fredag 8. oktober 2021

Min søster og stesøster sin klassekamerat Jan Stadheim, er onkelen/morbroren, til hu Veronica Jansen, som er med i Paradise Hotel

jan stadheim onkel

https://bergerhistorie.no/bilder/1985-6-klasse-a/

PS.

Da jeg jobba på Matland/OBS Triaden.

(Hvor jeg jobba heltid og ved siden av NHI, fra høsten 1990 til sommeren 1992).

Så var det ofte sånn, at siden at jeg var fadderen, til min tremenning Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen, (og hans skolekamerat Glenn Hesler), sitt spilleautomat-firma Action Arcade/Arcade Action.

Så hang jeg ofte, på en biljardhall, (med gatekjøkken og en liten spillehall), som lå over veien, for Triaden-senteret, om kveldene og i helgene.

(Også etter stengetid.

Og jeg spilte en del biljard der, (nier-ball, som Glenn og Øystein likte), husker jeg.

Og det fikk vi spille gratis, (sammen med Romerike sin biljard-elite).

Sånn som jeg husker det).

For der hadde Øystein og Glenn spilleautomater.

Og Øystein ville at vi skulle være mer som brødre/fettere, enn som tremenninger.

(Noe sånt).

Og en gang, når jeg kom fra jobb, på Matland/OBS Triaden.

Så var Jan Stadheim der.

Enda han bodde på Sand, cirka ti mil unna.

Og jeg likte egentlig ikke Jan.

For han var i Sand-gjengen, som jeg hadde kjegla/slåss med, i en del år, på begynnelsen av 80-tallet.

(Før vi ble litt mer voksne.

Og vi hadde en litt roligere periode, (uten så mye slåssing/kriging), på andre halvdel av 80-tallet.

Dette begynte med at min far sa at en i Sand-gjengen, (Geir Arne Jørgensen), var fra en dårlig familie, (noe jeg har blogget om tidligere).

Dette sa min far, rett etter at jeg flytta fra min mor i Larvik, til min far og de på Berger/Sand, høsten 1979).

Men Øystein hadde blitt kamerat med Jan Stadheim da, (viste det seg).

Øystein hadde, (som jeg har blogget om tidligere), veldig mange video-filmer og data-spill, (fra et slags pirat-nettverk).

Og han brukte muligens disse spillene/filmene, til å bli kjent med alle, (hadde jeg nær sagt), på Sand/Berger/Bergeråsen.

Så det var nesten som at Øystein tok over disse stedene, noen ganger.

(For å si det sånn).

Etter at hans adoptiv-bestefar døde, (var det vel), og hans adoptiv-foreldre, (min fars kusine Reidun og hennes ektemann Kai), begynte å dra, til Sand/Bergeråsen/Ulvika, i helger/ferier, (rundt 1986, kan det vel ha vært).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

De som drev Biljardhallen i Lørenskog, begynte etterhvert å istedet drive pub i Strømmen, (fra Romerikes Blad 30. august 1996):

pub i strømmen

https://www.nb.no/items/c334261f1021d98ef6cddf6cdd76a28e?page=39&searchText="bengt%20rune%20holm"

PS 3.

Det var vel forresten sånn.

At min tremenning Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen.

Han begynte å bo, hos Bengt Rune, (og faren Kurt), på Rasta.

(Hvis jeg har forstått det riktig.

Fra Glenn Hesler).

Dette var noen år etter at Øystein ville avslutte vårt kameratskap/slektskap, sommeren 1993.

(Da han var på besøk hos meg, på Ungbo Skansen Terrasse.

Like etter at min lillesøster Pia, hadde flytta inn, på rommet mitt der, siden at hu var hjemløs, på den tida).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Biljardhallen på Skårer, (som lå over veien for Triaden-senteret), åpnet visst på rundt den samme tida, som jeg begynte å jobbe, på Matland/OBS Triaden, (fra Romerikes Blad 25. juni 1990):

cirka samtidig

https://www.nb.no/items/63358e479ad49894b8a045ea74ac8888?page=3&searchText="biljardhallen%20lørenskog"~9

PS 5.

Jeg begynte jo på Matland, (som rett etter skiftet navn til OBS Triaden), høsten 1990.

Og Biljardhallen åpnet vel, sommeren 1990, (kan det virke som fra artikkelen overfor).

Og som jeg nevnte i det øverste PS-et.

Så var jeg ofte i Biljardhallen, (dratt med av Glenn og Øystein), etter jobb på OBS Triaden.

(Dette var spesielt den siste tida, mens jeg leide et rom, hos min tidligere stefar Arne Thomassen og Mette Holter, (på Furuset).

Noe jeg gjorde i cirka et år fra august 1990).

Og da var det sånn, (som sagt), at jeg, (og Glenn og Øystein og den lokale biljard-eliten), ofte var, i Biljardhallen, og spilte biljard osv., omtrent hele natta, natt til søndag, (og vel også natt til lørdag).

Og det lurte jeg litt på, (noen ganger), hvorfor jeg/vi fikk lov til.

Men når jeg ser artikkelen overfor.

Så tenker jeg, at vi muligens egentlig var sikkerhets-folk.

Som liksom passa på, at Biljardhallen ikke skulle bli utsatt for mer innbrudd/hærverk.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Mer om Biljardhallen, (fra Romerikes Blad 16. august 1992):

mer om biljardhall

https://www.nb.no/items/c66d50ff3e72f3878b2e39c0ab10ce97?page=3&searchText="biljardhallen%20skårersletta"~9

PS 7.

Jeg bodde jo på Ungbo Skansen Terrasse, fra sommeren 1991 til januar 1996.

Og jeg avtjente førstegangstjenesten, fra sommeren 1992 til sommeren 1993.

Og en gang, noen måneder etter det.

Så var Bengt Rune og de andre fra Biljardhallen, på besøk, hos Glenn Hesler, (som jeg skaffa et rom til, på Ungbo, noen måneder etter at jeg dimma).

Og de hang i Ungbo-stua, (som var felles for alle som bodde der).

(De spilte Axis & Allies.

Var det vel muligens).

Og så kom min yngre halvbror Axel på besøk.

(Noe han pleide å gjøre, på søndagene, på den tida.

Han bodde på Vestre Haugen, noen kilometer unna.

Og han pleide å gå tur med sin hund Trixie, (til Ellingsrudåsen), på søndagene).

Og Axel, (som da kanskje var i seksten års-alderen).

Han begynte å hersje, med hele biljard-gjengen.

Og sa at de måtte begynne å gå mer ut, (på byen), eller noe lignende, (og møte kvinnfolk).

(Noe sånt).

Og hverken Bengt Rune, Glenn eller Kalle (en lav kar fra biljard-eliten), sa noe.

(Og det var vel også et par andre 'biljard-karer' der, (sånn som jeg husker det).

Som heller ikke sa noe).

Så Axel var en bølle, (må man vel si), allerede som seksten-åring.

(Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det var vel muligens sånn.

At når Glenn og de, satt og spilte Axis, (som de kalte det), i Ungbo-stua.

Så flytta jeg stereo-anlegget mitt, inn på rommet mitt, (fra stua).

(Glenn og de satt ved spisestue-bordet, og spilte.

Mens stereo-anlegget stod ovenfor en hjørnesofa, (av skinn).

Lenger inn i stua).

For jeg var ikke så fan av å meditere liksom, (inne på rommet mitt, hvor jeg ellers sjelden pleide å være, siden at jeg hadde satt stereoanlegget, TV-en og videospilleren min, ut i stua).

For i stua, så gikk det nesten ikke an å være.

(Denne dagen).

Siden at det var sånn Arcon der, liksom.

For disse biljard-folka, var i sin egen 'Axes-boble', (med masse adrenalin, 'fekting', støy, skriking og skråling), når de spilte.

Og dette spillet, (Axis), kunne ta mange timer.

Så det var plutselig som en slags fritidsklubb der, da.

(For å si det sånn).

Og Axel, (som vel var inne på vår søster Pia sitt rom, mens jeg flytta stereo-anlegget).

Han syntes kanskje, at det var kulere der, med stereo-anlegg i stua.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Det var forresten sånn.

At før Rimi Nylænde sitt julebord, i 1993.

Så skulle jeg kjøpe meg en ny skjorte.

(For jeg hadde vel bare smoking-skjorte, (Magne Winnem prakka på meg en billig smoking, i forbindelse med at jeg var forlover for han, sommeren 1993).

Og smoking-skjorte på julebord, var ikke det helt store.

Tenkte jeg vel).

Og da var det sånn, at Glenn Hesler, (som jeg på et tidspunkt skaffa rom, på Ungbo Skansen Terrasse, ved å snakke for han, med ei Ungbo-dame).

Han fikk da Bengt Rune, (som hadde bilen full), til å kjøre meg ned, til Oslo sentrum, (en lørdag vel).

(Selv om jeg vel hadde månedskort osv., på den tida.

Så det hadde ikke vært noe problem for meg, å tatt t-banen.

Må jeg si.

Men Glenn ville kanskje, at jeg skulle bli med på, å spille badminton, tennis eller fotball, (eller noe lignende), som vi ofte gjorde.

Og derfor ville han kanskje, at handlerunden min, skulle ta kortest mulig tid.

Noe sånt).

Og så kjøpte jeg en skjorte, (muligens på H&M).

Og en cd-singel vel, på Akers Mic.

(Noe sånt).

Men hva Bengt Rune egentlig skulle nede i Oslo.

(Siden at han kjørte meg ned dit).

Det fikk jeg ikke helt med meg.

(Må jeg innrømme).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Bengt Rune er visst nå en 'brille-slange':

brille slange

https://www.linkedin.com/in/bengt-rune-holm-b00b8136/

PS 11.

På Matland/OBS Triaden, så hadde de fleste kundene handlevogn.

Så de uten, (det var kanskje to-tre i kassa, hver dag), stakk seg ut litt.

Og jeg lurer på om jeg så Bengt Rune, (som Øystein kalte Benk-ern), inne på OBS Triaden, i en slags 'Elvis-aktig' smoking/trikot, (muligens et biljard-konkurranse-antrekk), en gang.

(Før Øystein begynte å vanke på Biljardhallen).

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Bengt Rune kaller Biljardhallen for 'Lørenskog Poolhall', på LinkedIn, (og slektsfirmaet heter visst ESN A/S):

lørenskog poolhall

(Samme link som overfor).

PS 13.

Jeg tror at det her må være han Kalle, fra biljardeliten/Lørenskog Biljardhall, (som Glenn Hesler sa om, (på midten av 90-tallet), at hadde flytta til Larvik, for å drive fiskebutikken i Nansetgata):

kalle fiskebutikk

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10154536070270100&set=picfp.753095099

PS 14.

Kalle var forresten den første jeg så, som åt tortilla-chips.

Det var på en av de 'vakt-nettene', hos Biljardhallen.

Og jeg hadde vel kjøpt noen poser, med Doritos, (var det vel), i butikken til Odmund Larsen, (på Sand), på 80-tallet.

Men jeg hadde ikke sett at noen andre åt disse snacksene.

Og etter det, så fikk jeg litt dilla, på disse tortilla chipsene selv.

(Dette var vel mens jeg gikk det andre året på NHI.

Studieåret 1991/92).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Takk for din henvendelse - [Og enda enda et brev fra Bærum kommune: https://johncons]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2021 kl. 21:50
Til: telia-info@telia.se
Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, OC Support <kundeservice@onecall.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, din-henvendelse@telia.no, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tor. 24. jun. 2021 kl. 08:48 skrev telia-info@telia.se <telia-info@telia.se>:
Hej och tack för ditt meddelande!


Via e-post till telia-info@telia.se kan vi av säkerhetsskäl inte hantera ärenden som innehåller personuppgifter.


För ärenden som rör ditt innehav hos Telia hänvisar vi därför till de specialiserade kontaktingångar som återfinns på vår hemsida: https://www.telia.se/privat/kontakt.


Är din fråga av personlig eller kundspecifik karaktär kommer ditt meddelande inte att besvaras, annars svarar vi dig här så fort vi kan.


Med vänlig hälsning


Telia

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Søknad om medlemskap
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2021 kl. 21:32
Til: Den nordiske motstandsbevegelsen <motstandsbevegelsen@protonmail.com>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


ons. 23. jun. 2021 kl. 19:25 skrev Den nordiske motstandsbevegelsen <motstandsbevegelsen@protonmail.com>:
Regner med det er venstreekstremister i så fall.
Lykke til.

Mvh:
Den nordiske motstandsbevegelsen
https://www.motstandsbevegelsen.org



‐‐‐‐‐‐‐ Original Message ‐‐‐‐‐‐‐
On Wednesday, June 23rd, 2021 at 11:48, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Den nordiske motstandsbevegelsen <motstandsbevegelsen@protonmail.com>
Date: tir. 22. jun. 2021 kl. 21:56
Subject: Re: Søknad om medlemskap
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>


Vær hilset Erik.
Din søknad er mottatt.

Du vil herved bli kontaktet av Richard Eide, så fort det lar seg gjøre.
Mvh:
Den nordiske motstandsbevegelsen
https://www.motstandsbevegelsen.org




‐‐‐‐‐‐‐ Original Message ‐‐‐‐‐‐‐

On Tuesday, June 22nd, 2021 at 00:36, Motstandsbevegelsen.org robot@motstandsbevegelsen.org wrote:

grad: Medlem

fornavn: Erik Løvenbalk

etternavn: Ribsskog

alder: 66

telefon: +4796853024

e-post: eribsskog@gmail.com

adresse: (Sensurert av johncons-blogg)

postnummer: (Sensurert av johncons-blogg)

sted: Bekkestua

fylke: Oslo

referanse: Baron Erik Ribsskog

melding: Er så stolte av dere, jeg ønsker å bli medlem av deres flotte organisasjon, Skandinavia går rett til helvete med disse sandapene som Venstresiden vil ta inn! Vold og voldtekt, pedofili, grums og gruff!

Nei! Vi må ta tilbake vårt store land! Heil Hitler og Heil Seier.

Kyss og klem fra Erik Ribsskog.

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Klage/Fwd: Ditt nyhetsbrev fra bonprix: Bekreft din påmelding nå! [Ticket-ID 99142872]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2021 kl. 21:27
Til: service@bonprix.no
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, service@bonprix.no, service-nr@news.bonprix-info.net, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


ons. 23. jun. 2021 kl. 15:21 skrev bonprix <service@bonprix.no>:
Hei Erik,

Takk for at du kontakter oss.Du skal selvfølgelig få svar på spørsmålet ditt.

Hvordan kan vi hjelpe deg?

Ved spørsmål, forespørsler eller forslag kan du ringe vår kundeservice fra mandag til fredag mellom kl 10:00 til kl 18:00 og lørdager 10.00-.15.00 på telefonnummer 21 05 57 30.

bonprix ønsker deg en fin dag.

Vennlig hilsen
Nicco
bonprix kundeservice




Kundetelefon: 21 05 57 30

Åpent Hverdager kl. 10.00 - 18.00 og lørdager 10.00-.15.00


www.bonprix.no
www.facebook.com/bonprixNO
www.twitter.com/bonprixNO
www.youtube.com/bonprix

bonprix Handelsgesellschaft mbH
Selskapets forretningskontor: Hamburg

Markus Fuchshofen
Dr. Richard Gottwald
Dr. Kai Heck
Rien Jansen
Dr. Marcus Ackermann

Handelsregister AG Hamburg HR B 36 455

Adresse:

bonprix Handelsgesellschaft mbH
Haldesdorfer Str. 61
22179 Hamburg

[Ticket-ID 99142872]

> Hei,
>
>
> dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
>
>
> (Jeg har ikke kontaktet disse).
>
>
> Vennligst rydd opp!
>
>
> Med hilsen
>
>
> Erik Ribsskog
>
>
> PS.
>
>
> Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
> virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
> jeg).
>
>
>
>
> ---------- Forwarded message ---------
> Fra: Service bonprix.no <service@bonprix.no>
> Date: man. 15. mar. 2021 kl. 14:04
> Subject: Ditt nyhetsbrev fra bonprix: Bekreft din påmelding nå!
> To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> " id="gmail-m_-7925913215884962542element-4571060" src="https://image01.bonprix.no/newsletter/versandmedia/mails-58528/bonprix-2011438.jpg" style="width: 100%; height: auto;" title="bonprix >" width="600">
>
>
> Bekreft registrering
>
>
>
> Kjære eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com,
>
>
> så gøy at du er interessert i bonpix nyhetsbrev!
> Vennligst bekreft registreringen din.
>
> Din rabattkode for gratis frakt leveres i en separat e-post.
>
> Ditt Bonprix-team
>
>
>
>
>
>
> "> Bekreft registrering ›
>
>
>
>
> Med nyhetsbrevet tilbys jeg mer!
>
>
> Rabattkoder
> Trender
> Salg
>
>
>
>
> Bekreftelsen du mottar med denne e-posten, er kun for din egen sikkerhet. Hvis du ikke har valgt å abonnere på bonprix nyhetsbrev, vennligst ignorere denne e-posten.
> Du kan når som helst avregistrere deg fra å motta nyhetsbrevet, ">her eller nederst, direkte i nyhetsbrevet.
 

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Klage/Fwd: Din registrering hos bonprix.no [Ticket-ID 99112647]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2021 kl. 21:21
Til: service@bonprix.no
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, service@bonprix.no, service-nr@news.bonprix-info.net, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tir. 22. jun. 2021 kl. 14:08 skrev bonprix <service@bonprix.no>:
Hei Erik,

Takk for underlagsmaterialet.Det kan vi selvfølgelig ordne for deg.

Vi beklager at varen er i dårlig kvalitet! Du kan selvsagt returnere varen uten å måtte betale returgebyret. Dersom du ønsker å bestille varen på nytt, ber vi deg om å kontakte oss på telefonnummeret nedenfor eller på epost. Vi sender denselvfølgelig uten kostnader. Vær oppmerksom på at vi kun håndterer bestillinger som betales med faktura via epost.

Vi ber deg følge anvisningen nedenfor, dersom du ønsker å sende noe i retur:

- varen skal sendes i originalforpakningen dersom den/disse fortsatt er i god stand - ellers i en annen pose.
- Legg ved returseddelen i pakken.
- Vennligst bruk den ferdigfrankerte returetiketten som fulgte med bestillingen.
- Lever pakken på postkontoret.
- Spar på kvitteringen til returen er registrert på kundekontoen din – kvitteringen trengs dersom du senere må sende inn en klage til PostNord.

Ved spørsmål, forespørsler eller forslag kan du ringe vår kundeservice fra mandag til fredag mellom kl 10:00 til kl 18:00 og lørdager 10.00-.15.00 på telefonnummer 21 05 57 30.

bonprix ønsker deg en fin dag.

Vennlig hilsen
Sofia
bonprix kundeservice




Kundetelefon: 21 05 57 30

Åpent Hverdager kl. 10.00 - 18.00 og lørdager 10.00-.15.00


www.bonprix.no
www.facebook.com/bonprixNO
www.twitter.com/bonprixNO
www.youtube.com/bonprix

bonprix Handelsgesellschaft mbH
Selskapets forretningskontor: Hamburg

Markus Fuchshofen
Dr. Richard Gottwald
Dr. Kai Heck
Rien Jansen
Dr. Marcus Ackermann

Handelsregister AG Hamburg HR B 36 455

Adresse:

bonprix Handelsgesellschaft mbH
Haldesdorfer Str. 61
22179 Hamburg

[Ticket-ID 99112647]

> Hei,
>
>
> dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
>
>
> (Jeg har ikke kontaktet disse).
>
>
> Vennligst rydd opp!
>
>
> Med hilsen
>
>
> Erik Ribsskog
>
>
> PS.
>
>
> Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
> virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
> jeg).
>
>
>
>
> ---------- Forwarded message ---------
> Fra: <service@bonprix.net>
> Date: fre. 12. mar. 2021 kl. 19:58
> Subject: Din registrering hos bonprix.no
> To: <eribsskog+25077030568@gmail.com>
>
>
>
>
>
>
> Shop fra vårt store utvalg - klikk her.
>
> Dame Herre Barn Hjem Salg
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Velkommen
> til oss
>
> Kjære Erik Løvenbalk Ribsskog,
>
> Så hyggelig at du liker bonprix. Du er nå registrert hos oss og vil ha tilgang til flere fordeler!
>
> Først av alt: Nå har vi lagret din e-postadresse, eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com. For sikkerhets skyld sender vi passordet ditt i en egen e-post. Hvis du skulle glemme det, klikker du bare på Glemt passord, så sender vi deg en e-post med ny informasjon.
>
> Nå har du tilgang til flere praktiske funksjoner:
>
> Raskere bestilling
> Alt du trenger for å logge inn er din e-postadresse og ditt passord. Så er det bare å sette i gang å bestille!
>
> Din ønskeliste
> Har du sett noe du liker ekstra godt? Med bare ett klikk kan du sette det på din ønskeliste slik at du ved en senere anledning lett kan finne det igjen, sammenligne eller bestille.
>
>
> Din personlige oversikt
> Under Min konto får du full oversikt over all viktig informasjon: dine bestillinger, fakturaer og status for forsendelser.
>
>
> Har du flere spørsmål, skriv gjerne til oss via vårt kontaktskjema, eller til service@bonprix.no.
>
> Med vennlig hilsen
> ditt bonprix-team
>
>
>
> Til nettbutikken >>
>
>
>
>
>
>
> Spørsmål & svar:
> service@bonprix.no
> Tlf: 21 05 57 30
> Faks: 21 05 57 39
>
> Se eller shop:
> www.bonprix.no
> Alle priser er inkludert mva og frakt.
>
> Du finner oss på:
>
> bonprix Handelsgesellschaft mbH
> Haldesdorfer Straße 61
> 22179 Hamburg
> Tyskland
> AG Hamburg HRB 36455
> Representert ved:
> Dr. Marcus Ackermann (styreleder),
> Markus Fuchshofen, Dr. Richard Gottwald. Dr. Kai Heck, Rien Jansen
>
>
>
> Køpsvillkår
> Personvern
>
>
> Dette nyhetsbrevet ble sendt til: eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com.
 

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Takk for din bestilling D-vitamin 40 µg
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2021 kl. 21:05
Til: kundeservice@mail.efi.no
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

det er veldig fint at dere sender ip-adresser.

Men nå var det navnene jeg etterlyste.

(Disse tallene sier ikke noe for meg.

Det er ikke sånn at disse ip-adressene står i en katalog, som telefon-numre.

Så det er bare heft, med disse, må jeg si).

Og jeg lurte også på hva dere akter å gjøre, for å hindre at dette skjer igjen.

(Senest forleden dag, så lot dere en trolle-bestilling slippe igjennom).

Så jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 22. jun. 2021 kl. 09:15 skrev <kundeservice@mail.efi.no>:
Hej Erik, 

 

Det är verkligen beklagligt att du råkat ut för bedrägeri och vi ser allvarligt på saken. Vi gör självklart allt vi kan för att hjälpa dig. Behöver du vår hjälp vid polisanmälan så ställer vi självklart upp. 

Här nedan följer en sammanställning av de uppgifter vi finner i vårt register som är kopplat till ditt namn. Beställningar har gjorts på diverse produkter, samliga via webben. Här nedan ser du en översikt där jag även tagit med IP adressen och beställningsdatum. Hoppas det kan vara till hjälp.

 

Lycka till och tveka inte att höra av dig om du behöver mer hjälp.

1. Eirk Ribsskog

Kundnummer: 1000866848

Registrerad beställning: 21.06.2021

IP Nummer: 185.220.101.3

 

2. Erik Løvenbalk Ribsskog

Kundnummer: 1000841758

Registrerad beställning: 21.02.2021

IP Nummer: 195.176.3.20

 

3. Erik Kuksuger Ribsskog

Kundnummer: 1000865900

 Registrerad beställning: 16.06.2021

IP Nummer: 185.220.101.17

 

4. Erik Løvenbalk Ribsskog

Kundnummer: 1000845552

Registrerad beställning: 21.02.2021

IP Nummer: 195.176.3.20

 

5. Erik Rompesniffer Ribsskog

Kundnummer: 1000866076

Registrerad beställning: 17.06.2021

IP Nummer:  185.100.87.244

 

6. Erik Sædslurper Ribsskog

Kundnummer: 1000865668

Registrerad beställning: 15.06.2021

IP Nummer:  144.217.80.80

 

7. Fru Erik Ribsskog

1000866293

Registrerad beställning: 18.06.2021

IP Nummer:  198.144.120.234

 

 
 
 
Med vennlig hilsen
 
EFI Kundeservice
 
 
 

w: www.efi.no
e: kundeservice@mail.efi.no
t : 987 01 444
 
EFI AS
Postboks 600 Sentrum, 0106 Oslo
Original Text

From: kundeservice@mail.efi.no
To: kundeservice@mail.efi.no
CC:
Sent: 00.00.00 00:00:00
Subject: RE: RE: Klage/Fwd: Takk for din bestilling D-vitamin 40 µg
 

 
 
 
 

Original Text

From: kundeservice@mail.efi.no
To: eribsskog@gmail.com
CC:
Sent: 00.00.00 00:00:00
Subject: RE: Klage/Fwd: Takk for din bestilling D-vitamin 40 µg
 

 

Original Text

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: juridisk@datatilsynet.no
CC: kundeservice@mail.efi.no;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;fmovpost@fylkesmannen.no;post@finkn.no;abuse@telia.com;amnestyis@amnesty.org;HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Sent: 22.06.21 02:43:43
Subject: Klage/Fwd: Takk for din bestilling D-vitamin 40 µg
 

Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 

---------- Forwarded message ---------
Fra: EFI Kundeservice <kundeservice@mail.efi.no>
Date: man. 21. jun. 2021 kl. 05:49
Subject: Takk for din bestilling D-vitamin 40 µg
To: eribsskog+retard@gmail.com <eribsskog+retard@gmail.com>


 
EFI-Shop
 
 
Hei, Eirk Ribsskog

Takk for din bestilling!

Pakkeavdelingen gjør sitt ytterste for at du skal motta din forsendelse i løpet av en ukes tid. Vi håper du blir fornøyd og ser frem til å ha deg som kunde hos oss.

Dersom du har noen spørsmål kan kundeservice kontaktes på telefon 987 01 444 (hverdager 8-16). Du kan også sende en melding til kundeservice via fanen på www.efi.no.

Selvbetjening på MIN SIDE
På MIN SIDE kan du enkelt selv administrere ditt/dine abonnement. Når du er innlogget får du en fullstendig oversikt, og kan velge hvor ofte du ønsker å få forsendelser, hvor mye de skal inneholde samt «hoppe over» en eller flere. – Du har full kontroll.
Her kan du logge deg på

Har du husket å gi oss ditt samtykke?
For at vi skal kunne sende deg EFI nytt – vårt månedlige nyhetsbrev samt e-poster med nyheter og tilbud trenger vi ditt aktive samtykke. Det er like enkelt å melde seg av som på!
KLIKK HER for å melde deg på

Med vennlig hilsen
EFI AS, Kundeservice

EFI
Kontakt oss
E-post: kundeservice@mail.efi.no
Telefon: 987 01 444

EFI AS
Boks 600 Sentrum, 0106 Oslo
www.efi.no

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Svar på søknad
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2021 kl. 00:41
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: richard.eide@protonmail.com, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Richard Eide <richard.eide@protonmail.com>
Date: tir. 22. jun. 2021 kl. 22:10
Subject: Svar på søknad
To: <eribsskog@gmail.com>


Helt enig Erik.

Vi må stå opp sammen som folk og si klart ifra om at dette finner vi oss ikke i. Gjør vi det samlet så er seieren vår.

Hvordan ser det ut for deg angående et møte for å bli bedre kjent med hverandre?

Jeg bor i Halden men kan pendle innover eller møte deg halvveis noen dag.

Mvh Rickard Eide
Operativ sjef for den nordiske motstandsbevegelsen i Norge.


Sent from ProtonMail mobile

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: You will Fall for these Autumn deals
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2021 kl. 00:29
Til: support@displate.com
Kopi: "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Hi,

I think your reply seems a bit far fetched.

This is not a one off.

I'm almost drowning in emails like this, where internet-trolls has ordered 'shit', in ny name.

So your email doesn't add up.

I want a reply from the Managing Director about this.

(I want to know the name, of the internet-troll, who has ordered/written this, in my name.

And I want to know, how you plan to improve, to avoid that something like this happens again).

Erik Ribsskog


tor. 17. jun. 2021 kl. 19:55 skrev Displate Client Experience Team <support@displate.com>:
##- Please type your reply above this line -##
Your request (514807) has been updated. To add additional comments, reply to this email.

Displate Client Experience Team (Displate)

Jun 17, 2021, 19:55 GMT+2

Hello Erik,

Thank you for your email.

My name's Adam Staszak and I'm one of the coordinators here at Displate. Your case was brought to my attention by my colleagues and I'll do my best to assist you today. Hopefully, I'll be able to dispel your fears and doubts related to this unfortunate situation of unwanted emails. 

As my colleagues explained earlier (additionally, I have provided my insight to them on this matter whilst discussing your case), the reason behind the emails that you have received before seems entirely coincidental. There was a user whose details were similar to yours, so was the email. This is not completely impossible, as, from my own experience, it also happened to me a couple of times when a person named exactly like myself had an email which was almost identical to mine and, as you can guess, also entered it incorrectly trying to use some audiobook service.

That being said, in your case it's slightly different - I am certain that somebody was browsing our website, liked the product, and thought "this looks good, but I want some discounts" and entered the email to receive promotional offers. Sadly, that email was typed in wrongly and being similar to yours, was used by our system to provide the addressee with promotional emails. Of course, such emails never reached that person that wanted to receive them, because they were unfortunately delivered to your inbox (as the system simply sent marketing emails wherever it was told to send them by a person typing that in), for which we are sorry, as you did not mean to receive them.

Please rest assured that none of this affects your personal information and it remains safe. Unfortunately, no system in the world is able to predict if a customer is typing in the email correctly or not, moreover, there is no possibility to prevent such email to be registered anywhere it's entered. What we can guarantee is that we have also checked our system and we can see that no emails are sent out to your email address from our end.

Once again, we are sorry that you found out about Displate in such a way, being sent the emails that you did not want to receive. Moreover, we wish that we could have tools that are able to somehow recognize if the e-mail is typed in correctly by a user. It is, however, simply beyond the scope of ability to prevent this from happening at this stage. All typos can be of course fixed in word processing software while writing, for example, an article, where rules of grammar can be applied, however, on the internet websites, computers nor systems simply won't "know" if things so random like email addresses are correct or not, or do they look as the user intended them to look.

We do, however, constantly keep looking for new solutions and new technologies, so whenever such a possibility becomes available, we will be first to try it.

As we explained earlier, please have no doubt that your data is safe. Once again, on behalf of our entire Team, please accept our most sincere apologies for this unfortunate turn of events.

Please do not hesitate to contact us again if we can be of any further assistance.

Have a nice evening,
Best regards,

Adam Staszak
Client Service Coordinator

icon

www.displate.com

Erik Ribsskog

Jun 17, 2021, 1:48 GMT+2

This is a follow-up to your previous request #471768 "Re: [Displate] Re: Klage/Fw..."

Hi,

like I told you in an e-mail from 6/4.

I want this to be escalated to a superior.

(I want to know the name, of the internet-troll, who has ordered/written this, in my name.

And I want to know, how you plan to improve, to avoid that something like this happens again).

Erik Ribsskog


tir. 16. mar. 2021 kl. 09:20 skrev Displate Client Experience Team <support@displate.com>:
This email is a service from Displate. Delivered by Zendesk

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: [RebelsMarket] Re: Hello! Not sure if you got my email for a subscrip...
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2021 kl. 00:21
Til: RebelsMarket Support <support@rebelsmarket.com>
Kopi: "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, belle@rebelsmarket.com
Hi,

like I wrote in my last email, I want a reply from a superior about this.

(I want to know the name of the internet-troll, who has written/ordered this, in my name.

And I want to know, what you plan to do, to avoid that something like this happens again).

Erik Ribsskog


tir. 15. jun. 2021 kl. 17:13 skrev Belle Morte (RebelsMarket Support) <support@rebelsmarket.com>:
##- Please type your reply above this line -##
Hi Erik

Your request (69607) has been updated. To add additional comments, reply to this email.

Belle Morte (RebelsMarket)

Jun 15, 2021, 8:13 PDT

Erik,

I wanted to reach out to make sure you received my message yesterday? 

Sincerely,

Belle



Belle Morte (RebelsMarket)

Jun 14, 2021, 7:04 PDT

Erik, 

I'm happy to help. May I please get the order number? It will start with an H or RMP. We have to be able to pull up the order to look into this. 

Sincerely, 

Belle 
Erik RIbsskog

Jun 12, 2021, 12:30 PDT

This is a follow-up to your previous request #65705 "Klage/Fwd: [RebelsMarket] R..."

Hi,

I want to know the name, of the internet-troll, who has ordered/written this, in my name.

And I also want to know, how your company plan to improve, to avoid that something like this happens again.

I want this complaint to be escalated to higher management.

Erik Ribsskog

man. 8. mar. 2021 kl. 15:11 skrev Belle Morte (RebelsMarket Support) <support@rebelsmarket.com>:

This email is a service from RebelsMarket. Delivered by Zendesk

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Now available on-demand│Grow your audience using localization webinar
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2021 kl. 00:07
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: support-in@google.com, Google Press <press@google.com>, dfrost@google.com, david@google.com, nate@google.com, eileen@google.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Google Publishers on Air <no-reply-eventsatgoogle@google.com>
Date: ons. 16. jun. 2021 kl. 19:24
Subject: Now available on-demand│Grow your audience using localization webinar
To: <eribsskog+(Sensurert av johncons-blogg)-(Sensurert av johncons-blogg)bekkestua@gmail.com>


Watch the Grow your audience using localization webinar in your own time, on demand


Google
Hero image
Watch again and download your free localization checklist

Hello Erika Ribsskog,

Sorry you couldn’t make our recent webinar.

If you’re still interested in how localization can help grow your audience, you can watch the webinar on-demand via the link below. You can also use the same link to download your free localization checklist. 
WATCH ON DEMAND
The webinar lasts about an hour, and includes how to get started with localization, tools you can use to make your project go smoothly, plus a live Q&A with viewers.

Want to see what’s coming up? Explore future webinars on our Publishers on Air events page.
Thank you,
The Google AdSense Team

Connect with us
Twitter Linkedin YouTube
You received this email because you registered for a Google event. If you don't want to receive any more emails about this event, you can opt out here.

Google logo
Google Ireland Ltd, Gordon House,
Barrow Street, Dublin 4,
Ireland.

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Ready to join the webinar?│Grow your audience using localization is starting soon
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. oktober 2021 kl. 00:03
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: support-in@google.com, Google Press <press@google.com>, dfrost@google.com, david@google.com, nate@google.com, eileen@google.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Google Publishers on Air <no-reply-eventsatgoogle@google.com>
Date: ons. 16. jun. 2021 kl. 16:49
Subject: Ready to join the webinar?│Grow your audience using localization is starting soon
To: <eribsskog+(Sensurert av johncons-blogg)-(Sensurert av johncons-blogg)bekkestua@gmail.com>


Grow your audience using localization webinar is starting soon, join with the link now


Google
Hero image
Get ready for today’s webinar

Hello Erika Ribsskog,

Don’t forget, the Grow your audience using localization webinar is about to start.

Just follow the link below at 5pm-6pm GMT+1 today (9am-10am PST / 12pm-1pm EST). 
JOIN THE WEBINAR
Get ready to learn how to:
Drive traffic by translating and localizing your content for new high-demand markets
Grow your audience quicker by repurposing existing content
Scale up your localization and translation processes with proven strategies that free-up your time to create more content

See you shortly,
The Google AdSense Team

Connect with us
Twitter Linkedin YouTube
You received this email because you registered for a Google event. If you don't want to receive any more emails about this event, you can opt out here.

Google logo
Google Ireland Ltd, Gordon House,
Barrow Street, Dublin 4,
Ireland.