Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 9. november 2023

Min yngre halvbror Axel 'Attpåklatt' Thomassen fyller 45 år i morgen. Tida går



PS.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så har jeg også en lillesøster som heter Pia.

Og vi tre (Pia, Axel og meg) vokste opp, mye hver for oss (hos forskjellige foreldre/på forskjellige adresser).

(Noe jeg har skrevet om, i 'Min Bok'.

For å si det sånn).

Og Axel gikk bortimot ti år, på spesialskole, på 80/90-tallet.

Og grunnen til det, lurer jeg fortsatt på.

Og det er vel sånt en bror burde vite.

Så det er vanskelig for meg, å være en storebror, for Axel.

(Må jeg si).

Sommeren 2017, så kontaktet Axel meg, og sa at han hadde noe av min arv, etter min mormor (dette var snakk om (deler av) min morsarv, siden at min mor døde cirka ti år før min mormor).

Men så fikk han et slags anfall, da jeg skulle ta med noe fra de eskene, som Axel sa at tilhørte meg.

(Dette var 2-3 esker med kjøkken-ting.

Men jeg var glad for å få saken ut av verden.

Så det var greit for meg (å få kjøkken-ting istedet for malerier, for eksempel).

For min mormor var etter dansk adel/overklasse.

Så selv kjøkken-tingene hennes (dette var antikviteter osv.) er muligens verdt en formue.

For å si det sånn).

Så Axel (som er kampsport-ekspert og også hadde en stor hund der) nektet meg å ta med disse tingene, som da skulle være mine.

Så etter dette, så har jeg ikke hatt noe med Axel å gjøre.

Så Axel får ikke noe bursdag-gave.

For han har ikke vært snill gutt.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Mer om 'Min Bok':




PS 2.

Axel er nevnt 145 ganger i 'Min Bok' (og han er også nevnt mye, i Min Bok 2-5):



(Samme link som overfor)

PS 3.

Det var vel sånn, at det som liksom var mitt arvegods.

Det lå i to banan-kasser.

Og disse kassene stod lagret, oppå en hylle, som var plassert ganske høyt opp på veggen, i et rom (muligens kjøkkenet) som lå ved siden av stua.

(Noe sånt).

Og det var ikke sånn at Axel tok ned banan-kassene, og lot meg se alt som var oppi de.

Vi skulle ut på byen, osv.

Og Axel har liksom 'Groruddalen-ramp-lynne'.

Han skal gjøre alt på sin måte, eller så klikker han.

(Må man vel si).

Så det var bare sånn, at han viste meg noen få ting, som lå øverst i den ene esken.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:




Axel hadde også en del kunst i leiligheten.

(En leilighet som han nå har solgt.

Ettersom jeg har forstått det).

Noe av kunsten var visst etter hans far Arne Thormod Thomassen (som døde i 2010).

Men det var også en del kunst/arvegods, etter min mormor og morfar.

Og det var ikke sånn, at jeg tok bilde, av all kunsten, som Axel hadde.

For Axel har som nevnt 'Groruddalen-ramp-lynne'.

Og det var også en stor/gal hund der (som jeg seinere fant ut om, at tilhørte Axel sin amerikanske samboer-dame Ann Southworth, som han tullet om, og sa at var fra Texas, selv om hu visst er fra Minnesota, kan det virke som).

Så det var sånn, at jeg bare tok noen få bilder.

Og mens jeg tok disse bildene, så var det sånn, at jeg lurte litt på, om Axel (eller hunden) ville klikke.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:



(Samme link som overfor)

PS 7.

Treskjærer-kunsten overfor.

(Med Jomfru Maria og Jesus-barnet som motiv.

Er det vel).

Det er nok laget av min morfar Johannes.

(Da han var pensjonist, i Nevlunghavn (på 70/80-tallet).

Etter at han haddet jobbet, som rådmann i Hadsel kommune (i Vesterålen) blant annet).

Mens det maleriet (av en dame (er det vel) og en fugl).

Det er sikkert noe, som min mormor Ingeborg, hadde arvet, av sine slektninger (fra adelen/overklassen) i Danmark.

Og hvor mye det maleriet er verdt.

Det er vanskelig for meg å si.

Men det kan jo være verdt en formue.

(For alt hva jeg vet).

Og det var også mange malerier, av våre forfedre i Heegaard-slekten der, osv.

Så dette er også snakk om slekts-klenodier.

Så disse tingene, har verdi, både i kroner og øre og som slekts-klenodier, osv.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Mer om Ann Southworth (tidligere gift Vestgren):



Jeg sendte en e-post til Fjordkraft

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Re: Re: Re: 36136379
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. november 2023 kl. 21:59
Til: kundeservice@fjordkraft.no
Kopi: Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>, rolf.barmen@elmeragroup.no, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, elklage@elklage.no, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, postmottak@sivilombudet.no, post@forbrukerombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, "SMK Postmottak (SMK)" <postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, post@arbeidstilsynet.no, rme@nve.no
Hei,

jeg viser til Deres brev/inkassovarsel fra 27. oktober.

(Se vedlegg).

Dette har jeg til og med kontaktet deres direktør (Øygarden) om, på Fjesern (som de sier).

Men han Øygarden er visst litt sjenert, og har ikke svart.

Og så blir dette sendt til inkasso.

Det ligner ikke grisen.

(Må jeg si).

Så dette må jeg klage på.

Og jeg har forklart om dette, i det lange og det breie tidligere.

(Det foreligger et vedtak om at Nav betaler mine strøm-regninger.

Og den strøm-regningen har jeg levert (etter alle kunstens regler) på Nav).

Så jeg lurer på om dette er noe slags hetsing, og at Fjordkraft tuller med meg, når de sier at de ikke har fått disse pengene.

Det er ikke sånn at Nav sender meg kvittering, når de har betalt.

Men de driver vel ikke å tuller der (selv om de har fått ei ny direktør-dame, som heter Faen (eller noe) fra Drammen, hvor dere visst også har post-nummer, står det helt øverst på brevet deres).

Så dette må jeg klage på.

Dette blir at dere kaster bort tida til folk, på en kjedelig og åndssvak måte (må jeg si).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: man. 18. sep. 2023 kl. 13:36
Subject: Re: Re: Re: Re: 36136379
To: <kundeservice@fjordkraft.no>
Cc: Kundesenter <Kundesenter@intrum.com>, <rolf.barmen@elmeragroup.no>, Elhub Markedstøtte <elhub@service-now.com>, <elklage@elklage.no>, post <post@forbrukertilsynet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, <post@forbrukerombudet.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, postmottak <postmottak@aid.dep.no>, SMK Postmottak (SMK) <postmottak@smk.dep.no>, NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, <post@arbeidstilsynet.no>, <rme@nve.no>


Hei,

det skjønner jeg.

Nå er det sånn, at jeg har klaget til deres direktør (Magnar Øygarden)
på Facebook.

Så nå regner jeg med at dere får hårfønern minst.

Og det som verre er.

Makan til tull og tøys.

Da tenker jeg at dere omskolerte gateslusker angrer litt, på alt dette
tullet deres.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


18.09.2023 skrev kundeservice@fjordkraft.no <kundeservice@fjordkraft.no>:
> Hei Erik!
>
> Vi har allerede svart deg på dine spørsmål i tidligere korrespondanse.
> Administrerende direktør har ikke mulighet til å svare på kundehenvendelser,
> og du vil derfor få svar av oss. Vi anser denne saken som avsluttet fra
> våres side da du som sagt allerede har fått svar på spørsmålene dine, og det
> er da ikke noe mer for oss å hjelpe deg med.
>
> Ønsker deg en fin dag!
>
> Med vennlig hilsen
> Miriam
>
> E-post: kundeservice@fjordkraft.no
> Fjordkraft Kundeservice: 230 06100 (09-16) |  fjordkraft.no
>
>
>
>
> ------------------- Opprinnelig melding -------------------
> Fra: Ribsskog Erik
> Mottatt: Fri Sep 15 2023 13:48:03 GMT+0200 (sentraleuropeisk sommertid)
> Til:
> Emne: Re: Re: Re: 36136379
>
> Hei dette vil jeg som sagt høre fra administrerende direktør. Sånn at jeg
> veit hva jeg skal si til Nav. Det går ikke an å behandle kunder på den
> måten. Jeg har gått handel og kontor og NHI. Og jeg har lært at kunden
> alltid har rett. Og jeg har også jobbet en mannsalder bortimot i
> dagligvarebransjen. Til og med i butikker som Matland/OBS Triaden som satt
> service i høysetet. Og så møter jeg denne kasteball-mentaliteten fra dere
> vanlige underordnede som nekter å sende dette oppover. Jeg har sendt kopi
> til Elklage.no når det gjelder alle mailene. Og det er jo mail-adressen til
> Elklagenemnda. Så de har jeg jo oppdatert hele tida. Dette blir som en farse
> (må jeg si). Jeg har lest om i Dagbladet sin nettutgave at dere i Fjordkraft
> har omskolert mange dørselger/gateselgere til å jobbe på kontaktsenteret
> deres istedet. (Og det var visst også mye tull med deres strøm-avtaler (stod
> det)). Så man kan jo se hvordan det har gått. Jeg blir sendt rundt som en
> kastball av fire vanlige medarbeidere/underordnede. Og dere nekter å sende
> det oppover. Da jeg jobbet som låseansvarlig/aspirant-leder på Rimi Nylænde
> (noe jeg begynte som sommeren 1993). Så sa assisterende butikksjef Hilde
> (fra Trosterud-traktene) på et personalmøte (var det vel) at alle
> medarbeidere skulle klare å ta i mot en klage. Og da mente hu vel at alle
> medarbeidere skulle klare å sende klagen videre oppover til butikksjefen.
> (Istedet for å sitte og dikte opp tull og tøys. Som de tar ut av lufta. Og
> det som er verre er). Så jeg tror at dere 'tullingene på gølvet' hadde fått
> sparken hvis hu Hilde hadde jobba i firmaet deres. Makan til uforstand.
> Vennligst send dette til daglig leder (administrerende direktør) nå. (Jeg
> ønsker å få bekreftet at Nav ikke har betalt den aktuelle regningen som jeg
> leverte dem medio august (som det heter). Og jeg ønsker å få forklart dette
> om surret med Trumf-poeng fra nevnte leder. For disse innpåslitne
> gateselgerne sine røverhistorier de kjøper jeg ikke dessverre. Og jeg ønsker
> også å vite hva dere akter å foreta dere for å hindre at det samme skjer
> igjen når det gjelder Trumf-poeng-kaoset. Og jeg har også Trumf-poeng
> tilgode (fra inneværende måned) som jeg ikke har dukket opp på min
> Trumf-konto enda). Skjerpings! Erik Ribsskog PS. Selv om jeg er
> sosial-klient så har jeg annet å drive med enn å chatte med dere på
> Fjordkraft sitt kontakt-senter. Så vennligst slutt med disse
> over-klamme/kjempe-duse mailene deres. Og send dette til 'store høvding'
> (Magne Øygarden) nå. Det er en skam at dere ikke klarer å roe dere ned og
> istedet driver med dette frekke tullet/oppviglere deres. Skjerpings!
> 15.09.2023 skrev kundeservice@fjordkraft.no : > Hei Erik > > Takk for din
> henvendelse. > > Vi på kundesenteret besvarer e-postene som kommer til oss
> og vi ser ingen > grunn for at dette skal gå høyere opp i systemet da dette
> omhandler to > faktura som det ikke er registrert innbetaling på. > >
> Forklaringen til trumf-besparelse i sommer er som følger: > Vi oppdaget en
> feil på utregningen av den løpende trumfbonusen på 1% > besparelse av trumf.
> Dette gjorde at flere av våre kunder fikk mye mer i > bonus enn de skulle
> hatt. Vi trakk derfor hele den feile bonusen tilbake og > jobbet med å løse
> problemet. Når feilen var ordnet så ga vi rett beløp til > våre kunder. > >
> Slik å forstå gjelder saken også følgende faktura: > > Fakturanummer
> 72839323046: kr 191896 (strøm og nettleie for juli måned) > opprinnelig
> forfallsdato 15.08.2023 > Fakturanummer 72839323047: kr 50720 (opphør kun
> strøm ikke nettleie) > opprinnelig forfallsdato 04.09.2023 > > Vi har ikke
> mottatt innbetaling på disse to men har utsatt dem for deg til > 20.09.2023
> i påvente av innbetaling fra deg/Nav. > > Faktura inneholder strøm og
> nettleie for periode 01.07.2023-01.08.2023 og > samtidig strøm for periode
> 01.08.2023-23.08.2023. Ditt forbruk er hentet fra > Elhub samt pris som er
> varslet i forkant av avregning. Vi anser saken som > avsluttet fra vår side
> og Intrum vil overta sak dersom krav ikke betales > til ny forfallsdato
> 20.09.2023. > > Om du fortsatt er uenig i krav kan sak sendes til
> Elklagenemda for > avklaring etter dette. > > Ha en fin dag > > Med vennlig
> hilsen > Jonas > > E-post: kundeservice@fjordkraft.no > Fjordkraft
> Kundeservice: 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no > > > > >
> ------------------- Opprinnelig melding ------------------- > Fra: Ribsskog
> Erik > Mottatt: Thu Sep 14 2023 12:29:57 GMT+0200 (sentraleuropeisk
> sommertid) > Til: > Emne: Re: Re: 36136379 > > Hei jeg synes at jeg gjentar
> meg selv hele tida. Jeg har bedt om å få svar > fra administrerende
> direktør. Og i stedet så blir jeg sendt rundt som > kasteball mellom dere
> vanlige 'galei-slavene'. Så dette blir som mobbing må > jeg si. Dette må jeg
> klage på. Vennligs send dette til administrerende > direktør nå. (Jeg vil
> gjerne ha det bekreftet at Nav ikke har betalt den > nevnte regningen (som
> jeg leverte dem medio august). Og jeg ønsker en > forklaring på
> Trumf-poeng-surret deres i sommer. Da dere økte Trumf-satsen > til 10%. For
> å så å trekke dette tilbake dagen etter. For så å istedet > betale 1% (som
> vanlig eller det var vel egentlig 2% på den tida jeg bytta > til dere og var
> det muligens 4% før det igjen). Jeg kan heller ikke se å ha > mottat
> Trumf-bonus for september). Skjerpings! Erik Ribsskog PS. Du skriver > også
> at det handler om den siste fakturaen. Mener du den på 50720? Og så > gnåler
> dere om den på 191896? (Som jeg leverte til Nav medio august). Nei > dette
> blir som noe kødding må jeg si. (At dere maner meg angående en betalt >
> regning. Og så sier at det handler om en _annen_ regning). Dette blir som >
> noe same-tull (eller svensk tull) må jeg si. Jeg vil som sagt ha svar fra >
> administrerende direktør om dette. Er det Sapo som tuller (siden at jeg har
>> en arbeidssak mot Rimi/ICA). Skjerpings! 14.09.2023 skrev >
> kundeservice@fjordkraft.no : > Hei Erik > > Fikk din henvendelse til >
> besvarelse i dag og har lest alt som er oppført i > tekst både fra Intrum og
>> oss i Fjordkraft. > > Det saken handler om er vel siste ubetalte faktura
> og > det er vel ikke så > mye å lage så mye støy av tenker jeg. Vi har
> levert > strøm til deg på > målepunkt 707057500049759298 frem til > 23.08.23
> og > fakturert i henhold til dette. > > Hvorfor det er sendt innsigelser mot
>> kravet må du si litt om til oss - her > er opphør skjedd i henhold til
> info > som vi har mottatt. > > Fakturanummer 72839323046 kr 191896 (strøm
> for juli > måned) > Fakturanummer 72839323047 kr 50720 (opphør kun strøm
> ikke nettleie) >> > Begge krav må betales snarest og hvis begge sendes over
> til Intrum kan > du > kontakte dem igjen for korrekt beløp. > (hovedkravene
> er også sendt deg > pr epost i dag) > > Ønsker deg en fin dag videre. > > >
>> Med vennlig hilsen >> Jorunn > > E-post: kundeservice@fjordkraft.no >
> Fjordkraft Kundeservice: > 230 06100 (09-16) | fjordkraft.no > > > > >
> ------------------- Opprinnelig > melding ------------------- > Fra:
> Ribsskog Erik > Mottatt: Thu Sep 14 2023 > 11:05:41 GMT+0200
> (sentraleuropeisk sommertid) > Til: > Emne: Re: 36136379 > >> Hei problemet
> er at det er masse 'raringer' (med NG i norsk liksom) som > > svarer hos
> Fjordkraft. (De skriver 'Norges Energi' (i to ord). Og Nav med > > liten
> forbokstav. Og de kommer med noen drøye bortforklaringer osv. Virker > > det
> som for meg. Pluss at de spiller dumme noen av de. Og de later som at de >>
> er en viktig sjef der. Men de nekter å oppgi tittelen sin. Samt > >
> etternavnet). Så jeg har bedt om å få svar fra administrerende direktør der
>>> (en ved navn Magnar Øyhovden). Så kanskje han er litt mer seriøs. (Jeg
> har >> tidligere også sendt mailer til styreleder/tidligere > >
> direktør/eier-selskap-direktør Barmen. Men han har ikke svart). Så kanskje >
>> han daglig leder der (Øyhovden) er litt mer seriøs. Det skal jo ikke være
>> > sånn at dette blir som den tv-serien 'Candid Camera'/'Smil til det
> skjulte > > kamera'. (Som var populær på 70/80-tallet). Skjerpings! Erik
> Ribsskog PS. > > Jeg er egentlig en gromgutt/odelsgutt (eldste sønn av
> eldste sønn) fra > > Strømm (en tidligere kommune ved Drammensfjorden). Så
> da synes kanskje > > strøm-firmaene at det er morsomt (har jeg tenkt). Siden
> at jeg er fra Strømm >> og de driver med strøm. (For å si det sånn).
> Skjerpings! 14.09.2023 skrev >> Kundesenter : > Takk for din e-post. > >
> Innsigelsen er oversendt kreditor >> for vurdering. > Videre pågang er
> stanset i påvente av tilbakemelding fra >> kreditor. > > Vi vil komme med en
> tilbakemelding så snart kreditor har > > avklart saken. > > Kontakt oss ved
> eventuelle spørsmål. > > > Vennlig hilsen >>>
> __________________________________ > > Kundesenter > Intrum Skandinavia >
>>>> E-post: kundesenter@intrum.com > Telefon: (+47) 23 21 10 00 > intrum.no
>> >>> Besøk vår selvbetjeningsportal > Postadresse: Postboks 7055 3007
> Drammen >> > Besøksadresse: Hoffsveien 70 B 0377 Oslo > > >
> __________________________________ > > Denne e-posten og eventuelle vedlegg
>>> er fortrolige og kan også > inneholde beskyttede opplysninger. Hvis du >
> ikke > er den navngitte > mottakeren må du varsle avsenderen umiddelbart og
>> ikke > utlevere > innholdet til andre bruke det til noe formål eller lagre
>> eller > kopiere > informasjonen i noe medium. Takk for samarbeidet. > >
> Tenk > på > miljøet før du skriver ut denne e-posten. > Informasjon om
> hvordan vi > > behandler > personopplysninger > > > >
> _________________________________________________________________ > E-post -
>>> Lagret i Doculive > Fra: kundesenter-uidentifisert@intrum.com > Til: > >
> kundesenter@intrum.com > CC: > Dato: 2023-09-14 11:19 > Emne: 36136379 > > >
> _________________________________________________________________ > > >
> -----Original Message----- > From: eribsskog@gmail.com > Sent: Wednesday > >
> September 13 2023 4:10 PM > To: LBS Kundesenter Uidentifisert > Subject: Re:
>>> Re: Kopi av faktura > Uidentificeret email fra kundesenter@intrum.com til
>>> manuel behandling > --------------------------- > Hei > jeg skj¸nner at >
> dere > maner meg. > Du sier at du er 'overordnet'. > Det er ikke en >
> ordentlig > tittel. > Og du skriver heller ikke ditt etternavn. > Og du >
> skriver også > firmanavn som NorgesEnergi og Nav feil (du skriver > >
> NorgesEnergi > i to ord > og Nav med liten forbokstav (i den forrige >
> mailen)). > Så dette kj¸per jeg > ikke dessverre. > Jeg skj¸nner at dere har
>> det morsomt og driver med tull og > t¸ys og juger så > det > renner av
> dere. >> Men da ¸nsker jeg å heller få > svar fra administrerende direkt¸r.
>> (Som > visst heter Magnar ¨yhovden. > > If¸lge deres nettsted). >
> Skjerpings! > > Erik Ribsskog > PS. > Jeg så > fortsatt ikke noen
> mail-adresse på nettsteder > deres. > Det kommer opp noe > sånn 'web-mail'
> (som jeg har kalt det). > Men > det synes jeg at blir litt > lunefullt. >
> For da vet man ikke om man ser > mailen sin igjen (om man får en > kopi (av
> sine > skriverier) > eller ikke). >> Skjerpings! > PS 2. > Jeg synes > også
> at det nettstedet deres ser litt > ustrukturert ut. > Det er kanskje > laget
> mest for mobil. > Man man scrolle > som bare det og det er ikke noen >
> ordentlige menyer der. > Alt er bare > hulter til bulter (må man vel si). >
>> Skjerpings! > 13.09.2023 skrev > kundeservice@fjordkraft.no : >> Hei igjen
>> Erik >> >> Jeg kontakter deg > fordi jeg er en overordnet. >> Jeg referer
> til > mailen du sendte til Rolf > den 31 juli og mailen du >> sendte til
> Intrum Rolf > pluss en rekke andre > mandag 11. september >> 20:23 klokka
> 07:49. >> Trumf > vil du motta som alle > andre for august. Dette vil skje i
> slutten >> av > september. At du ikke har > mottatt det inn på konto ennå
> har >> ingenting med > at du har byttet til > Norges Energi. Jeg kan se at
>>> pengene er lagt klare > til overf¸ring og > vil bli overf¸rt i slutten av
>>> måneden. >> I forhold til > surret med > Trumf i sommer var det en feil
> fra vår side >> som vi > selvf¸lgelig > beklager for. >> Siste innbetaling
> gjort på deg som kunde er > 24.07.23 på > 260759 kr. >> Så de to siste
> fakturaene jeg sendte kopi av er > ikke betalt. > Noe jeg >> regner med Nav
> vil bekrefte om du kontakter de. >> I > forhold > til email så står det
> tydelig på vår side. Trykk på >> kundeservice > så > kommer både
> telefonnummer og mail opp. >> >> > >
> https://www.fjordkraft.no/strom/kundeservice/ >> >> ¨nsker deg en god dag.
>>>>> >> Med vennlig hilsen >> Joacim >> >> E-post:
> kundeservice@fjordkraft.no >>>> Fjordkraft Kundeservice: 230 06100 (09-16) |
> fjordkraft.no >> >> >> >> >>> > ------------------- Opprinnelig melding
> ------------------- >> Fra: > Ribsskog > Erik >> Mottatt: Wed Sep 13 2023
> 08:07:01 GMT+0200 > (sentraleuropeisk >> > sommertid) >> Til: >> Emne: Re:
> Kopi av faktura >> >> > Hei jeg vet ikke > hvilken mail du viser til. Jeg
> har ikke visst >> > mail-adressen deres. Så > dette h¸res litt rart ut må
> jeg si. I sommer >> så > var problemet at dere > hadde sendt ti-dobbel
> Trumf-bonus. Og da ble >> det > til at jeg mailet deres > direkt¸r/tidligere
> direkt¸r Barmen i Elmera >> > Group > (deres eierselskap). >>> Og da klagde
> jeg på (til Barmen) om at dere > ikke hadde noe >> > mail-adresse på deres
> nettsted. Men han Barmen svarte > ikke (om grunnen >> > til dette). Og han
> forklarte heller ikke hva dette > nevnte Trumf-surret >> > var forårsaket
> av. Han svarte ikke i det hele tatt. > (For å si det >> sånn). > Jeg kan
> heller ikke se å ha mottatt Trumf-poeng > for september. >> (Den > regningen
> kom tidligere denne måneden. Siden at jeg > har bytta til >> >
> Norgesenergi). Så det h¸res litt rart ut at de er > sendt/overf¸rt. For >>
> et > par år tilbake (da jeg var Norgesenergi-kunde). > Så skjedde det noe >>
>> lignende. Et inkassa-firma påstod at Nav ikke hadde > betalt noen >> >
> str¸m-regninger. Og så viste det seg seinere at det hadde > foregått en >> >
> dobbelt-betaling. Og så får jeg plutselig en mail fra > inkasso-byrået >>
> hvor > de sp¸r meg om hva de skal gj¸re med pengene som er > for mye >>
> betalt. Så > jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet (som daglig > leder)
>>> hos dere. For > å unngå at det samme skjer igjen. (Og om dere kan >>>
> forklare om > Trumf-surret fra i sommer i samme slengen). Det er litt >> >
> dumt hvis det er > sånn at Nav har betalt. Og at dette er snakk om >> >
> furting fra Fjordkraft > fordi at jeg har bytta til Norgesenergi. >> >
> Skjerpings! Erik Ribsskog > 13.09.2023 skrev Fjordkraft-kundesenter : > >> >
> Hei Erik > > Takk for din > mail. > Det er helt riktig at du har mottatt >>
>> Trumf bonus for begge de to > ubetalte > regningene dine hos oss. > >>
> Dette > er fordi Trumf bonus blir > sendt ut når fakturaen sendes ut og >>
> har > > ingen sammenheng med om > fakturaen er betalt eller ikke. > Sender
>>> deg > derfor en kopi av de > ubetalte regningene og anbefaler at du tar >
>>> > kontakt med nav slik at det > ikke tilkommer gebyrer. > Jeg har sendt
> en >> > sak til vår > faktureringsavdeling hvor jeg ber de sette > forfall
>>> > 20.09.23 på begge de > ubetalte fakturaene. > I tillegg ber jeg de >>
> slette > saken hos Intrum slik > at du ikke får noe > gebyrer. > Dette >>
> gjelder om > regningene blir betalt > innen 20.09.23. Etter dette vil det >>
>> tilkomme > gebyrer om de ikke skulle > bli betalt. > Er det noe du lurer
>>> på er det > bare å ta kontakt. > > Med > vennlig hilsen > > Joacim > >>
> Kundeservice > Fjordkraft > > www.fjordkraft.no >> > Telefon: 23006100 > >>
>> Åpningstider: > 9-16 mandag til fredag > > > [image] > > > > [image] >
> [image]
> [image]

IMG_20231109_0001 paint.jpg
657K

PS.

Her er vedlegget:

Jeg fikk et brev fra Fjordkraft

Og enda enda enda en e-post til Morgenbladet

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Varsel om fornyelse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. november 2023 kl. 14:36
Til: Morgenbladet as <abo@morgenbladet.no>
Kopi: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, post <post@finkn.no>, postmottak@sivilombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@forbrukerombudet.no, Post <post@forbrukerradet.no>, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, shs@morgenbladet.no, ivan.solhaug@morgenbladet.no, am@morgenbladet.no, stine.abrahamson@morgenbladet.no, ab@morgenbladet.no
Hei,

hun kollegaen din (Hanne) var ikke enig.

Hu beskyldte meg for å ikke ha sagt opp ordentlig i september.

Så dette er skitt-kasting og tull og tøys fra dere, må jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Jeg har også bedt om å få svar fra daglig leder (administrerende direktør).

Og det kan jeg ikke se at har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dere burde kanskje ikke ha de 'nerdete'/'russiske'/intrikate interface-menyene deres, når man skal si opp.

Det er kanskje bedre (mer kundevennlig) å ta sånt per mail.

Da får man også en kvittering/dokuentasjon, i sitt e-post-program, om dette.

Så her har dere litt å gå på.

Skjerpings!

PS 2.

Jeg så også at en av deres ansatte i markeds-avdelingen heter Butt.

Og da jeg jobba som Rimi-leder, så ble jeg sendt til Rimi Bjørndal, for å jobbe der, som assisterende butikksjef, fra 1996 til 1998.

Og da het en av mine underordnede Shomaila Butt (som var fra Rimi Klemetsrud, som ble gjort om til Rimi Mortensrud, på den tida).

Så kanskje det er hu som tuller.

Skjerpings!


tor. 9. nov. 2023 kl. 14:15 skrev Morgenbladet as <abo@morgenbladet.no>:
Hei

Alle her er enige om at du sa opp i september, men du får perioden du har betalt for. Du har betalt til og med 20 november, derfor stopper abonnementet etter det slik at du får det du har betalt for. Når den betalte perioden er over, så stopper abonnementet. 

Vi ønsker deg en god dag.

Med vennlig hilsen
Marie 

Kundeservicesjef for Morgenbladet


 

 

 

--------- Opprinnelig melding ---------

Til: "Morgenbladet as" <abo@morgenbladet.no>

Dato: 09.11.2023

Fra: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

Emne: Re: Re: Re: Re: Varsel om fornyelse

 

 

Hei,

 

jeg mener som nevnt i tidligere mailer at dette abonnementet ble avbestilt

i september.

 

Så dere tuller/lager helvete, når dere sier (i november) at dette

abonnementet fortsatt er aktivt.

 

Så hva skal dette bety, lurer jeg.

 

Dere burde også sende folk mailer, når de avbestiller, sånn at de slipper å

ta skjermbilde-kopier, når de avbestiller.

 

Her kvemer dere til den store gullmedaljen, mener jeg.

 

Så det må jeg klage på.

 

Jeg ønsker å få svar fra daglig leder om dette.

 

Skjerpings!

 

Erik Ribsskog

 

 

tor. 9. nov. 2023 kl. 13:46 skrev Morgenbladet as <abo@morgenbladet.no>:

 

> Hei Erik,

>

> Takk for din henvendelse. Du bestilte ett abonnement 09.09.2023 som

> gjelder for ti uker. Abonnementet er betalt til og med 20.11.2023. Det at

> det står kanseller stopp inne på min side, betyr at abonnementet ditt vil

> stoppe den 21 november. Det kan du også se nå når du logger inn på min

> side. Legger ved skjermbilde av det her. Bekrefter igjen at abonnementet

> ditt er betalt til og med 20.11.2023 og vil stoppe etter dette.

>

>

> Vi ønsker deg en god dag.

>

> Med vennlig hilsen

> Marie

>

> Kundesentersjef for Morgenbladet

>

>

>

>

>

>

>

>

>

> --------- Opprinnelig melding ---------

>

> Til: "Morgenbladet as" <abo@morgenbladet.no>

>

> Dato: 09.11.2023

>

> Fra: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

>

> Emne: Re: Re: Re: Varsel om fornyelse

>

>

>

>

>

> Hei,

>

>

>

> jeg var også inne på 'Min Side' før jeg sendte den første mailen.

>

>

>

> Og da stod det: 'Kanseller stopp'.

>

>

>

> Så det abonnementet var stoppet og alt i orden, fra før.

>

>

>

> Så du juger så det renner av deg (virker det som).

>

>

>

> Jeg har bedt om å få svar fra en overordnet.

>

>

>

> Og jeg kan ikke se at det har skjedd.

>

>

>

> Så det må jeg klage på.

>

>

>

> Skjerpings!

>

>

>

> Erik Ribsskog

>

>

>

> PS.

>

>

>

> Jeg har som hobby å drive med slektsforskning.

>

>

>

> Så jeg har bestilt kjempe-mange avis-prøve-abonnement de siste årene.

>

>

>

> (Når jeg har sett på 'Bokhylla' at det står noe om slekta, i den og den

>

> blekka.

>

>

>

> Men at dette der ikke er tilgjengelig for offentligheten).

>

>

>

> Og jeg har også gått på datalinja og NHI.

>

>

>

> Og det er bare forbokstaven.

>

>

>

> Så jeg tror jeg klarer å skjønne de fleste menyer.

>

>

>

> Så dette er giftig sludder og æreskrenkelser fra dere.

>

>

>

> Så det må jeg klage på.

>

>

>

> Skjerpings!

>

>

>

>

>

> tor. 9. nov. 2023 kl. 12:34 skrev Morgenbladet as <abo@morgenbladet.no>:

>

>

>

> > Hei

>

> >

>

> > Du var inne på min side og la inn stopp 19/9 og fikk da en

>

> > bekreftelsesboks hvor det står at du har abonnement til og med 20/11-23.

>

> > Denne måtte du huke av på. Jeg bekreftet oppsigelsen din her nå når du

>

> > sendt mail.

>

> >

>

> > Det 10 ukers tilbudet du bestilte gjaldt fra 12/9 til og med 20/11-23.

>

> >

>

> > Vi ønsker deg en god dag.

>

> >

>

> > Med vennlig hilsen

>

> > Hanne

>

> >

>

> > Morgenbladet Kundeservice

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > --------- Opprinnelig melding ---------

>

> >

>

> > Til: "Morgenbladet as" <abo@morgenbladet.no>

>

> >

>

> > Dato: 09.11.2023

>

> >

>

> > Fra: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

>

> >

>

> > Emne: Re: Re: Varsel om fornyelse

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > Hei,

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > ifølge min syvende sans, så ble dette abonnementet avbestilt i september.

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > Men det tilslører dere, på deres 'same-måte', må jeg si.

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > For når jeg avbestiller i september og dere later som i november, at jeg

>

> >

>

> > ikke har avbestilt.

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > Så er det at dere kødder, må jeg si.

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > Så dere burde skamme dere.

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > Ikke sender dere mailer heller, når folk avbestiller.

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > Man får ikke noe dokumentasjon på avbestillingen (virker det som).

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > Og så begynner dere å kødde, rundt dette.

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > Så det må jeg klage på.

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet om dette.

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > Skjerpings!

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > Erik Ribsskog

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > tor. 9. nov. 2023 kl. 12:16 skrev Morgenbladet as <abo@morgenbladet.no>:

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > > Hei,

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > Vi bekrefter at digitalabonnementet på Morgenbladet med kundenummer

>

> >

>

> > > 3555349 til ERIK LØVENBALK RIBSSKOG er stoppet.

>

> >

>

> > > Du har digital tilgang til og med: 20.11.2023

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > Vi ønsker deg velkommen tilbake som abonnent ved en eventuell senere

>

> >

>

> > > anledning.

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > Med ønske om en god dag.

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > Med Vennlig Hilsen

>

> >

>

> > > Hanne

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > Morgenbladet Kundeservice

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > --------- Opprinnelig melding ---------

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > Til: "Morgenbladet Elektronisk" <abo@morgenbladet.no>

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > Dato: 09.11.2023

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > Fra: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > Emne: Re: Varsel om fornyelse

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > Hei,

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > jeg mener at denne skal være avbestilt.

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > Erik Ribsskog

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > tor. 9. nov. 2023 kl. 11:20 skrev Morgenbladet Elektronisk <

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > abo@morgenbladet.no>:

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > > Hei ERIK.

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > > Det er snart på tide å fornye tid abonnement hos Morgenbladet.

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > > Om en uke vil ditt kort belastes for neste periode av Morgenbladet

>

> >

>

> > > digital.

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > > Mvh Morgenbladet

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > >

>

> >

>

> > >

>

> >

>

PS.

Shomaila jobber visst for politiet:

Og enda enda en e-post til Morgenbladet

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Varsel om fornyelse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. november 2023 kl. 14:02
Til: Morgenbladet as <abo@morgenbladet.no>
Kopi: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, post <post@finkn.no>, postmottak@sivilombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@forbrukerombudet.no, Post <post@forbrukerradet.no>, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, shs@morgenbladet.no, ivan.solhaug@morgenbladet.no, am@morgenbladet.no, stine.abrahamson@morgenbladet.no, ab@morgenbladet.no
Hei,

jeg mener som nevnt i tidligere mailer at dette abonnementet ble avbestilt i september.

Så dere tuller/lager helvete, når dere sier (i november) at dette abonnementet fortsatt er aktivt.

Så hva skal dette bety, lurer jeg.

Dere burde også sende folk mailer, når de avbestiller, sånn at de slipper å ta skjermbilde-kopier, når de avbestiller.

Her kvemer dere til den store gullmedaljen, mener jeg.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å få svar fra daglig leder om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 9. nov. 2023 kl. 13:46 skrev Morgenbladet as <abo@morgenbladet.no>:
Hei Erik, 

Takk for din henvendelse. Du bestilte ett abonnement 09.09.2023 som gjelder for ti uker. Abonnementet er betalt til og med 20.11.2023. Det at det står kanseller stopp inne på min side, betyr at abonnementet ditt vil stoppe den 21 november. Det kan du også se nå når du logger inn på min side. Legger ved skjermbilde av det her. Bekrefter igjen at abonnementet ditt er betalt til og med 20.11.2023 og vil stoppe etter dette. 





Vi ønsker deg en god dag.

Med vennlig hilsen
Marie 

Kundesentersjef for Morgenbladet


 

 

 

--------- Opprinnelig melding ---------

Til: "Morgenbladet as" <abo@morgenbladet.no>

Dato: 09.11.2023

Fra: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

Emne: Re: Re: Re: Varsel om fornyelse

 

 

Hei,

 

jeg var også inne på 'Min Side' før jeg sendte den første mailen.

 

Og da stod det: 'Kanseller stopp'.

 

Så det abonnementet var stoppet og alt i orden, fra før.

 

Så du juger så det renner av deg (virker det som).

 

Jeg har bedt om å få svar fra en overordnet.

 

Og jeg kan ikke se at det har skjedd.

 

Så det må jeg klage på.

 

Skjerpings!

 

Erik Ribsskog

 

PS.

 

Jeg har som hobby å drive med slektsforskning.

 

Så jeg har bestilt kjempe-mange avis-prøve-abonnement de siste årene.

 

(Når jeg har sett på 'Bokhylla' at det står noe om slekta, i den og den

blekka.

 

Men at dette der ikke er tilgjengelig for offentligheten).

 

Og jeg har også gått på datalinja og NHI.

 

Og det er bare forbokstaven.

 

Så jeg tror jeg klarer å skjønne de fleste menyer.

 

Så dette er giftig sludder og æreskrenkelser fra dere.

 

Så det må jeg klage på.

 

Skjerpings!

 

 

tor. 9. nov. 2023 kl. 12:34 skrev Morgenbladet as <abo@morgenbladet.no>:

 

> Hei

>

> Du var inne på min side og la inn stopp 19/9 og fikk da en

> bekreftelsesboks hvor det står at du har abonnement til og med 20/11-23.

> Denne måtte du huke av på. Jeg bekreftet oppsigelsen din her nå når du

> sendt mail.

>

> Det 10 ukers tilbudet du bestilte gjaldt fra 12/9 til og med 20/11-23.

>

> Vi ønsker deg en god dag.

>

> Med vennlig hilsen

> Hanne

>

> Morgenbladet Kundeservice

>

>

>

>

>

>

>

>

>

> --------- Opprinnelig melding ---------

>

> Til: "Morgenbladet as" <abo@morgenbladet.no>

>

> Dato: 09.11.2023

>

> Fra: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

>

> Emne: Re: Re: Varsel om fornyelse

>

>

>

>

>

> Hei,

>

>

>

> ifølge min syvende sans, så ble dette abonnementet avbestilt i september.

>

>

>

> Men det tilslører dere, på deres 'same-måte', må jeg si.

>

>

>

> For når jeg avbestiller i september og dere later som i november, at jeg

>

> ikke har avbestilt.

>

>

>

> Så er det at dere kødder, må jeg si.

>

>

>

> Så dere burde skamme dere.

>

>

>

> Ikke sender dere mailer heller, når folk avbestiller.

>

>

>

> Man får ikke noe dokumentasjon på avbestillingen (virker det som).

>

>

>

> Og så begynner dere å kødde, rundt dette.

>

>

>

> Så det må jeg klage på.

>

>

>

> Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet om dette.

>

>

>

> Skjerpings!

>

>

>

> Erik Ribsskog

>

>

>

>

>

> tor. 9. nov. 2023 kl. 12:16 skrev Morgenbladet as <abo@morgenbladet.no>:

>

>

>

> > Hei,

>

> >

>

> > Vi bekrefter at digitalabonnementet på Morgenbladet med kundenummer

>

> > 3555349 til ERIK LØVENBALK RIBSSKOG er stoppet.

>

> > Du har digital tilgang til og med: 20.11.2023

>

> >

>

> > Vi ønsker deg velkommen tilbake som abonnent ved en eventuell senere

>

> > anledning.

>

> >

>

> > Med ønske om en god dag.

>

> >

>

> > Med Vennlig Hilsen

>

> > Hanne

>

> >

>

> > Morgenbladet Kundeservice

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > --------- Opprinnelig melding ---------

>

> >

>

> > Til: "Morgenbladet Elektronisk" <abo@morgenbladet.no>

>

> >

>

> > Dato: 09.11.2023

>

> >

>

> > Fra: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

>

> >

>

> > Emne: Re: Varsel om fornyelse

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > Hei,

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > jeg mener at denne skal være avbestilt.

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > Erik Ribsskog

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > tor. 9. nov. 2023 kl. 11:20 skrev Morgenbladet Elektronisk <

>

> >

>

> > abo@morgenbladet.no>:

>

> >

>

> >

>

> >

>

> > > Hei ERIK.

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > Det er snart på tide å fornye tid abonnement hos Morgenbladet.

>

> >

>

> > > Om en uke vil ditt kort belastes for neste periode av Morgenbladet

>

> > digital.

>

> >

>

> > >

>

> >

>

> > > Mvh Morgenbladet

>

> >

>

> > >

>

> >

>

Og enda en e-post til Morgenbladet

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Varsel om fornyelse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. november 2023 kl. 13:14
Til: Morgenbladet as <abo@morgenbladet.no>
Kopi: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, post <post@finkn.no>, postmottak@sivilombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@forbrukerombudet.no, Post <post@forbrukerradet.no>, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, shs@morgenbladet.no, ivan.solhaug@morgenbladet.no, am@morgenbladet.no, stine.abrahamson@morgenbladet.no, ab@morgenbladet.no
Hei,

jeg var også inne på 'Min Side' før jeg sendte den første mailen.

Og da stod det: 'Kanseller stopp'.

Så det abonnementet var stoppet og alt i orden, fra før.

Så du juger så det renner av deg (virker det som).

Jeg har bedt om å få svar fra en overordnet.

Og jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har som hobby å drive med slektsforskning.

Så jeg har bestilt kjempe-mange avis-prøve-abonnement de siste årene.

(Når jeg har sett på 'Bokhylla' at det står noe om slekta, i den og den blekka.

Men at dette der ikke er tilgjengelig for offentligheten).

Og jeg har også gått på datalinja og NHI.

Og det er bare forbokstaven.

Så jeg tror jeg klarer å skjønne de fleste menyer.

Så dette er giftig sludder og æreskrenkelser fra dere.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!


tor. 9. nov. 2023 kl. 12:34 skrev Morgenbladet as <abo@morgenbladet.no>:
Hei

Du var inne på min side og la inn stopp 19/9 og fikk da en bekreftelsesboks hvor det står at du har abonnement til og med 20/11-23. Denne måtte du huke av på. Jeg bekreftet oppsigelsen din her nå når du sendt mail.

Det 10 ukers tilbudet du bestilte gjaldt fra 12/9 til og med 20/11-23.

Vi ønsker deg en god dag.

Med vennlig hilsen
Hanne 

Morgenbladet Kundeservice


 

 

 

--------- Opprinnelig melding ---------

Til: "Morgenbladet as" <abo@morgenbladet.no>

Dato: 09.11.2023

Fra: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

Emne: Re: Re: Varsel om fornyelse

 

 

Hei,

 

ifølge min syvende sans, så ble dette abonnementet avbestilt i september.

 

Men det tilslører dere, på deres 'same-måte', må jeg si.

 

For når jeg avbestiller i september og dere later som i november, at jeg

ikke har avbestilt.

 

Så er det at dere kødder, må jeg si.

 

Så dere burde skamme dere.

 

Ikke sender dere mailer heller, når folk avbestiller.

 

Man får ikke noe dokumentasjon på avbestillingen (virker det som).

 

Og så begynner dere å kødde, rundt dette.

 

Så det må jeg klage på.

 

Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet om dette.

 

Skjerpings!

 

Erik Ribsskog

 

 

tor. 9. nov. 2023 kl. 12:16 skrev Morgenbladet as <abo@morgenbladet.no>:

 

> Hei,

>

> Vi bekrefter at digitalabonnementet på Morgenbladet med kundenummer

> 3555349 til ERIK LØVENBALK RIBSSKOG er stoppet.

> Du har digital tilgang til og med: 20.11.2023

>

> Vi ønsker deg velkommen tilbake som abonnent ved en eventuell senere

> anledning.

>

> Med ønske om en god dag.

>

> Med Vennlig Hilsen

> Hanne

>

> Morgenbladet Kundeservice

>

>

>

>

>

>

>

>

>

> --------- Opprinnelig melding ---------

>

> Til: "Morgenbladet Elektronisk" <abo@morgenbladet.no>

>

> Dato: 09.11.2023

>

> Fra: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

>

> Emne: Re: Varsel om fornyelse

>

>

>

>

>

> Hei,

>

>

>

> jeg mener at denne skal være avbestilt.

>

>

>

> Erik Ribsskog

>

>

>

>

>

> tor. 9. nov. 2023 kl. 11:20 skrev Morgenbladet Elektronisk <

>

> abo@morgenbladet.no>:

>

>

>

> > Hei ERIK.

>

> >

>

> > Det er snart på tide å fornye tid abonnement hos Morgenbladet.

>

> > Om en uke vil ditt kort belastes for neste periode av Morgenbladet

> digital.

>

> >

>

> > Mvh Morgenbladet

>

> >

>

Jeg sendte enda en e-post til Morgenbladet

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Varsel om fornyelse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. november 2023 kl. 12:24
Til: Morgenbladet as <abo@morgenbladet.no>
Kopi: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, post <post@finkn.no>, postmottak@sivilombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

ifølge min syvende sans, så ble dette abonnementet avbestilt i september.

Men det tilslører dere, på deres 'same-måte', må jeg si.

For når jeg avbestiller i september og dere later som i november, at jeg ikke har avbestilt.

Så er det at dere kødder, må jeg si.

Så dere burde skamme dere.

Ikke sender dere mailer heller, når folk avbestiller.

Man får ikke noe dokumentasjon på avbestillingen (virker det som).

Og så begynner dere å kødde, rundt dette.

Så det må jeg klage på.

Jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tor. 9. nov. 2023 kl. 12:16 skrev Morgenbladet as <abo@morgenbladet.no>:
Hei,

Vi bekrefter at digitalabonnementet på Morgenbladet med kundenummer 3555349 til ERIK LØVENBALK RIBSSKOG er stoppet. 
Du har digital tilgang til og med: 20.11.2023

Vi ønsker deg velkommen tilbake som abonnent ved en eventuell senere anledning. 

Med ønske om en god dag.

Med Vennlig Hilsen 
Hanne 

Morgenbladet Kundeservice



 

 

 

--------- Opprinnelig melding ---------

Til: "Morgenbladet Elektronisk" <abo@morgenbladet.no>

Dato: 09.11.2023

Fra: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

Emne: Re: Varsel om fornyelse

 

 

Hei,

 

jeg mener at denne skal være avbestilt.

 

Erik Ribsskog

 

 

tor. 9. nov. 2023 kl. 11:20 skrev Morgenbladet Elektronisk <

abo@morgenbladet.no>:

 

> Hei ERIK.

>

> Det er snart på tide å fornye tid abonnement hos Morgenbladet.

> Om en uke vil ditt kort belastes for neste periode av Morgenbladet digital.

>

> Mvh Morgenbladet

>

Jeg sendte en e-post til Morgenbladet

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Varsel om fornyelse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 9. november 2023 kl. 11:40
Til: Morgenbladet Elektronisk <abo@morgenbladet.no>
Kopi: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, post <post@finkn.no>, postmottak@sivilombudet.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

jeg mener at denne skal være avbestilt.

Erik Ribsskog


tor. 9. nov. 2023 kl. 11:20 skrev Morgenbladet Elektronisk <abo@morgenbladet.no>:
Hei ERIK.

Det er snart på tide å fornye tid abonnement hos Morgenbladet.
Om en uke vil ditt kort belastes for neste periode av Morgenbladet digital.

Mvh Morgenbladet

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter