lørdag 4. juli 2020

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Re: [Ticket#37858270] Informasjon fra Telio!
Erik Ribsskog 4. juli 2020 kl. 05:41
Til: Telio kundeservice
Kopi: juridisk , Faktura RB , inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, elh@forbrukertilsynet.no
Hei,

det høres rart ut, at dere ikke har ip-adressen, (i det minste), til de som har bestilt, i mitt navn.

Det klarer andre firmaer å opplyse om.

Så det vet jeg ikke om jeg kjøper.

Dere driver også med ansvarsfraskrivelse og skylder på Experian, osv.

Her må dere rydde opp i rutinene deres.

Og slutte å drive med ansvarsfraskrivelse.

Vennligst send om dette til en leder.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 30. jun. 2020 kl. 14:36 skrev Telio kundeservice :
Hei Erik,

Takk for din henvendelse.

Ved bestilling hos oss kreves det at den personen som bestiller legger inn fullt fødsels- og personnummer, dette er i forbindelse med kredittsjekk for bestilling og blir ikke lagret.
Dessverre klarer vi ikke å se hvem som har lagt inn denne bestillingen i ditt navn da den er gjort via våre nettsider

Dersom dette er noe som hender deg, som du selv sier, ofte, vil jeg anbefale seg å sperre deg for kredittsjekk på Experian og Biznode. De benytter BankID/BankId på mobil for verifisering og vil hindre at folk oppretter abonnement i ditt navn.
Noe som kan være spesielt viktig når det nå virker som om noen har fått tak i ditt fødsels- og personnummer.

Nettadressen tl Experian og Biznode er:

https://www.minexperian.no/#

https://soliditet.no/privatpersoner/auth

Da dette ikke er en bestilling du har gjort vil jeg anbefale deg og anmelde forholdet til politiet, og så sender vi deg et egen erkæringskjema slik at vi får registrert dette som en svindel sak.
Når du returnerer skjema til oss er det også fint om du sender med en kopi av anmeldelsen.

I mellomtiden vil abonnementet bli kansellert, og du vil derfor ikke motta noen fler brev eller fraktura fra oss uten om egenerklæringsskjema som vil komme til deg pr post om et par dager.

Vi ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen

Benedicte
Telio Kundeservice
kundeservice@telio.no
www.telio.no


Vennligst behold følgende / please do not remove the following:
Ticket#37858270

28/06/2020 03:40 - Erik Ribsskog wrote:
Hei,

jeg viser til Deres brev/faktura av 19. juni.

(Se vedlegg).

Jeg har ikke bestilt noe fra dere.

Det er noen jævler/kødder som bestiller masse dritt, i mitt navn, fra firmaer, med dårlige rutiner.

(Dette har foregått i en årerekke.

Se mail-historie).

Jeg ønsker at dere informerer meg om hvem det er som har bestilt dette, i mitt navn.

Og at dere informerer meg om hvilke bedre rutiner, som dere skal få dere, for å hindre at dette skjer igjen, med andre borgere.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender også all 'troll-posten' i retur.

Så dette skal dere ha fått tilbake, (eller om det ligger i post-hylla på Rema, men da sender vel de det snart tilbake).

Skjerpings!