Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 27. juni 2021

Min bonusbror Jan kommenterer om corona

jan kommenterer om corona

Mer fra gmail

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Spindels gym?
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. juni 2021 kl. 18:11
Til: Aurora Ess <aurora.sundnes.skaland@gmail.com>
Hei,

takk for svar!

Det var ei som var cirka like pen som deg, ihvertfall.

Hu hadde lyst hår, og de fleste som har lyst hår, har jo blå øyne og, men husker ikke det med øyne-farge sikkert.

Jeg flytta til Sunderland høsten 2011, så det må ha vært før det.

Og jeg hører noen ganger ikke forskjell på dialekter fra Nord-Vest-landet og Trøndelag, så om hu fra Trøndelag eller Nord-Vest-landet, det tørr jeg ikke å si sikkert.

Men det var forresten sånn, at en søndag, som jeg gikk for å handle, på Sainsburys Local, i Old Hall Street, (noen kvartaler fra der jeg bodde).

Så var det ei jente, som hadde, en surrealitisk ballett/RS-oppvisning, (min yngre søster og yngre stesøster dreiv med RS i sin tid).

Så noe rart var det ihvertfall.

Jeg har også gått på Unversity of Sunderland, så jeg vet at det er noe som heter alumni, (selv om jeg ikke har vært med på noen av de festene enda).

Men jeg tenkte kanskje at du visste hvem det var, siden at du var fra cirka samme del av landet.

Igjen takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


søn. 27. jun. 2021 kl. 15:50 skrev Aurora Ess <aurora.sundnes.skaland@gmail.com>:
Hei,

Jeg er ikke personen du leter etter.  Dersom du fremdeles søker kan man f.eks undersøke ulike «alumni»-sider på Facebook, dersom du vet hvor personen studerte. Jeg ønsker deg lykke til videre. 

Mvh.
Aurora Skaland

On Mon, May 17, 2021 at 11:55 PM Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,

jeg møtte ei norsk ballett-danser-studinne, på Spindels Gym, på Adelphi Hotel, i Liverpool, i 2009.

(Hu sparka til meg i svømmebassenget.

Og jeg chattet henne opp i/ved boblebadet.

Og vi chatta seinere i badstua).

Var det deg, lurte jeg.

Jeg trodde at dette var ei trønder-dame.

Hu hadde lyst hår og blå øyne, (sånn som jeg husker det).

Men det er mulig at hu hadde brune øyne og, (jeg husker hårfargen best).

Jeg gikk inn i garderoben, og skrev en lapp til henne, med adressen til bloggen min på.

Og så stakk jeg hjem, for jeg skulle se en fotball-kamp, (mellom Everton og Liverpool), på PC eller TV.

Du begynte kanskje ikke å studere der, (på LIPA), før i 2011.

(Det ligger noe på nettet noe fra LIPA, hvor det er bilde av deg osv., i forbindelse med at du 'graduated').

Det er mulig at hu jeg møtte gikk på Liverpool John Moore University også, (for alt hva jeg vet).

(Jeg jobba sammen med ei Anna Riski, fra Finland, som studerte dans på det universitetet.

Det var for Arvato, i the Cunard Building, i 2005 og 2006).

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Fler mobilbilder

mobilbilder mars april 2

https://link.shutterfly.com/dD1CM4ISqhb

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen til Brann nyhetsbrev ♥
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. juni 2021 kl. 12:07
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: post@brann.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Brann.no <post@brann.no>
Date: lør. 3. apr. 2021 kl. 09:32
Subject: Velkommen til Brann nyhetsbrev ♥
To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>



Nyhetsbrev


Du får nå Brann-nyheter rett i innboksen din!
Som nytt medlem på Branns nyhetsbrevliste mottar du den nyeste og viktigste informasjonen fra oss, i tillegg til eksklusive tilbud.

Inviter gjerne vennen dine til å følge oss også ved å dele denne lenken med dem.


Du kan når som helst melde deg av vårt nyhetsbrev ved å klikke på lenken nederst i mailen.

Følg oss i flere kanaler
I Branns sosiale medier gir vi deg alt du trenger for å bli en fornøyd supporter. Vi er der ingen andre er. Vi lager sakene ingen andre kan lage. Og bare ved å følge alle våre kanaler vil du få fullstendig oversikt over hva som skjer i favorittklubben din.

I alt har Brann 145.000 følgere i ulike kanaler - og tallet er stigende!
Nyheter
Scoringsvarsler
Resultater
Konkurranser
Les mer her
Kontakt oss
Webversion Meld meg av nyhetsbrev

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Reserve your seat! Free webinar -- workable solutions & practical tools
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. juni 2021 kl. 11:55
Til: Christiane Goldenitz <cgoeldenitz@newerapub.com>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette blir for dumt.

Som jeg skrev i min forrige mail, så ønsker jeg at en overordnet, skal svare på dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så dette må jeg klage på.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 29. mar. 2021 kl. 20:05 skrev Christiane Goldenitz <cgoeldenitz@newerapub.com>:
Kære Eric,

Vi har dig ikke på vores liste. Kan du venligst sende mig en af de e-mails, som du stadig får?
Tak skal du have.
Med venlig hilsen,
Christiane

On 3/29/2021 5:51 PM, Erik Ribsskog wrote:
Hei,

det kan man vel se, nederst i mail-historien, at jeg fortsatt får mailer fra dere.

Dere må kjøpe dere nye briller, virker det som.

Dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet.

(Jeg ønsker å vite hva navnet er, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hvordan dere skal forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen, mot meg eller andre folk).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


søn. 17. jan. 2021 kl. 13:46 skrev Christiane Goldenitz <cgoeldenitz@newerapub.com>:
Kjære Eric,

Vennligst forklar. Etter at du skrev første gang, tok vi deg av adresselisten vår. Får du fortsatt e-post fra oss? Det skal ikke være tilfelle.

Med vennlig hilsen,

Christiane Goeldenitz
New Era Publications International ApS

Ps: Årsaken til hvordan du kom på adresselisten vår er fordi du en gang spurte om mer informasjon (eller noen andre i navnet ditt hvis det ikke var deg).

On 1/17/2021 7:07 AM, Erik Ribsskog wrote:
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Christiane - NEW ERA <cgoeldenitz@newerapub.com>
Date: man. 30. nov. 2020 kl. 09:01
Subject: Reserve your seat! Free webinar -- workable solutions & practical tools
To: Erik <eribsskog@gmail.com>


   

Hi Erik,

I thought you might be interested in this and would like to invite you to our free webinar with business star Andrea D’Agostini on Saturday 5 December at 18:00 Copenhagen time.

In these times of economic uncertainties and personal stress there is a great demand for workable solutions and practical tools. Our guest speaker will give useful advice and practical examples based on the powerful technology from L. Ron Hubbard to assist you with solutions to unwanted situations in life in addition to information and tips to generate and increase income in no matter the circumstances.

Join us on Saturday by using this link:
newerapub.com/webinar/beyond-business-2

Your FREE webinar registration code is: newera

We are looking forward to seeing you. You are welcome to invite your friends and associates.

Best Regards,
Christiane
 


Trademark Info | Privacy Policy | Update Preferences | Unsubscribe

© 2020 NEW ERA Publications International ApS. All rights reserved. NEW ERA is a registered trademark and service mark in Denmark among other countries and is owned by New Era Publications International ApS.

This e-mail has been sent to eribsskog@gmail.com by New Era Publications International ApS located at Smedeland 20, 2600 Glostrup, Denmark. If you no longer wish to receive our emails, please use the above links to update your preferences or unsubscribe.

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Aktivér din konto på Bambox.no.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. juni 2021 kl. 11:20
Til: "Bambox.no" <info@bambox.no>
Kopi: "Bambox.dk" <info@bambox.dk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

jeg har vært butikksjef, i flere butikker, (blant annet med betjent ferskvareavdeling).

Så jeg har hatt noe sånt som 100 undersotter, i dagligvarebransjen.

Og jeg har også vært ukehavende og fungerende lagfører, under førstegangstjeneste i infanteriet.

Og jeg har vært op på #quiz-show, på irc, osv., osv.

Og jeg er også en gromgutt, (på Roksvoll), og eldste sønn av eldste sønn, (med mange yngre søsken og søskenbarn).

Og jeg var også blant de i klassen, som fikk best karakterer, (og minst feil på prøver), på alle nivåer, på skole/universitet/høyskole.

Og jeg var også turneringens beste spiller, i enkelte fotball-turneringer, (for Berger IL), under oppveksten.

Og jeg har også vunnet driftskonkurransen Rimi Gullårer, som butikksjef, på Rimi Langhus, i 2001.

Og jeg hadde også enkelte kamerater, (Magne Winnem), som var sjalu på meg, fordi at jeg hadde mer hell med damene, på diskotekene, (i Oslo), på 80/90-tallet.

Så hvem det er som hater meg, det veit jeg ikke.

Det kan være mange hundre, (for å si det sånn).

Så dette må dere finne ut av, (vil jeg si).

Så om en overordnet kan svare på dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og ønsker å vite, hvordan dere planegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 29. mar. 2021 kl. 19:30 skrev Bambox.no <info@bambox.no>:
Jeg tror der skal kigges mod en person som har indtastet oplysningerne for at genere dig.

Det er ikke noget med identitets tyveri at gøre.

Vi har slette de oplysninger vi har på dig.

Hans Peter
Bambox.no

Den 29. mar. 2021 kl. 18.57 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <info@bambox.no>
Date: søn. 17. jan. 2021 kl. 14:06
Subject: Aktivér din konto på Bambox.no.
To: <eribsskog+ekstremthomofil@gmail.com>


Hei Erik Sædslurper Ribsskog,


Vi har opprettet en konto til deg på bambox.no.


Klikk på linken under for å aktivere kontoen din og velg passordet ditt.


https://bambox.no/account/activate/4597786869946/271e27e51dcae7604324356d546eed52-1610888760


Hvis du ikke har opprettet en konto, har denne e-posten blitt sendt til deg ved en feiltakelse du kan avvise etableringen ved å klikke på linken og velge "Avbryt denne invitasjonen".

Med venlig hilsen

Bambox teamet

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Hvor ble du av?
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. juni 2021 kl. 11:07
Til: "Bambox.dk" <info@bambox.dk>
Kopi: info@bambox.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, tr@forbrukertilsynet.no
Hei,

dette synes jeg at høres litt tafatt ut.

Når dere sier at dere ikke kan gjøre noe med dette.

Dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 29. mar. 2021 kl. 19:29 skrev Bambox.dk <info@bambox.dk>:
Hej Erik

Som allerede nævnt for dig tilbage i januar, er oplysninger blevet indtastet på bambox.no.

Det virker som om at det er én der ikke bryder sig om dig, der har indtastet oplysningerne:



Vi kan ikke kontrollere hvem der indtaster oplysningerne på shoppen, kun slette data som vi også har gjort i dit tilfælde.

Vi kan ikke gøre yderligere i denne sag.

Hans Peter
Bambox.dk

Den 29. mar. 2021 kl. 18.44 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:

Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg synes også, at dere er veldig vanskelige.

Jeg forteller dere, at dette er snakk om identitetstyveri.

Og så sier at det ikke er noe med identitetstyveri å gjøre.

Da er dere veldig vanskelige, (og dumme), vil jeg si.

Dere burde kanskje finne på noe annet å gjøre, enn å jobbe med kundeservice.

Vennligst send om dette til en overordnet.

Skjerpings!


søn. 17. jan. 2021 kl. 13:33 skrev Bambox.dk <info@bambox.dk>:
Hej Erik

Dine oplysninger er indtastet på vores hjemmeside www.bambox.no

Det er ikke noget med identitest tyveri at gøre, jeg sletter oplysningerne vi har på dig.

Mvh

Hans Peter
Bambox



Hans Peter Isidor
Mobile: +4560801880
Den 17. jan. 2021 kl. 06.53 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:


Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: bambox.no <info@bambox.no>
Date: man. 30. nov. 2020 kl. 04:04
Subject: Hvor ble du av?
To: <eribsskog@gmail.com>


Hvor ble du av?
Hei, Handlevognen din ga oss beskjed om at den har ventet en stund på at du skulle komme tilbake.
Gå til din handlekurv
Gjennemfør købet
Prøv våre bambussokker - sort- kun et par per husstand! × 1
28-32
Vil du ikke modtage disse emails? Afmeld

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Saksnummer:10569675) Ny klage/Fwd: (Saksnummer:10451643) Klage/Fwd: Aktivering av ditt nyemobilabonnement hos OneCall
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. juni 2021 kl. 10:59
Til: telia-info@telia.se
Kopi: din-henvendelse@telia.no, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, kundeservice@onecall.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Hei,

som tidligere nevnt, så ønsker jeg svar fra en overordnet, om denne klagen.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


søn. 28. mar. 2021 kl. 10:38 skrev telia-info@telia.se <telia-info@telia.se>:
Hej!


Tack för ditt mejl.


Via den här mejladressen svarar vi enbart på generella frågor om våra produkter och tjänster. Vi hanterar inga personuppgifter, och kan därför inte hjälpa till med kundspecifika frågor.


För att få hjälp med just ditt ärende behöver du välja en annan kontaktväg. Ring oss på nummer 90 200, öppettiderna är vardagar 8-19, lördagar 10-18. Vår chatt och övriga kontaktvägar hittar du här: https://www.telia.se/privat/kontakt


Du kan, om du vill, logga in på Mitt Telia (www.telia.se/mittelia) och skicka personlig e-post till oss där. Välj "Ärenden" och knappen "Ställ en fråga".


Obs! Via den här e-postadressen har vi ingen möjlighet att vidarebefordra ditt mejl/ärende till andra avdelningar. Vi har heller ingen möjlighet till uppringning.


Jag önskar dig en fin dag och lycka till med ditt ärende!


Med vänlig hälsning


Tanya Andersson

Telia Kundservice


________________________________________


2021-03-28 05:14:51 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:

Hei,

 

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

 

(For jeg har ikke kontaktet dere).

 

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å

foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre

'Hvermansen-folk', i fremtida.

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

 

fre. 15. jan. 2021 kl. 15:31 skrev <kundeservice@onecall.no>:

 

> Hei,

>

> Abonnementet er opprettet ved bruk av navn og fødsels- og personnummer.

>

> Det er også registrert din epostadresse som du korresponderer med på

> abonnementet du ikke vedkjenner deg.

>

> Å sende oss utfylt egenerklæringsskjema som vi har bedt om er for å hjelpe

> deg med behandling av din henvendelse.

>

> Siden simkortet er kommet i retur har jeg avsluttet abonnementet og

> slettet kravet.

>

> Ha en fin dag!

>

>

> Med vennlig hilsen

>

> *Mateusz*

> Saksbehandler

> Kundeservice BackOffice

>

>

>

>

>

>

>

> Hei,

>

> jeg viser til Deres brev/inkassovarsel, (se vedlegg), som jeg mottok, på

> onsdag.

>

> Dette har jeg skrevet til dere om før, (se lenger ned i e-posten).

>

> Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i

> tulleversjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

>

> Og det er nok det som har skjedd her og.

>

> Og det er latterlig at jeg må gjenta meg selv, og forklare dette enda en

> gang, vil jeg si.

>

> Så dette må jeg klage på.

>

> Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt

> navn.

>

> Og jeg ønsker å bli informert angående, hvilke bedre rutiner, som dere

> skal skaffe dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen.

>

> Skjerpings!

>

> Erik Ribsskog

>

> PS.

>

> Jeg sender også all 'dritten', i retur, med Posten.

>

> Så dette er noe dere skal ha fått tilbake.

>

> Så dette er fullstendig latterlig på alle måter, må jeg si.

>

> Skjerpings!

>

>

> ---------- Forwarded message ---------

> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

> Date: fre. 25. des. 2020 kl. 11:19

> Subject: Re: (Saksnummer:10451643) Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye

> mobilabonnement hos OneCall

> To: <kundeservice@onecall.no>

> Cc: <ee-skjema@telia.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <

> elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,

> fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <

> firmapost@nkom.no>, <abuse@telia.com>, Telia Kundeservice <

> kundekontakt-privat@telia.no>, <telia-info@telia.se>, <

> finansinspektionen@fi.se>

>

> Hei,

>

> som jeg har fortalt til dere tidligere.

>

> Så er det sånn, at jeg har gått, på handel og kontor, i sin tid.

>

> Og der lærte vi at det skal være nok, å skrive ting, på vanlig norsk.

>

> Og man skal ikke behøve å fylle ut masse rare skjema.

>

> Så dette må jeg klage på.

>

> Som sagt tidligere så ønsker jeg å få vite navnet, på det trollet, som har

> bestilt dette, i mitt navn.

>

> Og jeg ønsker å vite, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for

> å hindre, at noe lignende skjer igjen.

>

> Jeg ønsker også, å heller få svar, fra en overordnet om dette.

>

> Siden at dere har sendt meg regninger osv., i mellomtiden.

>

> Skjerpings!

>

> Erik Ribsskog

>

>

> tir. 10. nov. 2020 kl. 08:10 skrev <kundeservice@onecall.no>:

>

>> Hei, og takk for din henvendelse.

>>

>> Vi viser til henvendelse, der du oppgir å ha blitt utsatt for ID-tyveri.

>> Vi har nå sperret gjeldende abonnement i påvente av at utfylt dokumentasjon

>> returneres.

>>

>> Telia Norge støtter opp om myndighetenes innsats for å bekjempe ID-tyveri

>> slik at vi best kan beskytte kunder og kundedata mot misbruk. For å kunne

>> sikre dette arbeidet er det viktig at vi får best mulig innsikt i hva som

>> kan ha skjedd i din sak. Vi setter derfor stor pris på ditt bidrag i dette

>> arbeidet ved så fullstendig som mulig å fylle ut vedlagte skjema slik at vi

>> får best mulig innsikt i hendelsesforløpet og får bedre mulighet til å

>> etterprøve våre rutiner og prosesser.

>>

>> Vedlagt finner du egenerklæring for misbruk av identitet, som må fylles

>> ut og signeres. Merk at begge sider må fylles ut for at skjemaet skal

>> behandles. Du må også legge ved kopi av politianmeldelse.

>>

>> Merk at fristen for å sende inn egenerklæring og anmeldelse er satt til

>> én måned.

>>

>> Når du har fylt ut skjemaet, kan du returnere det til oss på én av disse

>> måtene:

>>

>> • Skann skjemaet og send det per e-post til ee-skjema@telia.no

>> • Brev, postadresse: Telia Norge AS, Pb. 4444 Nydalen, 0403 Oslo,

>> merkes med «kundeklage»

>>

>> *Hvor lang tid tar det?*

>> Din sak vil bli behandlet så snart som mulig etter mottak av utfylt

>> egenerklæringsskjema og anmeldelse. Du vil få en skriftlig tilbakemelding

>> fra oss når saken er ferdigbehandlet. Alle krav settes i bero fra vi mottar

>> skjemaet, og frem til saken er behandlet.

>>

>> *Kredittsperre*

>> Vi anbefaler også frivillig kredittsperre. På nettsiden til Datatilsynet

>> vil du kunne finne mer informasjon om dette:

>> https://www.datatilsynet.no/regelverk-og-verktoy/verktoy/sporsmal-svar/kredittopplysning/hvordan-sette-sperre/

>> Obs! Når du oppretter kredittsperre, vil dette frata deg muligheten til

>> selv å foreta kredittkjøp hvis du ikke før kjøpet sørger for å fjerne

>> sperren. Ha dette i tankene hvis du vurderer å ta opp lån, skaffe deg

>> mobiltelefonabonnement etc.

>>

>> *Politianmeldelse*

>> Vår erfaring viser at identitetsbedragere i mange tilfeller ikke nøyer

>> seg med å opprette mobilabonnement.

>> De benytter også stjålet identitet til å ta opp lån osv. En anmeldelse

>> vil derfor være til nytte for deg hvis

>> lignende forhold skulle oppstå. Anmeldelsen øker også sjansene for å

>> finne en eventuell gjerningsmann.

>>

>> *Har du behov for mer informasjon?*

>> Gå til nettsiden nettvett.no eller norsis.no - Her finner du relevant

>> informasjon om ID-tyveri. Har du flere spørsmål til oss, ta gjerne kontakt

>> på telefon eller chat.

>>

>>

>>

>>

>>

>> Med vennlig hilsen

>>

>>

>> *Ola*

>> Kundekonsulent

>>

>>

>>

>>

>>

>>

>> *Fra:* Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

>> *Dato:* Mon, 9 Nov 2020 09:50:20 +0100

>> *Til:* juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

>> *Kopi:* kundeservice@onecall.no, elh@forbrukertilsynet.no,

>> inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <

>> fmovpost@fylkesmannen.no>,post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no

>> *Emne:* Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall

>>

>> Hei,

>>

>> dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

>>

>> (Jeg har ikke kontaktet disse).

>>

>> Vennligst rydd opp!

>>

>> Med hilsen

>>

>> Erik Ribsskog

>>

>> PS.

>>

>> Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det

>> ikke

>> virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

>> jeg).

>>

>>

>> ---------- Forwarded message ---------

>> Fra: <kundeservice@onecall.no>

>> Date: søn. 8. nov. 2020 kl. 04:36

>> Subject: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall

>> To: <eribsskog@gmail.com>

>>

>>

>>

>>

>>

>>

>> Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.

>>

>>

>>

>> Ditt abonnement med nummer *92140215* aktiveres den *10.11.2020 03:50*.

>>

>> Vi minner om at normal leveringstid på SIM-kort er 5 virkedager.

>>

>>

>>

>> *Mine Sider*

>>

>> Vi ønsker samtidig å gjøre deg oppmerksom på at du som OneCall kunde har

>> tilgang til Mine Sider

>> <https://onecall.no/login?utm_medium=email&,,utm_source=crm&,,utm_campaign=1>.

>> Her vil du i tillegg til mye annet kunne se faktura- og forbruksoversikten

>> din, du kan bestille eller aktivere SIM-kort, endre abonnement eller

>> reservere nummeret ditt mot opplysningstjenester. Ta gjerne en titt - ofte

>> vil du finne svaret på det du lurte på her. Trenger du passord til Mine

>> Sider så får du tilsendt dette ved å bruke glemt passord

>> <https://onecall.no/glemtpassord?utm_medium=email&,,utm_source=crm&,,utm_campaign=1>

>> funksjonen.

>>

>> Da gjenstår det bare å si at vi ser fram til at du blir kunde hos oss! Vi

>> håper og tror du vil bli tilfreds med våre tjenester.

>>

>>

>>

>>

>> Med vennlig hilsen

>> Kundeservice

>> OneCall

>> www.onecall.no

>>

>> *Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten*

>>

>>

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter