onsdag 13. september 2023

Jeg sendte en e-post til Fjordkraft

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Re: Kopi av faktura
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 13. september 2023 kl. 16:08
Til: kundeservice@fjordkraft.no
Kopi: Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>, rolf.barmen@elmeragroup.no, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, elklage@elklage.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, post@forbrukerombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, "SMK Postmottak (SMK)" <postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>
Hei,

jeg skjønner ikke at dette skal være så vanskelig.

I min forrige mail, så skriver jeg, at jeg ønsker å få svar fra
administrerende direktør Magnar Øyhovden om dette.

Så det må jeg klage på, at dette ikke har skjedd.

Vennligst send dette til vedkommende direktør nå.

(Jeg ønsker å få bekreftet det dere sier, at dere ikke har fått pengene fra Nav.

Noe jeg synes at høres ut som en røverhistorie, for å si det sånn.

Og jeg ønsker også en forklaring, på surret med
Trumf-bonus-utbetalingen (som plutselig ble ti-doblet for så å bli
slettet igjen, dagen etter) i sommer).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


13.09.2023 skrev kundeservice@fjordkraft.no <kundeservice@fjordkraft.no>:
> Hei, Erik!
>
> Her er det rett og slett litt vanskelig å forstå hva du vil vi skal hjelpe
> deg med. Fint hvis du utdyper dette slik at vi kan forsøke å hjelpe deg.
>
> Hører fra deg!
>
> Med vennlig hilsen
> Caroline
>
> E-post: kundeservice@fjordkraft.no
> Fjordkraft Kundeservice: 230 06100 (09-16) |  fjordkraft.no
>
>
>
>
> ------------------- Opprinnelig melding -------------------
> Fra: Ribsskog Erik
> Mottatt: Wed Sep 13 2023 13:09:04 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
> Til:
> Emne: Re: Re: Kopi av faktura
>
> Hei jeg skjønner at dere maner meg. Du sier at du er 'overordnet'. Det er
> ikke en ordentlig tittel. Og du skriver heller ikke ditt etternavn. Og du
> skriver også firmanavn som NorgesEnergi og Nav feil (du skriver NorgesEnergi
> i to ord og Nav med liten forbokstav (i den forrige mailen)). Så dette
> kjøper jeg ikke dessverre. Jeg skjønner at dere har det morsomt og driver
> med tull og tøys og juger så det renner av dere. Men da ønsker jeg å heller
> få svar fra administrerende direktør. (Som visst heter Magnar Øyhovden.
> Ifølge deres nettsted). Skjerpings! Erik Ribsskog PS. Jeg så fortsatt ikke
> noen mail-adresse på nettsteder deres. Det kommer opp noe sånn 'web-mail'
> (som jeg har kalt det). Men det synes jeg at blir litt lunefullt. For da vet
> man ikke om man ser mailen sin igjen (om man får en kopi (av sine
> skriverier) eller ikke). Skjerpings! PS 2. Jeg synes også at det nettstedet
> deres ser litt ustrukturert ut. Det er kanskje laget mest for mobil. Man man
> scrolle som bare det og det er ikke noen ordentlige menyer der. Alt er bare
> hulter til bulter (må man vel si). Skjerpings! 13.09.2023 skrev
> kundeservice@fjordkraft.no : > Hei igjen Erik > > Jeg kontakter deg fordi
> jeg er en overordnet. > Jeg referer til mailen du sendte til Rolf den 31
> juli og mailen du sendte > til Intrum Rolf pluss en rekke andre mandag 11.
> september 20:23 klokka > 07:49. > Trumf vil du motta som alle andre for
> august. Dette vil skje i slutten av > september. At du ikke har mottatt det
> inn på konto ennå har ingenting med at > du har byttet til > Norges Energi.
> Jeg kan se at pengene er lagt klare til overføring og vil bli > overført i
> slutten av måneden. > I forhold til surret med Trumf i sommer var det en
> feil fra vår side som vi > selvfølgelig beklager for. > Siste innbetaling
> gjort på deg som kunde er 24.07.23 på 260759 kr. > Så de to siste fakturaene
> jeg sendte kopi av er ikke betalt. Noe jeg regner > med Nav vil bekrefte om
> du kontakter de. > I forhold til email så står det tydelig på vår side.
> Trykk på kundeservice > så kommer både telefonnummer og mail opp. > >
> https://www.fjordkraft.no/strom/kundeservice/ > > Ønsker deg en god dag. > >
> Med vennlig hilsen > Joacim > > E-post: kundeservice@fjordkraft.no >
> Fjordkraft Kundeservice: 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no > > > > >
> ------------------- Opprinnelig melding ------------------- > Fra: Ribsskog
> Erik > Mottatt: Wed Sep 13 2023 08:07:01 GMT+0200 (sentraleuropeisk
> sommertid) > Til: > Emne: Re: Kopi av faktura > > Hei jeg vet ikke hvilken
> mail du viser til. Jeg har ikke visst mail-adressen > deres. Så dette høres
> litt rart ut må jeg si. I sommer så var problemet at > dere hadde sendt
> ti-dobbel Trumf-bonus. Og da ble det til at jeg mailet > deres
> direktør/tidligere direktør Barmen i Elmera Group (deres eierselskap). > Og
> da klagde jeg på (til Barmen) om at dere ikke hadde noe mail-adresse på >
> deres nettsted. Men han Barmen svarte ikke (om grunnen til dette). Og han >
> forklarte heller ikke hva dette nevnte Trumf-surret var forårsaket av. Han >
> svarte ikke i det hele tatt. (For å si det sånn). Jeg kan heller ikke se å >
> ha mottatt Trumf-poeng for september. (Den regningen kom tidligere denne >
> måneden. Siden at jeg har bytta til Norgesenergi). Så det høres litt rart ut
>> at de er sendt/overført. For et par år tilbake (da jeg var >
> Norgesenergi-kunde). Så skjedde det noe lignende. Et inkassa-firma påstod at
>> Nav ikke hadde betalt noen strøm-regninger. Og så viste det seg seinere at
>> det hadde foregått en dobbelt-betaling. Og så får jeg plutselig en mail
> fra > inkasso-byrået hvor de spør meg om hva de skal gjøre med pengene som
> er for > mye betalt. Så jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet (som daglig
> leder) > hos dere. For å unngå at det samme skjer igjen. (Og om dere kan
> forklare om > Trumf-surret fra i sommer i samme slengen). Det er litt dumt
> hvis det er > sånn at Nav har betalt. Og at dette er snakk om furting fra
> Fjordkraft fordi > at jeg har bytta til Norgesenergi. Skjerpings! Erik
> Ribsskog 13.09.2023 > skrev Fjordkraft-kundesenter : > Hei Erik > > Takk for
> din mail. > Det er > helt riktig at du har mottatt Trumf bonus for begge de
> to ubetalte > > regningene dine hos oss. > Dette er fordi Trumf bonus blir
> sendt ut når > fakturaen sendes ut og har > ingen sammenheng med om
> fakturaen er betalt > eller ikke. > Sender deg derfor en kopi av de ubetalte
> regningene og > anbefaler at du tar > kontakt med nav slik at det ikke
> tilkommer gebyrer. > > Jeg har sendt en sak til vår faktureringsavdeling
> hvor jeg ber de sette > > forfall 20.09.23 på begge de ubetalte fakturaene.
>> I tillegg ber jeg de > slette saken hos Intrum slik at du ikke får noe >
> gebyrer. > Dette gjelder > om regningene blir betalt innen 20.09.23. Etter
> dette vil det > tilkomme > gebyrer om de ikke skulle bli betalt. > Er det
> noe du lurer på er det bare å > ta kontakt. > > Med vennlig hilsen > >
> Joacim > Kundeservice Fjordkraft > > > www.fjordkraft.no > > Telefon:
> 23006100 > > Åpningstider: 9-16 mandag til > fredag > > > [image]
> [image]