lørdag 3. desember 2022

Mer fra Europa

Denne skildringen er en fortsettelse fra denne skildrings-bloggposten:

https://johncons-mirror.blogspot.com/2022/11/mer-fra-europa.html

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg klipte meg, hos en frisør, på Sophienhof-senteret (i Kiel sentrum).

En frisør som vel het Super Cut.

(Noe sånt).

Det var fordi, at hos frisøren på jernbanestasjonen (hvor jeg klipte meg noen måneder tidligere).

Så var det masse merkelige/innpåslitne tyrkere.

(På tross av at reklame-dekoren/klistremerkene, på vinduene til frisøren, viste en blond barberer.

For å si det sånn).

Og hos Super Cut så var det ei middelaldrende brunette, på jobb.

Og mens hu klipte meg.

Så dukket det opp en ung tyrker, der og.

Han hadde visst vært for å kjøpe kaffe, for hu brunetta.

Og de hadde ikke hatt riktig type kaffe.

(Noe sånt).

Og den unge tyrkeren stod etterhvert, veldig nærme meg, mens han studerte klippen min, osv.

(På en veldig unorsk måte, ihvertfall.

Må jeg si.

Men det er mulig at han var lærling der.

Eller noe lignende).

Og det var også sånn, at da jeg skulle gå derfra.

Så henta tyrkeren jakka mi, på stumtjeneren.

Og noe lignende har jeg bare opplevd (fra en albansk dørvakt) på et utested, i Gøteborg sentrum (som jeg var innom, dagen etter min fetter Tommy sitt bryllup (i Fredrikstad) sommeren 2002).

(Noe sånt).

Så det var som jåle/homse-greier, må jeg si.

Og sånn var det ikke, da jeg klipte meg, i Berlin, våren 2005.

(Noe jeg vel har skrevet om i Min Bok 7.

For å si det sånn).

Så det var litt merkelig.

(Må jeg si).

Og det virka som at hu frisør-dama ville ha det til, at jeg prata dårlig tysk og at hu prata dårlig engelsk.

Men hu ville liksom ikke innrømme, at jeg også snakka et tredje språk (nemlig norsk).

(Sånn som jeg husker det).

Og det er mulig at det var på grunn av Halloween.

Men da jeg gikk ut av frisøren, så så jeg, at de hadde noen kråker eller ravner, som fløy rundt, på vindus-dekoren/klistremerkene deres.

Jeg vet ikke om disse svarte fuglene skulle bety at det snart var Halloween.

Det er kanskje litt rart hvis de bytter vindus-dekor 'hele tida'.

Så det var kanskje noen sånne 'wicka-hekser' som drev der.

(Jeg mener at jeg la merke til en yngre brunette-frisørdame der.

Rett etter at jeg klipte meg i Kiel den forrige gangen (for så å gå inn på Sophienhof-senteret).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

IMG_20220921_103927

PS 3.

Enda mer om dette:

IMG_20220921_105841

PS 4.

På veien til Rewe Center så var det litt kaos:

IMG_20220921_110547

PS 5.

Kiel kommune er litt dårlige på å fjerne tagging/graffiti:

IMG_20220921_111810

PS 6.

Stemning fra 'Golf-parken' (som jeg har kalt den tidligere):

IMG_20220921_112511_1

PS 8.

På Rewe Center var det rot:

IMG_20220921_114607

PS 9.

Dette hadde kanskje vært noe for norske butikker (for å fleipe litt):

IMG_20220921_114853

PS 10.

Dette var stusselige greier (må man vel si):

IMG_20220921_115552

PS 11.

Denne eksponeringen/reklamen har vel sett sine beste dager (for å si det mildt):

IMG_20220921_115736

PS 12.

Her var det rot (esker/papp) på gulvet:

IMG_20220921_115906

PS 13.

Det på t-skjorta betyr kanskje ikke at dem driver dank, men de eskene som ligger i sofaen/stolen der, burde kanskje ha vært rydda:

IMG_20220921_120350

PS 14.

Tre stenbakte edel-salami-pizzaer for cirka 35 kroner, det finner man vel ikke noe lignende av i Norge (selv om Coop vel har en lignende pakning med skinke-pizzaer, men de synes jeg har hatt en ekkel ettersmak (fra osten) de gangene jeg har kjøpt de):

IMG_20220921_120951

PS 15.

Jeg kjøpte nye skolisser (blant annet) i en selvbetjenings-kasse.

Men da måtte jeg har hjelp fra en butikk-dame.

For kassa maste om at jeg måtte legge skolissene oppi 'the bagging area' (som britene sier).

Men det hadde jeg gjort.

Men det er mulig at de skolissene veide for lite, sånn at 'bagging area-vekten' ikke merket/registrerte varen.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Her er mer om dette:

IMG_20220921_121251

PS 17.

Sånn er det forresten hver gang jeg handler skolisser, i disse selvbetjenings-kassene på Rewe.

(At kassa da liksom får 'mensen'.

For å si det sånn).

Jeg handler skolisser ganske ofte der.

(Må jeg si).

For det er jo ikke sånn, at de har skolisser på Meny (selv om de vel kaller seg et supermarked).

Hvis jeg husker riktig, så har vel til og med OBS nå slutta med skolisser (i Norge).

Og de Rewe-skolissene koster bare cirka 20 kroner, for to par.

Og det er mye billigere enn i norske sko-butikker.

(Vil jeg si).

Og da sparer man også tid, for man slipper å gå innom sko-butikken.

(For å si det sånn).

Så man må kanskje si, at disse selvbetjenings-kassene, er noe slags skrot, som noen har hivd inn der (på Rewe).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 18.

Det er kanskje litt dumt, at både senteret og matbutikken heter Rewe (senteret burde kanskje hatt et annet navn, sånn at det ikke ble sammenblandinger/misforståelser, angående om man mener senteret eller kun selve matbutikken):

IMG_20220921_121530

PS 19.

Tyskerne har ikke fått med seg at Jahre Line nå heter Color Line (for å fleipe litt):

IMG_20220921_121604

PS 20.

Jeg husker fra en rep i mob-hæren i 1994, at nordmenn mener at det er tabu, å sitte oppå harde ting, på denne måten (ifølge en håndverker/eks-gardist fra Torshov):

IMG_20220921_122059

PS 21.

Det er vel litt juks, å bruke disse munnbindene flere ganger:

IMG_20220921_123009

PS 22.

Jeg lurer på om dette er en slags tysk skikk (at man gir bort ting, som andre kan ta med):

IMG_20220921_123104

PS 23.

Her er mer om dette:

IMG_20220921_123347

PS 24.

Enda mer om dette:

IMG_20220921_124733

PS 25.

Her var det kanskje litt mange skilt osv. (på en gang):

IMG_20220921_125311

PS 26.

Kiel kommune burde muligens også bli flinkere til å ta bort klistremerker (fra skilt osv.):

IMG_20220921_130733

PS 27.

Stemning fra Kiel:

IMG_20220921_131129

PS 28.

Når man går på ferja.

(I Tyskland).

Så må man vise både pass og boarding-card.

Og dette må man vise, mens man går forbi en slags kontroll-post (hvor det står en tysk Color Line-ansatt).

Men de har ikke skranker der (som hos DFDS, på Vippetangen, i Oslo).

Så man må nesten ha tre hender.

For å vise fram både pass og boarding-card.

(Ihvertfall hvis man også bærer på noe.

Noe man vel ofte gjør.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 29.

Her er mer om dette:

IMG_20220921_222838

PS 30.

Bartenderne i nattklubben (på ferja) var litt outrerte (må man vel si):

IMG_20220922_013145

Mer om mammaen til Magne Winnem. (Fra Røyken og Hurum Avis 27. mars 1996)

kristin winnem

https://www.nb.no/items/fd214f9b1dee4508a98b6785912c07bf?page=3&searchText=winnem

PS.

Da Magne Winnem (som jeg var forlover for sommeren 1993) sin mor døde.

Det var mens jeg hadde en søndagsjobb, som bud, for Chinatown Expressen Eiksmarka.

(De som var del av Oslo sin eldste matleverings-tjeneste (de bytta etterhvert navn til Pizza & Kina Expressen).

Som nettopp har gått konkurs.

Nå under corona-pandemien).

Og en søndag, så var det sånn, at jeg skulle levere noe kina-mat (med min Toyota HiAce).

(Noen steinkast unna her jeg bor nå.

Var det vel muligens).

Og så ringte Magne Winnem (i 22-23-tida).

Og så skjønte jeg vel på stemmen hans, at det var noe.

Og derfor, så var jeg kanskje ikke sånn brysk, og sa at jeg måtte levere noe mat.

(Jeg burde kanskje hatt en mobil for jobb og en for private samtaler.

Men dette var i 1996.

Og da var det ikke så vanlig med mobil-telefoner.

Og jeg jobba bare søndager.

For å si det sånn).

Og så begynte Magne Winnem å sutre og sutre, da.

Og når han endelig var ferdig, så ble leveringen forsinka (sånn at kunden fikk maten gratis).

Og etter det, så fikk jeg vel rykte på meg, for å være treig med å levere.

(Noe sånt).

Og så var det egentlig sånn, at jeg liksom måtte være en slags prest, for Magne Winnem (som var lei seg, siden at hans mor hadde dødd ganske tidlig) da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen til Extinction Rebellion Norge
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. desember 2022 kl. 11:02
Til: fellesskap@extinctionrebellion.no
Kopi: "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, lists@extinctionrebellion.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, annemettemoe <annemettemoe@protonmail.com>, XRN-Nyhetsbrev@protonmail.com, eian@eianadvokat.no, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

når dere sier at jeg må trykke på noe i nyhetsbrevet, så synes jeg at det blir feil.

For det er deres jobb å rydde opp etter nett-trollene.

(Vil jeg si).

Så dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 29. mar. 2022 kl. 13:03 skrev <fellesskap@extinctionrebellion.no>:
Hei Erik
Det ser ut til at noen har meldt deg inn i Extinction Rebellion to ganger. Jeg vet ikke om du har blitt utsatt for et identitetstyveri, eller om noen som kjenner deg har gjort dette som en slags dårlig spøk, men du skal vite at ingen sensitive opplysninger har blitt gitt i innmeldingen.

Som du tidligere har fått bekreftet, ble du slettet hos oss i november '21, men siden det var to oppføringer, med to forskjellige epostadresser, så har den ene oppføringen blitt igjen i systemet. Vi har ikke registrert noen sensitive opplysninger om deg, kun navn, epostadresse og bostedskommune. Dette er nå slettet og du kan ikke på noen måte forbindes med XR.

Dersom du mottar nyhetsbrev, noe jeg regner med du ikke har godkjent, så kan du melde deg av gjennom link nederst i nyhetsbrevet. Jeg har også sendt melding til lokallaget i Oslo om å sjekke at du ikke ligger inne i deres epostlister med noen av adressene dine.

Jeg håper at dette besvarer dine spørsmål, skulle det være noe så ta bare kontakt igjen.


Vennlig hilsen
Mette

Fellesskap - Medlemsbehandling
Extinction Rebellion Norge


March 26, 2022 2:50 AM, "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
man. 22. nov. 2021 kl. 20:28 skrev <fellesskap@extinctionrebellion.no>:
hei,
hva mener du? Har du ikke meldt deg inn, eller hva er problemet?


November 19, 2021 9:44 PM, "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Extinction Rebellion Norge <fellesskap@extinctionrebellion.no>
Date: tir. 24. aug. 2021 kl. 15:29
Subject: Velkommen til Extinction Rebellion Norge
To: <eribsskog@gmail.com>
View in browser
Velkommen til Extinction Rebellion Norge !
Takk for at du engasjerer deg!
Vi holder samlinger på nett for nye medlemmer og vi anbefaler alle å være med på det. Her kan du melde deg på neste samling som passer for deg: Interaktiv introduksjon til XRs prinsipper og verdier (DNA-kurs)

Ønsker du å delta aktivt i en arbeidsgruppe?
Det er flere måter å bidra i XR på. En måte er å delta i en arbeidsgruppe på nasjonalt nivå. Arbeidet her foregår via nett. Skriv til oss, så hjelper vi deg med å finne ut av hvor du passer inn.

Kontakt oss på: xr-norge@protonmail.com
Lokale XR-grupper
I de største byene, og noen andre steder i landet, er det aktive lokale XR-grupper. På denne siden finner du oversikt over gruppene og hvordan du kan komme i kontakt med dem: https://extinctionrebellion.no/no/map


Er du usikker på hva du kan/vil bidra med, lurer du på hvordan du blir aktiv eller har du andre spørsmål? Ta kontakt på fellesskap@extinctionrebellion.no, vi hjelper gjerne!
Vi ser frem til å jobbe sammen med deg, for livet, for fremtiden og de som kommer etter oss.
Med kjærlighet og raseri,
opprørsk hilsen
Extinction Rebellion Norge
Welcome to
Extinction Rebellion Norway !
Thank you for getting engaged!
We regularly do get-togethers online for new members and invite you to join as well. You can sign up for the next one that works for you here: Interactive introduction to XR's principles and values (DNA course)

Would you like to participate in a group?
There are many ways to contribute to XR. One is to participate in a national group. Most of the activity happens online. Write to us, and we'll help you figure out where you fit in.

Reach us at: xr-norge@protonmail.com
Local XR groups
In major cities, as well as certain other places, there are active local XR groups. Find your local group, as well as their contact info, on this page: https://extinctionrebellion.no/no/map


Are you uncertain of what you want to or are able to contribute, are you wondering how to actively participate, or do you have any other questions? Contact us at fellesskap@extinctionrebellion.no, we're glad to help!
We look forward to working with you, for life, for the future and those who come after us.
With love and rage,
rebellious greetings
Extinction Rebellion Norge

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Re: Re: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse - [Hvorfor får jeg ikke rettighetene mine?]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. desember 2022 kl. 10:54
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: OC Support <kundeservice@onecall.no>, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, postkasse@datatilsynet.no, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, abuse@telia.com, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.no, eian@eianadvokat.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: telia-info@telia.se <telia-info@telia.se>
Date: tir. 29. mar. 2022 kl. 10:40
Subject: Re: Re: Re: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse - [Hvorfor får jeg ikke rettighetene mine?]
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hej!

Tack för ditt meddelande!

Bra att du kontaktar oss om det.


Via denna ingång besvarar vi enbart generella frågor.

Ring oss gärna på 90 200 eller skriv in till oss via https://www.telia.se/privat/kontakt#/digitaltv/uppsagning så tittar vi vidare på det.


Ha en fortsatt fin dag!


Med vänlig hälsning

Hanna Vrba, Telia


noname
1K

Jeg sendte en e-post til Lowell

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Deres brev av 17. mars/Fwd: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse - Kopi av korrespondanse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. desember 2022 kl. 08:35
Til: idc@lowell.mypurecloud.ie
Kopi: kundeservice@mail.efi.no, boligbistand@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, kundeservice@hafslundstrom.no, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, eian@eianadvokat.no, strom.no@lowell.mypurecloud.ie, post@arbeidstilsynet.no
Hei,

dette har jeg forklart om til dere før.

Jeg hadde en avtale med Aktiv Kapital (som opptrådte på vegne av Nordea) om at jeg skulle sende X antall pund, hver måned (dette var mens jeg bodde i England) fra min Barclays-konto til min Nordea-konto.

Og den første måneden jeg sendte pengene, så kom de i retur (men Barclays hadde da krevd noe sånt som 30-40 pund i retur-gebyr, på toppen av at det kosta noe sånt som 20-30 pund å sende pengene).

Og det var på grunn av avtale-brudd (Nordea hadde sletta en konto, som Aktiv Kapital hadde sagt at jeg skulle få beholde).

Og overtrekket var fordi at jeg ble lurt av min engelske arbeidsgiver (Bertelsmann Arvato i Liverpool, hvor jeg jobba for deres Microsoft Scandinavian Product Activation-campaign) til å tro, at jeg kom til å bli forfremmet.

Og i den anledning så ringte jeg Nordea fra England.

(Jeg ble da sendt til Nordea Tveita, siden at jeg som student leide et rom av noen slektninger i Høybråtenveien (på begynnelsen av 90-tallet) og så ble banken på Furuset-senteret lagt ned, og så fikk jeg konto hos Kredittkassen Lindeberg, men i 2005 så var den banken også lagt ned).

Og da prøvde jeg å få Nordea til å gi meg et lån (mens jeg dreiv med arbeidssak) med sikkerhet i en arv (en brøkdel av en eiendom i Holmsbu, etter noen barnløse grandonkler) som jeg seinere fikk cirka 200.000 for (i 2017).

Men Nordea ville ikke gi meg noe lån.

Av vage årsaker.

Så Nordea må ta sin del av skylden, for det som skjedde (at kontoen ble overtrukket) må jeg si.

Og jeg bodde i England fra 2004 til 2014.

Så at dere har hatt en rettssak bak min rygg, i Norge, i 2010.

Det høres helt horribelt ut, må jeg si.

Det er som noe som ikke er et i-land verdig.

Så det må jeg klage på.

Det var også sånn at Nav i april, plutselig straffet meg, sånn at jeg ikke fikk penger til mat.

Og det var antagelig på grunn av deres 'krumspring' i denne saken.

Så dette er penger som skulle vært sendt til meg, og som jeg skulle ha brukt på klær og mat osv., i våres (og som jeg godt kunne ha brukt på den slags ting nå, for jeg trenger egentlig ny vaskemaskin osv,. jeg har bare en sånn camping-vaskemaskin, som er veldig tungvint).

Så det kan dere godt sende til meg, sånn at jeg får kjøpt noen av de tingene (til leiligheten osv.) som jeg ikke fikk kjøpt i vår/sommer.

Nå er det jul også, så da hadde det vært greit med litt mindre smalhans.

Det var vel også sånn, at jeg sendte dere svar om dette.

Men at jeg ba dere om å ta det med Nav.

Så her vrir dere på alle sakene (kan det virke som).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 29. mar. 2022 kl. 06:26 skrev Lowell Norge <idc@lowell.mypurecloud.ie>:
Hei

 

Kravet fra Nordea Bank Norge ASA ble sendt til inkasso i 2007. Det ble avsagt en fraværsdom i 2010 og saken ble behandlet hos namsmannen i 2016. Følgelig foreldes ikke kravet før i 2026. Vi forholder oss til dommen som er tvangskraftig og du må begjære oppfriskning av denne dersom du mener kravet ikke er korrekt. 

Vi mottok kr 3019,89,-  for mye i sak 36169524 (Hafslund strøm) 17.11.2021. Vi sendte vedlagte brev til deg 26.11.21 og når vi ikke mottok tilbakemelding, ble beløpet overført til sak 1872194 (Tidligere Nordea Bank Norge) 10.03.22. 

 

Vi har notert at du ikke har mulighet til å betale noe pr dd.

 

Med vennlig hilsen,

 

Lowell Norge AS

 

Brynsveien 14

PB 6354 Etterstad

NO-0604 OSLO, NORGE

Telefon:+47 23 17 10 00

www.lowell.no

 

 

** This message including any attachments may contain  

confidential and/or privileged information intended only for

the person or entity to which it is addressed. If you are not

the intended recipient we ask you to delete this message

and notify the sender. Thank you.

Mer fra Facebook

dennis hansen facebook 1

PS.

Her er mer om dette:

dennis hansen facebook 2