onsdag 28. september 2022

Jeg sendte en e-post til Bankklagenemnda

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Oppdatering/Fwd: Klage på Nordea igjen
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. september 2022 kl. 21:24
Til: post <post@finkn.no>
Kopi: "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, post <post@finanstilsynet.no>, "complaint.info" <complaint.info@financial-ombudsman.org.uk>, info@asda.co.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, anders.opdahl@amedia.no, gisle.torheim@amedia.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Hei,

nå var jeg i kontakt med Nordea igjen.

Etter at Amedia tok tidenes u-sving, og skulle sende meg de 55 kronene likevel.

(Nå har jeg drevet med dette i hele dag (mer eller mindre) og har ikke fått et øre tilbake enda.

Så dette er svindel (og svindel i mente) må jeg si).

Og da begynte hu utenlandske Amedia-dama og fiske etter mitt kontonummer.

Og jeg har gått på handel og kontor og NHI og lært om personvern, osv.

Og sånt skal være på en 'need to know-basis'.

Så de fisker etter informasjon (mitt kontonummer) som de ikke trenger, vil jeg si.

(Det samme prøvde også en russisk ansatt hos Komplett seg på, i juni.

Etter at Porterbuddy hadde skrytt av, at man kunne få Komplett-varer gratis samlevert med Farmasiet-varer.

Uten at det funka.

Jeg ble fakturert 60-70 kroner i frakt, okke som).

For normen er nok at firmaene skal tilbakeføre til kortet (og ikke fiske etter kontonummer) vil jeg si.

Dette (fra de russiske folka hos Amedia og Komplett) blir jo som Nigeria-brevene nesten.

Så det må jeg klage på.

Og ikke nok med det.

Men Mikael hos Nordea hyllet denne 'kontonummer-fiskingen' fra Amedia.

Det er litt drøyt, synes jeg.

Og han bare la på uten å si hadet, osv.

Så de mangler litt folkeskikk (og vet osv.) de Nordea-ansatte, virker det som.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 28. sep. 2022 kl. 12:12
Subject: Klage på Nordea igjen
To: post <post@finkn.no>
Cc: inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, post <post@finanstilsynet.no>


Hei,

Nordea har lagt ned alle sine filialer, og så får vi den dritten her i stedet.

(Se vedlegg).

Det må jeg klage på, at dere lar bankene degenerere og miste bakke-kontakten (med sine lite robuste løsninger som ikke lav-terskel) på den måten.

Jeg har sendt dere kjempemange klager på Nordea i årenes løp.

Men dere har bare sitti som horunger og sett på sett på disse klagene, uten å gjøre noe.

(For å si det litt frekt).

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

mer om nordea svelviksposten klage paint.png
689K

Mer fra Nordea sin chat

Nova
Din virtuelle rådgiver
Så hyggelig at du kontakter oss! Jeg er Nova.
Jeg kan gi deg rask og enkel hjelp, og kobler selvfølgelig inn et menneske om vi trenger det.
Hvordan kan jeg hjelpe deg? ??
menneske
Før kollegaen min tar over chatten må du identifisere deg med BankID eller Nordea ID. 


Har du ikke mulighet til det, kan du selvfølgelig ringe oss ??
Start identifisering
Et lite øyeblikk.
hei
her om dagen så kjøpte jeg et abonnement på Svelviksposten
det var kampanje
og det skulle koste 55 kroner per måned
og så har jeg sett på nettbanken at de har belastet både 55 kroner og 54.50
så de har tatt dobbelt betalt
og jeg har klagd til amedia
og de vil da ha kontonummeret mitt osv., for å sende pengene tilbake (ei utenlandsk dame der)
og det synes jeg at høres litt drastisk ut
jeg har jo gitt de kort-nummeret og alt mulig
Mikael
Din rådgiver
Hei, du snakker nå med Mikael. Hva kan jeg hjelpe deg med? Dersom du allerede har skrevet spørsmålet ditt i chatten trenger du ikke å skrive det på nytt
så vi ble enige om at jeg skulle høre med banken
om de klarte å ta bort den som er feil (54.50)
jeg har også prøvd å chatte med dere tidligere i dag
men da gikk chatten ned
og så var det et kvarter ventetid
så jeg tenkte at det var mindre kø om kvelden
jeg mener å ha lest noe sånt, at det er mulig å klage på belastinger som er feil
Å oppgi et kontonummer for å motta et beløp, syns jeg hørtes helt formålstjenlig ut. Dersom du selv fant telefonnummeret til amedia, og de ba om det, så høres dette helt plausibelt ut. 
nå er det ikke jeg spør om
jeg har sendt om det til bank-klagenemnda, at chatten deres plutselig streika
Vi kan ikke slette noen reservasjoner, men du kan reklamerer på transaksjoner som du mener er belastet urettmessig. Dette forutsetter derimot at du undersøker dette med amedia først for å løse saken. 
at dere legger ned alle filialene og serverer noe som ikke er noe særlig
jeg burde kanskje ha lest på nettstedet først
det var vel der jeg leste om dette (eller i nettbanken)
så kan jeg heller kontakte dere igjen hvis jeg ikke finner ut av det

PS.

Dette hadde de visst svart på tidligere i dag.

Men chatten deres gikk ned.

(Som jeg har blogget om tidligere).

Så jeg fikk ikke lest svaret da.

Men samtalen har visst blitt lagret i nettbanken.

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

svarte tidligere i dag

PS 3.

At man må sperre kortet, for å stoppe en feil-belastning.

Det synes jeg at høres litt drøyt ut det og.

Nordea burde kanskje heller klart å tatt sånt, per chat.

Når de først har en sånn chat, hvor de kan snakke om alt mulig i detalj.

Det virker litt åndssvakt at de ikke klarer å rydde opp i sånt.

(Må man vel si).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var forresten noe lignende, i juli.

Jeg prøvde da å benytte et tilbud, som Porterbuddy 'hypet'.

For jeg bestilte apotek-varer fra Farmasiet.

Og da sendte Porterbuddy meg en mail om, at jeg da kunne bestille varer, fra Komplett, uten å betale ekstra frakt.

Siden at Porterbuddy-bilen skulle hit uansett.

Og så ble jeg likevel fakturert 69 kroner i frakt.

Og da betalte jeg bare det, og så klagde jeg, etter at jeg hadde fått varene.

(For man må bestille, innen X antall timer.

For å få varene på samme levering).

Og da var det en russer (hos Komplett) som ville ha kontonummeret mitt.

Men etter mye om og men (etter X antall klager) så klarte de å tilbakeføre pengene til mitt kort.

(Uten at det virker som at det var noe stress for dem.

For å si det sånn).

Så dette er nok noe 'samisk tull' (kan det nesten virke som) fra Amedia og Nordea.

Når det later som at det er så vaskelig og uvanlig, å tilbakeføre til kortet.

Det er nok heller motsatt.

Og at det er det å tilbakeføre til kortet som er normen.

(Og ikke det å fiske etter kontonummer).

Det tørr jeg ganske sikkert å påstå.

Men det er visst sånn, at det har kommet en ny corona, som gjør folk til horunger.

(Eller noe lignende).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

klage på komplett paint

PS 6.

Det komplett skriver, om sletting av kundenummer.

Det er jo litt gresk.

Det vel ikke mange som har de kjedelige kundenummerne i huet.

(For å si det sånn).

Men jeg lurer på om det kan ha vært noe med noen nett-troll.

(For det er ofte sånn, at nett-troll opprettet falske kontoer i mitt navn, her og der.

Noe jeg har blogget om tidligere).

Og han Komplett-Martin driver og maner/patroniserer.

(Han har nykker, må man vel si.

Noe sånt).

De har litt russisk kundeservice.

(Må man vel si).

De tusker med den 'gratis samlevering-funksjonen' til Porterbuddy.

Og de driver med noe slags 'PK-maning' av kundene.

(Kan det virke som).

Men det er kanskje fordi at de er eiet av han homsen Rimi-Hagen.

(Hvis det er lov å si).

Og at han er litt sånn 'russisk'/PK.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og enda enda en e-post til Amedia

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV 9982017
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. september 2022 kl. 16:16
Til: Emine Yilmaz <kontakt@amedia.no>
Kopi: post <post@finkn.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, post <post@finanstilsynet.no>, anders.opdahl@amedia.no, gisle.torheim@amedia.no, Svelviksposten - Redaksjon <redaksjon@svelviksposten.no>, abonnement@svelviksposten.no, info@asda.co.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>
Hei,

det høres jeg ut som merkelig feil.

Du har bare tatt det ut av lufta (på førsten) at min klage ikke er riktig, virker det som.

Så det synes jeg at høres ut som at dere har lite respekt for kundene.

Så det må jeg klage på.

Så jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet.

Det er sikkert hyggelig å sitte og 'jazze' om dette hele dagen.

Men jeg venter heller på at 'store høvding' (han flintskalla konsernsjefen) svarer.

Og så kan jeg heller prøve å ta dette med banken igjen.

Når forbrukeren må punche inn et konto-nummer, så er det litt rart, synes jeg.

Det virker ikke så forbruker-vennlig, synes jeg.

Hvis man taster inn et tall feil, så får noen helt andre folk pengene.

Og da lurer kanskje de på hva man driver med.

Det virker litt som noe tull, denne settingen, synes jeg.

Så jeg kan heller prøve å ta det med banken igjen.

Og prøve å få de til å rydde opp dette tullet deres.

Jeg husker at jeg kjøpte en jakke i England en gang.

Og så var det nupper på den, så jeg, da jeg kom hjem.

Og da jeg klagde, så satt Asda/Walmart bare pengene tilbake igjen, inn på kortet.

Uten å be om kontonummer, eller noe lignende.

Og sånn er det også andre steder (som i hamburger-restauranten på Kiel-ferja).

Så at det skal være så vanskelig, det lurer jeg litt på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 28. sep. 2022 kl. 15:38 skrev Emine Yilmaz <kontakt@amedia.no>:
Hei,

Beklager at jeg svarte feil.
Du hadde blitt belastet for samme periode to ganger, men for at jeg kan rydde opp i det trenger jeg et kontonummer. 
Uten ditt kontonummer for jeg dessverre ikke utbetalt 55 kr.

Jeg ser at du legger flere på kopi og de som ønsker kan svare deg.

Håper at jeg kan nå få ditt kontonummer slik at vi kan få utbetalt pengene i morgen.


Vennlig hilsen
Emine
Amedia Kundesenter
System - Drift
 
På Wed, 28 Sep ved 3:33 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev: 
Hei,

det var ikke det du sa klokka 9.27.

Da bare gjorde du deg dum, og nektet å rydde opp.

Så denne dårlige kundeservicen må jeg klage på.

Det er veldig irriterende å bli terget på den måten, synes jeg.

Jeg har jobbet med kundeservice hele livet selv (mer eller mindre) og har også gått på handel og kontor osv., og lært om at kunden alltid har rett.

Så dette var bånn i bøtta, synes jeg.

Så dette må jeg klage på.

Jeg forklarer at jeg vil ha svar fra han 'skjeggape-konsernsjefen deres' (som også er flintskalla, ser det ut som på bildet).

Men det hører dere heller ikke på.

Så makan til lite respekt for kundene skal man leite lenger etter, tror jeg.

Dette står også noe svada om 'avskrevet rest' på den statistikken/bildet deres.

Dere får heller la konsernsjefen forklare med ord, istedet dette russiske tullet deres.

Det er ikke alle kundene deres som har revisor-bakgrunn.

For å si det sånn.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 28. sep. 2022 kl. 15:15 skrev Emine Yilmaz <kontakt@amedia.no>:
Hei,

Første trekk på abonnementet på 55 kr den 22/9-22 ble registrert på abonnementet ditt uten periode.
På grunn av denne feilen har systemet fakturert og belastet for samme periode igjen.

Vi har dessverre ingen mulighet til å utbetale tilbake på kort og trenger et kortnummer.


Vennlig hilsen
Emine
Amedia Kundesenter
System - Drift
 
På Wed, 28 Sep ved 3:08 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev: 
Hei,

det synes jeg at hører ut som noen røverhistorier.

Her har jeg oppgitt kort-nummer og det ene med det andre.

Og så er dere ikke fornøyd med det.

(Etter å ha belastet meg to ganger.

Og det ønsker jeg gjerne å bli forklart årsaken til.

For å si det sånn).

Etter en uforklarlig ekkel oppførsel.

(Hvor dere bare gjorde dere dumme, og nektet å rydde opp.

For å terge meg mest mulig.

Kan det virke som).

Dette virker som noe Stasi-greier.

Han der skjegg-ulf-konsernsjefen deres får svare.

Dette synes jeg høres rart ut, at dere ikke skal klare å rydde opp i dette, på en enklere måte.

Uten å bry meg, sånn at jeg punche inn masse tall.

Her tuller dere, mistenker jeg.

Jeg har nå litt lite tillit til dere.

Også etter deres forrige 'stunt', hvor dere kun tillot kundene, å betale med Vipps, i X antall uker/måneder.

Før dere da tok en like skarp u-sving.

(For å si det sånn).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 28. sep. 2022 kl. 14:57 skrev Emine Yilmaz <kontakt@amedia.no>:
Hei

Vi få dessverre ikke utbetalt til kortnummer.
For å tilbakebetale 55 kr trenger vi et kontonummer.



Vennlig hilsen
Emine
Amedia Kundesenter
System - Drift
 
På Wed, 28 Sep ved 2:55 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev: 
Hei,

jeg oppga jo kort-nummeret mitt da jeg bestilte.

Så jeg synes det høres rart ut at dere nå ber om kontonummer, etter tidenes u-sving.

Så dette vil jeg gjerne ha svar fra en overordnet om.

Jeg har også nå sendt 3-4 mail og kontaktet banken og det ene med andre.

For noe som kun burde være en formalitet.

Så jeg ønsker å få en erstatning for denne tida som dere har kasta bort for meg.

På grunn av noe uforståelig surr, som dere først nekta å rydde opp i, av uforklarlige 'kjøtthue-grunner', må man vel si.

Og som egentlig bare burde være en formalitet, vil jeg si.

Dette vil gjerne ha svar fra noen overordnede om.

For dette ligner ikke grisen, vil jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 28. sep. 2022 kl. 14:46 skrev Emine Yilmaz <kontakt@amedia.no>:
Hei

Vi utbetaler 55 kr og trenger ditt kontonummer.


Vennlig hilsen
Emine
Amedia Kundesenter
System - Drift
 
På Wed, 28 Sep ved 10:46 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev: 
Hei,

det blir jo feil da.

For det skulle koste 55 kroner per måned.

Men dere har jo tatt full pris.

Har dere røyka sokka deres (som mine handel og kontor-kamerater sa).

Jeg skjønner at Svelvik er søvnig liten sørlandsby.

Men det får være grenser.

Her kvemer dere fælt som min klassekamerat Marianne 'Tåka' Palmesen fra Svelvik vel pleide å si (på Sande videregående).

Eller om det var din Svevlik-journalist-forgjenger Gro Marit Fjellner.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 28. sep. 2022 kl. 09:27 skrev Abonnement Svelviksposten <abonnement.svelviksposten@ks.amedia.no>:
Hei,
 
Jeg ser at du har bestilt et tilbud på digital 3 måneder til 50% og er årsaken til at du er belastet 55 kr og 54,50 kr.
Ser at du har sagt opp abonnementet på minside som stopper 22.oktober.
 
Ta gjerne kontakt dersom det er noe mer vi kan hjelpe deg med.
 
 
 
Vennlig hilsen

www.svelviksposten.no
––––––––––––––––––––––––––––
Emine
Salgskonsulent
––––––––––––––––––––––––––––
Ønsker du rask håndtering av din henvendelse? 
Logg inn på http://www.svelviksposten.no/kundesenter
 
 
 
Til:kontakt@amedia.noKopi:pfu@presse.no, redaksjon@svelviksposten.no

Hei,

under agurk-tida (var det vel) så kjøpte jeg et sånt prøve-abonnement på Svelviksposten, til en krone.

Og nå var det noe jeg hadde lyst til å lese, i den avisa.

Men da måtte jeg ut med 55 kroner.

(Det var også tilbud, men en annen type kampanje.

Jeg husker at min fars kusine Reidun og dem, pleide å abonnere på Svelviks-avisa, selv om de bodde i Lørenskog.

Så jeg pleier også å følge med på dødsannonsene osv., for det er mange jeg fortsatt veit hvem er der).

Og så sjekka jeg nettbanken nå.

Og jeg lurte på hvorfor det plutselig var mindre penger enn jeg hadde regna med.

Og da har dere trukket dobbelt beløp.

Dere har trukket både 55 kroner og 54.50.

Så det er jo bedrageri, må jeg si.

Det er forresten sånn, at Aftenposten, de lar meg kjøpe prøve-abonnement, til en krone, mer eller mindre hver måned.

Så det kunne kanskje dere hos A-media gjort og.

Det er kjedelig å ikke ha den dyre alt pluss (eller hva den heter).

Dere skal absolutt flå Nav-klienter osv., kan det virke som.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette (fra 'Min side'):

Forfallsdato: 23. sep. 2022
Abonnementsperiode: 22. sep. 2022 - 21. okt. 2022
Abonnementstype: Digital
Beløp: 54.5 kr
Forfallsdato: 22. sep. 2022
Beskrivelse: Avvik ved kobling av kredittkortbetaling
Beløp: 55 kr

Og enda en e-post til Amedia

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV 9982017
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. september 2022 kl. 15:32
Til: Emine Yilmaz <kontakt@amedia.no>
Kopi: post <post@finkn.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, post <post@finanstilsynet.no>, anders.opdahl@amedia.no, gisle.torheim@amedia.no, Svelviksposten - Redaksjon <redaksjon@svelviksposten.no>, abonnement@svelviksposten.no
Hei,

det var ikke det du sa klokka 9.27.

Da bare gjorde du deg dum, og nektet å rydde opp.

Så denne dårlige kundeservicen må jeg klage på.

Det er veldig irriterende å bli terget på den måten, synes jeg.

Jeg har jobbet med kundeservice hele livet selv (mer eller mindre) og har også gått på handel og kontor osv., og lært om at kunden alltid har rett.

Så dette var bånn i bøtta, synes jeg.

Så dette må jeg klage på.

Jeg forklarer at jeg vil ha svar fra han 'skjeggape-konsernsjefen deres' (som også er flintskalla, ser det ut som på bildet).

Men det hører dere heller ikke på.

Så makan til lite respekt for kundene skal man leite lenger etter, tror jeg.

Dette står også noe svada om 'avskrevet rest' på den statistikken/bildet deres.

Dere får heller la konsernsjefen forklare med ord, istedet dette russiske tullet deres.

Det er ikke alle kundene deres som har revisor-bakgrunn.

For å si det sånn.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 28. sep. 2022 kl. 15:15 skrev Emine Yilmaz <kontakt@amedia.no>:
Hei,

Første trekk på abonnementet på 55 kr den 22/9-22 ble registrert på abonnementet ditt uten periode.
På grunn av denne feilen har systemet fakturert og belastet for samme periode igjen.

Vi har dessverre ingen mulighet til å utbetale tilbake på kort og trenger et kortnummer.


Vennlig hilsen
Emine
Amedia Kundesenter
System - Drift
 
På Wed, 28 Sep ved 3:08 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev: 
Hei,

det synes jeg at hører ut som noen røverhistorier.

Her har jeg oppgitt kort-nummer og det ene med det andre.

Og så er dere ikke fornøyd med det.

(Etter å ha belastet meg to ganger.

Og det ønsker jeg gjerne å bli forklart årsaken til.

For å si det sånn).

Etter en uforklarlig ekkel oppførsel.

(Hvor dere bare gjorde dere dumme, og nektet å rydde opp.

For å terge meg mest mulig.

Kan det virke som).

Dette virker som noe Stasi-greier.

Han der skjegg-ulf-konsernsjefen deres får svare.

Dette synes jeg høres rart ut, at dere ikke skal klare å rydde opp i dette, på en enklere måte.

Uten å bry meg, sånn at jeg punche inn masse tall.

Her tuller dere, mistenker jeg.

Jeg har nå litt lite tillit til dere.

Også etter deres forrige 'stunt', hvor dere kun tillot kundene, å betale med Vipps, i X antall uker/måneder.

Før dere da tok en like skarp u-sving.

(For å si det sånn).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 28. sep. 2022 kl. 14:57 skrev Emine Yilmaz <kontakt@amedia.no>:
Hei

Vi få dessverre ikke utbetalt til kortnummer.
For å tilbakebetale 55 kr trenger vi et kontonummer.



Vennlig hilsen
Emine
Amedia Kundesenter
System - Drift
 
På Wed, 28 Sep ved 2:55 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev: 
Hei,

jeg oppga jo kort-nummeret mitt da jeg bestilte.

Så jeg synes det høres rart ut at dere nå ber om kontonummer, etter tidenes u-sving.

Så dette vil jeg gjerne ha svar fra en overordnet om.

Jeg har også nå sendt 3-4 mail og kontaktet banken og det ene med andre.

For noe som kun burde være en formalitet.

Så jeg ønsker å få en erstatning for denne tida som dere har kasta bort for meg.

På grunn av noe uforståelig surr, som dere først nekta å rydde opp i, av uforklarlige 'kjøtthue-grunner', må man vel si.

Og som egentlig bare burde være en formalitet, vil jeg si.

Dette vil gjerne ha svar fra noen overordnede om.

For dette ligner ikke grisen, vil jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 28. sep. 2022 kl. 14:46 skrev Emine Yilmaz <kontakt@amedia.no>:
Hei

Vi utbetaler 55 kr og trenger ditt kontonummer.


Vennlig hilsen
Emine
Amedia Kundesenter
System - Drift
 
På Wed, 28 Sep ved 10:46 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev: 
Hei,

det blir jo feil da.

For det skulle koste 55 kroner per måned.

Men dere har jo tatt full pris.

Har dere røyka sokka deres (som mine handel og kontor-kamerater sa).

Jeg skjønner at Svelvik er søvnig liten sørlandsby.

Men det får være grenser.

Her kvemer dere fælt som min klassekamerat Marianne 'Tåka' Palmesen fra Svelvik vel pleide å si (på Sande videregående).

Eller om det var din Svevlik-journalist-forgjenger Gro Marit Fjellner.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 28. sep. 2022 kl. 09:27 skrev Abonnement Svelviksposten <abonnement.svelviksposten@ks.amedia.no>:
Hei,
 
Jeg ser at du har bestilt et tilbud på digital 3 måneder til 50% og er årsaken til at du er belastet 55 kr og 54,50 kr.
Ser at du har sagt opp abonnementet på minside som stopper 22.oktober.
 
Ta gjerne kontakt dersom det er noe mer vi kan hjelpe deg med.
 
 
 
Vennlig hilsen

www.svelviksposten.no
––––––––––––––––––––––––––––
Emine
Salgskonsulent
––––––––––––––––––––––––––––
Ønsker du rask håndtering av din henvendelse? 
Logg inn på http://www.svelviksposten.no/kundesenter
 
 
 
Til:kontakt@amedia.noKopi:pfu@presse.no, redaksjon@svelviksposten.no

Hei,

under agurk-tida (var det vel) så kjøpte jeg et sånt prøve-abonnement på Svelviksposten, til en krone.

Og nå var det noe jeg hadde lyst til å lese, i den avisa.

Men da måtte jeg ut med 55 kroner.

(Det var også tilbud, men en annen type kampanje.

Jeg husker at min fars kusine Reidun og dem, pleide å abonnere på Svelviks-avisa, selv om de bodde i Lørenskog.

Så jeg pleier også å følge med på dødsannonsene osv., for det er mange jeg fortsatt veit hvem er der).

Og så sjekka jeg nettbanken nå.

Og jeg lurte på hvorfor det plutselig var mindre penger enn jeg hadde regna med.

Og da har dere trukket dobbelt beløp.

Dere har trukket både 55 kroner og 54.50.

Så det er jo bedrageri, må jeg si.

Det er forresten sånn, at Aftenposten, de lar meg kjøpe prøve-abonnement, til en krone, mer eller mindre hver måned.

Så det kunne kanskje dere hos A-media gjort og.

Det er kjedelig å ikke ha den dyre alt pluss (eller hva den heter).

Dere skal absolutt flå Nav-klienter osv., kan det virke som.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette (fra 'Min side'):

Forfallsdato: 23. sep. 2022
Abonnementsperiode: 22. sep. 2022 - 21. okt. 2022
Abonnementstype: Digital
Beløp: 54.5 kr
Forfallsdato: 22. sep. 2022
Beskrivelse: Avvik ved kobling av kredittkortbetaling
Beløp: 55 kr

Jeg sendte enda en e-post til Amedia

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV 9982017
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. september 2022 kl. 15:08
Til: Emine Yilmaz <kontakt@amedia.no>
Kopi: post <post@finkn.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, post <post@finanstilsynet.no>, anders.opdahl@amedia.no, gisle.torheim@amedia.no, Svelviksposten - Redaksjon <redaksjon@svelviksposten.no>, abonnement@svelviksposten.no
Hei,

det synes jeg at hører ut som noen røverhistorier.

Her har jeg oppgitt kort-nummer og det ene med det andre.

Og så er dere ikke fornøyd med det.

(Etter å ha belastet meg to ganger.

Og det ønsker jeg gjerne å bli forklart årsaken til.

For å si det sånn).

Etter en uforklarlig ekkel oppførsel.

(Hvor dere bare gjorde dere dumme, og nektet å rydde opp.

For å terge meg mest mulig.

Kan det virke som).

Dette virker som noe Stasi-greier.

Han der skjegg-ulf-konsernsjefen deres får svare.

Dette synes jeg høres rart ut, at dere ikke skal klare å rydde opp i dette, på en enklere måte.

Uten å bry meg, sånn at jeg punche inn masse tall.

Her tuller dere, mistenker jeg.

Jeg har nå litt lite tillit til dere.

Også etter deres forrige 'stunt', hvor dere kun tillot kundene, å betale med Vipps, i X antall uker/måneder.

Før dere da tok en like skarp u-sving.

(For å si det sånn).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 28. sep. 2022 kl. 14:57 skrev Emine Yilmaz <kontakt@amedia.no>:
Hei

Vi få dessverre ikke utbetalt til kortnummer.
For å tilbakebetale 55 kr trenger vi et kontonummer.



Vennlig hilsen
Emine
Amedia Kundesenter
System - Drift
 
På Wed, 28 Sep ved 2:55 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev:
Hei,

jeg oppga jo kort-nummeret mitt da jeg bestilte.

Så jeg synes det høres rart ut at dere nå ber om kontonummer, etter tidenes u-sving.

Så dette vil jeg gjerne ha svar fra en overordnet om.

Jeg har også nå sendt 3-4 mail og kontaktet banken og det ene med andre.

For noe som kun burde være en formalitet.

Så jeg ønsker å få en erstatning for denne tida som dere har kasta bort for meg.

På grunn av noe uforståelig surr, som dere først nekta å rydde opp i, av uforklarlige 'kjøtthue-grunner', må man vel si.

Og som egentlig bare burde være en formalitet, vil jeg si.

Dette vil gjerne ha svar fra noen overordnede om.

For dette ligner ikke grisen, vil jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 28. sep. 2022 kl. 14:46 skrev Emine Yilmaz <kontakt@amedia.no>:
Hei

Vi utbetaler 55 kr og trenger ditt kontonummer.


Vennlig hilsen
Emine
Amedia Kundesenter
System - Drift
 
På Wed, 28 Sep ved 10:46 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev:
Hei,

det blir jo feil da.

For det skulle koste 55 kroner per måned.

Men dere har jo tatt full pris.

Har dere røyka sokka deres (som mine handel og kontor-kamerater sa).

Jeg skjønner at Svelvik er søvnig liten sørlandsby.

Men det får være grenser.

Her kvemer dere fælt som min klassekamerat Marianne 'Tåka' Palmesen fra Svelvik vel pleide å si (på Sande videregående).

Eller om det var din Svevlik-journalist-forgjenger Gro Marit Fjellner.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 28. sep. 2022 kl. 09:27 skrev Abonnement Svelviksposten <abonnement.svelviksposten@ks.amedia.no>:
Hei,
 
Jeg ser at du har bestilt et tilbud på digital 3 måneder til 50% og er årsaken til at du er belastet 55 kr og 54,50 kr.
Ser at du har sagt opp abonnementet på minside som stopper 22.oktober.
 
Ta gjerne kontakt dersom det er noe mer vi kan hjelpe deg med.
 
 
 
Vennlig hilsen

www.svelviksposten.no
––––––––––––––––––––––––––––
Emine
Salgskonsulent
––––––––––––––––––––––––––––
Ønsker du rask håndtering av din henvendelse?
Logg inn på http://www.svelviksposten.no/kundesenter
 
 
 
Til:kontakt@amedia.noKopi:pfu@presse.no, redaksjon@svelviksposten.no

Hei,

under agurk-tida (var det vel) så kjøpte jeg et sånt prøve-abonnement på Svelviksposten, til en krone.

Og nå var det noe jeg hadde lyst til å lese, i den avisa.

Men da måtte jeg ut med 55 kroner.

(Det var også tilbud, men en annen type kampanje.

Jeg husker at min fars kusine Reidun og dem, pleide å abonnere på Svelviks-avisa, selv om de bodde i Lørenskog.

Så jeg pleier også å følge med på dødsannonsene osv., for det er mange jeg fortsatt veit hvem er der).

Og så sjekka jeg nettbanken nå.

Og jeg lurte på hvorfor det plutselig var mindre penger enn jeg hadde regna med.

Og da har dere trukket dobbelt beløp.

Dere har trukket både 55 kroner og 54.50.

Så det er jo bedrageri, må jeg si.

Det er forresten sånn, at Aftenposten, de lar meg kjøpe prøve-abonnement, til en krone, mer eller mindre hver måned.

Så det kunne kanskje dere hos A-media gjort og.

Det er kjedelig å ikke ha den dyre alt pluss (eller hva den heter).

Dere skal absolutt flå Nav-klienter osv., kan det virke som.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette (fra 'Min side'):

Forfallsdato: 23. sep. 2022
Abonnementsperiode: 22. sep. 2022 - 21. okt. 2022
Abonnementstype: Digital
Beløp: 54.5 kr
Forfallsdato: 22. sep. 2022
Beskrivelse: Avvik ved kobling av kredittkortbetaling
Beløp: 55 kr
 

Jeg sendte en e-post til Amedia

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV 9982017
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. september 2022 kl. 14:55
Til: Emine Yilmaz <kontakt@amedia.no>
Kopi: post <post@finkn.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, post <post@finanstilsynet.no>, anders.opdahl@amedia.no, gisle.torheim@amedia.no
Hei,

jeg oppga jo kort-nummeret mitt da jeg bestilte.

Så jeg synes det høres rart ut at dere nå ber om kontonummer, etter tidenes u-sving.

Så dette vil jeg gjerne ha svar fra en overordnet om.

Jeg har også nå sendt 3-4 mail og kontaktet banken og det ene med andre.

For noe som kun burde være en formalitet.

Så jeg ønsker å få en erstatning for denne tida som dere har kasta bort for meg.

På grunn av noe uforståelig surr, som dere først nekta å rydde opp i, av uforklarlige 'kjøtthue-grunner', må man vel si.

Og som egentlig bare burde være en formalitet, vil jeg si.

Dette vil gjerne ha svar fra noen overordnede om.

For dette ligner ikke grisen, vil jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 28. sep. 2022 kl. 14:46 skrev Emine Yilmaz <kontakt@amedia.no>:
Hei

Vi utbetaler 55 kr og trenger ditt kontonummer.


Vennlig hilsen
Emine
Amedia Kundesenter
System - Drift
 
På Wed, 28 Sep ved 10:46 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev:
Hei,

det blir jo feil da.

For det skulle koste 55 kroner per måned.

Men dere har jo tatt full pris.

Har dere røyka sokka deres (som mine handel og kontor-kamerater sa).

Jeg skjønner at Svelvik er søvnig liten sørlandsby.

Men det får være grenser.

Her kvemer dere fælt som min klassekamerat Marianne 'Tåka' Palmesen fra Svelvik vel pleide å si (på Sande videregående).

Eller om det var din Svevlik-journalist-forgjenger Gro Marit Fjellner.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 28. sep. 2022 kl. 09:27 skrev Abonnement Svelviksposten <abonnement.svelviksposten@ks.amedia.no>:
Hei,
 
Jeg ser at du har bestilt et tilbud på digital 3 måneder til 50% og er årsaken til at du er belastet 55 kr og 54,50 kr.
Ser at du har sagt opp abonnementet på minside som stopper 22.oktober.
 
Ta gjerne kontakt dersom det er noe mer vi kan hjelpe deg med.
 
 
 
Vennlig hilsen

www.svelviksposten.no
––––––––––––––––––––––––––––
Emine
Salgskonsulent
––––––––––––––––––––––––––––
Ønsker du rask håndtering av din henvendelse?
Logg inn på http://www.svelviksposten.no/kundesenter
 
 
 
Til:kontakt@amedia.noKopi:pfu@presse.no, redaksjon@svelviksposten.no

Hei,

under agurk-tida (var det vel) så kjøpte jeg et sånt prøve-abonnement på Svelviksposten, til en krone.

Og nå var det noe jeg hadde lyst til å lese, i den avisa.

Men da måtte jeg ut med 55 kroner.

(Det var også tilbud, men en annen type kampanje.

Jeg husker at min fars kusine Reidun og dem, pleide å abonnere på Svelviks-avisa, selv om de bodde i Lørenskog.

Så jeg pleier også å følge med på dødsannonsene osv., for det er mange jeg fortsatt veit hvem er der).

Og så sjekka jeg nettbanken nå.

Og jeg lurte på hvorfor det plutselig var mindre penger enn jeg hadde regna med.

Og da har dere trukket dobbelt beløp.

Dere har trukket både 55 kroner og 54.50.

Så det er jo bedrageri, må jeg si.

Det er forresten sånn, at Aftenposten, de lar meg kjøpe prøve-abonnement, til en krone, mer eller mindre hver måned.

Så det kunne kanskje dere hos A-media gjort og.

Det er kjedelig å ikke ha den dyre alt pluss (eller hva den heter).

Dere skal absolutt flå Nav-klienter osv., kan det virke som.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette (fra 'Min side'):

Forfallsdato: 23. sep. 2022
Abonnementsperiode: 22. sep. 2022 - 21. okt. 2022
Abonnementstype: Digital
Beløp: 54.5 kr
Forfallsdato: 22. sep. 2022
Beskrivelse: Avvik ved kobling av kredittkortbetaling
Beløp: 55 kr

Jeg sendte en e-post til Finansklagenemnda

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage på Nordea igjen
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. september 2022 kl. 12:12
Til: post <post@finkn.no>
Kopi: "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, post <post@finanstilsynet.no>
Hei,

Nordea har lagt ned alle sine filialer, og så får vi den dritten her i stedet.

(Se vedlegg).

Det må jeg klage på, at dere lar bankene degenerere og miste bakke-kontakten (med sine lite robuste løsninger som ikke lav-terskel) på den måten.

Jeg har sendt dere kjempemange klager på Nordea i årenes løp.

Men dere har bare sitti som horunger og sett på sett på disse klagene, uten å gjøre noe.

(For å si det litt frekt).

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

mer om nordea svelviksposten klage paint.png
689K

PS.

Her er vedlegget:

mer om nordea svelviksposten klage paint

Jeg sendte enda en e-post til Svelviksposten

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. september 2022 kl. 11:02
Til: Svelviksposten - Redaksjon <redaksjon@svelviksposten.no>
Kopi: abonnement@svelviksposten.no, kontakt@amedia.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, redaksjon@svelviksposten.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Hei,

hvis dere tror det er kundeservice å sende meg rundt som en kasteball sånn.

Jeg har også fått svar fra et åndsvakt høl hos dere.

Dere terger meg og kaster bort tida mi.

Jeg sender kopi til forbruker-myndighetene.

Helvetes skrullinger hele gjengen.

Og dere hos Amida har vært vidda tidligere.

En periode kunne man kun betale med det barnslige Vips.

(Noe jeg har klaget på før).

Så dere er styrt av idioter, kan det virke som.

Og drive å syte sånn, om at dere har mye å gjøre, er veldig uprofesjonelt også.

Sånt kan dere ta med sjefen deres og ikke med kundene, vil jeg si.

Det finnes nok russe-aviser som er mer seriøst drevet en drevet enn den blekka deres full av alle mulige tullete skrivefeil.

Og sånn har det vært i alle år.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 28. sep. 2022 kl. 10:44 skrev Svelviksposten - Redaksjon <redaksjon@svelviksposten.no>:
Hei Erik 

så kjedelig å høre at du har blitt trukket dobbelt. Vi er kun to journalister i redaksjonen og sitter derfor ikke med alle detaljene rundt abonnement, da vår hovedoppgave er å produsere innhold til avisen. Jeg kan dessverre derfor ikke forklare hvorfor du har blitt trukket dobbelt. Jeg skal derimot videresende denne eposten til kundeservice slik at de han håndtere saken og gi deg en forklaring. 

Du kan også forsøke å nå kundeservice på tlf: 32 27 70 28 for snarlig håndtering. 

Med vennlig hilsen

Martina Pettersen
Journalist Svelviksposten


tir. 27. sep. 2022 kl. 17:15 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:
Hei,

under agurk-tida (var det vel) så kjøpte jeg et sånt prøve-abonnement på Svelviksposten, til en krone.

Og nå var det noe jeg hadde lyst til å lese, i den avisa.

Men da måtte jeg ut med 55 kroner.

(Det var også tilbud, men en annen type kampanje.

Jeg husker at min fars kusine Reidun og dem, pleide å abonnere på Svelviks-avisa, selv om de bodde i Lørenskog.

Så jeg pleier også å følge med på dødsannonsene osv., for det er mange jeg fortsatt veit hvem er der).

Og så sjekka jeg nettbanken nå.

Og jeg lurte på hvorfor det plutselig var mindre penger enn jeg hadde regna med.

Og da har dere trukket dobbelt beløp.

Dere har trukket både 55 kroner og 54.50.

Så det er jo bedrageri, må jeg si.

Det er forresten sånn, at Aftenposten, de lar meg kjøpe prøve-abonnement, til en krone, mer eller mindre hver måned.

Så det kunne kanskje dere hos A-media gjort og.

Det er kjedelig å ikke ha den dyre alt pluss (eller hva den heter).

Dere skal absolutt flå Nav-klienter osv., kan det virke som.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette (fra 'Min side'):

Forfallsdato: 23. sep. 2022
Abonnementsperiode: 22. sep. 2022 - 21. okt. 2022
Abonnementstype: Digital
Beløp: 54.5 kr
Forfallsdato: 22. sep. 2022
Beskrivelse: Avvik ved kobling av kredittkortbetaling
Beløp: 55 kr

Jeg sendte en e-post til Svelviksposten

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV 9982017
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. september 2022 kl. 10:46
Til: abonnement@svelviksposten.no
Kopi: kontakt@amedia.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, redaksjon@svelviksposten.no
Hei,

det blir jo feil da.

For det skulle koste 55 kroner per måned.

Men dere har jo tatt full pris.

Har dere røyka sokka deres (som mine handel og kontor-kamerater sa).

Jeg skjønner at Svelvik er søvnig liten sørlandsby.

Men det får være grenser.

Her kvemer dere fælt som min klassekamerat Marianne 'Tåka' Palmesen fra Svelvik vel pleide å si (på Sande videregående).

Eller om det var din Svevlik-journalist-forgjenger Gro Marit Fjellner.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 28. sep. 2022 kl. 09:27 skrev Abonnement Svelviksposten <abonnement.svelviksposten@ks.amedia.no>:
Hei,

 

Jeg ser at du har bestilt et tilbud på digital 3 måneder til 50% og er årsaken til at du er belastet 55 kr og 54,50 kr.

Ser at du har sagt opp abonnementet på minside som stopper 22.oktober.

 

Ta gjerne kontakt dersom det er noe mer vi kan hjelpe deg med.

 

 

 

Vennlig hilsen



www.svelviksposten.no

––––––––––––––––––––––––––––

Emine

Salgskonsulent

––––––––––––––––––––––––––––

Ønsker du rask håndtering av din henvendelse?

Logg inn på http://www.svelviksposten.no/kundesenter

 

 

 

Til:kontakt@amedia.noKopi:pfu@presse.no, redaksjon@svelviksposten.no


Hei,

under agurk-tida (var det vel) så kjøpte jeg et sånt prøve-abonnement på Svelviksposten, til en krone.

Og nå var det noe jeg hadde lyst til å lese, i den avisa.

Men da måtte jeg ut med 55 kroner.

(Det var også tilbud, men en annen type kampanje.

Jeg husker at min fars kusine Reidun og dem, pleide å abonnere på Svelviks-avisa, selv om de bodde i Lørenskog.

Så jeg pleier også å følge med på dødsannonsene osv., for det er mange jeg fortsatt veit hvem er der).

Og så sjekka jeg nettbanken nå.

Og jeg lurte på hvorfor det plutselig var mindre penger enn jeg hadde regna med.

Og da har dere trukket dobbelt beløp.

Dere har trukket både 55 kroner og 54.50.

Så det er jo bedrageri, må jeg si.

Det er forresten sånn, at Aftenposten, de lar meg kjøpe prøve-abonnement, til en krone, mer eller mindre hver måned.

Så det kunne kanskje dere hos A-media gjort og.

Det er kjedelig å ikke ha den dyre alt pluss (eller hva den heter).

Dere skal absolutt flå Nav-klienter osv., kan det virke som.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette (fra 'Min side'):

Forfallsdato: 23. sep. 2022
Abonnementsperiode: 22. sep. 2022 - 21. okt. 2022
Abonnementstype: Digital
Beløp: 54.5 kr
Forfallsdato: 22. sep. 2022
Beskrivelse: Avvik ved kobling av kredittkortbetaling
Beløp: 55 kr