mandag 16. november 2020

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Klage/Fwd: Hei, nå fikk jeg først sim-kortet i posten i dag. Men jeg...

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. november 2020 kl. 15:02

Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

Kopi: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, firmapost@nkom.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, telia-info@telia.se, abuse@telia.com

Hei,


dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).


(Jeg har ikke kontaktet disse).


Vennligst rydd opp!


Med hilsen


Erik Ribsskog


PS.


Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).



---------- Forwarded message ---------

Fra: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>

Date: man. 16. nov. 2020 kl. 14:43

Subject: RE: Hei, nå fikk jeg først sim-kortet i posten i dag. Men jeg...

To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>



Heisann!


I utgangspunktet så vil du måtte betale for abonnementet fra den datoen det ble aktivert, altså den 9.. Men jeg har gjort et unntak for deg denne gangen og kreditert kostnaden for de første dagene, da den 9. til den 12. november, du kan derfor trekke i fra 73,20,- så bruker du ellers bare samme KID og kontonummer som på originalfakturaen :) 



Håper du får en fortsatt fin dag videre!



For raskere behandlingstid og svar vil jeg anbefale deg å kontakte oss via chat, her: https://www.telia.no/kontakt-oss/, eller ved å ringe inn til vår kundeservice på 92405050. Våre åpningstider er: 08-20 på hverdager, 09-17 på lørdag, og 10-15 på søndag.

 

Med vennlig hilsen Tone H.

Customer Care Representative | B2C

Telia logo


Telia Norge

Tlf: +47 92405050

kundekontakt-privat@telia.no

www.telia.no

Sandakerveien 140, 0484 Oslo, Norway

Telia Norge AS 981 929 055





--------------- Original Message ---------------

From: [eribsskog@gmail.com]

Sent: 12.11.2020 18:14

To: mobil-support@telia.no

Subject: Hei, nå fikk jeg først sim-kortet i posten i dag. Men jeg...


Navn: Frøken Erik Ribsskog

E-post: eribsskog@gmail.com

Mobilnummer: 99999999


Henvendelse:

Hei, nå fikk jeg først sim-kortet i posten i dag. Men jeg har blitt fakturert fra den niende. Så jeg lurer på om det kan være riktig. (Det var på grunn av lignende problemer, at jeg bytta, fra Talkmore. For de snøyt meg for masse roll-over, de over-fakturerte meg, og de trakasserte meg i Karl Johan, (med en innpåsliten gateselger). Og da jeg klagde per chat, i forrige uke, på det med roll-over og over-fakturering, så sa de, (en Martin der), at de skulle fikse det, seinere samme dag. Men det måtte jeg purre på, på mandag, (var det vel). For det hadde de ikke fiksa. Og da jeg i går og i dag prøvde å logge meg inn, på Mine Sider, hos Talkmore. Så hadde de gjort noe fiks-faks der, virka det som, for det plutselig ikke an å logge seg inn. Og tidligere har det vært det samme. Først skulle jeg bruke mitt vanlige mobil-nummer, som brukernavn. Og så skulle jeg bruke mitt Talkmore-nummer som brukernavn. Så de surrer fælt der. Så jeg ble lei av de, må jeg si. Og Telia har visst bedre dekning og lavere priser virker det som. Samt at man kan surfe med redusert hastighet, hvis man bruker mer enn 100 GB. Det kunne man ikke hos Talkmore, der fikk man 'dagsbøter' istedet). Skjerpings! Frøken Erik Ribsskog


ref:_00D1iUhac._5001iUkr9R:ref