Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 22. juli 2023

Jeg sendte en e-post til Forbrukerklageutvalget

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Forbrukerklageutvalget/Fwd: Re: Klage/Fwd: Bekreftelse på bestilling av mobilabonnement.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 22. juli 2023 kl. 19:49
Til: miriam.skag@uib.no
Kopi: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, post.namsmann@skatteetaten.no, postmottak@sivilombudet.no, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, Melissa Bramwell <melissa.bramwell@allingtonhughes.co.uk>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Gudbrandsdal Energi AS <mobil@ge.no>, post@advokatforeningen.no, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, mail@retshjaelpen.dk
Hei,

jeg søkte litt på nettet, angående hvordan man kunne klage på advokater (her i landet).

Og så stod det et sted at man kunne klage til Forbrukerklageutvalget (jeg har prøvd Advokatforeningen).

Og så stod det på Forbrukertilsynet sitt nettsted, en liste over medlemmene av Forbrukerklageutvalget.

Men det stod ikke noen mail-adresser.

Men jeg søkte litt på noen navn der (på Google) og fant tilfeldigvis din mail-adresse.

Så dette er siden at du er med i Forbrukerklageutvalget.

For de har ikke en egen mail-adresse (såvidt jeg kunne se).

Og jeg sender støtt til Forbrukertilsynet, men de er visst i noe slags 'supperåd-modus' (at de ikke vil gjøre jobben sin) for de svarer aldri.

Så jeg tenkte jeg kunne prøve å finne på noe nytt.

For som jeg forklarer i den videresende mailen (til Lowell).

Så var jeg på et møte hos advokatvakten i Sandvika, i fjor høst.

Og så snakket jeg med advokat Lisa Eian om flere saker.

(Jeg har blitt snytt for arv etter min danskfødte mormor, som døde (i Nevlunghavn) i 2009.

Og min mor døde i 1999.

Så dette er egentlig snakk om min morsarv.

Og min yngre halvbror Axel har klart å raske til seg det meste, etter at jeg bodde ti år i England (fra 2004 til 2014).

Og advokaten ville ha bilder av tekstmeldingene fra Axel, hvor han skrev (i 2017) at jeg skulle møte han for få min del av arvegodset.

Før han klokka på en slags 'mongo' måte (etter at vi hadde vært på pub) og en kamphund (som viste seg å tilhøre hans amerikanske 'Fargo-kjæreste') den virka ikke helt god (den døde visst nylig etter å ha svelget en ball) så derfor bare stakk jeg (ut på kvelden) sånn at jeg slapp å få strupen bitt over, av den gale hunden (og min yngre halvbror har også svart belte i ymse kampsporter, ettersom jeg har forstått det).

Og så sende jeg de bildene (for jeg hadde de Google Foto eller Flickr, for jeg har en blogg, og bloggleserne ville ha fler bilder, så derfor har jeg en del bilder på 'nettskyer'.

Og så var det sånn at da jeg flytta til England, for å studere ved University of Sunderland, høsten 2004.

Så var det mange ting, som jeg hadde hjemme i stue-reolen (som Rimi-butikksjef så leide jeg en sentral leilighet, som var litt under markedsleie, på St. Hanshaugen).

Og de tingene ville jeg ikke ta med, til Sunderland (jeg hadde med to kofferter dit, men jeg hadde ikke plass til alle tingene mine, i de to koffertene).

Så jeg leide en lagerbod, hos City Self-Storage, på Majorstua.

Og da jeg flytta tilbake, til Norge, etter ti år i England.

Så skjønte ikke de hos City Self-Storage Colusseum noen ting.

En Daniel der sa at han ikke fant meg på data'n.

Og eierne (i Selvaag-slekten) ville ikke svare meg, når jeg klagde til de, i en del mailer.

Så denne saken prøvde jeg også å forklare om, til advokat Eian.

Hu surra litt, på møtet, og skulle surfe på nettet midt i møtet (med sin smart-telefon).

Og det var kanskje noe privat hu skulle se.

Og han gamle lederen der (en som minna om Gion Valente) var så manisk/hard/masete, så jeg ble litt frika ut.

Og så klagde jeg til Advokatforeningen, på noen ting, rundt møtet).

Men det som er (som har nevnt i den videresendte mailen) er at advokatkontoret Eian ikke svarer på mine mailer.

Og det er også noen nett-troll som tuller med meg på nettet (noe ingen av Norges 'supperåd' tar på alvor, for eksempel ikke Statsforvalteren, Datatilsynet, Forbrukerrådet eller Forbrukertilsynet).

Så jeg har sendt Advokatkontoret Eian mange kopier av klagene til Datatilsynet.

Men de svarer ikke, fra Advokatkontoret Eian.

Så jeg lurte på om dere i Forbrukerklagdenemda kan se på dette.

Lisa Eian sa i møtet, at hu møtte få dekket utgifter/kostnader.

Og jeg er sosialklient, så det er ikke så lett (selv om jeg egentlig har arv til gode her og der, for mange penger, og noen av tingene, hos City Self-Storage (min mormor var fra dansk adel, så det var et sølvølkrus, fra Gjedde-slekten, fra 1700-tallet, blant annet) er også verdt en del penger).

Og jeg burde nok fått fri rettshjelp, men Statsforvalteren er i 'suppråd-modus' og de har (som i Wesensteen-sketsjen) liksom 400 ansatte der, som aldri gjør jobben sin.

Så det er veldig mye tull, fra myndighetene osv.

Så når advokatene også tuller, så blir det bare tull.

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 14. juli 2023 kl. 13:31
Subject: Re: Re: Klage/Fwd: Bekreftelse på bestilling av mobilabonnement.
To: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Cc: <post.namsmann@skatteetaten.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <eian@eianadvokat.no>, Melissa Bramwell <melissa.bramwell@allingtonhughes.co.uk>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Gudbrandsdal Energi AS <mobil@ge.no>, <post@advokatforeningen.no>, Lowell Norge - kundesenter <kundesenter.no@lowell.com>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <mail@retshjaelpen.dk>


Hei,

jeg var på møte hos hu advokaten (Lisa Eian) i fjor høst (hos advokatvakten i Sandvika).

Og hu ga meg mail-adressen sin, osv.

Men hu har ikke svart på mailene.

Hu sa at hu trengte penger for å dekke kostnader.

Men hu har ikke skrevet hvor mye penger hu trenger.

(Jeg betaler jo ting som vaskemaskin på avbetaling (siden at Nav er vanskelige).

Så jeg kunne kanskje ha betalt advokat-regninga på avbetaling og (har jeg tenkt).

Selv om vi har et 'supperåd' som heter Statsforvalteren, som på 'suppegjøk-vis' nekter meg fri rettshjelp (og tuller så mye de kan, som de andre supperådene, i dette 'nisselandet').

Og jeg har ikke så mye penger til overs til sånt heller.

Noe jeg har informert dere om tidligere).

I mellomtiden så har dere forresten sendt meg til Namsfogden (se vedlegg).

Så dere hører ikke på det jeg skriver (virker det som).

Og dere kaster bort Namsfogden sin tid på unødvendig tull, siden at jeg går på sosialen, og ikke eier nåla i veggen.

(Jeg blir tullet i masse arve-saker osv., både på mors og fars-siden.

Og jeg har også masse arbeidssaker og andre rettighetssaker (som jeg blir nektet å noe igjen for, av myndighetene osv.):

https://johncons.net/rettighetssaker.html).

Jeg tror da det gikk feil.

Det var da jeg ringte Nordea fra England, etter at jeg hadde arvet en brøkdel av en eiendom i Holmsbu (Støa).

Da satt Nordea meg over til Nordea sin Tveita-filial.

Og Tveita er en belastet bydel (i Oslo) må man vel si.

Så de begynte å tulle (kan det virke som) istedet for å gi meg lån på eiendommen (for jeg skulle ta fly til Norge, for å rydde opp i en sak, fra da jeg jobbet en annen belastet plass, nemlig på Rimi Bjørndal (som låseansvarlig ved siden av studier), så jeg skulle ta opp noe som skjedde der, med Kripos (jeg skulle purre på de) og da trengte jeg penger for å dra til Norge, og ta en prat med de).

Men hvis jeg hadde blitt sendt til en Nordea-filial på Vestkanten.

Så hadde det kanskje løsna.

Istedet så nektet Nordea meg bare å gi lån (eller hjelp til å selge meg ut).

Så det var dårlig service, fra Nordea.

(Min yngre halvbror Axel vokste opp ikke langt fra Tveita, og han var besatt av Jan Kvalen, som var en barsking fra Tveita, på 80/90-tallet.

Så jeg har slekt (som tuller med meg i arve-saker etter min mor/mormor) som mer eller mindre sogner til Tveita.

For å si det sånn).

Så det må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg kan også ta om igjen, at angående den forliksråd-dommen fra 2010.

Det møtet ble ikke jeg informert om.

Jeg bodde i England, på den tida.

Og all informasjon om dette møtet ble sendt til avdøde mors yngre bror i Kvelde (som nå eier en gård som jeg bodde på våren/sommeren 2005).

Og på den gården, så prøvde noen å drepe meg, sommeren 2005.

Så jeg måtte rømme derfra.

Og alle mine vitnemål/attester (og annet innhold fra min koffert og bag) ligger på den gården, og ingen vil sende de (muligens på grunn av min våpengale onkel, som nok stod i ledtog med de som prøvde å drepe meg der (dette har jeg anmeldt til politiet i både Norge og England)).

Skjerpings!


tor. 20. okt. 2022 kl. 11:46 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei
Siden du har vært i kontakt med en advokat, ber vi om at advokaten tar direkte kontakt med oss.
Mvh
Lowell Norge AS


>Hei,
>
>dette har jeg tatt med en advokat nå, at dette var avtale-brudd.
>
>Jeg jobbet i Liverpool og ble lovet en forfremmelse (av Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation ved Team Leader Line Slettvold).
>
>Og derfor så flyttet jeg fra et lugubert bofellskap i Walton (hvor ei annen kollega ved navn Marianne Høksaas hadde anbefalt meg å flytte inn, høsten 2005).
>
>Men så fikk jeg ikke den lovte lønns-forhøyelsen.
>
>Og jeg måtte overtrekke min Nordea-konto, for å ha til mat/strøm.
>
>Og det var etter at Nordea nektet meg å frigjøre min kapital, ved å gi meg et lån på et sameie i Hurum (en andel som jeg fikk cirka 200.000 for, cirka ti år seinere).
>
>Det var Nordea Tveita.
>
>(En avdeling som nå er lagt ned.
>
>Og som jeg heller aldri hadde noe med å gjøre.
>
>Men jeg leide som student et rom av min halv-bror sin far og stemor (studieåret 1990/91) på Høybråten/Furuset, og hadde konto hos Kredittkassen Lindeberg, var det vel).
>
>Og så avtalte jeg med Aktiv Kapital (og dere) at jeg skulle beholde Nordea-kontoen.
>
>Og så skulle jeg sende noen hundrelapper hver måned.
>
>Og snaue halvparten skulle til Aktiv Kapital (fra Nordea sin nettbank).
>
>Og drøye halvparten skulle til City Self Storage (hvor jeg hadde mange slektsklenodier og fotoalbum og HV-utstyr og verdifullt data-program (som jeg lagde som student) osv.).
>
>Og så kom pengene i retur, til Barclays.
>
>For dere hadde brutt avtalen.
>
>Og jeg mistet kontrollen (må man vel si) på mine gjeve ting, som lå, i den nevnte lagerboden, på Majorstua.
>
>Så dette er at dere ler av meg, mistenker jeg.
>
>Så dette må jeg klage på.
>
>Jeg vil heller ha svar fra en overordnet om dette.
>
>Og dere blander også en nokså nylig nett-troll-sak med en sak fra 2005.
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>
>man. 7. feb. 2022 kl. 09:36 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>:
>Hei,
>
>
>Se vedlegg. Kravet er fra Nordea Bank. Vi har tvangsgrunnlag der du ble dømt til å betale dettet. Vi er nå eiere og det må betales til oss. Se vedlegg (3 sk)
>
>
>Når det kommer til sms, så er det sendt en 19.01.22 og før det var det i november. Så daglig er det ikke.
>
>
>
>Kravet er reelt og må betales.
>
>
>Kreditor : Lowell Finans AS / Nordea Bank
>Saldo : 35 747,85
>KID : 0101872194052410067
>Kontonummer : 63180520351
>
>
>------------------------------------
>Med vennlig hilsen
>Lowell Norge AS
>Telefonnummer: 23171060
>
>------------------------------------
>KUN TIL INTERN BRUK: X0Z010187219405241006130
>KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1304171463347
>NB: Oppgi alltid saksnummer 1872194 ved henvendelse til oss.
>
>
>
>
>
>
>>Hei,
>>
>>dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
>>
>>(Jeg har ikke kontaktet disse).
>>
>>Vennligst rydd opp!
>>
>>Med hilsen
>>
>>Erik Ribsskog
>>
>>PS.
>>
>>Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
>>virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
>>jeg).
>>
>>
>>---------- Forwarded message ---------
>>Fra: <mobil@ge.no<mailto:mobil@ge.no><mailto:mobil@ge.no<mailto:mobil@ge.no>>>
>>Date: fre. 4. feb. 2022 kl. 23:51
>>Subject: Bekreftelse på bestilling av mobilabonnement.
>>To: <eribsskog+lailamonica@gmail.com<mailto:eribsskog%2Blailamonica@gmail.com><mailto:eribsskog%2Blailamonica@gmail.com<mailto:eribsskog%252Blailamonica@gmail.com>>>
>>
>>
>>[https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/ge-mobil/uploads/img/591501ba-fd1f-4425-8585-5a51f5945848.jpg<https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/ge-mobil/uploads/img/591501ba-fd1f-4425-8585-5a51f5945848.jpg>]
>>Bekreftelse på inngått avtale.
>>
>>Vi takker for din bestilling hos GE Mobil, og vil med dette bekrefte din inngåtte avtale hos oss.
>>
>>Dersom bestillingen gjelder portering av mobilnummer, vil du om noen dager motta en SMS som bekrefter oppstart av leveransen, det vil si når vi har fått bekreftet oppstart fra Telenor.
>>
>>Her er særvilkårene for inngått avtale:
>>
>>Ved avtale om levering av Leve 100 GB gjelder følgende betingelser:
>>
>>
>>  *   Avtalen inkluderer 100 GB data, fri SMS, MMS og tale. NB: maks 10000 SMS/MMS og maks 10000 ringeminutter. Fri bruk i EU/EØS er begrenset til 20 GB. Trenger du mer data, bestiller du dette via vår app eller min side. Se link overfor mht. priser.
>>
>>
>>
>>  *   Avtalen har ingen bindingstid.
>>
>>
>>  *   Avtalen har et fastbeløp pr mnd. som faktureres forskuddsvis. Alt forbruk utover inkludert innhold faktureres etterskuddsvis. For oversikt over priser, se link.<https://www.gemobil.no/no/mobilpriser<https://www.gemobil.no/no/mobilpriser>>.
>>
>>
>>
>>
>>  *   Avtalen inkluderer "Fri Roaming" i EU/EØS, begrenset til 20 GB. Du kan bruke telefonen som om du er i Norge når du er i EU/EØS.
>>
>>NB: Ringer du til andre land, vil prisen være som om du ringer fra Norge, også i det landet du er i. Se link for priser.<https://www.gemobil.no/no/mobilpriser<https://www.gemobil.no/no/mobilpriser>>
>>
>>
>>  *   Avtalen har "Data rollover". Du kan spare opp, og overføre, like mye data som du har inkludert i abonnementet ditt.
>>
>>
>>  *   Navn, adresse og telefonnummer deles med nummeropplysningstjenester dersom kunden ikke har reservert seg mot dette. Reservasjon hos andre mobiloperatører videreføres ikke automatisk ved bytte av leverandør. Reservasjon mot nummeropplysning kan gjøres via app, min side eller ved å ta kontakt med kundeservice på mobil@ge.no<mailto:mobil@ge.no><mailto:mobil@ge.no<mailto:mobil@ge.no>> eller telefon 61 29 47 00.
>>
>>
>>  *   Fakturaen sendes til din e-postadresse. Det er ikke krav til eFaktura eller Avtalegiro. Papirfaktura har et miljøgebyr på 49 kroner per måned.
>>
>>
>>  *   Miljøgebyr vil ikke tilkomme på første faktura fra oss.
>>
>>
>>  *   Endring av avtale gjøres via app eller min side. Endringer til annen avtale/produkt vil gjelde fom den 1. påfølgende måned.
>>
>>
>>  *   I forbindelse med kampanjer vil eventuelle rabatt trekkes fra faktura. Eventuelt overskytende overføres neste faktura.
>>
>>
>>  *   I forbindelse med bestilling utføres kredittsjekk. GE Mobil kan med bakgrunn i denne kansellere bestillingen i ettertid.
>>
>>
>>  *   GE Mobil kan foreta prisjustering med minimum 1 mnd varsel. Endringer i offentlige avgifter (mva el.) vil endres fortløpende uten varsel.
>>
>>
>>  *   GE Mobil tar personvern på alvor, og vår behandling av personopplysninger er i samsvar med ny personopplysningslov og personvernforordning av 2018. Vår behandling av personopplysninger og dine rettigheter er nærmere beskrevet i vår personvernerklæring (https://www.ge.no/personvernerklaering<https://www.ge.no/personvernerklaering><https://www.ge.no/personvernerklaering<https://www.ge.no/personvernerklaering>>).
>>
>>
>>
>>  *   For øvrig gjelder våre generelle vilkår som du kan lese her.<https://www.gemobil.no/no/generelle-vilkaar<https://www.gemobil.no/no/generelle-vilkaar>>
>>
>>
>>  *   NB: Ved kjøp aksepterer kunde at GE Mobil bestiller oppstart på første mulige dato. Denne datoen for levering vil da kunne være før angrerettens frist på 14 dager. Angreretten kan derfor kun benyttes dersom melding om angrerett mottas av GE Mobil minimum 2 virkedager før byttedato.
>>
>>
>>Vedlagt denne eposten ligger også avtalevilkårene, samt angrerettskjema.
>>
>>Vi håper du blir fornøyd med oss i tiden som kommer!
>>
>>
>>Med vennlig hilsen oss i Gudbrandsdal Energi Mobil
>>
>>
>>Tlf: 61 29 47 00 -- Web: www.ge.no<http://www.ge.no><http://www.ge.no<http://www.ge.no>>


6 vedlegg
IMG_20230714_0001 paint.jpg
507K
IMG_20230714_0002 paint.jpg
578K
IMG_20230714_0003 paint.jpg
595K
IMG_20230714_0004.jpg
658K
IMG_20230714_0005.jpg
489K
IMG_20230714_0006 paint.jpg
760K

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Deres inkassovarsel/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din vare er sendt
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 22. juli 2023 kl. 06:31
Til: Puroliv <kundeservice@puroliv.no>
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

I min forrige mail, så skrev jeg at jeg ønsket å få svar fra daglig leder.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsker å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 31. okt. 2022 kl. 10:49 skrev Puroliv <kundeservice@puroliv.no>:
Hei Erik Ribsskog,

Om man bestilling på nytt med noen endringer så klarer ikke systemet å fange det opp, sånn er det dessverre i dagens teknologi.

Om vi hadde hatt navnet på dette eventuelle netttrollet så er ikke dette noe vi kan gi ut til hvem som helst det er kun politi som har lovt til å få dette levert ut.

Vi får ikke gjort mer en vi allerede har gjort dessverre

Mvh,
Alexander
Kundeservice
PurOliv

29/10 2022 21:41 - Erik Ribsskog skrev:
Hei,

jeg skjønner ikke hva som er vanskelig med å sende dette oppover til daglig leder.

De har nok mer greie på sånt her, enn dere vanlige medarbeiderne.

(Eller om man skal si 'tusseladder').

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog
 
 
ons. 23. feb. 2022 kl. 10:01 skrev Puroliv <kundeservice@puroliv.no>:
Hei Erik Ribsskog,

Vi har kun den informasjonen som blir lagt inn ved bestilling, vi har mottatt to bestillinger. 

Det som er lagt inn på den første bestillingen er: 
Fornavn: Erik
Etternavn: Ribsskog
Adresse: (Sladdet av johncons-blogg)
Postnummer: (Sladdet av johncons-blogg)
Poststed: Bekkestua
Mobil: 96853024
E-mail: eribsskog+superhomofil@gmail.com
Bestilt 06/02-2021. 

Kan se faktura 242614 er kreditert i sin helhet 01/03-2021 og vi har lagt inn en sperrekode. 

Det som er lagt inn på den andre førsendelsen er: 
Fornavn: Erik Sædslurper
Etternavn: Ribsskog
Adresse: (Sladdet av johncons-blogg)
Postnr: (Sladdet av johncons-blogg)
Poststed: Bekkestua
Mobil: 91587593
E-post: eribsskog+slurp@gmail.com
Bestilt: 02/05-2021. 

Kan se faktura 254760 er kreditert i sin helhet 02/06-2021 og vi har lagt inn en sperrekode.





Mvh,
Helene
Kundeservice
PurOliv

15/02 2022 07:10 - Erik Ribsskog skrev:
Hei,

i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket å få svar fra en overordnet, (som daglig leder), om dette.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog
 
 
ons. 27. okt. 2021 kl. 08:20 skrev PurOliv <kundeservice@puroliv.no>:
Hei
 
Uansett om vi hadde funnet ut av hvem det er har vi ikke lov til å fremlegge dette til deg.
 
Mvh
 
Alexander
Puromega AS

Mvh
Puromega


PurOliv AS
www.puroliv.no
Erik Ribsskog on October 26, 2021 at 8:47pm wrote:
 
Hei,

siden at dere er så flinke, så kan dere kanskje fortelle meg hvem det er, som bestiller all denne 'dritten', i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Det har dere ikke svar noe om.

Så det må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog
 

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: [#16522629] | Faktura og priser - Betaling
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 22. juli 2023 kl. 06:23
Til: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>
Kopi: ice Backoffice Privat <svindel@ice.no>, ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, NKOM <firmapost@nkom.no>, eivind.helgaker@ice.no, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, eian@eianadvokat.no, Post <post@forbrukerradet.no>, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>
Date: ons. 26. okt. 2022 kl. 22:48
Subject: [#16522629] | Faktura og priser - Betaling
To: <eribsskog@gmail.com>


Hei,


Takk for at du kontakter oss.

Din henvendelse er registrert med saksnummer 16522629 og vil bli behandlet så snart som mulig. 

Haster saken kan vi også hjelpe deg på chat eller over telefon – se ice.no/kontakt oss for mer informasjon


Du finner svar på de vanligste spørsmålene på ice.no/kundeservice, og om du ønsker å gjøre evnt endringer og sjekke status på ditt abonnement kan dette også gjøres via MinSide og App.


Med vennlig hilsen

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: {SrvReqNo:[0000245791]} Andre problemer eller spørsmål
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 22. juli 2023 kl. 06:17
Til: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>
Kopi: kundeservice@trumf.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <kundeservice@trumf.no>
Date: ons. 26. okt. 2022 kl. 22:43
Subject: {SrvReqNo:[0000245791]} Andre problemer eller spørsmål
To: <eribsskog@gmail.com>


Hei og takk for din henvendelse: 
.

Vi har registrert denne med følgende saksnummer: {SrvReqNo:[0000245791]}. 



Dersom du ønsker å legge til ytterligere kommentarer til henvendelsen din, kan du svare på denne e-postmeldingen ved å klikke på Svar-knappen (Reply) i e-postprogrammet ditt. Behold Emne-linjen, slik at vi kan knytte kommentaren til den opprinnelige henvendelsen din.

Vennligst ta vare på saksnummeret dersom du henvender deg til oss, slik at vi kan hjelpe deg så raskt som mulig.

Dette er en automatisk generert e-post, vi tar kontakt med deg så snart vi kan. 

Vennligst ta vare på saksnummeret dersom du henvender deg til oss, slik at vi kan hjelpe deg så raskt som mulig.

Med vennlig hilsen
Trumf AS

Tlf: 22 56 33 00

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Klage
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 22. juli 2023 kl. 06:08
Til: "info@mysafety.no" <info@mysafety.no>
Kopi: info@mysafetygroup.com, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

det blir feil å ha en tjeneste som noen nett-troll har bestilt i mitt navn, vil jeg si.

(Uansett om denne tjenesten/forsikringen er gratis eller ikke.

For å si det sånn).

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å istedet få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 24. okt. 2022 kl. 13:29 skrev info@mysafety.no <info@mysafety.no>:
Hej!
 

Tack för ditt mejl.

 

Du har haft denna försäkring kostnadsfritt i 1 år via Digifinans därav skickade vi hem ett förnyelseerbjudande. Jag har avslutat försäkringen och du kan bortse från fakturan vi skickat hem till dig.


Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss igen.
 

Ha en fortsatt trevlig dag!
 
Vänliga hälsningar,
Mina
Kundservice
 
mySafety Försäkringar AB
Tegeluddsvägen 21
Box 27142
102 52 Stockholm
08-505 530 00
Hemsida: www.mysafety.se
Facebook: mySafety Försäkringar AB
Twitter: @mySafetyAB
 

 



-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Skickat: den 24 oktober 2022 12:27:34
Till: info@mysafety.no
Kopia: inger.lise.blyverket,tr@forbrukertilsynet.no,post,sfovpost@statsforvalteren.no,abuse@telia.com,amnestyis,HRW UK,eian@eianadvokat.no,info@mysafetygroup.com
Ämne: Klage

Hei,

dette (se vedlegg) er ikke noe jeg har bestilt.

Det er noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Så dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(ServiceTag:2286664) Forbrukslån: andre spørsmål
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 22. juli 2023 kl. 06:00
Til: kundeservice.lan@santanderconsumer.no
Kopi: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,

i min første mail så skriver jeg at jeg ikke har kontaktet dere.

Og så skriver dere: *Du nevner i din første epost henvendelse at du la inn en søknad selv på Elkjøp.no'.

Hvor får dere dette fra?

Det virker som at dere jobber og har firma-fest samtidig.

Det blir som noe styggdom, må jeg si.

Det må jeg klage på.

Jeg ønsker å istedet få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 11. okt. 2022 kl. 14:48 skrev <kundeservice.lan@santanderconsumer.no>:
Hei,

Takk for din henvendelse. 

Vi beklager feil informasjon i tidligere epost. Bankid signering ble ikke benyttet. 

Den 16.08.2022 ble det søkt om finansiering for kjøp fra elkjøp.no. Søknaden ble avslått.
Du nevner i første epost henvendelse at du la inn en søknad selv på elkjøp.no, er denne henvendelsen fra deg? Dersom ikke anbefaler vi at du endrer passord knyttet til din epost. 

Ditt navn, personnummer og epost adresse du sender henvendelse fra ble benyttet til å registrere søknaden hos elkjøp.no.
Vi har ikke informasjon om hvem som kan ha søkt om finansiering i ditt navn, da det kun er din kontaktinformasjon som er registrert. 

Dersom du ikke allerede har gjort dette, anbefaler vi på det sterkeste at du melder dette til politiet og kredittsperrer deg dersom dine personopplysninger er på avveie.
Dersom du kredittsperrer deg vil alle søknader gjort i ditt navn med ditt fødsels og personnummer bli avslått. 

Dersom kjøp hadde blitt godkjent, hadde vi krevd legitimering med bankid før kjøpet hadde blitt gjennomført.

Ved flere spørsmål ta kontakt på telefon 21 08 30 00. 
 
 
Ved svar på denne e-posten, vennligst behold innhold og saksnummer i emne-felt slik at svaret blir knyttet til tidligere korrespondanse i saken, og vi raskt og effektivt kan besvare din henvendelse.

Med hilsen



Serina
Kundeservice
Santander Consumer Bank AS
Postboks 8060, 4068 Stavanger, Norway
www.santanderconsumer.no

 

 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: 10/10/2022 09:33
Til: kundeservice.lan@santanderconsumer.no
Kopi: postkasse@datatilsynet.no,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no,post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, eian@eianadvokat.no
Emne: [EXT]Re: (ServiceTag:2286664) Forbrukslån: andre spørsmål
 
CAUTION: This message is from an EXTERNAL sender – be vigilant, particularly with links and attachments. If you suspect it, report it immediately using the phishing button.

Hei,

dette kjøper jeg ikke helt, at det ble bank-ID, under denne søknaden.

Dette er ikke et enkelt-tilfelle, det er noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Jeg ønsker svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog
 
 
man. 7. feb. 2022 kl. 09:02 skrev <kundeservice.lan@santanderconsumer.no>:
Hei

Dersom du er utsatt for identitetstyveri må du melde dette til politiet og sperre deg for all kredittvurdering.

Det ble benyttet din bankid i forbindelse med tidligere nevnte søknad, som ble avslått, vi vet ikke mer hva som har skjedd. Søknaden var gjort online.

Til orientering.

Ved svar på denne e-posten, vennligst behold innhold og saksnummer i emne-felt slik at svaret blir knyttet til tidligere korrespondanse i saken, og vi raskt og effektivt kan besvare din henvendelse.

Med hilsen



Anne
Kundeservice
Santander Consumer Bank AS
Postboks 8060, 4068 Stavanger, Norway
www.santanderconsumer.no

Please consider the environment before printing this e-mail. For information regarding processing of personal data, see santander.no/personvern.

 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: Sat, 5 Feb 2022 22:52:04 +0100
Til: kundeservice.lan@santanderconsumer.no
Kopi: postkasse@datatilsynet.no,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no,post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: #External Sender# Re: (ServiceTag:2286664) Forbrukslån: andre spørsmål
 
Hei,
 
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
 
(For jeg har ikke kontaktet dere).
 
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
 
søn. 10. okt. 2021 kl. 11:55 skrev <kundeservice.lan@santanderconsumer.no>:
Hei

Det er sendt inn en søknad, 4940729 , den 7.10.21 via Elkjøp.no (nettbutikk)  det er lagt inn din personinformasjon og epostadresse.

Søknaden ble avslått.

Ti orientering.

Ved svar på denne e-posten, vennligst behold innhold og saksnummer i emne-felt slik at svaret blir knyttet til tidligere korrespondanse i saken, og vi raskt og effektivt kan besvare din henvendelse.

Med hilsen



Anne
Kundeservice
Santander Consumer Bank AS
Postboks 8060, 4068 Stavanger, Norway
www.santanderconsumer.no

Please consider the environment before printing this e-mail. For information regarding processing of personal data, see santander.no/personvern.

 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: Thu, 7 Oct 2021 23:53:48 +0200
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: kundeservice.lan@santanderconsumer.no, presse@santanderconsumer.no,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no,post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: #External Sender# Klage/Fwd: Automatsvar til kunde fra Santander
 
Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 
 
---------- Forwarded message ---------
Fra: <kundeservice.lan@santanderconsumer.no>
Date: tor. 7. okt. 2021 kl. 21:33
Subject: Automatsvar til kunde fra Santander
To: <eribsskog@gmail.com>
 
Hei! 

Vi takker for din henvendelse "Forbrukslån: andre spørsmål". Vi har registrert henvendelsen din med følgende saksnummer: 2286664. Det kan ta inntil 2-3 virkedager før du mottar svar. Du kan enkelt sjekke dine engasjement via vår nettbankløsning. For å logge inn i nettbanken benytter du vanlig BankID eller BankID på mobil. Dersom det er noen funksjonaliteter som ikke er tilgjengelig i nettbanken, ta kontakt med oss på telefon 21 08 34 00.

Dersom du ønsker å legge til ytterligere kommentarer til henvendelsen din, kan du svare på denne e-post ved å klikke på svar-knappen (Reply) i epostprogrammet ditt. Behold emne-linjen, slik at vi kan knytte kommentaren til den opprinnelige henvendelsen. Vennligst opplys ditt saksnummer dersom du henvender deg per telefon, slik at vi kan hjelpe deg så raskt som mulig. 

Med vennlig hilsen Santander Consumer Bank AS 
-------------------------------------------------------------------
English summary: We thank you for your request "Forbrukslån: andre spørsmål". We have assigned it with the following request number:  2286664.  Please include the request number in the subject line if you want to reply to this e-mail. 

Best regards Santander Consumer Bank
 
Please consider the environment before printing this e-mail. For information regarding processing of personal data, see santander.no/personvern.


2 vedlegg
line.gif
1K
line.gif
1K

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter