tirsdag 15. august 2023

Jeg sendte en e-post til Arbeids og Inkluderingsdepartementet

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. august 2023 kl. 10:09
Til: postmottak@aid.dep.no
Kopi: "Møllerhagen, Anne" <Anne.Mollerhagen@nav.no>, postmottak@aid.dep.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, postmottak@sivilombudet.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <post@finkn.no>
Hei,

siden at dere hos Arbeids og Inkluderings-departementet ikke svare meg.

Så har jeg nå blitt sendt rundt som en kasteball, av Nav.

Nav Bærum nekter å skrive annet enn vissvass per mail (se videresendt mail).

Og så sier de at jeg må bruke chat, osv.

Og de (ei Tove der, som avløste robot-dama Frida) hu sa jeg måtte ringe.

Og så ringte jeg, og de sa at jeg måtte snakke med min saksbehandler.

Og hu har ikke fått opplyst etternavnet om.

Så det ble til, at hu skulle ringe tilbake, innen torsdag.

Og jeg har i årenes løp blitt utsatt for mye bølle-ringning (og nettmobbing, som jeg har sendt om til Datatilsynet).

Så jeg liker egentlig ikke å ha på lyden på mobilen, for det er ofte snakk om bølle-ringing, osv.

Så dette blir som noe klamt/svett, vil jeg si.

Og det skulle vel vært veldig enkelt og rett fram.

Alle skulle få 700 mer i måneden (fra juli).

Så alle har fått mer, unntatt meg, kan det virke som.

Så dette virker som noe tusking, for meg.

Så dette må jeg klage på.

Hva skal dette bety.

Her lover politikerne gull og grønne skoger (siden at mat-prisene har økt mye osv.) og så er det noen Nav-ansatte som heller bruker disse pengene (det er snakk om 700 kroner for juli og 700 kroner for august) på fredags-pils osv., kan det virke som.

Det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 14. aug. 2023 kl. 10:57
Subject: Re: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: Møllerhagen, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>
Cc: <postmottak@aid.dep.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, post <post@finkn.no>


Hei,

det virker som at dere har vært på studietur i Moskva, og lært av Putin hvordan dere skal gjøre det.

Dette ligner ikke grisen, må jeg si, at dere behandler folk på denne måten.

Det virker som at dere har fått det for dere, at dere skal være så vanskelig som mulig, i mailer.

Og jeg har gått på handel og kontor (i sin tid) og lært at det er kunden/borgeren sitt privilegium, å bestemme korrespondanse-metode.

Så dette kjøper jeg ikke, dessverre.

Det virker som at dere er sponset av Telenor og at dere absolutt skal gjøre ting på klamest/svettest måte.

Så det tror jeg at må være snakk om en slags uhørt uskikk, som dere driver med.

(At dere maner folk til å ringe osv. (og vente kjempelenge i kø og også blakke seg, ved å ringe dyre Teletorg-nummer, som det het før).

Istedet for å bare svare folk, på en grei måte, om det de lurer på).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Du har heller ingen ordentlig referanse.

Fikk du dette fra Arbeids og Inkluderings-departementet.

Eller virker plutselig mail-adressen deres igjen (det står ikke noe mail-adresse på nettstedet deres, sist jeg sjekka).

Skjerpings!


man. 14. aug. 2023 kl. 10:09 skrev Møllerhagen, Anne <Anne.Mollerhagen@nav.no>:
Hei

Det besvares ingen spørsmål i denne kanalen (e-post) fra NAV-kontoret. Det er to måter for å få svar på dine henvendelser til oss:  


 


1. Ved å logge deg inn i Ditt NAV på
www.nav.no og stille spørsmålene der. 


2. Ringe NAV kontaktsenter på telefon 55 55 33 33 (spørsmål om arbeid, familie og kommunale tjenester), 55 55 33 34 (pensjon). 


 

MVh NAV Bærum

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: fredag 4. august 2023 09:57
Til: postmottak@aid.dep.no
Kopi: Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; (PK) NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>; Tr <tr@forbrukertilsynet.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; postmottak@sivilombudet.no; post <post@forbrukertilsynet.no>; Post <post@forbrukerradet.no>; Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; post <post@finkn.no>
Emne: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage

 

Hei,

etter som jeg har forstått det fra nyhetene, så har regjeringen økt sosialstøtten med ti prosent fra juli.

(På grunn av de økte matprisene, osv.).

Men nå er vi et stykke ut i august, og jeg har ikke sett noe til disse pengene (det var visst snakk om 700 mer i måneden, ettersom jeg har forstått det).

Så da lurer jeg på hva Nav Bærum driver med.

(Mail-adressen deres virker visst ikke lenger.

Så jeg sender dette rett til dere i departementet).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også lest i nyhetene, at sosialstøtten i Oslo, er et par tusen mer i måneden.

Og der får de visst også dekket tannlege, vaskemaskin og møbler, når de trenger dette.

(Mens jeg må bruke livsopphold-pengene, på ting som vaskemaskin.

Jeg fikk kjøpt en vaskemaskin på avbetaling, fra Komplett (etter å ha prøvd tre andre steder først).

Og jeg trenger også ny sofa (for Jysk-sofaen som Nav ga meg rekvisisjon for å kjøpe til denne kommunale leiligheten i 2018, er nå ubrukelig, for en fjær har røket, under der man sitter).

Og en krone falt ut av tenna mine, for noen måneder siden, så jeg burde hatt satt på en ny krone (for det ville ikke Nav gi støtte til, forrige gang det skjedde, så da endte det med at jeg måtte trekke tanna, og jeg trakk også en tann i England i 2005 (med det litt i tankene at da kunne jeg bare rydde dette igjen, når jeg flytta tilbake igjen til Norge)).

Så litt rart at det er sånne skjevheter i landet.

Hva skal dette bety, lurer jeg.

Skjerpings!

 

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 15. aug. 2022 kl. 13:17
Subject: Oppdatering/Fwd: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: <postmottak@aid.dep.no>
Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>

 

Hei,

nå har jeg fått et nytt brev fra Nav om dette.

(Se vedlegg).

Men jeg kan ikke se å ha fått noe svar fra sjølve departementet.

Nav har nektet meg støtte, til nødvending tann-behandling.

Det går ikke ann.

Nå går jeg med en råtnende jeksel (som det nesten ikke er noe igjen av) i kjeften.

Og en krone har skallet av.

Osv., osv.

Det er dumt å vente, til at jeg får uutholdelig tannpine.

Her må Nav skjerpe seg, mener jeg.

Og hvorfor får jeg ikke svar fra sjølve departementet?

Jeg har klagd på Nav til dere, siden at de ikke vil gi meg støtte.

Jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.

Og jeg ble arbeidsledig under finanskrisen (på slutten av 2008).

Og det var ikke noe problem hos tannlegen der

 

De sendte regningene rett til Department for Work and Pensions (het de vel).

Så at vi skal ha så mye tull fra byråkratiet i Norge, det er en skam, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det er også sånn, at vaskemaskinen min har slutta å virke nå.

Så jeg må vaske klær for hånd.

Og jeg må bruke senga mi som sofa, siden at sofaen har røket.

(Og Nav mente visst, i 2018, da jeg flytta inn her (i min kommunale bolig) at folk skulle ha ting som sofa (og TV).

For det bestemte de for meg, at jeg skulle kjøpe (de lista opp ting jeg trengte til leiligheten på en rekvisisjon, på et slags dobbelt-møte (jeg måtte ha to møter på en gang, med ei Bærum kommune/boligbistand-dame og ei Nav-dame)).

Så når sofaen (som forresten var for kort til å ta en middagslur på, for da fikk man en hard trekant i bakhue) da ryker (etter cirka fire år) så burde jeg vel da få støtte fra Nav til ny sofa.

Skulle man vel tror).

Skjerpings!

PS 2.

Det var også sånn, at jeg ba Nav om min pensjonsbeholdning, for 10-15 år siden.

For jeg bodde da i England, og skulle starte opp nettbutikk, blant annet.

Men da lot Nav som at de var dumme, og lot som at de ikke skjønte hva jeg mente.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

 

 

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 4. jul. 2022 kl. 22:45
Subject: Ny klage/Fwd: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: <postmottak@aid.dep.no>
Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <post@baerum.kommune.no>, <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

 

Hei,

jeg sender også om dette til dere i det nye departementet.

Jeg fikk tannpine, for et par år siden.

Og da fikk jeg rekvisisjon av Nav, før jeg dro til tannlegen.

Og det var sånn, at Nav etterhvert ville (de hadde en rådgiver, muligens en hatsk onkel av meg, som er tannlege i Ås), at jeg skulle trekke masse tenner, sånn at kjeften min ville sett ut som et piano.

Det endte med, at jeg fikk en krone, på en av jekslene.

Og så ble jeg enig med tannlegen om, at vi skulle vente og se, når det gjaldt den andre tanna (for jeg trakk en jeksel i England i 2005/2006, og da klagde min overordnede Marianne Høksås der, på at det ikke var den bakerste tanna, som ble trukket, men den nest bakerste, så jeg ønsket å se det an litt, og ikke gjøre den samme feilen igjen, for det holdt med et hull i tanngarden, tenkte jeg).

Og så har det vært corona-pandemi, og derfor har jeg venta litt, med å gå til tannlegen.

Men nå må den nevnte jekselen enten trekkes (mens det fortsatt er noe igjen av den) eller at den får en krone (hvis det fortsatt er mulig).

Det er også sånn at britene de satt inn en gullkrone gratis i kjeften min, under finanskrisa, etter at jeg ble arbeidsledig der.

Men den krona som jeg fikk i Oslo, for et par år siden, den har nå skallet av.

Så det må muligens gullkroner til.

Og det er også flere problemer med tennene, som jeg har fått under coronaen, (noen av tennene sprakk muligens litt, da jeg brukte en gel-tannpasta, så jeg har nå bytta til en vanlig tannpasta igjen).

Men jeg trenger rekvisisjon, som gjelder, for det første tannlege-besøket og.

Det fikk jeg ihvertfall forrige gang (for et par år tilbake) da jeg gikk til tannlegen.

Så jeg må klage på at jeg ikke har fått dette nå.

(For jeg har nemlig avsluttet mitt tannlege-forhold, til Galleri Oslo-klinikken, under coronaen.

For hu (ei farga ei) på Galleri Oslo Klinikken sa om en tann, som tydelig er halv-råtten, at det var rota.

Men det virker som å være tull, vil jeg si.

Så jeg må finne meg en ny tannlege.

Siden at jeg har sagt opp kundeforholdet mitt, hos Galleri Oslo-klinikken.

For å si det sånn.

Og da er det greit å ha med en rekvisisjon.

For da er det enklere å forklare, i resepsjonen.

Hos den nye tannlegen).

Og mens jeg husker det, så fikk jeg rekvisisjon, fra Nav, i 2018, da jeg flytta inn, i denne kommunale leiligheten.

Og det var to rekvisisjoner på cirka 10.000 hver, fra Elkjøp og Jysk.

Men mange av varene som jeg fikk (som vaskemaskin og støvsuger), var feilvarer, virker det som.

Jeg kjøpte en billig robot-støvsuger, på Jula.

Men seinere har jeg funnet ut, at varme-elementet på vaskemaskinen, nok ikke virker.

Så jeg trenger ny vaskemaskin og.

Og sofaen fra Jysk har røket.

Så den burde også blitt bytta ut.

(Den sofaen er også litt 'menneskefiendtlig'.

Sånn at hvis man sovner på den, så får man en hard tre-kant, i bakhodet.

Sånn at man blir litt ør i huet, av å sove på den.

Så jeg burde hatt en lengre sofa.

Vil jeg si).

Det var også sånn, at Jysk Sandvika (ei mørkhåra ung dame der) nektet å sende meg salong-bord (selv om det stod på rekvisisjonen), så jeg bruker et spisestue-bord, som salongbord.

Noe som er litt upraktisk, må jeg si.

Så om dere kan få Nav til å sende meg rekvisisjon, på disse tingene.

Eller helst en slags form for kontantstøtte.

Siden at Elkjøp/Jysk, begynner å tulle, med kunder som har rekvisisjon fra Nav.

(Kan det virke som).

Erik Ribsskog

PS.

Jeg vedlegger et svar-brev fra Nav, på min siste tannlege-søknad.

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 8. jun. 2022 kl. 01:23
Subject: Deres brev fra 27. april/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: <postmottak@aid.dep.no>
Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <post@baerum.kommune.no>, <nav.baerum@nav.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>

 

Hei,

jeg viser til Deres brev fra 27. april (se vedlegg).

For det første så er det vel sånn, at Nav ikke lenger har sin mail-adresse, på sitt nettsted.

Og de svarer ikke på sin gamle mail-adresse.

Det er vel egentlig ikke noen unnskyldning, for å ikke ha mail-adresse, i våre dager.

Så da melder Nav seg litt ut, må man vel si.

Og da er det vel greit å sende rett til departementet som er overordnet Nav, må man vel si.

Selv om Nav vel også er 'deleiet' av kommunen, ettersom jeg har forstått det.

Så jeg må klage på at Nav ikke svarer på mailer.

Dere bruker også et ekkelt/ladet språk synes jeg: 

'Din opplevelse av møtet med NAV'.


For det første så har dere diktet opp, at det har vært noe møte.

Det har ikke vært noe møte egentlig.

(Det er bare at jeg har søkt om sosial-støtte.

Og at Nav har sendt et 'lure-svar', hvor de skrev noe ladet/sykeliggjørende om lege-støtte, noe som er helt irrelevant.

Og det fikk meg til å legge fra meg brevet.

Og jeg så ikke da, at de hadde snytt meg, for april-støtten, (av en eller annen åndsvak grunn).

Så jeg hadde bare noen tomflasker osv., å leve av, de første ukene av april, (før jeg fikk bostøtten).

Så det var bånn i bøtta, må jeg si.

Det var bare flaks at jeg fikk en erstatning, fra Power, for en transportsskade, på et fryseskap, (for Elkjøp hadde ikke kombiskap da jeg fikk Nav-rekvisisjon på dette, i 2018, så jeg har bare hatt et lite kjøleskap her, uten noe særlig stor fryser, og det var ikke noe særlig, når Oda leverte varme varer, under Omikron-tida).

Sånn at jeg kunne kjøpe meg litt bedre mat, enn bare spagetti.

Jeg er over 50 år, og det er nok ikke bra for min helse, hvis jeg ikke spiser ordentlig.

Så dette må jeg klage på).

Og for det andre så er det frekt å insinuere, at dette som har skjedd, (i forbindelse med min Nav-klage), kun er snakk om 'min opplevelse', av dette.

Jeg skriver om det som har skjedd.

(Hverken mer eller mindre).

Og dere sier at dette er kun snakk om hvordan jeg har 'opplevd' det som har skjedd.

Da er litt som noe latterliggjøring, synes jeg.

At dere absolutt skal ha med dette 'opplevd'.

Og ikke bare si: 'Du har forklart om hva som har skjedd'.

Så det må jeg klage på.

At dere vrir det til, at dette kun er snakk om hvordan jeg opplevd/sanset det som har skjedd.

Det virker som at dere ikke tar meg på alvor, og at dere ikke hører på folk, når dere avfeier dette med, at dette kun er snakk om min personlige opplevelse, av det som har skjedd.

Det er bedre at dere skriver: 'Din forklaring om hva som skjedde', synes jeg.

'Din opplevelse av hva som skjedde', blir som noe ladet/respektløst/nedlatende å si, mener jeg.

Så det må jeg klage på.

Og det var også sånn, at i fjor, så var det noe lignende.

Jeg hadde levert en strøm-regning, til Nav, (i tide, som alltid, når det gjelder strøm/husleie-regninger, siden 2018).

(Siden at jeg bor i en kommunal leilighet, og får sosial-støtte).

Men så hadde Nav av en eller annen grunn fått 'mensen', og ikke betalt regningen.

(Jeg vet ikke hva som kan ha skjedd der.

Jeg pleide å levere bilag i skranken.

Men så ba en 'skranke-Steinar' meg om å bruke en sort 'forslags-postkasse', (som stod litt gjemt i et hjørne), istedet.

Men han sa ikke hvorfor.

Og så en gang jeg var der et kvarter før det stengte.

Så hadde de stengt for tidlig, ved hjelp av Securitas.

Og da forhørt de meg, om mitt ærend.

Og da ba de vekterne meg om i stedet å bruke en post-luke, som Nav har, inne på Løkketangen Senter.

Den postluka er litt lunefull, konvoluttene glir ikke alltid ned, for hellinga er litt svak, på postluka, osv.

Så her må jeg klage på 'russisk stenging' og dårlig postluke.

Og det var også noen som hadde festa dobbeltsidig teip, inni den postluka.

Så her ble det tre klager til.

Men jeg mener at jeg hørte, at konvolutten falt ned, (for det pleier jeg å sjekke).

Så her har Nav tulla, mener jeg.

De har latt som at de ikke har fått min strøm-regning.

Og så betalte de ikke regningen.

Og så fikk jeg inkasso.

Og så sendte jeg en klage til deres forgjenger-departement.

Og de betalte til og med for mye, ifølge et inkasso-byrå.

Så det ble en floke/smørje da, for å si det sånn.

På grunn av Nav sine aprils-narrer/skøyerstreker, (de kuttet støtten i april, etter å ha kasta strøm-regningen min, noen måneder før).

For å si det sånn.

Så det er kanskje bedre, hvis man gjør som i England, (hvor jeg var arbeidsledig under finanskrisen), at man har noe som heter: 'Universal credit'.

Sosial-klientene får et visst beløp hver måned, og så betaler de husleie og strøm osv. selv).

På grunn av det nevnt overfor, så vil jeg gjerne ha svar fra en overordnet, på denne klage.

Skjepings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg synes også at det nye navnet deres: 'Arbeids og Inkluderingsdepartmentet'.

Det er liksom ikke noe for nordmenn, liksom.

Det er liksom for innvandrere, virker det nesten som.

Da var det forrige department-navnet bedre, må man vel si.

Jeg klagde for 10-15 år siden, og ville ha min pensjonsbeholdning sendt til England, for jeg var nettbutikk-grunder.

Men det ville ikke Nav sende.

Så det må jeg purre på.

Hva skal dette bety, lurer jeg.

Jeg har lest på nettet, at andre folk har fått sin pensjonsbeholdning sendt til utlandet, fra Nav.

Så her er det forskjellsbehandling, kan det virke som.

Skjerpings!

 

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 1. apr. 2022 kl. 19:16
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage
To: <postmottak@aid.dep.no>
Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <post@baerum.kommune.no>, <nav.baerum@nav.no>

 

Hei,

sender også med sjølve vedtaket, sånn at dere ikke skal tro, at dette er en aprilsnarr.

Som jeg vel har klagd på tidligere, så har Nav innvilget meg støtte til lege og medisiner, selv om jeg ikke har søkt om støtte til dette.

Så dette er at de mobber meg, og prøver å stigmatisere/sykeliggjøre meg, (kan det virke som).

Hvis ikke de hadde skrevet det tullet, (må man vel kalle det), om støtte til lege/medisiner, så hadde jeg kanskje lest brevet mer nøye, og fått med meg dette ranet, (eller hva man skal kalle det), tidligere.

På forhånd takk for hjelp med Nav.

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 1. apr. 2022 kl. 16:38
Subject: Klage
To: <postmottak@aid.dep.no>
Cc: <postmottak@sivilombudet.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>

 

Hei,

jeg ventet på å få noen penger (livsopphold-støtte) fra Nav, inn på kontoen i dag.

Men så kom det ikke noen penger.

Og så så jeg mer på vedtaket, fra Bærum kommune.

(Fra 7. mars).

Og der står det, at supplerende livsopphold starter fra 1. mai.

Men det skal være 1. april.

(Som for husleie osv.).

Så de har snytt meg for en måned.

Og nå har jeg nettopp kjøpt meg ny fryser, osv.

Så jeg har bare noen tomflasker her.

Så det må jeg klage på.

Jeg har også hatt vannlekkasje på badet i dag og i går, og vaskemaskinen har slutta å virke, ser det ut som, (displayet har slutta å lyse).

Så jeg trenger egentlig ekstra støtte, (og ikke mindre støtte).

Så det må jeg klage på.

Kan dere stramme opp kommunen, lurer jeg.

Skjerpings!

Erik Ribsskog