Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 11. oktober 2023

Mer fra Facebook



PS.

Her er mer om dette:



PS 2.

Enda mer om dette:

Jeg sendte en e-post til Tryg

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Klage/Fwd: Dit besøg hos Tryg m.v.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. oktober 2023 kl. 15:33
Til: Kvalitet <kvalitet@tryg.no>
Kopi: Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>, Rie Odsbjerg Werner - Ekstern <row@tryghedsgruppen.dk>, Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>, post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, camilla.lercke@tryg.dk, mail@retshjaelpen.dk, Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>, Bjorge.Skjeldestad@tryg.no, kundeservice@if.no, post <post@finanstilsynet.no>, "Postmottak@fd.dep.no" <Postmottak@fd.dep.no>, Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>, post@tilsynet.no, she <she@topdanmark.dk>, movia@moviatrafik.dk, hei@movia.no, post@ombudsmanden.dk, Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>, kvalitet@tryg.dk, presse@rigspoliti.dk, Abuse <abuse@telia.com>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, postmottak@sivilombudet.no, eftacourt@eftacourt.int, 2 - HE Solvit <solvit@erst.dk>, post <post@opo1.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, peho@bt.dk
Hei,

nå ringte jeg deres kundeservice (56 91 64 83) og fikk først snakke med en vestlending med 'brumme-stemme' (som ikke presenterte seg) og så ei Linda.

Og hu sa at dette var mail-adressen deres.

Jeg har nå prøvd å få prate med noen hos deres hoved-kontor både på Lysaker og i København.

Men til ingen nytte.

(Det at jeg dro til Lysaker var rett i forkant av pandemien.

Og det med København/Ballerup var i forrige måned).

Jeg har en omsorgssvikt-sak mot min far.

Og så søkte jeg Fri Rettshjelp (fra Fylkesmannen i Oslo og Akershus).

Og da fikk jeg noen timer fri rettshjelp (hvis saken var mot Svelvik kommune, var det vel).

Og da kontaktet jeg et 'random' advokat-kontor, og fikk en advokat som het Ida Valen Rukke.

Og hu slutta i jobben sin, uten å ta ferdig min sak.

Og da sa Tilsynsrådet for Advokatvirksomhet, at hu var forsikret hos Tryg.

Og derfor har jeg nå en erstatningssak mot dere i Tryg.

Og når jeg puncha inn mail-adressen deres nå, så lå den i mitt mail-program fra før.

Og det er nok fordi at jeg har sendt om dette til dere tidligere.

Ihvertfall så har denne saken vært innom mange enkelt-ansatte (som Hege Susann Trandal Aarsheim) hos Tryg, i årenes løp.

Så jeg må si at det er noe slags svindel/lureri, som Tryg driver med.

Siden at dere tilbakeholder min erstatning, ved å spille dumme (kan det virke som).

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 9. okt. 2023 kl. 17:03
Subject: Re: Klage/Fwd: Dit besøg hos Tryg m.v.
To: Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>
Cc: <row@tryghedsgruppen.dk>, Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>, post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <camilla.lercke@tryg.dk>, <mail@retshjaelpen.dk>, Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>, <Bjorge.Skjeldestad@tryg.no>, <kundeservice@if.no>, post <post@finanstilsynet.no>, Postmottak@fd.dep.no <Postmottak@fd.dep.no>, Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>, <post@tilsynet.no>, she <she@topdanmark.dk>, <movia@moviatrafik.dk>, <hei@movia.no>, <post@ombudsmanden.dk>, Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>, <kvalitet@tryg.dk>, <presse@rigspoliti.dk>, Abuse <abuse@telia.com>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, <eftacourt@eftacourt.int>, <solvit@erst.dk>, post <post@opo1.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <peho@bt.dk>


Hei,

jeg har sendt dette til Tryghetsgruppen sin mail-adresse for generelle henvendelser.

Og til direkørten.

Også får jeg svar fra en kranglete presse-sjef hele tida.

Da må jeg klage litt.

Jeg ønsker en mening #2 ('a second opinion' som de sier i England).

Dette er visst ganske vanlig å be om, og betyr ikke at jeg er storforlangende (vil jeg si).

Det er også sånn, at dansk politi skylder meg en erstatning, for ulovlig arrestasjon, fra den norske kirke i København, på langfredag, i 2015.

(Det var også sånn, at dere kaller deres arbeidsformidling i Gyldenløves gade for 'the Internasjonal Jobcenter', og de nektet meg sosial-støtte (ved å nekte meg dansk personnummer, selv om jeg hadde norsk førerkort).

Så jeg måtte bo hos Kirkens Korshær (i Hillerøed gade) og leve som flaskesamler, i 3-4 måneder (når jeg var på flukt fra lobotomi-trusler i Norge).

Og det hjalp ikke hvem jeg klagde til.

Folk gjorde seg like dumme overalt).

Så dere dansker har visst blitt som skottene.

(At dere er gjerrige).

Dere lover erstatninger, men dere nekter å sende disse.

Så det må jeg klage på.

(Dansk politi tvang meg til å være på en iskald celle (etter å ha gått til den norske kirke på en dag med mye dugg osv., i gresset, ihvertfall så hadde jeg bløte sokker/klær, når de holdt meg på den nevnte cella, husker jeg).

Nå har jeg sagt at jeg ønsker at nevnte direktør rydder dette.

Og jeg har klagd på at dere sender meg rundt som en kasteball.

Og det selv om jeg er i slekt med baron Adeler (som bodde i drabantbyen/bydelen Virum, hvor dere hos Tryghedsgruppen visst holder hus).

Og jeg har lest her og der på nettet, at Tryg og Tryghedsgruppen har de samme røttene.

Så dette blir som noe russisk at dere nekter å rydde dette.

Og dere ville heller ikke forstå at dette egentlig var snakk om Tryg i Norge (med de har ikke en resepsjon, ihvertfall ikke på Lysaker, hvor jeg var og kikket, rett før pandemien).

Så her får dere skjerpe dere, og slutte med dette køddet deres.

Jeg vet at dere i Danmark pleier å drikke mye øl i lunsj-pausen (ihvertfall i gamle dager).

Men det får være grenser for tull.

Skjerpings!

Erik Ribsskog 

PS.

Jeg har forresten en slektning innen dansk presse.

BT-redaktør Pernille Holbøll er min syvmenning, eller noe lignende.

(Siden Carl Petter Holbøll (som var inspektør for Grønland) var min tipptipptippoldefar).

Skjerpings!


man. 9. okt. 2023 kl. 15:44 skrev Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>:
Kære Erik Ribsskog,

 

Tak for din mail til Rie Odsbjerg Werner. Vi har imidlertid ikke yderligere at tilføje i forhold til det svar, som jeg tidligere har givet dig.

 

Vi har således i TryghedsGruppen ikke nogen indflydelse på Trygs kundehåndtering og dermed ikke mulighed for at behandle din henvendelse i relation til dit besøg hos Tryg - eller i relation til andre kontaktpunkter/sager, du har eller har haft med Tryg.

 

Med venlig hilsen 

 

Robert Neimanas 
Pressechef

 

TryghedsGruppen // TrygFonden 

Hummeltoftevej 49, 2830 Virum 

 

Mobil: 93 94 02 05 


 

 

TryghedsGruppen smba 

 

Denne e-mail kan indeholde fortrolig information. Såfremt du ikke er rette modtager, bedes du venligst informere afsenderen herom samt slette e-mailen. 

TryghedsGruppens persondatapolitik er tilgængelig her 

 

 

 

 

 

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: 6. oktober 2023 07:35
Til: Rie Odsbjerg Werner <row@tryghedsgruppen.dk>
Cc: Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>; Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; Tr <tr@forbrukertilsynet.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; camilla.lercke@tryg.dk; mail@retshjaelpen.dk; Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>; Bjorge.Skjeldestad@tryg.no; kundeservice@if.no; post <post@finanstilsynet.no>; Postmottak@fd.dep.no; Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>; post@tilsynet.no; she <she@topdanmark.dk>; movia@moviatrafik.dk; hei@movia.no; post@ombudsmanden.dk; Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>; kvalitet@tryg.dk
Emne: Klage/Fwd: Dit besøg hos Tryg m.v.

 

Hei,

er det du som er direktør for Trygghedsgruppen?

Jeg blir sendt rundt som en kasteball.

Så det må jeg klage på.

Fylkesmannen i Oslo og Akershus vedtok at jeg skulle få noen timer fri rettshjelp-støtte, for en del år tilbake.

Og jeg kontaktet et 'random' advokat-kontor.


Og ei Ida Valen Rukke skulle ta min sak.

(Dette var en omsorgssvikt-sak mot min far.

Og det var vel sånn at Fylkesmannen kunne ville gi støtte hvis saken var mot Svelvik kommune (hvor jeg vokste opp).

Noe sånt).

Og så sluttet Rukke i jobben.

Og hennes sjef sa at de da eide min sak.

Og et statlig tilsyn (Tilsynsrådet for advokater) sa at Rukke var ansatt hos Tryg, så jeg hadde da et erstatnings-krav mot Tryg.

Og dette har jeg sendt om til dere mange ganger, i årenes løp.

Og jeg blir bare sendt rundt som en kasteball.

Nå sist (i forrige måned) så var jeg hos Tryg sitt hovedkvarter i Ballerup.

Men til ingen nytte.

Jeg fikk ikke engang prate med noen der, ansikt til ansikt.

Så jeg er nå lei av å bli sendt rundt som en kasteball.


Jeg må si at dette er svindel fra Tryg/Tryghedsgruppen (at dere sender meg rundt som en kasteball, istedet for å gi meg erstatning).

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 29. sep. 2023 kl. 15:02
Subject: Re: Dit besøg hos Tryg m.v.
To: Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>
Cc: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>, post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <camilla.lercke@tryg.dk>, <mail@retshjaelpen.dk>, Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>, <Bjorge.Skjeldestad@tryg.no>, <kundeservice@if.no>, post <post@finanstilsynet.no>, Postmottak@fd.dep.no <postmottak@fd.dep.no>, Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>, <post@tilsynet.no>, she <she@topdanmark.dk>, <movia@moviatrafik.dk>, <hei@movia.no>, <post@ombudsmanden.dk>, Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>, <kvalitet@tryg.dk>

 

Hei,

ja, det er bra hvis dere kan sende det videre til noen sentrale i Tryg, som hu Lotta Holm sa.

(Eller om hu het Lotte Holm Hansen (virker det som fra nettet).

Det var dumt at det satt en grå gubbe der, og styrte med papirer og ringte, like ved den telefonen som man skulle ringe fra.

Det skulle heller vært egne avlukker osv., så hadde jeg sikkert fått navnet på hu Lotte/Lotta riktig, med en gang.

Og det er vel degeneret, med de telefonene.

Hos Barclays i Liverpool (for eksempel) så har de en resepsjon nede.

Og så får man sette seg i noen sofa-grupper oppe i andre etasje (jeg lurer på om dere sier 'første sal')).

Og så får man snakke med en ansatt, når man har ventet i noen minutter.

For det var noen som stjal mitt Barclays-sjekkhefte (og alt annet som jeg eide) fra min Axbo-hybel på Slependen, i februar 2015, da noen norske/bondske idioter hadde tvangsinnlagt meg, siden at de syntes at jeg var gal, siden at jeg hadde bodd i England.

Eller om det var for å rane mine ting (da jeg flyttet til England i 2004, så la jeg mine ting (som jeg ikke skulle ha i min University of Sunderland-bolig i en lagerbod hos City Self-Storage, og da jeg flytta tilbake til Norge i 2014, så spilte CIty Self-Storage dumme, og sa at de ikke fant meg på sitt computer-system, og etter det så har ikke deres (tidligere) eier Selvaag engang svart, på mine mange mailer osv., så de tingene er visst forsvunnet på mystisk vis, og det var blant annet et sølvølkrus fra 1700-tallet, som hadde stått på Højris slott, som min mormors Gjedde-forfedre hadde eid).

For da slipper jeg å besøke dere i Virrum og.

Jeg nevnte min mors fetter Steffen i den forrige mailen.

Og hans far (Erik) Anker Heegaard var advokat.

Og da jeg bodde i England, så dreiv jeg med slektsforskning.

Og han ordnet med boet etter sin tante (som også var min mormors tante, og som min mor pleide å nevne på 70-tallet) Meme (Magna 'Meme' Adeler f. (Gjedde) Nyholm).

Og de bodde visst i Virum.

I Skodsborgvej 32.

(Et steinkast unna dere i Hummeltoftvei).

Meme (min mors grandtante) var gift med Holger baron Adeler (som visst var den siste etterkommer etter Cort Adeler (en kjent sjøhelt) i Norden).

Men det huset solgte visst Anker (på 70/80-tallet).

Og så fikk min mormor en del penger, som min mor fikk, og det ble visst satt inn i et Labo-hus på Tagvedt, i Norge (ifølge min mormors testamente).

Så bra hvis dere kan sende dette til riktig land (Norge) hvor forresten Cort Adeler (min fjerne slektning) egentlig var fra (når sant skal sies).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Siden at jeg sendte mailen i går.

Så har jeg også funnet ut at Steffen sin mor Unse er død.

(Jeg fant hennes dødsannonse på nettet).

Så hun rakk ikke å bli 100 år.

Så å le av at Steffen fikk sparken (som deres ansatte Lotte/Lotta gjorde).

Det blir litt for mye av det gode (selv om Steffen jobbet for deres konkurrent TopDanmark).


Må man vel si.

Skjerpings!

 

fre. 29. sep. 2023 kl. 14:28 skrev Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>:

Kære Erik Ribsskog,

 

Tak for din henvendelse om forskellige oplevelser som kunde hos Tryg.

 

Det er korrekt, at TryghedsGruppen er den største aktionær i Tryg. Vi har imidlertid i TryghedsGruppen ikke noget med Trygs kundehåndtering at gøre, og vi har dermed ikke mulighed for at behandle din henvendelse i relation til besøget hos Tryg eller andre kontaktpunkter/sager, du har eller har haft med Tryg.

 

Det er derfor fortsat Tryg, du skal have fat i, hvis du ønsker at klage. Du kan fx henvende dig her, hvis det drejer sig om Tryg i Danmark: 1) Kundeservice - vi er klar til at hjælpe | Tryg.dk, 2) Klagemuligheder | Tryg.dk eller her: kvalitet@tryg.dk.

 

 

Med venlig hilsen 

 

Robert Neimanas 
Pressechef

 

TryghedsGruppen // TrygFonden 

Hummeltoftevej 49, 2830 Virum 

 

Mobil: 93 94 02 05 

 

 

TryghedsGruppen smba 

 

Denne e-mail kan indeholde fortrolig information. Såfremt du ikke er rette modtager, bedes du venligst informere afsenderen herom samt slette e-mailen. 

TryghedsGruppens persondatapolitik er tilgængelig her 

 

 

 

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: 28. september 2023 21:25
Til: TryghedsGruppen Info <info@tryghedsgruppen.dk>
Cc: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>; post <post@finkn.no>; post@sivilombudsmannen.no; LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>; Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>; Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; Tr <tr@forbrukertilsynet.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; camilla.lercke@tryg.dk; mail@retshjaelpen.dk; Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>; Bjorge.Skjeldestad@tryg.no; kundeservice@if.no; post <post@finanstilsynet.no>; postmottak@fd.dep.no; Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>; post@tilsynet.no; she <she@topdanmark.dk>; movia@moviatrafik.dk; hei@movia.no; post@ombudsmanden.dk; Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>
Emne: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring

 

Hei,

 

i går så var jeg med danskebåten til København.

Og ettersom at jeg ikke får svar på mine mailer til Tryg (som dere visst eier) så dro jeg innom Tryg sitt hovedkontor i Ballerup.

Og så var det sånn, at jeg først havnet inne i Nets sin resepsjon (som var umerket).

For Tryg sin resepsjon, var litt gjemt (lengst inn, forbi Nets sin uskiltede resepsjon).

Så det må jeg klage på, at det var umulig å skjønne hvor man skulle gå der.

Og så stod det en slags pensjonist-dame i Tryg sin resepsjon.

Og da jeg ba om å få snakke med noen, så sa hu at de hadde et bakrom der, for kunder, hvor man kunne ringe.

Og så tenkte jeg, at jeg var i jo i utlandet, så jeg fikk følge skikken der


Men jeg synes at det var litt svett, at det stod en 'gubbe' der, og ringte, fra telefon #1.

Og så stod telefon #2, en meter unna (ved det samme skrivebord).

Det må da være bedre, å ha det litt mindre klamt der.

Hvis to snakker/ringer samtidig, så hører man vel ikke hva man sier.

Så det ble som noe tull, synes jeg.

Det må være bedre, å heller få slippe opp, til en slags lobby, hvor man kan sitte ned (jeg ville ikke sette meg ned ved siden av den gamle/svette gubben) og hvile føttene litt, etter å ha gått langt, fra togstasjonen.

Og så heller snakke med noen, ansikt til ansikt.

Jeg fikk snakke med en litt frekk dame, som het Lotta Holm (sa hun).

Hun sa at ingen ved navn Camilla Lercke jobbet der.

Og det høres rart ut.

At jeg skulle ha diktet opp det navnet?

Det blir som noe frekt, å insinuere, må jeg si.

Og hun Lotta lo også, da jeg fortalte at min mors fetter Steffen Heegaard, hadde fått sparken (eller sluttet) som direktør, hos dere konkurrent TopDanmark (som var naboen til Nets igjen vel, i Ballerup kommune).

Og hun sa også, at jeg ikke hadde noe i Ballerup å gjøre.

(Jeg hadde jo planer om å kjøpe med noe konfekt til min grandtante Unse (som snart fyller 100 år) og legge igjen i TopDanmark sin resepsjon, sånn at Steffen kunne ta med gaven til Unse.

Men så så jeg, etter at jeg hadde bestilt Crown Seaways-billett, at Steffen hadde sluttet (eller om han egentlig fikk sparken)).

 

Det var frekt å insinuere at jeg ikke hadde noe å gjøre der.

Problemet er at Tryg ikke svarer på mine mailer.

Og jeg har vært på deres hovedkontor i Oslo (på Lysaker) og der fant jeg rett og slett ingen resepsjon.

Det var bare en personal-inngang der (såvidt jeg kunne se).


Så da tenkte jeg at jeg prøver København (siden at jeg er kvart dansk osv., og København er enklere å dra til enn Bergen (hvor jeg aldri har vært) hvor dere visst også har kontor).

Og så nevner jeg hu norske som jeg sendte til (Hege Susann Trandal Aarsheim).

Men da sa hu Lotta, at jeg måtte sende til noen mer sentralt.

Men jeg har nå sett på deres nettsted, og det står ingen mail-adresse der, for generelle henvendelser.

(Og jeg har jobbet som Company Researcher (blant annet) for Packaging Europe, i England.

Så jeg er vant til å se etter sånt (på nett-steder)).

Det saken gjelder, det står jo i mail-historien.

Jeg fikk fri-rettshjelp-støtte (til en omsorgssvikt-sak mot min far egentlig, men de endret det (må jeg si) til Svelvik kommune) av Fylkesmannen i Oslo og Akershus (de heter nå Statsfovalteren) og så kontaktet jeg et advokat-kontor.

Og så skulle advokat Ida Valen Rukke sørge for at jeg fikk den erstatningen.

Men så slutta hu i jobben, mens hu holdt på med min sak.

Og da sa Tilsynsrådet for advokater (en ved navn Robin MacKenzie-Robinson) at Rukke var forsikret hos Tryg, da hun sluttet med min sak, så min omsorgssvikt-sak ble da en sak mot Tryg (ettersom jeg har forstått det).

(Selv om det også stod noe om IF, så jeg har også kontaktet de.

Men jeg har lest den mailen på nytt, og tolker det nå som at det menes at Tryg er de ansvarlige, når det gjelder å erstattet Ida Valen Rukke sitt svik, da hun 'dreit i' min sak, og bytta arbeidsgiver).

Og da skjønner jeg, at Tryg helst ikke vil betale meg noen erstatning (siden at de/dere er glade i penger).

Og så tuller Tryg så mye de kan.

Så da klager jeg til dere (siden at dere er Tryg sine eiere).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dere burde kanskje ikke holde til så langt ute på landet (i Ballerup).

For da jeg skulle tilbake igjen til Oslobåden (som dere sier).

Så klarte jeg å gå feil retning.

For det er så mange stier og sånn, rundt deres hovedkontor.

Og det bygget deres er så monumentalt, at det er vanskelig å få oversikten, fra bakkeplan.

 

Og så ble det til at jeg tok en buss, til tog-stasjonen.

Og da viste jeg billetten (CityPass-billett) til sjåføren.

Men så ble det kontroll igjen (som på toget til Malmparken/Ballerup).

Og da sa en ung danske (med mørkt hår) at den billetten ikke gjaldt.

For det var zone 48 på bussen.

(Noe sånt).

Så det er jo helt umulig å forstå de sonene.

Det ble som at det var noe tulleruskt (med alt det sone-surret) må jeg si.

Jeg kjøpte billett på Nordhavn stasjon.

Og der var det to arbeidere som støvsugde trappa, i danskebåt-rushet.

Og en pakistaner (som luktet vondt) gikk meg ned, selv om han skulle ringe (og ikke ha billett).

Og han danske (med rar frisyre) på 7-Eleven sa ikke værsågod.

(Jeg har tidligere kjøpt CityPas-billett der, når jeg skulle til Bilka på Ørested/Amager.

På det kjøpesenter (Fields) hvor det var skyting, fra en 'Breivik-aktig' kriminell, som drepte mange mennesker.

 

Og den billetten gjaldt over hele Amager (sa de hyggelige damene der).

Men han var så stille/mutt han som jobbet der i går.

Så jeg prøvde heller automaten (selv om det var propp der, på grunn av han som støvsugde, og det var også DFDS-rush (de burde kanskje hatt mer enn en billett-automat, som i London, hvor de har en hel rad med billett-automater)).

Og den billetten skulle gjelde helt til Køge (ettersom jeg så på et kart, som jeg printet ut hjemme, på mandagen/tirsdagen).

Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg fikk bot.

Og det var foran hele Ballerup buss-terminal og (for jeg måtte gå av bussen, for å rekke Oslobåten, så kontrolløren gikk også av bussen, mens han undersøkte mitt norske førerkort).

Så det var veldig flaut, må jeg si.

Så det må jeg klage på, at det liksom er som i Oblast, når man skal med toget, i Danmark.

For sånn var det også i Skagen (husker jeg) da jeg dro med Stena Saga, til Fredrikshavn, for noen år siden.

Da stod det også zone ditt og datt, når jeg skulle kjøpe billett, fra Skagen til Frederikshavn.

Så det er mye lettere, å gjøre det som i gamle dager, at man heller fokuser på stasjonsnavnene.

Jeg punchet inn 'Ballerup' på den travle billett-automaten først.

Men da skulle man velge klokkeslett.

Og toget var fem minutter forsinket (de gikk hvert tiende minutt) så måtte man vel sjekke lokomotiv-nummeret, for å vite om man dro med riktig tog.

Og jeg var skillsmisse-barn.

Så jeg pleide å ta toget, fra Drammen (hvor min far bodde) til Larvik (hvor min mor bodde) på 70/80-tallet.

Og jeg kunne da gå av i Tønsberg, og kikke der (og se etter hjemmedata-butikker) i et par timer, på den samme billetten, hvis jeg ønsket det (husker jeg).

Så da stod det ikke klokkeslett, på billetten.

Så det er en uskikk, vil jeg si.

Og om dere kan forklare de sonene bedre, for turister.

For jeg fikk en bot, på tusen kroner.

Og jeg ble også skjemt ut, foran alle da endre på bussen, og alle de utenfor kjøpesenteret i Ballerup.

Så det må jeg klage på.

Dere får heller flytte til Amager (eller noe) hvor det enkelere med CityPass, osv.

Kontaktsenteret kan kanskje være i Ballerup.

Og så kan kunde-resepsjonen være ute på Amager (hvor CityPass er gyldig).

Bare et forslag.

Hvis vi norske må dra helt til København/Danmark, for å finne Tryg sin resepsjon.

Så burde det være mulig å skjønne zone/metro/buss-greiene (uten å få bot) mener jeg.

Skjerpings!

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 1. des. 2022 kl. 05:23
Subject: Oppdatering/Fwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>
Cc: post <post@finkn.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <eian@eianadvokat.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <camilla.lercke@tryg.dk>, <mail@retshjaelpen.dk>

 

Hei,

nå har jeg vært hos advokatvakt i Sandvika, for å ta mange av de mange sakene, som jeg tok opp med advokat Ida Valen Rukke, for cirka ti år siden.

Og hu slutta i jobben.

(Jeg fikk 5-6 timer fri rettshjelp fra Fylkesmannen i Oslo og Akershus.

Og så skulle hu Ida Valen Rukke hjelpe meg med en gammel omsorgssvikt-sak, osv.).

Og hennes arbeidsgiver mente at de da eide min sak mot Svelvik kommune (jeg ville egentlig ha sak mot min umodne/uansvarlige far, men myndighetene vrei litt på det).

Og så sa en etat hos Staten, at da skulle Rukke sitt forsikringsselskap betale erstatning til meg.

Men det har ikke skjedd.

Og det er litt uklart, for meg, om det var If eller Tryg som da skulle betale.

Men jeg mener det var sånn, at hu var forsikret hos Tryg, da hu sluttet i den nevnte jobben.

Så jeg klager igjen på dette.

(Jeg prøvde å dra innom dere på Skøyen, før coronaen.

Men dere hadde visst ikke noe resepsjon der.

Såvidt jeg kunne se, ihvertfall).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tir. 30. okt. 2018 kl. 13:06
Subject: Re: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
To: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>
Cc: post <post@finkn.no>, fmoapostmottak <fmoapostmottak@fylkesmannen.no>, > postmottak <postmottak@fmoa.no>, <post@sivilombudsmannen.no>, <lbf@lbf.no>



Hei,

på 80-tallet, så var det et uttrykk som ble brukt, som het: 'Har du
røyka sokka dine'?

For jeg har da ikke nevnt noen skade-sak jeg.

Her fabler dere, vil jeg si.

Dessuten, så er det mulig, at Nav er kjent med, noen slags rar
ordning, som ikke innbefatter faktura.

Men jeg er ikke kjent med dette.

Så om dere kan forklare litt om denne rare ordningen deres.

Mvh.

Erik Ribsskog


30.10.2018 skrev Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>:
> Hei,
>
> Vi har ikke mulighet til å produsere en faktura på denne avtalen. Denne
> ordningen skal NAV være kjent med så å sende betalingsinformasjon skal være
> tilstrekkelig.
> Jeg er en kollega som har tatt over saken og vedrørende erstatningssak , så
> har jeg ikke innsyn i skadesaker. Her må du ta kontakt med vår
> skadeavdeling.
>
> Ha en riktig fin dag!
>
>
> Vennlig hilsen
>
> Hege Trandal Aarsheim
> Kunderådgiver Salg og Service Vest Chat&Mail
>
>
>
>
> Tryg | Kontaktsenter NO, 2a6 | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 |
> 5020 BERGEN
> Telefon: (+47) 924 88 197 | Fax: (+47) *
> E-post: hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no | Sentralbord: 915 04040 |
> Besøk oss på www.tryg.no
>
> Tryg Forsikring | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 | NO-5020 Bergen |
> Foretaksregisteret | NO 989 563 521 MVA
> Filial av Tryg Forsikring A/S | Erhvervsstyrelsen | CVR-nr. 24260666 |
> Klausdalsbrovej 601 | DK-2750 Ballerup | Danmark
>
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 24. oktober 2018 15:08
> Til: Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>
> Kopi: post <post@finkn.no>; fmoapostmottak <fmoapostmottak@fylkesmannen.no>;
> postmottak <postmottak@fmoa.no>; post@sivilombudsmannen.no; LbF
> Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
> Emne: Re: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring
>
> Hei,
>
> jeg vet ikke om Nav kan ha rota bort brevet, (jeg leverte det i en
> 'krok-postkasse', som jeg har blitt instruert i, å bruke, av en Steinar i
> resepsjonen, (istedet for å gå i resepsjonen)).
>
> Ellers så kan det være, at Nav ikke likte, at de fikk KID-nummer osv, i en
> e-post.
>
> De ønsker kanskje en original faktura.
>
> Ville det vært et problem for dere, å sende en faktura, sånn at Nav blir
> fornøyd?
>
> Har hun forrige slutta, forresten.
>
> Eller er du sjefen?
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Fant dere ut om erstatningssaken, (at hun advokat Ida Valen Rukke, som var
> forsikret hos dere vel, svek meg, (hu bytta jobb, og 'skeit' i min sak), og
> at jeg derfor ha rett til erstatning, ettersom jeg har forstått det).
>
> PS 2.
>
> Jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.
>
> Og en gang jeg var innom Barclays Whitechappel i Liverpool, i 2006 var det
> vel, så stod det en ekstra-kar, i skranken, og han prakka på meg
> innboforsikring og pluss-konto.
>
> Men Nordea var helt forskjellig, fra Barclays, for de prøvde ikke å selge
> meg forsikring i det hele tatt, snarere tvert imot.
>
> Og Barclays ville heller ikke erstatte, at jeg mista en del eiendeler i
> forbindelse med en urettmessig utkastelse, ettersom at innboforsikringen da
> hadde utløpt.
>
> Så jeg er litt lei av sleipe banker og forsikringsselskap.
>
> For å si det sånn.
>
>
> 24.10.2018 skrev Hege Susann Trandal
> <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>:
>> Hei,
>>
>> Viser til mottatt henvendelse vedrørende din innboforsikring.
>> Vi har ikke mottatt noen innbetalinger eller informasjonsskriv fra NAV.
>> Innboforsikringen vil ikke bli aktiv før vi har mottatt betaling på
>> dette.
>>
>> Ha en fin dag!
>>
>> Vennlig hilsen
>>
>> Hege Trandal Aarsheim
>> Kunderådgiver Salg og Service Vest Chat&Mail
>>
>>
>> [cid:1__=4EBB09B9DFAF29128f9e8a93df938690@tryg.no]
>>
>> Tryg | Kontaktsenter NO, 2a6 | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50
>> |
>> 5020 BERGEN
>> Telefon: (+47| Fax: (+47) *
>> E-post:
>> hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no<mailto:hege.susann.trandal.aarshe
>> im@tryg.no>
>> | Sentralbord: 915 04040 | Besøk oss på www.tryg.no
>>
>> Tryg Forsikring | Postboks 7070 | Folke Bernadottesvei 50 | NO-5020
>> Bergen | Foretaksregisteret | NO 989 563 521 MVA Filial av Tryg
>> Forsikring A/S | Erhvervsstyrelsen | CVR-nr. 24260666 |
>> Klausdalsbrovej 601 | DK-2750 Ballerup | Danmark
>>
>>
>>
>

 


image001.png
5K

Mer fra Facebook



PS.

Det at chat-robot Mia kan overføre folk til en kundeservice-medarbeider.

Men dette står det ikke noe om på nettstedet.

(Må jeg si).

Men det sier de kun på Facebook.

(På sin 'hemmelighets-kremmeri-aktige' måte.

For å si det sånn).

Og det står ikke mail-adresse for generelle henvendelser, på nettstedet.

Og det står heller ikke mail-adressen til administrerende direktør (Espen Opedal) for å si det sånn.

Og han har har masse 'Pride-pynt' på sitt profil-bilde på Facebook.

Så å sende til han på Facebook, det blir som noe merkelig, må jeg si.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Og Mia ba meg logge inn med bank-ID (på sin 'Stasi-aktige' måte, må man vel si):

Conversation
------------

Created:    2023-10-11T14:36:07.475168+02:00
Downloaded: 2023-10-11T14:37:13.373041+02:00
Source: https://www.tryg.no/

Number of requests:    3
Number of responses:   3


 :
    - "God ettermiddag. Hyggelig at du chatter med oss!"
    - "Jeg er Mia, din digitale rådgiver."
    - "Jeg kan mye og svarer deg uten ventetid. Trenger jeg hjelp, kobler jeg selvsagt inn et menneske."
    - "Hvordan kan jeg hjelpe deg?"
    - "PS! Husk å ikke oppgi sensitiv info. Les mer: <a href="https://www.tryg.no/sikkerhet-og-personvern/personvern.html"><strong>Personvern </strong></a>"


You:
    - "kunderådgiver"


 :
    - "Jeg overfører deg gjerne til en rådgiver."
    - "Men, kan jeg utfordre deg til å teste meg først?"
    - "Her er hva mange spør om. Hva kan jeg hjelpe deg med?"
    - Options: "Tilbud på forsikring", "Endre eller avslutte", "Betaling og faktura", "Dokumenter og Min side", "Midlertidig avregistrering"


You:
    - "kunderådgiver"


You:
    - "Chat med rådgiver"


 :
    - JSON: {'emitEvent': {'detail': {'id': 12983},
               'emitOnResume': True,
               'type': 'sendActionId'}}
    - "For din egen trygghet ber vi deg logge inn med BankID."
    - Options: "Trykk her for å logge inn"

PS 3.

Og jeg vil bare ha mail-adressen dems.

Og så skal de vite personnummeret mitt og skonummeret mitt, og alt mulig.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 4.

Jeg har jo ikke noe kunde-forhold med Tryg jeg (som Mia visst tror).

Det er den tidligere advokaten min (Ida Valen Rukke) som var kunde hos Tryg.

(Og hu svek meg.

Så jeg har da en erstatningssak mot Tryg (ifølge Tilsynsrådet for advokatvirksomhet).

Og Tryg later som at de er dumme.

Og tilbakeholder min erstatning.

For å si det sånn).

Jeg prøver bare å sende Tryg en klage (igjen).

Men de har kjempe-russisk kunde-service.

(Må jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Hu Mia klarer heller ikke å si hva mail-adressen er:

Conversation
------------

Created:    2023-10-11T14:36:07.475168+02:00
Downloaded: 2023-10-11T14:48:49.325160+02:00
Source: https://www.tryg.no/

Number of requests:    5
Number of responses:   4


 :
    - "God ettermiddag. Hyggelig at du chatter med oss!"
    - "Jeg er Mia, din digitale rådgiver."
    - "Jeg kan mye og svarer deg uten ventetid. Trenger jeg hjelp, kobler jeg selvsagt inn et menneske."
    - "Hvordan kan jeg hjelpe deg?"
    - "PS! Husk å ikke oppgi sensitiv info. Les mer: <a href="https://www.tryg.no/sikkerhet-og-personvern/personvern.html"><strong>Personvern </strong></a>"


You:
    - "kunderådgiver"


 :
    - "Jeg overfører deg gjerne til en rådgiver."
    - "Men, kan jeg utfordre deg til å teste meg først?"
    - "Her er hva mange spør om. Hva kan jeg hjelpe deg med?"
    - Options: "Tilbud på forsikring", "Endre eller avslutte", "Betaling og faktura", "Dokumenter og Min side", "Midlertidig avregistrering"


You:
    - "kunderådgiver"


You:
    - "Chat med rådgiver"


 :
    - JSON: {'emitEvent': {'detail': {'id': 12983},
               'emitOnResume': True,
               'type': 'sendActionId'}}
    - "For din egen trygghet ber vi deg logge inn med BankID."
    - Options: "Trykk her for å logge inn"


You:
    - "Trykk her for å logge inn"


You:
    - "mail-adresse"


 :
    - "Jeg forstår at du ønsker å sende oss en e-post, men vi kan gi deg raskere og bedre svar på andre måter."
    - "Hva kan jeg hjelpe med?"
    - Options: "Kontakt meg for tilbud", "Forsikringsgjennomgang", "Endre eller avslutte", "Betaling og faktura", "Annet"

PS 6.

Nå ringte jeg Tryg, på et telefon-nummer (56 91 65 56) som stod ved siden av et bilde av et kvinnfolk (med headset) på nettstedet deres.

Og da svarte en vestlending (som ikke presenterte seg) med 'brumme-stemme'.

Og jeg spurte han om hva mail-adressen var.

Men det visste han ikke.

Og jeg spurte om han visste mail-adressen til direktøren (Espen Opedal).

Men det visste han heller ikke.

Han lurte på om det var privat eller firma.

(Noe sånt).

Men jeg er jo ikke kunde der.

Men jeg sa bare noe, og fikk snakke med ei Linda.

Og et annet sted, så lister de et _annet_ nummer (51 91 66 95).

(Og det var muligens sånn, at de også lister et tredje nummer.

For på mobilen min, så står telefonnummeret 56 91 64 83.

Så jeg nå.

Hva er galt med 56 91 00 00.

For å si det sånn.

Og hvorfor skal de variere telefon-nummeret sitt, ettersom hvilken nettside man ser på (og hvor på nettsiden man ser).

Det er jo som noe tull.

Må man vel si).

Det er visst sånn, at de absolutt skal brumme, til de som leser hele nett-sida.

(Noe sånt).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:



PS 8.

Enda mer om dette:



PS 9.

Det var også sånn, at når ringte.

Så skulle man punche '1' eller '2'.

For å si seg enig i, om de kunne ta opp samtalen (eller ikke).

Så det ble som noe slags distraksjon.

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Og alt dette er _etter_ at jeg har bedt Tryghedsgruppen (som eier Tryg) om å sende klagen min videre, til riktig avdeling.

Noe de nekta å gjøre.

Selv om jeg ba de om å gjøre dette, flere ganger.

Og selv om jeg til og med dro hele veien, til Ballerup/København, for å besøke de.

(Siden at de ikke svarer på mine mailer.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg sendte en e-post til Movia

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sv: VS: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: Vedrørende din henvendelse om innboforsikring [#97461]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. oktober 2023 kl. 11:38
Til: kontrolafgifter <kontrolafgifter@moviatrafik.dk>
Kopi: 2 - HE Solvit <solvit@erst.dk>, Robert Neimanas <rob@tryghedsgruppen.dk>, Rie Odsbjerg Werner - Ekstern <row@tryghedsgruppen.dk>, Hege Susann Trandal <hege.susann.trandal.aarsheim@tryg.no>, post <post@finkn.no>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, camilla.lercke@tryg.dk, mail@retshjaelpen.dk, Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>, Bjorge.Skjeldestad@tryg.no, kundeservice@if.no, post <post@finanstilsynet.no>, "Postmottak@fd.dep.no" <Postmottak@fd.dep.no>, Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>, post@tilsynet.no, she <she@topdanmark.dk>, movia@moviatrafik.dk, hei@movia.no, post@ombudsmanden.dk, Overborgmesteren <Overborgmester@kk.dk>, kvalitet@tryg.dk, presse@rigspoliti.dk, Abuse <abuse@telia.com>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, postmottak@sivilombudet.no, eftacourt@eftacourt.int, post <post@opo1.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, peho@bt.dk, mail@abtm.dk
Hei,

det synes jeg at høres dumt ut.

Jeg vet ikke om dere har fått inn i huene deres at jeg er en turist fra Norge.

Og det systemet deres (med de rare sonene) er umulig å forstå for turister (vil jeg si).

Det burde vært sånn, at når man kjøper CityPas-billett, så skulle man fått med et kart, hvor sonene stod.

For de kartene finnes visst bare, på en litt bortgjemt internett-adresse.

Det står ikke sone-kart på stasjonene (såvidt jeg har sett).

Nå hadde jeg DFDS-billett, så da burde jeg kanskje fått turist-rabatt, på CityPas.

Det var litt dårlig, at dere ikke har noe for DFDS-kunder.

Jeg var bare i København i 4-5 timer.

Og likevel så måtte jeg kjøpe billett for 24 timer.

Da skylder dere meg for 20 timer.

Jeg betalte 80 kroner for 24 timer.

Men skulle bare ha betalt cirka 20 kroner for fire timer.

Så dere skylder meg penger (mener jeg).

Det burde vært sånn, at man kunne innløse disse 24 timers-billetter, og så fått tilbake, for de timer man ikke fikk brukt, før man returnerte på sitt København-cruise.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

De sonene deres (jeg fant et kart på nettet, etter at jeg kom hjem) er umulige å forstå.

Sone 1-4 er vanlige.

(Eller Amager/flyplassen og sentrum, har vanlige soner).

Men så blir det sone 42, osv.

(Man går over fra en-sifrede til to-sifrede sone-nummer.

Uten at man kan forstå logikken særlig lett.

Unntatt når det gjelder Roskilde, som ligger i sone 8.

Men zone 8 grenser ikke til zone 7 og zone 9 (som man skulle tro).

Zone 8 grenser til zone 82 (eller noe sånt noe).

Så dette blir som tull, må jeg si).

Skjerpings!

PS 2.

Det er også juks, at dere har tatt bort min mail.

Jeg forklarte (i min mail) at første gang jeg kjøpte CityPass, så spurte jeg damen på 7-Eleven Nordhavn, om den billetten gjaldt til Amager (hvor jeg skulle se på naturen, eller noe).

Men nå så var det en innesluttet/stille dreng/kar, som jobbet på 7-Eleven.

Så da ble det til at jeg heller brukte billett-automaten.

Og der stod det ikke noe sone-kart.

Og jeg ble også gått ned hele tiden der.

Og dere hadde to 'klyser' i refleks-uniformer, som støvsugde trappen, ved billett-automaten.

Og jeg ble gått ned hele tiden der (blant annet av en illeluktende pakistaner, som egentlig skulle ringe, virka det som).

Så som jeg nevnte i den første mailen, så var det for få billett-automater der

Og at DFDS-rushet kom som julekvelden på kjærringa, det høres rart ut.

At dere skal stå og støvsuge/løvsuge trappen, når det er rush.

Det ble som noe stress, for de som skulle kjøpe billett, vil jeg si.

Skjerpings!

PS 3.

Som jeg nevnte i den mailen dere fikk kopi av.

Så viste jeg billetten til buss-sjåføren (da jeg gikk på bussen, etter å ha vært på Tryg sitt hovedkontor i Ballerup, hvor det ikke er noen landemerker, så det er lett å miste retningen, for det bygget til Tryg er veldig stort, og da gikk på handelskole så var vi på bedrift-besøk hos Storebrand, og de holdt da til midt i Oslo sentrum, overfor Konserthuset (hvor de har Nobel-konsert) så hvorfor holder Tryg til så langt ute på landet, jeg trodde at Ballerup var ganske sentralt (og ikke ute på landet) så jeg tenkte ikke på det, at jeg måtte ha en 'provins-billett').

Og så sier dere at det er kun mitt ansvar.

Så dere driver med ansvarsfraskrivelse.

Jeg viste min dags-billett (som jeg hadde kjøpt i god tro) til sjåføren.

Og så blir jeg på skandaløst vis (noe som aldri har skjedd meg i Oslo, eller i Liverpool, London eller Sunderland, hvor jeg også har bodd) bedt om å vise ID, og det ene med andre.

Og det var også klamt på bussen.

En danske satt seg rett bak meg, selv om det var ledig andre steder.

Så det er rare/homsete skikker dere har og, vil jeg si.

Så jeg burde fått tilbake pengene for billetten, når sånt skjer.

Og det å bli 'driti ut'/gitt bot, foran hele Ballerup kjøpesenter (for jeg måtte rekke danskebåten) det var flaut.

Så her burde dere heller skjerpe dere, når det gjelder å ha informasjon, for turister.

De som jobber på 7-Eleven er noen ganger innesluttede.

Og dansk kan også være vanskelig å forstå, siden at dere liksom snakker med en halv kartoffel i halsen (som folk sier).

Så derfor er det bedre å ha sone-kart på stasjonene (som i andre byer/land) vil jeg si.

Det blir som noe nasjonalisisk, at dere ikke har mer informasjon, for turister, mener jeg.

På 70/80-tallet, så stod det: 'Danmark er deilig' i norske aviser/ukeblader.

(En reklamekampanje.

Fra danske myndigheter).

Men det stemmer ikke.

Dere er slemme mot turister, og nekter å informere.

Så Danmark er ikke deilig.

Dere sender også stinkende pakkiser etter folk (kan det virke som) når de skal kjøpe billett, fra billett-automater, som dere har for få av (i London står billett-automatene på rekke og rad) og det er klamt når dere da samtidig skal koste/suge løv, rundt beina på folk.

Skjerpings!


ons. 11. okt. 2023 kl. 07:59 skrev kontrolafgifter <kontrolafgifter@moviatrafik.dk>:
Hej Erik

Tak for din henvendelse vedrørende kontrolafgift 884732, som du har modtaget i linje 400S.

Vi kan desværre ikke annullere din kontrolafgift

Vi kan godt forstå, at det er ærgerligt at få en kontrolafgift. Movias billetsystem er baseret på selvbetjening, og det er derfor dit eget ansvar at have en gyldig billet til hele rejsen. Når der udstedes en kontrolafgift, er det, fordi der ikke er fremvist gyldig billet ved billetkontrollen.

Billet mangler zone       

Da du mødte vores kontrollør den pågældende dag i bussen, fremviste du en billet, der ikke havde det tilstrækkelige antal zoner til rejsen. Når du køber en billet, skal du sikre dig, at du har en billet til hele rejsen.

Hvis du ikke har zoner nok på din billet, kan du komme til at rejse i zoner, du ikke har betalt for, og du rejser derfor uden gyldig billet.

Du kan se din startzone ved stoppestedet eller tjekke din rejse på www.rejseplanen.dk

Du kan desuden læse mere om zonesystemet her https://dinoffentligetransport.dk/zoner-og-priser/zonesystemet/

For at undgå at havne i samme situation igen, kan du med fordel benytte et rejsekort, som du kan læse mere om på www.rejsekort.dk

Betalingsinformationer
Kontrolafgiften skal indbetales på følgende betalingslinje:
+71<000000008847329+80456859< inden den 25-10-2023 - 1.000,00 kr

Du kan også betale kontrolafgiften via MobilePay eller med betalingskort på følgende link: https://dinoffentligetransport.dk/find-og-koeb-billet/betal-afgift/

Lovgivning
Movia opkræver kontrolafgifter med hjemmel i trafikselskabslovens § 29, stk. 1 (lovbekendtgørelse nr. 215 af 01. marts 2023), som du finder her: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2023/215

Movia behandler klager over kontrolafgifter i henhold til de fælles landsdækkende rejseregler, som du finder: https://dinoffentligetransport.dk/kundeservice/raad-og-regler/alle-rejseregler/

Klagevejledning
Du har mulighed for at klage over denne afgørelse til Ankenævnet for bus, tog og metro, Automatikvej 1, 2860 Søborg. Ankenævnet opkræver gebyr for at behandle en klage. Du skal klage på www.abtm.dk. 

Med venlig hilsen 

Thomas Henriksen
Sagsbehandler
Trafikselskabet Movia 

Sagsnummer: 97461
Telefon: 36 13 14 00
kontrolafgifter@moviatrafik.dk

[Movia]

Læs om vores behandling af personoplysninger her: https://www.moviatrafik.dk/persondata

Min yngre halvbror Axel sin svenske eks (som kontaktet meg på Facebook i 2009) er visst død. Hm



PS.

Her er mer om dette:



https://johncons-mirror.blogspot.com/2009/04/noe-har-tydeligvis-vanskelig-for-det-in.html

PS 4.

Når det gjelder Axel sin diagnose.

Så var det sånn, våren 1990.

At Axel sin stemor Mette Holter, fortalte meg, at min lillesøster Pia hadde brutt en avtale, med Mette Holter (og Axel sin far Arne Thomassen).

Pia skulle leie Mette sin datter Kirsten sitt gamle rom (i Høybråtenveien på Furuset) for tusen kroner i måneden.

Og så skulle Pia samtidig passe litt på Axel (som er en attpåklatt, som er født sju år etter Pia og åtte år etter meg).

Og da lurte Mette Holter på, om jeg kunne flytte inn der (høsten 1990) siden at Pia hadde bestemt seg for, å heller bo litt lenger, hos min farmor Ågot, på Sand (sør for Svelvik).

Og jeg hadde da (studieåret 1990/91) planlagt å ta et friår, for å spare opp penger, før det andre året på NHI (som ikke var full-finansiert av Lånekassa).

(Og jeg pleide uansett å stikke innom Axel og de (på Furuset) cirka en gang i måneden.

Siden at jeg bodde i Oslo (på Abildsø) og kunne reise til Furuset (Høybråtenveien) på det samme månedskortet/halvårskortet, som jeg brukte, når jeg skulle til NHI (på Frysja).

Selv om det ikke var sånn i årene før (da jeg bodde på Berger) at jeg pleide å se min yngre halvbror Axel, så ofte.

Unntatt i en periode rundt 1984/1985, da Pia, Axel og jeg, pleide å besøke min mor Karen, på Tagtvedt, i en del helger/ferier.

For å si det sånn).

Så dette tilbudet (fra Mette Holter) slo jeg til på.

For det var ikke så lett (selv på den tida) å finne steder å bo, med så lav husleie.

(Jeg fikk vel ikke snakka noe med Pia om dette.

Hu var som regel ute og fløy, når jeg besøkte min farmor Ågot, på Sand.

Og da Pia flytta inn til Oslo, et år seinere (sommeren/høsten 1991) så gikk jeg det siste året på NHI (og jeg jobba også på det travle hypermarkedet OBS Triaden)).

Men jeg husker, fra da jeg passa på Axel (det året jeg leide av Mette Holter) at jeg tenkte, at Axel er hyperaktiv.

(Jeg har mange yngre søskenbarn.

Men ingen var så ville/gale som Axel.

Vil jeg si.

Det røyk en sofa der, og glasset i en billed-ramme knuste (for Axel kasta appelsiner til meg, men nekta å ta de imot, når jeg kasta de tilbake).

Og det var vel sånn, at Metter Holter sa (mens jeg bodde i Høybråtenveien) at Axel hadde MBD.

Men da nekta Axel sin far Arne Thomassen på dette.

(Sånn som jeg husker det).

Så akkurat hva som feilte Axel, det kan man kanskje lure på.

Men fakta er ihvertfall at han gikk 8-10 år, på Bogstadveien Spesialskole (på Majorstua) på 80/90-tallet.

(For å si det sånn).

Og ingen røyk uten ild.

(Som de sier).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 5.

Jeg har flere ganger prøvd å finne ut hva som feiler Axel:




PS 6.

Dette dødsfallet var visst en ulykke (sa Axel i 2017, da han absolutt ville møte meg, for å vise meg hva mitt arvegods var, etter min danskfødte mormor (som døde ti år etter min mor) før han så fikk et slags anfall (på slutten av kvelden) og nektet meg å ta med noe av dette arvegodset):



https://johncons-mirror.blogspot.com/2017/07/na-har-jeg-vrt-pa-byen-med-min-halvbror_20.html

PS 7.

Hu svenska var visst også venninne med min yngre søster Pia:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter