onsdag 28. september 2022

Mer fra Nordea sin chat

Nova
Din virtuelle rådgiver
Så hyggelig at du kontakter oss! Jeg er Nova.
Jeg kan gi deg rask og enkel hjelp, og kobler selvfølgelig inn et menneske om vi trenger det.
Hvordan kan jeg hjelpe deg? ??
menneske
Før kollegaen min tar over chatten må du identifisere deg med BankID eller Nordea ID. 


Har du ikke mulighet til det, kan du selvfølgelig ringe oss ??
Start identifisering
Et lite øyeblikk.
hei
her om dagen så kjøpte jeg et abonnement på Svelviksposten
det var kampanje
og det skulle koste 55 kroner per måned
og så har jeg sett på nettbanken at de har belastet både 55 kroner og 54.50
så de har tatt dobbelt betalt
og jeg har klagd til amedia
og de vil da ha kontonummeret mitt osv., for å sende pengene tilbake (ei utenlandsk dame der)
og det synes jeg at høres litt drastisk ut
jeg har jo gitt de kort-nummeret og alt mulig
Mikael
Din rådgiver
Hei, du snakker nå med Mikael. Hva kan jeg hjelpe deg med? Dersom du allerede har skrevet spørsmålet ditt i chatten trenger du ikke å skrive det på nytt
så vi ble enige om at jeg skulle høre med banken
om de klarte å ta bort den som er feil (54.50)
jeg har også prøvd å chatte med dere tidligere i dag
men da gikk chatten ned
og så var det et kvarter ventetid
så jeg tenkte at det var mindre kø om kvelden
jeg mener å ha lest noe sånt, at det er mulig å klage på belastinger som er feil
Å oppgi et kontonummer for å motta et beløp, syns jeg hørtes helt formålstjenlig ut. Dersom du selv fant telefonnummeret til amedia, og de ba om det, så høres dette helt plausibelt ut. 
nå er det ikke jeg spør om
jeg har sendt om det til bank-klagenemnda, at chatten deres plutselig streika
Vi kan ikke slette noen reservasjoner, men du kan reklamerer på transaksjoner som du mener er belastet urettmessig. Dette forutsetter derimot at du undersøker dette med amedia først for å løse saken. 
at dere legger ned alle filialene og serverer noe som ikke er noe særlig
jeg burde kanskje ha lest på nettstedet først
det var vel der jeg leste om dette (eller i nettbanken)
så kan jeg heller kontakte dere igjen hvis jeg ikke finner ut av det

PS.

Dette hadde de visst svart på tidligere i dag.

Men chatten deres gikk ned.

(Som jeg har blogget om tidligere).

Så jeg fikk ikke lest svaret da.

Men samtalen har visst blitt lagret i nettbanken.

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

svarte tidligere i dag

PS 3.

At man må sperre kortet, for å stoppe en feil-belastning.

Det synes jeg at høres litt drøyt ut det og.

Nordea burde kanskje heller klart å tatt sånt, per chat.

Når de først har en sånn chat, hvor de kan snakke om alt mulig i detalj.

Det virker litt åndssvakt at de ikke klarer å rydde opp i sånt.

(Må man vel si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var forresten noe lignende, i juli.

Jeg prøvde da å benytte et tilbud, som Porterbuddy 'hypet'.

For jeg bestilte apotek-varer fra Farmasiet.

Og da sendte Porterbuddy meg en mail om, at jeg da kunne bestille varer, fra Komplett, uten å betale ekstra frakt.

Siden at Porterbuddy-bilen skulle hit uansett.

Og så ble jeg likevel fakturert 69 kroner i frakt.

Og da betalte jeg bare det, og så klagde jeg, etter at jeg hadde fått varene.

(For man må bestille, innen X antall timer.

For å få varene på samme levering).

Og da var det en russer (hos Komplett) som ville ha kontonummeret mitt.

Men etter mye om og men (etter X antall klager) så klarte de å tilbakeføre pengene til mitt kort.

(Uten at det virker som at det var noe stress for dem.

For å si det sånn).

Så dette er nok noe 'samisk tull' (kan det nesten virke som) fra Amedia og Nordea.

Når det later som at det er så vaskelig og uvanlig, å tilbakeføre til kortet.

Det er nok heller motsatt.

Og at det er det å tilbakeføre til kortet som er normen.

(Og ikke det å fiske etter kontonummer).

Det tørr jeg ganske sikkert å påstå.

Men det er visst sånn, at det har kommet en ny corona, som gjør folk til horunger.

(Eller noe lignende).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

klage på komplett paint

PS 6.

Det komplett skriver, om sletting av kundenummer.

Det er jo litt gresk.

Det vel ikke mange som har de kjedelige kundenummerne i huet.

(For å si det sånn).

Men jeg lurer på om det kan ha vært noe med noen nett-troll.

(For det er ofte sånn, at nett-troll opprettet falske kontoer i mitt navn, her og der.

Noe jeg har blogget om tidligere).

Og han Komplett-Martin driver og maner/patroniserer.

(Han har nykker, må man vel si.

Noe sånt).

De har litt russisk kundeservice.

(Må man vel si).

De tusker med den 'gratis samlevering-funksjonen' til Porterbuddy.

Og de driver med noe slags 'PK-maning' av kundene.

(Kan det virke som).

Men det er kanskje fordi at de er eiet av han homsen Rimi-Hagen.

(Hvis det er lov å si).

Og at han er litt sånn 'russisk'/PK.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.