Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 31. juli 2008

Er noe galt i Martine-saken? (In Norwegian)

Jeg har fulgt den mord/drap-saken, på Martine Vik Magnussen, ganske nøye, fordi jeg har jo bodd i England i en tre års tid nå, i Sunderland og Liverpool, og jeg har også bodd noen uker i London, i 2005.

Grunnen til at jeg begynte å engasjere meg i denne saken, var fordi noen venner av Martine Vik Magnussen, gikk ut med, i en Dagbladet-artikkel, at hun ikke var en sositet, slik britisk presse, hadde gått ut med:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/19/530139.html

Tidligere, så har jeg oversatt en del fotball-artikler, fra skandinaviske nett-aviser, og postet på engelske fotball-forum, osv.

Så jeg tenkte jeg kunne gjøre det samme, da jeg så den Dagbladet artikkelen da.

Siden det virket for meg, som at folk i Storbritannia, ble lurt litt, eller i hvertfall villedet litt, av den engelsk-språkelige pressen.

(Noe jeg også har synes har skjedd tidligere, blant annet i forbindelse med Muhammed-tegningene:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/03/johncons-date-2008-02-24-time-235341-im.html).

Her er resultatet, av oversettelsen av Dagbladet-artikkelen:

http://www.ukchatterbox.co.uk/msg/1798789


Facebook-gruppen International hunt for the truth about the murder of Martine Vik Magnussen

Jeg har alltid pleid å følge med i avisene, siden jeg begynte å kjøpe VG og Dagbladet, som tenåring, og også tidligere, når jeg pleide å lese Aftenposten og Drammens Tidende, hos besteforeldrene mine i Svelvik, da jeg pleide å gå dit etter skolen, fra jeg flyttet til Berger, da jeg var ni år.

Og bestefaren min der, Øivind, og også fattern da, de pleide å følge med en del på nyhetene osv.

Så det ble til at jeg fulgte med også.

Og det har jeg vel gjort stort sett hele tiden, siden den gang, og dette var på slutten av 70-tallet, jeg flyttet til Berger, i 1979.

Så, etter at jeg har flyttet til England, så har jeg fortsatt å lese de norske nettavisene, for å følge med, på hva som foregår i Norge.

Og i slutten av mars, så begynte det jo å stå i de norske nettavisene, at det var opprettet en Facebook-gruppe, for å prøve å løse mordet på Martine Vik Magnussen.

Så da ble det til at jeg, som tusenvis andre, meldte meg på den gruppen.

Jeg tenkte jeg kunne jo bidra, med å poste den oversettelsen, av den Dagbladet-artikkelen, linket til ovenfor, så det gjorde jeg.

Senere, så ble det også spurt, om noen kunne oversette en VG-artikkel, og da gjorde jeg det og.

Jeg fulgte ikke saken i nyhetene så nøye, men en annen Facebook-bruker, Mary-Jo Jones, begynte å oppdatere meg, om ting i forbindelse med denne saken, som ikke stod i avisene:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/05/person-who-sent-me-messages-on-facebook.html

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/05/oppdatering-facebook-samtale-mary-jo.html

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/05/snne-luringer-som-skriver-til-en-med.html

Navnet denne personen brukte på Facebook, var som nevnt, Mary-Jo Jones.

Men, jeg har senere, ikke klart å finne dette navnet, på Google, eller telefonkatalogen-online, så man må vel gå ut fra, at dette er et falskt navn.


Grunn til å mistenke, at det kan være noen 'ugler i mosen', et eller annet sted, i forbindelse med denne saken

Britisk presse, har hele tiden fremstilt Martine Vik Magnussen, som en sositet.

Og dette er såpass veldokumentert nå, at hun var en vanlig norsk jente, og ikke en sositet.

Så dette, at britisk presse, insisterer på, at hun var en sositet, det mener jeg, er grunn til å mistenke, at det kan være noen 'ugler i mosen', inne i bildet, i denne saken.

Så derfor går jeg videre om dette.


Hva Mary-Jo Jones, sa om denne saken, på Facebook

Mary-Jo Jones, skrev blant annet, at familien, ikke hadde så bra økonomi, og at de bodde hos bestemoren.

Uten at dette nødvendigvis behøver å bety noe da.

Men det fikk jeg senere bekreftet, av en, som jeg så det stod i nyhetene, holdt tale i begravelsen hennes.

Skal jeg se om jeg finner det:














Da hun Mary-Jo Jones, begynte å kontakte meg, om de her tingene, så begynte jeg å søke litt på nettet.

Da så jeg, at det stod, i The Times online, var det vel, at faren jobbet som IT-konsulent:

Odd Petter Magnussen, an information technology consultant

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/crime/article3565402.ece

Og, jeg fant ut, at han hadde jobbet i WM-data, som det het før, et svensk-eiet datafirma, vel, selv om det så ut til å ha flest avdelinger i Norge:

Artikkelforfatteren Odd Petter Magnussen er markedssjef i dokumentdivisjonen i WM-data

http://www.wmdata.no/wmwebb/media/inblno0199.pdf


(Markedsjef, er vel forresten ikke det samme, som IT-konsulent, da, så hva det var, som The Times mente, det er vanskelig for meg å si).

Da fikk jeg dette svaret tilbake fra Mary-Jo Jones:

kjapt innom:) Jeg vet bare at de alle bor i bestemorens hus, han hadde et lite firma han la ned nå i desember og det med VM data er jo årevis siden, så tror ikke han har gjort så mye mer enn å jobbe i det firmaet han la ned.

Og det firma han la ned, i desember, det må nok ha vært det firmaet her, som Jones tidligere, hadde sendt meg opplysninger om, i en link, for å forklare om tilsynelatende problemer med økonomien osv.:

http://www.purehelp.no/vis.asp?t_page=2&company_name=O+P+MAGNUSSEN+AS&ftknr=5B404E444616434346

Det firmaet, het altså O P Magnussen AS, og det står oppført med null kroner i omsetning (driftsinntekter), i 2005 og 2006.

Og Jones sier også, at det ble lagt ned, i desember 2007.

Firmaet står forresten også oppført, med å ha en person ansatt:

http://www.purehelp.no/vis.asp?t_page=1&company_name=O+P+MAGNUSSEN+AS&ftknr=5B404E444616434346

Her er hjemmesiden til firmaet:

http://www.hjelpekjelken.com/bedrifte.jsp

Firmaet drev med å produsere kjelker, til blant annet militæret, for å ha skadede personer i, etter snøscotere osv.

Jeg kikka litt mer på det nå, og det det dreier seg om, er en duk, mm., som man kan feste, til et par vanlige ski, og så får man en kjelke, som man kan transportere den skadede personen i, sikkert etter snøscoter, eller sikkert også, etter andre personer, at de trekker den skadede personen, etter seg, når de går på ski da, omtrent som f.eks. en pulk, sånn som jeg husker vi gjorde på vinterøvelse i militæret.


Jeg kan ikke skjønne det anderledes, enn at Mail on Sunday, lyver om denne saken

Det stod en artikkel, om denne saken, i den britiske avisen, Mail on Sunday, nå på søndag, som ble det ble kommentert om, i de norske nettavisene.

De norske avisene, gikk ikke i så detajl, om alt som var skrevet i the Mail on Sunday-artikkelen, men jeg skal se om jeg finner linken her:

http://www.mailonsunday.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=565419&in_page_id=1770

Her skriver the Mail on Sunday, blant annet, om faren:

Petter, chief executive officer for a company that makes rescue equipment for Nato

Dette får jeg til å passe dårlig, med informasjonen ovenfor.

Vi kan jo for det første, sammenligne det med, hva The Times online skriver, som skrevet tidligere i denne posten:

Odd Petter Magnussen, an information technology consultant

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/crime/article3565402.ece

Og vi har jo sett ovenfor, at det firmaet, O P Magnussen, hadde null kroner i omsetning, i 2005 og 2006.

Og hun Mary-Jo Jones, fra Facebook, som man vel må ta med en klype salt hva sier, siden det virker som at hun skriver med falskt navn osv., men som visste at de bodde hos bestemoren.

Hun sa at firmaet var lagt ned, i desember.

Men uansett, om firmaet er lagt ned, eller om det har null kroner i omsetning.

Uansett, så synes jeg det skurrer litt, med å bruke tittelen, Chief Executive Officer, om daglig leder, i et såpass lite firma, som O P Magnussen, som vi så ovenfor, at kun hadde en ansatt.

Så jeg ville gjerne kikke litt mer, på hva den tittelen, Chief Executive Officer, egentlig betyr.

For meg, så er det noe lignende av konsernsjef, en tittel, som de kanskje hadde brukt på engelsk, på konsernsjefen i Orkla, eller Hydro.

Jeg leste litt om dette i går, og da lærte jeg, at Chief Executive Officer, eller CEO, er en tittel, som brukes, om øverste leder, i firma, som har et styre.

I firma som ikke har styre, så brukes vel, som jeg har lært fra jobb i England, tittelen, Managing Director.


Litt om firmaet Arvato Services Ltd., som jeg jobbet i, i 2005 og 2006

Nå har ikke jeg gått på BI eller Handelshøyskolen eller noe, selv om jeg kan litt om dette fra jobb i Storbritannia, blant annet jobber jeg som selvstendig næringsdrivende, som Company Researcher, nå, og jeg har jobbet i et firma i Storbritannia, som heter Arvato Services Ltd., tidligere, som er en del av det tyske Bertelsmann-konsernet.

Der skjedde det litt av hvert, men man snapper jo opp litt lærdom og, uansett hvor dårlige arbeidsforholdene måtte være.

(Mer om hva som forgikk på Aravato Services Ltd., på denne bloggen:

http://johncons.angelfire.com/blog/).

Jeg hadde et møte, da jeg jobbet på Arvato Service Ltd., med the Managing Director der.

Og Arvato Services Ltd, er et firma, innen outsourcing, av telefonsalg-tjenester og kundeservice.

Så jeg jobbet, på Microsoft sin skandinaviske produktaktivering, over telefon, der.

Vi var vel ca. 20 ansatte, fra hele Norden, og også noen briter.

Og dette var kanskje en av ti avdelinger, hos Arvato Services Ltd, i Liverpool.

Men vi satt, i to store, åpne kontorlandskap, i 2. etg. og i perioder også i 5. etg, i den store kontorbygningen, the Cunard building, hvor firmaet, som overtok firmaet, som eide Titanic, holdt til.

Amerika-båtene, gikk jo fra Liverpool, mange av de, og denne transporten, ble administrert fra the Cunard-building da.

Men Amerika-båtene, er jo historie.

Men the Cunard Building, står igjen, nesten som en skyskraper, sammen med andre to andre kjente bygninger i Liverpool, the Liver Building, og the Port of Liverpool building.

Skal jeg se om jeg finner et bilde:














Der ser man the Cunard Building i midten.

Den bygningen med noe telt-duk aktige greier på, i nederst i venstre hjørne på bildet, er ferjeterminalen, over til andre siden av the Mersey, der heter det vel, the Wirral, mener jeg å huske.

De har bygd om ferjeterminalen, nå i fjor da, så det er mulig de har begynt å bruke den nye nå.

Han på hesten, mellom ferjeterminalen og the Cunard Building, er en britisk konge, fra imperie-tiden, uten at jeg husker nøyaktig navnet på han nå.

Men det var mens imperiet var på det mektigste vel.

Britene kontrollerte en veldig stor del av verden, med bemerkelsesverdig få folk, mener jeg å ha lest, om den kongens tidsperiode.

Og han er også, faren til moren til Kong Olav, mener jeg å huske, altså faren til Dronning Maud, hvis jeg ikke husker helt feil.

Skal jeg se om jeg finner navnet her da.

Jeg mener det var han her, Kong Edward VII, http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_VII_of_the_United_Kingdom

Og den statuen, som er mellom rytterstatuen, og the Cunard Building, er et monument, som jeg mistenker viser, at første og andre verdenskrig, var en seier, i kampen mot etterkommerne av vikingene.

Det er i hvertfall en mulig tolkning, synes jeg det kan virke som:




















Og Arvato Services Ltd., var altså et stor firma, med flere hundre ansatte, fordelt på to store åpne kontorlandskap, i to etasjer, av the Cunard Bulding.

Etter råd fra politiet, tok opp problemene i firma, (se link til blogg ovenfor), med Managing Director, i firma.

Og da, så sa Managing Director, at jeg skulle være hjemme, med lønn, til firmaet hadde fått undersøkt om problemene.

Så skulle de ringe meg.

De ringte aldri, de bare dyttet et brev, fra en dame på HR-avdelingen der, som var med på trakasseringen og dekket for andre, i møte.

De skyvde det brevet under døra til bygningen der jeg bor.

De spanderte ikke engang et frimerke, et stort firma som Arvato Services Ltd., del av det store konsernet Bertelsmann, med mange titalls tusen ansatte, i Amerika og Europa, og sikkert også i andre verdensdeler.

Så man bør ikke stole for mye, på sånne Managing Director-er.

Men nå skrev jeg meg litt bort her, skal jeg se om jeg finner ut mer om Chief Executive Officer-tittelen.


Chief Executive Officer

Managing director is the term used for the chief executive of many limited companies in the United Kingdom, Commonwealth and some other English speaking countries. The title reflects their role as both a member of the Board of Directors but also as the senior manager.

At investment banks and other financial institutions, "managing director" does not refer to the chief executive but can rather refer to the head of a major business unit.

The term Chief Executive (or its American equivalent "Chief Executive Officer" or just "CEO") is in general usage in the United Kingdom for the senior executive of public limited companies, charities and Executive Agencies. At subsidiary companies usage is more variable, with managing director often preferred.


http://en.wikipedia.org/wiki/Managing_director

Sånn som jeg skjønner det, så skal det være, et ordentlig stort firma, før man kan bruke tittelen Chief Executive Officer, uten at det blir tøysete.

Det ligger jo i tittelen, at det er snakk om, den høyeste lederen, i firmaet.

Og i et firma med en ansatt, som i firmaet O P Magnussen, selv om det ikke har hatt noe omsetning, de siste to-tre årene.

Alikevel, så å kalle daglig leder, i et så lite firma, for høyeste utførende offiser, eller hva det blir.

Utførende, betyr vel, at personen, skal utføre det styret sier.

Men å kalle personen, høyeste leder, når det er et firma, med en ansatt.

Det mener jeg blir tullete.

Jeg mener at da holder det, med å si daglig leder, og ikke høyeste leder.

Jeg mener, at det å skrive, som the Mail on Sunday gjør, at faren er høyeste leder, i et firma, som produserer redningsutstyr, for Nato.

Når firmaet, lagde duker, til kjelker, hadde en ansatt, og har hatt null kroner i omsetning, i de siste to år.

Og firmaet, visstnok, skal også ha blitt lagt ned, i desember i fjor.

Jeg mener dette nok må være bevisst, fra the Mail on Sunday, for å få britiske avislesere, til å tro, at faren, er en mektig konsernsjef, når han egentlig er arbeidsledig, og f.eks. bor i huset til bestemoren.


Kommentar jeg prøvde å poste, på kommentar-feltet, til Mail on Sunday-artikkelen

Jeg tror dette må ha vært bevisst, fra Mail on Sunday, for å villede britiske avislesere.

Som vi har sett, har blitt villedet tidligere.

Media i Storbritannia, har konsekvent, insistert, på at den myrdede personen, var en sositet.

Og The Times online, så vi, skrev at faren var en IT-konsulent.

Men hvordan skal man tolke dette?

Er det noe, som den britiske pressen, prøver å skjule?

Jeg skal lime inn den kommentaren, som jeg prøvde å poste, på Mail on Sunday, sitt kommentarfelt, i forbindelse med artikkelen:

I'm an expat from Norway, living in the UK.

I was just wondering, if a four bedroom flat in Victoria, wouldn't be very expensive to rent, especially if it only were the two girls mentioned in the article, who rented the flat.

And from what I can understand from this link, a Norwegian expat, on the MBA-programme, would have to pay more than £14.000 a term(?)

http://www.ebslondon.ac.uk/courses/financial_info/course_fees.aspx

And, it says that her father is the CEO, of a company producing rescue-material for Nato:

http://www.hjelpekjelken.com/forsidee.jsp

But this company, seems to have been having financial problems:

http://www.purehelp.no/vis.asp?t_page=2&company_name=O+P+MAGNUSSEN+AS&ftknr=5B404E444616434346

Anyway, it's not a big company, it has/had only one employee:

http://www.purehelp.no/vis.asp?t_page=1&company_name=O+P+MAGNUSSEN+AS&ftknr=5B404E444616434346

So I don't think they should use the title CEO, maybe 'Holder', or Managing Director.


http://www.mailonsunday.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=565419&in_page_id=1770

http://www.facebook.com/group.php?gid=11372532766&ref=mf

Denne kommentaren, har jeg fortsatt ikke fått noen tilbakemeldinger på, fra Mail on Sunday.

Men de jobber kanskje bare på søndager, siden det er en søndagsavis.


Nina Brantzegs rolle?

I artikkelen, fra Mail on Sunday, så kan det jo virke som, at den drepte Magnussen, og venninnen hennes, som snakker ut i artikkelen, Nina Brantzeg, delte en fem roms leilighet, i Victoria, sentralt i London.

Fra det jeg vet fra før, så er leieprisen på boliger, over det dobbelte, i London, i forhold til Oslo.

Skal jeg prøve å finne ut mer om hva en slik leilighet vil koste å leie.

Nå tok jeg bare den første boligen jeg fant, med fire soverom, i det området av London, som er et bra strøk.

Jeg så nå, at det er like ved f.eks. Belgrave, hvor alle ambasadene holder til, bortsett fra den svenske, av en eller annen anledning.

Jeg var der, for et års tid siden, og prøvde å få hjelp av ambassaden, med problemene på Arvato Services Ltd, for jeg var litt bekymret for om de nordiske damene, som jobbet på Microsoft-akterveringa, ble utnyttet av noen organiserte gjenger eller mob, eller noe, siden det virket som at noe var galt der.

(Det står mer på den bloggen jeg linket til tidligere i denne posten).

Ambassaden, ville ikke gi noen hjelp forresten, fortalte de over telefon, i mars i fjor.

Jeg var der to ganger, med alle dokumentene, om problemen, med arbeidsforholdene i firmaet, og også noen dokumenter fra problemene med det britiske politet, som skrev brev til meg, og kalte meg 'Miss Erik Ribsskog', og lyvde, og sa at Citizens Advice Bureau, var drevet av myndighetene, i Storbritannia, mens det riktige er, at de er en veldedig organisasjon, mm.

Det var prisen for å leie en fem roms i nærheten av Victoria, i London ja:

http://www.douglasandgordon.com/dng/buy/details.php/Rent/ID/6279/ResultNo/0/Rent/PriceFrom/650/PriceTo/99999999/BedroomsMin/0/BedroomsMax/4/PType/0/SearchType/2/Area8/

Det var £1350 i uka vel, det må vi gange med 4.33 da, er det vel da ca., for å få månedsprisen.

Det ble £5845.50 i måneden.

Det vil si ca. 60.000, i måneden.

Og nå tror jeg ikke dette var den dyreste fem-roms boligen, i det området.

Det finnes vel dyrere og billigere fem-roms boliger der, vil jeg tippe.

Men la oss si leilgheten dems, kosta 50.000 å leie i måneden da, for å ta et tall, som jeg vel ikke synes høres alt for urealistisk ut, når man tenker på boligprisene, i de fineste delene av London, hvor en vanlig bolig, vel sjelden koster mindre enn 5-10 millioner norske, ville jeg tippe.

Men hun Brantzeg, het hun vel, hun ble jo sitert på, i den artikkelen, at hun hadde en deltidsjobb, i en butikk.

Og da skjønner man jo, at de har råd til en leilighet, til 50.000 i måneden, og å gå på den dyreste klubben i byen, og ta drinker der, hvor jeg vel ikke skal gjette på hvor mye drinkene kostet, men det var visst veldig dyrt.

Men hvis man jobber i butikk, i England, som ekstra-jobb, ved siden av studiene, slik som Brantzeg, så tjener man ca. £5 i timen.

Det var det vi tjente på Arvato, og jeg har jobbet mange år i butikk, i Norge, og jeg har søkt jobb på Tesco osv., her i Liverpool, og nå senest Spar, så jeg vet hva butikklønningene pleier å ligge på.

De er mye lavere enn de norske, og leilighetene i London, var som vi så, mye dyrere enn de norske.

Hvis Brantzeg, jobbet to dager i uken, ved siden av studiene på Regents, så ville hun tjene, ca., 16 timer ganger £5, det blir £80, i uka.

Ganger med 4.33, det og da.

Og da blir det, £346.40 i måneden, dvs. ca 3500 norske, før skatt.

Ca 3000 etter skatt da.

Så tar vi husleia. 50.000 minus lønn, 3000.

Da blir det 47.000 igjen.


Studielånet, når man studerer i utlandet, og tar Mastergrad

I kommentaren, som jeg skrev inn til Mail on Sunday online, så linket jeg til en webside, hvor det stod hva det kostet å studere der.

Det står i Mail on Sunday artikkelen, at det kostet £10.000, i året, altså ca. 100.000 norske.

Dette så jeg der, var study abroad priser.

Da jeg studerte på University of Sunderland, i 2004/05, så måtte jeg betale ca £5.400, mener jeg det var, i halvåret.

Så det ble ca. 110.000 norske i året da, i studieavgifter, hvis jeg ikke husker helt feil.

Det var mange tyskere som studerte der, og det var også folk fra Spania og Italia, som jeg delte leilighet med der.

De som var fra EU-land, de betalte bare det samme som briter, tror jeg, det var vel ca. 10-20.000 norske, i året, for å studere da.

Jeg gikk på Study Abroad, og siden jeg var fra Norge, så måtte jeg betale mye mer.

Ca. 110.000 norske i året.

Hvis jeg husker riktig.

Men, jeg sjekker før jeg dro over, hvor det var billigst å studere.

Jeg sjekka i London, og der var det dyrere enn i Sunderland og Newcastle osv., husker jeg.

Sunderland var aller billigst, så jeg dro dit, for jeg tenkte at det var jo ikke nødvendig å ta opp mer studielån enn nødvendig, samtidig som at universitetet der, samarbeidet med HiO, og jeg fikk bra inntrykk fra websidene til University of Sunderland osv.

Men Study Abroad, det er bare et eller to semestre.

Så hvis man skal ta en mastergrad, så må man betale det samme som briter vel, minst.

Og det var visst noe sånt som £14.000, i halvåret.

Altså ca. 300.000 norske i året.

For en fire eller femårig master, så vil det bli et studielån, på rundt 1.5 - 2 millioner vel, for man må jo ha penger til husleie og mat osv. og.

Så det er mulig at lånekassa spytter ut studielån.

Men en jobb innen 'fashion' som vel var målet, med et studilån på 2 millioner.

Hm, sier jeg.

Jeg var vel i en lignende situasjon, når jeg dro til England for å studere.

Jeg var ikke rik jeg heller, jeg måtte jobbe, som venninnene sa i Dagbladet-artikkelen, at hun som ble myrdet måtte.

Men jeg ville ikke ta på meg 2 millioner i studielån.

Da var det bedre å dra til Sunderland, der ville en slik grad, koste ca. en tredel, av det den ville kostet i London.

Eller man kunne sikkert fått en slik grad, til det dobbelte av prisen som i Sunderland, hvis man hadde valgt et billigere studiested, i London.

Men på Regents, så ville jeg nok tro at det ville kostet det tredobbelte.

Og hun her, Magnussen, hun hadde jo avbrudte medisin-studier, i Polen, fra tidligere, stod det i noen nettaviser.

Så hun hadde nok antagelig studielån fra før.

Så at hun da drar til London, for å ta en utdannelse, som var tre ganger så dyr, som f.eks. i Sunderland.

For å få en jobb, innen fashion.

Jeg synes det høres litt rart ut.


Skatte-tallene for 2006, blir det vel

Jeg sjekka også skatte-tallene for hun som ble myrdet, og hun fra Mail on Sunday-artikkelen da.

Og det viste seg, at hun Magnussen, hun hadde jobbet, en vanlig årslønn, i 2006, sikkert ved siden av studier, så hun må ha stått på og vært dyktig, synes jeg det virker som:

http://skatt.na24.no/Search.asp?ID=420565

Men hun Brantzeg, hun hadde ikke jobba noe nesten:

http://skatt.na24.no/Search.asp?ID=320230

Så hvis jeg skulle gjette, så ville jeg tro at hun Magnussen, var den mest ordentlige, og hardt-arbeidende kanskje.

Hun fikk jo veldig bra resultater på skolen også.

Men men.

Spørsmålet, er vel kanskje også hva som skjedde i Polen, da hun måtte avbryte studiene der, siden hun var så dyktig på studiene i London.

Men uansett, så er det nok ikke noen særlig tvil om, tror jeg nok dessverre, at noe må være galt i denne saken.

Og at man vel nok, kanskje, vil jeg rope et lite varsku om, burde ta en liten kikk på institusjoner, som politiet og pressens, rolle, i dagens samfunn, generelt i vår globaliserte verden.

For hva de holder på med, det lurer jeg litt på.

Jeg er ikke overbevist, om at de ikke driver med noe lureri.

Så det synes jeg nesten, at jeg nok burde rope et lite varsku om da.

Så om den filmen, som jeg bare har sett reklame for, om han karen, som plutselig finner ut, at han har levd i en sånn boble-verden, eller noe.

Han ser at det er en verden utenfor den byen han har levd i hele livet.

Er det sånn det er for Norge?

Er ikke Matrix science fiction?

Er Matrix en dokumentar?

Jeg ville lurt litt på sånne ting, når jeg ser hvordan institusjoner som pressen og politiet driver på generellt.

At det er masse tullball som foregår, men som ikke kommer ut, fordi disse er korrupte og samarbeider bak scenen, i varierende grad.

Og at Ola Nordmann, er igjen, på scenen, og tror på samme måte, som han i den filmen, at verden var sånn og sånn.

Også skjønner han ikke, at det er noen luringer, som driver og regiserer, og kontrollerer folka.

Det ville jeg ropt et lite varsku om her.

For noe lureri er det nok tror jeg.

Når jeg sitter her, i en leilighet, i Liverpool, og plutselig finner ut en hel masse ting, som journalistene i Norge og England, tydeligvis ikke skjønner noe som helst av.

Da tror jeg det må være noe veldig galt, et eller annet sted.

Så jeg skjønner egentlig ikke hva annet det kan være, enn at det er noe Matrix/The Truman Show opplegg, eller hva den het, den filmen, med han som kjørte over den broa, og så fant han ut at det var en verden utenfor hans verden eller noe.

Jeg lurer på om det kan være sånn i virkeligheten og, at det er en verden, utenfor vår verden, og det vi vår se i vår verden, det er sånn tull, som VG, Dagbladet, Aftenposten og Mail on Sunday, vil at vi skal se.

Mens, hvis man graver dem litt i sømmene, så dukker opp sånne regelrette, organiserte løgner, som jeg ikke kan skjønne det på noen annen måte, enn at dette må være, siden det virker som at hele pressen i Norge, Storbritannia, og resten av verden, er med på dette.

Så dette ville jeg nok ropt et lite varsku om.

Og arrester meg gjerne.

Eller ikke bokstavlig da, til politiet.

Men til de andre, arrester meg gjerne, hvis det er noe jeg har tatt feil om, og skriv gjerne om dette i en kommentar.

Så får vi håpe at det er jeg som tar feil, og at pressen har rett, og ikke omvendt.

Selv om jeg må være ærlig å si, at jeg egentlig ikke kan skjønne det på noen annen måte, enn at pressen pumper folk fulle av løgn, og at det må være noe som foregår.

Så får vi se hva som skjer.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Oppdatering fra 22/2/2009:

Da jeg så etter et illustrasjonsbilde til å bruke til denne bloggposten, på forsiden av johncons-blogg, så fant jeg en spansk(?) artikkel, hvor det er skrevet mer om drapet, hvor man kan se bilder osv., som kanskje kan tyde på at dette ikke er snakk om A4-studenter, eller hva man skal kalle det, (oversatt med Google translate fra spansk til norsk):

http://translate.google.com/translate?prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http://www.starmonitor.com/A_Porto/C3/News6.htm&sl=es&tl=no&history_state0=

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter