søndag 10. oktober 2021

Mer om min morfars fetter Asbjørn Ribsskog. (Fra Østlandets Blad 9. februar 1989)

morfars fetter a r

https://www.nb.no/items/467ec2ae995006bcd3642cadea0fe2af?page=1&searchText=ribsskog~1

PS.

Da jeg bodde på Ungbo, i Skansen Terrasse 23.

(Hvor jeg bodde fra sommeren 1991 til januar 1996).

Så var det sånn en gang, (etter at jeg var ferdig med militæret, noe jeg var sommeren 1993).

At jeg fikk, et julekort, til en Ståle Ribsskog.

(Dette julekortet havna i Ungbo sin postkasse.

Men siden at jeg heter Ribsskog selv, så tok jeg med dette postkortet inn på rommet mitt.

Og så glemte jeg det).

Og etter at jeg begynte med slektsforskning, (i 2009), så har jeg funnet ut, at Ståle Ribsskog, (min mors tremenning), var Asbjørn Ribsskog sin eldste sønn.

(Asbjørn Ribsskog hadde også en sønn, som het Dag.

Som var faren til den svenske politikeren Jenny Ribsskog.

Blant annet).

Og Ståle Ribsskog hadde visst bodd, (har jeg seinere funnet ut), i Skansen Terrasse 23, (som meg).

Men Ståle Ribsskog bodde ikke på Ungbo.

Nei, han bodde muligens i leiligheten til min Matland/OBS Triaden-kollega Fanney Ingadottir, (og hennes islandske mor).

Eller om han bodde en etasje lenger opp, (eller ned).

(Og ikke solgte til de nevnte islendingene).

Og der bodde han sammen med sin kone Siri Omvik Ribsskog, (og deres datter Berit, som vel var et par år gammel, da de flytta derfra, noen få år, før jeg havna på Ungbo, i kjelleren der, sommeren 1991).

Og da jeg gikk det andre året på NHI.

(Noe jeg gjorde studieåret 1991/92.

Da NHI holdt til på Helsfyr).

Så dro jeg innom Kredittkassen, på Helsfyr.

For jeg skulle heve studielån-giroen, fra Lånekassa.

(Eller sette disse pengene inn på konto.

Jeg hadde hatt Fokus Bank-konto, det første året jeg bodde i Oslo, (studieåret 1989/90).

Men den klarte jeg å overtrekke, mot slutten av studieåret.

Noe jeg har skrevet mer om i Min Bok 2).

Og mannen i kassa, begynte å rope på en kollega.

Og det var Siri Ribsskog, (en slank dame, med brunt/svart hår), viste det seg.

(Mannen i kassa mente at Siri Ribsskog burde hilse på meg.

Noe sånt).

Og jeg forklarte, (til Siri Ribsskog, etter at hu hadde lurt på hvem jeg var), at jeg gikk på NHI.

Og hu fortalte at hu/de også het Ribsskog.

(Mannen i kassa, hadde vel brukt fornavnet hennes, da han ropte på henne.

Noe sånt).

Men Siri Ribsskog sa vel ikke, at de også hadde bodd, i Skansen Terrasse 23, (sånn som jeg husker det).

(Det fant jeg vel først ut seinere.

Da jeg fikk det nevnte julekortet, (til Ståle Ribsskog), så trodde jeg vel, at det var feil adresse på kortet.

Og at det kanskje var snakk om en slags sammenblanding, med min adresse.

Noe sånt.

Eller, jeg lurte ihvertfall på dette.

Og det er mulig at jeg viste det nevnte postkortet, til min søster Pia.

Som også bodde på Ungbo, på den tida.

Men min mormor Ingeborg, hadde sagt, på midten av 80-tallet, at det var mye konflikter/stridigheter, i Ribsskog-slekten.

Så det var ikke sånn at jeg gjorde noe med det nevnte postkortet.

Bestemor Ingeborg nektet å hjelpe meg, med den høye studieavgiften, (som Lånekassa ikke dekket alt av), på NHI.

Og derfor var jeg sjelden i kontakt med henne, på den tida, som jeg fikk det nevnte postkortet.

Og Siri Ribsskog nevnte vel ikke, at hennes ektemann het Ståle.

Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Mer om Siri Omvik Ribsskog f. Omvik Larsen, (som muligens har gifta seg på nytt, etter at Ståle døde):

mer om siri

https://www.f-b.no/helse/ov-deg-pa-a-vare-aktiv-i-paskeferien/s/5-59-99164

PS 3.

Siri sin mor, (som var fra Bergen, som faren), døde visst i 1995, (fra Aftenposten 16. august 1995):

siri sin mor

https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/74777/11/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D&query="signe+larsen"

PS 4.

Støresøstera er visst venninne med Märtha:

venninne med martha

PS 5.

Lillesøstera har sinnablogg light:

nesten sinnablogg

PS 6.

Når det gjelder Skansen Terrasse 23, så bodde min mors tremenning Ståle, hans kone Siri og deres datter Berit, (min firemenning), i fjerde etasje, (og de solgte året før jeg flytta dit), mens min søster Pia, min kamerat Glenn Hesler og meg, bodde i Ungbo-bofelleskapet i kjelleren, og Fanney og de bodde vel, i andre etasje, sånn som jeg husker det, (fra Arbeiderbladet 22. august 1990):

fjerde etasje

Mer fra Bærum

På mandag 23. august, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Bærum kommune, (må det vel være), hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

IMG_20210823_211622

PS 2.

En syklubb skulle absolutt ha møtet sitt rett utafor hovedinngangen til Bekkestua Senter:

IMG_20210823_211830

PS 3.

Jeg lurer også på om det var sånn at han her råkjørte:

IMG_20210823_211812

PS 4.

Her var det som i Russland, under kommunist-tida:

IMG_20210823_212219

PS 5.

Nå har jeg jobbet en mannsalder i matbutikker, (fra 1988 til 2004), men hva de brune posene er, det skal jeg ikke påstå at jeg skjønner, men de skal nok antagelig ligge et annet sted, (for å si det sånn):

IMG_20210823_212703

PS 6.

Sats har et vindu, hvor man kan se, at folk står med rumpa i været:

IMG_20210823_213516

PS 7.

Her er mer om dette:

IMG_20210823_213526

PS 8.

Bærum kommune er ikke så flinke til å fjerne tagging/graffiti:

IMG_20210823_215504

PS 9.

Bekkestua Senter hadde slått av rulletrappa, (da jeg skulle gå ut av senteret, cirka en halvtime før stengetid):

IMG_20210823_220939

PS 10.

Jeg blir ofte, (som i går), gått ned flere titalls ganger, (av kommunister, eller hvem det kan være), når jeg går på handleturer, i Bekkestua/Bærum, (så det hadde vært bra, hvis Google kunne ha kommet med sin hypede Google Glass):

IMG_20210823_221442

PS 11.

På Extra Bekkestua var det vanskelig å komme fram med handlevogna:

IMG_20210823_224851

PS 12.

I min tid som Rimi-butikksjef, (noe jeg jobbet som fra 1998 til 2002), så lærte jeg at varene ikke skulle stå rett på gulvet, (sånn som en del av brusen gjør her):

IMG_20210823_224908

PS 13.

Her var det nesten som i Russland under kommunist-tida, (når det gjelder Omo-vaskemiddel):

IMG_20210823_224929

PS 14.

Jeg sendte tilbake 'troll-post', til møkka-firmaene:

IMG_20210823_230113

PS 15.

Her er mer om dette:

IMG_20210823_230126

PS 16.

Noe lignende skjedde også i går:

IMG_20210823_230721

PS 17.

Noen mener at det var bedre i Norge før innvandringen:

IMG_20210823_230850

PS 18.

Her har visst noen sittet og forsøplet:

IMG_20210823_231020_1

PS 19.

Denne katten oppførte seg merkelig, den satt bare langs veien, og mjauet, som om den prøvde å si noe:

IMG_20210823_231918

PS 20.

Mer fra Extra, (hvor jeg betalte i selvbetjeningskassa som vanlig):

IMG_20210823_234551 paint

PS 21.

Extra sitt EMV/Coop-potetgull med paprika, (av merket Xtra), har vært uspiselig, (på grunn av at det har vært laget av veldig dårlige poteter), de siste par gangene, som jeg har kjøpt det, (så jeg har nå slutta å kjøpe den varen):

IMG_20210824_002719

PS 22.

Her er mer om dette:

IMG_20210824_002754 paint

PS 23.

Enda mer om dette:

IMG_20210824_002801

PS 24.

Og enda mer om dette:

IMG_20210824_003242

PS 25.

Da jeg jobba deltid, på Rimi Munkelia.

(Noe jeg gjorde, fra desember 1992 til juni 1994.

Ved siden av militæret blant annet).

Så sa butikksjef Magne Winnem, (som jeg gikk i samme klasse som, under russetida, og som jeg også var forlover for), til en kunde.

At EMV-varene skulle være, av like god eller bedre kvalitet, sammenlignet med markedslederen, (som i dette tilfellet er Maarud potetgull).

(Dette var som et mantra, i Rimi, (hvor jeg jobbet fra 1992 til 2004).

Sånn som jeg husker det).

Og dette blir jo som en vits, når man ser potetgullet overfor.

Og det er det samme, hvis jeg kjøper EMV-pommes frites, i norske butikker.

(Disse pakkene er på 1.2 kilo, hos alle butikk-kjedene.

Og de er muligens fra samme produsent).

Det er laget av så dårlige poteter, at det er uspiselig, (må jeg si).

Så jeg har slutta å kjøpe pommes frites, (for det er også sånn, at markedsleder-varene, (i Norge), er mye dyrere, enn i England, for eksempel, hvor en kilo pommes frites, vel pleide å koste, rundt et pund, (ti kroner), og kvaliteten var kjempebra, uansett hvilket merke man kjøpte, som med potetgullet der).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 26.

Når det gjelder England, (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

Så var det forresten sånn.

At McCoy's potetgullet.

Det kunne noen ganger ha en slags bismak, av råtne poteter.

(Sånn som jeg husker det).

Det var kanskje fordi, at de brukte, de største potetene.

Hm.

Men Walkers, (som vel var markedslederen).

De var jeg aldri misfornøyd med kvaliteten på, (sånn som jeg husker det).

(Selv om jeg noen ganger kanskje savnet paprika-varianten, (fra Norge).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 27.

Når det gjelder det Xtra-potetgullet, (lenger opp i blogg-posten).

Så kan de se ut som, at de har brukt veldig gamle poteter, som de ikke har skrelt engang.

Og det er mulig, at Sørlandschips, bruker uskrelte poteter.

Men da bruker de ikke så gamle poteter, som det Coop har gjort.

(Vil jeg si).

Og Xtra-potetgullet skal være til vanlig være laget, av skrelte poteter, (som Maarud sitt).

(For å si det sånn).

Så er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: aurora.sundnes.skaland@gmail.com has sent you a romantic ecard.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. oktober 2021 kl. 07:59
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: ecards@123greetings.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: 123Greetings.com <ecards@123greetings.com>
Date: søn. 27. jun. 2021 kl. 19:07
Subject: aurora.sundnes.skaland@gmail.com has sent you a romantic ecard.
To: <e.ribs.skog@gmail.com>


Aurora Skaland [aurora.sundnes.skaland@gmail.com] just sent you an ecard from 123Greetings.com

You can view it by clicking here:
https://www.123greetings.com/send/view/06127521610907505466

Or if you prefer, you can go to https://www.123greetings.com/ and type your ecard number (06127521610907505466) in the "Search Box" at the top right of the page.

Download our Free Mobile App to send beautiful ecards on the go:
https://www.123greetings.com/usr-bin/to/1?src=rcvr_app

Hey, it's time for 4th of July. Send our cute and sparkling 4th of July ecards to your friends, family and loved ones and wish them lots of fun and good time:
https://www.123greetings.com/events/fourth_of_july/?utm_source=rcvr_event

Forgot to wish your friends on their birthday? It's never too late to send wishes.

Just click on the link below to send a beautiful birthday ecard:
https://www.123greetings.com/birthday/happy_birthday/?utm_source=rcvrbirth

Your ecard is going to be with us for the next 30 days.

Using our new tracking feature, you can now view all the ecards received by you in the last 30 days.

Click on the link below or copy & paste the link into your browser's address bar.
https://www.123greetings.com/connect/track/msg-15

If you need any help in viewing your ecard or any other assistance, please visit our Help/ FAQ section at: https://help.123greetings.com/

We hope you enjoy your ecard,

Your friends at 123Greetings.com
https://www.123greetings.com

We respect your privacy. To view our privacy policy, click on the link below:
https://www.123greetings.com/privacy_policy.html

If you do not want to receive this type of email from 123Greetings.com please click on the following link to unsubscribe:
https://www.123greetings.com/connect/unsub/3b7159776b7a367669647802686e605a53276c7164586c373f275b5d5f2b1f080f

If you have any other problem please contact us by clicking on the following link:
https://help.123greetings.com/contact_us.html

Note: This is an auto generated email. Please do not reply.

This email was sent by 123Greetings.com, Inc., 255 Executive Drive, Suite 400, Plainview, New York, NY - 11803.

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Reserve your seat! Free webinar -- workable solutions & practical tools
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. oktober 2021 kl. 07:48
Til: Judith Kocken <jkocken@newerapub.com>
Kopi: Christiane Goldenitz <cgoeldenitz@newerapub.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hi,

this sounds to stupid.

I tell you that someone has ordered/written something in my name, and you delete the evidence.

That doesn't add up.

I want the Managing Director to have a look at this now.

(I want to know the name of the internet-troll, who has ordered/written this, in my name.

And I want to know what you're planning to do, to avoid that something like this happens again).

Erik Ribsskog


søn. 27. jun. 2021 kl. 16:15 skrev Judith Kocken <jkocken@newerapub.com>:
*** oversættelse nedenfor ***

Dear Mr. Ribsskog, 

Apologies for the inconvenience our email has caused for you.

When you first sent your complaint (in January), we have removed your email and any information we had on you. You should not have received any further promotional emails from us since that time. Please confirm this is the case. 

It is possible that someone else filled out your name and email address on our website to request free information. The only information we receive from such a form is your name, address, email address and possibly a phone number. We fulfil such requests with a booklet sent by postal service and sometimes (like in your case) an invitation to a webinar. It is totally understood that YOU DO NOT WANT TO RECEIVE SUCH INFORMATION. And your name HAS BEEN REMOVED already. 

I can see that perhaps this was not made clear in the earlier answers. 

I am not able to see the name of the person who filled out the form as it was done in your name. But all information has been deleted already so I do not have any record of what exactly was filled out in the first place. 


Please do confirm that you have not received further promotional emails from us in the past months so we can consider this case closed. 

Best regards, 
Judith Kocken 
Internet Director 
New Era Publications



*** oversættelse ***

Kære Mr. Ribsskog,

Undskyld for ulejligheden, som vores e-mail har medført for dig.

Da du først sendte din klage (i januar), har vi fjernet din e-mail og alle de oplysninger, vi havde om dig. Du burde ikke have modtaget yderligere reklamemails fra os siden det tidspunkt. Bekræft venligst, at dette er tilfældet.

Det er muligt, at en anden udfyldte dit navn og din e-mail-adresse på vores websted for at anmode om gratis information. De eneste oplysninger, vi modtager fra en sådan formular, er dit navn, adresse, e-mail-adresse og muligvis et telefonnummer. Vi imødekommer sådanne anmodninger med en pjece sendt af postvæsenet og undertiden (som i dit tilfælde) en invitation til et webinar. Det er fuldstændig forstået, at DU IKKE VIL FÅ SÅDAN INFORMATION. Og dit navn er allerede blevet fjernet.

Jeg kan se, at dette måske ikke blev gjort klart i de tidligere svar.

Jeg kan ikke se navnet på den person, der udfyldte formularen, som det blev gjort i dit navn. Men al information er allerede slettet, så jeg har ikke nogen registrering af, hvad der nøjagtigt blev udfyldt i første omgang.


Bekræft venligst, at du ikke har modtaget yderligere salgsfremmende e-mails fra os i de sidste måneder, så vi kan betragte denne sag som afsluttet.

Med venlig hilsen,
Judith Kocken 
Internet Director 
New Era Publications




On 27 Jun 2021, at 15.51, Christiane Goldenitz <cgoeldenitz@newerapub.com> wrote:


-------- Forwarded Message --------
Subject: Re: Klage/Fwd: Reserve your seat! Free webinar -- workable solutions & practical tools
Date: Sun, 27 Jun 2021 11:55:49 +0200
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: Christiane Goldenitz <cgoeldenitz@newerapub.com>
CC: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>

Hei,

dette blir for dumt.

Som jeg skrev i min forrige mail, så ønsker jeg at en overordnet, skal svare på dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så dette må jeg klage på.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 29. mar. 2021 kl. 20:05 skrev Christiane Goldenitz <cgoeldenitz@newerapub.com>:
Kære Eric,

Vi har dig ikke på vores liste. Kan du venligst sende mig en af de e-mails, som du stadig får?
Tak skal du have.
Med venlig hilsen,
Christiane

On 3/29/2021 5:51 PM, Erik Ribsskog wrote:
Hei,

det kan man vel se, nederst i mail-historien, at jeg fortsatt får mailer fra dere.

Dere må kjøpe dere nye briller, virker det som.

Dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet.

(Jeg ønsker å vite hva navnet er, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hvordan dere skal forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen, mot meg eller andre folk).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


søn. 17. jan. 2021 kl. 13:46 skrev Christiane Goldenitz <cgoeldenitz@newerapub.com>:
Kjære Eric,

Vennligst forklar. Etter at du skrev første gang, tok vi deg av adresselisten vår. Får du fortsatt e-post fra oss? Det skal ikke være tilfelle.

Med vennlig hilsen,

Christiane Goeldenitz
New Era Publications International ApS

Ps: Årsaken til hvordan du kom på adresselisten vår er fordi du en gang spurte om mer informasjon (eller noen andre i navnet ditt hvis det ikke var deg).

On 1/17/2021 7:07 AM, Erik Ribsskog wrote:
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Christiane - NEW ERA <cgoeldenitz@newerapub.com>
Date: man. 30. nov. 2020 kl. 09:01
Subject: Reserve your seat! Free webinar -- workable solutions & practical tools
To: Erik <eribsskog@gmail.com>


   

Hi Erik,

I thought you might be interested in this and would like to invite you to our free webinar with business star Andrea D’Agostini on Saturday 5 December at 18:00 Copenhagen time.

In these times of economic uncertainties and personal stress there is a great demand for workable solutions and practical tools. Our guest speaker will give useful advice and practical examples based on the powerful technology from L. Ron Hubbard to assist you with solutions to unwanted situations in life in addition to information and tips to generate and increase income in no matter the circumstances.

Join us on Saturday by using this link:
newerapub.com/webinar/beyond-business-2

Your FREE webinar registration code is: newera

We are looking forward to seeing you. You are welcome to invite your friends and associates.

Best Regards,
Christiane
 


Trademark Info | Privacy Policy | Update Preferences | Unsubscribe

© 2020 NEW ERA Publications International ApS. All rights reserved. NEW ERA is a registered trademark and service mark in Denmark among other countries and is owned by New Era Publications International ApS.

This e-mail has been sent to eribsskog@gmail.com by New Era Publications International ApS located at Smedeland 20, 2600 Glostrup, Denmark. If you no longer wish to receive our emails, please use the above links to update your preferences or unsubscribe.

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Hvor ble du av?
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. oktober 2021 kl. 07:31
Til: "Bambox.dk" <info@bambox.dk>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

den slags kan man godt kontrollere.

For man kan ha en funksjon, sånn at man må bekrefte sin mail-adresse.

Så dette er noe pjatt må jeg si.

Det er også noe som heter en ip-adresse.

Og den skal være lagret i deres data-system.

Og derfra skal dere kunne navnet på det aktuelle internet-troll.

Så dette må jeg klage på.

Dette er at dere ikke prøver engang, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


søn. 27. jun. 2021 kl. 14:19 skrev Bambox.dk <info@bambox.dk>:
Hej 

Som skrevet tidligere er din email adresse blevet indtastet i vores system,
vi kan ikke kontrollere hvem der indtaster email oplysninger i vores system.

Du kan blot afmelde dig vores nyhedsbrev, så er der ikke mere i den sag.

Mvh

Hans Peter
Direktør
Bambox



Hans Peter Isidor
Mobile: +4560801880
Den 27. jun. 2021 kl. 11.08 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:


Hei,

dette synes jeg at høres litt tafatt ut.

Når dere sier at dere ikke kan gjøre noe med dette.

Dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 29. mar. 2021 kl. 19:29 skrev Bambox.dk <info@bambox.dk>:
Hej Erik

Som allerede nævnt for dig tilbage i januar, er oplysninger blevet indtastet på bambox.no.

Det virker som om at det er én der ikke bryder sig om dig, der har indtastet oplysningerne:

<Skærmbillede 2021-03-29 kl. 19.24.09.png>


Vi kan ikke kontrollere hvem der indtaster oplysningerne på shoppen, kun slette data som vi også har gjort i dit tilfælde.

Vi kan ikke gøre yderligere i denne sag.

Hans Peter
Bambox.dk

Den 29. mar. 2021 kl. 18.44 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:

Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg synes også, at dere er veldig vanskelige.

Jeg forteller dere, at dette er snakk om identitetstyveri.

Og så sier at det ikke er noe med identitetstyveri å gjøre.

Da er dere veldig vanskelige, (og dumme), vil jeg si.

Dere burde kanskje finne på noe annet å gjøre, enn å jobbe med kundeservice.

Vennligst send om dette til en overordnet.

Skjerpings!


søn. 17. jan. 2021 kl. 13:33 skrev Bambox.dk <info@bambox.dk>:
Hej Erik

Dine oplysninger er indtastet på vores hjemmeside www.bambox.no

Det er ikke noget med identitest tyveri at gøre, jeg sletter oplysningerne vi har på dig.

Mvh

Hans Peter
Bambox



Hans Peter Isidor
Mobile: +4560801880
Den 17. jan. 2021 kl. 06.53 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:


Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: bambox.no <info@bambox.no>
Date: man. 30. nov. 2020 kl. 04:04
Subject: Hvor ble du av?
To: <eribsskog@gmail.com>


Hvor ble du av?
Hei, Handlevognen din ga oss beskjed om at den har ventet en stund på at du skulle komme tilbake.
Gå til din handlekurv
Gjennemfør købet
Prøv våre bambussokker - sort- kun et par per husstand! × 1
28-32
Vil du ikke modtage disse emails? Afmeld

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
[Displate] Pending request: Re: [Displate] Pending request: Klage/Fwd: Find Posters That Tell Your Story
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. oktober 2021 kl. 07:20
Til: support@displate.com
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hi,

like I wrote to your colleague the other day, I want the Managing Director to have a look at this.

I can't see that this has happened.

Please escalate this to the Managing Director now.

(I want to know the name of the internet-troll who has ordered/written this, in my name.

And I want to know what you're planning to do, to avoid that something like this happens again).

Erik Ribsskog


tor. 24. jun. 2021 kl. 10:47 skrev Displate Client Experience Team <support@displate.com>:
##- Please type your reply above this line -##
Your request (517256) has been updated. To add additional comments, reply to this email.

Displate Client Experience Team (Displate)

Jun 24, 2021, 10:47 GMT+2

Hello Erik,

Thank you for your message.

As per our previous messages, we would like to kindly inform you that there are no orders in our system placed under your email address. Hence, your data has not been used to make an unauthorized purchase on our website.

Also, just as we already mentioned the message you provided us with is sent to new users who create an account on our website. Therefore, we suspect that the email address provided must have mistyped, hence the notification was sent to you. 

Please note that while making a purchase on our website, the data of our customers is secured as payments on our website are encrypted. You can read more about our SSL certificate by clicking the LOCK icon to the left of our URL Displate.com. Moreover, all payments are protected by Norton. Also, we have the certificate of security and the encryption, which protect your data.

However, while providing the details, such as email address to create a new user account on our website, we rely only on our users who enter all the data manually and it may happen that the mistyped email can be in fact someone else's genuine email address, as it may have been in your case.

Considering the above, could you please let us know if you did not create an account on the displate.com website?

Thank you in advance.

Have a nice day.
Best regards,

Michał Żaczek
Client Service Agent

icon

www.displate.com

Erik Ribsskog

Jun 24, 2021, 6:34 GMT+2

This is a follow-up to your previous request #458757 "Re: [Displate] Pending requ..."

Hi,

like I've told you several times earlier.

I want this to be escalated to a superior.

(I want to know the name of internet-troll who has ordered this in my name.

And I want to know how you plan to improve, to avoid that something like this happens again).

Erik Ribsskog


ons. 24. mar. 2021 kl. 15:03 skrev <support@displate.com>:
This email is a service from Displate. Delivered by Zendesk

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Verify your HEY backup email
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. oktober 2021 kl. 07:11
Til: Chase Clemons <support@hey.com>
Kopi: "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, sfovpost@statsforvalteren.no
Hi,

in my last email I asked for this complaint to be sent to the Managing Director.

I can't see that that has happened.

So that I have to complain about.

Please escalate this to the Managing Director now.

(I want to know the name of the internet-troll, who has written/ordered this, in my name.

And I want to know what you're planning to do, to avoid that something like this doesn't happen again).

Erik Ribsskog
 

man. 21. jun. 2021 kl. 14:57 skrev Chase Clemons <support@hey.com>:
Hey Erik!

I'm Chase - Head of Support here at HEY.com. The account you listed in your email has already been cancelled.

According to our policies (https://hey.com/policies/privacy/), we do not hand over any user data without a court order. In this case, we wouldn't even be able to produce any directly actionable data regardless, since the user did not supply their real name or any other identifying information. So it wouldn't be much use anyway.

But if this incident becomes part of a criminal investigation, launched by authorities in your home country, then they can submit a court order to their American counterparts, and we can act upon that. Again, we don't have any identifying information on the user, except the IP address, which you'd also need a court order to pursue a reveal through their ISP, if they happened to use a home account that can be traced in such a way (it's very likely they did not, and instead used a VPN, in which case you will not be able to get anything there either).

I know this is frustrating. The internet is a double-edged sword.

If you face any future harassment from users on HEY that violates our use restrictions, please do reach out again, and we will investigate/cancel the account again.

Chase | he/him | Basecamp.com & HEY.com Head of Support 👋
{#HS:1547002043-7638169#}
On Fri, Jun 18, 2021 at 3:02 AM CDT, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hi,

I think this complaint should be sent to the Managing Director and not to some tech-person.

Someone with focus on custommer-support/operations, (at the top of the hiearchy), should reply to this, and not someone from a spesialiced department.

I think your department is there to support your operations-department, and your not meant to deal with custommers/citizens directly.

I think the operations-department is more used to dealing with cases like this.

So I wonder a bit if this a joke, (that I get a reply from a 'nerd-department').

This I want to complain about.

Please escalate this to a superior, (within the operations-department).

(I want to know the name of the internet-troll who has ordered/written this in my name.

And I want to know how you plan to improve, to avoid that problems like this happens again).

Erik Ribsskog

tir. 16. mar. 2021 kl. 17:10 skrev David Heinemeier Hansson <support@hey.com>:

Jeg sendte en e-post til Bærum kommune

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Deres brev fra 4. oktober/Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! [INC ID# 659097]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 10. oktober 2021 kl. 04:22
Til: post@baerum.kommune.no
Kopi: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kundeservice@hafslundstrom.no, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kundesenter.no@lowell.com, post@baerum.kommune.no, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no
Hei,

jeg viser til Deres brev fra 4. oktober.

(Se vedlegg).

Dere gjemmer dere bak coronaen virker det som.

Dere skriver i kontrakten at dere forbeholder dere retten til å bytte til LOS, men dere skriver ikke noe om når dette skulle skje.

Og sånn var på det på starten av coronaen og.

Dere byttet dørlås til Salto/RFID/'overvåknings-bar' type, uten å informere skriftlig.

(Dere kunne jo ha sendt et brev.

Sånn som dere har gjort nå).

Jeg fikk bare noen kryptiske talebeskjeder, om den nye dørlåsen, (som det kunne virke som at var til noen andre, som hadde mista nøklene, eller noe, noe jeg ikke hadde gjort).

Så det er ikke lett å skjønne hva dere driver med alltid, vil jeg si.

Da jeg jobbet som butikksjef, på Rimi Nylænde, i Oslo, (noe jeg jobba som fra 1998 til 2000), så sa de ansatte der, at de likte å bli informert.

Og det tror jeg gjelder for de fleste folk/borgere.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Når det gjelder det med å kontakte Nav.

(Som dere ber meg om å gjøre).

Så har jeg blant annet lært om organisasjon, på videregående og NHI, i sin tid.

Og Nav Bærum er del av Bærum kommune.

Så når jeg sender til Bærum kommune, så har jeg egentlig sendt om dette til Nav også, (vil jeg si).

Nav har heller ikke noe mail-adresse, på sitt nettsted, (ihvertfall ikke sist jeg sjekka).

Så jeg regner med at kommunen da sender dette videre, til riktig Nav-avdeling også.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 9. okt. 2021 kl. 11:16
Subject: Re: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! [INC ID# 659097]
To: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Cc: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <svc.no.nova@lowell.com>, <post@baerum.kommune.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>


Hei,

så dette er altså ikke mulig å ta med disse firmaene?

Dere ønsker istedet å ødelegge helga til folk som en bunch med sadister, (hadde jeg nær sagt).

Og så er det ingen person som har undertegnet mailen deres.

Hva skal dette bety, lurer jeg.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet hos dere om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


lør. 9. okt. 2021 kl. 09:40 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei,

Takk for din henvendelse.

Om du mener NorgesEnergi og Fortum Strøm(tidligere Hafslund Strøm) har fakturert deg for samme mnd så ber vi deg sende oss kopi av fakruraene så vi kan undersøke dette nærmere. Det skal i utgangspunktet ikke være mulig å bli fakturert fra to selskaper for samme periode.

Mvh
Lowell Norge AS

>Hei,
>
>det virker som at dere bare har vikarer på jobb.
>
>Som jeg forklarte i den forrige mailen, så har jeg også fått faktura, fra Norgesenergi, for den samme strømmen, (i juli og august).
>
>Og det er riktig at jeg skal få dobbelt opp, med regninger, fra både Hafslund og Norgesenergi.
>
>Så her er det Hafslund, som har surra.
>
>Og det virker som at dere ignorerer dette temaet.
>
>Dere kommenterer ikke, om den regningen, som jeg har fått, fra Norgesenergi.
>
>Det hopper dere elegant over.
>
>Så jeg må si at det er noe slags svindel dere, (og Hafslund), driver med.
>
>Jeg skjønner at Hafslund blir furtne, når de mister strøm-kunder.
>
>Men de burde holde denne furtinga for seg selv, og ikke la det gå ut over strøm-kundene.
>
>Dette må er svindel-forsøk, må jeg si.
>
>Så nå får dere se å slutte med disse åndssvake truslene deres.
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>PS.
>
>Jeg sendte Hafslund en mail om dette, (med kopi til dere blant annet), på 30. september.
>
>Og så svarer dere, på min første mail, fra 12. september.
>
>Så da er det ikke noe rart i, at det blir surr.
>
>Her må dere slutte å tulle, og begynne å følge med litt i timen, (som de sier).
>
>Skjerpings!
>
>
>lør. 2. okt. 2021 kl. 14:18 skrev Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com<mailto:strom.no@lowell.com>>:
>Hei.
>
>Dette er noe du må ta opp med kommunen og få avklart. Per dags dato er kravene på ditt navn og du står som ansvarlig for disse. Vi ber om at du sjekker opp dette snarest da kravene kan øke med ytterligere saksomkostninger.
>
>Vi tar ikke kontakt med kommunen for å kreve inn så lenge kravene står på ditt navn.
>
>Med vennlig hilsen
>Lowell Norge AS
>
>
>
>From: eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>
>Sent: 12.09.21 00:47
>To: svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>
>Cc: sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>;post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>;amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>;hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>;kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no>;lbf@lbf.no<mailto:lbf@lbf.no>;post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>;post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>;kundesenter.no@lowell.com<mailto:kundesenter.no@lowell.com>;post@baerum.kommune.no<mailto:post@baerum.kommune.no>;kundesenter@los.no<mailto:kundesenter@los.no>
>Subject: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker!
>
>Hei,
>
>jeg viser til Deres brev fra 3. september.
>
>(Se vedlegg).
>
>Dette har jeg forklart om, i min mail, (se videresendt melding).
>
>Det virker som at dere ignorerer det jeg har skrevet der.
>
>Det er som sagt Nav Bærum som har forpliktet seg til å betalte min strøm-regninger, (siden høsten 2018).
>
>Og jeg har levert disse regningene i tide, hver måned, siden august/september 2018.
>
>Det er heller ikke jeg som har inngått strøm-avtalen personlig.
>
>Det må være kommunen som har gjort det, (i mitt navn).
>
>Og i den fornyede leie-kontrakten, (fra forrige måned), så står det, at Bærum kommune sin boligbistand-avdeling forbeholder seg retten til, å bytte strøm-leverandør, (på vegne av meg), til et firma som heter LOS, (som visst lover en måned gratis strøm osv.).
>
>Jeg vet ikke om det er det som har skjedd her, og at Hafslund ikke har fått med seg dette.
>
>Jeg har ikke fått noe informasjon fra kommunen, om når de akter å bytte til LOS.
>
>Men de er generelt dårlige til å informere, (her ute i Bærum), vil jeg si.
>
>Blant annet så har jeg bare overtatt kabel-TV-kanalene til den forrige beboeren.
>
>Jeg har ikke inngått noen kabel-TV-avtale, i mitt eget navn.
>
>Jeg har bare overtatt de kanalene som den forrige beboeren liker.
>
>Jeg liker for eksempel MTV-kanalene.
>
>Men siden at Bærum kommune ikke har gitt meg noe informasjon om den TV-avtalen som foreligger for leiligheten, så har jeg ikke kontaktet Telenor om dette, (siden at jeg da ikke har noen ordentlig referanse, å oppgi).
>
>Så dette er at Bærum kommune gjør det på en bestemt (dum) måte, for kommunale boliger, og så har de lagd noe surr.
>
>Og så får jeg innkassovarsel.
>
>Det er jo latterlig.
>
>Det var også det samme, når det gjaldt plen-klipping.
>
>De ga meg en svær perm, med informasjon, når jeg flytta inn.
>
>Men det stod ikke et ord om hvem som har ansvaret for å klippe plenen her.
>
>Så jeg lurte i førsten på om jeg måtte kjøpe meg en gressklipper, eller ikke.
>
>(Før det plutselig dukka opp noen, (antagelig fra kommunen), som klipte plenen.
>
>Og etterhvert så dukka de opp med trykkluftborr, (for å bytte noen heller utafor leiligheten), sånn at jeg fikk hjernerystelse, mer eller mindre).
>
>Og dette kunne jeg jo ha spurt de om.
>
>Men de løy på visningen, om at det var gardinstang i stua, og en del annet.
>
>(Og de hadde visningen etter kontrakt-underskrivelsen).
>
>Så jeg ble litt frika ut, (for å si det sånn).
>
>Men nå håper jeg at dere skjønner, at det er Nav Bærum som dere må kontakte.
>
>Det er de som har ansvaret for å betale disse strøm-regningene.
>
>Dette opplyste jeg også om i den forrige mailen.
>
>Så at dere skal ha så tungt for det, det høres rart ut, må jeg si.
>
>Bærum kommune sin bolig-bistand-avdeling, (som de kaller det), holdt tidligere til hos Nav, men de holder nå til i Brambini-gården, (heter det vel).
>
>Det er et slags anneks til rådhuset, som er oppkalt etter Bærums italienske 'grunnlegger' Brambini.
>
>Så er litt inspirert av denne italienske linken, og gjør ting på en litt unorsk måte, kan det virke som.
>
>Men dere må nesten likevel kontakte Bærum kommune, om disse regningene, siden at det er deres ansvar å betale disse.
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>
>---------- Forwarded message ---------
>Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
>Date: tir. 31. aug. 2021 kl. 06:20
>Subject: Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker!
>To: <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>
>Cc: <sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>>, post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no> <post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, <kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no>>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no<mailto:lbf@lbf.no>>, post <post@finkn.no<mailto:post@finkn.no>>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no<mailto:post@akademikerforbundet.no>>
>
>
>Hei,
>
>denne saken har jeg sendt om til Hafslund, (og Statsforvalteren).
>
>Det er sånn, at Nav Bærum har forpliktet seg, til å betale mine strøm-regninger, ifølge forskjellige vedtak.
>
>Så her er det en glipp, (eller to glipper), fra Nav.
>
>Jeg har levert strøm-regningene, en gang i måneden, hos Nav.
>
>(Jeg har reist til Sandvika, og levert de selv).
>
>Og det har funka greit, i tre år nå.
>
>Men nå har visst Nav fått nok, av sine egne vedtak, og begynt med noe slags oppvigleri, og nekter visst og betale, disse strøm-regningene.
>
>Men det burde egentlig bare være å kontakte Nav.
>
>Jeg kan skaffe kopi at de nevnte vedtakene, hvis det trengs.
>
>Mvh.
>
>Erik Ribsskog
>
>PS.
>
>Jeg ble litt frika ut av, at dere skriver mail-adressen min, på en sånn rar måte.
>
>Hvorfor har dere klistra personnummeret mitt, inn i mail-adressen.
>
>Det er ikke noe jeg har for vane å gjøre, (for å si det sånn).
>
>Hvorfor har dere gjort noe så merkelig, lurer jeg.
>
>Skjerpings!
>
>PS 2.
>
>Her kan dere se mailen som jeg sendte Statsforvalteren og Hafslund, (blant annet), om dette, for noen dager siden:
>
>'Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
>Oppdatering/Fwd: Klage
>Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>> 25. august 2021 kl. 01:16
>Til: sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>
>Kopi: "post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>" <post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>, kundeservice@hafslundstrom.no<mailto:kundeservice@hafslundstrom.no>
>Hei,
>
>foreleden dag, så fikk jeg et nytt inkassovarsel, fra Hafslund, i posten.
>
>Siden høsten 2018 så har jeg som sagt leiet kommunal bolig, av Bærum kommune.
>
>Og siden at jeg går på sosialen, så har de betalt strøm og husleie.
>
>(I følge X antall skriftelige vedtak.
>
>Som Nav nå har begynt å tulle med).
>
>Jeg har da to ganger per måned, dratt ned til Sandvika, for å levere husleie-faktura og strøm-faktura, til Nav.
>
>Og det har funka bra.
>
>Helt til nå nylig, når Nav liksom har fått 'mensen', kan det virke som.
>
>Når det gjelder inkassovarselet i vedlegg-filen.
>
>Så var det sånn, at jeg leverte den fakturaen, i postkassa til Nav Sandvika, på 23. juli.
>
>(Jeg ser på nettbanken nå, at jeg kjøpte en enkeltbillett, i Sandvika, den dagen.
>
>Etter å ha gått ned dit, for å få litt 'Corona-trim'.
>
>For å si det sånn).
>
>Så Nav har skulka to innbetalinger på rad, (til Hafslund), kan det virke som.
>
>Så om de har blitt jihadister der, eller hva det kan være.
>
>Dette må jeg klage på.
>
>Det er jeg som får smellen her, (ved at jeg får inkasso-varsler og det som verre er).
>
>Så dette må jeg klage på.
>
>Med hilsen
>
>Erik Ribsskog
>
>PS.
>
>Det er også sånn, at Nav er innadvendte, når det gjelder å forklare om, når de trenger å motta disse regningene, i forhold til faktura-datoen.
>
>Man skulle kanskje tro at de ville informere om sånt.
>
>Men nei.
>
>Og de har også en konvertert forslags-postkasse der, som de, (en Nav-Steinar, med kroppsarbeider-fysikk), maner folk til å bruke, når man går for å levere bilag, på konvensjonelt vis, i resepsjonen.
>
>Og angående når man skal bruke denne konverterte forslags-postkassa, det er de også innadvendte angående, vli jeg si.
>
>(Man skulle kanskje tro at de ville informert om dette, i et møte, eller noe.
>
>Men nei).
>
>Men det er kanskje fordi at vi mer eller mindre er i union med Tyskland nå, og at de liksom har blitt nazister.
>
>Noe sånt.
>
>Dette må jeg klage på.
>
>Det var også sånn, at jeg for mer enn ti år siden, (da jeg bodde i England), prøvde å få utbetalt min pensjonsbeholdning, (på cirka en million).
>
>Men da begynte de, (hos Nav), bare å kveme, etter alle kunstens regler.
>
>Så det var ikke mulig å få noe klart ut av de.
>
>Og jeg har lest på nettet, (noen som heter Nasjonale Varslingsgruppe har skrevet om dette), at Nav reduserer sosial-støtte-satser, for varslere/høyre-folk, (som meg), fordi at denne typen varsling, ikke er i overenstemmelse, med den kommunistiske tanken, om hva som er politisk korrekt.
>
>Så dette kan muligens være, at Nav liksom, har blitt Nord-Koreanske.
>
>Noe sånt.
>
>Så dette må jeg klage på.
>
>Skjerpings!
>
>
>---------- Forwarded message ---------
>Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>
>Date: søn. 25. jul. 2021 kl. 03:16
>Subject: Klage
>To: <sfovpost@statsforvalteren.no<mailto:sfovpost@statsforvalteren.no>>
>Cc: post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no> <post@sivilombudsmannen.no<mailto:post@sivilombudsmannen.no>>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org<mailto:amnestyis@amnesty.org>>, HRW UK <hrwuk@hrw.org<mailto:hrwuk@hrw.org>>
>
>
>Hei,
>
>siden 2018, så har jeg bodd, i en kommunal bolig, på Bekkestua.
>
>Og man skal da levere strøm-regninger og husleie-regninger til Nav.
>
>(Nav Sandvika har slutta med e-post, de tror visst at vi lever på 80/90-tallet.
>
>Så man kan ikke bare maile regningene.
>
>Og de har ikke forklart om disse kan sendes i posten.
>
>Men de har en 'russisk' postkasse, i en krok/gang der, som resepsjonistene begynner å gnåle om, hvis man prøver å levere et bilag, i den vanlige resepsjonen.
>
>Dette var en Steinar, som satt i resepsjonen, våren/sommeren 2018.
>
>Og den kundeservicen ble jeg litt paff/satt ut av, må jeg si.
>
>Så det må jeg klage på).
>
>Og Nav holder til i Løkketangen Senter, og de har også en postkasse #2 der, som står, i en av gangene, inne på senteret, (utafor Nav-lokalet).
>
>Dette er en postluke.
>
>Og den er litt trang/lang.
>
>Og noen ganger har Nav teip, inne i denne post-luken.
>
>Som om Emil i Lønneberga jobber der, og driver med sine hyss.
>
>Og det som skjedde, var at jeg postet en av Nav sine 'skjema-konvolutter', (som de sier at man skal bruke), på 22. juni.
>
>Og det var en strøm-regning, med forfall 24. juni.
>
>Og så fikk jeg juli-strøm-regninga i posten, for noen dager siden.
>
>Og da lå det et inkasso-varsel der.
>
>Nav hadde ikke betalt juni-regninga.
>
>De har bare kasta brevet mitt, (kan det virke som).
>
>Så jeg har fått inkasso-varsel.
>
>Og jeg har levert dem inkasso-varselet, (se vedlegg).
>
>(På samme måte, gjennom det hølet i veggen).
>
>Men jeg vet ikke om de har betalt den.
>
>Og jeg lurer på om de kommer til å kutte strømmen.
>
>Og jeg har muligens fått dårlig credit-score, på grunn av at Nav sitt tull, har ført til at Hafslund har sendt dette til et inkasso-byrå, (Lowell).
>
>Så jeg må klage på Nav her, og deres hyss/pøbel-streker.
>
>Dette er i tillegg til tidligere tull.
>
>'Nazistene' hos Nav, nekter også å gi meg ordentlig tann-behandling.
>
>Så jeg har en hul tann i kjeften nå.
>
>Så jeg kan bare tygge på den ene sida av kjeften, (og der mangler jeg en tann, (selv om min onkel er tannlege), så det går mest i hakkemat, osv.).
>
>Og Nav, (ei Anita der vel), sendte meg også, til et hjem for narkomane, i 2018, (etter at Nav i Trondheim, hadde kasta meg i kulda for å dø, og jeg endte opp på Østlandet igjen, hvor Nav i Oslo sendte meg til Bærum igjen, siden at jeg var folkeregistrert her).
>
>Istedet for å gi meg støtte til herberge/hotell, som vel er vanlig.
>
>Så de er ondskapsfulle der, virker det som.
>
>Så det må jeg klage på.
>
>Jeg blir også forfulgt av noen nett-troll, som har bestilt masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulleversjoner av mitt navn), under Corona-en.
>
>Og jeg har tidligere fått fem timer fri rettshjelp av dere, i forbindelse med en omsorgssvikt-sak.
>
>Men advokaten, (ei Ida Valen Rukke), svek, (hu bytta arbeidsgiver, og den gamle arbeidsgiveren stjal omsorgssvikt-saken, uten å gi meg erstatning), og dere har etter dette nektet meg fri rettshjelp, uansett hva det gjelder.
>
>Og jeg har også hatt problemer med humørsyke/korrupte byråkrater i forbindelse med arve-saker, arbeids-saker, og det ene med det andre.
>
>Uten å få noe fri rettshelp, (når jeg har klaget til dere).
>
>Så det er ikke sånn, at det første jeg tenker på alltid, er å klage til dere.
>
>Så dere får prøve å slutte å være så gjerrige når det gjelder å gi meg fri rettshjelp, (og denslags).
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>IMG_20210825_0001 paint.jpg
>638K '.
>
>
>---------- Forwarded message ---------
>Fra: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>
>Date: man. 30. aug. 2021 kl. 08:49
>Subject: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker!
>To: Ribsskog Erik Løvenbalk <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com<mailto:eribsskog%2B250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>>
>
>
>Du har kr 2 963,80 ubetalt til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) og du risikerer at gebyrene øker. Dette kan vi unngå!
>
>Vipps eller betal med kort:
>Logg inn med BankID på https://min.lowell.no.
>
>Betal gjennom banken din:
>Beløp: 2 963,80
>Konto: 63180520351
>KID: 0136068872052410068
>
>Kan du ikke betale nå, eller har du spørsmål?
>Chat med en rådgiver fra https://min.lowell.no, eller ring oss på 23171010.
>
>Hilsen oss i Lowell Norge AS
>
>------------------------------------
>KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013606887205241006164
>KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303417095384
>NB: Oppgi alltid saksnummer 36068872 ved henvendelse til oss.
>
>


IMG_20211010_0001 paint 2.jpg
620K

PS.

Her er vedlegget:

IMG_20211010_0001 paint 2