fredag 11. desember 2009

Nå ringte jeg RBS Digital Banking

(På telefonnummer 0845 600 8212).

De sa at de 'can't be contacted by e-mail'.

'E-mails aren't safe'.

'Don't communicate by e-mail'.

(Enda jeg har sendt klager til de på e-post tidligere, men da til enkeltpersoner hos RBS, og ikke til en generell e-post adresse).

Så det her minnet om svada, vil jeg si.

(Men hun sa de bare sendte 'notices' på e-post, og ikke tok imot svar).

Jeg måtte sende til:

Royal Bank of Scotland
Digital Banking
Freepost Licence Number NEA 4549
PO Box 1100
Central House
Harrogate
HG3 1ZW

Så sa jeg at det ikke var å gjøre med Digital Banking, (men at jeg hadde fått telefonnummeret deres fra kundeservicen deres da).

Og da sa hun at jeg måtte ta det med min 'local branch'.

Så da er jeg tilbake der jeg startet for ca. en time siden omtrent.

Dette kan nok ta hele dagen, minst.

Det er bra jeg er arbeidsledig.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Så jeg synes at Scottish Power patroniser, (altså trakasserer), kundene sine her.

Og hvis man sender en sånn e-post, fra et online skjema, på en webside.

Så blir det også til en e-post faktisk, hvis jeg ikke tar helt feil.

Så det er ikke noe forskjell på å sende en vanlig e-post og fra et web-skjema, når det gjelder sikkerheten, såvidt meg bekjent, som har studert data inkludert linux og system administrasjon.

Så at det skulle være noe forskjell på sikkerheten der, det skjønner jeg ikke.

Den eneste forskjellen, vil jeg si, er at kundene får dårligere kontroll.

For det er nesten umulig å ta kopi av sånne web-skjema greier.

Og man kan ikke ha henvendelsene lett tilgjengelig i e-post programmet sitt, for eksempel.

Så jeg synes RBS lukter litt, skal jeg være ærlig.

Så sånn er nok det dessverre.

En av Storbritannias største banker.

Men men.

Alle land har vel sine råtne firma, det er nok mulig.

Så sånn er nok det.