Jada,
 
 jeg har drevet på det her siden i oktober, så det er ikke sånn dette er alt som opptar meg akkurat.  Det går nok greit.
  Jeg sendte deg vel e-post i forrige måned, var det vel.  
 
 
 Jeg mener det at når QXL sier at det er greit at jeg skal få åpnet kontoen, så må dere gjøre det, og ikke forrandre det hele tida.  Men men.
  Det er ihvertfall sånn jeg trodde at var vanlig i samfunnet.  
 
 
 Men jeg kan godt vente en stund til og se om det skjer noe, jeg har nok annet å drive med i mellomtida og.  Det var bare det, at jeg syntes det hørtes ut som en god forretningside, og selge isbre-mint og annet fra England, på QXL, for jeg har hørt at de har slutta å selge det i Norge.  
  Men jeg skjønner at det er 'red tape' ute å går, som det kalles i England, altså byråkrati.
  Men da venter jeg noen uker til da, og ser om det skjer noe.
  Det går nok greit :)  
  Mvh.
  Erik Ribsskog
 2009/11/18 Per Øivind Terjesen  <per.terjesen@qxl.no>
  
  
 
Vi har 1,2 millioner medlemmer Erik – og vi hjelper deg gjerne,
 men du får ha litt tolmodighet   
   
   
Per Terjesen  
Markedsdirektør QXL  
Tel. +4790094081  
E-post: per.terjesen@qxl.no  
   
   
   
 
 
From: Erlend Vaering   
 Sent: 18. november 2009 18:27  
 To: Erik Ribsskog  
 Subject: RE: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at
 Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:  
  
  
   
   
   
Hei Erik !  
   
Vi beklager at du føler det slik.  Vi gjorde en feil i våre
 prosedyrer når din konto ble åpnet. Dette beklager vi!  
   
   
   
   
Vennlig hilsen  
Erlend Væring  
Manager of Costumer Service and Security  
Tlf. +4797050304  
Skype : tony_soprano8662  
   
Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan også du tjene på!   
   
   
   
   
   
 
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]   
 Sent: 18. november 2009 18:22  
 To: Erlend Vaering  
 Subject: Re: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at Maredsdirektøren
 ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:  
  
   
Hei,  
 
 
ja dette frustrerer meg, for dere har så dårlig
 kundeservice.  
  
 
  
 Dere har allerede sagt til meg at dette skulle være i orden:  
  
 
 
2009/10/12
 QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>  
   
 
Hei   
   
 Din konto er nå gjenåpnet, og sikkerhetskoden er bestilt til deg.  
   
 Du vil motta koden i posten i løpet av noen virkedager.  
   
 Vi ønsker deg en fin dag!  
   
   
 Med vennlig hilsen   
 Tine   
  
 
 
Og da mener jeg,
 at hun har sagt det, på vegne av QXL.  
  
 
  
 Så da kan ikke du forrandre det nå.  
  
 
  
 Dessuten så later du som at du ikke har lest e-posten min, du sier at pengene
 blir overført tilbake da og da, men jeg har forklart det, at jeg ikke har
 penger.  
  
 
 
Så du later som
 om du ikke har lest e-posten min, så det er så uhøflig, at jeg får lyst til å
 kalle deg ting, nesten.  
  
 
 
Dessuten så
 synes jeg disse reglene dine høres merkelige ut, om å få en lapp i posten hvert
 år, det har ikke E-bay f.eks.  
  
 
  
 Dette er ikke noen skrøner du dikter opp da?  
  
 
 
 
   
 
2009/11/18 Erlend Vaering <erlend.vaering@qxl.no>  
 
 
   
   
Hei Erik !  
   
Vi forstår at dette frustrer deg.   
QXL ønsker at auksjonen skal være et
 sikkert sted å gjøre en handel.  Derfor er det gjort en del forebyggene
 tiltak . Du registrerte deg i 2004 hos oss og solgte en IPOD . Det er 5 år
 siden. Alle våre medlemmer som har vært ikke aktive i løpet av et år må
 igjennom en ny aktivering . Vi sender da ut en ny sikkerhetskopde selv om våre
 bruker har vært igjennom den prosessen før. Grunnen er at i løpet av en hvis
 tid så vil adressen og situasjon endre seg . Du begynner dermed med nye ark og
 tegnestifter . Innen for Skandinavia så er det vanlige prosedyrer . Vi sender
 ut et ny sikkerhetskode hvor våre medlemmer får sent det  pr. brev .   
Alle som ligger uten for scandinavia må
 gå igjennom de prosedyrene gammel som ny som er nevnt av Anders den 22.10.09.
 Da du har valgt og bosette deg utenfor Skandinavia som kommer du inn under denne
 kategorien. Depositumet vi bli betalt tilbake når man har oppnådd 15 positive
 karakterer.  
   
Hvorfor? Årsak-àForebyggende sikkerhetstiltak.  
   
   
   
   
Vennlig hilsen  
Erlend Væring  
Manager of Costumer Service and Security  
Tlf. +4797050304  
Skype : tony_soprano8662  
   
Gi ting et nytt liv på QXL, -det kan
 også du tjene på!   
   
   
   
   
   
 
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]   
 Sent: 18. november 2009 11:13  
 To: Erlend Vaering  
 Subject: QXL-konto opprettet i Norge/Fwd: Problem med at
 Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:  
  
 
 
   
Hei,  
 
 
jeg
 fikk meg en QXL-konto, i 2004, og jeg solgte en Ipod, som jeg fant ut at jeg
 ikke trengte lenger, siden jeg ikke satt så mye på t-banen til jobben lengre,
 etter at jeg kutta litt ned på jobbing, på Rimi Bjørndal, og konsentrerte meg
 litt mer om studier, på HiO ingeniørutdanningen.  
  
 
  
 Men da fikk jeg mindre lønn, så da solgte jeg Ipod-en min på QXL, for å spe på
 studielånet litt.  
  
 
 
 
  
 Etter dette, så har jeg flyttet til England, og nå hadde jeg tenkt å begyne å
 selge ting fra England, på QXL.  
  
 
 
Men
 når jeg forrandrer adressen, så sier dere at jeg ikke har lov å opprette en
 konto fra utlandet.  
  
 
  
 Men, kontoen ble jo opprettet fra Oslo, i 2004.  
  
 
  
 Så dette lager krøll for meg, for jeg får ikke brukt kontoen, og jeg har ikke
 mange tusen jeg kan sette som garanti.  
  
 
 
Så
 jeg mener de ikke har noen forståelse for det, hos kundeservicen deres, at min
 konto ikke er opprettet fra utlandet, men den ble opprettet i Oslo, i 2004.  
  
 
  
 Da må jeg få lov å fortsette å bruke den kontoen, selv om jeg flytter til
 England, mener jeg.  
  
 
 
  
 Håper spent på positivt svar, for jeg klar til å begynne å selge mye rart fra
 England her, skjønner du, og er arbeidsledig, så jeg har tid til å drive med
 det her og, men har ikke noe formue og bruke som garanti, (som egentlig ikke
 skulle gjelde for meg, siden kontoen ble opprettet i Norge, mener jeg).  
  
 
 
 
 
  
  
 
   
 
 
 
----------
 Forwarded message ----------  
 From: Vibeke Kittilsen <vibeke.kittilsen@qxl.no>  
 Date: 2009/11/18  
 Subject: SV: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
 Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:  
 To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>  
  
  
 
 
 
 
Hei  
   
Det er selvsagt lov å spørre om.  
Det er Erlend Væring.   
Du når han på erlend@qxl.no  
   
Vibeke  
   
 
 
    
  
Fra: Erik
 Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
   
 Sendt: 18. november 2009 10:48  
 Til: Vibeke Kittilsen  
 Emne: Re: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
 Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:  
  
  
  
 
 
 
 
   
Hei,  
 
 
 
  
 Men hvem er det som er sjefen for kundesenteret, da forresten, hvis det er lov
 å spørre?  
  
 
 
 
  
  
 
   
 
 
 
 
 
 
Hei  
   
Beklager, men dette er det vårt
 Kundesenter som håndterer og jeg får derfor ikke gjort noe.  
Ha en fin dag.  
   
Vibeke  
   
 
 
    
  
Fra: Erik
 Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
   
 Sendt: 17. november 2009 13:23  
 Til: Vibeke Kittilsen  
 Emne: Problem med at Maredsdirektøren ikke svarer på e-post/Fwd:
 Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:  
  
  
  
 
 
 
 
   
Hei,  
 
 
kan
 du som er Community Manager se på det her?  
  
 
  
 Jeg opprettet en QXL-konto, da jeg bodde i Oslo, i 2004, og solgte en Ipod, på
 QXL.  
  
 
 
Nå,
 så bor jeg i England, og de nekter meg å bruke den QXL-kontoen, siden jeg bor i
 utlandet.  
  
 
  
 Men den kontoen ble jo opprettet da jeg bodde i Norge, så da mener jeg at jeg
 har lov å ta med meg den kontoen, når jeg flytter til utlandet.  
  
 
  
 Han markedsdirektøren deres svarer meg ikke, skjønner du.  
  
 
 
  
  
 
   
 
 
 
----------
 Forwarded message ----------  
 From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>  
 Date: 2009/11/6  
 Subject: Påminnelse/Fwd: Klage/Fwd: Re: Re:  
 To: per.terjesen@qxl.no  
 
 
 
jeg
 kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg prøver å
 sende en påminnelse om dette.  
  
 
 
 
   
  
  
 
 
 
----------
 Forwarded message ----------  
 From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>  
 Date: 2009/10/22  
 Subject: Klage/Fwd: Re: Re:  
 To: per.terjesen@qxl.no  
   
   
 Hei,  
 
 
jeg
 har pratet med hun Tine hos dere, og hun hjalp meg å finne passordet mitt osv.,
 for den kontoen jeg hadde, hos QXL, som jeg brukte for å selge en Ipod osv., da
 jeg bodde i Oslo.  
  
 
  
 Så har jeg flyttet til England, et halvt år, eller et år, etter at jeg opprettet
 QXL-kontoen min, i 2003, var vel det.  
  
 
 
Og
 hun Tine hos dere, hun vet det, at den kontoen min, var registrert med en
 Oslo-adresse, (for jeg bodde på St. Hanshaugen).  
  
 
 
Så
 jeg mener at det ikke blir det samme, som å opprette en konto fra utlandet, og
 det mente visst hun Tine og, ettersom jeg forstod det på henne.  
  
 
  
 Men de gutta deres, de driver og rotter seg sammen vet du, og skal tulle og
 lage krøll da.  
  
 
  
 Dette har pågått i et par uker nå, og nå begynner jeg å bli lei.  
  
 
 
Hvordan
 kan QXL forvente å bli tatt seriøst, når dere har en gjeng med gutter der, som
 oppfører seg som ungdomsskole-elever, og forrandrer det kollegene deres har
 avtalt, og kontoen min blir sperret flere ganger, og nye regler diktes opp i
 hytt og pine, virker det som.  
  
 
 
Hadde
 det ikke vært en ide, å ansatt litt mer voksne folk?  
   
 De skal kanskje ha litt mer lønn, men de oppfører seg ihvertfall ikke som en
 mafia, vil jeg tippe på.  
  
 
 
Det
 her synes jeg var dårlig reklame for QXL.  
  
 
  
 Jeg har en blogg jeg skriver på, hvor jeg har mange hundre lesere hver dag, og
 jeg skriver der om hva som foregår, så jeg tror ikke at leserene på bloggen min
 får så bra intrykk av QXL, sånn som disse gutta holder på, for å si det sånn.  
  
 
 
Så
 jeg håper dere kan få ryddet opp i dette, før jeg eksploderer her, for de gutta
 er virkelig irriterende.  
  
 
  
 Det er klart for meg, at denne regelen er opprettet for å hindre dansker osv.,
 som bare er ute etter å utnytte norske QXL-brukere, fra å handle, før de er
 kjent av QXL.  
  
 
  
 Men det sirkuset her, har jo holdt på i flere uker, og den ene sier det ene, og
 den andre sier det andre, det er dårlig behandling av kunder, fra QXL, å holde
 på sånn, mener jeg.  
  
 
 
Dere
 behandler nordmenn som flytter til utlandet, og vil ha med seg QXL-kontoen sin
 dårlig, mener jeg.  
  
 
  
 Nå er det bare snakk om noe sånn isbre-mint osv., som jeg tenkte jeg kunne
 prøve å selge på QXL, så det er ikke snakk om noen store beløp.  
  
 
  
 Og isbre-mint, har blitt sluttet å selges i Norge, så det tror jeg kanskje at
 noen av kundene deres ville ha syntes var artig, men det er jo værre enn å
 komme seg gjennom et minefelt eller en hengemyr, det å få ordnet noe med QXL,
 synes jeg.  
  
 
  
 Så jeg vil utrykke min skuffelse over det lave nivået på kundeservicen deres,
 og håpe at dere kan rydde opp i dette.  
  
 
 
Jeg
 har jo også sendt deg en e-post tidligere om dette, og det er fortsatt det
 samme krøllet som foregår enda, igjen og igjen, så jeg skjønner det hvis folk
 mister motet, når de blir tulla med, av kundeservicen deres, for det er
 slitsomt når det samme skjer igjen og igjen, så jeg vil nok tro at sånne
 'guttunger', eller 'nerder', som dere har der, de kan skade ryktet deres, og
 omsetningen, siden nok mange kunder nok bare vil gi opp, før de sender en mail
 til noen av lederne, som som de ungdommene holder på.  
  
 
 
 
  
  
 
   
 
   
 
 
 
 
 
Hei Erik Ribsskog   
   
 Som sagt beklager jeg dette, men slik reglene er må vi gjøre det på denne
 måten. Når kontoen din ikke ble bekreftet i Norge kan vi ikke overføre dette
 til din engelske adresse/konto.   
   
 Vi ønsker deg en fin dag!  
   
 Med vennlig hilsen   
 Anders   
  
  
Error! Filename
 not specified.  
 
 
  
    
   
 Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!  
 Les mer om promoteringspakker her!  
   
 Viktig: Vi
 vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi
 mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare
 hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn
 evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil
 hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.   
   
   
   
 ----- Original Message -----  
 From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>  
 To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;   
 CC:   
 Sent: 22-10-2009 19:10:04  
 Subject: Re: Re:  
   
 Hei,   
  
  
 
 
 
 
dere
 kan ikke bare forrandre på det nå, nå har hun Tine sagt at det var greit, og da
 snakket hun på vegne av QXL, mener jeg.  
  
 
 
Min
 konto ble registrert i Norge, da jeg bodde i Oslo, så det blir ikke det samme,
 som om jeg skulle ha registrert en konto, fra utlandet, mener jeg.  
  
 
  
 Nå må dere ta dere sammen!  
  
 
 
Dette
 er en skandale, at jeg må driver å ta opp det samme flere ganger på denne
 måten, til en gjeng med ungdomsskole-elever, virker det som, som jobber hos
 dere.  
  
 
  
 Nå har dere gjort meg irritert, har dere ingen sjefer der?  
  
 
 
 
  
  
 
   
 
 
 
2009/10/22
 QXL.no Kundesenter <auksjon@qxl.no>  
 
Hei Erik Ribsskog   
   
 Jeg beklager, men det har fått en feil beskjed til deg. Ettersom din konto er
 registrert i utlandet og du ikke kan vise til positive karakterer fra noen av
 vår samarbeidspartnere må du gjøre som andre med utenlandsk adresse uten
 karakterer:  
   
   
 If you don't have the necessary ratings you can deposit 500 (for kjøp og
 salg) or 100 (for kun kjøp) euros in stead.  
   
 Account number 5010.05.79844 (50100579844)   
IBAN kode: NO5050100579844 Swift/BIC:
 DNBANOKKXXX   
Your personal KID number is 59316745   
   
 Account holder;  
 QXL Auksjon Norge A/S  
 Akersgata 32  
 0180 Oslo  
   
 Bank name and adress;  
 DnB Nor Aker brygge  
 
 
0021 OSLO  
   
 Please let us know when the money has been transferred so we can send your
 activation code in the mail.  
   
 The money you deposit will be available to you for selling only untill you
 receive at least 15 positive ratings.  
 If there are serious complaints from your buyers this money will be
 "frozen" untill all issues are resolved.  
 After that we can transfer the money remaining to your bank account if you
 want.  
   
 Here is a link to Payex: http://payex.com/  
   
 I hope this is the info you need to get started.  
 Please do not hesitate to ask us if you have any questions.  
  
  
  
  
 
 
  
   
 Vi ønsker deg en fin dag!  
   
 Med vennlig hilsen   
 Anders   
  
  
Error! Filename
 not specified.  
 
  
    
   
 Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!  
 Les mer om promoteringspakker her!  
   
 Viktig: Vi
 vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi
 mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare
 hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn
 evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil
 hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.   
   
   
   
 ----- Original Message -----  
 From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>  
 To: "QXL.no Kundesenter" auksjon@qxl.no;   
 CC:   
 Sent: 13-10-2009 20:02:16  
 Subject: Re:  
   
 Hei,   
  
 
 
 
nå
 fikk jeg en sånn blokkerings e-post igjen, enda jeg ikke har rørt kontoen siden
 jeg fikk e-posten din, for jeg venter på den lappen i posten, som du skriver
 om.  
  
 
 
Er
 det noe problem med systemet, hvor mange sånne blokkerings e-poster skal man få
 egentlig?  
  
 
 
Men
 takk for hjelpen i den forrige uansett, jeg regner med at dette går ann å ordne
 opp i?  
  
 
 
 
 
 
 
 
Her
 er e-posten jeg fikk nå nettopp, enda jeg ikke har rørt QXL-kontoen siden sist:  
  
 
  
 
 
 
  
  
  
  
  
 from  
  |  
  
 Error! Filename not specified.QXL.no <auksjon@qxl.no>  
  |  
  
    
  |  
   
  
  
 to  
  |  
  
 Error! Filename not specified.johncons
 <eribsskog@gmail.com>  
  |  
   
  
  
 date  
  |  
  
 Error! Filename not specified.Tue, Oct
 13, 2009 at 4:16 PM  
  |  
   
  
  
 subject  
  |  
  
 Error! Filename not specified.Your account on QXL.no has been blocked  
  |  
   
  
  
 mailed-by  
  |  
  
 Error! Filename not specified.qxl.no  
  |  
   
  
  
  
Images from this sender are always displayed. Don't display from now on.  
  
  |  
   
   
  |  
  
  
hide details 4:16
 PM (2 hours ago)  
  
  |  
  
    
  |  
   
   
  
 
 
   
 
  
  
 Hi  
   
   
 Medlemmer innenfor Skandinavia;   
 Denne eposten er sendt til deg for å informere deg om at din konto er blitt
 blokkert av kundesenteret.   
   
 Du er ikke utestengt, men kan for tiden ikke delta på auksjoner eller selge
 noe selv.   
 Årsaken er at din konto har mangelfull adresse, så hvis du sender oss
 brukernavn, 3 siste tegn i passord, samt korrekt adresse, kan vi fjerne
 blokkeringen umiddelbart.   
 Vennligst ta kontakt med kundesenteret for gjenåpning.   
  |  
   
   
  
  
 
   
 
 
 
 
Hei   
   
 Din konto er nå gjenåpnet, og sikkerhetskoden er bestilt til deg.  
 Du vil motta koden i posten i løpet av noen virkedager.  
   
 Vi ønsker deg en fin dag!  
   
 Med vennlig hilsen   
 Tine   
  
Error! Filename
 not specified.  
 
  
    
   
 Få flere besøk og oppnå bedre priser ved å promotere din auksjon!  
 Les mer om promoteringspakker her!  
   
 Viktig: Vi
 vil vennligst be deg om å kun sende oss én mail om samme problem. Vi
 mottar daglig en stor mengde henvendelser, og for at vi skal kunne svare
 hurtigst muligt ber vi deg legge ved følgende opplysninger i mailen: Brukernavn
 evt. kundenr og gjenstandsnummer, eller andre opplysninger som vil
 hjelpe oss med og gi deg et raskt og presist svar.   
  
 
 
    
  
This
 ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
 answer gets to the right support person.  
 Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com  
 [Ticket: C7AC1385-0970-4D5A-BF16-295BD7B81664]  
  
  
  
   
  
 
 
    
  
This
 ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
 answer gets to the right support person.  
 Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com  
 [Ticket: 02D3045E-BDA3-4802-94A4-645C2AE48289]  
  
  
   
  
 
 
    
  
This
 ticket number is very important, please don't delete it! It ensures that your
 answer gets to the right support person.  
 Read more about the ticket number here: www.supportfighter.com  
 [Ticket: 129AA6B7-8891-4C20-8A32-559B4D1311A3]  
  
  
  
   
  
  
  
   
  
   
  
  
  
  
  
  
   
  
  
  
  
  
  
   
  
  
  
  
   
  
   
  
    
  
  |    
  |