Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 26. september 2021

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Your account has been disabled
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. september 2021 kl. 16:41
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: legal@pornhub.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Pornhub <noreply@pornhub.com>
Date: ons. 9. jun. 2021 kl. 16:26
Subject: Your account has been disabled
To: <eribsskog@gmail.com>


Pornhub
Hello eribbskog,

We have permanently disabled your Pornhub account because it has seriously and/or repeatedly violated our Terms of Service.

Pornhub is a community-based platform committed to protecting the safety of our users and integrity of our platform. All rules and community guidelines must always be respected.

As outlined in our Terms of Service, we have the right to terminate a user’s account for the reason of violating our Terms & Services.

For more information, please review our Terms of Service, under the section entitled, Prohibited Uses. We also encourage you to review our Policies and Related Guidelines which covers the basics of what is and is NOT allowed on our platform.

Terms of Service
Trust and Safety
English ▼ Change Language: Select Email Language

This email sent from Pornhub.com to eribsskog@gmail.com
To control emails from Pornhub adjust your Email Preferences

Pornhub Blog   |   Pornhub Twitter   |   Privacy Policy   |   Contact Support

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Mageplager? Lectinect Mage er blitt enda bedre. Prøv gratis*
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. september 2021 kl. 16:30
Til: Lectinect kundeservice <kundeservice@lectinect.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

jeg synes at dere driver og avsporer, i deres mail.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, om dette.

(Jeg ønsker å bli informert om, hva navnet er, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker også å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen, (med andre 'Hvermansen-folk', for å si det sånn).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 8. jun. 2021 kl. 14:24 skrev <kundeservice@lectinect.no>:
Takk for henvendelsen
Hei
Takk for din henvendelse.
Vi har sendt deg all informasjon vi har. Vi har også sperret ditt navn,adr,tlfnr og mailadr. Du skal ikke få noe mer fra Lectinect. Det er kun du som kan anmelde forholde til politiet
Med vennlig hilsen
Helene
Kundeservice
Lectinect AS
Postboks Postboks 400 | 4894 Grimstad | Norway
Phone: +47 21 02 95 00
E-mail: kundeservice@lectinect.no



Den 08.06.2021 ved 14:22 skrev Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]:
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog
 
 
man. 8. mar. 2021 kl. 08:16 skrev <kundeservice@lectinect.no>:
Takk for henvendelsen
 
Hei Erik
Takk for din henvendelse.
Det som har skjedd er at vi har mottatt en rekke bestillinger i ditt navn, via web.
 
Siden det ikke var deg som bestillte så har vi sperret ditt kundekort men ikke fjernet det, slik at vi kan plukke opp om det kommer en ny bestilling. Systemet vil da varsle oss og bestillingen stoppes.
 
Mer enn så får ikke vi gjort. Om du vil ta saken videre så stiller vi med den informasjon som vi har, for å hjelpe deg så godt vi kan.
 
Det blir dessverre vanligere og vanligere med identitetstyveri. Det er dog ikke vi som har autoritet for å håndtere slikt uten man må anmelde saken for å finne den skyldige.
 
Vi ønsker deg all lykke videre!
Med vennlig hilsen
Therese
Kundeservice
Lectinect AS
Postboks Postboks 400 | 4894 Grimstad | Norway
Phone: +47 21 02 95 00
E-mail: kundeservice@lectinect.no

 


Den 08.03.2021 ved 05:52 skrev Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]:
 
Hei,
 
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
 
(For jeg har ikke kontaktet dere).
 
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 

ons. 30. des. 2020 kl. 10:57 skrev <kundeservice@lectinect.no>:
Takk for henvendelsen
 
Hei
Takk for din henvendelse.
Vi har nå sperret deg for all reklame og tlf henvendelser. 
Med vennlig hilsen
Helene
Kundeservice
Lectinect AS
Postboks 6621 Etterstad | 0607 Oslo | Norway
Phone: +47 21 02 95 00
E-mail: kundeservice@lectinect.no

 


Den 29.12.2020 ved 22:13 skrev Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]:
 
Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 

---------- Forwarded message ---------
Fra: Lectinect Kundeservice <no-reply@lectinect.no>
Date: ons. 18. nov. 2020 kl. 08:31
Subject: Mageplager? Lectinect Mage er blitt enda bedre. Prøv gratis*
To: Erik L <eribss.kog@gmail.com>


Se denne eposten i nettleseren

 

Lectinect Mage er blitt enda bedre!
Kari Tjønn Skogen startet med Lectinect Mage i 2018, og er en av våre mange fornøyde kunder. Hun fikk forhåndsteste den nye og forbedrede versjonen av Lectinect Mage. Her er hennes erfaring:

– I juni 2020 fikk jeg spørsmål om jeg ville teste en ny versjon av Lectinect Mage, med kalsium i tillegg til hyllebær. Jeg syntes det var verdt forsøket, og ble med på testen.

– De nye tablettene hjelper magen min enda raskere.

Les mer om Karis erfaring med NYE Lectinect Mage.

Les mer
 

Prøv NYE Lectinect Mage gratis*
Lectinect Mage er oppgradert ved å tilsette kalsium, som bidrar til at fordøyelsesenzymer fungerer normalt. Produktet gir deg fortsatt like mye hyllebær og lektiner som før.

Bestill i dag, så får du 1 måneds forbruk av NYE Lectinect Mage gratis*.

Prøv nå




 
Lectinect AS Kundeservice - Postboks 400 - 4894 Grimstad
epost: kundeservice@lectinect.no telefon: 37 40 16 90

Klikk her for å oppdatere dine personopplysninger på Min Side eller klikk her for avmelding.

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Bekreftelse på nyhetsbrev
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. september 2021 kl. 16:20
Til: Lectinect kundeservice <kundeservice@lectinect.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tir. 8. jun. 2021 kl. 14:01 skrev <kundeservice@lectinect.no>:
Takk for henvendelsen
Hei
Takk for din henvendelse.
Vi har sperret deg i våre register. Du skal ikke få noe mer reklame fra Lectinect
Med vennlig hilsen
Helene
Kundeservice
Lectinect AS
Postboks Postboks 400 | 4894 Grimstad | Norway
Phone: +47 21 02 95 00
E-mail: kundeservice@lectinect.no



Den 08.06.2021 ved 13:47 skrev Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]:
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 
 
---------- Forwarded message ---------
Fra: no-reply@lectinect.no <no-reply@lectinect.no>
Date: man. 8. mar. 2021 kl. 06:40
Subject: Bekreftelse på nyhetsbrev
To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>


Lectinect Logo
 
   
Takk for påmeldingen.
 
Du vil nå motta regelmessige nyhetsbrev fra Lectinect, med nyheter og gode tilbud. Vi håper du får god nytte av dette.

Sjekk våre helsetips
For noen av de aller viktigste helseproblemene har vi samlet informasjon. Det kan du sjekke her
Kontakt oss gjerne
Vi hører gjerne fra deg, du finner kontaktinformasjon her.
Med vennlig hilsen Lectinect Kundeservice  
kundeservice Tlf .: 37 40 16 90 Følg oss på Facebook

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Prostatakreftforeningen
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. september 2021 kl. 16:11
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: post@bartekampen.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, abuse@telia.com, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Prostatakreftforeningen <post@bartekampen.no>
Date: fre. 24. sep. 2021 kl. 22:12
Subject: Prostatakreftforeningen
To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei Erik Løvenbalk

Tusen takk for din støtte til Bartekampen, og din gave til forskning på prostatakreft. Vi vet at tidlig oppdagelse og forskning redder liv, og takker deg for din hjelp.

Les mer om Bartekampen her

Vedlagt følger din faktura.

Med vennlig hilsen,
Bartekampen
  

PROST210924_2212_0108.pdf
57K

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Gratulerer med ny strømavtale!
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. september 2021 kl. 16:02
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, jsss@talkmore.no, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, post@help.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>
Date: søn. 26. sep. 2021 kl. 02:45
Subject: Gratulerer med ny strømavtale!
To: <eribsskog+laila@gmail.com>



Gratulerer med ny strømavtale !
 

Hjertelig velkommen til Talkmore Strøm! Vi kommer til å gjøre vårt aller beste for at du skal trives på alle måter som kunde, og vi garanterer at vi følger strømbørsen time for time. Det eneste som kommer i tillegg er et fast, lavt månedsbeløp på 49,-. Hos oss er det ingen påslag og ingen skjulte kostnader – slik det bør være. Strøm gjort ærlig!

Dine opplysninger er nå registrert, og vi vil ta oss av alt det praktiske rundt din nye strømavtale. Du vil motta en SMS når Talkmore Strøm er på plass i stikkontakten din, om ca. 14 dager - eller senere dersom du har valgt oppstart lenger frem i tid.
 

Adresse: Christian Krohgs gate 43 A, 0186 OSLO
Strømmåler: 7359992897090573
Mobilnummer: 91587593
E-post: eribsskog+laila@gmail.com
 
Hilsen alle oss i Talkmore :-)
Spørsmål?
 
Med et nytt strømabonnement er det naturlig at noen spørsmål dukker opp. Vi har derfor laget en oversikt over ofte stilte spørsmål. Finner du ikke svaret du leter etter i denne oversikten kan du kontakte oss via dette kontaktskjemaet, chatte med oss her, eller ringe oss på telefon 91509915 - så vil vi hjelpe deg.

Spørsmål og svar

Dersom du angrer
 
Du har 14 dagers angrerett fra den dagen avtalen ble inngått (se dato i opplysningene overfor). Vil du benytte deg av angreretten kan du fylle ut dette angreskjemaet, og returnere det til oss. Men husk: Hos oss har du uansett ingen bindingstid!

Vilkårene for strøm finner du her

Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Deres brev fra 21. mai/Fwd: Deres brev av 16. april/Fwd: Klage/Fwd: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 26. september 2021 kl. 10:45
Til: "postmottak@sivilombudsmannen.no" <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Kopi: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>
Hei,

jeg viser til Deres brev fra 21. mai.

(Se vedlegg).

Dette var egentlig en klage, i forbindelse med min morfar Johannes Ribsskog.

Min danskfødte mormor fortalte meg, noen måneder/år før hu døde, (hu døde i 2009), at min morfar hadde vært aktor, under landssviker-oppgjøret, og at de hadde flytta rundt i landet, ettersom at landsviker-sakene tok slutt.

Og da lurer jeg på om det er noen gærne nazister, som bærer nag, til Ribsskog-navnet, etter den tid.

(Det er ihvertfall masse jævler/nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, hele tida, fra firmaer med dårlige rutiner).

Og så lurer jeg på hvilke landssviker-saker, som min morfar, hadde en rolle i forbindelse med.

Men det er visst umulig å få svar på, (fra Riksarkivet).

Staten bruker masse penger på sitt 'Bokhylla-prosjekt', hvor de scanner millioner, (må det vel være), av bøker/aviser/tidsskrifter, og gjør disse søkbare.

Men landssviker-arkivet ligger visst bare og støver ned, et sted.

Og ingen, (av de statsansatte, som har rykte på seg for å være slappe), gidder å finne fram, det som publikum etterlyser.

Så det må jeg klage på.

Her er det viljen det går på, (at de stats-ansatte her har en slapp holdning), kan det virke som.

Så dette må jeg klage på.

Når det gjelder det vinmonopolet, så har jeg sett, at de har hatt kaffekopper, stående ved en datamaskin, ute på butikk-gulvet.

Så det blir som noe lignende av en etat, (eller en forvaltningsenhet som dere sier), må man vel si.

Som jeg tidligere har fortalt dere, så blir jeg kvalm, av navnet Nyhus.

Da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), så ringte jeg en gang til PFU, og fikk snakke med en Nyhus der.

Og han ble jeg kvalm av.

For han begynte å prate om: 'Å pisse i motvind'.

(Noe som ikke ga noe mening, for meg.

Så det var vel sånn at vedkommende PFU-medarbeider, var vrølete, i tillegg til å være uprofesjonell/uoppdratt.

Noe sånt).

Og etter det så blir jeg kvalm, av de Nyhus-folka.

Så jeg har foreslått, at vi skulle bli enige om, at de var inhabile, (som med hu lillesøstera til Gro, som visst er en venninne av min yngre halvbror sin stemor Mette Holter).

Men jeg ser at jeg fortsatt får brev fra dere, som er undertegnet Nyhus.

Så jeg skjønner at dere ikke har noe respekt for borgerne.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg søkte også på Google nå, angående de rare strek-kodene, som dere har, på brevene deres.

En strekkode står det: 'EA' på.

Det fant jeg ut, av var noe fra Bring, (som vel fortsatt er et nokså nytt firmanavn, og som også er statseiet).

Og det er noe kryptisk, om adresse-oppdatering.

Men at det skal stå på sjølve brevet.

Det er kanskje litt rart.

Hvis man skal ha sånn 'albansk adresseoppdatering', så burde vel strek-koden ha stått, på konvollutten.

Noe sånt.

Og der er også sånn, at den 'EA-strekkoden', ikke er den eneste strekkoden, som dere har, på brevet deres.

Det er også to andre strekkoder på brevet.

(I bretten.

En på hver side).

Og hvis jeg hadde levert noen sånne brev, med merkelige strek-koder på, da jeg gikk på handel og kontor, (hvor jeg gikk tre år på 80-tallet), så hadde jeg nok fått stryk-karakter, (og ikke en sekser, som jeg fikk, på vitnemålet, etter det første året).

Jeg fikk beste karakter, både i maskinskriving og korrodok, (korrespondanse og dokument-lære), det første året, på Sande vidergående, nord i daværende Vestfold fylke.

(I begge disse fagene hadde vi en Tønsberg-lærer, (med lagerfrakk vel), som ble kalt 'galten vår', (han var muligens litt lost i Sande), av en Trond Johansen, (fra Svelvik), i klassen.

Noe sånt).

Så her er det mye å rydde opp i.

Og dette er på toppen av, at jeg har sendt dere, mange titalls klager, de siste årene, som dere har nektet å gi meg erstatninger for/rydde opp i.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 13. sep. 2021 kl. 16:53
Subject: Deres brev av 16. april/Fwd: Klage/Fwd: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen
To: postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Cc: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>


Hei,

jeg viser til Deres brev fra 16. april.

(Se vedlegg).

Dere svarer på noe om _konvoluttene_ deres, når jeg spørr om deres rare strekkoder, på _brevene_.

Så her driver dere og ror til fiskeskjær, (som de sier), kan det virke som.

Og når det gjelder det polet på Bekkestua.

Så var det sånn, at jeg tidligere bodde på St. Hanshaugen, (fra 1996 til 2002).

Og der var jeg noen ganger innom polet, på 90-tallet.

Og da hadde de en disk, som folk gikk bort til, og så bestilte de for eksempel en flaske konjakk, og så henta butikkmedarbeideren dette.

Men på Bekkestua, så har de selvbetjening.

Men likevel så har de en sånn gammel 'landhandel-disk', innerst i butikken.

Så det er jo som Vinmonpolet i Harry Potter-bøkene.

Og det står i media, at det er et: 'Pilot-pol'.

Og det betyr ikke, at det er for SAS-ansatte, eller noe lignende.

Men det er en butikk, hvor de tester ut nye løsninger, som selvbetjeningskasser.

Og det er visst for å spare penger, ved at vanlige kunder må være prøve-kaniner, istedet for at denne testingen blir foretatt, for eksempel i Vinmonopolet sitt hovedkontor, (av folk som får lønn for strevet).

Så man blir som en raring, bare man går inn på dette polet, (må man vel si).

Og den ene medarbeideren er verre enn den andre.

Og jeg er ikke så ofte innom polet, (jeg har bodde mange å i utlandet, så jeg synes at sprit/vin/øl er dyrt i Norge).

Så jeg vet ikke hvem som er butikksjef der, (må jeg innrømme).

Og jeg har jobbet som butikksjef selv, i Rimi, (fra 1998 (1994) til 2002 (2004)).

Og jeg husker at distriktssjef Anne Kathrine Skodvin forklarte, at kundene ofte, ikke klagde, i butikken.

Men de pleide å ringe til Hakon/ICA/Hagen-Gruppen sitt hovedkontor, på Sinsen.

Så det tror jeg dere i Staten må bli vant til.

At hvis man ikke liker en av deres butikker, så klager man til noen på et kontor.

Så her får dere skjerpe dere, og slutte med oppvigleri, (må jeg nesten kalle det).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg må også ta med om at jeg i årenes løp, har sendt flere titalls klager, til dere, hos Sivilombudsmannen.

Men dere har aldri gjort noe som helst.

Så jeg lurer på om dere egentlig skjønner hva jobben deres er der.

Eller om dere bare aper de som jobba der før liksom, og bare gjør noe.

(Det er også det samme med Datatilsynet, og Nasjonal Kommunikasjonsenhet.

For å nevne noen eksempler).

Skjerpings!

PS 2.

Det var vel forresten det om at jeg ble nekta å få vite om hvilke landssviker-saker, som min morfar var med på, (han var aktor under landsviker-oppgjøret), som jeg egentlig klagde på.

Så jeg skjønner at dere er flinke til å avspore saker.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 24. mar. 2021 kl. 13:34
Subject: Klage/Fwd: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen
To: postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Cc: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>


Hei,

jeg viser til Deres brev fra 7. januar.

(Se vedlegg).

Jeg blir utsatt for noe slags 'troll-post-angrep', så det brevet har havnet under en del andre brev fra Jehovas Vitner og kredittopplysnings-firma, osv.

Og det er kanskje litt dumt tema, i deres brev.

Jeg klager da ikke på brev-malen.

Men jeg lurte på hva alle de rare strekkodene, som dere har, på brevene deres, skal være godt for.

Jeg har nylig kjøpt meg ny mobil, og den kom ikke med matrix-kode-leser.

Så hva skal dette bety, lurer jeg.

Er det for mye å be om, å bli forklart, hva disse strek-kodene skal være godt for.

Det virker som at dere ikke veit det sjæl, når dere forklarer om dette, på en dum/feil måte.

Så dette må jeg klage på.

Jeg gikk på handel og kontor, på 80-tallet, og hvis jeg hadde revet av en strek-kode, (fra en cola-flaske, for eksempel), og limt den på et brev, for eksempel i en innleveringsoppgave, i faget maskinskriving, (eller i faget korrespondanse og dokumentlære).

Så hadde jeg nok strøket, (for å si det sånn).

Jeg fikk sekser på vitnemålet, i begge disse fagene, (maskinskriving og korrodok), så her må dere skjerpe dere, (må jeg si).

En annen ting, er at jeg har bodd mye i England, de siste årene, (fra 2004 til 2014).

Og da jeg flytta tilbake, så ble det litt rart/dyrt, med vinmonopol.

Så jeg har heller kjøpt kvota, på danskebåten og kiel-ferja osv., de siste årene.

Men så har Kiel-ferja slutta å gå, på grunn av Corona.

Og jeg har vært et par ganger, på Bekkestua Vinmonopol, nå i vinter.

Og i februar, så var det ei Vinmonopol-dame, som liksom stod, og skulle stramme meg opp, (på veien til Whiskey-hylla).

Er det hilseplikt på polet, lurer jeg.

Blir ikke det som noe unorskt, (med denne hilseplikten), lurer jeg.

Dette må jeg klage på.

Og sist jeg var der, så skulle jeg prøve selvbetjeningskassene.

Men da stod det en Vinmonopol-kar, (i 30-åra), og overvåket de som brukte disse kassene.

(Dette polet er visst et 'pilot-pol', har jeg seinere funnet ut.

Det er visst ikke vanlig med selvbetjeningskasser på polet).

Og ingenting virka.

Scanninga gikk greit.

Men tæppinga virka ikke.

Og han klamme Vinmonopol-ansatte, begynte da å 'elge'.

Og så trykket han på noe, på skjermen, (selv om jeg hadde trykket 'bankkort' vel, og sånne menyer/systemer skal være kundevennlige/intuitive mener jeg, jeg har gått på Norges Høyskole for Informasjonsteknologi, jobbet som Rimi-butikksjef, Matland/OBS-kassamedarbeider og handla mye i 'selvbetjeningsjungler', på Asda, Tesco og Sainsburys osv., i England, samt på Føtex og Bilka i Danmark, Coop og ICA blant annet i Sverige, og i ymse matbutikker i Norge).

Og det kom opp en 'russisk' meny, på kortautomaten.

(Jeg lurer på om det stod noe med bank accept, eller visa, eller noe sånt.

Det var tre forskjellige valg).

Og magnetstripa, (som jeg måtte bruke, for chip-løsning og tæpping virka ikke), den var ikke merket, så den var nesten umulig å se, på den vel overdimensjonerte kort-automaten, (som stod langt unna sjølve kassa-skjermen, så det var vanskelig å få noe særlig oversikt, når det ikke funka, som det skulle, det var også noe slags treghet, i forbindelsen mellom kassa og kort-automaten, kunne det virke som).

Jeg har seinere lest på nettet, at Bekkestua Vinmonopol, er et 'pilot-pol'.

Men det får være måte på hvordan dritt, som de skal hive inn i butikken, selv om det er såkalt 'pilot-løsning'.

Hva med å skrive dette, på et skilt, utafor polet, at her er man prøve-kaniner.

Og den andre gangen jeg var der, så hadde de, en afgansk dørvakt, (eller noe), som sa: 'Har do monnbinn'.

Og ei blondine, (med sølv-spenne i nakken), stod før meg i køen.

Og hu hadde ikke munnbind.

Men hu ble ikke stoppa/mast på, (virka det som).

Så det er forskjellsbehandling, (må jeg si).

Hu blondina så kanskje ut, som en flyvertinne.

Men det blir degenerert, hvis de skal skille, mellom kunder som ser ut som flyvertinner, eller ikke, selv om butikken internt kalles noe med 'pilot', vil jeg si.

Det får være måte på tullball.

Kanskje Vinmonopolet heller burde betalt folk, for å være prøve-kaniner.

Dette må jeg klage på.

Vinmonopolet har monopol, så det må de vel for fanken ha råd til, (med de prisene de har, mye dyrere enn i England, på Kiel-ferja/danskebåten, i Tyskland og på Systembolaget Mall of Scandinavia osv.).

Så dette må jeg klage på.

De har forresten en gubbe, med grått hår, som alltid sitter i kassa der.

Og da lurer jeg på, om dem har dårlig arbeidsmiljø der.

Hvis gubben ikke liker, å jobbe, på gølvet, (eller ikke ønsker å bli forfremmet til leder).

Hvis gubben bare ønsker å sitte, i kassa, hele livet, da er det noe galt et sted, (må man vel si).

Så dette må jeg klage på.

Når de har sånne konflikter, (gubben er tydeligvis misførnøyd med kolleger/sjefer/miljøet, siden at han ikke våger seg ut på gølvet), da er det kanskje dumt, å ha pilot-pol, på akkurat dette 'konflikt-polet'.

Så dette må jeg klage på.

Dette er en dårlig løsning, fra Vinmonpolet/statsforvaltningen, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også sendt, mange titalls klager, til Sivilombudsmannen, siden jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool.

Men jeg får aldri medhold/erstatning, i noen klager, hos dere.

Det lukter korrupsjon lang vei da, må jeg nesten si.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 6. jan. 2021 kl. 19:02
Subject: Re: Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen
To: postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Cc: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>


Hei,

jeg husker godt, at Mette Holter ikke tålte, at jeg nevnte Gro Harlem Bruntland engang.

Jeg har alltid stemt på høyresida, (Høyre eller Fremskrittspartiet), og har aldri likt Gro.

Og da jeg sa noe negativt om Gro, (mens jeg lagde noe mat, på kjøkkenet, til Arne Thomassen og Mette Holter, som jeg leide av, i et 'sandwich-år', fra studiene), så klikka Mette Holter, og forklarte at hu, (som vi besøkte i Parkveien, en gang, på begynnelsen/midten av 80-tallet), hadde vært venninne med Gro, under oppveksten.

Og at det ikke var lov å si noe stygt om Gro.

Og det er vel kjent, at du, er lillesøstera til Gro Harlem Bruntland.

Så da er du inhabil, mener jeg.

Det kan kanskje ha vært, at Mette Holter skøya.

Og fortalte en gang, at hu og ei amerikansk venninne av henne, (ei tjukk dame med svart/mørkt hår, ved navn Victoria/Vicky, som emigrerte til Trondheim), hadde gått i hotpants, mens de bodde hos Ancona-mafia-familien, i USA, (i Brooklyn ifølge min halvbror Axel, som vokste opp med Mette Holter som stemor).

Men Ancona er visst mer kjent for å være i Ku Klux Klan, (ettersom jeg har forstått det).

(Dette var det om i media, for noen år tilbake.

Noe om en Ku Klux Klan-leder, i Amerika, som het Ancona).

Så det er mulig at Mette Holter skøyer med sånt.

Men når hu har sagt disse greiene, (om sitt vennskap til Gro), så må jeg få lov å forklare dette videre, (og peke på at du er lillesøstera til Gro), vil jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 5. jan. 2021 kl. 09:46 skrev postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>:



Vår ref 2020/2837

Vennlig hilsen
Erlend Kragh Nyhus | rådgiver
e-post: postmottak@sivilombudsmannen.no

2 vedlegg
IMG_20210926_0001 paint.jpg
434K
IMG_20210926_0002 paint.jpg
641K

PS.

Her er vedleggene:

IMG_20210926_0001 paint

IMG_20210926_0002 paint

Jeg fikk et brev fra Sivilombudsmannen

IMG_20210926_0001 paint

IMG_20210926_0002 paint

Nå har jeg begynt på å gjøre mobil-nettstedet sine del-overskrifter klikkbare/tappbare

mobil nettstedet

https://johncons.angelfire.com/om_mobil.html

PS.

Da ble den del-overskriften blå.

Men sjølve nettsiden sin overskrift, ('Om').

Den er svart.

Og den er også klikkbar/tappbar.

Så da passer det nok bedre, hvis del-overskriftene også er svarte, (selv om de har blitt klikkbare/tappbare).

(Det er noen år siden at jeg begynte å gjøre om på dette nettstedet, til en ny design, (det var vel i 2015 eller 2016).

Som jeg vel blogget om da, så burde jeg kanskje hatt en perm eller noe, hvor jeg skrev om hvordan jeg så for meg nettstedet.

Da hadde kanskje web-design-arbeidet gått mer på skinner.

For å si det sånn).

Og at man både har klikkbare/tappbare del-overskrifter og 'les mer' underst.

Sånn har de mest populære nettavisene hatt det, inntil ganske nylig.

Men jeg ser at de har forrandra det nå.

Så det er mulig at 'les mer' er på vei bort.

Men det får jeg eventuelt se mer på seinere, (etter at jeg har jobba mer med bøkene osv.).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Etter å ha test-surfet litt, på smart-telefonen, så tror jeg at jeg likevel går for denne løsningen, (med blå del-overskrifter), på meny-sidene, (for å skille meny-sidene litt, fra de 'vanlige' nettsidene):

Screenshot_20210926-191731

(Samme link som overfor).

PS 4.

Når det gjelder, om man skal trykke på del-overskriften eller 'les mer'.

Så tror jeg.

(Etter å ha testa litt).

At del-overskriften er enklest, å trykke på, på mobil, (siden at den er litt større).

Men på PC, så er muligens 'les mer' grei, siden at den er til venstre, på skjermen.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Sånn ble 'Rettighetssaker'-siden:

Screenshot_20210926-195247

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter