onsdag 1. november 2023

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
[UST:613434] Klage/Fwd: Velkommen til Ustekveikja Energi
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. november 2023 kl. 03:37
Til: Ustekveikja Energi AS <post@ustekveikja.no>
Kopi: "postkasse@datatilsynet.no" <postkasse@datatilsynet.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, Bodø Energi AS <kunde@bodoenergi.no>, "post@elhub.no" <post@elhub.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, "kundeservice@glitreenergi.no" <kundeservice@glitreenergi.no>, "pal.skjaeggestad@glitreenergi.no" <pal.skjaeggestad@glitreenergi.no>, "tryggstromhandel@dnvgl.com" <tryggstromhandel@dnvgl.com>, "elklage@elklage.no" <elklage@elklage.no>, "ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no" <ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "boligbistand@baerum.kommune.no" <boligbistand@baerum.kommune.no>, "kundeservice@mail.efi.no" <kundeservice@mail.efi.no>, "kundeservice@hafslundstrom.no" <kundeservice@hafslundstrom.no>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, "sfovpost@statsforvalteren.no" <sfovpost@statsforvalteren.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "kom@nve.no" <kom@nve.no>, "rme@nve.no" <rme@nve.no>, "trl@nve.no" <trl@nve.no>, "morten.schau@elvia.no" <morten.schau@elvia.no>, "abuse@telia.com" <abuse@telia.com>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, "tr@forbrukertilsynet.no" <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "calmquist@eurojuris.no" <calmquist@eurojuris.no>, "rolf.barmen@fjordkraft.no" <rolf.barmen@fjordkraft.no>, "eian@eianadvokat.no" <eian@eianadvokat.no>
Hei,

jeg synes at det blir som noe slags ansvarsfraskrivelse, at dere ikke ønsker å rydde opp i dette.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å istedet få svar fra daglig leder om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 16. jan. 2023 kl. 08:51 skrev Ustekveikja Energi AS <post@ustekveikja.no>:
Hei, 

som vi bekrefter i epost fra 26. april 2022 er bestillingen annulert. Vi har ikke hatt noen leveranse til deg, ei heller fakturert deg for strøm. Ønsker du å gå videre med saken må du rette din henvendelse til andre instanser. 





Med vennlig hilsen

liggende_logo



Siv Nesfossen
Markedsansvarlig

Postadresse: Geilovegen 68, 3580 Geilo
Regionkontor: Bankplassen 1 A, 0151 Oslo

32 08 70 00 | www.ustekveikja.no| følg oss på Facebook


Denne meldingen er ment for mottakeren, og kan inneholde opplysninger eller annen privat informasjon. Hvis du mottar denne ved en feil, vær snill å melde til avsender og slett originalen. All annen bruk av innholdet i e-posten er forbudt.
This message is for the designated recipient only, and may contain privileged proprietary, or otherwise private information. If you have received it in error, please notify the sender immediatley and delete the original. Any other use of the e-mail by you is prohibited.



-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 13.01.2023 22:02
Til: Ustekveikja Energi AS <post@ustekveikja.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no <postkasse@datatilsynet.no>;LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>;Bodø Energi AS <kunde@bodoenergi.no>;post@elhub.no <post@elhub.no>;NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>;kundeservice@glitreenergi.no <kundeservice@glitreenergi.no>;pal.skjaeggestad@glitreenergi.no <pal.skjaeggestad@glitreenergi.no>;tryggstromhandel@dnvgl.com <tryggstromhandel@dnvgl.com>;elklage@elklage.no <elklage@elklage.no>;ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no <ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no>;Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>;Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>;Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>;Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>;kundeservice <kundeservice@renroros.no>;juridisk <juridisk@datatilsynet.no>;boligbistand@baerum.kommune.no <boligbistand@baerum.kommune.no>;kundeservice@mail.efi.no <kundeservice@mail.efi.no>;kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>;Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>;sfovpost@statsforvalteren.no <sfovpost@statsforvalteren.no>;post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>;amnestyis <amnestyis@amnesty.org>;HRW UK <hrwuk@hrw.org>;LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>;post <post@finkn.no>;Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>;kom@nve.no <kom@nve.no>;rme@nve.no <rme@nve.no>;trl@nve.no <trl@nve.no>;morten.schau@elvia.no <morten.schau@elvia.no>;abuse@telia.com <abuse@telia.com>;inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>;tr@forbrukertilsynet.no <tr@forbrukertilsynet.no>;Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>;Info <info@tpas.org.uk>;Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>;NKOM <firmapost@nkom.no>;Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>;Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>;calmquist@eurojuris.no <calmquist@eurojuris.no>;rolf.barmen@fjordkraft.no <rolf.barmen@fjordkraft.no>;eian@eianadvokat.no <eian@eianadvokat.no>
Emne: Re: [UST:613434] Klage/Fwd: Velkommen til Ustekveikja Energi

Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tir. 26. apr. 2022 kl. 10:22 skrev Ustekveikja Energi <post@ustekveikja.no>:
Hei
Vi forstår det slik at du mener å ikke ha gjennomført denne bestillingen til oss og vi har dermed annullere leverandørbyttet. Du vil få uavbrutt leveranse fra tidligere strømleverandør. 

Håper vi med dette har besvart din henvendelse. 



Med vennlig hilsen

liggende_logo


Postadresse: Geilovegen 68, 3580 Geilo
Regionkontor: Bankplassen 1 A, 0151 Oslo

32 08 70 00 | www.ustekveikja.no| følg oss på Facebook


Denne meldingen er ment for mottakeren, og kan inneholde opplysninger eller annen privat informasjon. Hvis du mottar denne ved en feil, vær snill å melde til avsender og slett originalen. All annen bruk av innholdet i e-posten er forbudt.
This message is for the designated recipient only, and may contain privileged proprietary, or otherwise private information. If you have received it in error, please notify the sender immediatley and delete the original. Any other use of the e-mail by you is prohibited.

 Før utskrift, tenk på miljøet


-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 25.04.2022 10:29
Til: postkasse@datatilsynet.no
Kopi: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>,kunde@bodoenergi.no,post@elhub.no,NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>,kundeservice@glitreenergi.no,pal.skjaeggestad@glitreenergi.no,tryggstromhandel@dnvgl.com,elklage@elklage.no,ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no,Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>,Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>,Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>,Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>,kundeservice <kundeservice@renroros.no>,juridisk <juridisk@datatilsynet.no>,boligbistand@baerum.kommune.no,kundeservice@mail.efi.no,kundeservice@hafslundstrom.no,post@baerum.kommune.no,sfovpost@statsforvalteren.no,"post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,post <post@finkn.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,kom@nve.no,rme@nve.no,trl@nve.no,morten.schau@elvia.no,abuse@telia.com,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Info <info@tpas.org.uk>,Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>,firmapost@nkom.no,Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>,Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,calmquist@eurojuris.no,post@ustekveikja.no,rolf.barmen@fjordkraft.no
Emne: Klage/Fwd: Velkommen til Ustekveikja Energi

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <post@ustekveikja.no>
Date: tor. 21. apr. 2022 kl. 18:10
Subject: Velkommen til Ustekveikja Energi
To: <eribsskog+homofil@gmail.com>



 
For å lese e-post i nettleser, klikk her
 
Din strømavtale
 
Hei Erik Løvenbalk Ribsskog

Vi har gleden av å informere deg om at vi nå er registrert som din strømleverandør!

Ditt kundenr 153304
Strømavtale Ustekveikja Spotpris
Leveringsstart 21.04.2022
Leveringsadresse (sensurert av johncons-blogg), (sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
Målerpunkt ID (sensurert av johncons-blogg)
Målernr (sensurert av johncons-blogg)
Betalingsmåte faktura sendes pr post
Kid for AvtaleGiro 15330400100016
Opprinnelsesgaranti Nei
Nyhetsbrev Nei
En enkel oversikt over avtaler og tjenester får du ved å logge inn på MinSide på www.ustekveikja.no eller ved å laste ned vår KundeApp. 

Informasjon om hvordan du oppretter bruker finner du på hjemmesiden vår under ofte stilte spørsmål. 

Velkommen til oss - Gode forhold lønner seg! 

Med vennlig hilsen
Ustekveikja Energi AS

 
 

 
www.ustekveikja.no  |  tlf: 32 08 70 00  |  post@ustekveikja.no

 

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Takk for din henvendelse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. november 2023 kl. 03:19
Til: Home_Net Support <support@homenet.no>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, info@brukerklagenemnda.no, NKOM <firmapost@nkom.no>
Hei,

dette synes jeg at høres ut som ansvarsfraskrivelse.

(At dere ber meg om å kontakte den og den om dette.

Istedet for å rydde opp i dette selv).

Det må jeg klage på.

Jeg ønsker istedet få svar fra en overordnet (som daglig leder) om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg lurer på om det kan være deres nevnte ansatte Anders Bøhler Thomassen (fra førstegangstjenesten) som tuller.

(Som nevnt i en tidligere mail).

Jeg hadde to kamerater (Glenn og Øystein) som var nesten som Bevis og Butthead.

(Øystein var adoptert fra Korea, av min fars kusine Reidun.

Og jeg er eldste sønn av eldste sønn (etter min farfar).

Så jeg var som en far for mine yngre søsken og fettere/kusiner, på 70/80-tallet.

Og Øystein ville også at jeg skulle være som en slags storebror for han, da).

Og da hadde en av Øystein sin favoritt-sanger (en heavy-sang, av bandet Megadeath) sneket seg med, på min favoritt-opptakskassett, på den tida.

Og jeg selv om jeg bare hørte på walkman (på Terningmoen) så hørte Thomassen, at jeg hørte på Megadeath.

Og så klikka han, og sa at jeg derfor hadde kjempestor gjeld.

(Noe sånt).

Så deres medarbeider Thomassen er litt degenerert, må jeg si.

Så dere kan godt sende det til noen andre enn han (selv om vi er på hils, for jeg har møtt Thomassen et par ganger, i Karl Johan osv., etter militæret).

Skjerpings!


ons. 11. jan. 2023 kl. 15:29 skrev Home_Net Support <support@homenet.no>:
--Do not write your answer under this line--

 

Hei Erik

Takk for din henvendelse

Her trenger vi litt mer informasjon angående saken din

Kan ikke se at det er blitt opprettet noe privatabonnement i ditt navn. Dersom det er blitt opprettet et abonnementsabonnement i ditt navn, må denne henvendelsen rettes mot de.

Med vennlig hilsen
Bjørn Tore | Home_Net
38 99 01 00
Support@homenet.no

 

On January 10, 2023 11:17:54 AM PST, '622a9695db856c140ce0a81d0b9619ee' wrote:
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).

PS 2.

Jeg har også avtjent førstegangstjenesten (i infanteriet, på Terningmoen) sammen med en Anders Bøhler Thomassen (blant annet) i 1992/93.

Og han jobber visst som 'Billing Manager' hos Globalconnect.

Så det er kanskje han som tuller.

Hm.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: GlobalConnect <no-reply@globalconnect.no>
Date: tor. 21. apr. 2022 kl. 22:52
Subject: Takk for din henvendelse
To: <eribsskog@gmail.com>









GlobalConnect





 


Vi bekrefter at vi har mottatt din henvendelse og vil kontakte deg så snart som mulig.

Nedenfor finner du en kopi av den informasjonen som du har sendt til oss.


Med vennlig hilsen,

GlobalConnect





Firma 890000282 (890000282)
Kontaktperson Erik Ribsskog
E-post eribsskog@gmail.com
Telefonnummer 81549300
Sted Hell
Postnummer 6942
Adresse Bakgaarden 4
Melding Hallo, jeg ønsker linje, kan jeg få tilbud?????
Gjelder delivery
Språk no
referer /kundeservice  







Dette er en autogenerert melding fra / This is an automated message from GlobalConnect
 


 
Ref:MSGGC8301489_qIcD5HmWuI3Yv5U9z6

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
New Reply to Closed Case Klage/Fwd: Bestillingsbekreftelse OneCall Postpaid
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. november 2023 kl. 03:03
Til: OC Support <kundeservice@onecall.no>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, info@brukerklagenemnda.no, NKOM <firmapost@nkom.no>
Hei,

jeg har gått på handel og kontor.

Og der har jeg lært, at man ikke skal behøve å fylle ut masse rare skjema.

Det skal holde å forklare hva som har skjedd i et skriv.

Så dette skjemaveldet deres må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

(Som deres direktør Kaalen, som jeg såvidt kjenner fra oppveksten.

Hans far (som var innflytter) tok over nærbutikken der jeg bodde (på Sand, noen mil sør for Drammen)).

Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 10. jan. 2023 kl. 16:00 skrev OC Support <kundeservice@onecall.no>:
Hei Erik.

Identitets-tyveri er så klart en ekstremt uheldig sak. Vi har strenge retningslinjer for å motvirke misbruk og utdeling av sensitiv informasjon, og setter våre kunders sikkert veldig høyt. Noen ganger klarer svindlere å misbruke offentlig informasjon, men så fort dette blir oppdaget sletter vi kunderforholdet og eskalerer saken til en egen avdeling som håndterer svindel.

Jeg ser at min kollega sendte deg en e-post med mer informasjon om dette. Jeg sender samme e-posten på nytt i en separat e-post, med et egenerklæringsskjema som jeg oppfordrer deg til å fylle ut og sende tilbake slik at vi kan undersøke saken dypere. Jeg anbefaler deg også på det sterkeste å anmelde saken til politiet. 

Svar gjerne om det er noe mer jeg kan hjelpe deg med.

Ha en fin dag videre.

Vennlig hilsen / Kind regards,

Dennis
Kundekonsulent
OneCall

OneCall



ref:_00D1iUhac._5001i14RKvV:ref

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
New Reply to Closed Case Klage/Fwd: Bestillingsbekreftelse OneCall Postpaid
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. november 2023 kl. 02:54
Til: OC Support <kundeservice@onecall.no>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, info@brukerklagenemnda.no, NKOM <firmapost@nkom.no>
Hei,

det nummeret har dere sikkert fått.

Som jeg klagde på til din kollega Wiktoria tidligere i dag, så er det sånn at dere fjerner 'mail-historien' hele tida.

Og så later deres om at dere er dumme (virker det som).

Så jeg ønsker å heller få svar fra en overordet om detet.

(For eksempel deres direktør Kaalen, som jeg såvidt kjenner fra oppveksten.

For vi vokste delvis opp på samme sted (Sand sør for Drammen).

Selv om jeg husker lillesøstera best (som var ei ung/sprek blondine)).

Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 18. apr. 2022 kl. 10:58 skrev OC Support <kundeservice@onecall.no>:
Hei Erik!

Som tidligere konsluent sa så trenger vi nummeret det gjelder. 
Så skal jeg løse dette for deg.

Hører fra deg og ønsker deg en fin dag videre! :)

Vennlig hilsen / Kind regards,
Michelle
Kundekonsulent
OneCall

OneCall
 



ref:_00D1iUhac._5001itsQia:ref

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Viktig informasjon om din bestilling
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. november 2023 kl. 02:39
Til: OC Support <kundeservice@onecall.no>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, info@brukerklagenemnda.no, NKOM <firmapost@nkom.no>
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til (mener jeg) å få vite hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Dere har tatt bort 'mail-historien'.

Det synes jeg at blir som noe styggdom.

Det virker som at dere ikke vil til bunns i dette da, synes jeg.

Så det må jeg klage på.

Under oppveksten bodde jeg i mange år på samme sted (Sand, sør for Drammen) som deres direktør Kaalen (hans far drev nærbutikken der).

Så det er kanskje han Kaalen junior (deres direktør) som tuller, har jeg lurt på (for jeg kjenner såvidt lillesøstera hans osv., og jeg lurer på om jeg møtte henne en gang (hu/de oppførte seg besynderlig/teatralsk) på utestedet Snorre, på midten av 90-tallet).

Skjerpings!


man. 9. jan. 2023 kl. 15:34 skrev OC Support <kundeservice@onecall.no>:
Hei Erik

Fint du tok kontakt! 

Jeg finner ingen bestillinger på oppgitt nummer (91587593) , men ser at du har to aktive kontantkort hos oss på nummer (sensurert av johncons-blogg) og (sensurert av johncons-blogg). Er dette korrekt? Eller er disse nr ukjente for deg?

Avventer svar. 

Ha en fin dag videre. 



Vennlig hilsen / Kind regards,

Wiktoria
Kundekonsulent
OneCall

OneCall