faktura. Du har tidligere fått informasjon om dette via e-post fra oss.

Denne måneden gjenstår det å innbetale 185,00 kr innen forfallsdato 20.11.23.

Videre vil du som vanlig motta ny faktura noen dager etter månedsskiftet, og du kan deretter betale med en gang du mottar fakturaen. Du kan betale så fort du mottar fakturaen, det er ikke nødvendig å vente til forfallsdato.

Hvis du ikke betaler resten av terminbeløpet denne måneden (185,00 kr) innen 20.11.23 vil du motta et purregebyr neste måned på 35,00 kr. Da vil både denne månedens resterende terminbeløp og neste terminbeløp være til forfall 20.12.23.

Dersom du ikke er fornøyd med svaret du har mottatt fra oss har du rett til å få saken din prøvd hos Finansklagenemnda (FnKN).

Ha en fin dag videre.

Med vennlig hilsen,
Jens
Kunderådgiver


Morrow Bank ASA

Postboks 448 / 1327 Lysaker
Telefon: +47 21 00 74 50
Kundeservice@morrowbank.com





--------------- Original Message ---------------
From: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
Sent: 06.11.2023 23:10
To: kundeservice@morrowbank.com
Cc: post@finanstilsynet.no; sfovpost@statsforvalteren.no; hrwuk@hrw.org; christen.sveaas@kistefos.no; post@finkn.no; eian@eianadvokat.no; info@kistefos.no; amnestyis@amnesty.org; postmottak@sivilombudet.no
Subject: Re: Varsel om oppsigelse - Komplett Bank
 
Hei,

som jeg tidligere har informert dere om, så begynte jeg å betale regningene i begynnelsen av måneden, etter at strøm-støtten sluttet i våres.

(For da fikk jeg pengene litt seinere, fra Nav).

Så jeg har sendt dere 179 kroner, den 2. november.

Så jeg lurer på om dere tuller litt.

Når dere liksom ikke har fått med dere dette, den 6. november.

Jeg ønsker å få svar fra en overordnet om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det er også sånn, at den kundetiltak-interface-løsningen deres (på deres nettsted) ikke virker.

(Dere sendte meg en mail om dette (at jeg måtte fylle ut et online-skjema) for noen dager siden).

Skjerpings!
 
 
man. 6. nov. 2023 kl. 10:07 skrev Morrow Bank ASA <noreply@morrowbank.com>:
Morrow Bank
 

 
 

VARSEL OM OPPSIGELSE
HANDLEKONTO
 

Vi ber deg betale minstebeløpet innen betalingsfristen for å unngå at avtalen om Handlekonto blir sagt opp. Ta kontakt med kundeservice for å inngå avtale om ajourbetaling.

 

 
 

 
 

 

 

 

Utestående saldo:

kr 4 614,59

Minstebeløp å betale:

kr 364,00

Forfallsdato:

17.11.2023

Innbetales til konto:

6032.05.02112

KID:

(Sensurert av johncons-blogg)

 

 

 

 

 
NB! Din neste faktura vil sendes fra Morrow Bank, og vil ha helt nytt design, ny KID- og kontonummer. Informasjon om hvorfor, kan du lese på Informasjon til deg med Handlekonto.

 
 

 

 

 
Fakturaen følger ikke lenger som vedlegg til e-posten, men er tilgjengelig på Min Side.

 
 

 

 

 
 

 
 

 

 

 

 

Kundeservice
Kundeservice
 

  Du kan kontakte oss på e-post eller på telefon 21 00 74 50.  
 

 

 

 
 

 
  Morrow Bank  
 
© Morrow Bank ASA, Postboks 448, 1327 Lysaker, Org. nr: 998997801

Ref: 49fea00e-04a9-4d97-9393-16a2d9f49fa5

 
 

 

 

 
 





ref:!00D0N01MgD8.!500P603KFly:ref

Jeg sendte en e-post til Bærum kommune

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Bytte av batteri i Salto lås
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. november 2023 kl. 01:04
Til: Booppfølging <booppfolging@baerum.kommune.no>
Kopi: Bærum kommune Post <post@baerum.kommune.no>, Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@opo1.no>, Håkon Steen <hakon.steen@baerum.kommune.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>
Hei,

dere bytta ut Salto-låsen med en vanlig lås i fjor.

Og i år så driver dere og maser (som noen slags homse-jævler) om at dere skal inn her for å bytte lås på Salto-låsen.

(Som ble bytta ut i fjor).

Hva skal dette bety?

Og dere sender tekstmeldinger, på 'fjortiss-vis'.

Istedet for å sende brev, på mer høvelig vis.

Jeg forbanner hu Martine hos Nav Østensjø som sendte meg til dette hølet Bærum (må man vel kalle det) i 2014.

Det er jo bare tull og tøys her.

Hva skal dette bety?

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Booppfølging <booppfolging@baerum.kommune.no>
Date: man. 29. aug. 2022 kl. 08:46
Subject: SV: Bytte av batteri i Salto lås
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei!

 

Ok, da opprettholder jeg bestillingen på bytte av lås på tirsdag 30.08. kl. 12.00.

 

Mvh Bjørn  

 

Booppfølging

 

Bærum kommune.

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: fredag 26. august 2022 15:37
Til: Booppfølging <booppfolging@baerum.kommune.no>
Kopi: Bærum kommune Post <post@baerum.kommune.no>; Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; post <post@opo1.no>; Håkon Steen <hakon.steen@baerum.kommune.no>
Emne: Re: Bytte av batteri i Salto lås

 

Hei,

hvis det er bestilt, så er det kanskje greit å gjøre det sånn.

Sånn at det ikke blir så mye fram og tilbake.

Da slipper dem og komme hit hvert år og bytte Salto-batterier.

For å si det sånn.

Erik Ribsskog

 

fre. 26. aug. 2022 kl. 13:43 skrev Booppfølging <booppfolging@baerum.kommune.no>:

Hei!

 

Ved bytte av batteri må låsen oppdateres, til dette trengs et eget verktøy/instrument. Det er mao ikke bare å få en bruksanvisning. Men jeg avbestiller bytte av lås dersom du ønsker det og sender en tekniker for å fikse den istede.

 

Bjørn

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: torsdag 25. august 2022 20:31
Til: Booppfølging <booppfolging@baerum.kommune.no>
Kopi: Bærum kommune Post <post@baerum.kommune.no>; Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; post <post@opo1.no>; Håkon Steen <hakon.steen@baerum.kommune.no>
Emne: Re: Bytte av batteri i Salto lås

 

Hei,

her ber jeg om en bruksanvisning, og så sier dere at jeg kan få en ny lås.

Det blir sånn goddag mann økseskaft, vil jeg si.

Det virker også fullstendig Stutum-aktig, at dere først installerer en Salto/Mars-lås, mot min vilje.

(Hu russiske som var på 'bakvendtland-visningen' (som var etter kontrakt-underskrivelsen) sammen med deg.

Hu la igjen talebeskjed om Salto-lås, på begynnelsen av coronaen.

Men hu klarte ikke å forklare hva det gjeve med Salto-lås skulle være.

Når det gjelder dette lås-bytte-prosjektet deres.

Som visst gjaldt alle Bærum kommune sin boliger.

Ifølge en av de to låsesmedene).

Og jeg har etterspurt skriv om dette.

Men dette er visst veldig vanskelig.

Og jeg har også etterspurt skriv/informasjon om plen-klipping-avtale og kabel-TV-avtale.

Og dette går mange år tilbake, siden at jeg har bodd her i fire år.

Men dette er visst vanskelig å forklare om.

Så jeg ønsker å få svar fra en overordnet om dette.

Som kanskje er flinkere til å forklare.

For å si det sånn.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

 

tor. 25. aug. 2022 kl. 14:28 skrev Booppfølging <booppfolging@baerum.kommune.no>:

 

Hei!

 

Hvis det er sånn at du heller ønsker vanlig lås med nøkkel kan brikkelåsen fjernes, og ny sylinder for nøkkel settes inn.

Låssenteret har mulighet til å komme tirsdag  30/8 kl. 12.00 dersom det passer, og du er frisk.

Fint om du gir en tilbakemelding innen mandag formiddag.

 

Mvh Bjørn

Booppfølging

Bærum kommune

 

 

Til info:

 

E.

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: torsdag 25. august 2022 13:29
Til: Håkon Steen <hakon.steen@baerum.kommune.no>
Kopi: Bærum kommune Post <post@baerum.kommune.no>; Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; post <post@opo1.no>
Emne: Re: Bytte av batteri i Salto lås

 

Hei,

jeg har noe corona eller noe nå, så det passer litt dårlig denne uka.

Og det virker som noe sløsing med penger, at dere skal sende noen for å bytte batterier.

Dere kan bare sende en bruksanvisning, så kan jeg prøve å bytte batterier sjøl.

Dere burde vel ikke kjøpe låser som er så 'jålete' at man må gå på kurs for å bytte batterier i de.

Det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

 

tor. 25. aug. 2022 kl. 12:38 skrev Håkon Steen <hakon.steen@baerum.kommune.no>:

Hei Erik.

Jeg heter Håkon og jobber i Bærum Kommune.

Jeg skal bytte batteri i Salto låsen i inngangsdøra de, og trenger å vite når du er hjemme slik at jeg kan utføre oppgaven.

 

På forhånd takk

 

Håkon

Driftstekniker Bolig

Bærum Kommune – Eiendomsdrift

Mobil 45 87 10 79

 


DSC_8154 rotert.png
7811K

PS.

Her er vedlegget:

Mer fra Nokia-mobilen



PS.

Her er mer om dette:



PS 2.

Enda mer om dette:



PS 3.

Og enda mer om dette:



PS 4.

Og enda enda mer om dette:



PS 5.

Og enda enda enda mer om dette:



PS 6.

Jeg så den andre meldingen først.

(På grunn av telefon-terror, osv.

Så pleier jeg ikke å ha på lyden på mobilen.

For å si det sånn).

Og da lurte jeg først på, om dette var noe fra min onkel Håkon (eller om han kaller seg Haakon nå) i Sande.

Så jeg lurte først på om dette var noe med arv eller dødsfall (eller noe lignende) i slekta.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen 

Erik Ribsskog