Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 12. juli 2023

Jeg sendte en e-post til Eurosko

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Klage
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. juli 2023 kl. 14:09
Til: Support 12300 <support12300@eurosko.no>
Kopi: support@fb.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, eian@eianadvokat.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

jeg har også sendt rapport til Instagram/Facebook/Meta om dette.

Men jeg sjekka det nå, og den mailer er på Instragram enda.

Det er ikke en ekte mail, som jeg har skrevet.

Det står mye stygt om meg i mailen (de vil ha det til at jeg er homo osv.).

Og det er ikke noe særlig (vil jeg si).

Det er vel noen dumme bønder som tuller.

(Noe sånt).

Jeg var fast kunde av Doc Martins-sko hos dere, i alle år, som jeg bodde på St. Hanshaugen (hvor jeg bodde fra 1996 til 2004).

(Jeg jobba som butikkleder i Rimi.

Og ei Elin (fra Lambertseter/Rimi Nylænde) klagde på (en gang i 1995 vel) at hverken jeg (som var nest-sjef) eller butikksjef Elisabeth Falchenberg hadde ordentlige sko.

Så jeg tenkte at jeg fikk kjøpe noen solide Doc Martens-sko (som min søster venninne Cecilie Hyde hadde 'hypet' på 80-tallet).

For å få hu Elin til å klappa igjen smella si litt.

For å si det sånn.

Og de skoene var gode å jobbe i, med luftsåler og de var også vanntette.

Husker jeg).

Så jeg har kjøpt 8-10 par Doc Martins-sko hos dere (cirka et par i året).

(Noe sånt).

Jeg kjøpte det første paret i en sko-butikk i Østbanehallen.

(Men etter det, så handla jeg vel ganske fast hos dere).

Og da jeg flytta tilbake igjen fra England, i 2014 (etter å ha bodd der i ti år) så kjøpte jeg enda et par Doc Martens-sko av dere (på begynnelsen av 2015 vel).

Og da var jeg student (ved UIO).

Og da syntes jeg at de var mye dyrere enn i England (hvor jeg nettopp hadde bodd (der hadde de enkelte Doc Martens-modeller, til £50-60, stod det på nettstedet deres).

Og da sa ei dame hos dere, at dere ikke hadde student-rabatt, men at det var garanti om at skoene ikke gikk i stykker.

Og det gjorde de noen måneder seinere.

For jeg måtte gå fra Stabekk til Oslo sentrum, for jeg fikk litt lite sosial-støtte (etter at jeg flytta tilbake igjen fra København, for jeg måtte rømme dit, på flukt fra noen 'lobotomi-trusler' fra et sykehus i Drammen, hvor min yngre stesøster Christell jobba på den tida).

Og asfalten var så varm, at sko-sålene sprakk.

Og da fikk jeg pengene tilbake.

(Mener jeg å huske).

Men før det, så hadde jeg jo kjøpt noe sånt som ti par sko hos dere (på 90/00-tallet).

Så hvis jeg skulle tippe, så har dere likevel tjent en del penger på meg.

(For å si det sånn).

Min firemenning Kristine Brunmark og jeg har samme tippoldefar.

Den svenske skomakeren (fra Vermland) Olof Olsson Brunmark aka. Ole Olsen.

Og Kristine Brunmark sin oldefar hadde visst sko-verksted på Frogner.

(Der hvor det har vært champagne-kro.

Før coronaen).

Så det er mulig at dere har solgt noen av skoene, til mine slektninger, i sin tid.

For jeg ser har et veldig gammeldags navn, på butikken.

(Dere bruker 'z' istedet for 's' i navnet, osv.).

Så jeg regner med at dere har holdt på en god del år.

Selv Glassmagasinet (som har holdt på en del år, de og) skriver jo ordet 'magasin' med s.

Så det er kanskje litt rart.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 22. aug. 2022 kl. 09:24 skrev Support 12300 <support12300@eurosko.no>:
Kjære Erik Ribsskog,
Hei Erik,

Vi viser til din epost mottatt 13 juli 2022. Av vedlegget kan det synes som om et bilde av en e-post du har sendt til oss, har kommet på avveie. Til din orientering foretar vi nå interne undersøkelser for om mulig avdekke hva som har skjedd. Vi har dessverre ikke mulighet til å slette instagram posten. Slik vi oppfatter regelverket må forespørsel om sletting fremmes av deg. Det kan gjøres via følgende link: https://help.instagram.com/contact/504521742987441

Vi beklager det inntrufne og har stor forståelse for at en slik Instagrampost oppleves svært ubehagelig. Vit at vi tar dette på største alvor, og at vi gjør det vi kan for å komme til bunns i saken.


Vennlig hilsen,
Grændsens Skotøimagazin


Med vennlig hilsen Eurosko Kundeservice
Vi håper dette svaret har besvart ditt spørsmål. Hvis ikke, send oss en ny e-post

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Re: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1 CRM:0347001069
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. juli 2023 kl. 13:16
Til: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>
Kopi: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, corporationsecretary@ofcom.org.uk, omfordeling@lowell.com, postmottak@aid.dep.no, fmoavsh@statsforvalteren.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Info <info@tpas.org.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Abuse <abuse@telia.com>, morten.schau@elvia.no, trl@nve.no, rme@nve.no, kom@nve.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finkn.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, kundeservice@hafslundstrom.no, kundeservice@mail.efi.no, boligbistand@baerum.kommune.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, eian@eianadvokat.no
Hei,

dette har jeg svart på til deres ansatte Ole og Ali tidligere.

(Det er visst en Raga Rockers-sang som heter Ole og Ali.

Så det er kanskje noen musikk-nerder hos dere, som tuller med kundene.

Kan man kanskje lure på).

Og det jeg skrev, var at de visst ikke skjønte, at de svare, på noen kopi-mailer.

Og det er jo litt rart, må man vel si.

Det er som at sjimpansen Julius jobber hos dere (må man vel si).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 18. aug. 2022 kl. 13:46 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:
Hei igjen, 

Vi er ikke Lowell Norge AS. Nå har du kommet til LOS og jeg må nok henvise deg videre til Lowell Norge dersom saken gjelder dem. Jeg ser at du har sendt oss flere eposter angående andre saker hos en annen leverandør. Det er ikke oss du skal ta dette med da du ikke er kunde hos oss. 

 

 

Ønsker deg en riktig fin dag videre.

 

  ------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: eribsskog@gmail.com;
Mottatt: Mon Aug 08 2022 21:08:54 GMT+0200 (østeuropeisk normaltid)
Til: svc.no.nova@lowell.com;
Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; corporationsecretary@ofcom.org.uk; omfordeling@lowell.com; postmottak@aid.dep.no; fmoavsh@statsforvalteren.no; politikk@hoyre.no; marked@ge.no; firmapost@nkom.no; postkasse@datatilsynet.no; runcornoffice@taroe.org; info@tpas.org.uk; phso.enquiries@ombudsman.org.uk; tr@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; abuse@telia.com; morten.schau@elvia.no; trl@nve.no; rme@nve.no; kom@nve.no; post@akademikerforbundet.no; post@finkn.no; lbf@lbf.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no; kundeservice@hafslundstrom.no; kundeservice@mail.efi.no; boligbistand@baerum.kommune.no; kundeservice@norgesenergi.no; juridisk@datatilsynet.no; kundeservice@renroros.no; strom.no@lowell.com; postmottak@asd.dep.no; kundesenter.no@lowell.com;
Emne: Re: Viser til sak 36476341 fra NorgesEnergi AS med ref nr:8007971-1

Hei,

jeg kan ikke se å ha mottatt noen penger fra dere.

Og det må være fordi at dere har sendt pengene til Nav, kan det virke som.

Som jeg forklarte om, i min forrige mail, så pleier Nav å straffe meg, på sin egen måte (de sendte meg ingen penger i starten av april) når dette 'fenomenet' skjer, at de på grunn av Gremlins (eller hva man skal si) ikke finner mine strøm-regning-brev, og de/jeg derfor får inkasso-varsel.

Jeg tenkte at dere ville sende meg en sjekk, på det nevnte beløpet.

Jeg flyttet fra Liverpool til Sunderland høsten 2011.

Og da sendte BT (British Telecom) meg en sjekk, på nærmere 200 pund, etter at jeg flyttet, husker jeg (de hadde en 'demon' på sin kundeservice-avdeling, som hadde lurt meg til å betale et slags ekstra 'dimmi-skatt-depositum', eller noe i den duren).

Men dere på Lowell er kanskje så unge, at dere ikke har hørt om sjekker.

Og at det skal være en heksekunst, å finne ut hva et beløp fra november var.

Det høres litt drøyt ut, synes jeg.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog
 
 
man. 8. aug. 2022 kl. 08:43 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Det ble tilbakeført kr 3102,86 til konto 32073011344 den 22.07.2022. Du har ingen andre beløp til gode hos oss som kan tilbakeføres.
------------------------------------
Med vennlig hilsen
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171010

------------------------------------
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013647634105241006141
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1304009224366
NB: Oppgi alltid saksnummer 36476341 ved henvendelse til oss.

Jeg sendte en e-post til Telenor

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Bestilling av Telenor Kontant
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. juli 2023 kl. 13:02
Til: abuse@telenor.no
Kopi: NKOM <firmapost@nkom.no>, abuse@telenor.no, telenor.klager@telenor.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Abuse <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, eian@eianadvokat.no, Post <post@forbrukerradet.no>, info@brukerklagenemnda.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Hei,

dette synes jeg at blir som noe tull.

Hvis dere ikke har en mail-adresse (som folk kan bruke) så er det som på 80-tallet (må man vel si).

Kanskje dere også skal bytte navn til Televerket igjen (som dere het på den tida).

Dette må jeg klage på.

Jeg har hatt mye problemer med Telenor, og så nekter dere meg å klage.

Jeg har gått handel og kontor, og det er kundens privilegium å velge korrespondanse-metode (har jeg lært).

Den chat-en deres er heller ikke helt på høyden.

Man får bare snakke med en chat-bot som heter Telmi, og ikke med noen mennesker.

Så det blir bare som tull, må jeg si.

Og når man sender kontakt-skjema, så trykket man på en knapp, og så forsvinner gjerne den mailen (og man ser den aldri igjen).

Så det er en uting, må jeg si.

Og man kan heller ikke sende kopi-mailer til folk (som myndighetene sine forskjellige 'supperåd', som heller aldri gjør jobben sin, må jeg si).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Vi burde kanskje privatisere Telenor, sånn at de blir bedre på kundeservice (har jeg tenkt).

(Hvis jeg ikke tar feil, så er Telenor delvis statseiet ennå).

Skjerpings!


man. 15. aug. 2022 kl. 10:00 skrev <no_reply@telenor.no>:
Hei

Viser til din henvendelse.
Innkommende mail på denne mailen blir ikke behandlet.
Mailen er kun til internbruk.

Her må du ta kontakt med kundeservice på tlf. 91509000 eller benytte kontaktskjemaet på www.telenor.no

Ønsker deg en fin dag.

Mvh
Telenor



-----Original Message-----

From:  eribsskog@gmail.com
Sent:  14.08.2022 04:50:40
To:  Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>
Cc:  NKOM <firmapost@nkom.no>; abuse@telenor.no; telenor.klager@telenor.com; "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; post <post@finkn.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
Subject:  Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Bestilling av Telenor Kontant

Hei,

nå prøvde jeg å logge inn på dere kabel-TV-'opplegg'.

For jeg er litt lei av de kanalene som min forgjenger-leietager valgte (og som jeg har hatt i fire år, jeg vil heller ha MTV 2 enn Disney-channel, for å si det sånn).

Og da ble det spurt om Telenor ID.

Og den har jeg hatt problemer med før.

Og det er noen nett-troll som bestiller masse dritt i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så jeg lurer på om de har kapra min Telenor-ID for mitt nye mobilnummer.

For det fikk jeg ikke til å funke nå.

Jeg har heller ikke fått svar på den forrige mailen (fra oktober i fjor) såvidt jeg kan se.

Så om dere heller begynner med kundenummer (som primærnøkkel, som det vel kalles) for kabel-TV-geskjeften deres sin 'Min Side'.

Og dere har også offentliggjort mitt mobilnummer (selv om jeg valgte det motsatte på Min Side, i sin tid).

Så om dere begynner å spørre folk, når de registrerer sitt abonnement, om de vil være i telefonkatalogen/Gule Sider, eller ikke.

For det er ikke alle som vil ha adressen sin på Gule Sider.

(Hvis ikke dere hadde publisert min adresse mot min vilje, så hadde jeg ikke fått mange hundre pakker (fra nettbutikker) i postkassa).

Og Gule Sider er egentlig for firmaer tradisjonelt, og ikke for mennesker.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog<eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 29. okt. 2021 kl. 16:38
Subject: Klage/Fwd: Bestilling av Telenor Kontant
To: Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>
Cc:  <firmapost@nkom.no>

Hei,

det er noen nett-troll som har portert mitt gamle mobil-nummer, (99424084), kan det virke som.

Kan dere finne ut hvem det er?

Og det gjelder også et annet sim-kort, (som jeg hadde i smart-telefonen), så det er snakk om en hundrelapp eller noe lignende, i ringe-saldo, som har gått tapt.

Og jeg kommer heller ikke inn på min side, hos Telenor, (dere har et 'russisk' innloggings-system, som ikke virker, hvis noen porterer mobil-nummeret).

Jeg kontaktet ei Winnie Lauritsen Lundby hos dere, om noe lignende tull, i 2010.

Men dere gadd ikke å gi meg informasjon om navnene på nett-trollene.

Og tullet fra nett-trollene har økt mer og mer, for hvert år.

Så nå er det nesten det jeg driver mest med, å rydde opp i tulle-bestillinger fra nett-troll, osv.

Så send gjerne denne mailen til Winnie sin sjef, eller noe lignende.

For hu har jeg fått litt nok av.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Bra hvis dere får dere en ordentlig chat, (og ikke bare en robot-chat).

Samt at dere skriver mail-adressen deres, på nettstedet.

Så hadde dere kanskje fått klagene før.

Skjerpings!

---------- Forwarded message ---------
Fra: <no-reply@telenor.com>
Date: ons. 1. sep. 2021 kl. 20:16
Subject: Bestilling av Telenor Kontant
To:  <eribsskog@gmail.com>

Din bestilling

Telenor Kontant

Med kontantkort betaler du på forhånd, og får på denne måten full kontroll på utgiftene.

Produkt/Tjeneste
Pr.mnd
Engangspris

Abonnement

 Telenor Kontant
0,-

Telefonnummer

 417 67 056

Totalt å betale hver måned
0,-

Total engangspris

 49,-

Alltid med Telenor Kontant

 Datakontroll utenfor EU/EØS og  Min Sky 5 GB

Alltid med Telenor

 Nettvern

Inkludert i abonnement

 Nedlastingshastighet på 300 Mbps

SIM-kort sendes til

 Erik Ribsskog

(Sladdet av johncons-blogg)

(Sladdet av johncons-blogg) BEKKESTUA

Dette er en automatisk generert e-post. Eventuelle svar på denne e-posten vil ikke bli lest. Har du spørsmål eller henvendelser, kan du kontakte kundeservice

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Klage/Fwd: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse - Kopi av korrespondanse CRM:0347001052
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. juli 2023 kl. 12:48
Til: LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>
Kopi: omfordeling@lowell.com, Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>, postmottak@aid.dep.no, fmoavsh@statsforvalteren.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, NKOM <firmapost@nkom.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Info <info@tpas.org.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Abuse <abuse@telia.com>, morten.schau@elvia.no, trl@nve.no, rme@nve.no, kom@nve.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finkn.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, kundeservice@hafslundstrom.no, kundeservice@mail.efi.no, boligbistand@baerum.kommune.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, corporationsecretary@ofcom.org.uk, eian@eianadvokat.no
Hei,

som jeg skreiv til din kollega Ole her om dagen, så svarer dere her på en kopi.

Dere er vel ikke like dumme som apen Julius (selv om han er fra den samme plassen som dere).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 15. aug. 2022 kl. 09:42 skrev LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>:
Hei igjen, 

Du har dessverre kommet feil. Slik jeg leser på faktura så er det Lowell Norge AS du skal i kontakt med og ikke oss i LOS. Jeg må nok henvende deg til de for å få svaret du er ute etter.

Ønsker deg en fin dag 😊
Vennlig hilsen 
Ali | Kundebehandler
T: 3860 8500 | kundesenter@los.no
LOS AS 
Kjøita 18, 4630 Kristiansand
Postboks 603 Lundsiden, N-4606 Kristiansand
los.no | Facebook: losenergi
Åpningstider
T: 09:00 – 16:00 | FB: 09:00 – 16:00

 



  ------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: eribsskog@gmail.com;
Mottatt: Sun Jul 31 2022 23:01:19 GMT+0200 (østeuropeisk normaltid)
Til: omfordeling@lowell.com;
Kopi: 1. KS Privat <kundesenter@los.no>; Bærum Kommune <post@baerum.kommune.no>; postmottak@aid.dep.no; fmoavsh@statsforvalteren.no; politikk@hoyre.no; marked@ge.no; firmapost@nkom.no; postkasse@datatilsynet.no; runcornoffice@taroe.org; info@tpas.org.uk; phso.enquiries@ombudsman.org.uk; tr@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; abuse@telia.com; morten.schau@elvia.no; trl@nve.no; rme@nve.no; kom@nve.no; post@akademikerforbundet.no; post@finkn.no; lbf@lbf.no; hrwuk@hrw.org; amnestyis@amnesty.org; post@sivilombudsmannen.no; sfovpost@statsforvalteren.no; kundeservice@hafslundstrom.no; kundeservice@mail.efi.no; boligbistand@baerum.kommune.no; kundeservice@norgesenergi.no; juridisk@datatilsynet.no; kundeservice@renroros.no; strom.no@lowell.com; postmottak@asd.dep.no; svc.no.nova@lowell.com; kundesenter.no@lowell.com;
Emne: Klage/Fwd: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse - Kopi av korrespondanse

Hei,

jeg viser til Deres brev fra 22. juli.

(Se vedlegg).

Dere sendte meg et lignende brev i november.

Og det som skjedde da var at Nav straffet meg i april, og jeg fikk ikke noe støtte (til mat osv.) i tre uker.

Og da måtte jeg leve av noen tomflasker (og en erstatning for en transportskade på en Power-fryser) i tre uker.

Og det var bare flaks at jeg hadde tomflasker stående, og at jeg fikk de pengene fra Power.

Nesten gang kan det gå værre.

Så disse pengene må dere sende til meg, sånn at jeg har til mat osv., når Nav da begynner å straffe, på sin vage/uklare/'russiske' måte.

Send også pengene fra november (se lenger ned i mailen), for det var penger som jeg har skulle hatt, i april, og da ligger jeg litt på etterskudd siden den tid, med klær og ting til leiligheten, osv.

Så dette må dere sende til meg snarest mulig.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

 
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 5. des. 2021 kl. 06:35
Subject: Deres brev fra 26. november/Fwd: Re: 14/4317 Personhenvendelse - Kopi av korrespondanse
To: <kundesenter.no@lowell.com>
Cc: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>,post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
 
Hei,
 
jeg viser til Deres brev fra 26. november, (se vedlegg).

Jeg har også fått et lignende brev, (for noen uker siden), når det gjelder Norgesenergi-regninger.

Som jeg har opplyst dere om tidligere, så foreligger det en avtale, om at Nav Bærum, skal betale mine strøm-regninger, (siden at jeg er sosial-klient for tida).

Jeg har lest i Budstikka, at hu som er leder på Nav Bærum, (ei Edel), visst er kjempe-gammel, (hu er snart pensjonist), og muligens derfor, har mye rart for seg.

Så Nav informerer ikke meg, om når de betaler disse strøm-regningene.

Så det er vanskelig for meg å si noe om hva som har skjedd her.

Og dette nekter visst dere hos Lowell å høre på.

Men siden at Nav er så vanskelige å ha med å gjøre, så må jeg si at dette blir som noe slags Forche Majure, (noe vi lærte om på handel og kontor), for meg.

Og fylkesmannen/statsforvalteren er også ei halv-senil kjærring, (ved navn Valgerd Svartstad Haugland, og det sammen med sivilombudsmannen/sivilombudet, (Hanne Harlem).

Så disse gjør heller ikke jobben sin.

Og ordføreren i Bærum kommune, er visst også ei halv-senil gammal kjærring.

Så de gjør heller ikke jobben sin.

Det eneste unntaket er hu Hadja Tadja som er leder for Arbeids og Sosial-departementet.

Men hu er sylfersk i sin minister-stol, (som avisene skriver).

Så derfra er det også bare tull.

Så på grunn av disse 'gamlehjem-kjærringene', (som bare driver med tull), så har jeg bedt dere om å sende dette til deres leder, (for Norden), Johan Hagermann.

Så det får dere se å gjøre nå.

(For dere må kontakte Nav om dette.

For jeg vet dessverre ikke hva som har skjedd her.

Noe som er rimelig frustrerende for meg.

Så det må jeg klage på, at dere ikke viser noen forståelse for dette.

For å si det sånn).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

 
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 4. des. 2021 kl. 07:22
Subject: Re: Re: 14/4317 Personhenvendelse - Kopi av korrespondanse
To: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Cc: Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>,post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
 
Hei,
 
du svarer vel på en kopi dere har fått, av en mail til Arbeids og Sosial-departementet.
 
Det med Nordea, det var fra da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
 
Og jeg hadde da først kontaktet Nordea Tveita, (min konto var vel egentlig hos Kredittkassen Lindeberg eller Kredittkassen Triaden), og hørt om de kunne gi meg et lån, på min del av et sameie, (etter noen barnløse grandonkler), i Holmsbu.
 
Men det nektet de, (selv om jeg seinere fikk cirka 200.000 for denne eiendommen).
 
Og jeg også blitt lovet en forfremmelse, av min daværende arbeidsgiver Arvato Liverpool, (Microsoft Scandinavian Product Activation-avdelingen).
 
Men den forfremmelsen dukket ikke opp, og jeg jobbet også med en arbeidssak, (samt en mordforsøk-sak, fra Kvelde, sommeren 2005, grunnen til at jeg flykta til England/Liverpool, i juli/august 2005).
 
Så jeg gjorde noe som var ganske vanlig på 80/90-tallet, (da minibankene var ganske nye), og overtrakk jeg min Nordea-konto i en engelsk minibank.
 
Og så var jeg i kontakt med Nordea og Aktiv Kapital om dette, noen måneder seinere.
 
Og avtalen var at jeg skulle beholde kontoen og så betale noen hundrelapper hver måned, til Aktiv Kapital.
 
(Det kostet på den tida noen hundrelapper å sende penger fra Barclays/RBS til en norsk konto, og jeg hadde også lagerbod hos City Self-Storage, så derfor ville jeg beholde min norske konto, sånn at det holdt med et gebyr, (på cirka £20-30), hver måned).
 
Men Nordea brøt avtalen, og liksom sletta kontoen, så pengene kom tilbake, minus et enda større gebyr, (på kanskje £30-40), så det var en brøkdel igjen av det opprinnelige beløpet.
 
Så det var Nordea som brøt denne avtalen.
 
Så at de skal komme her og komme her, det synes jeg at blir litt frekkas-aktig, (må jeg si).
 
Så dette må jeg klage på.
 
Jeg kopierer også inn en mail, fra for drøye ti år siden, (om korrespondansen med Aktiv Kapital), lenger ned i denne mailen.

Og dette har jeg også bedt om at dere sender til daglig leder/administrerende direktør om, (se mail fra 30. november til strom.no@lowell.com).
 
Skjerpings!
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Her er mer om dette:
 
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
 
Date: 2010/3/23
Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
To: Kundeservice@aktivkapital.no
 
 
Hei,
 
jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.
 
 
Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.
 
 
For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.
 
Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.
 
 
Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.
 
Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.
 
 
Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.
 
Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.
 
Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.
 
 
Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?
 
Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.
 
 
Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.
 
Mvh.
 
Erik Ribsskog
 
 
 
 
2010/3/23 <Kundeservice@aktivkapital.no>
 
 
 
En overtrukket konto blir alltid sperret
for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du
har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.
 
 
 
 
 
 
Mvh
 
 
 
 
 
 
Kundeservice
 
 
Aktiv Kapital
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
 
Sendt: 22. mars 2010 19:35
 
 
 
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
 
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister
 
 
 
 
Hei,
 
 
 
 
 
 
 
ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i
Nordea, uten varsel ble sperret.
 
 
 
 
 
 
Derfor stoppet innbetalingene.
 
 
 
 
 
 
Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
skulle få beholde kontoen.
 
 
 
 
 
 
 
 
Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.
 
 
 
 
 
 
Mvh.
 
 
 
 
 
 
 
 
Erik Ribsskog
 
 
 
 
 
 
 
2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
 
 
 
 
Hei,
 
 
 
 
Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.
 
 
 
 
Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
betalingsanmerkningen.
 
 
 
 
Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.
 
 
 
 
 
 
Mvh
 
 
 
 
 
 
Kundeservice
 
 
Aktiv Kapital
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
 
Sendt: 22. mars 2010 12:04
 
 
 
 
 
 
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
 
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hei,
 
 
 
 
 
 
 
ja, fordi avtalen
var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.
 
 
 
 
 
 
Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.
 
 
 
 
 
 
Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i
Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av 'mafian', som jeg
hadde overhørt i Oslo.
 
 
 
 
 
 
 
 
Så dere skal ha
fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
situasjon.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jeg får ikke
forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.
 
 
 
 
 
 
Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
nekter de å gjøre.
 
 
 
 
 
 
Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og
de sender det ikke videre.
 
 
 
 
 
 
Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
sitter på bakendene sine, dessverre.
 
 
 
 
 
 
Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
avtalen.
 
 
 
 
 
 
Mvh.
 
 
 
Erik Ribsskog
 
 
 
 
 
 
 
2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
 
 
 
 
Hei,
 
 
Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august
via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du
en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne
penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de
to sakene.
 
 
Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.
 
 
Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til
folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte
adresse der.
 
 
Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
føler at det er hensiktsmessig.
 
 
 
 
Mvh
 
 
 
 
Kundeservice
 
 
Aktiv Kapital
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
 
Sendt: 19. mars 2010 16:46
 
 
 
 
 
 
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
 
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hei,
 
 
 
 
 
 
 
jeg har sett på
det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
Nordea.
 
 
 
 
 
 
Så jeg hadde en klage på dette.
 
 
 
 
 
 
 
 
Og dere visste
godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
Breivik hos Nordea om dette).
 
 
 
 
 
 
Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.
 
 
 
 
 
 
Eller må jeg kontakte forliksrådet da?
 
 
 
 
 
 
 
 
Mvh.
 
 
 
 
 
 
Erik Ribsskog
 
 
 
 
 
 
 
2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>
 
 
 
 
Hei,
 
 
 
 
Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
fremtidige brev vil bli sendt til England.
 
 
 
 
 
 
Mvh
 
 
 
 
 
 
Kundeservice
 
 
Aktiv Kapital
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
 
Sendt: 18. mars 2010 15:45
 
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
 
Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister
 
 
 
 
 
 
 
Hei,
 
 
 
 
 
 
 
ja, men har jeg
ikke sagt til dere at jeg bor i England da?
 
 
 
 
 
 
 
 
Dere kan ikke
kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
posten videre til meg.
 
 
 
 
 
 
Mvh.
 
 
 
Erik Ribsskog
 
 
 
 
 
 
 
 
Adresse:
 
 
 
 
 
 
 
 
Flat 3
 
 
 
 
5 Leather Lane
 
 
 
 
Liverpool
 
 
 
 
GB-L2 2AE
 
 
 
 
Storbritannia
 
 
 
 
 
 
 
2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>
 
 
 
 
Hei,
 
 
 
 
Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.
 
 
Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
avsagt i Forliksrådet.
 
 
 
 
Med vennlig hilsen,
 
 
 
 
 
Kundeservice
 
Kundekonsulent
 
kundeservice@aktivkapital.no
 
 
 
Aktiv Kapital
 
Postboks 6426 Etterstad
 
 
0605 Oslo
 
Tel +47 22915700, Fax +47 85029280
 
www.aktivkapital.no
 
 
 
 
 
 
 
Fra: Ida Halvorseth
 
Sendt: 18. mars 2010 08:32
 
Til: Kundeservice@aktivkapital.no
 
Emne: VS: Anmerkning i
kredittregister
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
 
Sendt: 17. mars 2010 18:03
 
Til: 101400-AktivKapital@aktivkapital.no
 
Emne: Anmerkning i kredittregister
 
 
 
 
 
Hei,
 
 
 
 
 
 
 
jeg fikk et brev
fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.
 
 
 
 
 
 
Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.
 
 
 
 
 
 
 
 
Men jeg har vel
gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
få gjeldsrådgiver hos dem.
 
 
 
 
 
 
I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
i England).
 
 
 
 
 
 
Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
på dette.
 
 
 
 
 
 
Mvh.
 
 
 
Erik Ribsskog
 
 
 
 
man. 29. nov. 2021 kl. 11:13 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei,
litt usikker på hvor du vil hen, men du har et krav her fra 2007 som ikk er betalt. Dette kravet er tidligere fra Nordea Bank. Og har ikke noe med nav eller Bærum kommune.

Kreditor : Lowell Finans AS
Saldo : 35 586,75
KID : 0101872194052410067
Kontonummer : 63180520351

Mvh Lena


>Hei,
>
>på Wikipedia står det, at NAV for det meste består av den statlige Arbeids- og velferdsetaten, og den etaten er visst del av Arbeids og Sosial-departementet.
>
>Så dette virker som ansvarsfraskrivelse, (må jeg si).
>
>(Heller ikke Bærum kommune vil vedkjenne seg Nav Bærum, virker det som.
>
>Nav Bærum har ikke noen mail-adresse på sitt nettsted.
>
>Og Bærum kommune nekter å sende mine mailer videre til Nav Bærum.
>
>Virker det som.
>
>Så det blir som noe 'Kafka-greier', hvis hverken Bærum kommune eller staten vil vedkjenne seg Nav Bærum.
>
>Vil jeg si).
>
>Så dette må jeg klage på.
>
>(At man lar Nav Bærum gjemme seg på den måten, (og drive med tull/fanteri), uten at noen egentlig har ansvaret for dette, (noen må vel ha ansvaret for å ansette daglig leder, (og denslags), på Nav Bærum, (skulle man vel tro), men det virker ikke sånn fra deres e-brev).
>
>For å si det sånn).
>
>Jeg vet at vi nettopp har hatt regjeringsskifte her i landet, og avisene skriver, at de nye statsrådene er 'sylferske'.
>
>Og er det sånn at hu Tadja har vært kulturminister, (forrige gang Arbeiderpartiet hadde makten)?
>
>Det synes jeg virker dumt, at man skal ha fremmed-kulturelle kulturministre, i Norge.
>
>I andre land, (som i England), så beholder innvandrerne sin fremmede kultur, (de har for eksempel Chinatown), i mange generasjoner, så da er det rart å ha fremmed-kulturelle som kultur-ministre, (i Norge), må jeg si.
>
>Da passer det bedre å ha norske kulturministre, vil jeg si.
>
>Og dette har også de borgelige kopiert, ved å ha en fremmed-kulturell kulturminister, nå nylig, (en fra Venstre, som vel heter Raja, eller noe sånt).
>
>Så det er tull-ball, mener jeg.
>
>Så det må jeg klage på.
>
>Jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette, (på grunn av den nevnte ansvarsfraskrivelsen).
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>PS.
>
>Det er også sånn, at jeg bestilte min pensjonsbeholdning, da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
>
>Og den har jeg fortsatt ikke mottatt.
>
>De bare spiller dumme, hos Nav.
>
>(Dette var ei Åse-Berit Lunde, hos Nav.
>
>Hu sendte meg en 'goddagmann-økseskaft-mail', om dette, (mens jeg bodde i Liverpool sentrum).
>
>For å si det sånn).
>
>Så dette må jeg klage på.
>
>Skjerpings!
>
>
>man. 22. nov. 2021 kl. 16:04 skrev Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no<mailto:postmottak@asd.dep.no>>:
>Se vedlagte saksdokumenter
>

Mer om Magne Winnem (som jeg var forlover for i 1993) sin kusine Kristin Dobinson. (Fra Ny Tid 14. juni 2001)



https://www.nytid.no/de_sa_vi_ikke_kunne_klare_det/ (bak betalingsmur)

PS.

Det var jo sånn, at Magne Winnem ville møte meg, for å ta en halvliter.

En gang jeg hadde helgeperm, fra førstegangstjenesten (jeg var juli 1992-kontingent).

(Dette var vel en søndag (på Cafe Fiasco).

Før jeg skulle ta toget/bussen tilbake til Terningmoen).

Og da avtalte vi, at jeg skulle bytte deltids-arbeidsgiver, til Rimi Munkelia (hvor han var butikksjef).

(På grunn av kommunikasjons-problemer med ei ny kassaleder-dame på OBS Triaden.

Det var jo ikke sånn at jeg gikk ut på byen med hu kassaleder-dama, og snakka om alt mulig.

Det kunne være hektisk ofte, på OBS Triaden.

Og kassaleder-damene var vel ikke så glade i, at man ringte, i tide og utide.

Så jeg fikk ikke snakket ordentlig med henne (om jobbing resten av førstegangstjeneste-året).

Sånn som jeg husker det).

Og så begynte jeg å jobbe, på Rimi Munkelia (på Lambertseter) jula 1992.

Og så fortsatte jeg å jobbe der, annenhver lørdag, mens jeg avtjente førstegangstjenesten.

Og da var det vel sånn, at jeg begynte på jobb, klokka 8-9.

(Butikken åpna klokka 9).

Og noen ganger, så var det da sånn, at ei vaskedame surra rundt der (i frukt-avdelingen osv.).

Og det var Magne sin kusine Kristin Dobinson (fortalte han).

Og Magne hadde vel da sparket vaskebyrået (ISS).

Og så hadde han istedet ansatt sin halvt engelske kusine (som studerte en periode i Norge).

(For å si det sånn).

Men det var ikke sånn, at jeg prata noe særlig, med hu Kristin, mens hu vaska der.

(Sånn som jeg husker det).

Jeg var vant med å jobbe på OBS Triaden.

Og der var det vietnamesere (eller noe) som vaska.

(Mener jeg å huske).

Så å snakke med vaskefolka.

Det var ikke så vanlig, da.

(For å si det sånn).

Jeg husker at Eivind Thorstad (som jobba på gølvet, muligens som en slags låseansvarlig/avlaster, for butikksjef John Ellingsen og assisterende butikksjef Claus Kvasnes) sleit litt med vaskefirmaet (jeg pleide å se dette, for jeg hadde ganske ofte jobben med å rydde kassaavdelingen sin gjenglemt-vogn, siden at det var mye gjennomtrekk der, så jeg fikk etterhvert ekstra ansvar, og dette var del av pause-avløseren sine arbeidsoppgaver, mer eller mindre).

Eivind Thorstad prøvde å nekte vietnameserne (eller om de var pakistanere) å begynne å vaske gulvet, før alle kundene var ute av butikken.

(Mener jeg å huske).

Og det var lettere sagt enn gjort.

(Kunne det virke det som).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Kristin (og Colin) hadde forresten en engelsk far, som emigrerte til Norge (siden at de andre ville bo her) og som døde for noen år siden:




Jeg var i bryllupet til Magne Winnem og Elin fra Skarnes, sommeren 1993.

(Jeg måtte være med.

Siden at jeg var forlover).

Men jeg kan bare huske Colin derfra (av briter).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter