onsdag 4. februar 2015

Jeg sendte en e-post til Leieboerforeningen

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: min mail

Erik Ribsskog Wed, Feb 4, 2015 at 9:37 AM
To: Lars Aasen
Cc: "post@nav.no" , Postmottak Sivilombudsmannen , Studentombudet UiO , Akademikerforbundet , utvalget@jsu.no, postmottak@jus.uio.no, "sande.vgs"
Hei,

jeg vil igjen klage, på min norske husvert.

(Som er svensk, og heter Johan).

Jeg klagde til dere, på mine engelske husverter, (LHT), for et par år siden.

Og dere ville ikke hjelpe siden dette var i England.

(Jeg klagde også på lagerbod-firmaet mitt i Norge, nemlig City Self-storage.

Som jeg mistenker at kan gå inn under husleielover, osv.).

Men nå bor jeg i Norge, og da skulle det tatt seg ut, om dere ikke
hjelper meg, fordi at jeg har bodd i England.

Nå sitter jeg på Nasjonalbiblioteket og skriver.

Og det er fordi, at strømmen har gått, på 'russer-brakka', hvor Nav
Skullerud sendte meg, (må jeg si), i september.

Så jeg får ikke brukt PC-en.

Og det er kaldt og mørkt.

Jeg fikk dusja, barbert meg og pussa tenna, før jeg gikk ut.

Det er ikke første gang, at dette skjer.

For et par uker siden så gikk også strømmen.

Jeg bor på et tidligere 'kontaktmannarum', så 'nye negre', tror det,
at jeg jobber der, og maser høl i huet på meg.

(Jeg har bedt husvert om å ta ned skiltet, per e-post.

Han sender 'handy men' dit, for å sette på støtte-stenger, på dørene,
(og bytte varmtvannsbereder).

Og har dekk-salg-bedrift i et av nabo-byggene.

Men har ikke visst tegn til å ville fjerne det rare skiltet).

Jeg har også klaget, siden at husvert Johan, (som Martine på Nav
Skullerud kalte Johan og samme etternavn, som ei iransk pornodame, som
bor, i Norge, som jeg ikke kommer på navnet til, i farta), men han
heter egentlig noe annet, men det kommer jeg heller ikke på, grunnet
dette Nav-etternavn-tullet.

Husvert Johan gikk inn på rommet mitt, i oktober, og sa: 'Det fattas betalning'.

Og det er ikke lov, mener jeg.

Og strømmen gikk også, for et par uker siden.

Og da lette jeg etter sikringsskapet, for jeg har noen ganger litt
sein døgnrytme, og det var også kaldt på rommet.

(Strømmen gikk klokka to om natta, cirka).

Jeg fant ikke sikringsskapet.

Jeg ringte politiet.

Men de bare lo av meg, til slutt, må jeg si.

Og jeg prøvde å ringe husvert Johan, men han har ikke ringt tilbake.

Men da kom strømmen på, om ettermiddagen.

Men jeg lurer på om det kan ha vært fordi, at dette var en fredag, og
at vaskedama varsla husverten, (for hu jobber der, på fredager, en
time eller noe sånt, vel).

Så nå ser jeg for meg det, at strømmen kommer tilbake, på fredag.

Og i dag, så er det onsdag.

Det er for lenge, mener jeg.

Så derfor denne klagen.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-10-27 8:32 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: min mail
To: nav.baerum@nav.no
Cc: "post@nav.no" <post@nav.no>, Roy Frantzen
<roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>


Hei,

jeg var hos dere, 15/10, og fikk prate med ei dame, med mørkt hår, i
skranken der.

Hu ga meg et søknadskjema, etter at jeg viste henne, noen brev osv.,
fra NAV Østensjø.

Så var jeg hos dere igjen, (på NAV Sandvika), på 16/10.

Da leverte jeg det skjemaet, som jeg fikk dagen før, til en kar, i
skranken deres, (som så ut som en tysker, i 30-åra, cirka. Noe sånt).

Jeg tok en kopi, av forsiden, av skjemaet, (som jeg nå har skannet, og
vedlegget).

Han 'tyskeren', sa at dere skulle ringe meg.

(For å avtale et møte).

Men dette er nå snart to uker siden.

Og livsopphold-pengene mine, er bare beregnet å vare, ut oktober, (det
vil si til og med fredag), så jeg har budsjettert med det, og har nå
bare et par hundre kroner igjen, til mat osv., og det varer nok ikke
lenger, enn akkurat til fredagen.

Så jeg synes det er litt uprofesjonelt av dere, å ikke svare.

Han svenske husverten her, (Johan), er sånn, at han går inn på rommet,
hvis han ikke får leia, på dagen.

Så dere stresser meg litt her, må jeg si.

Hvorfor ringer dere ikke.

Han i skranken deres, sa at dere skulle ringe, (for å avtale et møte),
for snart to uker siden.

Hva er det som foregår, lurer jeg.

Det er ikke riktig at man skal bli tullet med, bare fordi man må
'NAV-e', mener jeg.

Så dette vil jeg klage på, at dere ikke ringer, når dere har sagt det,
at dere skal gjøre det.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også vært 'ørten' ganger, på NAV Østensjø, (på Skullerud), for
å få kopi av diverse vedtak.

(Siden at de sendte disse, til min gamle adresse, på Anker Apartment,
på Grunerløkka.

Så jeg synes at det kanskje blir litt mye NAV, når jeg sendes rundt
sånn, som en kasteball.

Og nå en måned senere, så er det krøll, med NAV Sandvika, virker det som.

Er det noe automatikk i, at det må bli krøll, når man har med NAV å
gjøre, lurer jeg.

Skjerpings, må jeg si da.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-10-14 16:46 GMT+02:00
Subject: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: min mail
To: "post@nav.no" <post@nav.no>
Cc: Roy Frantzen <roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>


Hei,

jeg var på Nav, i Sandvika, i dag.

Jeg er ikke så kjent, i Bærum.

Så jeg 'surra' litt rundt, før jeg fant NAV, og var der, cirka fem på tre.

Da stod det en litt lav Securitas-vakt der, (med skjeggstubber), som
stoppa meg, i døra.

Jeg viste han et brev, fra NAV Skullerud, om at jeg skulle kontakte Nav Bærum.

Men det var ikke bra nok.

Han sa at de stengte kvart på tre der.

Men på skiltet så stod det klokka tre.

Så de gjør det feil, på NAV Sandvika, mener jeg.

For jeg har jobba, i butikker, som Matland/OBS Triaden, (i Lørenskog).

Og der hendte det, at den siste kunden, ikke var ute av butikken, før
nærmere klokka ni om kvelden, (og vi stengte klokka åtte).

Så det er sånn, at de som har kommet seg innenfor døra, før stengetid.

De skal ekspederes, på vanlig måte.

Og så kan arbeids-flokken gå hjem, når de er ferdige, med å ekspedere kundene.

Det er vanlig, i Norge, mener jeg.

Tenkt dere, om de hadde gjort det sånn, på polet, før påskeferien.

La oss si at polet stengte klokka 13, den siste dagen, før påskeferien.

Og så kommer Ola Nordmann innom, et kvarter før stengetid.

Og blir nekta i døra, av en 'Gestapo-vakt'.

Og Ola Nordmann skal handle med seg, sprit og andre drikkevarer, for
hele påskeferien, (eller for eksempel juleferien).

Det sier seg selv, (mener jeg), at NAV Sandvika gjør det feil.

Hvis de hadde gjort det sånn på Polet, så hadde dem fått hørt det, mener jeg.

Jeg mener at Wesenlund har laget en sketsj om det.

Og der var temaet, om Fleksnes kom seg til polet, før stengetid, (eller ikke).

Temaet var ikke, om han kom seg til polet, _et kvarter før_ stengetid,
(eller ikke).

Så dette ville jeg klage på.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Roy Frantzen <roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>
Date: 2014-09-30 8:30 GMT+02:00
Subject: RE: Oppdatering/Fwd: min mail
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei

Det bekreftes at dette er for ut oktober måned. Ved evt videre hjelp
etter oktober måned må du kontakte NAV Bærum.
I forhold til taushetsplikt og datasikkerhet, får vi ikke sendt vedtak
på e-post. Hvis du ikke har fått lapp på postkasse, blir det sendt i
retur. Du kan evt komme hit å få kopi av vedtak.

Mvh

Roy Frantzen
Fagkonsulent
NAV Østensjø



-----Original Message-----
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: Monday, September 29, 2014 10:35 PM
To: Roy Frantzen
Cc: kontor@vtdekk.no
Subject: Oppdatering/Fwd: min mail

Hei,

jeg så det, at det hadde kommet inn en litt over 7000, på kontoen min,
hos Nordea, i dag.

Jeg lurte på hvor lenge, som de pengene, var ment å vare.

(Er det ut oktober?).

Jeg tror ikke, at navnet mitt, er satt opp, på postkassa her enda, (i
Slependveien 80).

Så jeg lurte på om det hadde vært mulig, å få en kopi, av det siste
vedtaket, per e-post.

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-09-25 12:53 GMT+01:00
Subject: Re: min mail
To: Roy Frantzen <roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>
Cc: kontor@vtdekk.no


Hei,

takk for e-post!

Jeg viser til telefonsamtale tidligere i dag.

Jeg ble bedt om å sende en e-post, som en søknad, om livsopphold,
garanti og husleie.

Og jeg søker herved om dette.

Jeg hadde også en møte med din kollega/assistent Martine, på mandag, i
forrige uke, (på NAV Østensjø, på Skullerud).

Og da fylte jeg ut en del skjemaer.

Så det kan muligens vært disse skjemaene, som det har vært snakk om, denne uken.

Det er mulig at hun Martine har oversikt over hvor de skjemaene ble av.

Jeg sender også kopi av denne e-posten til husverten, (siden han har
ringt et par ganger, om denne søknaden, tidligere denne uken).

Håper som sagt at penger til mat/livsopphold, kan sendes ganske raskt,
til min konto, hos Nordea.

Jeg har som sagt på telefonen, prøvd å få tak i en saksbehandler, hos
dere, fem ganger, siden fredag, i forrige uke.

(Uten å lykkes, før på femte forsøket).

Så jeg har ikke så mye penger igjen, på konto, (kun cirka 12-13 kroner).

Og jeg tror neppe at de som jeg bor i bofelleskap med, blir så glade,
hvis jeg begynner å spise av deres mat, for eksempel.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog


On Thu, Sep 25, 2014 at 12:10 PM, Roy Frantzen
<roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no> wrote:
>