tirsdag 25. august 2009
Jeg prøver å finne ut mer om 'de falske Gjeddene', så jeg sendte en e-post til Landsarkivet for Sønderjylland
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Den lokalhistoriske konsulent
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Tue, Aug 25, 2009 at 7:37 PM | |
To: mailbox@laa.sa.dk | ||
|
Nå har jeg bestilt en bok fra Danmark, 'Historisk Årbog for Thy og Mors 1970'. Og der står det at Anders Gjedde Nyholms morfar, var en 'bondesøn'
PS.
Så da skjønner man nok det, at den kjente og veldig viktige øverstkommanderende danske general, som hadde en stilling som het 'Chef for generalkommandoen', og som da hadde makten over alle Danmarks stridskrefter, omtrent som en preusisk general, i gamle dager, Anders Gjedde Nyholm, han var nok mer Hitlers agent, enn han var en fin, adelig etterkommer etter den kjente Ove Gjedde, fra Skåne, og de andre kjente Gjedde-ne.
Så sånn var nok det.
Mvh.
Erik Ribsskog
Jeg fikk en e-post fra Forsvaret. Det virker som om de oppfører seg ansvarlig så langt ihvertfall. Vi får se
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Kopi av værnepliktsbevis
Forsvaret <forsvaret@mil.no> |
Tue, Aug 25, 2009 at 10:15 AM | |
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> | ||
|
Nå sendte Digi.no et nytt svar på den samme e-posten. Og de er ikke spesielt høflige engang, synes jeg, for de skriver bare 'Med hilsen'
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Problem med kommentarsystem
Neset, Tore <tore.neset@itavisen.no> |
Tue, Aug 25, 2009 at 7:30 AM | |
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>, Digi Skribenter <Redaksjon@digi.no> Cc: Aller Internett Webmaster <webmaster@allerinternett.no> | ||
|
PS.
Dette 'tullet' fra Digi.no, det har jeg sendt til politiet, så da venter jeg til jeg hører mer fra de, før jeg gjør noe mer med dette.
Så sånn er det.
Mvh.
Erik Ribsskog
Her var det jeg var butikksjef, fra høsten 2000 til våren 2001. Rimi Kalbakken, en av Oslos største Rimi-er, hvor det har vært ICA Supermarked før
http://www.groruddalen.no/matkrig-paa-kalbakken.523966-17469.html
PS.
Som man ser, så var det en Meny-forretning, som nærmeste nabo.
Så derfor hadde vi fått beskjed, av Rimi regionsjef, Jon Bekkevoll, om at vi skulle ha tilbud på grillet kylling og sånn, en helg nå og da, for å kapre kunder fra Meny.
Og vi skulle ha mye svinn, siden vi skulle kapre kunder fra Meny da, så skulle vi ikke tenke på at butikken skulle ha resultater som en vanlig Rimi.
Rimi Kalbakken var ment å tape penger, fortalte assistent Prestegarden meg, at Bekkevoll hadde sagt, for å legge press på Meny.
Så vår butikk skulle vi drive med underskudd, for Rimi ønsket å skvise Meny da.
Så det var jo helt 'tulleruskt', for min distriktsjef, Neteland, hun vurderte jo min butikk, som en vanlig butikk.
Så det var ikke noe samstemthet, mellom distriktsjefen(e) og regionsjefen osv.
Så alt var bare kaos, vil jeg si.
Og det var betjent ferskvaredisk der og, så det var ikke så lett, å få lave lønnsutgifter, for den butikken.
Og Neteland og Prestegarden, de samarbeidet, og mobbet eller frøys meg ut da, så jeg var egentlig ikke som en vanlig butikksjef der.
Så jeg måtte jobbe og slite da, for å holde butikken ok.
Så jeg holdt inngangspartiet og frukta ok da, så omsetninga holdt seg greit og økte litt, tross alle problemene.
Så sånn var det.
Men jeg fikk ihvertfall vært butikksjef i en av Oslos største Rimi-er på papiret.
Så sånn var det.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Når jeg tenker på det nå, så burde den butikken, Rimi Kalbakken, den burde ha vært direkte under regionsjefen den, siden den var en sånn spesiell butikk, som skulle ha mye svinn og ekstra fulle disker og skvise Meny da.
For da passa ikke den butikken inn, sammen med de andre 'vanlige' butikkene, til distriktsjefen.
For på butikksjefmøter og når det gjaldt svinnreduserings-program osv., så ble denne butikken behandlet som en vanlig Rimi.
Men det måtte jo gå dårlig, når regionsjefen sier en ting, og distriktsjefen, behandler butikken, som en vanlig butikk, og ikke reflekterer over dette, som regionsjefen har sagt.
Nei, så dette var bare noe alvorlig tull.
Så Rimi har ikke helt visst hva de har drevet med, vil jeg si.
Og det var det jeg som butikksjef, som fikk skylden for.
Og jeg fikk også noen rare instrukser, før jeg begynte der, om å drive den butikken som den forrige butikken, hvor jeg jobbet, Rimi Nylænde.
Fra distriktsjefen der, Per Øivind Fjellhøy.
Så her er det klart at det var et plott mot meg, vil jeg si.
For de butikkene var jo helt forskjellige, og Rimi Kalbakken, var også ledet på en moderne måte, før jeg begynte der, så det var en oppskrift på katastrofe, når det gjaldt at jeg skulle få suksess på den butikken, det Fjellhøy sa.
Så her har det vært plott og urent trav så det holder, fra Rimi, mot meg, vil jeg si.
En felle, rett og slett.
Så sånn var det.
Han her var det som jeg tok opp prob. på Rimi Kalbakken med, rundt 17. mai 2001. Han var driftsdirektør i Rimi da. Han ville ikke høre om problemene
http://www.dagligvarehandelen.com/xp/pub/venstre1/siste/rekordaar_for_coop_mega_skoeyen_i_oslo
PS.
Hestenes, var innom Rimi Kalbakken, sammen med regionsjef Steinar.
(Jeg kommer ikke på etternavnet nå, for han jobbet ikke på Østlandet så lenge, men hadde jobbet i Nord-Norge).
Han Steinar var forøvrig sjefen til Magne Winnem, (fra Gjerdes VGS), på Rimi Waldemar Thranes gt. 5, rundt 1990-91, forresten.
Så sånn var det.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Steinar Ohr, het han regionsjefen, som var med drifsdirektør Hestenes, til Rimi Kalbakken, i 2001, for 17. mai inspeksjon, mener jeg det var.
(Hvis det ikke var påske-inspeksjon av butikken).
Her er mer om han:
http://www.ica.no/FrontServlet?s=om_ica&state=om_ica_dynamic&viewid=8448
PS 3.
Legg merke til at både Hestenes og Ohr, har blitt 'degradert' nå, må man vel si.
Så kanskje en opprydding har vært foretatt i Rimi?
Det er ihvertfall ingen som har sagt noe til meg.
Så sånn er det.
PS 4.
Han Steinar Ohr, han angrep meg alltid, på butikksjefmøtene, mener jeg å huske, fra det første møtet, hvis jeg ikke husker feil.
Det var om at da jeg begynte som butikksjef, på Rimi Nylænde, i 1998, så stod det en tresjokker, med Olden kildevann, i butikken.
Det hadde jo ikke Hansa betalt for, så den sjokkeren, den var syndene til den forrige butikksjefen, (Monica), og den sjokkeren, den tok jeg ned og satt på lageret i kjelleren.
Men, den var jo full av kildevann.
Så slutter Rimi å selge den typen kildevann da.
Det var flasker som var mer enn 0.5 liter, mener jeg å huske, forresten.
Hvis jeg ikke tar helt feil.
Men ikke så mye som en liter.
Samme det.
Men da ligger de flaskene, på lageret da, også selger de litt i hylla.
Vi måtte også ta ned noen halvpaller med 1.5 liter Hakon-brus, som Monica hadde latt stå på aktivitetsplasser, i butikken.
Men de skulle egentlig stå i brusavdelingen, så i 1999, så dreiv vi fortsatt å henta opp brus og kildevann, fra lageret i kjelleren.
Så fikk jeg kjeft da, på det første butikksjefmøte, etter at Ohr hadde blitt regionsjef vel.
For at Rimi Nylænde solgte det kildevannet enda da.
Han var skikkelig ute etter å ta meg, fikk jeg inntrykk av.
Men det var altså fordi at hun forrige butikksjefen, hadde bestilt så mange av de, at det tok mange måneder å selge alle de hun hadde bestilt da.
Så fikk jeg skylda og skulle skikkelig tas for det da, på butikksjefmøte, av Ohr.
Typisk vanvittig sånn bajas-opplegg nesten.
Men men.
Og en annen gang, så spurte Ohr hva som kunne gjøres for å lette vår hverdag, som butikksjefer.
Så svarte jeg da, om de kunne la oss få fler plakater ferdigtrykte, så slapp vi å stresse hver mandag, med å tusje plakater.
Så jeg svarte på det han spurte om, oppriktig.
Og det tror jeg faktisk var en god ide, for da gikk ihvertfall omsetningen opp, hos Rimi.
Men han ble nok sur på meg han Ohr, for da begynte han å kjefte, og spurte om jeg viste hvor mye sånne plakater kosta.
Og det gjorde jeg vel ikke.
Men hvor mye koster det ikke, at en butikk må rote fram plakattegnebordet, (som de fleste hadde stuet bort), for å etter flere år begynne å tusje plakater igjen.
Så jeg tror nok mitt forslag, om flere ferdigtrykte plakater, lønte seg, hvis jeg skal være ærlig.
Men hvis man bare tenker kostnader og ikke tenker på butikkledernes overtid som en kostnad, så skjønner jeg jo at jeg skulle få en skyllebøtte.
Hvorfor spurte han om hva som kunne hjelpe vår hverdag som butikksjefer, hvis han ikke ville ha et svar liksom?
Det syntes jeg var en litt merkelig episode, på et av de senere butikksjefmøtene da, da jeg vel jobba som butikksjef på Rimi Langhus, hvis jeg ikke tar feil.
Så sånn var det.
PS 5.
Og jeg prøvde også å ta opp problemene som hadde vært, da jeg jobbet som butikksjef på Rimi Kalbakken, med min nye distriktsjef, på Rimi Langhus, Anne Katrine Skodvin, senere i år 2001.
Her er mer om henne:
http://www.skattelister.no/?do=more&k=217&id=0ed68a364b365f22835d7bb5ff0ecb85&navn=anne%20kathrine%20skodvin
Men, Skodvin ville heller ikke prate om problemene på Rimi Kalbakken, og hun fortalte ikke hvorfor hun ikke ville gjøre det.
Så det som Ohr sier, i et av PS-ene ovenfor, fra Ica.no, at det er høyt under taket i Rimi, og at i Rimi så feies ikke problemene under teppet, det stemmer nok ikke med virkeligheten, ihverfall ikke på den tiden jeg jobbet som butikksjef i Rimi, fra 1998 til 2002.
Så sånn er nok det, dessverre.
Jeg sendte en anmeldelse av Digi.no for trakassering også
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Anmeldelse/Fwd: Ang. feil med kommentarsystemet på digi
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Aug 24, 2009 at 11:05 PM | |
To: post.oslo@politiet.no | ||
|