onsdag 1. november 2023

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
New Reply to Closed Case Klage/Fwd: Bestillingsbekreftelse OneCall Postpaid
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. november 2023 kl. 03:03
Til: OC Support <kundeservice@onecall.no>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, info@brukerklagenemnda.no, NKOM <firmapost@nkom.no>
Hei,

jeg har gått på handel og kontor.

Og der har jeg lært, at man ikke skal behøve å fylle ut masse rare skjema.

Det skal holde å forklare hva som har skjedd i et skriv.

Så dette skjemaveldet deres må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

(Som deres direktør Kaalen, som jeg såvidt kjenner fra oppveksten.

Hans far (som var innflytter) tok over nærbutikken der jeg bodde (på Sand, noen mil sør for Drammen)).

Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 10. jan. 2023 kl. 16:00 skrev OC Support <kundeservice@onecall.no>:
Hei Erik.

Identitets-tyveri er så klart en ekstremt uheldig sak. Vi har strenge retningslinjer for å motvirke misbruk og utdeling av sensitiv informasjon, og setter våre kunders sikkert veldig høyt. Noen ganger klarer svindlere å misbruke offentlig informasjon, men så fort dette blir oppdaget sletter vi kunderforholdet og eskalerer saken til en egen avdeling som håndterer svindel.

Jeg ser at min kollega sendte deg en e-post med mer informasjon om dette. Jeg sender samme e-posten på nytt i en separat e-post, med et egenerklæringsskjema som jeg oppfordrer deg til å fylle ut og sende tilbake slik at vi kan undersøke saken dypere. Jeg anbefaler deg også på det sterkeste å anmelde saken til politiet. 

Svar gjerne om det er noe mer jeg kan hjelpe deg med.

Ha en fin dag videre.

Vennlig hilsen / Kind regards,

Dennis
Kundekonsulent
OneCall

OneCall



ref:_00D1iUhac._5001i14RKvV:ref