Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 25. desember 2013

Mer fra Facebook

knut 1

PS.

Her er mer om dette:

knut 2

Her er mer om Knut, som jobba sammen med blant annet Fanney og meg, på Matland/OBS Triaden

mer om knut matland obs

http://www.kagh.no/

Jeg sendte en e-post til the Jobcentre





Gmail - Complaint about Personal Advisor Sarah, Aintree Jobcentre








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Complaint about Personal Advisor Sarah, Aintree Jobcentre










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Wed, Dec 25, 2013 at 4:48 PM





To:
Contact-Us <Contact-Us@jobcentreplus.gsi.gov.uk>








Hi,

I'm writing about Personal Advisor Sarah, at Aintree jobcentre.

She 'always' wants to discuss my spare-time stuff, in the meetings
about job-seeking.

(That's my web-shop, my book-self-publishing and my courses, that I
pay for myself, from Learn Direct).

But, shouldn't these meetings be about job-seeking?

It's a bit like she's trying to run me, I think.

I don't like to take decisions about spare-time stuff, at the Jobcentre.

I don't like it that these meetings about job-seeking turns into e.g.
board-room-meetings, for my web-shop.

Because I get bound by what I say in these meetings then, and they are
really supposed to be about job-seeking, so I wouldn't want to make
decisions about my businesses, (which I'm trying to build up), my
courses, (which I finance myself and which affect my budget), the
book-publishing which affects my spare-time, etc., in these meetings.

They are supposed to be about job-seeking, I think.

But Sarah, (I don't think I've been given her last-name, at least she
doesn't use it very often, I think), again and again wants to discuss
my 'spare-time-stuff' in these meetings.

This puzzles me and I wonder how competent your staff are when they
act in this strange way, (which I think I have to call it).

So I wanted to please complain about this.

Best regards,

Erik Ribsskog







Jeg oppdaterte min IT-CV

it cv 1 paint

it cv 22 paint

Mer om jobbsøking i England





Gmail - eribsskog@gmail.com - Totaljobs.com - Applicant details for Web Designer - Manchester - 40334








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










eribsskog@gmail.com - Totaljobs.com - Applicant details for Web Designer - Manchester - 40334










totaljobs@totaljobsmail.co.uk

<totaljobs@totaljobsmail.co.uk>




Wed, Dec 25, 2013 at 3:32 PM





Reply-To:
eribsskog@gmail.com


To:
chris.hammond.67619.tjs@scom.aplitrak.com


Cc:
eribsskog@gmail.com

















Totaljobs.com




Dear Recruiter,


The following candidate:


Name: Mr Erik Ribsskog

Email address: eribsskog@gmail.com,


has applied online via Totaljobs.com for the position of Web Designer - Manchester as advertised on Totaljobs.com.


Any candidate comments are listed below.


Hi,
I read about this vacancy on the Direct Gov-website, and I wanted to please apply for this job.
I have designed a lot of websites, (see CV for online portfolio), since the late nineties, using mostly HTML/HTML5, CSS/CSS3, Javascript and PHP.
I have a degree in IT, from Oslo University College, (HiO), which is comparable with a HND/Foundation-degree, (Jet Employabilitiy-team has told me), which I received in 2009.

I'm unemployed at the moment, so I could start at soon as possible.
I attach my CV and hope to hear back from you!
Yours sincerely,
Erik Ribsskog



The candidate's answer to our eligibility to work question is shown below:


I confirm that I am eligible to live and work in the UK




If the candidate has supplied a CV it will be attached to this email.


Please send your response to Erik directly at eribsskog@gmail.com.


Thank you for advertising with totaljobs.com


Registered office: Holden House, 57 Rathbone Place, London. W1T 1JU

Registered in England & Wales under company number 04269861










eribsskog_251220130332.doc
40K






Jeg sendte en ny e-post til Drammen tingrett





Gmail - Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppløsing av sameie/Fwd: Henvendelse








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppløsing av sameie/Fwd: Henvendelse










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Wed, Dec 25, 2013 at 1:12 PM





To:
"Øydne, Trygve" <Trygve.Oydne@domstol.no>


Cc:
Reidar Foss <reidar.foss@politiet.no>, John Ivar Johansen <John.Ivar.Johansen@politiet.no>, "Postmottak.Rådmann / Hurum kommune" <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, fampo@hotmail.com








Hei,

jeg ser i Dine Penger, på nettet, at de synes at det er vanskelig, for
søsken, å eie et sameie sammen:

http://www.dinepenger.no/regler/unngaa-soeskenkrangel-om-familiehytta/22678603

Jeg har bodd i England, siden 2004, og ikke vært i Norge, siden 2005.

Hva skal jeg med et sameie, i Norge?

Og de som eier dette sameiet sammen med meg.

Det er min søster Pia som er sosialist.

Det er min onkel Runar som er sosialist.

Og min onkel Håkon, som er en slags apekatt, (eller hva man skal kalle
han), for å tulle litt.

Og jeg er høyremann.

Og Idar Sandersen, (som er min grandonkel, som også eier i det
sameiet), det er en gammal gubbe, som jeg ikke kjenner.

(For det går ikke bru fra Berger til Holmsbu, liksom).

Jeg måtte også bo alene, fra jeg var ni år, på Bergeråsen.

Så dette er ikke en konvensjonell familie.

Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian', i Norge, i 2003.

Og har flyktet til England, må jeg si.

Her prøver jeg å bygge opp en rekke virksomheter.

Og jeg har litt gjeld.

Så pengene fra å selge min del i dette sameiet, det hadde kommet godt med.

Det var egentlig for å ordne med offentlig skifte, etter min mormor.

Og det har fortsatt tenkt til å ordne med, om dere får solgt eiendommen.

Det bor en gammal gubbe der, (min grandonkel Idar Sandersen), men det
er mulig å selge en eiendom med gjenboer, såvidt jeg har forstått,
ihvertfall.

Jeg vet ikke hvorfor dere sitter på denne saken, i Drammen.

Dette er da en rutine-sak, å selge et sameie, (for en tingrett), sånn
som jeg har forstått det.

Jeg synes at dette blir trakassering av meg, fra drammensere.

Er dette fordi at drammensere føler seg litt si-rumpa, (siden Drammen
er litt i skyggen av Oslo, hvor jeg har jobbet, som butikksjef, blant
annet), og drammensere skal liksom hevde seg da.

Er det dette som foregår?

Med sirompa-hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2013/12/20
Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Oppløsing av sameie/Fwd:
Henvendelse
To: "Øydne, Trygve" <Trygve.Oydne@domstol.no>
Cc: Reidar Foss <reidar.foss@politiet.no>, John Ivar Johansen
<John.Ivar.Johansen@politiet.no>, "Postmottak.Rådmann / Hurum kommune"
<Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, fampo@hotmail.com


Hei,

hvis jeg skulle ha skrevet sånn.

Så hadde jeg skrevet det.

At hvis dere ikke skjerper dere og gjør jobben deres nå.

Så skal jeg si fra til min gamle Rettslære-lærerinne Helle, fra Sande
videregående, (skoleåret 1987/88).

Og så kommer hu og legger alt flesket sitt oppå dere, til dere gir dere.

(Jeg har nemlig også en fetter, fra Follo, som heter Ove Olsen, og noe
sånt ville nok han sagt, tror jeg.

Så jeg får bruke hans 'prate-metode' når vanlig korrespondanse ikke
fungerer, virker det som.

Dette kan være manipulerte e-poster sendt av noe degenerert politi,
eller lignende, mistenker jeg.

For de tuller med rettighetene mine, og prøver å kjøre over meg osv.,
her i England).

Så jeg håper at dere slutter å tulle nå, ellers så kommer hu Helle,
med alt flesket sitt, og 'banker' dere.

(Jeg har nemlig hatt Elisabeth Falkenberg, som butikksjef, i Rimi, og
hu lærte meg opp, i butikkdrift, og sånn snakka hu).

Så dere kan ikke tulle med meg, fordi at jeg har hatt en fetter fra
Follo og noen 'barka' butikksjefer i Rimi.

Jeg krever mine rettigheter åkke som.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2013/11/29
Subject: Re: Oppdatering/Fwd: Oppløsing av sameie/Fwd: Henvendelse
To: "Øydne, Trygve" <Trygve.Oydne@domstol.no>
Cc: Reidar Foss <reidar.foss@politiet.no>, John Ivar Johansen
<John.Ivar.Johansen@politiet.no>, "Postmottak.Rådmann / Hurum kommune"
<Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, fampo@hotmail.com


Hei,

dette er noe som noen har sendt i mitt navn, (ved å bruke spoofing).

Jeg har publisert alle e-postene som jeg har sendt, på min blogg,
(http://johncons-mirror.blogspot.co.uk).

Disse e-postene er forfalskede e-poster som del av en ondsinnet plan
om å få tatt livet av meg, (eller noe sånt), mistenker jeg.

Min tidligere klassekamerat, (og Facebook-venn), Carl Fredrik Fallan,
døde nylig etter å ha blitt utsatt for blant annet identietstyveri på
Facebook, kun 43 år gammel.

Dette er ku klux klan eller den såkalte Svelvik-mafian eller et
ligende nettverk, vil jeg tippe på.

Jeg vil vennligst ha meg frabedt å ha skrevet stygge e-poster som jeg
ikke har skrevet.

Det er kriminell æreskrenkelse, vil jeg si.

Her kan alle de høyt utdannede folka i Norge vise at de fortjener sin
høye lønn ved å etterforske dette og finne ut hvem disse sverterne,
identitestyvene, morderne og forbryterne er.

Hvem er forresten Trygve Øydne, hva skjedde med den forrige som svarte
fra dere, nemlig ei Christina noe?

Om jeg tørr spørre.

Og vennligst se å få solgt det huset nå.

Jeg ringte dere, (Høyseter), i 2011, første gang.

Og dere har ennå ikke gjort jobben deres.

Det er nesten sånn at jeg mistenker at det er politiet/tingretten som
har skrevet disse e-postene i mitt navn, som del av noe slags
politistat/maktovergrep.

Jeg får ikke mine rettigheter i sak etter sak.

Politiet i Oslo skrev meg opp på en liste i 1997, da jeg prøvde å
hindre min hjerneskadde halvbror å kaste en sitron, i Ullevållsveien.

Det er vel noe russisk mafia-angrep som følge av dette, kan jeg tenkte meg.

Noe sånt.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har siden sist lest om Fampol.

Og jeg sender også kopi til disse, siden jeg har lest at disse ikke
liker maktovergrep og politistat.


2013/11/29 Øydne, Trygve <Trygve.Oydne@domstol.no>:
> I eposten skriver du:
>
>
>
> "på den feite ræva deres og suger hverandre"
>
>
>
> I den før det skrev du:
>
>
>
> "dere så gjerne vil knulle hverandre i ræva så gjør det på fritiden, ikke
> utsett meg for dette"
>
>
>
>
>
> For å være helt tydelig: Slike henvendelser med en slik språkføring vil vi
> her tingretten i Drammen har oss frabedt.
>
>
>
> Du må gjerne mene hva du vil, men opptre ikke slik når du sender epost til
> offentlige myndigheter.
>
>
>
> Med hilsen
>
> Trygve Øydne
>
> Tingrettsdommer Drammen
>
>
>
> Fra: Austad, Christina Møller (DRAM)
> Sendt: 29. november 2013 13:22
> Til: Øydne, Trygve
> Emne: VS: Oppdatering/Fwd: Oppløsing av sameie/Fwd: Henvendelse
>
>
>
>
>
>
>
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 29. november 2013 21:13
> Til: Austad, Christina Møller (DRAM)
> Kopi: Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no; Drammen tingrett (postmottak)
> Emne: Re: Oppdatering/Fwd: Oppløsing av sameie/Fwd: Henvendelse
>
>
>
> Hei,
>
>
>
> Jeg kan ikke ha se å ha fått noe svar på denne. Hva slags oppførsel er
> dette? Hvorfor svarer dere ikke?
>
>
>
> Dere sitter bare der på den feite ræva deres og suger hverandre, men er det
> min oppgave å be dere gjøre jobben deres?
>
>
>
> Dette blir tull, mener jeg.
>
>
>
> Skjerpings.
>
>
>
> Mvh.
>
>
>
> Erik Ribsskog
>
>
>
> From: Erik Ribsskog
>
> Sent: Wednesday, November 27, 2013 4:19 PM
>
> To: Christina.Moller.Austad@domstol.no
>
> Cc: Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no ; drammen.tingrett@domstol.no
>
> Subject: Oppdatering/Fwd: Oppløsing av sameie/Fwd: Henvendelse
>
>
>
> Hei,
>
>
>
> Jeg kan ikke forstå hvorfor dere skal krangle/gjøre dette vanskelig.
>
>
>
> Jeg vil tvangsoppløse sameiet. Når dette er gjort kan dere selge min andel
> og sende meg pengene.
>
>
>
> Pengene kan sendes til min Paypal konto: eribsskog@gmail.com
>
>
>
> Jeg tipper min andel i disse eiendomene lett kan selges for minst en million
> kroner.
>
>
>
> Så sett igang å gjør jobben deres uten mer tull. Det virker som om
> tingretten i Drammen har blitt homofisert, mener jeg.
>
>
>
> Hvis det er så at dere så gjerne vil knulle hverandre i ræva så gjør det på
> fritiden, ikke utsett meg for dette.
>
>
>
> Jeg overhørte, i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg var forfulgt av 'mafian', og
> har blitt utsatt for et mordforsøk, fra en bande, i Kvelde, i 2005.
>
>
>
> Politiet vil ikke engang klargjøre ovenfor meg, om hva som egentlig foregår.
> (Hvem er denne 'mafian'. Hvem forsøkte å myrde meg?).
>
>
>
> De vil ikke engang etterforske mordforsøket mot meg.
>
>
>
> Jeg har også Johanitterordenen i slekta, som jeg har måttet lese
> Aftenspostens Tekstarkiv, for å finne ut.
>
>
>
> Jeg har blitt tullet med hele livet, på skolen, på jobb, i militæret, osv.,
> av enten Johanitterordenen og/eller Illuminati, tror jeg.
>
>
>
> Men likevel, så får jeg aldri Fri Rettshjelp, uansett hva jeg søker om dette
> for, fra Fylkesmannen i Oslo og Akershus.
>
>
>
> Hvis tingretten i Drammen hadde brukt tid på jobben sin, og ikke suge pikken
> på hverandre så hadde kanskje verden blitt bedre.
>
>
>
> Så nå får dere skjerpe dere, og rydde opp i de grumsete systemene deres, og
> slutte å forakte norske folk, (som ikke er som
> 'jøder'/frimurere/(amerikanere)/korsfarere/illuminister/homoer), synes jeg.
>
>
>
>
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
>
>
>
>>Hei,
>
>>
>
>>jeg bor i England og har ikke mulighet til å dra til Drammen bibliotek.
>
>>
>
>>(Selv om jeg kjenner Ingeliv Andreassen som jobber der.
>
>>
>
>>Hu var nesten som en datter av min farfar, eller noe, har hu fortalt på
>> Facebook).
>
>>
>
>>
>
>>Jeg har holdt på med det her siden 2011, og er litt lei av å bli sendt fram
>> og tilbake.
>
>>
>
>>Har også gått økonomilinja, (tre-årig), på Sande videregående og Gjerdes
>> videregående.
>
>>
>
>>Og tror, (fra det jeg har lært der), at det burde være nok å sende en sånn
>> her e-post.
>
>>
>
>>Mvh.
>
>>
>
>>Erik Ribsskog
>
>>
>
>>
>
>>2013/11/26 Austad, Christina Møller (DRAM)
>> <Christina.Moller.Austad@domstol.no>
>
>>
>
>>
>
>>
>
>>
>
>>
>
>>Viser til din e-post med anmodning om hjelp til å sette opp begjæring om
>> tvangsoppløsning av sameie.
>
>>
>
>>Din  e-post kan ikke behandles som en slik begjæring. Du bes derfor ta
>> kontakt med Advokatvakten i Drammen, som holder til på biblioteket. Her kan
>> du få inntil
>
>>en ½ times gratis konsultasjon og hjelp til å sette opp en eventuell
>> begjæring.
>
>>
>
>>Advokatvakten
>
>>
>
>>Drammen bibliotek
>
>>
>
>>Papirbredden (3. etasje)
>
>>
>
>>Grønland 40 b, 3045 Drammen
>
>>
>
>>
>
>>Torsdager kl 17.30-19.30 (ikke forhåndsbestilling av time)
>
>>
>
>>
>
>>Med vennlig hilsen
>
>>
>
>>Drammen tingrett (postmottak)
>
>>
>
>>
>
>>
>
>>
>
>>
>
>>
>
>>
>
>>
>
>>>Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>
>>>
>
>>>Sendt: 26. november 2013 13:56
>
>>>Til: John Ivar Johansen
>
>>>Kopi: Drammen tingrett (postmottak)
>
>>>Emne: Re: Oppløsing av sameie/Fwd: Henvendelse
>
>>>
>
>>>
>
>>>
>
>>>
>
>>>Hei,
>
>>>
>
>>>takk for svar!
>
>>>
>
>>>Jeg sender en kopi av denne e-posten til Drammen Tingrett.
>
>>>
>
>>>(Som en begjæring om at sameiet skal oppløses).
>
>>>
>
>>>Så regner jeg med at jeg får et skriftlig svar fra dem.
>
>>>
>
>>>Igjen takk for hjelp!
>
>>>
>
>>>Mvh.
>
>>>
>
>>>Erik Ribsskog
>
>>>
>
>>>2013/11/26 John Ivar Johansen <John.Ivar.Johansen@politiet.no>
>
>>>
>
>>>
>
>>>
>
>>>Sameieloven § 15:
>
>>>
>
>>>Etter varsel med rimeleg frist har kvar av sameigarane rett til å få
>>> sameiga oppløyst.
>
>>>
>
>>>
>
>>>Kan tingen ikkje delast utan skade, skal han seljast gjennom
>>> namsmyndighetene etter reglane i tvangsfullbyrdelseslova så langt dei høver.
>>> Under elles like vilkår har ein sameigar førerett til å få sitt bod godteke.
>>> Gjev to eller fleire sameigarar like bod,
>
>>>og ingen av dei byd høgare, gjeld § 11 andre stykket tilsvarande dersom
>>> dei vil halda fram som sameigarar. Vil dei ikkje halde fram som sameigarar,
>>> skal det bodet som fyrst vart gjeve, godtakast. Svarar dei like boda til den
>>> høgste prisen tingen kan overtakast
>
>>>for, skal likevel tingretten ved lutkast eller på annan måte avgjere kva
>>> for bod som skal godtakast.
>
>>>Krav om tvangssal kan fullførast utan at det ligg føre dom eller anna
>>> tvangsgrunnlag for oppløysing, når det ikkje er gjort motmæle mot kravet
>>> eller motmælet klårt er grunnlaust.
>
>>>Avgjerda høyrer under tingretten og skal takast i orskurd som kan ankast.
>
>>>Kongen kan gjeva nærare føresegner om oppløysing og fullføring av krav om
>>> oppløysing.
>
>>>Paragrafen her gjeld ikkje grunn som ligg i sameige mellom bruk.
>
>>>
>
>>>I dette tilfellet hvor du ønsker å oppløse sameie er det ikke sikkert de
>>> andre sameierene ønsker det samme og da må dette gjennomføres som et
>>> tvangssalg. Som du ser i tredje ledd siste punktum ligger denne "avgjerda
>>> under tingretten". Du må derfor sende en
>
>>>begjæring til tingretten i Drammen.
>
>>>
>
>>>Mvh
>
>>>John Ivar Johansen
>
>>>
>
>>>
>
>>>
>
>>>
>
>>>>Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>
>>>>
>
>>>>Sendt: 25. november 2013 18:49
>
>>>>Til: John Ivar Johansen
>
>>>>Kopi: Reidar Foss; Postmottak.Rådmann / Hurum kommune
>
>>>>Emne: Oppløsing av sameie/Fwd: Henvendelse
>
>>>>
>
>>>>
>
>>>>Hei,
>
>>>>
>
>>>>
>
>>>>
>
>>>>
>
>>>>
>
>>>>det smarteste er kanskje å begynne på nytt igjen.
>
>>>>
>
>>>>Jeg ønsker å oppløse sameie i Støaveien i Holmsbu.
>
>>>>
>
>>>>(Der min grandonkel Idar Sandersen bor.
>
>>>>
>
>>>>Jeg eier 10-15 prosent av dette sameiet.
>
>>>>
>
>>>>Og ønsker ikke å eie sammen med mine slektninger, av den grunn at det er
>>>> ondt blod i slekta, må jeg si.
>
>>>>
>
>>>>Og jeg får høre at jeg er 'person non gratia', osv.
>
>>>>
>
>>>>Og måtte bo alene, fra jeg var ni år gammel, på Bergeråsen.
>
>>>>
>
>>>>Og Idar Sandersen vil ikke sende kopi av slektsforskinga, (til faren
>>>> hans, var det vel)).
>
>>>>
>
>>>>Hvem kontakter jeg da?
>
>>>>
>
>>>>(Jeg ønsker å ta det skriftlig denne gangen.
>
>>>>
>
>>>>Siden det ble tull forrige gang, da jeg ble anbefalt å ringe).
>
>>>>
>
>>>>Mvh.
>
>>>>
>
>>>>Erik Ribsskog







Det er visst fler som synes at det å eie eiendom sammen med søsken ikke er så gunstig

mer om sameie

http://www.dinepenger.no/regler/unngaa-soeskenkrangel-om-familiehytta/22678603

Mer om johncons-forlag på Facebook

mer om johncons-forlag på facebook

https://www.facebook.com/johnconsforlag

Mer om johncons-forlag





Gmail - Oppdatering/Fwd: Hilsen








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Oppdatering/Fwd: Hilsen










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Wed, Dec 25, 2013 at 11:24 AM





To:
Birger Knutsen <birknut@hotmail.no>








Hei,

jeg ser forresten at du skriver at den er innbundet.

Men den er da en paperback-bok.

Innbundet er det samme som 'hard-back', mener jeg.

Så det er derfor jeg forrandrer det fra 'Bind 1' til 'Del 1'.


Også fordi at bind vel nå for tiden forbindes mest med dame-bind.

Så de selger kanskje mer hvis det ikke står bind, har jeg tenkt.

Ihvertfall, så har jeg bestemt meg for å forrandre det til 'Del'.

Nå mens jeg er i 'publiserings-modus', etter å ha publisert Min Bok 5 på CreateSpace.

Min Bok het nemlig 'Første Bind' og 'Andre Bind'.

Dette var jo noe som begynte på julekvelden.


Så det ble kanskje litt feil.

For jeg er jo både forfatter og forlegger.

Men jeg har nå startet en Facebook-side, og gikk mitt forlag navnet johncons-forlag.

Og du er velkommen til å diskutere 'forlag-greier', på den Facebook-siden:


https://www.facebook.com/johnconsforlag

For jeg har fått en del 'falske' e-poster, de siste årene.

Men på Facebook, så er det enklere å få bekreftet, at vedkommende person, er en ekte person.

(Siden man kan se venner, mm).

Så hvis du lurer på mer, så ta det gjerne på den Facebook-siden.

Håper dette er i orden!

Med johncons-forlag-hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2013/12/25
Subject: Re: Hilsen
To: Birger Knutsen <birknut@hotmail.no>


Hei,

ja jeg søkte om det på nettet nå, og fant en artikkel hvor det stod at 'brødteksten' liksom, burde være i font-size 10 eller 11:


http://selfpublishingteam.com/fire-your-book-designer/

Det er nå font-size 9, må jeg innrømme.

(Og kapittel-overskriftene er font-size 15).

Men jeg kan gå opp til font-size 11 fra og med Min Bok 6.

Det var en god ide.

Dette er egentlig ikke mitt felt, (å drive med selv-publisering).


Og jeg husker ikke nøyaktig hvordan det ble til, at jeg valgte font-size 9.

For Min Bok 5 tok cirka et års tid, å skrive.

Så jeg rakk å bli litt 'rusten', når det gjaldt selv-publisering.

Fra jeg publiserte Min Bok 4 til jeg publiserte Min Bok 5.

Men jeg skal prøve å gå opp litt i skrifts-størrelse, fra Min Bok 6.

Takk for tips om dette!


Mvh.

Erik Ribsskog




2013/12/24 Birger Knutsen <birknut@hotmail.no>

Hei,

Ja, boka ble veldig bra. Topp kvalitet på papir, trykk, innbinding og alt. Eneste jeg har å pirke på er at skrifta er litt liten, men det må den kanskje være for at ikke boka skal bli for tykk?


Hilsen Birger


Date: Tue, 24 Dec 2013 22:48:58 +0000
Subject: Re: Hilsen
From: eribsskog@gmail.com

To: birknut@hotmail.no


Hei,

det var artig!

Det er min kusine Rahel Savoldelli, (fra Sveits), som står ved siden av meg der.

Og så er det min søster Pia, i turkis.

Og hennes mulatt-sønn Daniel.

Bildet er tatt i Gurvika, i Nevlunghavn, sommeren 1997, vel.

Det var min bestemor Ingeborg sin 80-års dag, mener jeg å huske.

Hun bodde i Nevlunghavn, og fikk sikkert leie det stedet billig.

Den boken kommer i en nyutgave på nyåret.

For det er et par ting jeg har tenkt å forandre.

(Som at den skal hete Del 1, istedet for Bind 1.

Og jeg skal gjøre om fra 'avisspalte-marg', til venstre marg).

Men innholdet blir det samme.

Artig å se hvordan boka ble i virkeligheten.


(Jeg har bare sett den virtuelt, på CreateSpace sine sider).

Mvh.

Erik Ribsskog


2013/12/24 Birger Knutsen <birknut@hotmail.no>


Ønsker deg en God Jul og et riktig så Godt Nytt År!

Hilsen en fan fra Norge

PS. Gleder meg til å lese boka di i jula!


















Mer nettmobbing

mer nettmobbing twitter

Mer om Min Bok-bøkene





Gmail - Hilsen








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Hilsen










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Wed, Dec 25, 2013 at 12:26 AM





To:
Birger Knutsen <birknut@hotmail.no>








Hei,

ja jeg søkte om det på nettet nå, og fant en artikkel hvor det stod at 'brødteksten' liksom, burde være i font-size 10 eller 11:

http://selfpublishingteam.com/fire-your-book-designer/


Det er nå font-size 9, må jeg innrømme.

(Og kapittel-overskriftene er font-size 15).

Men jeg kan gå opp til font-size 11 fra og med Min Bok 6.

Det var en god ide.

Dette er egentlig ikke mitt felt, (å drive med selv-publisering).


Og jeg husker ikke nøyaktig hvordan det ble til, at jeg valgte font-size 9.

For Min Bok 5 tok cirka et års tid, å skrive.

Så jeg rakk å bli litt 'rusten', når det gjaldt selv-publisering.

Fra jeg publiserte Min Bok 4 til jeg publiserte Min Bok 5.

Men jeg skal prøve å gå opp litt i skrifts-størrelse, fra Min Bok 6.

Takk for tips om dette!

Mvh.

Erik Ribsskog



2013/12/24 Birger Knutsen <birknut@hotmail.no>

Hei,

Ja, boka ble veldig bra. Topp kvalitet på papir, trykk, innbinding og alt. Eneste jeg har å pirke på er at skrifta er litt liten, men det må den kanskje være for at ikke boka skal bli for tykk?


Hilsen Birger


Date: Tue, 24 Dec 2013 22:48:58 +0000
Subject: Re: Hilsen
From: eribsskog@gmail.com

To: birknut@hotmail.no


Hei,

det var artig!

Det er min kusine Rahel Savoldelli, (fra Sveits), som står ved siden av meg der.

Og så er det min søster Pia, i turkis.

Og hennes mulatt-sønn Daniel.

Bildet er tatt i Gurvika, i Nevlunghavn, sommeren 1997, vel.

Det var min bestemor Ingeborg sin 80-års dag, mener jeg å huske.

Hun bodde i Nevlunghavn, og fikk sikkert leie det stedet billig.

Den boken kommer i en nyutgave på nyåret.

For det er et par ting jeg har tenkt å forandre.

(Som at den skal hete Del 1, istedet for Bind 1.

Og jeg skal gjøre om fra 'avisspalte-marg', til venstre marg).

Men innholdet blir det samme.

Artig å se hvordan boka ble i virkeligheten.


(Jeg har bare sett den virtuelt, på CreateSpace sine sider).

Mvh.

Erik Ribsskog


2013/12/24 Birger Knutsen <birknut@hotmail.no>


Ønsker deg en God Jul og et riktig så Godt Nytt År!

Hilsen en fan fra Norge

PS. Gleder meg til å lese boka di i jula!
















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter