Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 25. november 2021

Min tidligere økonomilinje-klassekamerat Sigmund Landaas, (som har blitt skalla), krangler med min lillesøster Pia sin tidligere klassekamerat Audun Kleven, (som er leder i Svelvik Tennisklubb), om hvem som skal bygge padelbane, (hva nå det er)

sigmund skalla

https://www.svelviksposten.no/skulle-bygge-nytt-anlegg-som-trolig-blir-skrinlagt-kom-overraskende-pa-oss/s/5-74-121451

PS.

Norsk Wikipedia er visst litt på hæla, når det gjelder hva padel er, (men danskene har laget en artikkel):

mer om padel

https://da.wikipedia.org/wiki/Padel

PS 2.

De som bor på Berger nå sliter litt med å plassere min lillesøster Pia Charlotte Ribsskog, (heter hun Olsen, Ribsskog, Humblen, Mogan, Brekke, Gjelseth, Løff, Stenberg, Monsen, Myrberg, Snoghøj, Hyde, Thomassen eller Omer til etternavn, lurer de kanskje):

sliter litt med å plassere pia

https://bergerhistorie.no/bilder/1985-6-klasse-a/

PS 3.

Det var ei bølle-jente på Solberg skole, (eller noe i den duren), som slo ut en tann på Pia, da de lekte kongen på haugen, (eller noe lignende), har Pia fortalt en gang.

(Dette var mens min mor, (og hennes samboer Arne Thommesen, min yngre halvbror Axel og Pia), bodde på Stenseth Terrasse.

Noe de gjorde i cirka et år fra sein-høsten 1979, (var det vel).

Noe sånt).

Og istedet for å sette inn en innplantat-tann.

Så måtte Pia gå med regulering, i mange år.

Og en tann som egentlig ikke var fortann, ble da forskjøvet, sånn at den havnet på plassen til den manglende fortannen.

(For å si det sånn).

Så Pia har ikke et pent smil, den dag i dag, (unntatt muligens på avstand), vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 4.

Når det gjelder min stesøster Christell Humblen, så klarer de ikke å stave fornavnet riktig engang, (det skal være to 'l'-er på slutten, hvis jeg har forstått det riktig):

en l for lite

(Samme link som overfor).

PS 5.

Her ser man den nåværende lederen for Svelvik Tennisklubb, (han hadde samme skolevei som meg, (på ettermiddagen), så han så jeg noen ganger, mens han surra rundt et 'bestemor-hus', (eller noe lignende), som lå et steinkast unna mine besteforeldre sitt hus, på Sand):

leder tennis klubb

(Samme link som overfor).

PS 6.

De andre fra Sand surrer de litt med, Jan Rune Havre kaller de bare Havre, (og Jan Kristian Stadheim, (som bare ble kalt Jan Stadheim), kaller de Kristian Stadheim):

jan rune havre feil

(Samme link som overfor).

PS 7.

Her er mer om dette:

jan stadheim

(Samme link som overfor).

PS 8.

Han nederst til venstre.

Det lurer jeg på om var en som min tidligere kamerat Kjetil Holshagen en gang prata dritt om.

For han hadde visst gått rundt med en Carola-trøye, (uten å skifte denne), en hel sommer.

(Noe sånt).

Og han har dem visst ikke gitt noe navn, på nettstedet overfor, (av en eller annen grunn).

Men Kjetil Holshagen veit muligens hvem dette er.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Hadde Kaalen, (som tok over butikken til Odmund Larsen på Sand), en sønn tro:

kaalen sønn hm

https://bergerhistorie.no/bilder/1985-6-klasse-b/

PS 10.

Som jeg vel har skrevet om i Min Bok.

Så var det sånn en gang, det året jeg var russ, (skoleåret 1988/89).

At jeg gikk bort til min farmor på Sand.

(Fordi at min har hadde solgt 'min' leilighet på Bergeråsen.

Av en eller annen grunn).

Og da satt det en soss fra Drammen, og narva, sammen med Sand-folka, utafor Raman Mat, (noen indere kjøpte Odmund Larsen sin tidligere butikk av Kaalen, som en tid hadde hatt Prima og Micro 1000 der).

Og da husker jeg at jeg lurte på hvem han sossen var.

Og jeg gikk jo på handel og kontor, og hadde hatt markedsføring, (skoleåret før), osv.

Så jeg tippa på at han sossen brukte Studio Line-hårgele.

(Husker jeg).

Og det var riktig, mente han sossen.

Men nå tenker jeg, at han sossen, muligens ikke var en slags hytte-turist, fra Drammen, (eller noe lignende).

Men at det kan ha vært sønnen til Kaalen, (for de var innflyttere der, må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette, (fra DT/BB 22. mars 1982):

mer om kaalen stiklestad

https://www.nb.no/items/ab567ad7f10210dd97c90c830a6e5a98?page=5&searchText=kaalen

PS 12.

Disse bodde visst på Øvre, på Bergeråsen, (i Kringsjåveien 4), før de tok over butikken på Sand.

Som jeg har blogget om tidligere, så var det sånn, at på den tida som min lillesøster Pia flytta til Bergeråsen, (hu ble liksom adoptert av min fars kjæreste Haldis Humblen), våren 1982.

Så uttrykte Pia, (når en Myrberg/Stenberg-unge spurte), at Leif Arne Pedersen, var den hu likte.

(Noe sånt).

Og da gikk jeg opp i Havnehagen, for å se an han Leif Arne litt, (jeg lurte på hva Pia så i han, som egentlig var en slags snushane, noe jeg har blogget om tidligere).

Og istedet for å finne Leif Arne der.

Så fant jeg Christell.

(På en leikeplass, (i Havnehagen).

Like ved der Leif Arne og de bodde).

Og Christell hadde tatt av ben-klærna, på en yngre blondine, sånn at hu stod der i bare trusa.

(Av en eller annen grunn).

Mens det stod en gutt like ved.

Jeg har lurt på om det kan ha vært Kari og Ola Uglum.

Men det kan også ha vært ungene til Kaalen, (Ann Sofie og Pål Rune), som hadde forvilla seg ned på Nedre, (tenker jeg nå).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette, (fra Drammens Tidende 22. september 2003):

mer om ann sofie kaalen

Nå skulle jeg egentlig sendt klage-mailer om nettmobbing. Men jeg fant noe som minner om sovjetstat, (hos Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon), må man vel si. Deres mailadresse er visst bare lov å bruke, for offentlige instanser osv., (kan det virke som)

sovjet kontakt

https://www.brukerklagenemnda.no/kontakt-oss/

PS.

Jeg mener at vi lærte på handel og kontor, (hvor jeg gikk tre år på andre halvdel av 80-tallet).

At det er kunden/borgeren sitt privilegium, å velge korrespondanse-metode.

Men her kan det virke som, at borgerne _må_ bruke web-mail, (som jeg har kalt det tidligere på bloggen).

Mens andre myndigheter osv., kan sende vanlig e-post.

Og web-mail er upraktisk, (noe jeg har blogget om tidligere).

Her skulle jeg bare sende en kopi-mail, og da kan man ikke bruke sånne web-skjema, for å sende mail.

Og får man en kopi av mailen?

Det vet man ikke før man har trykket på send-knappen.

Så web-mail er lunefullt, (som jeg har blogget om tidligere).

Enten så mister man oversikten, over hva man har skrevet, (ved at man ikke får kopi).

Ellers så blir man en dumming, som driver med dobbelt-arbeid, (siden at man har tatt unødvendige screen-shoots), som de sa i Rimi.

Da er det kanskje bedre å bare sende vanlige mailer.

Da beholder man en kopi, i sitt mail-program.

Og man kan også sende kopier, til relevante mail-adresser, (for å oppdatere/informere disse).

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg kan også ta med om, at disse, (Nasjonal Kommunikasjonsmyndighet/Brukerklagenemnda), aldri gjør jobben sin.

Jeg har sendt de mer enn hundre klager nå, (må det vel være), på mobil/internett-firma.

Men de har ikke irettesatt noen av disse firmaene, på noen som helst måte, (for å si det sånn).

Så dette er sløsing med skattebetalernes penger, (og korrupsjon av verste sort), må jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Chilimobil sakid:2387) Klage/Fwd: Chilimobil | Kontantkort - Bestillingsbekreftelse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. november 2021 kl. 22:17
Til: kundeservice@chilimobil.no
Kopi: Chili Mobil <kundeservice@chilimobil.no>, firmapost@nkom.no, lars.ryen.mill@chilimobil.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, sfovpost@statsforvalteren.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, postkasse@datatilsynet.no, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Det er også feil at jeg har kontaktet dere per telefon.

Dette har dere tatt ut av lufta, (kan det virke som).

Ellers så bør dere gå opp et par styrker i brille-glass.

Skjerpings!


ons. 11. aug. 2021 kl. 11:33 skrev <kundeservice@chilimobil.no>:
Hei!

Takk for at du tar kontakt :)

Beklager lang responstid, vi har for tiden ekstra stor pågang grunnet ferieavvikling!

Jeg ser at du har vært i kontakt med oss på telefon og fått svar på din henvendelse der. Det er bare til å ta kontakt igjen dersom det skulle være noe annet.

Ha en fin dag videre!

Med vennlig hilsen
Therese - Chilimobil Kundeservice
TLF: 91502445 | E-post: kundeservice@chilimobil.no


Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 23.07.2021 08:55
Til: juridisk@datatilsynet.no;
Emne: Klage/Fwd: Chilimobil | Kontantkort - Bestillingsbekreftelse

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Chilimobil kundeservice <kundeservice@chilimobil.no>
Date: tor. 22. jul. 2021 kl. 09:29
Subject: Chilimobil | Kontantkort - Bestillingsbekreftelse
To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Chilimobil logo
Takk for at du velger oss, Erik Løvenbalk!
SIM-kort
Bestillingsbekreftelse
 
Erik Løvenbalk Ribsskog
Chili Kontant 0,-/mnd
915 87 593
SIM-kortet sende til: 
Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sensurert av johncons-blogg)
(Sensurert av johncons-blogg), Bekkestua
Alle bestillinger gjort før klokken 13:45 i hverdager sendes samme dag. Posten bruker vanligvis mellom 2-4 arbeidsdager for å levere SIM-kort til deg.
Bytte mobilselskap ikon
Chilimobil ordner flytting fra tidligere mobilselskap
 
For deg som skal beholde ditt nummer. Du trenger ikke ringe ditt gamle mobilselskap. Chilimobil ordner oppsigelse av ditt gamle abonnement og flytting av mobilnummeret ditt.

Ditt gamle abonnement sies opp samtidig som ditt nye SIM-kort fra Chilimobil blir aktivert. Dette skjer automatisk og det eneste du trenger å gjøre er å bytte SIM-kort. Du får en SMS fra oss i det SIM-kortet ditt sendes ut. I denne SMS-en står det når ditt nye Chilimobil SIM-kort blir aktivert.
Fyll på kontantkort ikon
Fyll på kontantkort
 
Du fyller enkelt på ditt kontantkort på nettsiden vår her: Fyll på kontantkort

Du kan også fylle på via appen vår MinChili:
MinChili-appen ikon
MinChili-appen.
Last den ned gratis idag.
Last ned MinChili-appen fra App Store
Last ned MinChili-appen fra Google Play
MinChili-appen på iPhone
Generelle vilkår for kjøp av abonnement, kontantkort, mobilt bredbånd og tilleggstjenester fra Chilimobil finner du her
Kundeservice
Tlf: 915 02 445
E-post: kundeservice@chilimobil.no
Facebook
Chilimobil AS, St. Jacobsplass 9, 5008 Bergen

Jeg sendte en e-post til Lowell

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Deres brev fra 19. november/Fwd: Deres brev fra 4. november/Fwd: Deres brev fra 12. november/Fwd: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 677440]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. november 2021 kl. 19:03
Til: kundesenter.no@lowell.com
Kopi: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Hei,

jeg viser til Deres brev fra 19. november, (se vedlegg), hvor dere sier at dere har mottatt for mye penger.

Som jeg tidligere har opplyst dere mange ganger, så foreligger det en avtale mellom Nav Bærum og meg, om at de skal betale mine strøm-regninger, siden at jeg er sosialklient for tida.

Så dette må dere ta med Nav Bærum, (som jeg har sagt mange ganger før).

Bærum er ikke en by, det en bygd, (på bonde-landet), og de kommune-ansatte er ofte veldig dårlige, på å kommunisere.

Så de Nav/kommune-ansatte forteller ikke til meg, hva de gjør.

Men de er istedet veldig ordknappe og vage.

(Det gjelder både Bærum kommune boligbistand og Nav Bærum, må jeg si).

Så jeg har ingen oversikt over hvilke regninger som Bærum kommune har betalt.

Jeg har levert alle strøm-regningene til de, innen fristen.

Men hva Nav Bærum så har gjort, det vet jeg ikke.

Så det må dere nesten ta med de.

Istedet for å sende til meg, og be meg svare om ting som jeg ikke har fått noe informasjon om.

Så dette må jeg klage på.

Jeg har tidligere bedt om å få svar fra en overordnet om dette.

Jeg ønsker nå å få svar fra daglig leder/administrerende direktør, om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 18. nov. 2021 kl. 19:22
Subject: Deres brev fra 4. november/Fwd: Deres brev fra 12. november/Fwd: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 677440]
To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
Cc: kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>


Hei,

jeg viser til Deres brev/varsel fra 4. november, (se vedlegg).

Som jeg nevnte i min forrige mail, så virker det nå som at Nav endelig har begynt å betale mine strøm-regninger igjen, (som har hopet seg opp hos dem).

Og siden at det som nevnt flere ganger tidligere foreligger en avtale om at Nav skal betale mine strøm-regninger, for tida, (siden at jeg er sosial-klient).

Så tror jeg at det er enklest hvis dere kontakter Nav, om dette kravet.

Jeg har som sagt levert alle strøm-regningene i tide, til Nav.

Og at det er kaos hos dem, under Corona-en, (på mandag var det ingen i 'inngangs-resepsjonen', en vekter gjemte seg noen meter inn i lokalet og bjeffa på alle som prøvde å skjønne systemet, og det var fler folk, (jihadister eller noe fra den tredje verden), utafor køen, enn i køen, må jeg si).

Det er ikke min feil.

Men hvis dere gjør som Narverud i 2015 som sagt, og kontakter Nav, og får pengene direkte.

Så hadde det vært bra.

Det er Nav som har pengene, (og ikke jeg), så jeg skjønner ikke hvorfor dere sender så mange brev til meg, (og ingen til Nav).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 18. nov. 2021 kl. 17:40
Subject: Deres brev fra 12. november/Fwd: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 677440]
To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
Cc: kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>


Hei,

jeg viser til Deres brev/krav fra 12. november, (se vedlegg).

Som jeg tidligere har opplyst om, så foreligger det en avtale, om at Nav betaler mine strøm-regninger, (og husleie-regninger), siden at jeg er sosial-klient, for tida.

Og dette siste brevet deres tolker jeg som, at Nav nå har betalt den aktuelle strøm-regninga.

Men at de har somla fælt, og at dette derfor ble sendt til inkasso.

Så dette er Nav sin feil, at dette har endt sånn.

Men jeg skal ned til Nav i Sandvika, med den nye strøm-regninga, en av de neste dagene, (før 24. november).

Og da leverer jeg deres restoppgjør-krav samtidig.

For når det er Nav som har somla/tulla, så må de rydde opp, mener jeg.

Det er ikke riktig at jeg skal straffes for deres surr/'dårskap', mener jeg.

(Jeg var hos Nav Sandvika, på mandag, (som tidligere opplyst).

Og da spurte jeg de om hva som egentlig har foregått der, (siden at de liksom har fått 'mensen', og nektet å betale mine strøm-regninger, som avtalt).

Og da sa ei Anita der, at de skulle ringe meg tilbake.

Men nå er det torsdag, og de har fortsatt ikke ringt.

Så det er bare kaos der, kan det virker som.

Noe sånt).

Så det må jeg klage på.

Dere kan sikkert også bare kontakte Nav direkte, og få de til å betale dette, som andre firmaer gjør, (mener jeg å huske, fra noen år tilbake, da min husvert Narverud, fikk husleia rett fra Nav, uten ta jeg måtte levere noen bilag, eller noe lignende, hver måned).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 16. nov. 2021 kl. 11:25
Subject: Re: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 677440]
To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
Cc: kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>


Hei,

som jeg har informert dere om tidligere, så har jeg tatt identitetstyveri-sakene med Datatilsynet i alle år.

Dere har også sendte meg nye brev.

Og jeg var på Nav Bærum i går, og viste de disse varslene.

(Jeg snakka med ei Anita, i resepsjonen der).

Men de har ikke ringt tilbake enda.

(Jeg har bedt om å få vite hva som har foregått der.

Siden at jeg får disse rare purringene/varslene.

Selv om jeg har levert alle de avtalte strøm-regningene der, i tide.

I Nav sine spesielle skjema-konvolutter, som avtalt der).

Nå har jeg vist det (til dere) at det egentlig er Nav som er ansvarlig, for å betale.

Og det er rart, at dere ikke tar hensyn til det, må jeg si.

(Dere kunne bare kontaktet Nav og fått pengene).

Så jeg ønsker derfor svar fra daglig leder om dette.

For dette ligner ikke grisen, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg ønsker også at dere kontakter deres oppdragsgiver Norgesenergi.

Og at dere finner navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker også å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!


tir. 9. nov. 2021 kl. 10:30 skrev Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>:
Hei,

Dersom du mistenker id-tyveri så anbefaler vi at du kontakter politiet og anmelder dette. Vi ber om at du tar denne saken med dem. Dersom dette er et tilfelle av id-tyveri så vet vi ikke hvem som står bak dette, da kundeforholdet står i ditt navn. Det er derfor best at du tar dette opp i din henvendelse til politiet.

Om du har spørsmål rundt hvordan NorgesEnergi AS kontrollerer strøm bestillinger for å unngå id-tyveri så må du ta kontakt med dem, vi kan ikke snakke på vegne av dem rundt dette.

Som vi har nevnt i tidligere dialog så er din avtale med NAV om dekning av strømutgifter et anliggende mellom deg og NAV, og ikke noe vi kommer til å legge oss opp i. Dere er selv ansvarlige for å bli enige om hvordan dere skal løse fakturering og betaling slik at alle strømfakturaer blir betalt til rett tid. Dersom disse ikke betales til forfall så er det registrert kunde som er juridisk ansvarlig for kravet, og som eventuell inkassopågang vil bli rettet mot.

Med vennlig hilsen

 

Sebastian Andresen

Fagansvarlig Customer Operations




From: eribsskog@gmail.com
Sent: 02.11.21 22:04
To: svc.no.nova@lowell.com
Cc: kundeservice@renroros.no;juridisk@datatilsynet.no;kundeservice@norgesenergi.no;strom.no@lowell.com;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;kundesenter@los.no;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;lbf@lbf.no;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;phso.enquiries@ombudsman.org.uk;info@tpas.org.uk;postmottak@asd.dep.no;runcornoffice@taroe.org;postkasse@datatilsynet.no
Subject: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1

Hei,

i min forrige mail så skriver jeg at jeg ønsker at en _overordnet_ skal svare om dette.

Jeg kan ikke se at dette har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Jeg skjønner at dere vanlige medarbeiderne der gjerne vil ha bonus osv., og derfor skriver mange mailer.

Men nå er det sånn, at jeg har gått mange år på handel og kontor osv., og lært om sånt, i sin tid.

Og dere skal tjene borgerne/kundene, (og ikke være som primadonnaer), vil jeg si.

Så dere vennligst kan sende dette til en overordnet nå.

(For jeg skjønner at dette ikke er en A4-sak for dere, (siden at det foreligger en avtale om at Nav skal betale, mens det er mitt navn som står på regningen).

Jeg ønsker derfor å få svar fra en av de overordnede hos dere, som kanskje er vant til saker som denne.

Dere sender også svar fra to forskjellige avdelinger, så det må jeg også klage på.

Og jeg har også sendt om dette, (kopi-mailer), til Nav sin 'moder-organisasjon', som er Arbeids og Sosial-departmentet.

Så jeg får håpe at de får ut fingeren, (som min stesøster Christell pleide å si på 80-tallet)).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


Jeg sender derfor om dette, til Nav sin 'moder-organisasjon', som er 

man. 1. nov. 2021 kl. 16:16 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei,

Hvis en strøm avtale står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis du vill/ hvis NAV skal betale dine regninger, må du selv levere de riktige dokumentene til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør. Du kan også be NAV ta direkte kontakt med oss hvis det gjelder utestående saker du har med Lowell Norge, etter du har levert oss en Avtale Fullmakt for NAV.

Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
Rest sum : 3 018,03
KID Nummer : 0136169524052410063
Kontonummer : 63180520351

IBAN: NO1563180520351
BIC : NDEANOKK

------------------------------------
Med vennlig hilsen
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171010

------------------------------------


>Hei,
>
>dette har jeg nettopp forklart om.
>
>'Strøm avtalen', (som dere skriver), er i mitt navn.
>
>Men Nav har forpliktet seg til å betale.
>
>(Noe jeg har sendt dere dokumentasjon om).
>
>Dette virker som at dette er noe sludder, som dere bare har skrevet, for å få akkord-lønnen deres, eller noe lignende.
>
>Så jeg vil gjerne heller ha svar fra en overordnet om dette.
>
>Som jeg også har opplyst, så er jeg også sosial-klient, og eier ikke nåla i veggen.
>
>Jeg får kun til livsopphold.
>
>Så dette blir som en vits.
>
>Når Narverud klarer å få Nav til å betale dem direkte, så burde dere også klare det, vil jeg si.
>
>Her er dere unødvendig vrange.
>
>Dette må jeg klage på.
>
>Vennligst send dette til en overordnet nå.
>
>Erik Ribsskog
>
>
>tor. 28. okt. 2021 kl. 10:34 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>:
>Hei,
>
>Da strøm avtalen står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis NAV skal betale regningene dine, så må du levere til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør.
>
>Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
>Rest sum : 3 015,43
>KID Nummer : 0136169524052410063
>Kontonummer : 63180520351
>
>IBAN: NO1563180520351
>BIC : NDEANOKK
>
>------------------------------------
>Med vennlig hilsen
>Lowell Norge AS
>Telefonnummer: 23171010
>
>------------------------------------
>KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013616952405241006144
>KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303453479393
>NB: Oppgi alltid saksnummer 36169524 ved henvendelse til oss.
>


IMG_20211125_0001 paint.jpg
556K

PS.

Her er vedlegget:

IMG_20211125_0001 paint

Jeg fikk et brev fra Lowell

IMG_20211125_0001 paint

Jeg har tidligere lurt på om Rimi Kalbakken, (hvor jeg var butikksjef fra høsten 2000 til våren 2001 og som nå har blitt Rema Kalbakken), lå der hvor Edda kino, (hvor min yngre halvbror Axel og jeg var og så James Bond, i romjula 1995), tidligere lå. Men der er det visst nå en kebab-sjappe, (Bislett Kebab House)

edda kino bislett kebab house

Mine flomoffer-slektninger, (som jeg aldri har møtt, siden at de er ganske langt ute i slekta), Kjell Arild 'KARisma' Ribsskog og Kari-Anne 'Sula' Ribsskog, (som min Arvato Liverpool-kollega Margrethe Augestad lurte på om jeg kjente, siden at de var så mye i nettavisene), ble visst sinte på Flatanger kommune, i tida etter at huset deres nesten ble tatt av elva

slektninger

https://www.namdalsavisa.no/flomoffer-sint-pa-flatanger/s/5-121-641018

PS.

Disse er også kjente, for å ha drevet med webdesign.

(Hu jenta, (min firemenning Kari-Anne Ribsskog), hadde månedens hjemmeside osv., (på SOL vel), på slutten 90-tallet.

Noe sånt).

Og disse bor nå, i Brumunddal/Mjøs-distriktet.

Hvor Kjell Arild også bodde, på 80-tallet, (da han var leder i Oppland FRP, (og ungdomsklubben Tusseladdene), var det vel).

Så om de flytta ned til Østlandet igjen, som en slags protest, (mot Flatanger kommune).

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Enda mer fra irc

Session Start: tor. nov 25 12:00:34 2021
Session Ident: #johncons-fans
[00:00.33] <john_cons> det har nesten blitt homse-klubb den nattklubben på kiel-ferja
[00:00.46] <john_cons> det er kanskje tre-fire ganger så mange mannfolk som kvinnfolk der
[00:01.14] <john_cons> og dem snakker om at dem skal på pølsefest når dem skal ta heisen ned fra nattklubb-dekket
[00:01.47] <john_cons> så det er kanskje bedre på dfds
[00:03.10] <john_cons> skildringene kommer etterhvert, de er vel i slutten av september, det er en del handleturer også, som står før i kø
[00:03.35] <john_cons> også er det webdesign (mobilsider for min bok 2) og mobilbilder (fra juni)
[00:04.55] <john_cons> jeg har begynt å abonnere på photbucket i tillegg til flickr, så mobilbildene kommer som Photobucket-slideshow fremover
[00:05.31] <john_cons> (flickr har fått 'mensen', de vil ikke la meg publisere album, siden at det er sånn, at de ikke liker, et av mine over 100.000 bilder der
[00:05.42] <john_cons> og de vil ikke fortelle meg hvilket bilde det er snakk om
[00:05.46] <john_cons> så det er jo idiotisk
[00:06.25] <john_cons> og så har de flagga flickr-kontoen min som luguber da, fordi at et bilde, (som de ikke vil hvilket er), av 100.000 kanskje er litt på kanten, da
[00:06.50] <john_cons> selv om de mobilbildene ikke er ment å være noe lugubre, de er bare vanlige bilder, og ikke noe med porno, (eller noe lignende), for å si det sånn
[00:07.10] <john_cons> det virker som at flickr vil ha det til at jeg driver med porno-bilder eller noe lignende
[00:07.15] <john_cons> men det er bare tull og tøys
[00:07.36] <john_cons> og så har de noe slags 'nerdete' kundeservice, som nekter å yte ordentlig kundeservice, (på generasjon y-vis)
[01:05.57] <skorpa> Ja, jeg leste om det
[01:06.03] <skorpa> Kjipern når du har så mange bilder
[01:26.38] <john_cons> sånn var det med myheritage og, at de hadde veldig 'generasjon y-kundeservice', (at de var åndssvake, istedet for å si som man lærer på handel og kontor, at kunden har alltid rett), hadde jeg nær sagt
[01:26.48] <john_cons> og det samme med amazon/createspace
[01:26.56] <john_cons> så det er kanskje en internett-ting
[01:27.05] <john_cons> at firmaer har forferdelig dårlige kundeservice
[01:27.24] <john_cons> når det gjelder store amerikanske/israelske 'internett-firma'
[01:27.25] <john_cons> noe sånt
[01:28.18] <john_cons> og det samme med one.com, (som vel er et dansk-eiet firma)
[01:29.01] <john_cons> og delvis også blogger/google, (at det er umulig å få ordentlig svar fra de, sånn som jeg husker det)
[01:30.32] <john_cons> og for ikke å glemme twitter, (som ikke tok den kjempe-omfattende mobbingen mot meg der, på alvor, sånn som jeg husker det, (jeg måtte til slutt slette min twitter-konto))
[01:30.40] <john_cons> og wikipedia var det også noe lignende med
[01:31.37] <john_cons> de ville ikke rydde opp etter at ansgar gabrielsen sin sønn philip 'flums' gabrielsen gikk til angrep på meg der, og beskyldte meg for å jobbe for et 'hemmelig organ', samtidig som han lot seg styre av firmaet orkla, (innrømmet han åpent)
[01:32.04] <skorpa> Såpass
[01:32.25] <skorpa> Vi får håpe at Generasjon Zyklon har bedre kundeservice
[01:32.41] <john_cons> det er kanskje noe med det at disse firmaene ikke har fysiske resepsjoner osv
[01:33.05] <john_cons> så de 'tenåringene' som jobber der, slipper å møte voksne folk ansikt til ansikt
[01:33.07] <john_cons> for å si det sånn
[01:33.28] <skorpa> Noen ganger snakker man med botter også
[01:33.30] <skorpa> Har jeg mistanke om
[01:34.02] <skorpa> Jeg pleier å bare skrive vrøvl noen ganger til dem
[01:34.05] <skorpa> Liksom for å sjekke
[01:34.10] <skorpa> Om jeg faktisk snakker med et menneske
[01:34.15] <skorpa> En 'Turing-test' som det heter
[01:34.17] <john_cons> ja telenor har visst en robot-chat (telmi) ihvertfall
[01:34.18] <john_cons> ok
[01:35.04] <john_cons> telenor har visst solgt min adresse, til konkurrerende telefonkatalog-firma, og etter det så har jeg fått mange hundre/tusen tulle-bestillinger til min adresse
[01:35.13] <john_cons> litt rar glipp fra telenor, må jeg si
[01:35.42] <john_cons> for jeg mener at jeg valgte å ikke stå i telefonkatalogen
[01:35.44] <john_cons> for å si det sånn
[01:36.03] <john_cons> brb
[01:38.21] <skorpa> Telenor er et skikkelig skit-firma
[01:38.29] <skorpa> Jeg pleide å få oppringninger fra dem ukentlig
[01:38.36] <skorpa> Hvor de skulle selge meg ting
[01:38.45] <skorpa> Og dette var det nærmest umulig å få en slutt på
[01:39.01] <skorpa> Det var forskjellige numre som ringte hver gang også, så det gikk ikke an å svarteliste dem
[01:43.23] * skorpa (~skorpa@172.51-175-153.customer.lyse.net) Quit ()

Mer fra irc

homse klubb

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter